• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

SKBMiller

Ja, jeg mener at vi bare skal ha et felt midt på øvre med unummererte uten seter. Optimalt sett med plass til rundt 500-700 personer. Dagens nedre bør være som den er. Så tror jeg de værste hadde blitt der nede om vi hadde gjort ting riktig.

skuteviken

Quote from: SKBMiller on February 09, 2010, 23:43:07 PM
Ja, jeg mener at vi bare skal ha et felt midt på øvre med unummererte uten seter. Optimalt sett med plass til rundt 500-700 personer. Dagens nedre bør være som den er. Så tror jeg de værste hadde blitt der nede om vi hadde gjort ting riktig.


Begynn med øvre C, men ser ikke for meg at det noen gang blir fjernet seter fra Brann Stadion.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: SKBMiller on February 09, 2010, 23:43:07 PM
Ja, jeg mener at vi bare skal ha et felt midt på øvre med unummererte uten seter. Optimalt sett med plass til rundt 500-700 personer. Dagens nedre bør være som den er. Så tror jeg de værste hadde blitt der nede om vi hadde gjort ting riktig.

Hvorfor må det absolutt være uten seter?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on February 08, 2010, 22:23:47 PM
Ja søren, gløymte alt det.
Spøk til side.  Blir ikkje partoutkort på meg om det blir unummerert på Frydenbø.
Fast plass er viktig.  Reiser minst 2t kvar veg til kamp, uaktuellt å koma meir enn 1 t før kamp for å få god plass.
Eit tips til dei som ønskjer å stå på nedre B eller C:  Kjøp partoutkort på nedre B eller C.


Hele Hansa blir jo aldri unummerert, så det bør jo ikke bli noe problem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2010, 23:53:45 PM
Quote from: SKBMiller on February 09, 2010, 23:43:07 PM
Ja, jeg mener at vi bare skal ha et felt midt på øvre med unummererte uten seter. Optimalt sett med plass til rundt 500-700 personer. Dagens nedre bør være som den er. Så tror jeg de værste hadde blitt der nede om vi hadde gjort ting riktig.

Hvorfor må det absolutt være uten seter?


Er lettere å gjennomføre unummert på et felt uten seter fordi man får plass til flere. Det må være litt av poenget med unummerert, at det blir plass til flere på et lite område = enda sterkere kjerne. I tillegg er det lettere å presse seg inn for å stå med kameratgjengen om det ikke er seter fordi om det er seter der vil folk automatisk tenke at det setet de står ved er deres resten av kampen. Er jeg i alle fall redd for.

Mulig dette er bare prat og at det aldri vil skje at det blir et unummerert felt på øvre, eller at seter blir fjernet. Men jeg synes det virker klart at dagens ordning ikke fungerer. Og jeg ønsker heller å være med på å komme med forslag som KAN bedre stemningen enn å vente til neste gullsesong på at det skjer.

Jeg synes i alle fall det er en spennende tanke med unummerert sangfelt på øvre C, så får det være opp til Bataljonen og Brann hva som skjer i framtiden.

bergensgutt95

det er ikke noe poeng med bare et unummert felt. vist bataljonen en gang forstod at unummert felt er er klart best med tanke på stemning, vist bataljonen forstår dette , så sytes jeg at alle bataljonen sine felt skal være unummert, fordi at det da slipper de som vil stå på unummert og kjøpe baturkort på en ny plass fordi det er kunn et felt som skal være unummert. håper bataljonen forstår dette.. ;)
Brann alternative

bergensgutt95

 er det noen med god grunn som er i mot unummerte plasser på bataljonen sine felt?  :)
Brann alternative

Klaus_Brann

Quote from: bergensgutt95 on February 25, 2010, 22:40:22 PM
er det noen med god grunn som er i mot unummerte plasser på bataljonen sine felt?  :)


Les tråden, eller spør Krøvel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Verken Bataljonen eller noen andre kan gjøre noe for stemingen.

