• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Sandefjord - Brann 16.mars 2009

Started by stigh, February 04, 2009, 22:53:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stigh

February 04, 2009, 22:53:44 PM Last Edit: March 10, 2009, 11:58:58 AM by BBB-mod
er det bare eg som har problemer me å bestile turen te sandefjord på forsiden går ikke an å trykke send når man e ferdig skjer ikke ( feil på side) helt nederst.
noen andre som har det samme probleme????

stig

Ser det er en feil der ja. Satser på å få fikset den snart
Nettsideansvarlig

stigh


stig

Nettsideansvarlig

C@Bøe_79

Quote from: stig on February 05, 2009, 08:16:04 AM
Ser det er en feil der ja. Satser på å få fikset den snart


Snart = 9timer
Hmmm Stig...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

evis

http://www.ba.no/sport/article4147532.ece

Her er det bare å kjøpe inn røde og hvite ballonger og samle sammen resten av papirflaggene som ble laget til jubileet, så farger vi byen rød istedenfor.

Northside

Ser på Blåhvalen at det inviteres til dugnad 7 mars hos komlpett.no (stadion, ikke nettsiden). Er det snømåken som står på agendaen kanskje?

Frykter det kan bli litt problematisk m.t.p snø og tidlig seriestart på østlandet. Bare føler på meg at Sandefjord er en av de klubbene som dagen før kampstart finner ut at det ligger 1 meter snø på gresset...

dudo

Kanskje begge våre første kamper blir utsatt? Intet er bedre enn det!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vizitery

Noen som vet når kamp billettene sendes ut?

stigh

om  akurat 2 uker sÃ¥ har vi spillt 10 min av vÃ¥r første serie kamp i 2009:D

The Boss

Quote from: Vizitery on March 01, 2009, 18:03:35 PM
Noen som vet når kamp billettene sendes ut?


Lurer på det samme. Bestilte/betate for 2 stk for ca 2 uker siden..
Såvidt eg vet er Frode i Thailand, så de sendes kanskje ut når han er tilbake i riktig by.

Brannmann!

Noen som vet hvor mange som er påmeldt på bussturen? Syns dette kunne stått på bestillingssiden hvor mange som er påmeldt til en hver tid. Gleder meg ihvertfall til denne kampen uansett ;)

stig

Nettsideansvarlig

bonden

Hvilken pub er det planlagt å samles på?

Stian


aune

Noen som vet når kamp billettene sendes ut?

stig

Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Jippi!
http://fotball.bt.no/eliteserien/article131146.ece

Hurra for utvidelsen til 30 kamper, slik at vi får seriestart midt på vinteren!


Legg ned hele klubben!

Brannmann!

Det positive er jo at man slipper å vente så lenge med seriestarten. syns det er for lenge og vente helt til april. det negative er jo at Komplett.no arena var en av de fire banene som det vil bli minusgrader på.

evenskb


Northside

Quote from: evenskb on March 04, 2009, 15:48:23 PM
Quote from: stig on March 03, 2009, 07:42:25 AM
15 stk påmeldt akkurat nå.

vet du hvor mangen det er nå da?


En hel dag etter sist oppdatering? Muligens 1-2 stk til....

Nixon

Quote from: aune on March 04, 2009, 11:38:19 AMNoen som vet når kamp billettene sendes ut?


Fikk min tilsendt i dag. Så da har hjulene begynt å gå rundt hos Bataljonen...
Rød makt på Hansa

The Boss

Quote from: Nixon on March 04, 2009, 18:31:36 PM
Quote from: aune on March 04, 2009, 11:38:19 AMNoen som vet når kamp billettene sendes ut?


Fikk min tilsendt i dag. Så da har hjulene begynt å gå rundt hos Bataljonen...


Mine to kom også i dag!

Fjording

Hallo Brannfolk :)
Ser det er noen av dere som er bekymret for baneforhold og snø osv.. Frykt ikke, undervarmen har stått på siden januar og folk måker tribunen der dere skal stå :) Så alt er under kontroll.

Dessuten skal  banen være en av de beste i Norge pÃ¥ denne tiden, da den er bygd etter Ajax-modellen for drenering og vekstmuligheter for gress :) Velkommen! Vi gleder oss.

Brannmann!

Det høres bra ut! :) glad vi slipper og stÃ¥ i snø langt opp over bena. gleder meg ogsÃ¥ veldig til denne kampen.  ;)

Christian

Jajamen, så skal til og med eg komme meg på bortekamp. Så får det bare stå til at det kan bli i snøføyk. Men meldingene fra hvalfangerbyen er jo oppløftende.

Forøvrig er det jo litt artig at det i hovedsak er østlandsklubbene som er mest negative til tidlig start, mens det i Trondheim, Bodø og Tromsø blir godt mottatt.

(Jada, kunstgress i nord og innlandsklima østpå. Men likevel.)

The Boss

Quote from: Fjording on March 06, 2009, 11:12:25 AM
Hallo Brannfolk :)
Ser det er noen av dere som er bekymret for baneforhold og snø osv.. Frykt ikke, undervarmen har stått på siden januar og folk måker tribunen der dere skal stå :) Så alt er under kontroll.

Dessuten skal  banen være en av de beste i Norge pÃ¥ denne tiden, da den er bygd etter Ajax-modellen for drenering og vekstmuligheter for gress :) Velkommen! Vi gleder oss.


Veldig betryggende! Fordi om eg gruer meg mer enn eg gleder meg!

stig

Laber påmelding siste uken. Fremdeles ledige plasser på bussen. Spre det glade budskap.
Nettsideansvarlig

Spelaren

Høh, nokke har gått meg hus forbi. Trudde faktisk Sandefjord var en av disse klubbene med nytt stadion som hadde valgt plastikkdritet til underlag. Kudos til Sandefjord for å bry seg såpass med produktet!
GÃ¥ av.

Birdy

Hva er aldersgrenen for og være med?
Jeg er ikke helt sikker men jeg tror det er 16.
Hvordan ska jeg overtale pappa og være med?.

tr0Ndemann

Det hjelper alltid Ã¥ lese litt pÃ¥ forsiden. "Personer under 18 Ã¥r mÃ¥ ha med fullmakt fra foresatte.  Personer under 16 Ã¥r mÃ¥ reise i følge med en voksen."

Hvordan du overtaler din far er vel noe du må klare selv, men sålenge du får en underskrift skal det vel gå bra.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Tifo

Det er ofte personer under 18år med på turene, ikke noe problem.

Denne turen kan bli unik. Du betaler for 1 plass men får garantert 2 plasser! Er du heldig kan du stikke av med 3 seter eller hele raden bak i bussen. Løp å kjøp!

Ta forøvrig med litt musikk, føler det alltid kommer klager når min CD runger i bussen...

mvh
Reiseleder.
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Quote from: Tifo on March 09, 2009, 15:47:14 PM
.

Denne turen kan bli unik. Du betaler for 1 plass men får garantert 2 plasser! Er du heldig kan du stikke av med 3 seter eller hele raden bak i bussen. Løp å kjøp!

T


Det blir jo ikke to-tre seter til hver hvis folk løper og kjøper!
Legg ned hele klubben!

fettnok

synes tifo må roe ned det løp å kjøp opplegget. tido kan også slappe av med tanke på musikken, pga lett kjærlighetssorg hos undertegnede skal det blir spilt absolute lovesongs helt til brennevinet tar overhånd og boten anna blir satt på repeat.
ette går aaaaaldri bra!

skuteviken

Quote from: fettnok on March 09, 2009, 18:15:28 PM
synes tifo må roe ned det løp å kjøp opplegget. tido kan også slappe av med tanke på musikken, pga lett kjærlighetssorg hos undertegnede skal det blir spilt absolute lovesongs helt til brennevinet tar overhånd og boten anna blir satt på repeat.


Da du må skrike "Brennvinn!!!" (med engelsk aksent). Herlig måte å folk til å tro du er gal!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vebo

Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 16:25:59 PM
Quote from: Tifo on March 09, 2009, 15:47:14 PM
.

Denne turen kan bli unik. Du betaler for 1 plass men får garantert 2 plasser! Er du heldig kan du stikke av med 3 seter eller hele raden bak i bussen. Løp å kjøp!

T


Det blir jo ikke to-tre seter til hver hvis folk løper og kjøper!


Nå har han lovet det, så om bussen blir over halvfull er det bare å leie inn en ny :D
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on March 09, 2009, 20:42:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 16:25:59 PM
Quote from: Tifo on March 09, 2009, 15:47:14 PM
.

Denne turen kan bli unik. Du betaler for 1 plass men får garantert 2 plasser! Er du heldig kan du stikke av med 3 seter eller hele raden bak i bussen. Løp å kjøp!

T


Det blir jo ikke to-tre seter til hver hvis folk løper og kjøper!


Nå har han lovet det, så om bussen blir over halvfull er det bare å leie inn en ny :D


Her går man Nor-Way Bussekspress en høy gang! Der har man plassgaranti, og de setter inn en ny buss hvis den første er full. Men her er man altså garantert ny buss hvis det er mer enn 20 personer på en buss med plass til 50?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Fantastisk, skulle ikke kjøre i limo i stedet da?
Ka du ve?

Stian

Vil bare informere om at det er den ytterst generøse reiselederen, Thomas, som tar på seg alle ekstrakostnader utover den bussen Bataljonen har satt opp! Takk Thomas!

Teodor

Vi ser frem til å knuse dere. Diskuter gjerne saken på vårt uoffisielle forum. www.sf-supporter.net. Vi har allerede et par innlegg fra en veldig optimistisk brannsupporter der inne.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Nixon

Svein Oddvar Moen er satt opp som dommer. Ikke akkurat førstevalget, men det er nok neppe derfor vi taper denne kampen...
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Teodor on March 10, 2009, 10:50:55 AM
Vi ser frem til å knuse dere. Diskuter gjerne saken på vårt uoffisielle forum. www.sf-supporter.net. Vi har allerede et par innlegg fra en veldig optimistisk brannsupporter der inne.


Vi har vel allerede tapt denne kampen, så det er neppe noen som gidder å slenge seg på en pissekonkurranse. Vil forøvrig fortsette med å gratulere Sandefjord med Seriegullet 2009, og selv gjør vi oss klar til turer på Varden i 2010. VI har tross alt ikke mer enn 0 poeng enda.

Teodor

Quote from: vebo on March 10, 2009, 11:38:44 AM
Hvem skal knuse hvem sa du?


Tenkte at SF skulle knuse Brann. Men ser nå at Svein Oddvar Moen er satt opp som dommer, og da går det jo som vanlig til helvete. Tipper Brann får minst 1 feilaktig dømt straffe. Sandefjord blir kanskje snytt for en også.

vebo

Hmm... merkelig det der. Jaja, lykke til da. Vi skal forsøke å stille nok spillere.
Tiocfaidh ár lá

Yes!wehavenobananas

Vel, jeg er nok en av de som mener at vi skal si oss fornøyd med 1 poeng. Ihvertfall med så uambisiøse trenere og spillere som vi tross alt har.

Straffe!!!

Hvem trenger ambisiøse trenere og spillere når vi har supportere som deg!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Straffe!!! on March 10, 2009, 14:21:07 PM
Hvem trenger ambisiøse trenere og spillere når vi har supportere som deg!


Jeg er ingen Brann-supporter, men har fått stilt diagnosen 'manisk opptatt av Brann'. Det går litt opp og ned med meg, men jeg klarer meg egentlig fint. Det kan dog være en pest og en plage. Jeg våkner av og til opp midt på natten i et svett laken mens jeg brøler; "vi e' tross alt Brann!".

vebo

Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: Xminator on March 10, 2009, 12:23:40 PM
...VI har tross alt ikke mer enn 0 poeng enda.


Men tabellen er nokså bra! 3. plass og greier, blir UEFAcup av sånt!
GÃ¥ av.

Xminator

Det er nok loddtrekning før alfabetet blir tatt i bruk!

Brannmann!

Quote from: Nixon on March 10, 2009, 12:01:23 PM
Svein Oddvar Moen er satt opp som dommer. Ikke akkurat førstevalget, men det er nok neppe derfor vi taper denne kampen...


Hvor står det at han er oppsatt som dommer?

