• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: VIF - Brann, søndag 19. april

Started by Lenemora_85, February 16, 2009, 21:02:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henrik8

Quote from: Ferguson on April 20, 2009, 22:14:54 PM
Quote from: Henrik8 on April 20, 2009, 14:43:37 PM
Ah, glemte jo selvfølgelig ett av høydepunktene, rasismegreien. Den samme guttegjengen klinte til med sangen "jeg ville heller vært pakkis enn fra Brann" inne på tbanen. Melodi du skal få min gamle branndrakt når jeg dør.

Jeg er ikke blant dem som synes det skal ropes rasisme i tide og utide, men akkurat dette må jo være rimelig flaut for antirasisme-kampanjen til VIF.


Hehe, tror vi var på samme T-bane. Ble ganske forbauset når de dro opp kokain sangen etter jeg prøvde med på "Oslo by, full av drit". Sier egentlig mest om IQ nivået deres. De så iallefall ikke ut som om de var smarte! Det med hun damen fikk jeg imidlertid ikke med meg.

Ellers så var det fett at de sang om skarre Ren. De har tydligvis ikke fulgt med på skolen(sammen med resten av Klanen) og lært at i gamle dager ansatte østlendinger Bergensere som barnepiker fordi barna deres skulle lære å skarre fordi det var så flott.

Har ingen problemer med den ræva sangen "Hater Bergen BY", men med den settingen som var igår med slossing før kamp burde det nok vært ungått. Syns Frode oppsumerer det bra. VIF direktøren ønsker mer purk på kampene, samtidig som klubben bidrar til økt tempratur på kampen og ergo VIF må ha mer purk på kampen. Latterlig og komisk!


Kampen:
God den. Vi burde vunnet og regner med Sævarsson tar en time eller tyve med skuddtrening kommende uke!


Hvis det var du som startet "Oslo by - full av drit" så jeg akkurat hvor du satt. Skrikeepisoden skjedde rett etter at jeg kom på da banen stod på stasjonen, mulig du ikke var kommet på da. Banen stod stille en god stund.

Ellers så de guttene bra dumme ut ja, det var det ingen tvil om. Deilig når noen virkelig går til det ytterste for å bekrefte alle dine fordommer.
Kjør over pakket 09`

nummer9

Quote from: Northside on April 21, 2009, 20:19:17 PM
Quote from: Nixon on April 21, 2009, 18:38:57 PM
Men apropos disse pent kledde. Det kanskje se ut som at media kommer til å behandle de litt annerledes fra nå av. De er vel nesten konsekvent blitt sladdet, men nå kommer i alle fall ikke VG til å gjøre dette. Noe som kanskje kan få familiefedre og arbeidsfolk til å tenke seg litt om. Er kanskje ikke så kult å få slike fritidssysler brettet ut for alt og alle?
http://www.journalisten.no/story/57468


Da bør for faen media også ta vekk sladden på alt annet også, Knivdesperadorer fra Afrika, voldetksmenn osv osv.

Helt greit at snuten styrer på når casuals sloss litt, men fy faen så media og snuten overdriver og prioriterer disse sakene fremfor langt viktigere ting!

Fantastisk uttalelse. Nå tror jeg ikke du er med disse "danserne", men en typisk klisjéuttalelse for å legitimere sine egne lovbrudd er det likevel. Synes det er bra at politiet stopper disse tullingene før det utvikler seg til ille tilstander en har opplevd, og fortsatt opplever den dag i dag visse andre land.

Brann4

Selvfølgelig skal media fjerne sladd på annet enn casuals hvis de først skal gjøre det, finnes langt verre mennesker enn gutter som slåss mot andre gutter som er klar for det!

Hvor ofte har politiet hatt problemer med casuals i Norge egentlig? Så godt som aldri på tribunene, og ellers slår de løs på hverandre og ikke sivile! Media blåser opp hele casual fenomenet som om det skulle vært en stort samfunns problem.

