• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamp: Løv Ham - Brann. Fredag 6 Februar, kl 19:00

Started by BBB-Tony, January 30, 2009, 20:41:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Romarius

Ikke all verden man skal legge i en treningskamp 6.februar, men kan i hvert fall slÃ¥ fast at vi fremstÃ¥r omtrent som vi gjorde store deler av fjorÃ¥ret. Dvs like traust, grÃ¥tt og kjedelig som en middels utgave av Odd eller Godset. Men takk for at vi har Huseklepp, han er den som kan heve laget noen hakk i Ã¥r. Godt det er 5-6 uker til seriestart. OgsÃ¥ trenger vi noen flere kreative spillere takk, for dette var fantasiløse greier.  

dudo

Det er bare å spa ut de kronene vi har tilgjengelig. Her trengs nytt blod og nye koster.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

February 06, 2009, 21:07:06 PM #102 Last Edit: February 06, 2009, 21:09:28 PM by krakra
Haha. Pipe på en treningskamp? Er du seriøs? Brann har trent knallhardt denne uken og trente også en økt tidligere i dag. Dette er ikke annet enn trening for dem og det er ikke noen "sjangse til å vise seg frem". De skal vise seg frem når serien starter, ikke i treningskamper mot adeccoligalag 40 dager før seriestart.

Beina våre var nok endel tyngre enn Løv-Hams. Dessuten skifter vi nok engang flere spillere fra sist kamp, noe som merkes på samspillet. Vi kan ikke forvente noe finspill enda. Jeg gidder ikke syte over treningskamper før siste treningsleir. Da bør spillet sitte og beina være lette.

Noen ting kan vi dog trekke ut av en slik kamp:

- Holmvik sliter enda
- Jaiteh ligger et stykke bak i kampen om midtbanen
- Vi er fortsatt for dårlige på defansiv dødball
- David Nielsen er alt for stygg i enkelte dueller
- Austin er litt vel tøff til tider. Hvis han ikke får tak i ballen løper han like godt ned motspilleren.

+ Huseklepp er meget god
+ Fakiri er fortsatt positiv
+ Austin rydder strålende opp bakover
+ Nielsen er presterer godt. Ikke så målfarlig enda, men skaper endel.

En annen ting er at denne Moldskred virker som en spennende spiller. Bør vurderes som backup på kant. Så kan Guntveit være backup på venstrebacken mens Dahl og Sævarsson kjemper om høyrebacken. Han er neppe veldig dyr.
Frykter dog at RBH tenker "Hei. Han der Walde har jo spilt her før. Han er ganske rask og scorte mot oss. Kanskje vi skal hente ham hjem igjen.."

Doffen85

Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?

dudo

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:07:06 PM
Haha. Pipe på en treningskamp? Er du seriøs? Brann har trent knallhardt denne uken og trente også en økt tidligere i dag. Dette er ikke annet enn trening for dem og det er ikke noen "sjangse til å vise seg frem". De skal vise seg frem når serien starter, ikke i treningskamper mot adeccoligalag 40 dager før seriestart.

Beina våre var nok endel tyngre enn Løv-Hams. Dessuten skifter vi nok engang flere spillere fra sist kamp, noe som merkes på samspillet. Vi kan ikke forvente noe finspill enda. Jeg gidder ikke syte over treningskamper før siste treningsleir. Da bør spillet sitte og beina være lette.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Doffen85 on February 06, 2009, 21:08:35 PM
Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?
Syns egentlig ikke man burde forvente noen ting. Det er en treningsøkt. Dagens andre på slutten av en knallhard treningsøke som avslutter en knallhard treningsmåned. Med så tunge og slitne bein, og ikke samspilte reserver er det vanskelig å forvente noen ting. Det sier lite om hva de presterer når beina er lette og de har fått trent på samspillet og spillermønstret. Noe vi(så vidt jeg vet) skal gjøre fremover nå. B/G og (spesielt) Godset-kampene bør vi nok kunne lese mer ut av.

krakra

February 06, 2009, 21:14:12 PM #106 Last Edit: February 06, 2009, 21:16:38 PM by krakra
Quote from: dudo on February 06, 2009, 21:11:53 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:07:06 PM
Haha. Pipe på en treningskamp? Er du seriøs? Brann har trent knallhardt denne uken og trente også en økt tidligere i dag. Dette er ikke annet enn trening for dem og det er ikke noen "sjangse til å vise seg frem". De skal vise seg frem når serien starter, ikke i treningskamper mot adeccoligalag 40 dager før seriestart.