Northside

Det fine er at vi ikke kan tape poeng, kun vinne! Ergo, sÃ¥ har vi ingenting Ã¥ tape  :)

Fjording

March 10, 2009, 23:20:27 PM #54 Last Edit: March 10, 2009, 23:27:06 PM by mbersve
http://www.sandefjordfotball.no/Default.aspx?cat=77&id=4994

Et greit bilde av matta og litt beskrivelse av en meget fin og grønn gressmatte klar til kamp :)
Så man kan ikke skylde på dårlig forhold ivertfall.. Ingen av lagene.

Fant forøvrig en liten sak fra forrige gang vi var oppe og jeg skrev litt på forumet.. God spådom vil jeg si, med unntak av RBK ;-)


"Neste år er det Brann som er hatlaget over hele Norge, i år er det som med Start. Bare morro.
Tilbake til hverdagen igjen, RBK vinner serien, nummer 2 og 3 i serien havner midt på tabellen. Mjelde får sparken.. Osv Osv. (...)"

Teodor

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2009, 14:44:09 PM
Jippi!
http://fotball.bt.no/eliteserien/article131146.ece

Hurra for utvidelsen til 30 kamper, slik at vi får seriestart midt på vinteren!





Fortsatt bekymret? Se på bilde i denne artikkelen tatt fra kampen mellom SF og Moss igår. Grønnere og finere naturgressmatte finner du ikke i Norge på denne tiden av året.

http://www.sandefjordfotball.no/Default.aspx?cat=77&id=4994

krøvel vellevold

Quote from: Teodor on March 11, 2009, 08:46:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2009, 14:44:09 PM
Jippi!
http://fotball.bt.no/eliteserien/article131146.ece

Hurra for utvidelsen til 30 kamper, slik at vi får seriestart midt på vinteren!





Fortsatt bekymret? Se på bilde i denne artikkelen tatt fra kampen mellom SF og Moss igår. Grønnere og finere naturgressmatte finner du ikke i Norge på denne tiden av året.

http://www.sandefjordfotball.no/Default.aspx?cat=77&id=4994


Men det handler ikke bare om grønt og fint gress. Det handler om forholdene for publikum også. Snøstorm og minusgrader gjør det til en ufyselig opplevelse.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2009, 09:04:01 AMSnøstorm og minusgrader gjør det til en ufyselig opplevelse.


Heldigvis ser ikke været ut til å bli så ille. Både Yr og Storm melder om null nedbør, delvis overskyet og plussgrader.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2009, 09:04:01 AM
Men det handler ikke bare om grønt og fint gress. Det handler om forholdene for publikum også. Snøstorm og minusgrader gjør det til en ufyselig opplevelse.


Den ufyselege opplevelsen er det vårt kjære Brann som fasiliterer, tenker eg. Slurv i forsvaret, umotiverte angrep og håplause poleballer... dette blir ein klassiker :)
GÃ¥ av.

Northside

Quote from: Nixon on March 11, 2009, 09:10:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2009, 09:04:01 AMSnøstorm og minusgrader gjør det til en ufyselig opplevelse.


Heldigvis ser ikke været ut til å bli så ille. Både Yr og Storm melder om null nedbør, delvis overskyet og plussgrader.


Desverre så ser ikke været på festlandet så bra ut. Snøstorm på fjellet er ikke videre positivt for de som ikke tar fly...

SKBMiller

Vil det bli solgt billetter ved inngangen til bortefeltet i denne kampen? Jeg ser det staar at det ikke gaar, men det gjorde det tross alt i fjor ogsaa.

smurfej

Leste en plass på bataljonen.no at det ikke blir solgt billetter ved inngangene i år.. Surt! Men har ihvertfall lagt inn bestilling på billetter for andre som ikke har internett-tilgang selv..

Tror du bør legge inn en bestilling du og hvis du ska ha billetter..
Vi e berømte Brann fra Bergen..

Herr Smed

Penger er satt på en solid H. Da bør alt være servert.
Alle må gå.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Quote from: smurfej on March 11, 2009, 21:25:06 PM
Leste en plass på bataljonen.no at det ikke blir solgt billetter ved inngangene i år.. Surt! Men har ihvertfall lagt inn bestilling på billetter for andre som ikke har internett-tilgang selv..

Tror du bør legge inn en bestilling du og hvis du ska ha billetter..


OBS! I 2009 vil det ikke bli mulighet å kjøpe billetter til bortekamper av Brann og Bataljonen på kampdag! Alle billetter må forhåndsbestilles enten gjennom Brann eller Bataljonen, eller kjøpes ved inngangen.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: stig on March 12, 2009, 16:54:48 PM
Quote from: smurfej on March 11, 2009, 21:25:06 PM
Leste en plass på bataljonen.no at det ikke blir solgt billetter ved inngangene i år.. Surt! Men har ihvertfall lagt inn bestilling på billetter for andre som ikke har internett-tilgang selv..

Tror du bør legge inn en bestilling du og hvis du ska ha billetter..


OBS! I 2009 vil det ikke bli mulighet å kjøpe billetter til bortekamper av Brann og Bataljonen på kampdag! Alle billetter må forhåndsbestilles enten gjennom Brann eller Bataljonen, eller kjøpes ved inngangen.


Var det ikke snakk om det i fjor og??Men at man da solgte på puben før kamp allikevell?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Tror det kan stemme,men det blir hvertfall ingen salg på pub i år.
Nettsideansvarlig

stig

Nettsideansvarlig

Ricky

Quote from: Gulløl on March 12, 2009, 13:15:36 PM

Frykter billettkaos

http://www.sb.no/article/20090312/SPORT/512474211/1178


Har Kristian Jæger begynt å jobbe for Sandefjord, nå? Det denne Ulsæt sier er jo nesten en blåkopi av hva Brann pleide å komme med i forkant av glisne Stadion-oppgjør, type E-cup og den slags.. Intrikate regnestykker som viser hvordan alt vil gå til grunne dersom ikke folk sikrer seg billetter så fort som mulig. Likte finisheren til denne Ulsæt. "Håper folk forstår realismen i regnestykkene (...) Dette kommer ikke til å gå".

Det er som kjent ingenting som lokker Hvermannsen bort fra TV'en og over til arenaen mer enn gloser som at det ikke er urealistisk at minimum 500-600 vil bli stående utenfor i kø ved kampstart, og at det pga store snømengder også vil bli vanskelig å finne parkeringsplasser.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on March 12, 2009, 22:43:20 PM
Quote from: Gulløl on March 12, 2009, 13:15:36 PM

Frykter billettkaos

http://www.sb.no/article/20090312/SPORT/512474211/1178


Har Kristian Jæger begynt å jobbe for Sandefjord, nå? Det denne Ulsæt sier er jo nesten en blåkopi av hva Brann pleide å komme med i forkant av glisne Stadion-oppgjør, type E-cup og den slags.. Intrikate regnestykker som viser hvordan alt vil gå til grunne dersom ikke folk sikrer seg billetter så fort som mulig. Likte finisheren til denne Ulsæt. "Håper folk forstår realismen i regnestykkene (...) Dette kommer ikke til å gå".

Det er som kjent ingenting som lokker Hvermannsen bort fra TV'en og over til arenaen mer enn gloser som at det ikke er urealistisk at minimum 500-600 vil bli stående utenfor i kø ved kampstart, og at det pga store snømengder også vil bli vanskelig å finne parkeringsplasser.


Nei han jobber i Molde. Leste tidenes kampannonse i Romsdals Budstikke før den berømte cupkampen i fjor: "Kom tidlig - vi garanterer kø!"
Legg ned hele klubben!

SKBMiller

Nå står dette på billettkjøpsiden til BBB:

Sandefjord-Brann: 16. mars kl 19.00. Denne kampen kan du ikke lenger bestille billetter til. Restbilletter blir solgt på stadion på kampdag

Nightfox

Hvor lang tid bør man beregne på å kjøre til Sandefjord (Fra Bergen) utenom fergene? er de sju timene til å stole på, eller er det muligheter for å spare tid, eller ville dere beregnet mer for sikkerhets skyld?


Nixon

Det ser ut til å gå mot Karadas og Huseklepp på topp. De ble i alle fall drillet sammen på trening i går, ifølge VG. Men hvem tar venstrekanten?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Det gleder meg at Huseklepp skal satses på offensivt og da hovedsaklig som spiss. For at han skal fungere optimalt må han slippe de tunge defensive oppgavene, altså en mer fri rolle som angriper.
____________________________________
Fra Vg:

NÃ¥ blir Huseklepp spiss
Steinar Nilsen vil satse på teknikeren

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=561134
____________________________________
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kai-Olai

Quote from: Nightfox on March 13, 2009, 02:46:57 AM
Hvor lang tid bør man beregne på å kjøre til Sandefjord (Fra Bergen) utenom fergene? er de sju timene til å stole på, eller er det muligheter for å spare tid, eller ville dere beregnet mer for sikkerhets skyld?


Aner ikke hvilken vei du planlegger.. Men det er vel fortsatt muligheter for kolonne på fjellet, om du er skikkelig heldig.. ;D

Slenkebiter

Ser at det ikke lengre er mulig Ã¥ kjøpe billetter via brann.no eller bataljonen.  Er det da ikke mulig Ã¥ kjøpe billetter til bortetribune ved inngangen?

vebo

Tiocfaidh ár lá

Tomvab

Noen som har en formening og hvilken vei vi som skal ta bussen kommer til å ta? Kolonnekjøring ;D eller kystveien?


Evigtroskap

Noen som vet hvordan det er mulig å komme seg ifra toget til banen? Går det buss?

Markmus

Quote from: marius_172 on March 13, 2009, 21:24:20 PM
da vi håper dette vil bli en bra kamp, hvor Sandefjord, kun har Alexander Gabrielsen ute med skade, og 0 spillere ute med karantene.

Hvor mange er det som kommer fra dere ? noen som vet ?  ???


Regner med sykdommen har begynt å slippe taket, så vi stiller nok fullt lag ;)
Ka du ve?

marius_172

March 14, 2009, 00:47:59 AM #83 Last Edit: March 14, 2009, 22:06:52 PM by marius_172
Quote from: Evigtroskap on March 14, 2009, 00:18:05 AM
Noen som vet hvordan det er mulig å komme seg ifra toget til banen? Går det buss?


Sandefjord Fotball Suporterklubb ( BLÅHVALANE )  har buss som kjører ifra pubben til stadion.

40kr tur-retur... billigere enn kollektiv bussen...

Markmus

Huseklepp scoret mange mål og vi vant til slutt 9-0 over Sandefjord.... men da våknet jeg.
Ka du ve?

moffy_

Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Markmus

Jeg tror faktisk PVM kan være "katalysatoren" som får laget i gang, så vi får håpe han rekker kampen og er i noen lunde form.
Ka du ve?

krakra

March 14, 2009, 15:46:06 PM #87 Last Edit: March 14, 2009, 16:08:13 PM by krakra
Petter Vaagan Moen starter!

Førsteelveren Nilsen drillet på dagens trening og som sannsyneligvis starter på mandag er som følger:

----------- Opdal
Dahl - Siggy - Ollie - Holmvik
Solli - Fakiri - Austin - Vaagan Moen
------Karadas  - Huseklepp


Veldig spent på denne kampen. Laget er nesten helt skadefritt, bare Sævarsson og Bakke ute. Unngår vi noen flere skader frem til RBK-kampen nå har vi en 100% skadefri tropp. Det så vi vel aldri i fjor?

Håper vi kjører over SF. Internkampen var i følge Nilsen god. Siggy og Ollie har forbedret seg kraftig de siste to ukene og laget er ekstremt tente. Nå skal vi få se resultatet av de gode treningene laget har hatt. Nå gjelder det.

Det skal forøvrig sies at SF også har hatt en meget god oppkjøring, med mye optimisme, god trening og lite skader. Tror Walker er en meget god trener og at SF blir et av overraskelseslagene i år. Vi må ikke tro at så lenge vi presterer godt nok så er dette en "done deal". SF skal ikke undervurderes, selv om de er nyopprykkede og nedrykkskandidater i ekspertenes øyne.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Et lag som forventet etter de siste treningene. PVM er det største usikkerhetsmomentet etter min mening, han kan da umulig være i nærheten av toppformen. Men den fysiske biten er vel på plass slik at han kan løpe opp og ned på siden som han pleier. Og da er nok han det beste alternativet selv uten ballfølelse.
Rød makt på Hansa

Spelaren

March 14, 2009, 16:20:06 PM #90 Last Edit: March 14, 2009, 17:08:37 PM by Spelaren
Quote from: marius_172 on March 13, 2009, 21:24:20 PM
...
Gresset er Grønt, og det er IKKE kunstgress Ekte fotball spilles trossalt pÃ¥ naturligeforhold ?  ;D
...


