• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klikk for Brann!

Started by Red Rabitt, January 24, 2009, 08:53:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

Ettersom at ca 30 millioner av den nye tv avtalen blir fordelt utifra antall klikk paa klubbenes hjemmesider bor vi Brann supportere begynne aa klikke! Ser at Rosenborrg og Vif leder klikke tabellen takket vaere kreativitet fra innvolverte supportere og ledere.

Vil oppfordre alle Brann supportere til aa legge opp Brann.no som startside og bruke linken paa brann.no for aa komme inn paa bataljonen. Har en tilgang til flere datamaskiner, feks kontor , familie, eller nett cafe er det et glimrende sted for aa samle klikk, bare ligg Brann.no inn som startside paa hele bunchen. Her gjelder det aa vaere kreativ.

Med tanke paa at antall klikk teller saa skader det jo heller ikke aa gi Brann.no noen ekstra klikk om en har tid til det.

Brann er det mest populaere tv laget , saa naa maa vi kreve vaar rett i dataverden og!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

BBB-Tony

Brann gjør hvertfall sitt for at Brann skal bli best på nett også! Mye aktivitet og nye ting de siste dagene...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

CFD

Denne webavtalen er rett og slett idiotisk. For det første så straffer det supporterklubber med godt besøkte forum og belønner AAFK for å ha et uoversiktlig "forum" som speakers corner. VIF har også overtatt redaktøransvaret for VPN slik at de øker sin besøktstrafikk betraktelig.

Det å legge et supporterforum under klubben har flere negative aspekter. Siden klubben har det redaksjonelle ansvaret så kan sensur bli dagligdags og kritiske røster kan bli dempet. På en annen side så blir det et par kroner ekstra inne i klubbkassen. Den beste måten å faktisk få mer av denne potten burde være å skape en god webside og ikke la supporterne "diskutere" til seg penger.

Nå er det bare å ta et ddos angrep for å tjene mer penger. Latterlig!

Jeg ser at flere klubbsider har blitt vesentlig bedre i det siste og det er positivt.  At sidene oppdateres ofte og er oversiktlige er viktig. Feks har LSK.no blitt oppdatert med intervjuer og nyheter hele 11(!) ganger de siste 3dagene og er den siden som øker mest med 38% økning fra forrige uke.

Oppreist

Enig med Red Rabitt - alle Brannsupportere bør ha Brann.no som startside i browseren og kan gjerne klikke innom en gang fra jobb også for å få flere unike brukere. 

Har noen linken til oversikten som viser status på antall klikk?

Stein på stein blir Steinar.

Yes!wehavenobananas

Sånn, der var Brann.no blitt min startside. Brann harjo virkelig begynt å oppdatere hjemmesiden sin for tiden, noe som er veldig bra. Skal nok klare å samle noen "klikk" til Brann i tiden fremover.

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

Oppreist

Forøvrig skal jeg slutte å sniklese på Vif-forumet VPN.no ettersom dette gir klikk for vif.no.  Er enig med trønderne - dette er juks.
Stein på stein blir Steinar.

Yes!wehavenobananas

Det som er skremmende er jo at det er snakk om millioner av kroner i gevinst for den som kommer best ut av dette.

thesevs

Tankeløst. Det er det første som slår meg. Den moderne fotballen i et nøtteskall. Det neste er vel at man får penger fra NTF for å rope hjemmelagets navn flest ganger i løpet av en sesong.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Herr Smed

Rett og slett et deprimerende konsept. Det neste blir at den klubben som klarer å prakke flest såkalte supportereffekter på sine tilhengere får tilleggspoeng i eliteserien.
Alle må gå.

Spelaren

January 26, 2009, 21:57:32 PM #10 Last Edit: January 26, 2009, 21:59:34 PM by Spelaren
Latterlige greier, folk lager berre enkle websider som linker direkte til nevnte klubbers heimesider, og som oppdaterer opp og ned i mente for å generere "sidevisninger"... Eg ser på TILhengernes forum at dette omfavnes blant kredittpakket...

