• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupportere på bortebane

Started by BrannSupporter, March 17, 2009, 13:26:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ferguson

Quote from: Tifo on March 19, 2009, 17:45:15 PM
Quote from: Ferguson on March 19, 2009, 16:35:02 PM
Er det muligheter for en stille nattbuss? Jeg og flere andre kompiser er intressert i å ha hele dagen i motstanderbyen men lite hypp på å feste hele natten lang. Har et par episoder der folk har festet hele natten lang på bussen for å sovne rett før kampstart!

Et annet poeng er kvaliteten på bussen. Veldig ofte når jeg har vært på tur så har det vært problemer med bussen og dermed kommer forsinket frem. Dette er i høyeste grad med på å dra ned inntrykket av turen.

Disse 2 poengene her har ført til at jeg og andre venner tar fly og bestiller dette i god tid på forhånd slik at prisen blir bare 2-300 kr ekstra. Er mer villig til å betale 300 ekstra for ca 1 times flytur!


En stille nattbuss burde være fullt mulig dersom vi først har behov for to busser. Det er kanskje noe Stig og Bataljonen kan vurdere.
Vi prøver uansett, når det kun er en buss, at de som ønsker en roligere tur setter seg helt fremme. Er det fortsatt full guffe på musikken og rølping rundt deg, så gir du en lyd til reiseleder ;)

Kvaliteten på bussene er rimelig bra. Tror du var ekstremt uheldig med turene du valgte. I farten så kommer jeg kun på FFK borte, Aafk borte og RBK borte siste 2 årene hvor det var vært problemer med bussene.
Siste turen i fjor (VIF) og turen til Sandefjord i år, ble vi tildelt en 2år gammel buss. Regner med kvaliteten på den bussen er ok.


Kan se ut som om jeg har vært litt uheldig med turene.
Men en stille nattbuss kan være et slags prøveprosjekt til de kampene det drar mye folk (litt kort tid siden RBK og VIF er rett rundt hjørne) for å se om det er et mulig marked for det. Mange som sikkert er hypp på en god natt søvn før de tar seg noen pils på puben.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 00:05:30 AM
Quote from: thesevs on March 20, 2009, 18:46:18 PMen reiser ikke på bortetur for å ankomme Bergen dagen etter for å ikke huske noe.


Vel, egentlig har jo disse tatt et fornuftig valg...


Et meget godt poeng. La oss fyre som pokker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannbabe81

Jeg vil bare beklage på mine vegner og andres vegner ang klippet fra Sandefjord.
Jeg er en av de som er med på klippet,
og jeg blir lettere flau.
Så jeg vil beklage.

vebo

Noen som har link til denne videoen?
Tiocfaidh ár lá

Brannbabe81

Den ligger på tv2 sumo.
Under før kampen sandefjord-brann

smaalanda

Quote from: vebo on March 25, 2009, 13:00:25 PM
Noen som har link til denne videoen?


Enig gi gjerne link. Fant den ikke på TVSumo blant gratisklippene vertfall. Erger meg over å ikke ha sett dette her.
KMO!!!


Markmus

Så den nettopp. En flau opplevelse. Reporteren intervjuet en kar med ei jente på fanget (dritings). Hun avbryter to ganger for å bable om tøfler eller noe. "Drit i det, eg ha tøflar på".
Ka du ve?

Brannmann!

Quote from: Markmus on March 25, 2009, 14:40:02 PM
Så den nettopp. En flau opplevelse. Reporteren intervjuet en kar med ei jente på fanget (dritings). Hun avbryter to ganger for å bable om tøfler eller noe. "Drit i det, eg ha tøflar på".


Kan du sende en link til det intervjuet?



Xminator

Det blir nok ganske mange av oss som får behov for å flytte fokus fra fotballkamp til tøfler utover sesongen...

Nixon

Etter å ha sett på begge linkene lurer jeg litt på hvorfor de ikke tok med seg entusiasmen og sanggleden opp på kampen. Det er kanskje ikke så gøy når man ikke kommer på tv, men jeg trodde at det dog var viktigere å støtte laget...
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

Quote from: Heispassasjer on March 25, 2009, 15:02:37 PM
Her er en annen link:

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?progId=292478


Ingen som kan fikse denne på youtube, eller noe? Har ingen interesse av å betale Sumo for å få sett den.. ;D

Heispassasjer

Han der Sandefjordsupporteren på bt.no/webtv klippet kjenner jeg. ;D Morsomt, for meg, men han er ikke kjent for å spytte i glasset han heller.