Og dette, kjære gjest, er grunn god nok til å applaudere Sandefjord. Fint at lag som bygger nye stadionanlegg verdsetter fotballen såpass at de velger skikkeleg underlag. Måtte dere ta nok av poeng i år, sålenge dei ikkje tas frå oss ;) .
GÃ¥ av.

Langhår

Jeg er enormt spent på denne kampen. Jeg har en følelse av at den blir avgjørende for hele sesongen. Grunnet de dårlige treningsresultatene og avlysingen grunnet skader av den siste oppkjøringskampen er det veldig vanskelig å si hvor laget står.

Jeg frykter det verste, men håper det beste.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nixon

Quote from: Langhår on March 14, 2009, 16:29:16 PMJeg frykter det verste, men håper det beste.


Det tror jeg vi alle gjør. Og uten å ha noe tall på det har jeg alltid på følelsen at våre to felles favorittlag sjelden gjør det bra samme helg. Og med den festforestillingen vi hadde i dag blir det en trist affære på mandag...:(
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: dudo on March 14, 2009, 16:06:48 PM
Laget i morgen:


Tror Dudo blir saftig skuffet når han benker seg foran tv-en i morgen :) Håper du satt av litt tid til fotball mandagskvelden også.

Jeg tror vi stiller noenlunde det sterkest laget vi kan på papiret. Bak navnene skjuler det seg dog en god del usikkerhet med tanke på kamptrening og form.

Opdal - andre kampen etter skade. Var vel litt rusten forrige kamp, men hadde også mange gode innvolveringer. Det vil nok svinge for ham en stund til, selv om han etterhvert har en rutine som nok får ham raskt inn i kampen.
Dahl - Lite kamptrening i vinter.
Sigurdsson - Den som nyligst var syk, ny posisjon i forsvaret, har vert ustabil i vinter.
Bjarnason - Nå starter alvoret, har han fortsatt nivået inne når motstander gir 135%?
Solli - Sannsynligvis den av våre som best har dokumentert formen. Er ofte avhengig av at laget skal fungere for å fungere 100% selv. Den jeg er sikrest på i dagens Brannlag.
Austin - Fikk sin første influensa og som mange andre fra tropiske strøk herjet den hardt med ham. Er han fullt ut restituert?
Fakiri - God i vinter, men nå starter alvoret og motstander legger enda mer i å løpe i stykker midtbanen. Er langt fra sikker på at det vi så i fjor var BARE skadeproblemene.
PVM - Null kamptrening. Sikkert spillesugen som få, men håper han gjør ting enkelt for seg selv mandag.
Karadas - Lite kamptrening her også. Hvor mye satte skaden ham tilbake? Og er det nivået fra Austriakampen vi får se - eller blir det 2008-formen?
Huseklepp - Har fått for lite spisstrening i treningskampene. Ett stort spørsmålstegn. Få ham rettvendt i mellomrommet midt/forsvar så mange ganger som overhode mulig. Noen turer i bakrommet skader sikkert ikke heller.

For vår egen mentale helse håper jeg alle har en virkelig god dag på jobben...

tskb

Quote from: Markmus on March 14, 2009, 12:38:40 PM
Huseklepp scoret mange mål og vi vant til slutt 9-0 over Sandefjord.... men da våknet jeg.
Mye sånt i det siste ja ! :))

vebo

Quote from: krakra on March 14, 2009, 15:46:06 PM
Petter Vaagan Moen starter!

Førsteelveren Nilsen drillet på dagens trening og som sannsyneligvis starter på mandag er som følger:

----------- Opdal
Dahl - Siggy - Ollie - Holmvik
Solli - Fakiri - Austin - Vaagan Moen
------Karadas  - Huseklepp


Veldig spent på denne kampen. Laget er nesten helt skadefritt, bare Sævarsson og Bakke ute. Unngår vi noen flere skader frem til RBK-kampen nå har vi en 100% skadefri tropp. Det så vi vel aldri i fjor?

Håper vi kjører over SF. Internkampen var i følge Nilsen god. Siggy og Ollie har forbedret seg kraftig de siste to ukene og laget er ekstremt tente. Nå skal vi få se resultatet av de gode treningene laget har hatt. Nå gjelder det.

Det skal forøvrig sies at SF også har hatt en meget god oppkjøring, med mye optimisme, god trening og lite skader. Tror Walker er en meget god trener og at SF blir et av overraskelseslagene i år. Vi må ikke tro at så lenge vi presterer godt nok så er dette en "done deal". SF skal ikke undervurderes, selv om de er nyopprykkede og nedrykkskandidater i ekspertenes øyne.


Forruten Holmvik tør jeg påstå at jeg har sett den oppstillingen før..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Ikke så ulik den som tok gull i 2007 nei...

Xminator

Glemte Holmvik i oppsummeringen min, for ham gjelder vel mye det samme som mange andre, han har variert voldsomt i vinter uten de store høydepunktene. Ett usikkert kort før kampen. Det gir sånn ca 10 usikre kort på laget i seriepremieren, det er mye som skal gå riktig for at det ikke skal gå riktig galt. Hadde Drillo trent Sandefjord hadde han gått vill i %-ene...

vebo

Quote from: krakra on March 14, 2009, 19:01:58 PM
Ikke så ulik den som tok gull i 2007 nei...


Vel, nå tenkte jeg vel på nedrykksfotballen som ble spillt i fjor høst. Tør påstå at det er et par vesentlige endringer fra gullaget 2007.

Tiocfaidh ár lá

krakra

Jeg vet hva du tenkte, men ignorer all svartmaling heretter.

Forutenom at Azar spiller istedenfor Bjørnsson og Fakiri istedenfor Gylfi(forsterkninger begge to), samt Holmvik istedenfor Hanstveit(en svekkelse) er også dette laget det samme som rundspilte og smadret Deportivo. Forutenom Helstad er ikke laget noe særlig svekket siden 2007 heller og spillertypene er strengt tatt de samme. Potensialet er definitivt der. Så får vi se hvor mye av den dårlige stemningen fra i fjor Steinar har fått fjernet.

Markmus

Herlig at PVM er tilbake. Får bare håpe han ikke er helt ute av form.
Ka du ve?


marius_172

Hvor mange er det som kommer til sandefjord fra bergen, noen som vet ?

ogsÃ¥ hadde det vært fint om dere kommer pÃ¥ pubben til blÃ¥hvalane og ikke dra pÃ¥ james clark, eller hvor dere skal..  ;D

Nightfox

Selvfølgelig vet vi ikke det. Det er jo helt umulig å spå all den tid folk reiser privat både fra Bergen og fra Oslo, pluss muligens et par fastboende i områdene rundt. Pluss litt mer enn en halvfull buss fra Bergen. Men jeg tviler på at det blir mange (til oss å være) i og med at det er mandagskamp i relativt usentrale Sandefjord (i forhold til Bergen). Det eneste vi kan bruke av kollektivtransport for å komme oss hjem er en falleferdig Widerøemaskin. Neitakk.

Nixon

Quote from: Nightfox on March 14, 2009, 22:28:10 PMDet eneste vi kan bruke av kollektivtransport for å komme oss hjem er en falleferdig Widerøemaskin. Neitakk.


Hørt om tog?

Ellers har vel Bataljonen tall på hvor mange billetter de har sendt ut. Kunne vært morsomt å fått vite hvor mange. Det vil jo gi en liten pekepinn på hvor mange som kommer.
Rød makt på Hansa

Nightfox

Da kan man like gjerne inkludere buss via oslo, eller buss fra stavanger, tog derfra og slikt snadder. Tog Bergen - Sandefjord forutsetter togbytte i Drammen. Direktetransport er så godt som ikke-eksisterende, med unntak av bataljonsbussen og widerøeflyet. Og siden brannsupporterne kommer hovedsaklig fra to forskjellige steder: fastboende i Bergen og fastboende i Oslo, blir det dermed vanskelig å skissere hvor mange som kommer på kampen.

Nixon

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 00:05:01 AM
Da kan man like gjerne inkludere buss via oslo, eller buss fra stavanger, tog derfra og slikt snadder. Tog Bergen - Sandefjord forutsetter togbytte i Drammen. Direktetransport er så godt som ikke-eksisterende, med unntak av bataljonsbussen og widerøeflyet.


Med en slik logikk kvalifiserer heller ikke fly hjem som direktetransport. Man må jo bytte fra flybuss til fly og slikt snadder...
Rød makt på Hansa

Nightfox

Den eneste formen for direktetransport på mandag som jeg vet om, er (sett bort fra BBB-bussen) Widerøes rute fra Torp til Flesland. Hvis du har noen andre alternativer vil jeg gjerne høre dem, fordi jeg er svært interessert.

Direkteruten fra Torp til Flesland, hvor hhv Torp representerer Sandefjord og Flesland representerer Bergen, er den eneste kommersielle ruten som binder Bergen og Sandefjord sammen.

Jeg står fortsatt for det jeg sa. Hvis man absolutt skal bytte tog i Drammen må man ta med liknende kommersielle melkeruter uten å blande det ned på lokalplan.

thesevs

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 00:05:01 AM
fastboende i Oslo


Ingen kommer egentlig fra Oslo. Og ingen bor der frivillig.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

stig

Frode har solgt ca 200 billetter. Har ikke fått tall fra Brann sitt salg.
Nettsideansvarlig

stig

Bussen er forøvrig litt under halvfull. Håper det salget tar seg litt opp når kampene går i helgene istedet for på arbeidsdager
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 00:38:27 AM
Den eneste formen for direktetransport på mandag som jeg vet om, er (sett bort fra BBB-bussen) Widerøes rute fra Torp til Flesland. Hvis du har noen andre alternativer vil jeg gjerne høre dem, fordi jeg er svært interessert.
Rød makt på Hansa

Nightfox

March 15, 2009, 09:50:08 AM #112 Last Edit: March 15, 2009, 10:00:57 AM by Nightfox


crm

Quote from: Nixon on March 15, 2009, 10:34:35 AM
For er det bedre å vente i tre timer i Drammen dersom vi spiller mot Godset?


Definitivt, de timene jeg har tilbrakt i Drammen har jeg nytt hvert sekund av. Landets mest undervurderte by - i alle fall én dag i året...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Henrik8

Akkurat i fjor var det noen timer tilbrakt der som ikke akkurat var fabelaktige. Ellers har Drammensbesøkene vært rimelig bra, ja. Likevel - det har stort sett hatt med andre ting å gjøre enn toget;)
Kjør over pakket 09`

Brannmann!

Er det noen som vet hvor stadionen ligger i forhold til Sandefjord sentrum? er det gang avstand?

Blåhval

March 15, 2009, 13:30:30 PM #117 Last Edit: March 15, 2009, 13:51:04 PM by Blåhval
Det er nok litt langt å gå men Blåhvalane setter opp buss og dere er også velkommen til å ta den bussen.
Bussen går tre kvarter før kampstart. Bussen går tilbake til byen etter kampslutt.

http://www.sb.no/article/20090312/SPORT/954362063


olebrann3

Og bo i denne "byen" drammen eller rundkjøringen som den også er kalt er iallefall ikke stas den er ikke undervurdert for å si det sånn. Dritt by!!! gla for å flytte hjem igjen til bergen til sommeren


The Boss

Ser ikke helt problemet med en times venting i Drammen. Såklart hadde det bste vært direkterute, men unngår ikke å reise pga. en times venting i svein og pelles hjemby...

Nightfox

Man må ta motstanderen i betraktning. Odd er ikke verdens største hinder.

krøvel vellevold

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 19:02:55 PM
Man må ta motstanderen i betraktning. Odd er ikke verdens største hinder.


De har en del kjente navn i stallen.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

AP har også en del kjente navn i regjeringen, men de gjør det ikke så sinnsykt skarpt selv om.

krakra

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 19:02:55 PM
Man må ta motstanderen i betraktning. Odd er ikke verdens største hinder.
De er bedre enn Sandefjord på papiret.

Nightfox

Men VI er tross alt Brann, og vi har bortekamp.

Nightfox

Da satser vi på at vi vinner fem eller seks null i morgen og tar en soleklar førsteplass. Ellers er det betryggende at de fleste av dagens kamper endte uavgjort.

kabelmann

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 19:04:02 PM
AP har også en del kjente navn i regjeringen, men de gjør det ikke så sinnsykt skarpt selv om.