Tribubelivet er dødt og begravet for lenge siden. Det går bare en vei, og det er nedover.

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 26, 2010, 08:04:44 AM
Verken Bataljonen eller noen andre kan gjøre noe for stemingen.

Tribubelivet er dødt og begravet for lenge siden. Det går bare en vei, og det er nedover.


Det er jo en fin holdning. La oss bare sitte å se på at det blir enda dårligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Klaus_Brann on February 26, 2010, 15:06:25 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 26, 2010, 08:04:44 AM
Verken Bataljonen eller noen andre kan gjøre noe for stemingen.

Tribubelivet er dødt og begravet for lenge siden. Det går bare en vei, og det er nedover.


Det er jo en fin holdning. La oss bare sitte å se på at det blir enda dårligere.


Tja, jeg har ihvertfall ikke noen planer om å bidra til mer steming på Stadda. Jeg klarer ærlig talt ikke å motivere meg selv til å stemme i lengre. Det er blitt noe veldig pinlig og ukomfortabelt ved dette å synge synes jeg.

Yngve

Eg skjønar ikkje heilt den greia med at folk har bestem seg på førehand om dei vil laga stemning eller ikkje. Eg føler det er litt Lillestrøm over det..


Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 26, 2010, 23:32:12 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 26, 2010, 15:06:25 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 26, 2010, 08:04:44 AM
Verken Bataljonen eller noen andre kan gjøre noe for stemingen.

Tribubelivet er dødt og begravet for lenge siden. Det går bare en vei, og det er nedover.


Det er jo en fin holdning. La oss bare sitte å se på at det blir enda dårligere.


Tja, jeg har ihvertfall ikke noen planer om å bidra til mer steming på Stadda. Jeg klarer ærlig talt ikke å motivere meg selv til å stemme i lengre. Det er blitt noe veldig pinlig og ukomfortabelt ved dette å synge synes jeg.


Hvorfor klarer du ikke det?
Det hjelper sikkert masse på tribunelivet hvis folk skal tenke sånn.
"Nei, det er ikke bra nok trøkk i år, så da gidder i alle fall ikke jeg å bidra." Det blir sikkert en oppsving hvis folk flest, spesielt på Hansa, hadde tenkt slik.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nå for tiden synger jeg bare i dusjen. Gleder meg til å få være i fri utfoldelse om to uker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Trøkk skal komme av lidenskap og ikke bare av sportslig suksess. Bare å legge bort den apatiske holdningen, lage et helvetes liv rundt laget som står der å forsvarer Bergens ære annenhver helg, på godt og ondt.

Det som er mest synd er egentlig at, i likhet med økonomien, så henger strukturen igjen i 07. I dag står folk alt for spredt, får se om det bedrer seg i år når folk har fått mulighet å flytte på seg. Et annet minus er at livet kommer fra øverst på nedre B og FeltZ, allerede der har en sørget for en krasj når ikke en av gruppene vil flytte seg (og det skal de selvfølgelig ikke tvinges til). 
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Ser på billettsiden at det er meget glissent på felt Z. Der har tydeligvis mange gitt en god f...
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: dudo on February 27, 2010, 03:06:11 AM
Nå for tiden synger jeg bare i dusjen. Gleder meg til å få være i fri utfoldelse om to uker.


hehe... jeg synger ikke engang i dusjen hvis noen kan høre det :P Blir fint å kunne gaule (det er vel det det høres ut som når jeg synger!?) fritt snart!

Quote from: krøvel vellevold on February 27, 2010, 04:15:27 AM
Ser på billettsiden at det er meget glissent på felt Z. Der har tydeligvis mange gitt en god f...


Felt Z var vel rimelig glissent mot slutten av fjorårssesongen også. Husker spesielt én kamp i fjor hvor det manglet folk på en stor bolk med stoler vertikalt og horisontalt. Greit nok at de vil protestere, men gjør det med tytapparatet.
Ka du ve?