Nightfox

Quote from: posemedsnopi on March 25, 2009, 14:57:44 PM
Quote from: Brannmann! on March 25, 2009, 14:39:23 PM
Her er en link:)

http://www.bt.no/webtv/?id=17209


Uffda


Haha. Jeg lukket ned den linken og sa nettopp dette til meg selv rett før jeg så din kommentar. Så jeg slenger meg på den.

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 25, 2009, 15:32:16 PM
Etter å ha sett på begge linkene lurer jeg litt på hvorfor de ikke tok med seg entusiasmen og sanggleden opp på kampen. Det er kanskje ikke så gøy når man ikke kommer på tv, men jeg trodde at det dog var viktigere å støtte laget...


Det kan hende at akkurat de gjorde det, men det hjelper ikke når det står 1000 andre og holder godt kjeft. Forøvrig er tøffelklippet legendarisk flaut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Kan bekrefte at mange av de fjesene der var blant dem som sto rett bak målet, og sang gjentatte ganger under kampen. Hvor mange av de rundt som slang seg på var litt avhengig av hvordan kampen gikk...

The Boss

husker en kjerring som ikke maste om annet enn tøfler på puben ja... GKH!

sepådet

Quote from: The Boss on March 17, 2009, 22:47:14 PM
Herregud så mange idioter iført brann effekter det var i går...(igjen..) Det startet jo på puben, og når tv2 kom var det ikke tvil om hvem de måtte intervjue..


Dette her skjedde jo i stabæk i fjor også, då var det rett og slett VM i å komme på tv, eller drite seg ut. Flaut

Yes!wehavenobananas

Quote from: Brannmann! on March 25, 2009, 14:39:23 PM
Her er en link:)

http://www.bt.no/webtv/?id=17209


For noen utskudd. Hvorfor har jeg egentlig fått denne "ovenfra og ned"-holdningen til deler av supportermiljøet? Jeg er jo i utgangspunktet en grei fyr, så det er ikke meg det er noe i veien med, det er jeg rimelig sikker på.

vebo

Drit i det, eg har tøfler på meg
Tiocfaidh ár lá

Skillpaddo

Flaut eller ikke flaut... Alkohol øker stemnignen! For de som ikke liker det, holde dere unna pubene å ta dokkar en bolle da vel!
Syns ikke bataljonbussen skal få noe refs fra Sandefjord, har sett klippet fra btv, å jeg kan trygt si at over halvparten som var med på det reiste på egenhånd..!

Ingen vits å henge ut folk for noen småflauser, alle kan gå på en smell, med eller uten Brann drakt! Det viktigste er at vi støtter laget, full, brisen eller edru..!

Anonym

Det var jeg som hadde tøflene på meg, fantastisk at dere ikke eier humor i kroppen!
Godt vi vinner igjen, så dere har noe annet å snakke om ;)

vebo

Du er kroneksempelet på hvorfor fotballsupporetere har dårlig rykte for å være rølpete fyllasvin! Og om dette er din definasjon av god humor, så eier jeg ikke humor nei.
Tiocfaidh ár lá

branngirl85

Nå syns eg faktisk at vi skal la dette vedr tøfflene ligge dødt..
Om en skal forsette å kvevrulere vedr dette, så blir en aldri ferdig.
Gjort er gjort, spist er spist.
Alle har nok drete seg ut på en eller annen måte i vedr kamp, fylla osv.
Ingen som er perfekte...
Så istedenfor å drive å hakke på at andre driter seg ut, tenk på
korleis en selv oppføre seg inni mellom :)

vebo

Quote from: branngirl85 on May 05, 2009, 07:50:45 AM
Nå syns eg faktisk at vi skal la dette vedr tøfflene ligge dødt..
Om en skal forsette å kvevrulere vedr dette, så blir en aldri ferdig.
Gjort er gjort, spist er spist.
Alle har nok drete seg ut på en eller annen måte i vedr kamp, fylla osv.
Ingen som er perfekte...
Så istedenfor å drive å hakke på at andre driter seg ut, tenk på
korleis en selv oppføre seg inni mellom :)