Dagens :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann i fjorden

Hei godtfolk!
Korteste vei til Sandefjord er via Norheimsund-Odda-Haukeli-Seljord-Skien-Sandefjord. Bor i Sandefjord og har prøvd ut de fleste kjørerutene mellom Bergen og Sandefjord og dette er den veien som er kortest og som tar minst tid. Beregn gjerne 7-7,5 timer nå på vinterstid inkludert fergen Kvanndal-Utne. Sommerstid går det ca 6,5 time.

Håper så mange som mulig kommer og støtter Brann i fjorden! Har selv prøvd å mobilisere venner og kjente til å komme å lage Brann i Sandefjord, men skranter litt siden det er en mandagskamp. Men har klart å få en Brann-mann fra Kristiansand og en fra Bergen til å komme på besøk og vi satser på å kjøpe billetter ved inngangen.

Til dere som skal ned/bortover: Vi sees pÃ¥ puben før kampen!  ;D

Huff

Quote from: Nightfox on March 15, 2009, 19:04:02 PM
AP har også en del kjente navn i regjeringen, men de gjør det ikke så sinnsykt skarpt selv om.


Vel, vi snakker likevel om forsterkninger og en kvalitetshevning av stallen. Selvsagt snakker vi jo her om Ã¥  hente spillere med begrensede ferdigheter, men for Ã¥ erstatte en Tom Sanne (eksempelvis Djupedal og Bekkemellem), trengs det vel ikke akkurat ekstremferdigheter. NÃ¥r det gjelder regjeringen generelt ser man vel ogsÃ¥ en blanding av kollektive og individuelle feil, laget er ikke samspilt, kombinert med ekstremt svake enkeltspillere, da hjelper det fint lite med en og annen klassespiller jfr Støre.

Forøvrig godt å se at resultatene i TL overhodet ikke samsvarer med det lagene har prestert i treningskampene, meget betryggende for vår del.

Joggi Bogga

Ser frem til en forholdsvis enkel trepoenger imorgen.
Sandefjord har visse defensive ferdigheter, men offensivt ser det syltynnt ut. Hvis de ønsker å satse fremover går det på bekostning av forsvaret og avstandene i lagdelene, noe som burde passe perfekt for Huseklepp. Hvis de går for 0 baklengs, har vi Azar som kan stange inn et av mange frispark vi trolig vil få fra 20 meter og inn.

Et utmerket utgangspunkt for en flott sesongstart!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Morgendagen blir bra... først på jobb og drikke kaffi, deretter tre timer i bilen Kristiansand - Sandefjord før me heier guttene fram til tre poeng. Stilongs og ull er pakket og klar for innsats!
GÃ¥ av.

Langhår

Quote from: Joggi Bogga on March 15, 2009, 21:57:03 PM
Et utmerket utgangspunkt for en flott sesongstart!


Vi kunne neppe bedt om en bedre motstander når det først ble bortekamp. Sandefjord bør være den enkleste bortekampen i år og Brann får her en gavepakke i form av å få påfyll av hardt tiltrengt selvtillitt. Griper vi den muligheten vi har for å komme inn på rett spor imorgen så kan mye bra skje fremover.

Det er imidlertid et tveegget sverd. Taper vi mot Sandefjord er vi allerede ute på glattisen. Stabæk og RBK er de to neste kampene, jeg sier ikke mer....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Lurkin

Når man ser på stall vs stall bør alt annet enn 3p være uaksapetabelt. Men så er jo det dette med norsk fotball igjen da.
Berømte Brann fra Bergen

kabelmann

Akk o ve. Jeg har klart å forholde meg pessimistisk til årets sesong i lang, lang tid, men nå som det bare er timer igjen før det hele braker løs, så kommer den evinnelige optimismen sigende.

Ikke gjorde Steinar Nilsens lille "peptalk" i dagens BT saken noe bedre. Du vet, den med at en Brann-spiller fort kan ende opp som toppscorer i år. Ikke det at jeg tror på Nilsen, men det er jaggu meg ikke mye snev av optimisme som skal til før det smitter.

Jeg forventer tre poeng i dag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

This Charming Man

Velbegrunnet pessimisme er av uforklarlige grunner snudd til optimisme her også. Faen ta.

Forøvrig er jeg helt enig med Langhår.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

weirus

her i gården er det pessimismen som råder, selv om det er SF som er motstander klarer jeg ikke helt å legge bak meg de ufattelig dårlige treningskampene i vinter.

MEN, samtidig, er følelsen den at får vi den sentrale midtbanen til å fungere, vinner vi!

I TILLEGG...huseklepp...er ingen typisk bakrommsspiss så kan bli spenende å se hvordan han vil bevege seg i forhold til Azar
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

Taper vi mot SF er det god grunn til å svartmale.

Huff

Noen som har en liste over hvilke utesteder i Bergen sentrum som sender kampen?

Kanskje banning i kirken, men jeg ser den helst et annet sted enn Fotikken.

vebo

Uten at jeg ramser opp så kan jeg vel bare si at alle som har skjerm viser kampen. Og da snakker vi alle fra Wessel pub til Champions. Hver sin smak..
Tiocfaidh ár lá

Atlet Orvanger

Ser at mange er optimister foran kampen mot Sandefjord. Selv må jeg si at jeg ikke deler denne holdningen. Dette er ikke bare på bakgrunn av en svak sesongoppkjøring, men det faktum at jeg mener stallen vår er altfor svak. Vi mangler mye i laget før vi nærmer oss f.eks RBK. Mitt tips; Sandefjord - Brann 2-2. I år ser jeg for meg at Brann havner på mellom 5. til 8.plass.

Spelaren

Quote from: Huff on March 16, 2009, 12:29:23 PM
Noen som har en liste over hvilke utesteder i Bergen sentrum som sender kampen?

Kanskje banning i kirken, men jeg ser den helst et annet sted enn Fotikken.


Har alltid hatt sansen for Jakobs i Kong Oscars gate...
GÃ¥ av.

ostraume

Victoria og Biskopen er vel også verdt å nevne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Teodor

Jeg har vært optimist på SF's vegne. Men med tanke på at alt gikk min vei i helga, så er det jo typisk at dette blir en kjip opplevelse. Har vel knapt skjedd at laget mitt i PL har vunnet samme "helg" som Sandefjord har fått 3 poeng i en TL-kamp.

kabelmann

Da vil jeg anbefale deg å drite i hele PL, så slipper du den problemstillingen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren



:) Vi er tross alt Brann
Hm, får kun eit rødt kryss som bilde, er nok pga at visning av bilder på imageshack er blokkert her på jobb... andre som ser bildet?
GÃ¥ av.

paperboy

Har du en fotball, så har du alt!

Kai-Olai

Hvordan er det med å se kamper på Sumo? Kan en da se dem etter de er spilt også? Sånn at om jeg f.eks ikke er hjemme før i halv 10 tiden i kveld, så kan jeg gå inn fra start? Eller er det KUN direkte?

Aldri prøvd det før, så hadde vært greit med en tilbakemelding, eller to.. ;D

og Teodor; Eier du ett lag i PL? Spytte inn noen kroner i Brann også? :P

*ironivarsel*

Heispassasjer

Ifølge Oslo børs kommer vi til å spille uavgjort eller gå på et surt tap, men børsen er ikke stengt ennå. Nå kl. 14.20 er hovedindeksen opp 1.11% noe som sier at Brann kommer til å tape.
http://www.dn.no/finans/

Dette sier jeg på bakgrunn av denne artikkelen som ble laget i fjor:
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2189721.ece


Tobey

"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Baunebob

Da er lidelsen snart igang igjen. Gleder meg! Vi trenger seier her for å få litt trøkk rundt
Stabæk-kampen.

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on March 16, 2009, 12:07:36 PM
Taper vi mot SF er det god grunn til å svartmale.


Som vanlig har du helt rett.

Da Barcelona i første seriekamp tapte 1-0 borte mot Numancia så glemte tilhengerne å svartmale. Se hvordan det gikk. Vi må for all del unngå Barcelona-fellen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Det er jeg enig i, og trøkk blir det uansett resultat i kveld.

Ellers er jeg ikke enig meg JB, vi er ikke Barcelona, men det virker som den mer naive delen av forumet har en tendens til å glemme det.

nero

Quote from: Kai-Olai on March 16, 2009, 14:16:41 PM
Hvordan er det med å se kamper på Sumo? Kan en da se dem etter de er spilt også? Sånn at om jeg f.eks ikke er hjemme før i halv 10 tiden i kveld, så kan jeg gå inn fra start? Eller er det KUN direkte?

Aldri prøvd det før, så hadde vært greit med en tilbakemelding, eller to.. ;D

og Teodor; Eier du ett lag i PL? Spytte inn noen kroner i Brann også? :P

*ironivarsel*


Ja, på Sumo kan du se kampen når den er ferdigspilt, men pass på, de har begynt å vise resultatet på kamper som er ferdige. Litt spoiler å vite resultatet fra første spark på ballen. Synes det er litt amatørmessig av Sumo å gjøre sånt. Før skjulte de resultatet på kampene som var ferdige.
Lions led by donkeys.

Huff

Takker for alle forslag til pub å se kampen på, ante faktisk ikke at de sendte kamper på biskopen, er vel for opptatt med å runiere meg selv på ekstremt dyrt importøl til å legge merke til eventuelle skjerme når jeg er der, merkvürdig.

blir nok noe i den duren, ettersom jeg skal noe i området rundt der klokken ni, så Jacobs, Victoria og andre lugubre steder i den delen av byn må nok vike. Men meget gode tipz.

Quote from: paperboy on March 16, 2009, 14:15:18 PM
Nydelig;)


http://www.sandefjords-blad.no/article/20090316/NYHETER/197168806/1158


Kjenner at det kribler i kroppen nå!


Hahaha. Herlig frekt, kommentarene under var herlige, fint å se at de ordner opp internt der borte. Honnør til de hvalfangerne som satte denne personifiseringen av å være prippen, kjedelig og norsk på plass.


vebo

Quote from: nero on March 16, 2009, 16:34:53 PM
Quote from: Kai-Olai on March 16, 2009, 14:16:41 PM
Hvordan er det med å se kamper på Sumo? Kan en da se dem etter de er spilt også? Sånn at om jeg f.eks ikke er hjemme før i halv 10 tiden i kveld, så kan jeg gå inn fra start? Eller er det KUN direkte?

Aldri prøvd det før, så hadde vært greit med en tilbakemelding, eller to.. ;D

og Teodor; Eier du ett lag i PL? Spytte inn noen kroner i Brann også? :P

*ironivarsel*


Ja, på Sumo kan du se kampen når den er ferdigspilt, men pass på, de har begynt å vise resultatet på kamper som er ferdige. Litt spoiler å vite resultatet fra første spark på ballen. Synes det er litt amatørmessig av Sumo å gjøre sånt. Før skjulte de resultatet på kampene som var ferdige.


Men om man kommer ti min for sent til kampen, da går det vel ikke an å begynne helt fra start? Må man vente til etter kampen?
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Ka du ve?

Huff

Kunne skrevet et innlegg om kampen til, men har ikke tid, må faktisk gå nå. Brann spiller seriekamp i TL og jeg må rekke den ;D

Faen, kunne ikke dy meg, dette var lenge siden sist.


Baunebob

"Blåhvalene" med totalt uleselig tifo..

Kai-Olai


SKBrannfan

Noen som kan oppsummere de ti første minuttene? Gikk glipp av starten...

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ricky

Quote from: SKBrannfan on March 16, 2009, 19:12:38 PM
Noen som kan oppsummere de ti første minuttene? Gikk glipp av starten...

Ti første: Sandefjord får en scoring annullert av fjerdedommeren (!) for hands. Brann får relativt lite til.
Ti neste: Sandefjord scorer reglementert. Brann får relativt lite til.

Belfort

Det er jo helt vanvittig det som skjer der nå. Vi blir rundspilt av en klar nedrykkskandidat.

osoerli

Den nye taktikken til Brann under Steinar Nilsen er lange baller og dÃ¥rleg forsvarsorganisering.  Blir nok ein kanonsesong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Baunebob

Venter på at vi skal få til 3 trekk langs bakken. Maken til poling og drittspill har jeg ikke sett før. Itillegg har vi som vanlig ingen gnist og trøkk.

