• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere på bortebane

Started by BrannSupporter, March 17, 2009, 13:26:16 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

JørnAE

I DRammen var jeg skuffet over stemningen vi (prøvde) skape. Trøkket var der på en måte, men folk sang forskjellig og mange kunne ikke tekstene. Ble også noe krampaktig over det til tider. Spesielt på nedre del. (Jeg valgte forflytte meg derfra i pausen) . Tror det var mange supportere på denne kampen som ikke er helt vant med å gå på Brannkamper. Men vi var iallefall en del folk. Tror mye av grunnen til at det ikke blir samstemt på kampen er at samlingsstedene blir forskjellige.  Det blir en slags intern konkurranse eller noe på å være de kuleste og beste gjengene.

SKBMiller

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Var da ingen form for verken gjenger eller konkuranse. Samme historien som før, familiene kommer først, og de (få) syngende kommer fra 20 mins før og inn. Da må vi ta de plassene som er ledige. Kom selv rundt 20 mins før kamp og vi kunne ikke akkurat velge plassering.

I går handlet det ikke noe om at vi ikke sang samstemt. At vi ikke synger samstemt sammen, og at vi ikke kaster oss på Bergen by for 5. gang på tre minutter er to forskjellige ting!

tskb

Quote from: SKBMiller on June 03, 2009, 18:40:46 PM
Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Var da ingen form for verken gjenger eller konkuranse. Samme historien som før, familiene kommer først, og de (få) syngende kommer fra 20 mins før og inn. Da må vi ta de plassene som er ledige. Kom selv rundt 20 mins før kamp og vi kunne ikke akkurat velge plassering.

I går handlet det ikke noe om at vi ikke sang samstemt. At vi ikke synger samstemt sammen, og at vi ikke kaster oss på Bergen by for 5. gang på tre minutter er to forskjellige ting!


Ja, dette stemmer etter min mening. Det var ikke spesielt god stemning i går, folk prøvde, men det ble litt tafatt rett og slett.. Men at det er konkurranse og grupperinger syns jeg er veldig feil. For det første er man ikke nødt til å "lade opp" til kampen flere timer før på en pub for å lage god stemning under kampen, og for det andre er det slik at det gjerne er "grupper" forskjellige steder på feltet som setter i gang sanger.

thesevs

Høres jo ut som det samme som skjedde i Skien... tafatt til tusen
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

olebrann3

I tillegg kom disse tullingene tidlig inn og klappet på alt som var av sanger, noe som førte til at alle som ikke er ofte på stadion klappet på alle sanger resten av kampen. Det var vell ikke langt fra at det ble klappet i nystemten av tullingene. I tillegg var timingen til sangene elendig. Der eg stod var vi 4-5(rad 3) som klagde til de pga timing, at de snudde og at de trommet.  Er ikke mye vits å synge når den skal overdøves av tromming på reklameskilt og klapping.

krøvel vellevold

Quote from: olebrann3 on June 04, 2009, 21:32:44 PM
I tillegg kom disse tullingene tidlig inn og klappet på alt som var av sanger, noe som førte til at alle som ikke er ofte på stadion klappet på alle sanger resten av kampen. Det var vell ikke langt fra at det ble klappet i nystemten av tullingene. I tillegg var timingen til sangene elendig. Der eg stod var vi 4-5(rad 3) som klagde til de pga timing, at de snudde og at de trommet.  Er ikke mye vits å synge når den skal overdøves av tromming på reklameskilt og klapping.


Ja det var faktisk en som klarte å klappe på Byen é Bergen...
Legg ned hele klubben!

Demba

Haha. Jeg ble faktisk usikker på hvem dere mener nå. Kan dere fortelle litt mer spesefikt om hvor de sto?

hørte en del reklame-skilt-banking,OK, men når folk faktisk klapper til nystemten og byen e bergen da burde de vært bannlyst

The Boss

ja den klappingen, folk klappet på ALT... tidenes klappe-fest på tirsdag...
og den gjengen nede med gjerdet: alltid like spennende(harry!)

Demba

Om jeg ikke tar helt feil, så var det vel 50-60 stk som sto helt nede grunnet dårlig plass. Regner med at det er de til høyre det er snakk om (helt ved sikkerhets-gjerdet)

SKBMiller

Kjernen av den mye omtalte gjengen er avbildet sent i bildegalleriet fra kampen på dt.no
Har såpass vondt på deres vegne at jeg sparer meg for å legge link  ;)

Markmus

Quote from: SKBMiller on June 04, 2009, 23:16:53 PM
Kjernen av den mye omtalte gjengen er avbildet sent i bildegalleriet fra kampen på dt.no
Har såpass vondt på deres vegne at jeg sparer meg for å legge link  ;)



Disse? :P http://dt.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=DT&Dato=20090602&Kategori=GODSET&Lopenr=192819651&Ref=PH&Profile=1063&Params=Itemnr=24
Ka du ve?