SKBMiller

Greit for meg at de ikke blir sladdet, men da kan ikke mediene sladde for eksempel rans eller voldsutøvere heller? De utøver jo også som oftest noe ulovlig i det offentlige rom.

krøvel vellevold

Ellers var det ikke mye selvkritikk fra VIF på Sportstabloid angående "hater Bergen by"-episoden. Pål Breen var særdeles ordknapp, men innrømmet at de i ettertid så at de kanskje ikke burde gjort det. Mer nektet han å si om den saken. Han klansfyren som var der, skjønte ikke problemet i det hele tatt. Det var visst en del av VIFs "maskuline greie" at klubben gjennom det offisielle programmet kunne hetse motstanderen over høyttaleranlegget. Man kan jo lure på om han hadde ment det samme om det var motsatt: At det kom en gruppe bergensere ut på stadiongresset og hetset Oslo, når VIF var på besøk her... Ellers virker det som om det er tribunesangen vi vil til livs. De forstår ikke at det er stor forskjell på supportersang og klubbens offisielle arrangement.
Legg ned hele klubben!

Christian

Så lenge de sloss på offentlige steder, uten å legge skjul på noe og de filmes eller taes bilder av der og da er det bare å vise de fram for alle.

Forskjellen fra disse knivdesperadoene og voldtektsforbryterne Northside gjerne vil se fjeset på er at disse sjeldent er festet på film i gjerningsøyeblikket, men identifiseres i løpet av en etterforskning og først blir tilgjengelig i forbindelse med en evt. rettsak. Da er skyldspørsmålet enda ikke avklart.

Eller syns eg det er helt greit at politiet brukes litt ressurser på å hindre masseslagsmål på åpen gate. Uavhengig av om det er fottballpøbler, gjenger eller pikespeidere.

nummer9

Helt korrekt Christian. Regnet med at folk skjønnte forskjell på det å "fange" folk på film mens de begår ugjerningen på offentlig sted, og det å publisere ansiktet til en person som en overhodet ikke er sikker på at har begått ugjerningen.

Brann4

Mulig knivdesperadoer og andre gale folk ikke blir fanget like ofte opp på film, men poenget er vell at hvis det så skulle skje at de ble fanget opp på film, så skal sladde også fjernes fra dem!
Ikke bare fra gutter som liker å danse!

krøvel vellevold

Vi var 1125 i VG-svingen på Ullevål. Skandaløst lite i forhold til hvor mange vi har vært enkelte andre år. Vi var vel over 2000 i 2007, og ca 1700 i 2006, tror jeg. (Tall fra klanen.no) Har ikke noe tall fra den ubetydelige kampen i fjor, men var vi ikke flere enn i år? Noe av grunnen til nedgangen skyldes selvsagt de elendige sportslige prestasjonene. Men saken ble jo heller ikke bedre av all feilinfo vedrørende billettsalg, og alle dem som fikk vite at man ikke kunne kjøpe billett etter onsdag.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

branngirl85

Men, hvorfor delte VIF oss med gjerde?
Poenget med det var lurer jeg på...
Tror jeg ikke har vert med på noe sånt før
på noen kamper jeg har vært på :)

SKBMiller

Quote from: Christian on April 22, 2009, 07:27:31 AM
Forskjellen fra disse knivdesperadoene og voldtektsforbryterne Northside gjerne vil se fjeset på er at disse sjeldent er festet på film i gjerningsøyeblikket, men identifiseres i løpet av en etterforskning og først blir tilgjengelig i forbindelse med en evt. rettsak. Da er skyldspørsmålet enda ikke avklart.


Tull, skjer jo nesten hele tiden at det vises overvåkningsbilder av spesiellt ran, med sladdet gjerningsperson, selv om politiet ønsker tips i saken (!). Skjer jo også til stadighet at overvåkningskameraer fanger opp diverse voldssaker, og personene på videoene er alltid sladdet. Kan ikke se forskjellen på slike saker, utenom at det de fineste driver med er mindre alvorlig enn hva jeg nevner over her.