Ferguson

Offside på målet!! Vi har ikkje marginene med oss iallefall!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

LJS

Faen, det svir jo i øynene !!  Har vi vært først pÃ¥ en eneste ball ? Er vi som er nedrykkskandidat, ikke Sandefjord

Ricky

Vi spiller som Arne Erlandsens Lillestrøm, bare uten det robuste forsvaret.

Langhår

Forsvaret er jo en total katastrofe! Hva faen er dette for noe! Fire frispark fra samme sted og vi avverger ikke ett av dem?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Ricky

Quote from: Ferguson on March 16, 2009, 19:28:43 PM
Offside på målet!! Vi har ikkje marginene med oss iallefall!


Dessverre vil jeg heller si at vi jevnt over har hatt marginene med oss.. Dette kunne fort ha vært punktert allerede.

Brannfan23


power


LJS

Dette er faen meg det dummeste jeg har sett. pasningsspillet er helt på trynet, forsvarsspillet er enda verre. Vi ser ut som et dårlig 3div lag

monzilla

Dette ser ikke bra ut. De må heve seg mange hakk. En kan jo stille seg spørsmålet; hva har de gjort på i vinter? øvd taktikk på fifa?

osoerli

Opdal og Fakiri får godkjent, resten er bås
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Kjære Alsaker, hjelper da for pokker ikke å hive innpå Bjørnsson. Det er jo ikke spissene som er problemet, men de som står bak og skal gi dem baller.
Ka du ve?

Ferguson

Vi ser faktisk ut som VIF!!! Totalt bås!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Henki

Ballen skal fremover!

SKBrannfan

Quote from: Markmus on March 16, 2009, 19:43:59 PM
Kjære Alsaker, hjelper da for pokker ikke å hive innpå Bjørnsson. Det er jo ikke spissene som er problemet, men de som står bak og skal gi dem baller.


"...og de har toppscoreren gjennom vinteren Armann Smari Björnsson..." må si at jeg ikke ble så veldig overbevist av det..

Romarius

Quote from: osoerli on March 16, 2009, 19:40:45 PM
Opdal og Fakiri får godkjent, resten er bås


Fakiri får godkjent den dagen han slår en pasning fremover. Midtbanen har vært katastrofal, kun overgått av forsvaret...

osoerli

Føreslår følgjane bytter i pausen.
Vaagan Moen, Bjarnason og Solli UUUUUUT!!!!!!
Karadas ned på Bjarnason sin plass.
Huseklepp ned på Solli sin plass.
Nielsen og Hansen inn som spissar.
Guntveit inn på Vaagan Moen sin plass.

Dette har faen meg vert så dårleg at massive bytter må til for å gi eit signal om at dette ikkje på nokon måte held.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Gepard

Rbh`s ansvarsfraskrivelse før kampstart var bare trist, virker som han er blindet for realitetene hvertfall. Virker nesten som han prøver å få det til å fremstå som om det er et sjakktrekk å ikke forsterke stallen med dyktige spillere.

Spillet er helt forferdelig. Dette blir et artig frustrerende år.

Ricky

Så lenge vi fortsetter å lage de j** dødballene på 25-35 meter med to-tre minutters mellomrom, så burde vi kanskje vurdere å slenge Armann inn i forsvaret.. La ham dekke opp han ene blånissen som vinner 100% av duellene der inne.

Belfort

Quote from: Gepard on March 16, 2009, 19:49:13 PM
Rbh`s ansvarsfraskrivelse før kampstart var bare trist, virker som han er blindet for realitetene hvertfall. Virker nesten som han prøver å få det til å fremstå som om det er et sjakktrekk å ikke forsterke stallen med dyktige spillere.
.


Enig. Den mannen er faen meg truende til absolutt alt

Brannfan23

Lurer på kossen vi kommer til å klare å spille ut Stabæk når ikkje vi klarer mot Sandefjord engang....

kabelmann

Det er vanskelig å finne ord som beskriver Brann så langt i kampen. Pissedårlig blir så alt for mildt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEO

Er dette representativt for Brann våren 2009 har vi tatt ett sjumils steg tilbake så det kommer til å gå gjete ord om i norge i lang tid. Vist dette forsetter har vi 0 poeng etter 5 kamper og kan belage oss på ned rykk, vet at jeg svart maler dette mye nå men jeg forventer å se forbedringer de siste 45 ellers så har vi store problemer og da tror jeg nok desverre at hr Nilsen er feil mann i feil by.
Nu kør vi!

Ricky


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

BojeN

ojeN

Henki

Oppløftende start på førsteomgang.
Ballen skal fremover!

Ricky

Vi får se det positive i det, vi kan jo vippe Rosenborg ned fra tabelltoppen.


Romarius

Har vi vært i nærheten av en sjanse i kampen ennå?

Patton

BT i morgen: "Tore Strand krever Mjelde tilbake".

kabelmann

Jeg visste at min ørlille optimisme tidligere idag var ubegrunnet og smått naiv. At Brann skulle være så skandaløst dårlig som de er hadde jeg likevel ikke trodd. Ikke _så_ dårlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Mellingen

--Tar ikkje ut Vaagan Moen, som ikkje holder mer enn 60min. --Blir skadet


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gepard


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Se her, ja. Rett i koppen.
Selg Sigurdsson før det er for sent.

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mellingen

Det tilbakespillet er det nærmeste vi har vært


Langhår

Jeg er faktisk fysisk dårlig, men ikke overrasket.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kabelmann

Forventer at Sigurdsson starter på benken mot Stabæk. Dette er helt forferdelig å se på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

mads1..

Helvete.............. dette e flaut.
Eg trodde ikke vi e så dårlig......
Ser lyst på året..

krakra

Direkte pinlig. Disse spillerne fortjener ikke noe annet enn en smekk i trynet.

BojeN

Armann inn som stopper til neste kamp, så får vi en målscorer også....
ojeN

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Gepard

det der skuddet fra azar er faktisk det nærmeste vi har mål, det er så jævlig skremmende

weirus

det at ørn prøver å klarere ballen med låret når den kommer i hakehøydeer jo en skandale i seg selv, og hvis ikke flittie-onstad starter neste kamp kan alle i hele det sportslige apparatet ta sin hatt og gå!
i tillegg har man INTET offensivt spillemønster, men satser mer på enkeltprestasjoner! og som jeg sa tidligere, azar og pusekliupp på topp funker ikke ettersom rollene overhodet ikke virker avklart på forhånd!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Ferguson

Lite lyspunkt er at Cato Hansen virker frisk iallefall!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gepard

synes egentlig det er greit å ta ut ørn2, slike feil kan bare ikke aksepteres

BojeN

Cato Hansen har vel allerede løpt lenger en Huseklepp...Ikke at han har skapt mer riktignok..Men viser hvertfall vilje..
ojeN

kabelmann

Det verste er jo at vi ikke skaper noen verdens ting - mot Sandefjord! Vi er omtrent like spenstige som Vålerengen i går.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

megleren

Rævkjørt og addeco neste år ser det ut for.. Vi skulle skamme oss.
r og blir et sittesvin på Hansa

Romarius

Vi er mye verre enn VIF i går. Hallo, vi spiller mot Sandefjord.

sambaen

Vet ikke hva som er feil, men etter RBH kom til klubben har det bare gått rett i dass.
Brann styret har gjort kunststykket og spare seg rett ned i adecco ligaen. For jeg tror rett og slett ikke Brann klarer å holde seg i år dessverre.
OK at det er første kamp, men det er mot sandefjord, en dumpe kandidat som viser 100 ganger mer innsatsvilje og fotballkunnskaper enn det Brann gjør, dette vil Brann ta med seg i de neste kampene og usikkerheten vil antageligvis ikke bli mindre etter de neste kampene.
Har sett mye dårlig av Brann i årenes løp, men kampen i dag tar kaken.

Ricky

Fikk lyst til å skrive ned noen ord på Hilsen Nilsen, men den stakkaren som har som oppgave å lese igjennom de innsendte meldingene har vel sikkert nok å henge fingrene i fra før.

Erlend

Fy faen... Kan tåle et 3-0 tap mot Sandefjord i seg selv, men ikke at vi blir så UFATTELIG grundig rævkjørt av et nyopprykket lag

Alexåsane

Stabæk, Rosenborg også Tromsø... blir nok 0 poeng etter 4 kamper!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Patton

Semb: "Austin har hatt en svart dag på jobben".

Heispassasjer

Jeg er ikke sint.... Jeg er bare veldig, veldig skuffet!!!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend


sambaen

"virus" i troppen, ser ut som ørn har fått fugleinfluensa...

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Alexåsane

Bra det er en som jobber og står på!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

kabelmann

Juhu.

Anyways, nydelig straffe. Som vanlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Bra gjort å scora eit mål utan å ha hatt ein einaste målsjanse i heile kampen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

JP

Straffespark blir nok det eneste vi putter på i år...

Brannfan23

Skaff oss en god venstreback, venstrekant, en målgarantist av høy klasse, to tekniske midstopper så kan du beholde jobben din Bruunh.............

sambaen

oi så god tid vi har... la oss spelle litt på tvers og i støtte. :'(

vebo

Tiocfaidh ár lá

LJS

Velfortjent seier til Sandefjord og sabotør Roald

sambaen


Erlend

Eneste positive å ta med seg videre er vel perioden mellom 80 og 85 spilte minutter

blubbin

3 millioner i året-mannen Holmvik skal nok lede Brann til nye triumfer, bare vent og se.

Markmus

Er glad mitt navn ikke er Roald Bruun-Hanssen førstkommende søndag.
Ka du ve?

Xminator

Verre enn fryktet. Fingeren i jorden, vi er ett nedrykkslag. Det er fortsatt 14 dager å handle spillere, om sesongen skal reddes må banken sprenges og ledelsen må se realitetene i hvitøyet.

Markmus

Quote from: Erlend on March 16, 2009, 20:49:20 PM
Eneste positive å ta med seg videre er vel perioden mellom 80 og 85 spilte minutter
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Xminator on March 16, 2009, 20:52:16 PM
Verre enn fryktet. Fingeren i jorden, vi er ett nedrykkslag. Det er fortsatt 14 dager å handle spillere, om sesongen skal reddes må banken sprenges og ledelsen må se realitetene i hvitøyet.


Jeg tror ikke de gjør det. Men jo fortere de finner ut at dette kan bære fullstendig galt dess bedre.  NÃ¥ mÃ¥ noe skje

kabelmann

Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Gepard

Tull og tøys Xminator, vi skal jo utvikle toppspellare på rekke å rad siden vi er så lure å ikke handle gode spillere. . Og han steinar e jo kjempegod å rope høyt i garderoben, du skal nok se at dette blir gullll!! Hilsen Brun-Hansen

Henki

Quote from: Erlend on March 16, 2009, 20:49:20 PM
Eneste positive å ta med seg videre er vel perioden mellom 80 og 85 spilte minutter


Du mener den perioden da vi bare ble pisset litt på?

Dette er flaut, det er fryktelig dårlig og det er virkelig noe å bekymre seg over.
Med tanke på kampprogrammet vårt fremover som inneholder go'biter som Stabæk, Rosenborg, Tromsø, Bodø/Glimt (på kunstgress i Bodø) engen og LSK, lag vi jo ikke akkurat er kjent for å ha et godt tak på, kan dette bli en interessant vår.
Ballen skal fremover!

Markmus

Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.

Huseklepp fikk da ingen baller å jobbe med. Når han endelig fikk en ball, så var resten av laget milevis unna. Helt fantastisk.
Ka du ve?

vebo

Jeg er forbannet på både Roar og Steinar, men det er en gjeng med overbetalte klovner som må se til h***** å skjerpe seg også!
Tiocfaidh ár lá

tr0Ndemann

Prøvde å lure meg selv til å ha en "god følelse" før denne kampen her. Jeg blir regelrett dårlig av å se på hvordan dette laget framstår. Sandefjord jobber knallhardt, presser Brannspillerne konstant, vinner absolutt alle hodedueller og kommer til heftige målsjanser. Hva med oss? Ingen mønster i angrepsspillet, null kontroll bakover og generell dårlig innsats på banen foruten et par spillere.

Da Brann så smått begynte å våkne etter straffesparket viser vi ihvertfall tendenser. I ca. fem minutter. Det er vel stort sett det eneste positive vi kan ta med oss fra dene kampen.

