• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

EM Norge/Sverige 2016

Started by Kjello, February 26, 2009, 17:48:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Kanskje RBH kan få være formann i organisasjonskomiteen?

krøvel vellevold

Ellers leser jeg at Bodø selvsagt er attraktiv på grunn av midnattsol og fin natur i Lofoten. Norge kommer aldri til å skjønne at det ikke er romantikk, men infrastruktur som er avgjørende. Det nytter ikke å arrangere fotball-EM på sted fordi det er fint der, hvis det ikke er praktisk gjennomførbart! Bodø er altfor langt unna de andre arrangørbyene, det er altfor langt unna andre steder som kan ta imot menneskemengdene, og det er elendige kommunikasjoner. 35000 mennesker på kamp i Bodø? I tillegg til alle dem som reiser uten billett. Hvor skal de gjøre av 50-60000 mennesker i en by med 40000 innbyggere og ikke en by i nærheten til å avlaste dem? Helt absurd! Uansett så er det på langt nær sikkert at Norge får 4 av 8 arrangørbyer. Blir Bodø en av Norges 4 kandidater, regner jeg med svenskene er smarte nok til å skjønne at Bodø vil bli en hemsko for å få arrangementet, og at det i stedet blir 5 arenaer i Sverige og 3 i Norge. Og de blir i så fall Oslo, Trondheim og Stavanger.
Legg ned hele klubben!

Henki

Så lenge det er NFF som skal være ansvarlig for arrangementet her i Norge er jeg hardt og intenst i mot EM.
Ballen skal fremover!

Markmus



Kan ikke vi få se de tegningene da, mr Reistad?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 15, 2009, 23:21:38 PM


Kan ikke vi få se de tegningene da, mr Reistad?


Det er et klart drawback i forhold til Stavanger. Vi må bygge helt nytt, mens Stavanger bare kan bygge videre på det de har. Trondheim og spesielt Oslo er bankers. Vi må nok kjempe mot Stavanger, Bodø og Skedsmo om den/de siste "plassen(e)". Skedsmo har fordelen med at det er Stor-Oslo og nært de svenske arrangørbyene, Trondheim har fordelen med at "de har Rosenborg som har gitt norsk fotball så mye glede", Bodø har fordelen av at det er typisk at man skal satse på "supereksotiske" steder i ødemarken - men ulempen er de lange avstandene. Bergen har ulempen at vi har lange avstander og håpløse veier/togforbindelser til de andre stedene, og at bergenske politikere pleier å være helt tiltaksløse. Bergen har fordelen at vi er Norges nest største by og den turistmessig beste byen å selge. Stavanger har fordelen av at de har penger og at de har politikere og næringsliv på hugget. Satser Bergen en mill på å utrede EM i Bergen, satser Stavanger fem.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Det blir ikke noe av EM i Bergen.. Helt garanter ikke. Jeg klarer ikke å se det for meg selv om jeg legger godviljen til.

Xminator

Kommunen har gått langt i å love at det skal bygges til 40000 om Norge får EM. Stavanger skal allerede ha sagt nei til å bygge så stort. Mæland sier de har flere aktuelle tomter, men vil ikke si noe mer konkret.

Vi får for guds skyld håpe det ikke blir noe løpebanestadion langt i gokk utenfor byen. Da bygger man ett spøkelsesstadion med 40000 tomme seter og kvinnefotball. Kanskje man bør ta frem igjen planene om flytende stadion, og parkere det midt i sentrum under EM... Bergen Kommune må jo tenke på markedsføring, og da er oversiktsbilder som inkluderer de kjente landemerkene viktig, og ikke hvilebilder av IKEA i åsane...

Vi kan uansett slå fast at Brann bør stoppe enhver utbygging på Stadion frem til EM-søknaden er avgjort. Uansett hvor den måtte bli plassert er det utrolig viktig for klubbens fremtid å fortsatt være herre i eget hus - om det er på kniksens plass eller ett annet sted.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 23:29:00 PMog at bergenske politikere pleier å være helt tiltaksløse.