Det var ikke jeg som tok opp ballen her.
Tiocfaidh ár lá

branngirl85

Quote from: vebo on May 05, 2009, 08:20:16 AM
Quote from: branngirl85 on May 05, 2009, 07:50:45 AM
Nå syns eg faktisk at vi skal la dette vedr tøfflene ligge dødt..
Om en skal forsette å kvevrulere vedr dette, så blir en aldri ferdig.
Gjort er gjort, spist er spist.
Alle har nok drete seg ut på en eller annen måte i vedr kamp, fylla osv.
Ingen som er perfekte...
Så istedenfor å drive å hakke på at andre driter seg ut, tenk på
korleis en selv oppføre seg inni mellom :)


Det var ikke jeg som tok opp ballen her.


Det vet eg også :)
Eg syns bare at vi kan legge denne saken vedr tøfflene død nå.
Men det er min mening :)

Markmus

Quote from: Anonym on May 05, 2009, 03:05:16 AM
Det var jeg som hadde tøflene på meg, fantastisk at dere ikke eier humor i kroppen!
Godt vi vinner igjen, så dere har noe annet å snakke om ;)


Humor og humor, frøken Tøflus. Jeg ble mer flau på dine vegne enn at jeg fryktet for Branns omdømme, for å si det slik :)
Ka du ve?

mbersve

Moderatormelding: Kanskje vi bør la tøflene ligge i denne omgang.

Kanskje vi burde fokusere på hvordan vi kan bedre inntrykket mange sitter med. Hva med eksemplarisk oppførsel, drikke litt mindre og synge litt mer, på neste bortetur til Skien...?

Anonym

Vel, jeg gidder ikke bruke energi på å være flau på mine egne vegne akkurat.

jeg har reist på uttallige borteturer, å dette var første gangen jeg dreit meg ut! Jeg står for det jeg har gjort, å syns forsatt det er tøft med tøfler, selvom de fikk lov å bli hjemme når vi var i Bodø!

Vil også bare informerer dere om at alle vi som "dreit" oss ut ikke reiste med bataljonen sin buss, så syns ikke dere skal ødelegge ryktet til de fantastiske bussturene når vi fint klarte å drikke alkohol i vår egen bil !

nummer9

Om den generelle oppfattelsen blant brannsympatisører blir at det bare er rølp og fyll blant brannsupportere på bortebane, så er det vel ikke så stor sjanse for at "normale" folk ønsker å dra land og strand rundt for å bli stående i ca to timer rett ved siden av noen som definitivt er i "nachspielform"?

smaalanda

Fins ikke måte på hvor mye jeg erger meg over å ha gått glipp av Sandefjord videoen med tøflene! Den sitter svært langt inne!
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: smaalanda on May 06, 2009, 21:27:15 PM
Fins ikke måte på hvor mye jeg erger meg over å ha gått glipp av Sandefjord videoen med tøflene! Den sitter svært langt inne!


Hehe, den ligger sikkert ute på sumo fortsatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Bytt passord på Sumobrukeren din, send meg et pm med info og bytt tilbake om 15 min :)
KMO!!!

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: smaalanda on May 06, 2009, 23:16:53 PM
Bytt passord på Sumobrukeren din, send meg et pm med info og bytt tilbake om 15 min :)


Har dessverre ikke sumo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter

Antall Brannsupportere på bortebane hittil i år:

Sandefjord - ca 850
Rosenborg - 291
Vålerengen - 1125
Bodø/Glimt - 45-50

krøvel vellevold

Quote from: BrannSupporter on May 09, 2009, 10:12:21 AM
Antall Brannsupportere på bortebane hittil i år:

Sandefjord - ca 850
Rosenborg - 291
Vålerengen - 1125
Bodø/Glimt - 45-50


Tallet i Sandefjord var 726.

Legg ned hele klubben!

sepådet

Quote from: krøvel vellevold on May 09, 2009, 11:53:39 AM
Quote from: BrannSupporter on May 09, 2009, 10:12:21 AM
Antall Brannsupportere på bortebane hittil i år:

Sandefjord - ca 850
Rosenborg - 291
Vålerengen - 1125
Bodø/Glimt - 45-50


Tallet i Sandefjord var 726.