Didrik

Quote from: JørnAE on June 03, 2009, 18:24:00 PM
I DRammen var jeg skuffet over stemningen vi (prøvde) skape. Trøkket var der på en måte, men folk sang forskjellig og mange kunne ikke tekstene. Ble også noe krampaktig over det til tider. Spesielt på nedre del. (Jeg valgte forflytte meg derfra i pausen) . Tror det var mange supportere på denne kampen som ikke er helt vant med å gå på Brannkamper. Men vi var iallefall en del folk. Tror mye av grunnen til at det ikke blir samstemt på kampen er at samlingsstedene blir forskjellige.  Det blir en slags intern konkurranse eller noe på å være de kuleste og beste gjengene.


Ikke enig med konkurranse teorien men er tildels enig i at mange ikke kunne så mange sanger/ikke har vært på så mange brannkamper før. Da blir det limitert i forhold til hvilke sanger vi kan synge, noe som er litt kjipt. Men at folk blir hissige når man klapper da blir man bare litt motløs, for meg personlig er klapping en del av fotballen(innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig). Er ofte folk som klager på sangene som settes igang, men kan ikke akkuratt si at de er så veldig produktive selv. Jeg foreslår at de som har noe imot sangene som synges kan møte opp tidlig på neste bortekamp med t-skjorter med skriften: "forsanger" og så kan de synge hele kampen igjennom!

krøvel vellevold

Quote from: Didrik on June 05, 2009, 00:26:14 AM
Quote from: JørnAE on June 03, 2009, 18:24:00 PM
I DRammen var jeg skuffet over stemningen vi (prøvde) skape. Trøkket var der på en måte, men folk sang forskjellig og mange kunne ikke tekstene. Ble også noe krampaktig over det til tider. Spesielt på nedre del. (Jeg valgte forflytte meg derfra i pausen) . Tror det var mange supportere på denne kampen som ikke er helt vant med å gå på Brannkamper. Men vi var iallefall en del folk. Tror mye av grunnen til at det ikke blir samstemt på kampen er at samlingsstedene blir forskjellige.  Det blir en slags intern konkurranse eller noe på å være de kuleste og beste gjengene.


Ikke enig med konkurranse teorien men er tildels enig i at mange ikke kunne så mange sanger/ikke har vært på så mange brannkamper før. Da blir det limitert i forhold til hvilke sanger vi kan synge, noe som er litt kjipt. Men at folk blir hissige når man klapper da blir man bare litt motløs, for meg personlig er klapping en del av fotballen(innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig). Er ofte folk som klager på sangene som settes igang, men kan ikke akkuratt si at de er så veldig produktive selv. Jeg foreslår at de som har noe imot sangene som synges kan møte opp tidlig på neste bortekamp med t-skjorter med skriften: "forsanger" og så kan de synge hele kampen igjennom!


Så hvis man selv ikke starter sanger, så har man bare å finne seg i at en gjeng tar over hele showet og synger om vaktene (som de måtte snu seg vekk fra banen for å kunne se), om spillere som ikke spiller, starter samme sang en drøss ganger, trommer takten i reklameplakatene, klapper på Byen é Bergen, starter pinlige sanger om at "vi kan fylle stadion" (når vi ikke kan det), osv? Altså; hvis det er en gruppe som kommer inn og liksom skal være kveldens store forsangere, så bør de jo i det minste ha et visst nivå på det som presenteres.

Legg ned hele klubben!

Zolkan

La merke til at det var pannebånd på bortefeltet, skal ikke dette lenger være forbeholdt klysene fra Oslo-vest ?

smaalanda

Når når trendene fra Oslo-vest begynner å dø ut, tas de opp fra harry-bøndene fra Drammen. Er sånn det fungerer der borte.
KMO!!!