Vi må heve oss 10 hakk for å i det minste ha en sjanse å slå Stabæk hjemme på søndag. Gud, kor eg gler meg.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Xminator

Quote from: Markmus on March 16, 2009, 20:55:32 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.

Huseklepp fikk da ingen baller å jobbe med. Når han endelig fikk en ball, så var resten av laget milevis unna. Helt fantastisk.


Huseklepp var bås. Han plasserer seg feil i omtrent samtlige situasjoner og er tydelig uten kamptrening i posisjonen han spiller. Akkurat nå er han en spiss som ikke kommer i scoringsposisjon. Da er han ikke verdt mye for dette Brannlaget.

Du verden som jeg gleder med til turen på Lerkendal... Mot ett RBK iform og ett Brann totalt ute av form. Det kan fort bli veldig veldig stygt.

Gud

Skjønner ikke helt hvorfor vi stiller med Azar og Huseklepp på topp når David Nielsen er den som for det meste har spilt spiss hele oppkjøringen. Huseklepp har jo for det meste vært ving i treningskampene, og kan ikke helt skjønne hvorfor han ikke spilte det i denne kampen. PVM har jo null kamptrening, noe vi så til de grader. Litt snåle prioriteringer av Steinar, men så jævla elendig som vi var i dag så hadde vel neppe noe fungert uansett hvem vi stilte med fra start.

krakra

Jeg fatter ikke at Nilsen skiftet posisjonene til Siggy og Ollie for at Siggy skulle være MER innvolvert i oppspillsfasen. Hvorfor i all verden skal man oppmuntre den idiotiske og naive oppførselen til idioten Siggy? Han er et brekkjern en kriger. Det eneste han skal gjøre er å fjerne ballen fra motstanderen, så skal han gi den videre til nærmeste mann. Finspill og tekniske finesser ender bare i tabber, som i dag. Kutt ut å kompliser oppgaven til Siggy. Han trenger det enkelt. Gi ham en enkel oppgave, så er han god.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:11:48 PM
Jeg visste at min ørlille optimisme tidligere idag var ubegrunnet og smått naiv. At Brann skulle være så skandaløst dårlig som de er hadde jeg likevel ikke trodd. Ikke _så_ dårlig.


Det beskriver min følelse i dag og. Dessverre var det akkurat like dårlig som i treningskampene. Den eneste forskjellen i dag var at vi tapte tre poeng i tillegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: Gud on March 16, 2009, 21:06:39 PM
Skjønner ikke helt hvorfor vi stiller med Azar og Huseklepp på topp når David Nielsen er den som for det meste har spilt spiss hele oppkjøringen. Huseklepp har jo for det meste vært ving i treningskampene, og kan ikke helt skjønne hvorfor han ikke spilte det i denne kampen. PVM har jo null kamptrening, noe vi så til de grader. Litt snåle prioriteringer av Steinar, men så jævla elendig som vi var i dag så hadde vel neppe noe fungert uansett hvem vi stilte med fra start.
Nå har Nilsen sagt at han tenker på hele sesongen sett under et og langsiktig sett er det viktig å få PVM i gang fort som faen. Det er også viktig at Huseklepp og Azar(som er vært beste spisspar) får spilt sammen så mye som mulig. I vinter måtte Huseklepp spille kant, det var synd, men vi hadde virkelig ikke noen andre. Fakiri var bås, mens han brilijerte på midten, Guntveit var skadet og borte hele tiden og Sævarsson måtte ta høyrebacken fordi Dahl også er elendig. Nå som PVM er skadefri må han spille så mye som mulig for å komme seg i form, Huseklepp må også spille så mye spiss som mulig. Det er det beste langsiktig sett.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 16, 2009, 20:20:15 PM
Direkte pinlig. Disse spillerne fortjener ikke noe annet enn en smekk i trynet.


Ja, Mjelde er altfor dårlig til å motivere spillerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Innlandsmax

Nilsen har en del å jobbe med. Foreslår å starte med defensiv organisering. Herregud, hørte jeg meg selv si det? Ja, jo, jeg hørte det, og - traurig nok - jeg mente det. Trist, men her er det bare å face det. Riktig plassering på førsteforsvarer, tett sikring, samt gjerne en mann eller to ekstra i forsvar. Det blir benken for Huseklepp, og jobbing i god gammel tradisjon for PVM og Solli. Med Austin som defensivt anker, og mer libero i forsvaret enn som tradisjonell midtbanespiller, så, ja, så blir dette dritkjedelig, kompakt og traurig fotball, men i alle fall med håp om noen poeng i de to neste kampene.

Panisk vrøvl fra min side? Tja. Panisk i alle fall. Dette var ikke bra. Alarm, alarm, alarm....

osoerli

Me tapar fullt fortent mot eit av laga me antar vil kjempa om nedrykk.  Me tapar fordi me ikkje har gode nok spelarar, og ein trenar som ikkje evnar Ã¥ fÃ¥ ut noko med dei spelarane me har.

Brann har jo alltid vert eit lag med sÃ¥ "gode" spelarar at dei trur dei slepp Ã¥ jobba.  Litt kjapt og fikst smÃ¥spel avogtil, eit mÃ¥l og du er konge i Bergen.

Og sÃ¥ hentar me ein trenar som satsar pÃ¥ knallhard jobbing, tette markeringar og lange ballar fram.  I Brann blir det til lite beveglse, svake markeringar, planlaust angrep, lange ballar fram til stillestÃ¥ande feilposisjonerte spissar.  Steinar Nilsen er totalt malplassert i Brann.  Me har ein tung sesong i vente.

Me mÃ¥ gjerne gje han tid, til Ã¥ gjera det enno verre.  Men me har altsÃ¥ spelt ei handfull treningskampar, og ein seriekamp, spelt planlaust, og sluppe inn bøttevis med mÃ¥l.  Det teiknar seg allereide eit bilete for meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.


Kødder du?
Han får jo ikke en dritt å jobbe med. Det er klart at det er en del som håper at Huseklepp skal være en trollmann, men han får ingen verdens ting å jobbe med i dag. Jeg sier ikke han var bra, men lag"kameratene" gir han ingenting å jobbe med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sambaen

Fakiri spilte bedre enn han har gjort på lenge, men jeg syns han stopper opp spillet for mye med tversoverpasninger og støttepasninger.

Innlandsmax

Ellers er den allerede vedtatte sannheten at folk flest har undervurdert Sandefjord. Selv undervurderte jeg BodøGlimt i fjor. Har tippa Sandefjord på 16. plass. Så jeg tilhører "klubben" i så fall... Ikke det at det hjelper akkurat....

Markmus

Solli og Opdal er de eneste som får godkjent i dag. Fakiri og Dahl var greie. Huseklepp fikk ingenting å arbeide med og resten var søppel.
Ka du ve?

gladiporno

Utrolig irriterende å høre på Erik Mjelde etter kampen. Helt for jævlig

vebo

Jaja, han vet hva som venter han i Bergen..
Tiocfaidh ár lá

KennethS

Sandefjord ville vinne, Brann ville???? ingen som vet ka Brann ville, men at Brann blir et bunnlag igår skal du faen meg ikkje se bortfra. Direkte pinlig.
tå på Brann

Doffen85

Skala fra 1-10

Opdal - 5
Dahl - 4
Sigurdsson - 1
Bjarnason - 3
Holmvik - 3
Solli - 6
Austin - 2
Fakiri - 3
Vaagan Moen - 2
Karadas - 3
Huseklepp - 2

vebo

Noen som sÃ¥ kampen  pÃ¥ BT? Nysgjerrig pÃ¥ teknikken og kommentatorene.
Tiocfaidh ár lá

Innlandsmax

Om dette blir vekkeren som sikrer agressivitet og trøkk resten av sesongen, så skal jeg ikke klage. I fjor vant vi vel på en dårlig dag i seriepremieren. Tre poeng kamuflerer som regel en del svakheter. I dag var det ingen kamuflasje å hente, gitt. Ikke et lite fikenblad å skjule "stasen" bak en gang... Som sagt: I beste fall en vekker. I verste fall: Velkommen Nybergsund og Notodden.

Birdy

Er så ekstremt skuffa!!!
Vetsje om jeg tørr og gå på stabæk kampen.
Frykter nedrykk

28966mustang

March 16, 2009, 21:40:56 PM #280 Last Edit: March 16, 2009, 21:58:06 PM by 28966mustang
Quote from: Doffen85 on March 16, 2009, 21:30:42 PM
Skala fra 1-10

Opdal - 5
Dahl - 4
Sigurdsson - 1
Bjarnason - 3
Holmvik - 3
Solli - 6
Austin - 2
Fakiri - 3
Vaagan Moen - 2
Karadas - 3
Huseklepp - 2


Steinar Nilsen 0
Rune Skarsfjord 0
Roald Bruun-Hansen  minus4
Trond Mohn minus10mill
Hvil i fred- 1963!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2009, 21:15:55 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.


Kødder du?
Han får jo ikke en dritt å jobbe med. Det er klart at det er en del som håper at Huseklepp skal være en trollmann, men han får ingen verdens ting å jobbe med i dag. Jeg sier ikke han var bra, men lag"kameratene" gir han ingenting å jobbe med.

Vel og bra, men da kan han jo gjøre en innsats for å få tak i ballen på egenhånd. Det ser dog ut til å være for mye forlangt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er stort sett noenlunde enig med Doffen85 sin bedømmelse av spillerne, men jeg synes ikke Fakiri var nede på 3. Han viste i glimt at han hadde noe på banen å gjøre. Med unntak av Solli og Opdahl synes jeg Fakiri var den minst dårlige.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Markmus

Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 21:56:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2009, 21:15:55 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.


Kødder du?
Han får jo ikke en dritt å jobbe med. Det er klart at det er en del som håper at Huseklepp skal være en trollmann, men han får ingen verdens ting å jobbe med i dag. Jeg sier ikke han var bra, men lag"kameratene" gir han ingenting å jobbe med.

Vel og bra, men da kan han jo gjøre en innsats for å få tak i ballen på egenhånd. Det ser dog ut til å være for mye forlangt.

Hvordan i huleste skal han få tak i ballen når spillerne bak ham bare måker ballen opp uten mål og mening?
Ka du ve?

osoerli

Solli saug i 80 minutt, god siste 10.  Ellers hÃ¥plause dødballar, og stikkballar.  Pluss for nokre brukbare innlegg.  Men allikavel ein av Branns beste, saman med Opdal og Fakiri.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Ved å oppsøke duellen med Madsen og ikke late som ballen på mystisk vis skal passere gjennom nevnte Madsen. Det Huseklepp presterte i denne kampen var dårlig håndtverk. Hverken mer eller mindre. Han byr ikke på seg selv i det hele tatt og vi kan like godt snu på det og si at ballen blir måkt opp uten mål og mening fordi Huseklepp gjemmer seg.

Austin var skuffende i dag, men jeg har en mistanke om at han ikke er 100% etter sykdomen. Uten alternativer sentralt er det ikke mye å si på at han spiller selv om han er redusert heller.

Jeg hadde håpet vi denne kampen skulle få se ett maksimumsnivå fra laget. Istedenfor får vi en forestilling av det slaget som gav oss 0-8 i fjor. Jeg er langt fra sikker på at dette laget faktisk har det maksimumsnivået som skal til for å spille jevnt med topplagene i årets serie. Som faktisk er godt nok til å stelle i stand festforestillinger som de mot FFK og LSK i 2007.

lusken

Stemmer det virkelig at Bruun-Hansen har gitt pappagutten Holmvik 3 mill i årslønn i Brann?

revert

Kanskje det i en slik stund som dette kan være greit å minne seg selv på at:

Selv om spillerne gir faen
Molde feier dem av banen.
Støtte laget.
Selge Helstad ut av landet
Ikke syte, ikke banne.
Støtte laget.
Selv om laget bare taper
Grunnet Mjeldes taktiske egenskaper
Støtte laget
Bare drit i resultatet
Bare klappe, ikke hate.
Støtte laget.
Drit i cupen, ignorer det
Kanskje kommer vi i VG.
Støtte laget
Det er ikke flaut å si det
Vi fremstår som mongoloide.
Støtte laget
Drit i om laget ikke vant
Snart skal jeg stå konfirmant
Støtte laget
Drit i sporten, drit i byen
Vi fikk synge på Sportsrevyen
Støtte laget
Hvorfor bry seg om tabellen
Hylle laget hele kvelden
Støtte laget
De som klager er ei normale
De er sikkert casuale
Støtte laget
Laget taper, jeg har roen
Jeg fikk klem av Vaagan Moen.
Støtte laget
Hele Bergen gjort til latter
Vi har røde fine hatter
Støtte laget


krakra

Er litt spent på å lese BTs kommentar etter dagens kamp. Går utifra at det kommer flere sleivspark mot Mjelde. Det meste som gikk galt i dag er nok hans skyld...