BBB-Tony

Quote from: branngirl85 on April 22, 2009, 13:43:30 PM
Men, hvorfor delte VIF oss med gjerde?
Poenget med det var lurer jeg på...
Tror jeg ikke har vert med på noe sånt før
på noen kamper jeg har vært på :)


Grunnen til at feltet ble fysisk delt var pga at Brann ikke ville ha det overordnede ansvaret for de som hadde kjøpt billetter etter onsdag (i døren). Dette pga sikkerhetsmessige årsaker. Hadde det for eksempel skjedd noe på den seksjonen som VIF hadde solgt billetter på etter onsdag, så hadde ikke Brann måttet stått til ansvar for det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Quote from: Christian on April 22, 2009, 07:27:31 AM
Så lenge de sloss på offentlige steder, uten å legge skjul på noe og de filmes eller taes bilder av der og da er det bare å vise de fram for alle.

Forskjellen fra disse knivdesperadoene og voldtektsforbryterne Northside gjerne vil se fjeset på er at disse sjeldent er festet på film i gjerningsøyeblikket, men identifiseres i løpet av en etterforskning og først blir tilgjengelig i forbindelse med en evt. rettsak. Da er skyldspørsmålet enda ikke avklart.


Feil!

Kan ta afrikanerne som er blitt tatt for salg av narko siste ukene. Her sladdes bildene, selv om de akkurat ble fersket.
Uten at jeg skal forsvare casualsene, så er man ikke garantert at alle som blir arrestert har gjort noe gale. Eks er Norges landskamp mot Bosnia (?) hvor ca 50stk ble arrestert på pub, uten at noen hadde gjort noe.

Jeg er ikke ute etter å forvare casualsene, jeg liker bare at det er en viss grad for rettferdighet her i Bergen + Norge. Er også lei av hvordan media og snuten skal dramatisere alt vi supportere gjør. Eksempel flaggstangen som ble dødelig eller billjardkulen som "sneiet" hodet til keeperen.
Finnes verre ting de burde brydd seg om.

At antallet bortesupportere denne gangen var lavt skyldes selvsagt at Brann har bosatt seg i bunnen av tabellen. Men vi mistet også en god del fans grunnet Brann sine skandaler! Utrolig at de kan skrive på hjemmesiden at man ikke vil kunne få billetter etter Onsdagen, når man faktisk kunne det. Fikk selv en haug med telefoner fra bekjente som trengte billett. Er man mindre intressert, så dropper man vel heller kampen fremfor å ringe rundt til alle bekjente Brann-supportere.
Antallet rødkledde på langsiden kan også indikere en form for mangelfull informasjon.

Konklusjon: Nok en gang rotet Brann det til rundt billetter. Alle må gå!

Northside

Quote from: BBB-Tony on April 22, 2009, 14:16:31 PM
Grunnen til at feltet ble fysisk delt var pga at Brann ikke ville ha det overordnede ansvaret for de som hadde kjøpt billetter etter onsdag (i døren). Dette pga sikkerhetsmessige årsaker. Hadde det for eksempel skjedd noe på den seksjonen som VIF hadde solgt billetter på etter onsdag, så hadde ikke Brann måttet stått til ansvar for det.


Hva tull er det da? Hvem som helst kunne skaffet billetter til Brann sin "seksjon". De hadde ikke noe bedre kontroll over de billettene enn hva det var på VIF sin "borteseksjon".
Latterlig grunn!

Nixon

Quote from: SKBMiller on April 22, 2009, 14:03:07 PMTull, skjer jo nesten hele tiden at det vises overvåkningsbilder av spesiellt ran, med sladdet gjerningsperson, selv om politiet ønsker tips i saken (!). Skjer jo også til stadighet at overvåkningskameraer fanger opp diverse voldssaker, og personene på videoene er alltid sladdet. Kan ikke se forskjellen på slike saker, utenom at det de fineste driver med er mindre alvorlig enn hva jeg nevner over her.