Northside

Quote from: krøvel vellevold on February 27, 2010, 04:15:27 AM
Ser på billettsiden at det er meget glissent på felt Z. Der har tydeligvis mange gitt en god f...


Sykt mye folk der som har droppet fornying. Vil tippe ca de samme som boikottet siste hjemmekampen i fjor.

Men Felt Z er "over the top" for lengst. Bidrar kun i medgang. Da er de riktignok bra, men noen nye sanger også, men bortsett fra det er ikke gjengen noe å skryte av. Synd egentlig, for det står mye folk der som kun åpner kjeften når de rundt starter en sang.

skuteviken

Det er bare sunt at det er forskjellige kulturer på stadion og, sånn sett er trist viss de har gitt opp.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Kanskje det kan bli slutt på maset om at alt skal opp mot felt z da....

Klaus_Brann

Quote from: Northside on February 27, 2010, 11:12:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 27, 2010, 04:15:27 AM
Ser på billettsiden at det er meget glissent på felt Z. Der har tydeligvis mange gitt en god f...


Sykt mye folk der som har droppet fornying. Vil tippe ca de samme som boikottet siste hjemmekampen i fjor.

Men Felt Z er "over the top" for lengst. Bidrar kun i medgang. Da er de riktignok bra, men noen nye sanger også, men bortsett fra det er ikke gjengen noe å skryte av. Synd egentlig, for det står mye folk der som kun åpner kjeften når de rundt starter en sang.


Helt enig. Det var en periode da det nesten gikk gjetord om hvor fantastiske felt z var, og de var bra en stund, men i fjor var det i alle fall veldig lite trøkk derfra største delene av sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Det vil seie at dei er meir som resten av stadiongjengarane.  Stemning når me spelar bra, bås når me er bås.

Problemet er at til neste år er dei ikkje der. Ikkje til å dra opp stemningen som dei ofte gjer. Ikkje til å vera eit alternativ til bat al jonen. Ikkje til å synga samstemt og høgt som dei gjer.

Og ikkje til å koma opp med nye songar og rop som dei er geniale til.

Det er eit stort tap for stemninga på stadda at dei ikkje har partoutkort der oppe til neste år.

Eg er spent på å sjå kva dei har bestemt seg for å gjera. Om dei kanskje finn seg  plass andre stadar på stadion. Eg håpar det.

Gulløl

Er det egentlig ikke en lettelse at de gamle, gretne, kverulerende gubbene på felt Z har lagt årene inn ??

Sannheten er at de overvektige medgangs supporterne på felt Z ikke lenger gidder å reise seg fra sofakroken og ta de jævla fettete fingrene ut av chipsposen og løfte fjernkontrollen og ølflaska bort fra de enorme magene sine. Forvent ikke da at de stiller på Stadion og støtter laget. De har tapt seg noe jævlig !!!

La oss ta en felles og unison applaus for at denne latterlige gjengen har fellespensjonert seg frivillig.

Amen.

;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve


thesevs

Quote from: Northside on February 27, 2010, 11:12:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 27, 2010, 04:15:27 AM
Ser på billettsiden at det er meget glissent på felt Z. Der har tydeligvis mange gitt en god f...


Sykt mye folk der som har droppet fornying. Vil tippe ca de samme som boikottet siste hjemmekampen i fjor.

Men Felt Z er "over the top" for lengst. Bidrar kun i medgang. Da er de riktignok bra, men noen nye sanger også, men bortsett fra det er ikke gjengen noe å skryte av. Synd egentlig, for det står mye folk der som kun åpner kjeften når de rundt starter en sang.


Vi kan vel si takk for innsatsen til Felt Z, og heller ta inn over oss at vi må gjøre noe selv for å bedre stemningen på stadion.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Quote from: Yngve on February 28, 2010, 00:37:20 AM
Det er eit stort tap for stemninga på stadda at dei ikkje har partoutkort der oppe til neste år.