...og så viser det seg at det ikkje fungerer. Jaja, det finnes vel andre hull.
Gå av.

Henrik8

Et av de mest idiotiske markedsføringskonseptene noensinne. Så dumt at man ikke har ord. Hva slags utdanning er det egentlig klovnene som blir satt til å forvalte millioner av kroner har?
Kjør over pakket 09`

Brannfrelst

Quote from: Henrik8 on January 26, 2009, 23:04:20 PM
Et av de mest idiotiske markedsføringskonseptene noensinne. Så dumt at man ikke har ord. Hva slags utdanning er det egentlig klovnene som blir satt til å forvalte millioner av kroner har?
2.10.07-Gullet kom hem!

13.Malin

Dette var egentlig litt merkelig synes jeg, men siden det nå er blitt sånn skal jeg klikke meg innom siden oftere enn jeg pleier.

Er det da sånn om jeg går inn på Brann.no, og på en måte klikker på adressefeltet og går innpå på nytt liksom, får brann da ett nytt klikk?

Ps; Hvordan setter man Brann.no som startside når man bruker safari?

vebo

"safari>valg>generelt>startside", så skriver du inn siden. Du kan evt trykke deg inn på brann.no, følge samme oppskrift å trykke på "bruk nåværende side".
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: 13.Malin on January 27, 2009, 15:13:28 PMPs; Hvordan setter man Brann.no som startside når man bruker safari?


Gå inn på Safari på menylinjen (ved siden av eplesymbolet oppe til venstre) og klikk på Valg. Der kan du endre startsiden.

Ellers godt valg av datamaskin!:)
Rød makt på Hansa

13.Malin

Da er det ordnet! :)
Tusen takk for hjelpa!

Ja, jeg er veldig glad i min MacBook, men innrømmer at jeg ikke kan slike ting enda :P

enavgutta

Har du tenkt over hva tittelen på ditt innlegg nr 10 000 blir når du skal skrive den på din Safari, Nixen? 8)

evenskb

 ;D da er vi er forbi vif og der skal vi bli!! bare rævbk igjen. klikk da folkens!!!!

BBB-Tony

RBK lå overraskende langt forran i uke 4! Har ikke vært så mye som 1100 i forskjell tidligere..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yes!wehavenobananas

Dette opplegget er som sagt helt idiotisk. Men om vi klarer å ligge på topp så er jo egentlig alt vel og bra.

thesevs

Quote from: tonynord on January 27, 2009, 23:46:45 PM
RBK lå overraskende langt forran i uke 4! Har ikke vært så mye som 1100 i forskjell tidligere..


Det har vel med søkebegreper å gjøre - jo flere av søkebegrepene som blir tatt i bruk jo flere treff får man jo...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

laksevåg

kordan funker egentlig dette? E det flest klikk inne på siden som teller? Så vist eg trykker 76tusen ganger frem og tilbake fra "forsiden" og "nyheter" inne på brann.no så teller det?

Virker jo helt patetisk.
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

13.Malin

Quote from: laksevåg on January 28, 2009, 12:35:40 PM
kordan funker egentlig dette? E det flest klikk inne på siden som teller? Så vist eg trykker 76tusen ganger frem og tilbake fra "forsiden" og "nyheter" inne på brann.no så teller det?

Virker jo helt patetisk.


Ja,det lurer jeg også på. Og om jeg sitter og oppdaterer forsiden av brann.no mange ganger, gjelder det og ?

BBB-Tony

January 28, 2009, 15:35:56 PM #24 Last Edit: January 28, 2009, 15:38:59 PM by tonynord
http://tnsportal.oxx.no/?aid=9072529

UV er antall IP-adresser (?) som har vært innom siden den siste uken, og US er antall klikk som har vært på nettsiden. Så visst en klikker gjennom 3 artikler, så blir det +3 på US, eller? Men din datamaskin vil kun telle +1 på UV uansett hvor mange ganger du går inn på brann.no. Så visst en vil bidra til at Brann blir nr.1 her, så må en gjerne gå inn på brann.no på ulike datamaskiner. Gjerne på jobb, skole, bibliotek etc. Ikke 100% sikker, men tror det er slik...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Ja, for de som studerer eller går på skole er det bare å gå på edb-rommet å stille inn alle startsidene..
Tiocfaidh ár lá

13.Malin

Quote from: vebo on January 28, 2009, 17:09:27 PM
Ja, for de som studerer eller går på skole er det bare å gå på edb-rommet å stille inn alle startsidene..