Jeg synes ikke at det nødvendigvis skal være likhet for loven. Media har tross alt vært ganske restrektive frem til nå, men når man gjentatte ganger bryter loven og ødelegger for norsk fotball så synes jeg at det er helt på sin plass å vise ansikter. Selv om man da ikke nødvendigvis gjør det i andre tilfeller. For her legger man virkelig opp til det selv med slossing på offentlige plasser.
Rød makt på Hansa

SKBMiller

Jeg ser poenget, men det er da mange kriminelle som ødelegger for det norske samfunnet med sine gjentatte forbrytelser også.

Tom C

Ja, så viser vi alle slags kriminelle tullinger usladdet da vel... Hva er egentlig problemet? Er det noen som er bekymret for at de skal få bildet sitt i avisen eller...?

I tillegg vil jeg si at jeg synes vi hadde det ganske fint på kortsiden der, når man tenker på den ku-båsen rbk har prestert å trykke bortesupporterne inn i langt borte i kroken...
Aldri mer Obos....

BrannSupporter

Av de 1125 var det 700 som kjøpte billett av Brann og 425 som kjøpte i døren.

BrannSupporter

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2009, 12:48:46 PM
Vi var 1125 i VG-svingen på Ullevål. Skandaløst lite i forhold til hvor mange vi har vært enkelte andre år. Vi var vel over 2000 i 2007, og ca 1700 i 2006, tror jeg. (Tall fra klanen.no) Har ikke noe tall fra den ubetydelige kampen i fjor, men var vi ikke flere enn i år?


I siste serierunde i fjor var vi 907.

Læreren

Quote from: BrannSupporter on April 22, 2009, 23:57:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2009, 12:48:46 PM
Vi var 1125 i VG-svingen på Ullevål. Skandaløst lite i forhold til hvor mange vi har vært enkelte andre år. Vi var vel over 2000 i 2007, og ca 1700 i 2006, tror jeg. (Tall fra klanen.no) Har ikke noe tall fra den ubetydelige kampen i fjor, men var vi ikke flere enn i år?


I siste serierunde i fjor var vi 907.


Hvor har du fått dette tallet fra?

BrannSupporter


crm

Quote from: Tom C on April 22, 2009, 20:50:24 PM
Ja, så viser vi alle slags kriminelle tullinger usladdet da vel... Hva er egentlig problemet? Er det noen som er bekymret for at de skal få bildet sitt i avisen eller...?


Tror noen trenger en innføring i grunnleggende, siviliserte prinsipper og rettstenkning. Problemet er selvsagt for det første at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist (Noen som husker Djurgården-supporteren som ble hengt ut som Anna Lindhs drapsmann?), for det andre kan ikke medias sensasjonsjag være styrende for hvem som blir straffet gjennom offentliggjøring. Heksejakt er ikke bare et tomt begrep, for å si det sånn.

Logikken her - "Klager du, har du noe å skjule" - har meget tvilsomme trekk.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Tom C

Ja, jeg må innrømme at det er noen år siden jeg hadde rettslære, men jeg må også si at jeg sliter litt med å se det store problemet med å vise usladdete bilder av slåsskamper mellom såkalte "gutter". Forøvrig en diskusjon som helt sikkert passer bedre inn i en annen tråd enn kamptråden VIF - Brann.
Aldri mer Obos....

mbersve

Quote from: Tom C on April 24, 2009, 07:24:44 AM
Ja, jeg må innrømme at det er noen år siden jeg hadde rettslære, men jeg må også si at jeg sliter litt med å se det store problemet med å vise usladdete bilder av slåsskamper mellom såkalte "gutter". Forøvrig en diskusjon som helt sikkert passer bedre inn i en annen tråd enn kamptråden VIF - Brann.


Helt riktig! Denne diskusjonen kan evt. fortsette i Off Topic om partene ønsker å fortsette. Der er det fritt frem for å starte en ny tråd....

Go Up