• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmann!

Her kommer Bergen sine gutter, alle kjenner oss. e det noken som vil sloss bare kom igjen med oss vi e kjuagutta vi hele gjengen og i kveld skal vi ut å holde jævel med "motstanderne" vi har vært på purken hele gjengen, svartemaja hentet oss. e det noken som vil sloss bare kom igjen med oss vi e kjuagutta vi hele gjengen og i kveld skal vi ut å holde jævel med ....

vebo

Tiocfaidh ár lá

osoerli

Den er også på cd'en frå brannfesten om du treng bakrunnsmusikk når du vil øva
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

Gi en Hansatribune full av folk hver sin spade. Ingen av de vet ka de skal gjøre med den.

Drikke må vi gjøre selv, men noen må lede oss til vannet.

Eg savner en plan og klare mål ifra bataljonen. 2007 var orgasmisk men det var nok maksgrensen vår når det kommer til stemning. Men bunn nivået vårt e så utrolig lavt. Det e der vi e no.
Vi har hvilt på laurbærene. Siden bataljonen ble stiftet har brann hatt sportslig oppgang og stemningen har forsåvidt gått av seg selv. Men etter gullet så ser vi no at vi e nødt til å ta i et tak.

No snakker ikke eg om å synge 2x45 men at flere synger slik at det blir større trøkk de gangene vi drar igang. Vi må klare å motivere folk på hansa til å bli med å bidra med syngingen.
     Vi forventer resultater fra vår kjære klubb men kor tid skal vi forvente noe av oss sjøl?

Vi e like handlingslammet som gjengen på stadion.
Vår jobb er å bidra til at brann gjør det bra sportslig. Kan vi med hånden på hjerte si at vi har gjort vår jobb?

Led oss til vannet og vi vil drikke
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: Super Hasund on August 05, 2010, 15:59:55 PM
Gi en Hansatribune full av folk hver sin spade. Ingen av de vet ka de skal gjøre med den.

Drikke må vi gjøre selv, men noen må lede oss til vannet.

Eg savner en plan og klare mål ifra bataljonen. 2007 var orgasmisk men det var nok maksgrensen vår når det kommer til stemning. Men bunn nivået vårt e så utrolig lavt. Det e der vi e no.
Vi har hvilt på laurbærene. Siden bataljonen ble stiftet har brann hatt sportslig oppgang og stemningen har forsåvidt gått av seg selv. Men etter gullet så ser vi no at vi e nødt til å ta i et tak.

No snakker ikke eg om å synge 2x45 men at flere synger slik at det blir større trøkk de gangene vi drar igang. Vi må klare å motivere folk på hansa til å bli med å bidra med syngingen.
     Vi forventer resultater fra vår kjære klubb men kor tid skal vi forvente noe av oss sjøl?

Vi e like handlingslammet som gjengen på stadion.
Vår jobb er å bidra til at brann gjør det bra sportslig. Kan vi med hånden på hjerte si at vi har gjort vår jobb?

Led oss til vannet og vi vil drikke


Det står for mange der som ikke er interesserte i å synge, men heller mase og kommentere midt under sangene.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Men det virker uansett ikke som om Bataljonen har en plan, eller er spesielt interesserte i å forbedre forholdene og tilstanden slik den er nå, og har vært en stund. Ingen tar grep, og vi begynner å bli like tragiske som en del av de vi slenger dritt om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

evenol

Har det noe med at vaktene som står nede ved 1. rad kjefter og truer med å kaste oss ut, fordi vi feirer at Brann scorer. Greit at de kjefter litt når vi går fullstendig løs på gjerde foran oss. Men nå mot Molde fikk vi kjeft av vaktene fordi vi hoppet rundt etter Huseklepp målet, fordi vi skreik til Hoseth og fordi vi bare gikk fram til gjerde. Og så lenge alle andre går frem til gjerde, så må neste vi gjøre det også for å kunne se. Det neste blir vel at vi blir truet med å bli kastet ut fordi vi synger.