Det skal jeg prøve å gjøre :)
Måløy har godt av litt Brann!

stormde

Quote from: vebo on January 28, 2009, 17:09:27 PM
Ja, for de som studerer eller går på skole er det bare å gå på edb-rommet å stille inn alle startsidene..
EDB-rommet faktisk. Herlig godt å høre at det ikke er bare meg som er gammmel.
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

Spelaren

Sitter på jobb og vurderer følgende scenario:

Ny epost
Velg mottaker
Velg 'all'
Vent tre minutt mens 25000 adresser legges til
Legg inn link til brann.no forkledd som "OMG TITS"
Send

Men kanskje eg ikkje hadde jobb dagen etter då?
Gå av.

dudo

Vente til det er lunsj, og bruke en "god" kollegas pc, Spelaren?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on January 29, 2009, 11:28:25 AM
Vente til det er lunsj, og bruke en "god" kollegas pc, Spelaren?


Tja, med tre Brannsupportere av 200 ansatte er det jo kun 1/3 sjanse for å bli oppdaget :). Får nok heller klikke vanlig ja...
Gå av.

Oppreist

Nå må dere våkne - vi er jo langt bak bartepakket og det er nesten dødt løp mellom oss og VIF.  Få inn brann.no som fast hjemmeside på samtlige hjemmepcer i huset og klikk innom jevnlig på jobb. 
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 29, 2009, 12:08:54 PM
Quote from: dudo on January 29, 2009, 11:28:25 AM
Vente til det er lunsj, og bruke en "god" kollegas pc, Spelaren?


Tja, med tre Brannsupportere av 200 ansatte er det jo kun 1/3 sjanse for å bli oppdaget :). Får nok heller klikke vanlig ja...


I Bergen?Skandale.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on February 01, 2009, 04:30:04 AM
Quote from: Spelaren on January 29, 2009, 12:08:54 PM
Quote from: dudo on January 29, 2009, 11:28:25 AM
Vente til det er lunsj, og bruke en "god" kollegas pc, Spelaren?


Tja, med tre Brannsupportere av 200 ansatte er det jo kun 1/3 sjanse for å bli oppdaget :). Får nok heller klikke vanlig ja...


I Bergen?Skandale.
Gå av.

Klaus_Brann

Hehe. Da stiller saken seg annerledes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Denne tråden bør fylles på med innlegg innimellom slik at den til enhver tid er synlig på forsiden.  Klikk på brann.no folkens.  Når statistikken kommer opp igjen på http://tnsportal.oxx.no/?aid=9072529 bør vi være øverst. 
Stein på stein blir Steinar.

Markmus

Quote from: Spelaren on January 29, 2009, 10:25:44 AM
Sitter på jobb og vurderer følgende scenario:

Ny epost
Velg mottaker
Velg 'all'
Vent tre minutt mens 25000 adresser legges til
Legg inn link til brann.no forkledd som "OMG TITS"
Send

Men kanskje eg ikkje hadde jobb dagen etter då?

Med en slik innsats får du kanskje jobb i Brann på flekken ;)
Ka du ve?

Bruiser

Klikker meg daglig inn på Brann sine hjemmesider og leser av pur interesse. Hva frekvensen er på andre klubber sin hjemmeside bryr meg egentlig ikke.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Oppreist

Quote from: Bruiser on February 03, 2009, 16:35:27 PM
Klikker meg daglig inn på Brann sine hjemmesider og leser av pur interesse. Hva frekvensen er på andre klubber sin hjemmeside bryr meg egentlig ikke.