Akkurat dette ser kanskje ikke ut til å stemme. Det virker som at politikerne vil gjøre det som skal til for å få EM til Bergen. Til og med å bygge et sannsynligvis helt ubrukelig 40.000-stadion...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Hvem skal betale for denne stadioen da? Kommunen kommer ikke til å betale, den saken er ganske grei. Forrige gang det var snakk om en byarena var næringslivet villig til å stille opp om de i tillegg til stadion fikk bygge et kjøpesenter på 15000 m2. Kommunen ville dog ikke ha noe nytt kjøpesenter i nærheten av sentrum og det kommer de neppe til å ville ha denne gangen heller. NFF har ikke råd til å bygge stadioner i det vide og det breie og jeg skulle likt å sett staten stå for finansieringen.

Selv om jeg gjerne skulle sett dette realisert så har jeg absolutt null tro på at dette blir noe av.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Denne gangen er det ett annet bakteppe. Bare at kommunen hiver seg såpass rundt som nå viser at det kommer til å skje noe om Norge/Sverige får EM. Hvorfor er kommunen så hissige på grøten? En ting er markedsføringsverdien, men det vil sannsynligvis utløse en masse samferdselsmidler.

Man kan jo samtidig spørre seg om hvem som skal betale 50000 seterstadion i Oslo...

Hvor har Trondheim plassert seg i dette racet?

KEA

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 23:29:00 PMTrondheim har fordelen med at "de har Rosenborg som har gitt norsk fotball så mye glede"


Og i tillegg har de kulturminister Trond Giske, som garantert vil sørge for at den kongelige norske stat vil støtte Trondheim og sende et maksimalt antall millioner dit. Hva er forresten tidspunktet for å avgjøre hvilke byer som skal være norske søkerbyer? Er det før eller etter høstens valg?

Uansett er det bare konsulentene som kommer til å dra nytte av en EM-søknad,  for både Frankrike, Italia og Tyrkia vil i kraft av sin størrelse og infrastruktur være langt bedre alternativer enn Norge/Sverige.


kabelmann

Quote from: Xminator on April 16, 2009, 09:29:02 AM
Denne gangen er det ett annet bakteppe. Bare at kommunen hiver seg såpass rundt som nå viser at det kommer til å skje noe om Norge/Sverige får EM. Hvorfor er kommunen så hissige på grøten? En ting er markedsføringsverdien, men det vil sannsynligvis utløse en masse samferdselsmidler.

De er ikke hissige på grøten. Greit nok at de har spyttet i en million, men de ser helst at de får dele regningen med omkringliggende kommuner. Skal vi se litt kynisk på det så kan det like godt være byrådet ser på dette som en fin måte å selge seg inn til bergensere på for å sikre seg en ny periode ved neste valg.

Vi får se, det hadde uansett ikke vært meg i mot om det ble noe av, ikke minst med tanke på dette med samferdselsmidlene og den forbedrete infrastrukturen dette er nødt til å gi oss.

Quote from: Xminator on April 16, 2009, 09:29:02 AM
Man kan jo samtidig spørre seg om hvem som skal betale 50000 seterstadion i Oslo...

Er det ikke allerede bestemt at det skal bygges en ny nasjonalarena uansett?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Rød makt på Hansa


Markmus

Quote from: Nightfox on April 17, 2009, 15:03:27 PM


Ene kortsiden og ene landsiden har vel god plass bak seg? Kan bygge en stor L da, slik Newcastle har gjort.
Ka du ve?

skuteviken

Skal ikke dra den tråden inn i det utopiske og useriøse, men en sving som dette er ikke å forakte. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pre-match_St_James%27_Park.JPG

Hansa - Spv svingen har vel god plass.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

http://fotball.bt.no/em/article136778.ece

Trondheim med en a-ha-opplevelse i forbindelse med EM-søknaden. Dei er overraska over dei store krava UEFA stiller til vertskapet mtp logistikk, kommunikasjon, parkeringsplasser og øvrige fasiliteter... Det er tvilsomt det blir noko av dette luftslottet...
Gå av.