Beina våre var nok endel tyngre enn Løv-Hams. Dessuten skifter vi nok engang flere spillere fra sist kamp, noe som merkes på samspillet. Vi kan ikke forvente noe finspill enda. Jeg gidder ikke syte over treningskamper før siste treningsleir. Da bør spillet sitte og beina være lette.
Tror nok Løv-Ham har tatt det litt roligere inn mot denne kampen enn vi gjorde. �rets høydepunkt for dem. Syns heller ikke vi ble rundspilt gjennom hele kampen. De kjørte over oss når vi spilte med Austin som stopper, Nielsen sentralt på midten, Haugdal på venstrekanten og Huseklepp - Møvik som spisspar-

Yes!wehavenobananas

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:13:01 PM
Quote from: Doffen85 on February 06, 2009, 21:08:35 PM
Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?
Syns egentlig ikke man burde forvente noen ting. Det er en treningsøkt. Dagens andre på slutten av en knallhard treningsøke som avslutter en knallhard treningsmåned. Med så tunge og slitne bein, og ikke samspilte reserver er det vanskelig å forvente noen ting. Det sier lite om hva de presterer når beina er lette og de har fått trent på samspillet og spillermønstret. Noe vi(så vidt jeg vet) skal gjøre fremover nå. B/G og (spesielt) Godset-kampene bør vi nok kunne lese mer ut av.


Hvorfor er du opptatt av å forsvare at laget blir spilt på ræv av LøvHam? Vi er ikke engang best i byn, og det er synd. Alle kamper er viktig, og denne kampen viser at bredden i stallen ikke innehar de nødvendige kvalitetene.

dudo

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:14:12 PM


Et mildt sagt arrogant synspunkt. Høydepunkt eller ikke, dette var skremmende. Det er selvsagt fortsatt en mulighet for at vi akkurat nå har trent fantastisk mye hardere enn alle andre her til lands, men vi må jo heller ikke glemme at Løv-Ham-spillerne har vært gjennom alskens fadderuker og whatnot. For det var det vi spilte mot i dag, en gjeng glade amatører. Som feide oss av banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mobben

Moldskred kan spille på begge kantene og på topp, kan vel kalles en typisk bakromsspiss. Var på prøvespill i fjor vinter hos Odd, Sandstø sa vel den gangen at han mente Moldskred var en bedre dribler en Huseklepp. Kanskje kan han være en nødløsning for oss?

krakra

February 06, 2009, 21:21:22 PM #110 Last Edit: February 06, 2009, 21:26:35 PM by krakra
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:17:44 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:13:01 PM
Quote from: Doffen85 on February 06, 2009, 21:08:35 PM
Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?
Syns egentlig ikke man burde forvente noen ting. Det er en treningsøkt. Dagens andre på slutten av en knallhard treningsøke som avslutter en knallhard treningsmåned. Med så tunge og slitne bein, og ikke samspilte reserver er det vanskelig å forvente noen ting. Det sier lite om hva de presterer når beina er lette og de har fått trent på samspillet og spillermønstret. Noe vi(så vidt jeg vet) skal gjøre fremover nå. B/G og (spesielt) Godset-kampene bør vi nok kunne lese mer ut av.


Hvorfor er du opptatt av å forsvare at laget blir spilt på ræv av LøvHam? Vi er ikke engang best i byn, og det er synd. Alle kamper er viktig, og denne kampen viser at bredden i stallen ikke innehar de nødvendige kvalitetene.

Jeg er ikke så opptatt av å forsvare laget, men folk benytter en hver anledning til å syte og klage over hvor forferdelig dårlig alt er hos Brann for tiden og hvor ekstremt dårlige vi er og hvor sinnsykt dårlig det kommer til å gå i år. Det er slitsomt. En treningskamp på slutten av en knallhard treningsuke når laget allerede har trent en økt samme dagen burde ikke være noe grunnlag for å få panikk, men for tiden sytes det over alt som skjer. Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.