727, eg sneik meg inn

branngirl85

Noe som faktisk irritere meg etter kampen mot Odd, er når Anders Rambekk låg i bakken etter smellen.. Er at enkelte begynner å pipe og bue... Det er veldig unødvendig, de fleste kunne se at den smellen ikke var noe god...
Stor KRED til de som klappet når bar Anders Rambekk ut av banen...
Elles så var stemningen ELENDIG igår,
men det ha vel litt med å gjere at vi låg under 3-1....
Håper vi kan gjere det betre på neste bortekamp som er i Fredrikstad !!

thesevs

May 11, 2009, 12:19:20 PM #142 Last Edit: May 11, 2009, 12:21:46 PM by thesevs
Det var tamme saker på Skagerak Arena lørdag. Vi var en gjeng som stod bak og prøvde å dra i gang stemningen, men det var rimelig dødt. Litt synd at folk bruker tiden på å stille på kamp, men ikke for å bidra.

Når det gjelder Rambekk-saken så hadde jeg et litt annet inntrykk (jeg stod helt bak). De aller fleste av oss så hvor raskt Nielsen reagerte og hvordan han kastet seg rundt for å hjelpe ham. Etter hva jeg fikk med meg fikk Rambekk applaus både når han ble hjulpet av banen og når ambulansen kom.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ferguson

Quote from: thesevs on May 11, 2009, 12:19:20 PM
Det var tamme saker på Skagerak Arena lørdag. Vi var en gjeng som stod bak og prøvde å dra i gang stemningen, men det var rimelig dødt. Litt synd at folk bruker tiden på å stille på kamp, men ikke for å bidra.

Når det gjelder Rambekk-saken så hadde jeg et litt annet inntrykk (jeg stod helt bak). De aller fleste av oss så hvor raskt Nielsen reagerte og hvordan han kastet seg rundt for å hjelpe ham. Etter hva jeg fikk med meg fikk Rambekk applaus både når han ble hjulpet av banen og når ambulansen kom.


På TV hørte vi Brannsupporterne godt. kanskje litt for godt for når Rambekk lå nede var det to fehoder som skreik gjentatte ganger at han måtte komme seg ut. To stk som tydligvis ikke skjønte situasjonen. Derimot så har Odds støtteapparat skrøte av Brannsupporterne for å ikke bue og skrike under den situasjonen samt at han fikk applaus når han ble bært av banen.

Det samme skjedde vel når Koppinen ble skadet på Stadion i år. Mener å huske at det ikke var noen buing når han lå nede og at han fikk applaus når han ble bært ut på båre. Syns dette er flott gjort av Brannsupporterne og kudos til alle sammen. han ble vel også ganske alvorlig skadet.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Quote from: Ferguson on May 11, 2009, 12:32:40 PM
Derimot så har Odds støtteapparat skrøte av Brannsupporterne for å ikke bue og skrike under den situasjonen samt at han fikk applaus når han ble bært av banen.


Link
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Quote from: vebo on May 11, 2009, 12:34:47 PM
Quote from: Ferguson on May 11, 2009, 12:32:40 PM
Derimot så har Odds støtteapparat skrøte av Brannsupporterne for å ikke bue og skrike under den situasjonen samt at han fikk applaus når han ble bært av banen.


Link


Bra du ordner opp i latskapen min ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Tiocfaidh ár lá

staff

Da vil jeg gjerne få takke dere for oppførselen dere viste mens Anders Rambekk ble behandlet rett foran feltet til brannsupportene på bortekampen mot Odd. Stor honnør!
Se også denne linken: http://www.oddgrenland.no/article.php?Id=1317 hvor Odd Grenland offisielt gjør det samme

krøvel vellevold

Nettopp det at vi stod så nære der Rambekk lå, gjorde at folk fikk med seg at dette var alvorlig, og ikke noe uthalingsgreier - slik vi har sett Odd-spillerne holde på mot Brann før. (0-0-kampen på Stadion i 2000 tror jeg er det mest syke jeg har sett av uthaling noen gang). For oss så det ut som at Nielsen forsøkte seg med førstehjelp før helsepersonellet rakk bort. Så ut som han prøvde å dra tungen opp fra halsen, eller noe sånt. Det var i hvert fall helt åpenbart at dette var dramatisk.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Hei, ser man det. TV2 fant noen normale mennesker å intervjue denne gangen.

Bra trøkk fra tribunene i kveld, utifra TV-sendingen ihvertfall.

Go Up