Yngve

http://fotball.bt.no/em/article136784.ece Slik ser dei for seg meisterskapen i barteland.

Eg håpar Bergen er med heile vegen, og at me får arrangera det i denne byen og!

kabelmann

Det gjør jeg og. Hadde vært moro.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Blir neppe EM i Norge/Sverige.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 13:41:22 PM
Blir neppe EM i Norge/Sverige.


http://www.telegraph.co.uk/sport/football/european/2303664/Euro-2008-Rustu-Recbers-return-increases-Turkeys-sense-of-destiny-against-Croatia.html

Tilsvarende tilstander i Oslo/Bergen/Trondheim??? Greit nok at det gjerne kjem færre kroater eller tyrkere hit, men det kan bli nok av engelskmenn som ønsker å ta hevn for våre forfedres herjinger for tusen år sia :) .
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on April 28, 2009, 13:36:16 PM
http://fotball.bt.no/em/article136784.ece Slik ser dei for seg meisterskapen i barteland.

Eg håpar Bergen er med heile vegen, og at me får arrangera det i denne byen og!


"Det må være overlegent å sitte ved Festningen eller Nidarosdomen å se EM-fotball, mener styreleder i fotballkretsen, Morten Wolden."

Hva med Koengen?Overlegent.

Et EM hadde vært fett, så lenge vi ikke får et nytt stadion i langtvekkistan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mbersve

Her diskuteres alt tilknyttet et eventuelt EM i Bergen i 2016

benny

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 21:59:27 PM
Ellers leser jeg at Bodø selvsagt er attraktiv på grunn av midnattsol og fin natur i Lofoten. Norge kommer aldri til å skjønne at det ikke er romantikk, men infrastruktur som er avgjørende.


Skjønner ikke dette maset om midnattsol. Fotball er jo best i flomlys. Skulle vi arrangert EM i den byen som er vakrest og naturen i området er flott hadde jo Bergen vært selvskreven som Norges peneste by og "gateway to the fjords".
Norge er i utgangspunktet et lite land for dette arrangementet, da nytter det ikke å velge noen av landets minste byer i tillegg. Bergen, Oslo, Stavanger, Trondheim bør være selvskrevne som de fire største byområdene og dessuten gi en grei geografisk fordeling. Vi er flinke til å arrangere ting i dette landet og jeg er overbevist om at ting som logistikk og overnatting vil bli greit løst med nybygg, investeringer og midlertidige løsninger. Flesland, kollektivtrafikk og veier bygges ut jevnt og trutt. De neste 10 årene skal det investeres 3-400 milliarder i infratruktur i dette landet. Det er faktisk ikke så mange EM byer fra tidligere som har en egen flyplass med kapasitet på over 10 millioner som Flesland vil få om noen år.

krøvel vellevold

Quote from: benny on May 17, 2009, 17:29:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 21:59:27 PM
Ellers leser jeg at Bodø selvsagt er attraktiv på grunn av midnattsol og fin natur i Lofoten. Norge kommer aldri til å skjønne at det ikke er romantikk, men infrastruktur som er avgjørende.


Skjønner ikke dette maset om midnattsol. Fotball er jo best i flomlys. Skulle vi arrangert EM i den byen som er vakrest og naturen i området er flott hadde jo Bergen vært selvskreven som Norges peneste by og "gateway to the fjords".
Norge er i utgangspunktet et lite land for dette arrangementet, da nytter det ikke å velge noen av landets minste byer i tillegg. Bergen, Oslo, Stavanger, Trondheim bør være selvskrevne som de fire største byområdene og dessuten gi en grei geografisk fordeling. Vi er flinke til å arrangere ting i dette landet og jeg er overbevist om at ting som logistikk og overnatting vil bli greit løst med nybygg, investeringer og midlertidige løsninger. Flesland, kollektivtrafikk og veier bygges ut jevnt og trutt. De neste 10 årene skal det investeres 3-400 milliarder i infratruktur i dette landet. Det er faktisk ikke så mange EM byer fra tidligere som har en egen flyplass med kapasitet på over 10 millioner som Flesland vil få om noen år.