Klaus_Brann

Nei, det har ingen verdens ting å gjøre med de, selv om noen av de kan være litt overivrige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

handlevogn

Quote from: evenol on August 06, 2010, 00:19:56 AM
Har det noe med at vaktene som står nede ved 1. rad kjefter og truer med å kaste oss ut, fordi vi feirer at Brann scorer. Greit at de kjefter litt når vi går fullstendig løs på gjerde foran oss. Men nå mot Molde fikk vi kjeft av vaktene fordi vi hoppet rundt etter Huseklepp målet, fordi vi skreik til Hoseth og fordi vi bare gikk fram til gjerde. Og så lenge alle andre går frem til gjerde, så må neste vi gjøre det også for å kunne se. Det neste blir vel at vi blir truet med å bli kastet ut fordi vi synger.


Er enig i at vaktene ødelegger, når det ikke er lov å være engasjert helt nede på tribunen. Står på første rad jeg også og jeg mener virkelig at vaktene ødelegger en del for stemningen helt nede..

1908

Hvis vi skal begynne å skylde på noen vakter som har en jobb å gjøre så har vi bare synket enda et hakk.. Vaktene gjør som de har fått beskjed om...

1908

en som postet denne på andre lag..

Strømsgodset fjerner stoler og lager ståfelt til Godsetunionen.

http://www.godset.no/nyheter_cms/2010/august/n__fjernes_stolene/4383

Av lag i tippeligaen så er det vel da Godset, Haugesund, Hønefoss, Lillestrøm, Molde, Engen og Aalesund som har rein ståtribune til supporterklubben...

Kanskje noe for bataljonen?? Felt C og B i dag er jo blitt fam,tribune.....

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 06, 2010, 17:21:17 PM
en som postet denne på andre lag..

Strømsgodset fjerner stoler og lager ståfelt til Godsetunionen.

http://www.godset.no/nyheter_cms/2010/august/n__fjernes_stolene/4383

Av lag i tippeligaen så er det vel da Godset, Haugesund, Hønefoss, Lillestrøm, Molde, Engen og Aalesund som har rein ståtribune til supporterklubben...

Kanskje noe for bataljonen?? Felt C og B i dag er jo blitt fam,tribune.....


Ja, for setene hindrer jo stående supportere i så synge... Bare man får dem vekk, så vil folk skrike av full hals!
Legg ned hele klubben!

1908

Når mann ser på de gruppene som har fått de vekk, så synger og hopper de mye mer enn oss.. Så jeg vet ikke jeg krøvel.. Du liker vell hvordan ting er som de er i dag siden du syter over alle forslag..

krøvel vellevold

August 06, 2010, 18:05:09 PM #213 Last Edit: August 06, 2010, 18:09:37 PM by krøvel vellevold
Quote from: 1908 on August 06, 2010, 17:34:06 PM
Når mann ser på de gruppene som har fått de vekk, så synger og hopper de mye mer enn oss.. Så jeg vet ikke jeg krøvel.. Du liker vell hvordan ting er som de er i dag siden du syter over alle forslag..
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2010, 18:05:09 PM
rektangulær


Kvadratisk mener du? Problemet i dag er at vi står i en rektangel | ========|     vs. kvaderat  |=|

Jeg er enig, mener forresten at det bør være litt dyrere på disse sangfeltene bare for å presse prisjegerene ut på sidene.

PS. plz gi cred for figurene mine
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on August 06, 2010, 18:32:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2010, 18:05:09 PM
rektangulær


Kvadratisk mener du? Problemet i dag er at vi står i en rektangel | ========|     vs. kvaderat  |=|

Jeg er enig, mener forresten at det bør være litt dyrere på disse sangfeltene bare for å presse prisjegerene ut på sidene.

PS. plz gi cred for figurene mine


jaja... kvadratisk da...

Men kan ikke et rektangel være kvadratisk?

Det trenger ikke være dyrere på sangfeltene så lenge folk har selvjustis nok til å gå der de skal. Tidligere har det ikke vært klart nok at det forventes en innsats for stemningen på bataljonsfeltene. Presiserer man imidlartid klart og tydelig at de og de feltene er sangfelt, mens de og de feltene er for øvrige som vil benytte seg av BBB-rabatt, så må vel det holde?
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2010, 18:45:17 PM


jaja... kvadratisk da...

Men kan ikke et rektangel være kvadratisk?


Det var bare så folk skulle forstå ikke for å kverulere ;)

Et rektangel er en firkant der to av sidene er lenger enn de to andre. I et kvadrat er alle sidene like lange.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Prisen må opp ja.. A og D  feltene få vere billigfelt..