Jeg tror ikke at Steinars målsetning da han ble trener og satte opp treningsprogrammet for oppkjøringen var at vi skulle slå Løv-Ham i februar. Eller være i toppform. Jeg håper faktisk ikke at meninger var at vi skulle være i nærheten av toppformen engang. Branns spillere er utslitte. Hvordan den fysiske treningen til Løv-Ham har vært verken vet eller bryr jeg meg noe om. Hvis deres spillere og var slitne er det to utslitte lag hvor ihvertfall det ene spilte med flere reserver og en elver som aldri har spilt en kamp sammen. Da er det ikke viktig hvem som vinner, eller hvem som dominerer. Det betyr ingenting-

Yes!wehavenobananas

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.


Der tror jeg du bommer stygt dessverre. Saken er den at i kamper, både treningskaper og seriekamper, spiller lagene for å vinne. Vi har vært gjennom noen tøffe uker så langt, men det er normalt for alle lag, også for LøvHam. Ingen som krisemaksimerer, men folk er ikke fornøyd.

gunnar

Eg e' så skuffet at eg dropper oppvasken i måren, konemor. Godt med whisky og øl.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

gunnar

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:07:06 PM
Haha. Pipe på en treningskamp? Er du seriøs? Brann har trent knallhardt denne uken og trente også en økt tidligere i dag. Dette er ikke annet enn trening for dem og det er ikke noen "sjangse til å vise seg frem". De skal vise seg frem når serien starter, ikke i treningskamper mot adeccoligalag 40 dager før seriestart.

Beina våre var nok endel tyngre enn Løv-Hams. Dessuten skifter vi nok engang flere spillere fra sist kamp, noe som merkes på samspillet. Vi kan ikke forvente noe finspill enda. Jeg gidder ikke syte over treningskamper før siste treningsleir. Da bør spillet sitte og beina være lette.

Noen ting kan vi dog trekke ut av en slik kamp:

- Holmvik sliter enda
- Jaiteh ligger et stykke bak i kampen om midtbanen
- Vi er fortsatt for dårlige på defansiv dødball
- David Nielsen er alt for stygg i enkelte dueller
- Austin er litt vel tøff til tider. Hvis han ikke får tak i ballen løper han like godt ned motspilleren.

+ Huseklepp er meget god
+ Fakiri er fortsatt positiv
+ Austin rydder strålende opp bakover
+ Nielsen er presterer godt. Ikke så målfarlig enda, men skaper endel.

En annen ting er at denne Moldskred virker som en spennende spiller. Bør vurderes som backup på kant. Så kan Guntveit være backup på venstrebacken mens Dahl og Sævarsson kjemper om høyrebacken. Han er neppe veldig dyr.
Frykter dog at RBH tenker "Hei. Han der Walde har jo spilt her før. Han er ganske rask og scorte mot oss. Kanskje vi skal hente ham hjem igjen.."
Hva er positivt med Fakiri. Gi meg et hint.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:25:02 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.


Der tror jeg du bommer stygt dessverre. Saken er den at i kamper, både treningskaper og seriekamper, spiller lagene for å vinne. Vi har vært gjennom noen tøffe uker så langt, men det er normalt for alle lag, også for LøvHam. Ingen som krisemaksimerer, men folk er ikke fornøyd.

gunnar

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:17:44 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:13:01 PM
Quote from: Doffen85 on February 06, 2009, 21:08:35 PM
Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?
Syns egentlig ikke man burde forvente noen ting. Det er en treningsøkt. Dagens andre på slutten av en knallhard treningsøke som avslutter en knallhard treningsmåned. Med så tunge og slitne bein, og ikke samspilte reserver er det vanskelig å forvente noen ting. Det sier lite om hva de presterer når beina er lette og de har fått trent på samspillet og spillermønstret. Noe vi(så vidt jeg vet) skal gjøre fremover nå. B/G og (spesielt) Godset-kampene bør vi nok kunne lese mer ut av.


Hvorfor er du opptatt av å forsvare at laget blir spilt på ræv av LøvHam? Vi er ikke engang best i byn, og det er synd. Alle kamper er viktig, og denne kampen viser at bredden i stallen ikke innehar de nødvendige kvalitetene.

