• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann og Oslo børs

Started by Heispassasjer, March 16, 2009, 15:31:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Heispassasjer

Siden jeg synes sammenhengen mellom Oslo børs og Brann er svært interessant så tenkte jeg at vi kunne ha en egen tråd som nettopp omhandler dette forholdet. Helt siden jeg leste en artikkel om dette "fenomenet" har jeg blitt fascinert over hvordan resultater henger sammen med børskonjukturer.

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2189721.ece

Ved børsoppgang gjør altså Brann det godt på hjemmebane mens det er motsatt på bortebane.

Meningen med denne tråden er at det hadde vært spennende å diskutere og følge med utover i sesongen hvordan denne sammenhengen vil utarte seg.

Så til saken. Idag skal vi altså til dyst borte mot Sandefjord og er altså avhengig av nedgang på børsen. Idag startet børsen med en enorm oppgang men har utover dagen hatt en synkende kurve og er nå kl. 1530 tilbake der vi var når børsen åpnet. Så da er det vel bare å håpe på enda litt nedgang sånn at vi er sikre på seier i Sandefjord ;D

Kai-Olai

Kan det tolkes som at vi får ett tidlig mål i mot, og så snur det hele på slutten?
Lukter 2007, dette.. ;D

Heispassasjer

Nå har jo børsen skutt i været igjen etter dagens bunnotering i 1530 tiden, så det kan se ut som vi får et par kjappe imot før vi reduserer ut i andre omgang. Men Sandefjord kommer tilbake og setter inn 3-1 like før slutt....... :P

Heispassasjer

Med en oppgang på 1.67% på børsen idag er det jo ikke rart at Brann tapte, vi hadde jo ikke mulighet engang.
Fikk faen meg rett på 3-1 til Sandefjord og....

Heispassasjer

March 19, 2009, 15:26:51 PM #4 Last Edit: March 19, 2009, 16:52:15 PM by Heispassasjer
Børsen er på vei oppover og så langt idag (kl. 1530) er hovedindeksen opp 3.61%.
Uansett lover dette godt for Brann viss det fortsetter i samme sporet i morgen og i helgen. Men selvfølgelig kan det jo komme en "knekk".



Heispassasjer

March 20, 2009, 16:07:21 PM #5 Last Edit: March 23, 2009, 13:58:49 PM by Heispassasjer
Våren e komen og graset e grønt, børsen den blomstra og livet e skjønt.

Eg kan ikkje klara å styra meg no, for no ska meg knekka Stabæk i to!!!



Edit: 23/3  Vi har spillt uavgjort 1-1 mot Stabæk, og det ble ingen seier selv om børsen gikk i pluss. Noe den fortsatte med mandag.
Men det har ikke gått så jævla bra på andre børser rundt om i verden så kanskje det kan ha virket inn :P

Heispassasjer

Noen som har sjekket børsen idag eller??? ;D

http://www.dn.no/finans

Noen som tør å sette pengene på Brann? Jeg gjør 8)

Vi får se hvordan det går, er jo fremdeles to dager igjen så mye kan jo snu seg i helgen....

Nightfox

Jeg vet ikke med deg, men jeg får en uggen nedrykksfølelse av den siden der....

Heispassasjer

April 04, 2009, 17:34:28 PM #8 Last Edit: April 04, 2009, 17:37:23 PM by Heispassasjer
Quote from: Nightfox on April 04, 2009, 17:10:13 PM
Jeg vet ikke med deg, men jeg får en uggen nedrykksfølelse av den siden der....


Hvorfor det? Statistisk sett er det bare bra at børsen stupte fredag, da gjør jo Brann det som regel bra borte. Hadde vært mye mer bekymret hvis pilen pekte oppover.

Regelen er: Ved børsoppgang gjør Brann det bra hjemme, mens det er motsatt når vi spiller borte.

Her er endel statistikk som du finner i linken i første innlegg(2008):

Børsen snur fra stigende til synkende en gang i løpet av helgen og Brann redder uavgjort til tross for at de blir rundspilt. 0-0


Heispassasjer

April 30, 2009, 17:04:44 PM #9 Last Edit: April 30, 2009, 21:03:40 PM by Heispassasjer
Børsen gikk i pluss idag...

Brann-Lillestrøm 3-1....


Heispassasjer

Børsen stengte fredag med en oppgang på 3.61%, Brann tapte 3-1 mot Odd Grenland borte, helt etter boken.

Så da er det bare å regne med videre børsvekst på mandag så for de som spekulerer i aksjer, løp og kjøp 8)

Nixon

Rød makt på Hansa

Heispassasjer

Se der ja. Var nesten glemt denne tråden her jeg....

Merkelig det der med Oslo børs og Brann....

dudo

Men hva om det virker motsatt vei? Det kunne vært enorme summer å spare om staten hadde overført en brøkdel av krisepakkene til Brann i stedet for til alskens banker og dritt. Skal vi si 5%, og en mangedobling av fortjenesten i fremtiden? Det e bare idioter som styrer i dag, altså! Idioter overalt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

March 09, 2020, 10:52:59 AM #16 Last Edit: March 09, 2020, 10:57:06 AM by Gulløl
Nå går det til helvete. Som kjent følger Brann Oslo Børs som nå stuper. Nå går det mot børskrakk og nedrykk til Obos.
Noen som kjenner på panikken og en uggen nedrykksfølelse ?
https://investor.dn.no/#!/Oversikt

https://www.nettavisen.no/sport/borsen-folger-brann/297159.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Danny1

Er det ikke motsatt, at børsen følger Brann? Dette er i så fall tapene i de 2 siste rundene i fjor😁
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Finfin respons

Brann-styret med pressemelding nå kl. 11.02:

-Unngå panikk!

Nestformann Grevstad sier at oppturen kommer før eller siden, men innrømmet motvillig at han er glad for at første kamp er på bortebane. Han maner til ro i byens befolkning. - Vi har tro på at situasjonen vil snu!
Kanskje.

Finfin respons

(forts.)
-Vi kan ikke tape, utbryter oppmann Sanden som solgte alle sine aksjefond i desember, etter den skuffende niendeplassen i 2019.

Etter å ha gjennomført en intrikat skulder hode skulder holdt Lan et 15 minutter langt foredrag for Brannstyret, der seier i de tre første kampene ble grovt sannsynligjort:
-Kamp nr 2 er riktignok hjemme, mot Stabekk. Den blir utfordringen. Men, 13.april er Oslo børs påskestengt og da har vi egenhendig mulighet til å knuse pengemakten fra Bærum, sier Nilsen optimistisk.

Kanskje.

Go Up