Men spørs om dette skjer da.. Har jo spurt om endringer før uten noe har skjedd...

skuteviken

Quote from: 1908 on August 06, 2010, 18:58:22 PM
Prisen må opp ja.. A og D  feltene få vere billigfelt..

Men spørs om dette skjer da.. Har jo spurt om endringer før uten noe har skjedd...


Ja forumet er den utøvende makt i Brann!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Krøvel har gode forslag, men det hjelper så lite all den tid folket i Bataljonen virker å ha meldt seg ut av debatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2010, 17:26:43 PM

Ja, for setene hindrer jo stående supportere i så synge... Bare man får dem vekk, så vil folk skrike av full hals!


Får i det minste samlet folk på midten. På nesten samtlige kamper i år har det vært store tomme rom på disse feltene, slik som nedenfor der jeg står.

Man er i det minste et stort steg på riktig vei ved å samle en gjeng midt på tribunen. Nok av ledige plasser til å okkupere en god plass dersom man kommer seint.
Blanding av folk blir neppe dårligere, er vi heldig vil de mindre interesserte trekke ut mot sidene.

ps. Forslaget du kommmer har jeg vel sagt tidligere er en utmerket ide. Så er det opp til Bataljonen og Brann om de ønsker å hjelpe...

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 06, 2010, 21:15:36 PM
Krøvel har gode forslag, men det hjelper så lite all den tid folket i Bataljonen virker å ha meldt seg ut av debatten.


Ja, det er merkelig hvor tilsynelatende lite engasjert Bataljonen er i dette. Andre supporterklubber har stemningsskapende arbeid høyt oppe på prioriteringslisten. Når det gjelder Bataljonen vet jeg ikke engang om de har en prioriteringsliste...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 07, 2010, 07:14:54 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 06, 2010, 21:15:36 PM
Krøvel har gode forslag, men det hjelper så lite all den tid folket i Bataljonen virker å ha meldt seg ut av debatten.


Ja, det er merkelig hvor tilsynelatende lite engasjert Bataljonen er i dette. Andre supporterklubber har stemningsskapende arbeid høyt oppe på prioriteringslisten. Når det gjelder Bataljonen vet jeg ikke engang om de har en prioriteringsliste...


Bataljonens hovedoppgave er å ha påmelding til turer som blir avlyst.
Legg ned hele klubben!

Nixon

He he, ja, de kvalifiserer i det minste til en eller annen optimistpris!;)
Rød makt på Hansa

vebo

Påmelding til turer og god dialog med ledelsen i Brann.

Jeg har etterspurt initiativ fra styret i Bataljonen i mangen år på akkurat dette med stemningskapende arbeid. Eneste jeg har sett foruten opprettelse av denne tråden er et mislykket forsøk på en "sanggruppe".
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

August 07, 2010, 09:00:37 AM #225 Last Edit: August 07, 2010, 09:03:27 AM by krøvel vellevold
Quote from: vebo on August 07, 2010, 08:07:34 AM
Påmelding til turer og god dialog med ledelsen i Brann.

Jeg har etterspurt initiativ fra styret i Bataljonen i mangen år på akkurat dette med stemningskapende arbeid. Eneste jeg har sett foruten opprettelse av denne tråden er et mislykket forsøk på en "sanggruppe".
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2010, 09:00:37 AM

De bør ikke ha ansvaret for å skape stemningen, men de er nødt til å ta ansvar for å legge forholdene best mulig til rette. Og kjøreplanen bør være grei:

1) Så snart som mulig kontakte Brann om muligheten for å flytte dagens p-kort-innehavere på øvre C over til øvre B (hvis de ikke ønsker å være med i en syngende gjeng) eller til minst like gode plasser på Søndre. Dette må gjøres snart, for Brann overrumplet Bataljonen i fjor ved å være veldig tidlig ute med fornyelsen av p-kortene. Dermed vil Bataljonen råde over nedre A, nedre B, hele C og nedre D. Hvis Brann ikke vil øke antallet plasser Bataljonen råder over, så kan vi gi fra oss nedre A som bytte mot øvre C.



Noe slikt kan man også informere ved å legge ut "flyers" på setene før kamp. Hvorfor dette aldri blir tatt i bruk av Bataljonen vet jeg ikke.