Nei, på ingen måte. Om de hadde stilt i år - hadde de da bidratt til stemning? Og hvorfor skulle vi ikke andre "dødelige" kunne gjort jobben bedre?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article162597.ece

Klanen fjerner seter fra Ullevaal, og det kan bli interessant å se om det fører til økt stemning, og om det eventuelt kan være noe Brann og Bataljonen skal vurdere.

Nå er demografien på VIF-supporterne litt annerledes enn hos oss, og selvjustisen likeså, slik at resultatet kan bli helt annerledes i Bergen enn i Oslo. Vi vet jo alle hvordan det var på SS de siste årene.

Og så er det vel også et økonomisk spørsmål. For historen forteller ikke noe om hvem som tar regningen for de nye setene.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on February 28, 2010, 10:52:55 AM
Nå er demografien på VIF-supporterne litt annerledes enn hos oss, og selvjustisen likeså, slik at resultatet kan bli helt annerledes i Bergen enn i Oslo. Vi vet jo alle hvordan det var på SS de siste årene.


Forklar
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Northside

Quote from: skuteviken on February 28, 2010, 10:58:23 AM
Quote from: Nixon on February 28, 2010, 10:52:55 AM
Nå er demografien på VIF-supporterne litt annerledes enn hos oss, og selvjustisen likeså, slik at resultatet kan bli helt annerledes i Bergen enn i Oslo. Vi vet jo alle hvordan det var på SS de siste årene.


Forklar


Er vel litt sånn hos klanen at "Står du her skal du synge!", hos oss er ikke supportergruppen like synlig på dette, og det blir mer "Her kan alle samles, for her er det billig å stå!"

Men nå må Nixon huske at dagens Hansatribune er ikke helt lik gamle SS.
Gamle SS var siste plassen det ble utsolgt, i tillegg måtte man stå i midten for å se bra samt det var billigste billetter. Krav om medlemskap var heller ikke nødvendig.

Er en god del faktorer som gjør at unummererte plasser vil fungere bedre på Hansa, i tillegg tror jeg en del ville trukket ut på sidene dersom de ikke hadde fast plass, rett og slett fordi de ikke passer inn på midten. Har vel kun kjøpt billett der grunnet rimelige priser.

Skal mye til for at feltet fylles opp med mer søppel enn vi har i dag. Er vel det eneste positive, kan ikke bli verre :)

Nixon

Ja, det er klart at det en del faktorer som skiller Hansa fra gamle SS. Det er derfor jeg ikke avskriver at et seteløst felt kan bli en suksess i Bergen. Men det er likefullt slett ikke sikkert at en suksess på Ullevaal kan overføres til Hansa.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Northside on February 28, 2010, 11:54:02 AM
Quote from: skuteviken on February 28, 2010, 10:58:23 AM
Quote from: Nixon on February 28, 2010, 10:52:55 AM
Nå er demografien på VIF-supporterne litt annerledes enn hos oss, og selvjustisen likeså, slik at resultatet kan bli helt annerledes i Bergen enn i Oslo. Vi vet jo alle hvordan det var på SS de siste årene.


Forklar


Er vel litt sånn hos klanen at "Står du her skal du synge!", hos oss er ikke supportergruppen like synlig på dette, og det blir mer "Her kan alle samles, for her er det billig å stå!"

Men nå må Nixon huske at dagens Hansatribune er ikke helt lik gamle SS.
Gamle SS var siste plassen det ble utsolgt, i tillegg måtte man stå i midten for å se bra samt det var billigste billetter. Krav om medlemskap var heller ikke nødvendig.

Er en god del faktorer som gjør at unummererte plasser vil fungere bedre på Hansa, i tillegg tror jeg en del ville trukket ut på sidene dersom de ikke hadde fast plass, rett og slett fordi de ikke passer inn på midten. Har vel kun kjøpt billett der grunnet rimelige priser.