Så har ikke gjerne tidligere arrangørsteder hatt behov for store flyplasser så lenge man kan kjøre eller ta tog til de andre vertsbyene på et par timer, og til de andre deltagerlandene på en halv dag.

300-400 millarder til infrastruktur de neste årene? Javel. Men da kan du ta deg faen på at 90 % av dette skal investeres i Oslo og omegn.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:22:22 PM
300-400 millarder til infrastruktur de neste årene? Javel. Men da kan du ta deg faen på at 90 % av dette skal investeres i Oslo og omegn.


Mye hadde nok havnet på strekningen Oslo-Trondheim for å korte ned reisetiden der.

Det er jo en skandale at vi ikke har togforbindelse til Stavanger anno 2009. Eller til Trondheim for den saks skyld. Alt skal via Oslo.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

NNARB

Quote from: krøvel vellevold on March 01, 2009, 00:17:45 AM
Jeg tror vi kan konkludere med at Norge/Sverige ikke vinner frem uansett. Infrastrukturen er for dårlig. Og for Norge/Sverige-søknaden vil det helt klart være lurest å droppe Vestlandet og satse fullt på de byene som ligger nærmest de svenske arrangørbyene. Det kan være Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Fredrikstad. Det blir for langt til Bergen, og transporten over fjellet (elendig veinett, overbelastet tognett) er for dårlig. Ingen må innbille seg at det står noen ny bergensbane klar til 2016. Den vil ikke engang være påbegynt innen den tid, så logistikkproblemene vil helt klart være der. EM er et enormt sirkus, og det er ikke bare de 40000 tilskuerne som skal over fjellet. Potensialet er at sikkert 100 000 mennesker vil reise til Bergen i forbindelse med kamp. 100 000 mennesker til Bergen? Hvordan skal de få plass over fjellet? 25 000 mennesker i 10 000 biler, 50 000 mennesker i 50 tog og 25 000 mennesker i 125 fly? Det vil bli et kjempekaos!


Du er en tro kopi av bestemoren min.  Jordens undergang kan komme hvilken dag som helst.

Spelaren

Jordens undergang er 150 000 tyskere som skal krysse Hardangervidden for å rekke en kamp i Bergen. Det blir neppe EM med ein infrastruktur som knapt holder for å få påsketuristene hem.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: NNARB on May 18, 2009, 08:05:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 01, 2009, 00:17:45 AM
Jeg tror vi kan konkludere med at Norge/Sverige ikke vinner frem uansett. Infrastrukturen er for dårlig. Og for Norge/Sverige-søknaden vil det helt klart være lurest å droppe Vestlandet og satse fullt på de byene som ligger nærmest de svenske arrangørbyene. Det kan være Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Fredrikstad. Det blir for langt til Bergen, og transporten over fjellet (elendig veinett, overbelastet tognett) er for dårlig. Ingen må innbille seg at det står noen ny bergensbane klar til 2016. Den vil ikke engang være påbegynt innen den tid, så logistikkproblemene vil helt klart være der. EM er et enormt sirkus, og det er ikke bare de 40000 tilskuerne som skal over fjellet. Potensialet er at sikkert 100 000 mennesker vil reise til Bergen i forbindelse med kamp. 100 000 mennesker til Bergen? Hvordan skal de få plass over fjellet? 25 000 mennesker i 10 000 biler, 50 000 mennesker i 50 tog og 25 000 mennesker i 125 fly? Det vil bli et kjempekaos!


Du er en tro kopi av bestemoren min.  Jordens undergang kan komme hvilken dag som helst.