Dette kan gjøres oftere, oppfordre til stemning. Oppfordre folk om å trekke inn mot midten i fellesferien når det er lite kamper. Info om turer, info om ting generelt fra Bataljonen.
Koster lite, og det går svært raskt å legge ut noen lapper på nedre Hansa.


krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 07, 2010, 13:42:29 PM


Men da blir gjengen stående skjevt, og det vil være et godt stykke fra ytterkantene Z og nedre B. Da måtte Z ha flyttet seg til øvre C, mens vi måtte ha hatt vårt forsangerfelt på øvre B. Felt Z vil sikkert av prinsipp ikke flytte seg - og skal de syngende benytte seg av øvre både på B og C, er det enda flere av dagens p-kort-innehavere som må flytte på seg.

Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Quote

Parallelt med dette bør man jobbe for å få til en vegg på utsiden av felt Z. Dette vil forhåpentligvis bedre akustikken.


Noe alà Aberdeens supporter tribune?
http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/europe/united_kingdom/scotland/aberdeen_pittodrie.shtml

Har lenge tenkt på det sjøl. Meget bra ide.
La Folket Synge

*Feltz*

1908

Er vi virkelig så avhenig av Z da?? Kan jo ikke si det er det samme der oppe heller siden SS ble revet..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 07, 2010, 19:40:30 PM
Er vi virkelig så avhenig av Z da?? Kan jo ikke si det er det samme der oppe heller siden SS ble revet..


Vi er avhengige av at det er en viss koordinering for å unngå at det startes sanger samtidig.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 07, 2010, 22:23:22 PM
ja? Felt Z er så og si forsvunnet..

Det er fordi de er gretne og grinete når vi er i bunnen. De gir nok mye lyd fra seg så snart vi kjemper i toppen igjen - eller når det er en eller annen kamp mot hatlag.
Legg ned hele klubben!

1908

Eller de har det samme problemet som oss, at de er blitt vannet ut. Folk er flyttet her og der.. Da blir det ikke det samme lengre.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Super Hasund

Noe må gjøres. Vi kan isje sitte med fingeren i ræven lenger. Er enig med de som mener at det hele handler om plasseringen på Hansa.  

Hansa tribunen skal være for de syngende. Kansje isje hele tribunen til å begynne med men på sikt.
Dette bør planlegges sammen med Brann.

Eg føler at vi har sovet i timen
La Folket Synge

*Feltz*

Super Hasund

Klanen sjøl har sagt at de frykter den dagen alle brann supporterene blir samstemt og samarbeider.

Det e for mye uenighet mellom endel brann kretser. Noen e juletrær mens andre drar mot en anderledes kultur. Det er for mye kniving mellom disse gruppene.

Tenk om alle hadde stått sammen?

Hansa tribunen må forenes.
La Folket Synge

*Feltz*

Spelaren

Quote from: Super Hasund on August 08, 2010, 02:54:38 AM
Klanen sjøl har sagt at de frykter den dagen alle brann supporterene blir samstemt og samarbeider.
Det e for mye uenighet mellom endel brann kretser. Noen e juletrær mens andre drar mot en anderledes kultur. Det er for mye kniving mellom disse gruppene.
Tenk om alle hadde stått sammen?
Hansa tribunen må forenes.


Du blir så sjarmerende høytsvevende i fylla ;) Bryr klanen egentlig seg så mykje om denne "supporterkampen" egentlig? Me møtes to ganger i året når engen finner det nødvendig å i det heile tatt holde seg i divisjonen, og stort sett har dei intet annet å by på enn at dei hater Byen Vår.
Gå av.

Super Hasund

Quote from: Spelaren on August 08, 2010, 09:09:16 AM
Quote from: Super Hasund on August 08, 2010, 02:54:38 AM
Klanen sjøl har sagt at de frykter den dagen alle brann supporterene blir samstemt og samarbeider.
Det e for mye uenighet mellom endel brann kretser. Noen e juletrær mens andre drar mot en anderledes kultur. Det er for mye kniving mellom disse gruppene.
Tenk om alle hadde stått sammen?
Hansa tribunen må forenes.


Du blir så sjarmerende høytsvevende i fylla ;) Bryr klanen egentlig seg så mykje om denne "supporterkampen" egentlig? Me møtes to ganger i året når engen finner det nødvendig å i det heile tatt holde seg i divisjonen, og stort sett har dei intet annet å by på enn at dei hater Byen Vår.


Hehe fantastisk. No har eg ingen link. Men eg mener lederen ble sitert i Vi menn fotball for en del år siden at de fryktet den dagen brann supporterene ble samlet.