Utmedsnolken

Du fikk ikke med deg hva slags folk som stod på bortefeltet? Hint: ikke harry-bøndene fra Drammen...
"og der snubler Sæternes igjen"

thesevs

Det vil nok alltid være de som ikke følger det mange av oss oppfatter som "supporter-kodeks", altså måten vi fremstår på, synger, opptrer o.l
Vi kan jo håpe det skjer en endring, men jeg ville ikke holdt pusten
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

Oisann bortefeltet ja, beklager skivebommen =)
KMO!!!

motherfunker

Seff kan man klappe når man er på fotballkamp, for gode prestasjoner og i klappesanger som "kom igjen". Vær dog oppmerksom på at klapping på andre sanger (vi e berømte, bergen by etc.) vil føre til:
- at vi øker
- at teksten kommer dårligere ut til resten av stadion/friidrettsbanen
- at det blir dårligere trøkk generellt

Hvis bataljonen organiserer "antiklappkommunikasjon" (f.eks flyers) vil bare det hjelpe på stemningen. 
quot;Fighting for freedom, is like fucking for virginity" -SAFT-

1908

Som jeg har skreve før. heng et lite banner på innsiden av gjedet det der står at det skal SYNGES og ikke klappes under sangene..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on June 13, 2009, 20:17:31 PM
Som jeg har skreve før. heng et lite banner på innsiden av gjedet det der står at det skal SYNGES og ikke klappes under sangene..


Klapping er ikke noe problem så lenge folk synger i tillegg til å klappe. I England klappes det på mange sanger, men det er ingen som nøyer seg med å BARE klappe. Det er det hos oss.
Legg ned hele klubben!

1908

Nei nei, men no for tiden så skal det klappes til ALT av sanger.. Klapping gjør at trykket på sangene forsvinner fort. Kanskje ikke på alle, men mangen!

Demba

Ganske bra stemning på bortefeltet i går

Læreren

Quote from: Demba on June 22, 2009, 21:28:25 PM
Ganske bra stemning på bortefeltet i går


Tror vi trygt kan si at det var årsbeste på bortefeltet i går fra vår side!

thesevs

Men det tar på å drive kveget fremover...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BrannSupporter

Brannsupportere på årets bortekamper:  

Sandefjord - 726
Rosenborg - 291
VIF - 1125
Bodø/Glimt - 45-50
Odd - 448
Fredrikstad - 546
Strømsgodset - 671
Viking - 901

Spelaren

På hordenes forum får Brannsupporterne litt skryt innimellom diskusjonen om å ta i bruk megafon på kampene :) .
Gå av.

Ricky

Og på VGD:

"Det virker kanskje slik om man står midt i Hordene, men midt på langsidene hørres Hordene ut som en barneskoleklasse i forhold til Brann supporterene, når de trøkker til.
Gullet skal hem, Heia Brann og Bergens stolthet ropene har dobbelt volum av Hordenes høyeste sang, som vel som vanlig er Gi meg en V og Ja for faen. Forøvrig tragisk at dette er sangene med høyest volum fra hordene."

"Hordene høres såvidt til midtbanen når de trøkker på. Bortelaget, denne gang Brann hører man over hele banen."

"Tribunekampen vant Bataljonen omtrent på walkover."

BrannSupporter

Stemningen på Telenor Arena i dag kan vel kategoriseres som heller laber - mildt sagt. Oppmøtet var ikke så aller verst. Kan vi ha vært 1000-1200?

krøvel vellevold

Quote from: BrannSupporter on June 30, 2009, 00:02:20 AM
Stemningen på Telenor Arena i dag kan vel kategoriseres som heller laber - mildt sagt. Oppmøtet var ikke så aller verst. Kan vi ha vært 1000-1200?


Har sendt dem en mail, så jeg håper å få et nøyaktig tall snart. Men jeg regnet ut at bortefeltet kanskje kunne ha plass til i overkant av 800, og det var rimelig fullt.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Kanskje mitt estimat er for høyt. De oppga jo også 10 000 som tall, men så mange var det jo ikke inne i hallen.

Henrik8

Noe som fortsatt er sinnsykt irriterende er at folk maser og kaver om plassene "sine" på bortebane. I går var det jo til alt overmål skrevet plakater om at plassene var unummererte.

I tillegg har du de som skal holde av plasser til en fire-fem andre som kommer en halv time senere. På mandag stilte jeg meg på tribunen, fikk beskjed om at det egentlig skulle stå noen andre der, men at det gikk greit. Deretter kom en fyr og spurte om han kunne stille seg ved siden av. Ettersom det var ledig, og jeg ikke føler meg som noen tribunebestyrer som kan nekte andre å stå på ledige plasser, sa jeg selvfølgelig ja. Da fikk jeg kjeft av en av de andre klovnene, som mente han holdt av plassen til noen venniner som skulle komme.