Jeg er ikke så opptatt av å forsvare laget, men folk benytter en hver anledning til å syte og klage over hvor forferdelig dårlig alt er hos Brann for tiden og hvor ekstremt dårlige vi er og hvor sinnsykt dårlig det kommer til å gå i år. Det er slitsomt. En treningskamp på slutten av en knallhard treningsuke når laget allerede har trent en økt samme dagen burde ikke være noe grunnlag for å få panikk, men for tiden sytes det over alt som skjer. Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.

Jeg tror ikke at Steinars målsetning da han ble trener og satte opp treningsprogrammet for oppkjøringen var at vi skulle slå Løv-Ham i februar. Eller være i toppform. Jeg håper faktisk ikke at meninger var at vi skulle være i nærheten av toppformen engang. Branns spillere er utslitte. Hvordan den fysiske treningen til Løv-Ham har vært verken vet eller bryr jeg meg noe om. Hvis deres spillere og var slitne er det to utslitte lag hvor ihvertfall det ene spilte med flere reserver og en elver som aldri har spilt en kamp sammen. Da er det ikke viktig hvem som vinner, eller hvem som dominerer. Det betyr ingenting-

Vi burde slått LH uansett oppkjøring. Men det viktigste skjer jo i mars. Håper dog at LH gjør en god sesong blant topp 10 i Adecco.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Quote from: gunnar on February 06, 2009, 21:27:33 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:07:06 PM
Haha. Pipe på en treningskamp? Er du seriøs? Brann har trent knallhardt denne uken og trente også en økt tidligere i dag. Dette er ikke annet enn trening for dem og det er ikke noen "sjangse til å vise seg frem". De skal vise seg frem når serien starter, ikke i treningskamper mot adeccoligalag 40 dager før seriestart.

Beina våre var nok endel tyngre enn Løv-Hams. Dessuten skifter vi nok engang flere spillere fra sist kamp, noe som merkes på samspillet. Vi kan ikke forvente noe finspill enda. Jeg gidder ikke syte over treningskamper før siste treningsleir. Da bør spillet sitte og beina være lette.

Noen ting kan vi dog trekke ut av en slik kamp:

- Holmvik sliter enda
- Jaiteh ligger et stykke bak i kampen om midtbanen
- Vi er fortsatt for dårlige på defansiv dødball
- David Nielsen er alt for stygg i enkelte dueller
- Austin er litt vel tøff til tider. Hvis han ikke får tak i ballen løper han like godt ned motspilleren.

+ Huseklepp er meget god
+ Fakiri er fortsatt positiv
+ Austin rydder strålende opp bakover
+ Nielsen er presterer godt. Ikke så målfarlig enda, men skaper endel.

En annen ting er at denne Moldskred virker som en spennende spiller. Bør vurderes som backup på kant. Så kan Guntveit være backup på venstrebacken mens Dahl og Sævarsson kjemper om høyrebacken. Han er neppe veldig dyr.
Frykter dog at RBH tenker "Hei. Han der Walde har jo spilt her før. Han er ganske rask og scorte mot oss. Kanskje vi skal hente ham hjem igjen.."
Hva er positivt med Fakiri. Gi meg et hint.
Han storspilte mot Austria sist i dag var laget mye tyngre, bevegde seg mindre og samspillet var dårligere. Fakiri vant likevell endel baller og sendte flere gode pasninger ut til kantene og spissene. Han var blandt våre beste i dag. Selv om ikke dt sier så mye.

krakra

Quote from: gunnar on February 06, 2009, 21:30:01 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:17:44 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:13:01 PM
Quote from: Doffen85 on February 06, 2009, 21:08:35 PM
Enig i at vi ikke skal legge for mye i en treningskamp i starten av februar, men det må da være lov å forvente mer mot et midt-på-treet lag fra Adeccoligaen?
Syns egentlig ikke man burde forvente noen ting. Det er en treningsøkt. Dagens andre på slutten av en knallhard treningsøke som avslutter en knallhard treningsmåned. Med så tunge og slitne bein, og ikke samspilte reserver er det vanskelig å forvente noen ting. Det sier lite om hva de presterer når beina er lette og de har fått trent på samspillet og spillermønstret. Noe vi(så vidt jeg vet) skal gjøre fremover nå. B/G og (spesielt) Godset-kampene bør vi nok kunne lese mer ut av.