Eg e langt ifra imponert av klanen men eg bare ser at andre lags supportere frykter dommedagen når vi klarer å stå samlet. Ingen kan hamle opp mot oss då.
La Folket Synge

*Feltz*

1908

Ingen kan hamle opp med oss da nei.. Men det kommer neppe til å skje de nærmeste årene...

BBB-Tony

Bataljonen jobber med omorganisering

Bataljonen har jobbet, og jobber enda, med å komme opp med en tilstrekkelig omorganisering som kan være med å løfte stemningen på Hansa. I løpet av de siste årene er det gjort 2 omorganiseringer av partoutkort på tribunen vår, uten at det ser ut til å ført frem til noe som helst. Styret har jobbet kontinuerlig med noen av de samme planene som Krøvel skiserer her et par innlegg over mitt innlegg.
Dette er et forslag som dukket opp for godt og vel et år siden om jeg ikke husker helt feil, og etter den har det blitt gjort et forsøk på å få en lignende omorganisering på Hansa. Ting er ikke alltid like lett å løse, og dette har tatt tid. For lang tid i våres øyner, og det er heller usikkert om det kan la seg gjøre med en slik omorganisering.

Bataljonen håper at vi kan fremme et eller flere tiltak som kan bidra til å løfte stemningen fra og med 2011-sesongen. Slik det har vært etter gullsesongen, kan ikke Bataljonen være bekjent av, og styret er fullstendig klar over at stemningen jevnt over siden 2007 overhode ikke har vært noe å rope hurra for.

Bataljonen har tatt videre deler av de forslagene som er kommet inn her på forumet, og videre inn på styremøter og møter med Brann. Forhåpentligvis er dette noe som kan føre frem i fremtiden. Om ikke plan A går veien, har vi også en plan B som gjerne kan være med å løfte Hansa til en supportertribune vi kan være bekjent av.

Samtidig oppfordrer Bataljonen folk som har konstruktive forlsag om å dele de med oss. Vi har som sagt plukket opp en del her i fra, og tar gjerne i mot flere forslag.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

1908

Kan ikke Bataljonen be om et åpent møte med Brann da? Sånn at folk kan få luftet sine ideer og vi få høre hva Brann vil gjøre med saken..

Klaus_Brann

Quote from: BBB-Tony on August 08, 2010, 19:48:27 PM
Om ikke plan A går veien, har vi også en plan B som gjerne kan være med å løfte Hansa til en supportertribune vi kan være bekjent av.


Hva er plan b?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: 1908 on August 08, 2010, 23:08:00 PM
Kan ikke Bataljonen be om et åpent møte med Brann da? Sånn at folk kan få luftet sine ideer og vi få høre hva Brann vil gjøre med saken..


Tenker du da et åpent møte hvor stemningen og en eventuell omorganisering blir hovedtema?

Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2010, 23:57:48 PM
Quote from: BBB-Tony on August 08, 2010, 19:48:27 PM
Om ikke plan A går veien, har vi også en plan B som gjerne kan være med å løfte Hansa til en supportertribune vi kan være bekjent av.


Hva er plan b?


Plan B kan være å fjerne seter fra minimum et felt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Markmus

Hvordan hadde stemningen vært i dag om ikke Bataljonen/Brann hadde køddet det til med den fantastiske omorganiseringen på Hansa for to år siden? OK/bra eller like bedriten?
Ka du ve?

1908

Hadde vert bedre enn i år.. For 2 år siden sto no en del grupper sammen i midten.. No er alt og alle over alt.....

Nixon

Det er vel og bra med Softball, men kanskje Bataljonen og Hellebø bør fokusere litt mindre på spillerlogistikk i nærmeste fremtid, og heller tenke litt mer på supporterpolitikk?
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on August 10, 2010, 14:21:52 PM
Det er vel og bra med Softball, men kanskje Bataljonen og Hellebø bør fokusere litt mindre på spillerlogistikk i nærmeste fremtid, og heller tenke litt mer på supporterpolitikk?


Bataljonen har vel ikke satt av 1 sekund til softball og spillerlogistikk?

Men supportersjefen, eventuelt sentrale personer i styret, burde vært litt mer frempå for å bedre stemningen. Stemning bør og skal være førsteprioritert hos en supporterklubb.

Go Up