Herr Smed

Quote from: Markmus on March 16, 2009, 20:51:42 PM
Er glad mitt navn ikke er Roald Bruun-Hanssen førstkommende søndag.


Han kommer sikkert ikke til å merke en dritt. Hetsen absorberes av alle de naive positive fittene. Ingenting gjør meg gladere enn om jeg tar feil.
Alle må gå.

Falkman

Quote from: Herr Smed on March 16, 2009, 23:16:59 PM
Quote from: Markmus on March 16, 2009, 20:51:42 PM
Er glad mitt navn ikke er Roald Bruun-Hanssen førstkommende søndag.


Han kommer sikkert ikke til å merke en dritt. Hetsen absorberes av alle de naive positive fittene. Ingenting gjør meg gladere enn om jeg tar feil.


høres ut som en helvetes god ide. tror ikke laget trenger vår støtte nå.

Huff

Defensivt var dette Brann på sitt verste, har sett dette flere ganger før.

Offensivt kan jeg ikke huske å ha sett Brann så svake noensinne.

Sandefjord hadde vilje og guts, lite annet, ble overhodet ikke imponert, og hvis de er så dårlige som jeg tror og dette er tilnærmet det beste de kan spille, rykker de ned. De var likevel mye, mye bedre enn oss. Det sier alt. Forferdelig. Heldigvis er dette kun en kamp, men tror vi trenger mye tid. 10-16 plass tim sommeren så jevnt og trutt mot en midt på tabellen plass. I slutten av september sikrer vi plassen, deretter blir det folketomt og kjedelig. Dette er i alle fall mitt tips.

Nilsen må få tid, Bruun må gå umiddelbart

Vestkanten

Hadde ikke store forventninger til denne kampen. Brann har jo slitt mega etter Helstad forsvant, vunnet kun en treningskamp og omtrent ikke forsterket laget.
Nilsen kan brøle så mye han vil, det er ikke sikkert at det er så mye mer å hente av potensialet i laget.
Hjelper heller ikke at Mohn hindrer Brann i å kjøpe Moldskred fordi han synes synd på samene, vi er og blir et bunnlag i år.
Når det er sagt, Brann pleier jo som regel å drite seg ut mot antatt dårligere motstandere, så vi kan jo håpe på en standardheving mot henholdsvis stabæk og rbk.....
Dersom vi unngår kvalikplass skal vel vi være fornøyd, selv om det ikke er helt i tråd med det bruun hansen operer med av forventninger?
Heia Brann!

Vestkanten

Quote from: revert on March 16, 2009, 23:06:17 PM
Kanskje det i en slik stund som dette kan være greit å minne seg selv på at:

Selv om spillerne gir faen
Molde feier dem av banen.
Støtte laget.
Selge Helstad ut av landet
Ikke syte, ikke banne.
Støtte laget.
Selv om laget bare taper
Grunnet Mjeldes taktiske egenskaper
Støtte laget
Bare drit i resultatet
Bare klappe, ikke hate.
Støtte laget.
Drit i cupen, ignorer det
Kanskje kommer vi i VG.
Støtte laget
Det er ikke flaut å si det
Vi fremstår som mongoloide.
Støtte laget
Drit i om laget ikke vant
Snart skal jeg stå konfirmant
Støtte laget
Drit i sporten, drit i byen
Vi fikk synge på Sportsrevyen
Støtte laget
Hvorfor bry seg om tabellen
Hylle laget hele kvelden
Støtte laget
De som klager er ei normale
De er sikkert casuale
Støtte laget
Laget taper, jeg har roen
Jeg fikk klem av Vaagan Moen.
Støtte laget
Hele Bergen gjort til latter
Vi har røde fine hatter
Støtte laget



Utrolig bra!
Heia Brann!

Spelaren

Roald er langt ifra kapabel
Nokså lite fasjonabel
Alle må gå
VÃ¥re gutter tjener mye
Men de tar seg aldri bryet
Alle må gå
Laget vårt har gått på trynet
neste år så blir det Bryne
Alle må gå
Vi har ingen skikkelig spiss
de der framme e no piss
Alle må gå
Vår administrasjon e altfor drøy
men det syns visst Bjørn e gøy
Alle må gå
Nok et tap for opprykt lag
tirsdag blir en herlig dag
Alle må gå
GÃ¥ av.

Atlet Orvanger


Patton

Dessverre en fabelaktig dag hos Betfair, påskeferien finansiert. At noen finner resultatet overraskende er det mest overraskende av alt.

- Brann velger å sparke klubbens mest suksessrike trener og erstatte han med praktisk talt uten erfaring. HURRA
- Brann har fortsatt en omskolert ving og en midtstopper pÃ¥ topp. Sistnvnte har vært mye benkesliter rundt om i   Europa. Er det seriøst noen som ser en mÃ¥lscorer i klubben? JIPPI
- Brann har sluppet inn x antall mål i vinter, men klarer tydeligvis ikke å gjøre noe med det (noen som la merke til E. Mjelde i kveld? Etter at han vandret alene på bakerste stolpe 3 ganger skulle man kanskje tro at det ble gjort noe med det, men neida. Han tuslet rundt alene der en 3-4 ganger til.) HOHO
- Brann har et medisinsk apparat som tydeligvis synes det er ok at virus-syke spillere menger seg med resten. Dvs helt til resten er smittet, da iverksetter de isolat osv. Klarer ikke en gang å stille lag 1 uke før seriestart. TJOHOO

Pinlig å være Brann-supporter siste halve året, men godt for kontoen.

storB

Dette var taktisk spill av Brann på høyt nivå. Kall det gjerne en oppkjøringskamp til de mye viktigere kampene mot stabæk og rbk, der de som nylig har slete m sykdom får seg en grei gjennomkjøring. Tar vi med at stabæk og rbk nå kommer til å undervurdere oss, ja så har vi slått to fluer i en smekk. Genialt Brann. Eg e imponert.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

BrannSupporter

Dette var verre enn jeg i mine villeste fantasier kunne tro. Orker ikke si mer om kampen.
Eneste positive jeg kan si mÃ¥ være antall oppmøtte pÃ¥ bortetribunen.  Tror Krøvels antagelser om nærmere 1000 Brannsympatisører pÃ¥ bortetribunen stemmer. Men som han ogsÃ¥ skriver var stemningen elendig.

Alzheimer/Silverspurs

ja det her var passe sjukt svak. Ser det blir nevnt at Fakiri spelte sin beste kamp på lenge og det seier vel det meste om kor utrulig boss han har vore før. Han var en av branns OK, men likevel under Tippeliganivå. Han skulle hatt 1% duellkraft i seg. Holmvik viste seg igjen som en usikker back som har 1 halv god sesong bak seg på tippeliganivå.

Uansett. Her manglar jo det meste av plan over spelet både defensivt og offensivt. Brann har endå ikkje, trass ny trenar som har vore forsvarsspelar i Serie føkkings A, klart å markere spelarar på dødball og ei heller klarer dei å avklare. I tillegg er verken forsvaret eller den evinnelig sløve defensive midtbana i press før vertane nermar seg 16meter. Aldri.
Innsats er der heller ikkje.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: lusken on March 16, 2009, 23:03:14 PM
Stemmer det virkelig at Bruun-Hansen har gitt pappagutten Holmvik 3 mill i årslønn i Brann?


Eg kan ikkje bekrefte, men eg kjenner ein i Stabæks trenarapparat og i følge han ville klubben ha han med vidare, men Holmvik takka nei til ca 1,5 mill i året i Stabæk fordi han fekk betydeleg meir i Brann- Samme mann nevnte rundt 3 mill i året ja.

Northside

Flaks jeg var realistisk før kampstart og trodde på tap, nå ble ikke skuffelsen så dramatisk stor.

Brann må uten tvil være den beste bedriften å jobbe i, her får man millionlønn bare ved å kunne skrive ditt eget navn på papiret, man kan laffe rundt på jobb, sløve, gjøre grove feil og alt annet tull uten å bli sparket. Utrolig!

En hatt er forøvrig sendt til Bruun med lapp hvor det står "Ta denne med deg, gå!"

Fra supportersiden var det ok. Stort antall bortesupportere, men dårlig stemning som selvsagt ikke ble bedre. Kortside uten tak. Underlaget minnet meg om ett stilas eller noe. Blåhvalane hadde 2-3 seter i bredden fra rad 1 til rad 20 helt i enden av bortesiden. Tåpelig plassering, og man hørte ingenting fra den kanten.

Xminator

Quote from: vebo on March 16, 2009, 21:31:39 PM
Noen som sÃ¥ kampen  pÃ¥ BT? Nysgjerrig pÃ¥ teknikken og kommentatorene.


BT Live fungerte glimrende, krystallklart bilde i 90 minutter, to tilfeller av noe som kunne ligne på hakking, men skylder på PC'en min. Thodesen var Brannsupporter med god Sandefjordkunnskap, Hanøy var forståelig nok ikke akkurat stille fortvilet. Dog var det greit å ha en kommentator som faktisk klarte å ta av da vi fikk låne ballen mellom 80 og 85 spilte minutter.

Xminator

Quote from: krakra on March 16, 2009, 23:13:25 PM
Er litt spent på å lese BTs kommentar etter dagens kamp. Går utifra at det kommer flere sleivspark mot Mjelde. Det meste som gikk galt i dag er nok hans skyld...


Spillerene får beskjed om å ikke sutre. Eller var det supporterene. Ikke helt sikker.

Spelaren

Er det nokken som har lest BA og BT sine spelarbørser? Finner dei ikkje på nett, men så virker det som om det ofte drøyer litt før slike ting kjem online...
GÃ¥ av.

Xminator

QuoteEn hatt er forøvrig sendt til Bruun med lapp hvor det står "Ta denne med deg, gå!"


Denne liker jeg. Bare husk å signere med fullt navn så de ikke kan ta deg for hets. Regner med at hatten var av typen klovnehatt? Om ikke signalet er tydelig burde kanskje den røde nesen også ligge i pakken.

Xminator

Quote from: Spelaren on March 17, 2009, 07:49:24 AM
Er det nokken som har lest BA og BT sine spelarbørser? Finner dei ikkje på nett, men så virker det som om det ofte drøyer litt før slike ting kjem online...


Sigurdsson er syndebukk og fikk 1 av BT. Greit at det ble utslagsgivende feil fra ham, men Sandefjord skapte da rikelig med sjanser der Sigurdsson IKKE var syndebukk. Blir for enkelt å tro alt vil bli bra uten ham.

SKBMiller

Dette var trist å se på, jeg trodde faktisk det var vår dag da målet ble annulert på starten. Da trodde jeg vi hadde fått en vekker. Men drittspillet fortsatte hele veien. Som den optimisten jeg er trodde jeg at Nilsen skulle klare å vekke spillerne før andre omgang, og at vi skulle se et nytt lag da. Vi hadde vel ett angrep eller to i starten av første omgang før Sandefjord scoret igjen og vi ga opp.

Det positive i kampen var fra 80 minutter og ut, der kjempet vi faktisk litt. Solli ga oss et villt blikk etter han fikk straffe, noen andre som så det? Rimelig merkelig, men fint at noen var litt tente da i alle fall.

Spillerne virket virkelig flaue etter kampen og kom helt bort for å beklage, det gir meg en tro på at de tar alvoret og skjerper seg før Stabæk-kampen. Men jeg trodde jo også at vi skulle komme med et nytt lag etter pausen i går.


Nixon

He he, da jeg ruslet til kampen var denne tråden på side fire eller noe. Tror neppe jeg skal gidde å lese gjennom bare for å gjennoppfriske dårlige minner fra i går. En ukomfortabel natt over fjellet kjennes fortsatt på kroppen. Og sikkert velmenende, men akk så irriterendes kollegaer ripper nok opp i elendigheten som det er. Og jeg regner med at dere andre har fått frem de rette synspunktene om kampen. Trist fra start til slutt!
Rød makt på Hansa

Xminator

Ja det er ingenting som er så koselig som hoverende kollegaer. Man stikker hodet godt ut som Brannsupporter, selv i Bergen.