Hvorfor er du opptatt av å forsvare at laget blir spilt på ræv av LøvHam? Vi er ikke engang best i byn, og det er synd. Alle kamper er viktig, og denne kampen viser at bredden i stallen ikke innehar de nødvendige kvalitetene.

Jeg er ikke så opptatt av å forsvare laget, men folk benytter en hver anledning til å syte og klage over hvor forferdelig dårlig alt er hos Brann for tiden og hvor ekstremt dårlige vi er og hvor sinnsykt dårlig det kommer til å gå i år. Det er slitsomt. En treningskamp på slutten av en knallhard treningsuke når laget allerede har trent en økt samme dagen burde ikke være noe grunnlag for å få panikk, men for tiden sytes det over alt som skjer. Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.

Jeg tror ikke at Steinars målsetning da han ble trener og satte opp treningsprogrammet for oppkjøringen var at vi skulle slå Løv-Ham i februar. Eller være i toppform. Jeg håper faktisk ikke at meninger var at vi skulle være i nærheten av toppformen engang. Branns spillere er utslitte. Hvordan den fysiske treningen til Løv-Ham har vært verken vet eller bryr jeg meg noe om. Hvis deres spillere og var slitne er det to utslitte lag hvor ihvertfall det ene spilte med flere reserver og en elver som aldri har spilt en kamp sammen. Da er det ikke viktig hvem som vinner, eller hvem som dominerer. Det betyr ingenting-

Vi burde slått LH uansett oppkjøring. Men det viktigste skjer jo i mars. Håper dog at LH gjør en god sesong blant topp 10 i Adecco.
Vi "burde" ingenting. Poenget med treningskamper er ikke å vinne, men å trene. Hva Brann fikk ut av denne treningskampen vet jeg ikke. Steinar hadde sikkert sine tanker. Planen var neppe at vi skulle finne relasjoner og få en forløsning i det offansive spillet. Jeg vet ikke hva han ønsket å få ut av denne kampen.

Selv om det er gøy å vinne treningskamper og trist å tape mot antatt dårligere lag betyr det svært lite pdd.

Yes!wehavenobananas

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:28:57 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:25:02 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.


Der tror jeg du bommer stygt dessverre. Saken er den at i kamper, både treningskaper og seriekamper, spiller lagene for å vinne. Vi har vært gjennom noen tøffe uker så langt, men det er normalt for alle lag, også for LøvHam. Ingen som krisemaksimerer, men folk er ikke fornøyd.


Nei, det er snakk om å danne seg et bilde om hvordan laget ser ut nå. Det er resultatet i dag folk flest reagerer på, ikke hvordan det kommer til å være i slutten av mars. Det tror jeg egentlig de ferreste har en formening om, ihvertfall når det kan komme nye spillere inn før sesongen starter. De fleste ser også at vi mangler en del nøkkelspillere, men det endrer ikke på det at de som stepper inn ikke klarer å gjøre jobben.

Satser på at det bedrer seg utover i oppkjøringen, men dagens resultat er ikke akseptabelt.

gunnar

February 06, 2009, 21:34:00 PM #119 Last Edit: February 06, 2009, 21:38:46 PM by gunnar
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:28:57 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:25:02 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.

Og du tror ikke at de andre lagene ligger på ca. samme treningsmønster? Noen lag er ferdig med hardtreningen og bare spiller kamper? Da får vi jo håpe de blir dårligere i løpet av kampene og i løpet av sesongen. De fleste lag er vel treningstunge på dette tidspunktet.

Der tror jeg du bommer stygt dessverre. Saken er den at i kamper, både treningskaper og seriekamper, spiller lagene for å vinne. Vi har vært gjennom noen tøffe uker så langt, men det er normalt for alle lag, også for LøvHam. Ingen som krisemaksimerer, men folk er ikke fornøyd.

De fleste andre lag er sannsynligvis i samme treningsmodus, dvs,. tunge i beina. Sikkert også LH. Jeg er alltid sikker på at Brann skal vinne, så jeg håper vi ser bedre resultater på La Manga. Desverre så jeg samme mønster som tidligere treningskamper. Kan ikke se at SN har tilført laget noe spesielt i forhold til i fjor på denne tid.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Det er noen lag som er ferdige med det fysiske hardkjøret og som har begynt å trene mer på det rent spillermessige ja. Start f.eks.