Jada. Alltid greit å avfeie logisk tenkning med at det er dommedagsprofetier.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Vi klarer jo ikke engang å få arrangert MGP her, så at vi skal få til EM er en ønskedrøm
"og der snubler Sæternes igjen"

thesevs

Quote from: Spelaren on May 18, 2009, 08:50:38 AM
Jordens undergang er 150 000 tyskere som skal krysse Hardangervidden for å rekke en kamp i Bergen. Det blir neppe EM med ein infrastruktur som knapt holder for å få påsketuristene hem.


Derfor er det viktig at du melder deg inn i Jehovas vitner slik at du blir en av de heldige 144 000 som får ta turen herfra til Paradis.

Det er bare å stikke fingeren i jorden. Et eventuelt EM til Bergen kan presse frem løsninger som ikke er gunstige for Brann. Det kan innebære et stadionanlegg for langt utenfor sentrum, et anlegg som kommunen senere bestemmer skal være et flerbruksanlegg (konserter o.l.) og verst av alt: løpebaner, fordi Bergen skal ta opp kampen mot Oslo for å få arrangert internasjonale friidrettsstevner.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Quote from: Spelaren on May 18, 2009, 08:50:38 AM
Jordens undergang er 150 000 tyskere som skal krysse Hardangervidden for å rekke en kamp i Bergen. Det blir neppe EM med ein infrastruktur som knapt holder for å få påsketuristene hem.

Det hadde jo vært glimrende i og med at vi hadde sluppet å bekymre oss for manglende sengeplasser.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2009, 09:15:22 AM
Quote from: NNARB on May 18, 2009, 08:05:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 01, 2009, 00:17:45 AM
Jeg tror vi kan konkludere med at Norge/Sverige ikke vinner frem uansett. Infrastrukturen er for dårlig. Og for Norge/Sverige-søknaden vil det helt klart være lurest å droppe Vestlandet og satse fullt på de byene som ligger nærmest de svenske arrangørbyene. Det kan være Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Fredrikstad. Det blir for langt til Bergen, og transporten over fjellet (elendig veinett, overbelastet tognett) er for dårlig. Ingen må innbille seg at det står noen ny bergensbane klar til 2016. Den vil ikke engang være påbegynt innen den tid, så logistikkproblemene vil helt klart være der. EM er et enormt sirkus, og det er ikke bare de 40000 tilskuerne som skal over fjellet. Potensialet er at sikkert 100 000 mennesker vil reise til Bergen i forbindelse med kamp. 100 000 mennesker til Bergen? Hvordan skal de få plass over fjellet? 25 000 mennesker i 10 000 biler, 50 000 mennesker i 50 tog og 25 000 mennesker i 125 fly? Det vil bli et kjempekaos!


Du er en tro kopi av bestemoren min.  Jordens undergang kan komme hvilken dag som helst.

Jada. Alltid greit å avfeie logisk tenkning med at det er dommedagsprofetier.


Problemet i desse diskusjonane her inne er at det er berre du som har dei logiske konklusjonane og alle andre har deil. Uansett.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on May 18, 2009, 13:50:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2009, 09:15:22 AM
Quote from: NNARB on May 18, 2009, 08:05:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 01, 2009, 00:17:45 AM
Jeg tror vi kan konkludere med at Norge/Sverige ikke vinner frem uansett. Infrastrukturen er for dårlig. Og for Norge/Sverige-søknaden vil det helt klart være lurest å droppe Vestlandet og satse fullt på de byene som ligger nærmest de svenske arrangørbyene. Det kan være Oslo, Lillestrøm, Trondheim og Fredrikstad. Det blir for langt til Bergen, og transporten over fjellet (elendig veinett, overbelastet tognett) er for dårlig. Ingen må innbille seg at det står noen ny bergensbane klar til 2016. Den vil ikke engang være påbegynt innen den tid, så logistikkproblemene vil helt klart være der. EM er et enormt sirkus, og det er ikke bare de 40000 tilskuerne som skal over fjellet. Potensialet er at sikkert 100 000 mennesker vil reise til Bergen i forbindelse med kamp. 100 000 mennesker til Bergen? Hvordan skal de få plass over fjellet? 25 000 mennesker i 10 000 biler, 50 000 mennesker i 50 tog og 25 000 mennesker i 125 fly? Det vil bli et kjempekaos!