Det eneste håpet jeg har er at Austin har mye mer å gå på. Han har hatt ett helt annet nivå i treningskampene og i fjor høst, og det er for så vidt en plausibel forklaring i en virussykdom som tok hardt på en tropisk skrott.

Huseklepp får se litt på video sammen med Skarsfjord, bli fortalt at "du skulle vert her, ikke bak her...". Forhåpentligvis har han da ett mer åpent kroppspråk enn da han ble byttet ut. Det var ikke mye ydmykhet å spore derfra over egen prestasjon hverken under kamp eller etter. Forklaringen ligger nok først og fremst i manglende kamptrening i posisjonen. Akkurat det er Nilsens ansvar.

Spelaren

Jobber i Kristiansand, tre av 200 er Brannsupportere... Det har vært masse "sympati" idag, ja... menmen, det hadde vore verre i Trondheim...
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Xminator on March 17, 2009, 09:30:24 AMDet eneste håpet jeg har er at Austin har mye mer å gå på. Han har hatt ett helt annet nivå i treningskampene og i fjor høst, og det er for så vidt en plausibel forklaring i en virussykdom som tok hardt på en tropisk skrott.
Rød makt på Hansa

Langhår

Noe av det jeg bekymrer meg mest over er hvordan vi fremsto kollektiv. Kroppspråket var negativt fra første stund, spillerne kjeftet på hverandre, ristet på hodet og pekte og gestikulerte. Ikke bra.

Det tyder dessverre på et lag som ikke selv tror på at de holder mål. Jeg er meget bekymret for fremtiden. Dersom Nilsen har noe kort i ermet når det gjelder selvtillitt og lagbygging så er det på høy tid å ta dem fram. Han har fem dager på seg.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Christian

Ja, her er det nok å ta fatt i. Mye er nevnt. Vil legge til en ting til: Offensiv dødball.

Hvordan kan det ha seg at Sandefjord slår hardt inn i feltet gang på gang og skaper farligheter, mens Brann lemper ballen inn til keeper. Dette skal være profesjonelle fotballspillere. De må jo faen meg kunne slå inn på skikkelig vis. Det er utenfor min fattevne.

Syns eg så tegn til forbedring i starten av andre omgang. Brann startet friskt og presset Sandefjord. Så bestemte Sigurdson seg for å klovne det til og luften gikk ut av ballongen. Hadde et ørlite håp om tenning etter straffescoringen, men Sandefjord kjempet fortsatt best og red det greit av.

Langhår

Rimelig spak kommentar fra herr Strand. Korrekt nok får spillerne skylden, men en voldsom kontrast fra ifjor der Mjelde hadde skylden for absolutt alt.

Nå fremstår laget slik som Mjelde-haterne hevdet det gjorde under Mjelde. Velkommen til den virkelige verden!

http://fotball.bt.no/kommentar/article132442.ece
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Spelaren

http://fotball.fvn.no/2div3/index.jsp?service=default&stats=true&type=person&personId=160100002&seasonId=6960

Var egentlig Malick Mane spilleberettiget? Han er jo knappe året! Kan me klage til NFF og få 3 gratispoeng :) ?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on March 16, 2009, 22:00:25 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 21:56:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2009, 21:15:55 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.


Kødder du?
Han får jo ikke en dritt å jobbe med. Det er klart at det er en del som håper at Huseklepp skal være en trollmann, men han får ingen verdens ting å jobbe med i dag. Jeg sier ikke han var bra, men lag"kameratene" gir han ingenting å jobbe med.

Vel og bra, men da kan han jo gjøre en innsats for å få tak i ballen på egenhånd. Det ser dog ut til å være for mye forlangt.

Hvordan i huleste skal han få tak i ballen når spillerne bak ham bare måker ballen opp uten mål og mening?


Akkurat. Det er heller ikke Huseklepp sin jobb som spiss å gå ned på midtbanen for å hente baller. Jeg sier ikke at han gjorde en kjempejobb i går, men utfra det spillet de andre på laget leverte, eller ikke leverte, er det merkelig å trekke frem han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Vestkanten on March 17, 2009, 00:00:20 AM
Nilsen kan brøle så mye han vil, det er ikke sikkert at det er så mye mer å hente av potensialet i laget.
Hjelper heller ikke at Mohn hindrer Brann i å kjøpe Moldskred fordi han synes synd på samene, vi er og blir et bunnlag i år.
Når det er sagt, Brann pleier jo som regel å drite seg ut mot antatt dårligere motstandere, så vi kan jo håpe på en standardheving mot henholdsvis stabæk og rbk.....
Dersom vi unngår kvalikplass skal vel vi være fornøyd, selv om det ikke er helt i tråd med det bruun hansen operer med av forventninger?


Selvfølgelig er det mer å hente i det laget enn det vi presterte i går. Spillere og trenere kan f.eks. starte på innstilling, moral og duellvilje. Hete stikkord. Vinne andreballer er også en fin ting i ny og ne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2009, 11:44:39 AM
Quote from: Markmus on March 16, 2009, 22:00:25 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 21:56:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 16, 2009, 21:15:55 PM
Quote from: kabelmann on March 16, 2009, 20:53:59 PM
Den andre tremillionersmannen, Huseklepp, var heller ikke mye å rope hurra for. Han kunne nå i det minste trekke på skuldrene nå og da.


Kødder du?
Han får jo ikke en dritt å jobbe med. Det er klart at det er en del som håper at Huseklepp skal være en trollmann, men han får ingen verdens ting å jobbe med i dag. Jeg sier ikke han var bra, men lag"kameratene" gir han ingenting å jobbe med.

Vel og bra, men da kan han jo gjøre en innsats for å få tak i ballen på egenhånd. Det ser dog ut til å være for mye forlangt.

Hvordan i huleste skal han få tak i ballen når spillerne bak ham bare måker ballen opp uten mål og mening?


Akkurat. Det er heller ikke Huseklepp sin jobb som spiss å gå ned på midtbanen for å hente baller. Jeg sier ikke at han gjorde en kjempejobb i går, men utfra det spillet de andre på laget leverte, eller ikke leverte, er det merkelig å trekke frem han.

Så om ballene ikke kommer er det helt greit at Huseklepp setter seg på ræv og kuler bæret (som vi sa i gamle dager)? Og dette begrunnes med at det ikke er hans jobb å løpe ned til midtbanen? Greit nok at fyren aldri har vært kjent for sine defensive fibre, men _litt_ initiativ må det være lov å forvente.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Langhår

Huseklepp var helt elendig igår. Han var en gedigen skuffelse. Det er ikke mer å si. Ingen skal frikjennes for tapet igår. Heller ikke han.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

osoerli

Quote from: Xminator on March 17, 2009, 07:54:19 AM
Quote from: Spelaren on March 17, 2009, 07:49:24 AM
Er det nokken som har lest BA og BT sine spelarbørser? Finner dei ikkje på nett, men så virker det som om det ofte drøyer litt før slike ting kjem online...


Sigurdsson er syndebukk og fikk 1 av BT. Greit at det ble utslagsgivende feil fra ham, men Sandefjord skapte da rikelig med sjanser der Sigurdsson IKKE var syndebukk. Blir for enkelt å tro alt vil bli bra uten ham.

Ja, akkurat som det var litt for enkelt å tru at alle spissproblemer var løyst i vinter då Karadas hadde scora 3 mot Austria.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

Eg lurer forøvrig litt på korleis Brann analyserer motstandarane før kamp. "Alle" som har sett Sandefjord veit at Rascic som blei signert i vinter er grisehøg, men neida. Ikkje snakk om å prøve å ta han ut av kampen. Ser det samme når Brann møter Aafk og. Aarøy får jo stå der aleine uten press.

osoerli

Quote from: Langhår on March 17, 2009, 12:36:24 PM
Huseklepp var helt elendig igår. Han var en gedigen skuffelse. Det er ikke mer å si. Ingen skal frikjennes for tapet igår. Heller ikke han.

Huseklepp var ikkje god, men fekk ingen hjelp.  Dessutan er han ikkje spiss, (like lite som Karadas er det)  Det var heilt feil Ã¥ bytta han ut.  Skulle vore trekt ned pÃ¥ venstre kant der han høyrer heime, og Vaagan Moen som var den som drog gjennomsnittet lÃ¥gast ned, sendt i dusjen.  2 mÃ¥nader pÃ¥ Brann2 vil gjera godt for sjøltillit og form for Mjøsas Beckham.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Langhår

Quote from: osoerli on March 17, 2009, 12:45:36 PM
Quote from: Langhår on March 17, 2009, 12:36:24 PM
Huseklepp var helt elendig igår. Han var en gedigen skuffelse. Det er ikke mer å si. Ingen skal frikjennes for tapet igår. Heller ikke han.

Huseklepp var ikkje god, men fekk ingen hjelp.  Dessutan er han ikkje spiss, (like lite som Karadas er det)  Det var heilt feil Ã¥ bytta han ut.  Skulle vore trekt ned pÃ¥ venstre kant der han høyrer heime, og Vaagan Moen som var den som drog gjennomsnittet lÃ¥gast ned, sendt i dusjen.  2 mÃ¥nader pÃ¥ Brann2 vil gjera godt for sjøltillit og form for Mjøsas Beckham.


Helt enig i at ha burde vært trekt ut på vingen og at PVM burde vært byttet ut. Huseklepp er en spiss med hurtighet og teknikk til å være istand til å skape noe selv. Det klarte han ikke, tvert imot. Han kan ikke stå å vente på ballen når han ser at resten av laget sliter.

En helt forferdelig kamp av hele kollektivet. Inkludert Huseklepp.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Utmedsnolken

Han har vel fått beskjed om å ligge høyt og få gjennombruddspasninger evt. stusser fra Azar. Når forsvaret bare måker baller oppover banen, så er det ikke lett å få gjort noe som helst.

Uansett så er det bare å registrere, for n'te gang, at Brann er udugelige mot lag som presser høyt. Kan fort bli pinlig om resten av tippeligaen får med seg dette.
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Quote from: Utmedsnolken on March 17, 2009, 13:01:38 PM

Uansett så er det bare å registrere, for n'te gang, at Brann er udugelige mot lag som presser høyt. Kan fort bli pinlig om resten av tippeligaen får med seg dette.


Ja, det er ikke akkurat første gang vi sliter mot lag som presser oss hardt og høyt. Og det verste er at HELE Norge vet det , og dermed har nøkkelen til å oppnå et godt resultat mot oss.
Lions led by donkeys.

Fez

Quote from: nero on March 17, 2009, 15:33:43 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 17, 2009, 13:01:38 PM

Uansett så er det bare å registrere, for n'te gang, at Brann er udugelige mot lag som presser høyt. Kan fort bli pinlig om resten av tippeligaen får med seg dette.


Ja, det er ikke akkurat første gang vi sliter mot lag som presser oss hardt og høyt. Og det verste er at HELE Norge vet det , og dermed har nøkkelen til å oppnå et godt resultat mot oss.

Og derfor en bra grunn til å bytte ut hele ellevern.
Lurer seriøst på ka de trener på... De sier det går så bra på trening, men får det ikke ut i kamp?
Kan det være pga de ikke trener på å presse høyt?

Eg tror hele laget er så gjennomsyret avhengig av at motstanderen har lavt press, og baserer seg fullt og helt på enkeltprestasjoner (Les: huseklepp, karadas, helstad) og faktisk ikke evner å spille ut motstanderen med hele laget, kollektivt.

Tror det kan være sunt å få byttet hele forsvaret, inkl få inn en offensiv midtbanespiller (les: sapara) og en eller 2 klasse spisser. Dessverre er markedet støvsugd, og Brann har en sportssjef som ikke evner noe annet enn å glise + stå på hendene og generelt klovne...

dudo

Quote from: Fez on March 17, 2009, 15:56:54 PM
Lurer seriøst på ka de trener på... De sier det går så bra på trening, men får det ikke ut i kamp?
Kan det være pga de ikke trener på å presse høyt?


De trener ihvertfall ikke på å bli presset høyt. Sikkert fordi det ikke er noen som evner å presse høyt i stallen. Catch 22.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmann!

Heller ingen trening på å presse høyt på motstanderen. brann møtte sandefjord ved midten og inn på egen banehalvdel, det gjorde jobben for Sandefjord veldig enkel, som løp minst ti ganger mer enn brann i denne kampen.

Go Up