PelleB

Du verden for en kamp! Det var 100,- og 2 timer jeg aldri får igjen:) Nei ikke vet jeg hva som trengs men noe må gjøres. "Treningskamp" vel den er annonsert som kamp med billettpris kaffe vaffler og ellers alt som hører med når et fotball lag inviterer til underholdning. Vi bør kunne forvente mer en dette!
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Falken

Nielsen ødelegger trynet til Vange. Det var LSK nivå over den albuen!

krakra

February 06, 2009, 21:39:20 PM #123 Last Edit: February 06, 2009, 21:43:04 PM by krakra
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:33:59 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:28:57 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 21:25:02 PM
Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:21:22 PM
Hadde BT skrevet at Karadas bommet på åpent mål på trening hadde folk sett på dette som et soreklart bevis på at Branns spisser ikke vil klare å score 10 mål tilsammen engang i år.


Der tror jeg du bommer stygt dessverre. Saken er den at i kamper, både treningskaper og seriekamper, spiller lagene for å vinne. Vi har vært gjennom noen tøffe uker så langt, men det er normalt for alle lag, også for LøvHam. Ingen som krisemaksimerer, men folk er ikke fornøyd.


Nei, det er snakk om å danne seg et bilde om hvordan laget ser ut nå. Det er resultatet i dag folk flest reagerer på, ikke hvordan det kommer til å være i slutten av mars. Det tror jeg egentlig de ferreste har en formening om, ihvertfall når det kan komme nye spillere inn før sesongen starter. De fleste ser også at vi mangler en del nøkkelspillere, men det endrer ikke på det at de som stepper inn ikke klarer å gjøre jobben.

Satser på at det bedrer seg utover i oppkjøringen, men dagens resultat er ikke akseptabelt.
Ja, men folk sitter med et forvridd bilde av hvordan vi skal være nå. Det er neppe noe mål for Nielsen at vi skal være gode nå. Han har holdt på å kjøre laget knallhardt denne uken og sa selv før denne kampen at spillet og resultatet ikke var viktig, dette var bare en treningsøkt. Foran Warawa og Austriakampen var det mer viktig med spillet siden vi hadde øvd på konkrete ting. Denne uken har laget stort sett bare slitt seg selv ut. Da er det ikke viktig for meg å se hvor vi "ligger ann". Jeg bryr meg ikke mye om hvordan vi presterer med et ikke-samkjørt lag som er nesten tomme i beina.

Jeg tror ikke at alle andre lagene i de to øverste divisjonen følger samme treningsplan som oss. Løv-Ham kan være ferdig med den fysiske biten. Eller de kan ha 2 uker igjen. Dette skulle være avslutningen for vår del. Den tyngste uken i denne sesongoppkjøringen. Når vi da spiller på ukens siste dag, med en treningsøkt allerede i beina sier det seg selv at spillerne nok hadde dårligst mulig forutsetning inn mot kampen. Og at dagens lag nok var på sitt aller dårligste.

gunnar

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:35:46 PM
Det er noen lag som er ferdige med det fysiske hardkjøret og som har begynt å trene mer på det rent spillermessige ja. Start f.eks.

Ja, da får vi se om de sprudler fremover de neste ukene. Jeg mener bare at Brann uansett burde "mose" LøvHam, selv på nåværende tidspunkt. Men, 16. mars er likevel datoen som teller. Ses på Stadion den dagen. Flybillett fra Oslo er i boks. Gleder meg. Heia Brann!
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Doffen85

krakra: lær seg forskjell på Nilsen og Nielsen!

gunnar

Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.Vi e' Brann, vi e' Brann, vi e' Brann.

Vi e' tross alt BRANN
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Vi får bare være uenige. Jeg spår at de som sitter og biter negler nå kommer til å få seg et positiv overraskelse mot Godset om ti dager.

gunnar

Tror "Husky" blir litt vanskelig Ã¥ erstatte i Ã¥r,  (nærmest som Messi i Barcelona, uten sammenligning forøvrig). Redd for at vi tross alt blir for mye avhengig av hans ferdigheter. Vi trenger en ekstra spiss (bør være en mer dedikert angrepsssjef).
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

gunnar

Quote from: krakra on February 06, 2009, 21:48:28 PM
Vi får bare være uenige. Jeg spår at de som sitter og biter negler nå kommer til å få seg et positiv overraskelse mot Godset om ti dager.