Min oppfatning er at på unummererte plasser kan folk stille seg der det er ledig. Om noen i en gjeng vil komme senere enn andre må de gjerne det, men da må de regne med at en del plasser er tatt. At folk skal stå å holde av 5 plasser midt på tribunen, og kjefte på andre for å stille seg der, er helt latterlig.
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Det er selvfølgelig latterlig. På bortebane er det og skal det være anarki, folk stiller seg der de vil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Stemingen i gymsalen var fryktelig tam,men ikke rart da syngende stod spredt mellom barnefamilier som satt og klappet og kun åpnet munnen når de ville ha folk foran til å sitte ned som en far som skrek til en som stod rett ved meg : "HEI! SETT DEG NED FOR HELVETE! DETTE ER EN SITTETRIBUNE!!!"  Også irriterende når de støtt skulle opp for å kjøpe i kiosken enn å se kamp...ja selv 5 minutter før slutt skulle de forbi!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

thesevs

Vi kan jo i fremtiden løse problemet med å sette opp skilt med anvisning: "Sittetribune" og "Sangtribune"... til og med Stormen klarte å dele seg i to, dem som sang og dem som ville kose seg i solen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: thesevs on July 04, 2009, 16:53:37 PM
Vi kan jo i fremtiden løse problemet med å sette opp skilt med anvisning: "Sittetribune" og "Sangtribune"... til og med Stormen klarte å dele seg i to, dem som sang og dem som ville kose seg i solen.


Lettere å gjøre slikt når man er 200 og ikke 1000.
Legg ned hele klubben!

Innlandsmax

Quote from: krøvel vellevold on July 04, 2009, 16:54:53 PM
Quote from: thesevs on July 04, 2009, 16:53:37 PM
Vi kan jo i fremtiden løse problemet med å sette opp skilt med anvisning: "Sittetribune" og "Sangtribune"... til og med Stormen klarte å dele seg i to, dem som sang og dem som ville kose seg i solen.

Men kanskje ikke umulig, og kanskje verdt et forsøk?

Lettere å gjøre slikt når man er 200 og ikke 1000.


Men kanskje ikke umulig, og kanskje verdt et forsøk?

krøvel vellevold

July 14, 2009, 08:14:07 AM #238 Last Edit: July 14, 2009, 08:16:01 AM by krøvel vellevold
Vi har i de ti første bortekampene hatt følgende oppmøte:

Sandefjord (mandag) 716
RBK (søndag) 291
VIF (søndag) 1223 iflg. Klanen.no (1125 iflg. VIF)
Glimt (mandag) 45-50
Odd (lørdag) 448
FFK (helligdag) 546
Godset (tirsdag) 671
Viking (søndag) 901 (utsolgt)
Stabæk (mandag) 988
MFK (søndag) 358
Legg ned hele klubben!

abe78

.og husk!

BrannSupporter

Når det gjelder VIF-kampen er nok 1223 det riktige. Tilskuertallet på den kampen ble vel oppjustert fordi de hadde glemt å telle med alle inngangene.

JørnAE

July 16, 2009, 20:00:23 PM #241 Last Edit: July 16, 2009, 20:04:11 PM by JørnAE

robbie A

Quote from: JørnAE on July 16, 2009, 20:00:23 PM


Amen. Noen meget gode kommentarer her som jeg kjenner meg veldig godt igjen i.

Det er altfor mye "kritikk" av andre brann supportere ute å går. Brann har etter forholdene (reisedistanse + resultater) et meget godt borte oppmøte og jeg tror ingen her inne ønsker oss tilbake til dagene hvor antallet brannsupportere var 1,5 busser. Så la oss ønske de som faktisk stiller på bortekamper velkommen.

Dersom folk blir irritert på at familer stjeler de beste plassene på tribunen så er det en enkel sak å stille på kampen 45 min før kampstart og ikke2,5m.

ellers sees vi vel på neste bortekamp?

JørnAE

Litt om klapping; mange sanger trenger absolutt ikke klapping. Og en av dem har jeg alltid trodd var "vi e Brann-bergens stolthet..." Men når den runget i Fredrikstad med klapping og samstemt var den faktisk veldig stilig... Og mål fikk vi på den også....

BrannSupporter

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/382976_dette-holder-overhodet-ikke

1142 Brannsupportere i VG-svingen i går. Som vanlig var det en god del Brannsupportere på den ene langsiden også. Jeg var der for første gang i går, og på den tribunehalvdelen nærmest VG var nok over halvparten Brannsupportere.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

vebo

Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on September 20, 2009, 20:18:00 PM
Og dere lagde bra stemning!


Var ikke så verst lenge, men på slutten var det jo selvsagt elendig.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2009, 20:21:43 PM
Quote from: vebo on September 20, 2009, 20:18:00 PM
Og dere lagde bra stemning!


Var ikke så verst lenge, men på slutten var det jo selvsagt elendig.


Hva var det Nilsen sa ordrett til dere?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up