Skal mye til for at feltet fylles opp med mer søppel enn vi har i dag. Er vel det eneste positive, kan ikke bli verre :)


Selvsagt kan det bli verre! Det var verre på SS... Dessuten er det feil at bataljonstribunen er kun for medlemmer. Gjennom p-kort er den det, men ikke i enkeltbillettsalg. Der tilfeldige enkeltbillettkøperne i dag blir henvist til plassene ytterst, kan de med unummererte plasser forsyne seg av midten bare de kommer tidlig nok. Fjortiser, utdrikningslag, russ... akkurat som på SS. At forutsetningene på Hansa og SS er så utrolig forskjellige, er bare tøys.
Legg ned hele klubben!

Northside

Krøvel: Det er virkelig rart at disse problemene skal oppstå her i Bergen, når samtlige andre grupper i både Norge og utlandet klarer seg med unummererte plasser.

Fjortiser har vi allerede en haug av. Nå står de på faste plasser spredd rundt på Hansa, og tror tribunelivet skal være så latterlig dårlig som det er nå. Med unummererte plasser vil de som ikke ønsker å bidra, neppe stille seg i midten av gjengen. De som ønsker å bidra med stemningen (fremtidige supportere!) blir nok i midten. Totalt tviler jeg sterkt på at vi vil få mer fjortiser i midten av Hansa med unummererte plasser.

Utdrikningslag: joda, sikkert noen hundre fra slike festligeheter som okkuperer sentrale plasser flere kamper i sesongen. Har aldri hørt at dette har skjedd andre steder, men i Bergen er vi visst ekstra spesiell, så her skjer det!

Russ: 1 kamp i året? wow, drøye saker dette Krøvel.

Ingen av de tingene du nevner er problemet. Problemet på Hansa er alle som har kjøpt fast plass gjennom Bataljonen, fordi det er billig. Folk som gjerne kunne tatt en plass litt utenfor den harde kjerne, men som nå står midt i klyngen fordi de er blitt tildelt en plass her!
Disse personene, med null interesse for tribunelivet, tror jeg ville skygget litt unna dersom det ble en skikkelig samling i midten.

Yes!wehavenobananas

Gjør som VIF; fjern sitteplassene og gå for unummerete plasser. Det er absolutt det beste uansett hva guruen, Krøvel, måtte mene om den saken.

skuteviken

Quote from: Northside on February 28, 2010, 15:14:52 PM
Disse personene, med null interesse for tribunelivet, tror jeg ville skygget litt unna dersom det ble en skikkelig samling i midten.


Helt enig. Det er så varierende mentalitet rundt om kring for tiden, det gjelder uansett hvilket felt en står på Hansa.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Northside on February 28, 2010, 15:14:52 PM
Krøvel: Det er virkelig rart at disse problemene skal oppstå her i Bergen, når samtlige andre grupper i både Norge og utlandet klarer seg med unummererte plasser.

Fjortiser har vi allerede en haug av. Nå står de på faste plasser spredd rundt på Hansa, og tror tribunelivet skal være så latterlig dårlig som det er nå. Med unummererte plasser vil de som ikke ønsker å bidra, neppe stille seg i midten av gjengen. De som ønsker å bidra med stemningen (fremtidige supportere!) blir nok i midten. Totalt tviler jeg sterkt på at vi vil få mer fjortiser i midten av Hansa med unummererte plasser.

Utdrikningslag: joda, sikkert noen hundre fra slike festligeheter som okkuperer sentrale plasser flere kamper i sesongen. Har aldri hørt at dette har skjedd andre steder, men i Bergen er vi visst ekstra spesiell, så her skjer det!

Russ: 1 kamp i året? wow, drøye saker dette Krøvel.