Enig med deg. Men alvoret begynner 16. mars. Mye kan skje før det. Vi vil det samme. Seier for Brann. Stå på.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Alzheimer/Silverspurs

QuoteTror nok Løv-Ham har tatt det litt roligere inn mot denne kampen enn vi gjorde.


Dei er inne i veldig tung periode dei og. Droppa hard økt i gÃ¥r og bestemte seg for Ã¥ jogge pga det  ikkje var bane (uten snø) ledig. Fekk ikkje trent verken med ball eller pÃ¥ kunstgras.

osoerli

Huseklepp er alltid best på denne tida av året.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Vi får konstatere at vi er i rute til seriestart, stallen er god nok og skadene er fraværende. Det virker ihvertfall å være Krakras konklusjon.

Selv mener jeg vi kan tillate oss å være en smule mer kritiske til eget lag enn Galiatmyra...

posemedsnopi

Noe av det værste denne kampen var speaker i pausen da han skulle rope opp navnet på løv-ham spillerene født 2001. "Og her har vi en med ett morsomt navn Bob Kåre Plumbo.... Og her har vi enda ett morsomt navn Lukas Oida... oida". Flaut.

krakra

February 06, 2009, 22:19:55 PM #134 Last Edit: February 06, 2009, 22:21:57 PM by krakra
Quote from: Xminator on February 06, 2009, 22:15:08 PM
Vi får konstatere at vi er i rute til seriestart, stallen er god nok og skadene er fraværende. Det virker ihvertfall å være Krakras konklusjon.

Selv mener jeg vi kan tillate oss å være en smule mer kritiske til eget lag enn Galiatmyra...
Hvorfor skulle vi ikke være i rute? Alt er nok ikke smertefritt, men det blir jo paniske tilstander her hver gang en dårlig nyhet dukker opp. Det er ikke krise fordi vi taper og blir rundspilt av et adeccoligalag i februar. Når Steinar før kampen sier at vi ikke skal forvente mye fordi laget er inne i en knallhard treningsperiode og at spillet neppe vil være allverdens får jeg ikke panikk når han får rett.

ipop79

Jeg begynner å miste truen på at Steinar klare å gjøre en bra nok jobb for oss. Mannen har jo knapt erfaring som trener. Jeg liker ikke det jeg ser av laget vårt!

krakra

Quote from: ipop79 on February 06, 2009, 22:20:34 PM
Jeg begynner å miste truen på at Steinar klare å gjøre en bra nok jobb for oss. Mannen har jo knapt erfaring som trener. Jeg liker ikke det jeg ser av laget vårt!
Begynner å miste troen? Du messet jo om at Steinar måtte gå etter første treningskampen mot Warsawa. Så holdt du kjeft etter kampen mot Austria og er nå tilbake for å fortelle at du har "begynt å miste troen".

Den gledelige nyheten er at du sikkert har fått med deg noen flere i din skeptisk siden vi tapte mot et adeccoligalag 40 dager før seriestart,

posemedsnopi

Quote from: ipop79 on February 06, 2009, 22:20:34 PM
Jeg begynner å miste truen på at Steinar klare å gjøre en bra nok jobb for oss. Mannen har jo knapt erfaring som trener. Jeg liker ikke det jeg ser av laget vårt!


Ser ut til at du har glemt det du skrev her:



Hehehe :) mente Sumo :) syns du virkelig vi spilte bra i dag? RBK spilte bra mot det Ukrainske storlaget tidligere i denne uka. Vil si de virker som å ha kommet mye lengre enn oss. Får håpe Steinar overbeviser meg mer etterhvert. skal ikke spre for mye negativitet her inne :)

Lenge leve Brann

Nightfox

Håper Nilsen fikk de svarene han ønsket. Jeg fikk absolutt ingen svar over hodet, bare flere spørsmål.

gunnar

Trodde det skulle være slutt på "arroganse"- spill, men at aggressivitet skulle gjelde. Så dere noe til det i dag? Tunge bein? Alle har tunge bein på denne årstiden. Dårlig unnskylding.
Håper det blir bedre i kampene på La Manga. Uansett er det 16 . mars som teller. Heia Brann.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".


