• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Ã?Ã¥, her e bergen"

Started by lindviko, December 06, 2008, 02:00:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lindviko

December 06, 2008, 02:00:07 AM Last Edit: March 30, 2009, 13:52:15 PM by mbersve

vebo

Quote from: lindviko on December 06, 2008, 02:00:07 AM



Likte den jeg! For dumt å bruke opp en slik melodi på en ustabil spiller..
Tiocfaidh ár lá

gullet ska hem

Quote from: lindviko on December 06, 2008, 02:00:07 AM


JA! dropp bakke sangen,å vi fyrer i gang denne istedet... ååååh her e Bergen!

Nixon

Veldig bra! Fin tekst som passer til melodien. På høyde med Gullet-sangen!:)
Rød makt på Hansa

vebo

Jepp, også en sang vi synge hele sesongen, til og med når vi innser at vi kommer til å havne på den sedvanli 6. plassen!
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Dette var et bra forslag. Blir vel lett å innføre(?) ettersom melodien er kjent allerede.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Veldig bra forslag! Melodi og tekst passer som hånd i hanske. Bør absolutt være en av sangene som blir innført neste sesong!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Kanonsang! Gjelder bare at det ikke blir en blanding av denne og Bakkesangen på tribunen....
GÃ¥ ta banen!

Yngve

SOngen var grei og orda passa greitt inn rytmisk, men i forhold til kva type song det er, så passar melodien mykje betre til Bakke enn på denne.

laksevåg

Quote from: Ferguson on December 06, 2008, 12:02:10 PM
Dette var et bra forslag. Blir vel lett å innføre(?) ettersom melodien er kjent allerede.
Spørs det.. Ser for meg at vist denne blir startet vil halvparten synge bakke sangen.

Men nÃ¥r bakke sangen ble innført ble vel den songe 342 ganger etterhverandre sÃ¥ bare og kjøre samme plan:) 
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som sÃ¥. 

-Bill Shankly

dudo

Sangen er bra den, men teksten til Bakke-sangen er så drøyt kick ass at jeg ikke vil slippe den helt ennå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

laksevåg

Ja personlig har eg fortsatt tro på Bakke. Kommer han tilbake i den formen han hadde i starten i fjor blir han en viktig brikke i år. Så vi kan godt vente litt med og bytte tekst..
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som sÃ¥. 

-Bill Shankly

Yes!wehavenobananas

Denne sangen er omtrent en million ganger bedre. Den må innføres

Yes!wehavenobananas

Quote from: laksevåg on December 06, 2008, 16:41:14 PM
Quote from: Ferguson on December 06, 2008, 12:02:10 PM
Dette var et bra forslag. Blir vel lett å innføre(?) ettersom melodien er kjent allerede.
Spørs det.. Ser for meg at vist denne blir startet vil halvparten synge bakke sangen.

Men nÃ¥r bakke sangen ble innført ble vel den songe 342 ganger etterhverandre sÃ¥ bare og kjøre samme plan:) 


Bakke-sangen er jo ikke skikkelig innført engang.

Lurkin

December 08, 2008, 15:48:42 PM #14 Last Edit: December 08, 2008, 15:51:37 PM by Lurkin
Berømte Brann fra Bergen

gullet ska hem

Tror vi går for den. Hansa er alltid godt:)

Speedy

Synes vi skal bytte Nordnes med LandÃ¥s :)  De spiller tross alt pÃ¥ landÃ¥s/nymark.
Ellers en fin sang, selv om jeg digger bakkesangen, så er sanger om byen og laget bedre å samle på
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Exim

Mener denne burde passe bedre, da det er så mange som mener Bakkemann bør vekk fra Brann, så ka skal vi så holde på sangen for?

Gjør på !

lindviko

Quote from: Lurkin on December 08, 2008, 15:48:42 PM



det handler vel mer om å trekke frem 3 stolte steder i bergen... og hansa er jo forsåvidt nevnt i 90% av sangene.. men det er jo mye den samme klangen, så det spiller vel ikkje så stor rolle..

vebo

Quote from: Speedy on December 08, 2008, 18:39:04 PM
Synes vi skal bytte Nordnes med LandÃ¥s :)  De spiller tross alt pÃ¥ landÃ¥s/nymark.
Ellers en fin sang, selv om jeg digger bakkesangen, så er sanger om byen og laget bedre å samle på


Da kan vi like gjerne synge Nymark?
Tiocfaidh ár lá

laksevåg

vi synger vel det som passer best inn?
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som sÃ¥. 

-Bill Shankly

Lurkin

Quote from: lindviko on December 08, 2008, 20:00:27 PM
Quote from: Lurkin on December 08, 2008, 15:48:42 PM



det handler vel mer om å trekke frem 3 stolte steder i bergen... og hansa er jo forsåvidt nevnt i 90% av sangene.. men det er jo mye den samme klangen, så det spiller vel ikkje så stor rolle..


Jo, ser poenget, men da slipper vi en bydel og ingen andre. I såfall burde det vært Arna, hehe. Men alt med to stavelser passer inn, så da kan vi si Hansa. Men denne kjører vi neste sesong, regner med du har kontroll på plassene våre.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

He he, jeg er gad for at Gullet-sangen bare ble innført uten at diskusjonen kom om hvilken bydeler som skulle med. For ikke å snakke om hvor teit det var med antikvariske Loddefjord Torg...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Bergen med liten b? For nokke vrøvl...
GÃ¥ av.


lindviko

kan vi ikkje bare synge den som den e da?? trenger ikkje alltid hansa med i hver sang. men vist flertallet vil ha hansa så må jo det bli sånn.

Kai-Olai


thesevs

Tror neppe Toro har så høy status hos den jevne bergenser slik Hansa har.

"Ja gutter - la oss ta en Toro rettikoppen tomatsuppe før kamp! Så kommer vi i riktig stemning!!"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

thesevs

Quote from: crm on December 09, 2008, 23:48:57 PM


Nå snakker vi! Dette burde jo være et godt forslag når speaker kommer med reklame på høytaleranlegget
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

Jepp, heller mindre sportslig satsing enn all reklamen...
Rød makt på Hansa

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

This Charming Man

Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!


Go Up