Ingen av de tingene du nevner er problemet. Problemet på Hansa er alle som har kjøpt fast plass gjennom Bataljonen, fordi det er billig. Folk som gjerne kunne tatt en plass litt utenfor den harde kjerne, men som nå står midt i klyngen fordi de er blitt tildelt en plass her!
Disse personene, med null interesse for tribunelivet, tror jeg ville skygget litt unna dersom det ble en skikkelig samling i midten.
Legg ned hele klubben!

Northside

Man trenger vel ikke reise lengre enn til Trondheim og slike trakter for å finne selvjustis på supporterfeltet, uten at Kjernen sine ledere er så ekstremt kriminelle. Og dersom det mangler selvjustis her, så har i det minste Bataljonen noe seriøst å jobbe med fremover!

Gidder ikke svare på alt nå. Men kan ta et eksempel:
Felt Z og øvre delen av nedre B er vel eneste plassene på Hansa hvor man ikke følger setenummeret på billetten. Dette er vel også de to plassene mesteparten av stemningen på Hansa kommer fra?

Quote
Når det gjelder utdrikningslag, så handler det også om folk som oppfører seg som om det skulle være et


Men denne type personer står da allerede godt plassert midt på Bataljonen sitt felt?

krøvel vellevold

Quote from: Northside on February 28, 2010, 17:20:49 PM
Man trenger vel ikke reise lengre enn til Trondheim og slike trakter for å finne selvjustis på supporterfeltet, uten at Kjernen sine ledere er så ekstremt kriminelle. Og dersom det mangler selvjustis her, så har i det minste Bataljonen noe seriøst å jobbe med fremover!

Gidder ikke svare på alt nå. Men kan ta et eksempel:
Felt Z og øvre delen av nedre B er vel eneste plassene på Hansa hvor man ikke følger setenummeret på billetten. Dette er vel også de to plassene mesteparten av stemningen på Hansa kommer fra?

Quote
Når det gjelder utdrikningslag, så handler det også om folk som oppfører seg som om det skulle være et


Men denne type personer står da allerede godt plassert midt på Bataljonen sitt felt?
Legg ned hele klubben!


bergensgutt95

det var ikke noe stemning i det hele tatt i første serie runde mot haugesund.

det vet jeg kan ha noe med at sesongen begynte alt for tidelig, men det er på høyt tide og innføre nye spennene sanger på stadion, og jeg vet at det har blitt prøvd. men det må prøves bedre   
Brann alternative


Nixon

Quote from: Kristian87 on March 23, 2010, 10:12:08 AMmen jeg tror ikke at dette har noe å si før dere endre deres syn på hva en supporter er.


Godt mulig. Men du kan jo begynne med å forklare oss hva en supporter er...
Rød makt på Hansa

Super Hasund

Bataljonen må riste av seg dette mikke-mus stemplet. Då bataljonen ble stiftet så var det første mann signaliserte det var at de skulle være en paraply organisasjon for alle typer brann supportere. Der har mann rett og slett vert en fiasko. Supporter klubben  vår har kun et symbolsk verdi( for utenforstående så virker det sånn) Er som monarkiet, har ingen makt lenger men har kun et symbolsk verdi.

Men som far som sønn ( brann og bataljonen) så de like. Handlingslammet og sitter med fingeren i ræven
La Folket Synge

*Feltz*

Kristian87

Quote from: Nixon on March 23, 2010, 10:29:39 AM
Quote from: Kristian87 on March 23, 2010, 10:12:08 AMmen jeg tror ikke at dette har noe å si før dere endre deres syn på hva en supporter er.


Godt mulig. Men du kan jo begynne med å forklare oss hva en supporter er...


Det er føste gang jeg leser det dere skriver, jeg sitter igjen med et inntykk av at dere er trangsynte og lever i år 1800 blomkål.  Dere har drøyt 1800 medlemmer som er så opptatt av hva dere mener er den rette supporter,  at dere ikke tar hensyn til de andre 13-14tTUSEN som er på stadion.