Du er en tro kopi av bestemoren min.  Jordens undergang kan komme hvilken dag som helst.

Jada. Alltid greit å avfeie logisk tenkning med at det er dommedagsprofetier.


Problemet i desse diskusjonane her inne er at det er berre du som har dei logiske konklusjonane og alle andre har deil. Uansett.


Problemet er at det ofte bare er jeg som har regnet litt på det, mens andre bare gjetter vilt.
Legg ned hele klubben!

CFD

Quote from: thesevs on May 18, 2009, 11:37:58 AM
Det er bare å stikke fingeren i jorden. Et eventuelt EM til Bergen kan presse frem løsninger som ikke er gunstige for Brann. Det kan innebære et stadionanlegg for langt utenfor sentrum, et anlegg som kommunen senere bestemmer skal være et flerbruksanlegg (konserter o.l.) og verst av alt: løpebaner, fordi Bergen skal ta opp kampen mot Oslo for å få arrangert internasjonale friidrettsstevner.

Under Bislett games på Fana Stadion i 2004 så virket det som alt ble arangert på en grei måte. Jeg var med på å sette opp et multimediasystem på Hotel Norge og tok en liten prat med noen av atletene og noen andre deltakere og de virket veldig happy for at det var arangert i Bergen. Hva de få publikummerne mente vet jeg lite om.

Spelaren

Disse kan ikkje sammenlignes, det skal flyttes så ekstremt mange folk frå by til by at det er kun folkevandringen til Amerika som kan minne om dette. Ikkje berre er det 35-40 000 som skal på kamp, men alle dei andre som trekker mot byen for å vere der når kampene blir spelt, det blir bare absurd med mindre det skjer ekstreme mirakler i samferdselspolitikken her til lands.
Gå av.

Markmus

Quote from: CFD on May 18, 2009, 17:01:55 PM
Under Bislett games på Fana Stadion i 2004


Da heter det vel heller Fana Games?
Ka du ve?

vebo

Quote from: Markmus on May 18, 2009, 19:17:21 PM
Quote from: CFD on May 18, 2009, 17:01:55 PM
Under Bislett games på Fana Stadion i 2004


Da heter det vel heller Fana Games?


Nei det gjorde det ikke.
Tiocfaidh ár lá

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Falkman

 må si jeg krysser fingre for at EM  havner  i en virkelig fotball-nasjon, der  anleggene, og infrastukturen er  tilpasset et arrangement av en slik størrelse. greit nok at vi kan være  verter for  små mesterskap som VM på ski og skøyter,  men internasjonale mesterskap  i verdensidretter som fotball bør vi definitvt overlate til andre.

CFD

May 18, 2009, 20:54:15 PM #141 Last Edit: May 18, 2009, 20:59:31 PM by CFD
Quote from: Spelaren on May 18, 2009, 18:07:39 PM
Disse kan ikkje sammenlignes, det skal flyttes så ekstremt mange folk frå by til by at det er kun folkevandringen til Amerika som kan minne om dette. Ikkje berre er det 35-40 000 som skal på kamp, men alle dei andre som trekker mot byen for å vere der når kampene blir spelt, det blir bare absurd med mindre det skjer ekstreme mirakler i samferdselspolitikken her til lands.

Spelaren

Quote from: CFD on May 18, 2009, 20:54:15 PM
Selvsagt er et EM vesentlig større ,men ting har hele tiden vist at hvis det er stor nok vilje så finnes det løsninger...


Ja, eg skal være med på den. Men slik eg ser det er det eit arrangement som er overdimensjonert for oss, mens andre land á la Frankrike, Tyskland, Spania, England, Portugal, Ukraina, Polen etc er land som har mange ganger så stort folketall som oss sjølv om arealet er like stor. Dette gir store befolkningssentra nær kvarandre, med dertilhøyrende kommunikasjon som er dimensjonert for forflytning av store menneskemasser, samt at avstandene er mindre mellom storbyene.