Men når 30 MNOk skal fordeles basert på antall klikk har det jo en viss betydning.  I tillegg kommer Branns egne reklameinntekter som også vil være avhenging av eksponering, dvs bl.a. nettrafikk. 
Stein på stein blir Steinar.

Yes!wehavenobananas

Når er neste oppdatering? Det kunne vært spennende å se om det har gitt noe utslag.

Xminator

Dette er komplett latterlig. RBK og Odd henges nå ut som juksemakere på VG. Vi bør klare oss uten slike hjelpesider for Brann.

Oppfordring til de som sitter på pengesekken: Del denne potten likt mellom klubbene.

Spelaren

Ser at VG også nevner at andre supportere har kopiert koden og gjort det for sin klubb, dette var nemlig introdusert hos eit forum som opplever ein viss økning i trafikken frå Bergen nylig (nok hint det), men der gjekk diskusjonen etterkvart om at dette ikkje fungerte og at forslaget kunne skrinlegges. No virker det jo som om det kanskje har fungert? Isåfall er det rart at kun Odd og Hønefoss ekskluderes frå TNS si liste ei veke, uten at eg har gravd så veldig mykje dypere enn dette.

Nei, me får halde oss for gode til sånt. Rederlighet, integritet og ærlighet er tingen! Me er jo stort sett enige i Branns verdierklæring.
Gå av.

Heispassasjer

Her er det mye juks..... Heldigvis står det ingenting om Brann.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article129126.ece

BojeN

Forståelig når de bruker den metoden til og fordele pengene.

Ingen problem å sette opp en masking til og gå inn på brann.no 10 000ganger i løpet av en dag...
ojeN

posemedsnopi

Quote from: BojeN on February 05, 2009, 12:30:08 PM
Forståelig når de bruker den metoden til og fordele pengene.

Ingen problem å sette opp en masking til og gå inn på brann.no 10 000ganger i løpet av en dag...


Det eg ikkje forstår er at rbk ligger så langt fremfor alle andre. Er det ikkje naturlig at de ligger bak vaalerengen og Brann?

skuteviken

February 05, 2009, 12:43:46 PM #45 Last Edit: February 05, 2009, 13:10:32 PM by skuteviken
Altså Unique Visitors (Unike brukere) er en god måte å måle aktivitet på og det kommer til å bli en grei statistikk på dette når hypen har lagt seg, men det med rene sidevisninger er bare tull. Slik jeg forsto det skulle 60% deles ut fra UV og 40% på PV (pageviews).

Rett meg gjerne viss jeg har feil..




EDIT: Skriveleif
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

BojeN

Samme måten jeg har forstått det på. Skulle i stedet hatt 100% UV, ville gitt et mye bedre bilde.
ojeN

Klaus_Brann

Dette opplegget er jo helt latterlig. En ting hadde vært om det kun ble målt ut fra unike brukere, men når hele 40% av det går på hvor mange sidevisninger hver klubb har blir det håpløst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bruiser

Quote from: Oppreist on February 03, 2009, 18:43:16 PM
Quote from: Bruiser on February 03, 2009, 16:35:27 PM
Klikker meg daglig inn på Brann sine hjemmesider og leser av pur interesse. Hva frekvensen er på andre klubber sin hjemmeside bryr meg egentlig ikke.


Men når 30 MNOk skal fordeles basert på antall klikk har det jo en viss betydning.  I tillegg kommer Branns egne reklameinntekter som også vil være avhenging av eksponering, dvs bl.a. nettrafikk. 

Jeg forstår at det er masse penger det er snakk om, men jeg har ikke tenkt å gjøre noe annerledes i forhold til det normale av den enkle grunn at det er bortkasta tid og gjør nettbrukeren til en slave for påfunnet. Det er en regelrett dum måte å fordele godene på.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

TCAC

Er det mulig å forandre IP eller noe sånt på sin egen maskin og at folk kan jukse på den måten ved å telle som flere unike brukere?

Go Up