Da tenker jeg på at folk ikke må synge for fort, ikke klappe i enkelte sanger...virker nesten som man knapt nok skal klappe. I deres perfekte verden synger alle mann alle, våkn opp...det er ikke slik i norge. Så, så lenge mennesker er ulike fra hverandre er også supportere det.. da har man også ulike måter å vise entusiasme og glede ovenfor laget sitt, og da må også dere være åpen for at det er sånn.

skuteviken

Jeg forstår inntrykket ditt, men realitetene er det omvendte! Mens vi hadde besøk av Maakeberget som kjefter på folk som ikke synger, og det finnes nok av eksempel på supportergrupper i Norge der ting skal størmlinjeformes og det er forsangere osv.

Det som blir sagt her er at Bataljonen som supportergruppe er for sine medlemmer selvfølgelig, og da går debatten på å skape et alternativ til de som ønsker å bidra. Her ligger det et potensialet, og da blir det diskutert hvordan likesinnede kan samles. At du syns det er dumt med tanke på resten av stadionpublikumet er leit, da jeg er overbevist om at hvis Hansa bidrar så senker det terskelen for at resten er med.

Det er til slutt alle sitt ansvar å forbedre stemningen på stadion, i Bergen er det heldigvis slik at du er med uansett hvor du står, at folk ønsker å legge forholdene mer til rette, betyr ikke nødvendigvis at en ønsker å distansere seg fra resten av publikum. Det sitter ingen innpå her og styrer dette.

Til slutt vil jeg oppfordre deg til å lese den andre tråden "Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda" den er på rundt 20 sider og da får du litt innsikt i hva folk er opptatt av.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Det er jo uansett slik at skal det bli samstemt synging må syngingen tilpasses i forhold til fart og klapping. Ellers blir det bare kaos. Dette gjelder selvsagt bare der man skal synge en bestemt sang. For ellers er det bare flott dersom hele Stadion rabler gal og lager fullstendig kaos!
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on March 23, 2010, 11:55:55 AM
Det er jo uansett slik at skal det bli samstemt synging må syngingen tilpasses i forhold til fart og klapping. Ellers blir det bare kaos. Dette gjelder selvsagt bare der man skal synge en bestemt sang. For ellers er det bare flott dersom hele Stadion rabler gal og lager fullstendig kaos!


Ja den beste stemningen kommer da hele stadion rabler. Kjekt når BT er med i det minste. Det er faktisk første gang siden vi flyttet bort på Hansa at BT ikke svarte på vekselropet? Latterlig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

bergensgutt95

stemningen var bedre en før sist hjemme kamp mot sannefjord, dette kommer nok av at det var mindre på tribunene, så folk stilte seg "tettere" sammen og dannet en kjerne, nok et tegn på at unummererte felt kan være bra på bataljonen sine felt..
Brann alternative

Yes!wehavenobananas

Ikke så mye halvinteresserte tanter heller. De faller jo av nå som ting ikke går så bra. Betydningen av å ha flest mulig syngene sammen, som ikke blir utvannet av ikke-syngende altså, er utrolig stor.

bt_mann

Hei.
Eg lurer på kor sangen som bataljonen synger mest står inne på denne sida.
Hører den ganske ofte men finner den ikkje. Den sangen som inneholder "vi e kujagutter vi hele gjengen"
Er det berre meg eller står den ikkje her inne?

Super Hasund

Quote from: bt_mann on May 05, 2010, 15:49:44 PM
Hei.
Eg lurer på kor sangen som bataljonen synger mest står inne på denne sida.
Hører den ganske ofte men finner den ikkje. Den sangen som inneholder "vi e kujagutter vi hele gjengen"
Er det berre meg eller står den ikkje her inne?



Hmmm no vet eg isje om den står den men (isje for å være frekk) vet isje du kordan den går?
La Folket Synge

*Feltz*

Go Up