For å konkretisere det eg meiner; Heller du ein desiliter oppi ei halvliters flaske cola så er det store forandringer i kvanta. Heller du ein desiliter oppi ei 10liters bøtte så er det ikkje så store utslag...

Men viljen skorter det ikkje på.
Gå av.

Ferguson

Quote from: Spelaren on May 18, 2009, 18:07:39 PM
Disse kan ikkje sammenlignes, det skal flyttes så ekstremt mange folk frå by til by at det er kun folkevandringen til Amerika som kan minne om dette. Ikkje berre er det 35-40 000 som skal på kamp, men alle dei andre som trekker mot byen for å vere der når kampene blir spelt, det blir bare absurd med mindre det skjer ekstreme mirakler i samferdselspolitikken her til lands.



For å ta engelskmenn som eksempel så tror jeg vi kan si at uansett hvor England(hvis de kvalifiserer seg) skal spille i Skandinavia så vil potensielt 80 000 engelskmenn (minst) prøve å reise til den byen kampen spilles i.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

benny

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:22:22 PM
Så har ikke gjerne tidligere arrangørsteder hatt behov for store flyplasser så lenge man kan kjøre eller ta tog til de andre vertsbyene på et par timer, og til de andre deltagerlandene på en halv dag.


Men det er vel en fordel for et arrangørsted å ha en internasjonal flyplass innenfor bygrensene er det ikke? Det må da være mulig å se noe positivt vel.

TCAC

Det eksisterer en slags motsatt Murphys lov tror jeg. Det går alltid bra til slutt. Problemet er at Norge aldri kommer til å få EM i utgangspunktet, men det hadde sikkert blitt en suksess uansett.

krøvel vellevold

Quote from: benny on May 18, 2009, 21:46:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:22:22 PM
Så har ikke gjerne tidligere arrangørsteder hatt behov for store flyplasser så lenge man kan kjøre eller ta tog til de andre vertsbyene på et par timer, og til de andre deltagerlandene på en halv dag.


Men det er vel en fordel for et arrangørsted å ha en internasjonal flyplass innenfor bygrensene er det ikke?


Bergen er den eneste av landets fem største kommuner som har internasjonal flyplass. Oslo og Trondheim har det ikke engang i fylket, mens man i Stavanger må nøye seg med å reise til nabokommunen. Bærum har ikke i kommunen, men de har i fylket. Man må imidlertid gjennom et annet fylke for å komme til den andre delen av sitt eget fylke der flyplassen ligger.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2009, 22:19:47 PM
Bergen er den eneste av landets fem største kommuner som har internasjonal flyplass. Oslo og Trondheim har det ikke engang i fylket, mens man i Stavanger må nøye seg med å reise til nabokommunen. Bærum har ikke i kommunen, men de har i fylket. Man må imidlertid gjennom et annet fylke for å komme til den andre delen av sitt eget fylke der flyplassen ligger.


Virker som du tok dette med bygrensene litt for bokstavlig. Det var vel mer et innspill til din påstand om at tidligere arrangørsteder ikke hadde behov for en internasjonal flyplass. Det er jo klart en fordel med en forholdsvis stor flyplass så nær arrangørbyen som mulig.

krøvel vellevold

Quote from: benny on May 18, 2009, 22:47:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2009, 22:19:47 PM
Bergen er den eneste av landets fem største kommuner som har internasjonal flyplass. Oslo og Trondheim har det ikke engang i fylket, mens man i Stavanger må nøye seg med å reise til nabokommunen. Bærum har ikke i kommunen, men de har i fylket. Man må imidlertid gjennom et annet fylke for å komme til den andre delen av sitt eget fylke der flyplassen ligger.


Virker som du tok dette med bygrensene litt for bokstavlig. Det var vel mer et innspill til din påstand om at tidligere arrangørsteder ikke hadde behov for en internasjonal flyplass. Det er jo klart en fordel med en forholdsvis stor flyplass så nær arrangørbyen som mulig.
Legg ned hele klubben!


Go Up