Yes!wehavenobananas

Steinar Nilsen finner ikke hele forklaringen på tapet i at spillerne har fryktelig tunge bein akkurat nå.

- 60 prosent av det som går galt kan forklares med det tunge treningsprogrammet. Det er mitt ansvar, og det ansvaret tar jeg. Men det er 40 prosent til, og den delen må spillerne ta. Det går på innstilling og vilje til å levere når det kreves. Det var overraskende tamt, forklarer Steinar Nilsen til Brann.no.

Brann-treneren ønsker ikke å snakke om undervurdering. - Selv om det var en treningskamp, ønsket vi å vinne. Sånn sett er jeg irritert over at så mange er så langt under pari, fortsetter han.


I motsetning til krakra og sikkert en del andre folk her inne er ikke Nilsen interessert i å forsvare et tap mot LøvHam med at spillerne er tunge i beina og at dette "kun er en treningskamp". Nilsen er som en del av oss andre irritert over tapet og krever mer innsats fra spillerne.

Dette gleder ihvertfall meg. Jeg er en av de som er lei av at Brann-spillerne ikke gir absolutt alt. Samme faen om det er treningskamp eller ikke.

Nilsen nevner også at Brann ikke er ferdig på overgangsmarkedet enda. Når han er så klar i talen betyr det vel nesten helt sikkert at Brann vil forsterke ytterligere før sesongstart.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7260


Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 06, 2009, 23:56:53 PM
Steinar Nilsen finner ikke hele forklaringen på tapet i at spillerne har fryktelig tunge bein akkurat nå.

- 60 prosent av det som går galt kan forklares med det tunge treningsprogrammet. Det er mitt ansvar, og det ansvaret tar jeg. Men det er 40 prosent til, og den delen må spillerne ta. Det går på innstilling og vilje til å levere når det kreves. Det var overraskende tamt, forklarer Steinar Nilsen til Brann.no.

Brann-treneren ønsker ikke å snakke om undervurdering. - Selv om det var en treningskamp, ønsket vi å vinne. Sånn sett er jeg irritert over at så mange er så langt under pari, fortsetter han.


I motsetning til krakra og sikkert en del andre folk her inne er ikke Nilsen interessert i å forsvare et tap mot LøvHam med at spillerne er tunge i beina og at dette "kun er en treningskamp". Nilsen er som en del av oss andre irritert over tapet og krever mer innsats fra spillerne.

Dette gleder ihvertfall meg. Jeg er en av de som er lei av at Brann-spillerne ikke gir absolutt alt. Samme faen om det er treningskamp eller ikke.

Nilsen nevner også at Brann ikke er ferdig på overgangsmarkedet enda. Når han er så klar i talen betyr det vel nesten helt sikkert at Brann vil forsterke ytterligere før sesongstart.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7260



Det skulle da bare mangle. Hadde han vært fornøyd med det dritet de serverte i dag, burde han funnet seg en annen jobb. Han sier jo forøvrig at 60% av tapet skyldes tunge ben, så han bruker det jo litt.

Det var uansett mye som var galt i dag. Lav tenning hos en del spillere, mens Løv-Hams spillere var enormt aggresive i hver eneste duell. En klassespiss er prekært!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Quote from: krakra on February 07, 2009, 00:25:45 AMSpillerne skal selvfølgelig gi alt. Det skal de hele tiden de er på jobb, enten det er CL-finale eller en helt vanlig treningsøkt.


Der er vi ihvertfall veldig enig.

nero

Slik som Brann framsto i dag, er vi dessverre klare nedrykkskandidater for andre år på rad. Trist.
Lions led by donkeys.

SKBMiller

Det eneste som er mer pinlig enn dagens spill er svartmalingen av situasjonen. Slutt å snakk så negativt, høres ut som vi har rykket ned allerede. Så vidt jeg husker gikk det ikke akkurat bra før gullsesongen startet heller, ikke året før heller.


dudo

Det er klart det skal svartmales. Vi er tross alt Brann!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Vi har gått fra å være de største optimistene til å bli de største pessismistene i universet. Egentlig er det herlig frekt.

Men, vi er jo tross alt Brann :)

nero

Lions led by donkeys.

Go Up