• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klage på rotetrådene 2

Started by Stoffi, November 23, 2008, 12:54:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

November 23, 2008, 12:54:56 PM Last Edit: November 25, 2008, 20:41:48 PM by Stoffi
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Jeg trodde jeg så dobbelt jeg, men det var enda en ny klagetråd.
Det begynner kanskje å bli litt mye nå Stoffi.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Som jeg skrev i den andre tråden:

QuoteNår moderatorene forandret forumet til det det er idag så ble vel det gjort for å øke seriøsiteten og få orden på forumet? Eller hva moderator?

Forumet før endringen oppfattet jeg som useriøst og vanskelig å diskutere i iallefall.


Ser også at du vil at brukerne skal bestemme. Ja det er jeg enig i, men punkt 1 for at brukeren skal få bestemme er at brukeren er medlem av Bataljonen.
Punkt 2 er at seriøsiteten på forumet opprettholdes. Slik jeg skjønner det er dette et offisielt forum og hvis seriøsiteten dras ned kan det skade Bataljonen.

Jeg mener at strukturen du lanserer bidrar til at seriøsiteten blir dratt ned.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gubrask

Stoffi, det er ikke noe poeng i å ha disse trådene der du diskuterer hvordan det burde vært. Nå har mange sagt hva de mener, og det fører til at alle bare gjentar seg selv hele tiden og diskusjonen ikke går fremover. Du må nok bare innse at noen er enige med deg, mens andre ikke er det. Vi bør si oss enige om å være uenige og slutte diskusjonen her, så lenge ingen har noe nytt å tilføre.

Nixon

Like greit å ikke skrive noe mer her. Tror neppe man kommer noen vei.

Og da blir det jo som Stoffi vil. Tråder som ikke har livets rett vil synke og forsvinne...
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: Ferguson on November 23, 2008, 15:51:36 PM
Som jeg skrev i den andre tråden:

QuoteNår moderatorene forandret forumet til det det er idag så ble vel det gjort for å øke seriøsiteten og få orden på forumet? Eller hva moderator?

Forumet før endringen oppfattet jeg som useriøst og vanskelig å diskutere i iallefall.


Ser også at du vil at brukerne skal bestemme. Ja det er jeg enig i, men punkt 1 for at brukeren skal få bestemme er at brukeren er medlem av Bataljonen.
Punkt 2 er at seriøsiteten på forumet opprettholdes. Slik jeg skjønner det er dette et offisielt forum og hvis seriøsiteten dras ned kan det skade Bataljonen.

Jeg mener at strukturen du lanserer bidrar til at seriøsiteten blir dratt ned.


Problemet før i tiden var utallige avsporinger og folk som postet kun for å poste noe, slik som Krøvel gjorde i vår forrige tråd. Mods er strenge på det vanligvis, og det er bra. Bidrar til å gjøre forumet mer seriøst.



Quote from: Nixon on November 23, 2008, 16:16:09 PM
Like greit å ikke skrive noe mer her. Tror neppe man kommer noen vei.

Og da blir det jo som Stoffi vil. Tråder som ikke har livets rett vil synke og forsvinne...


Helt riktig, Nixon! Du har skjønt tegningen. ;) Hvis tråden ikke er interessant eller er poengløs, vil den synke ned.
Det er dette jeg har prøvd å si i et par uker nå. Hvis bare visse personer hadde hatt din innsikt.



Quote from: Gubrask on November 23, 2008, 16:11:57 PM
Stoffi, det er ikke noe poeng i å ha disse trådene der du diskuterer hvordan det burde vært. Nå har mange sagt hva de mener, og det fører til at alle bare gjentar seg selv hele tiden og diskusjonen ikke går fremover. Du må nok bare innse at noen er enige med deg, mens andre ikke er det. Vi bør si oss enige om å være uenige og slutte diskusjonen her, så lenge ingen har noe nytt å tilføre.



Vi er definitivt enig om å være uenig, og derfor vil jeg heller ikke høre noe om at den nåværende forumstrukturen fungerer kjempeflott, siden mange er uenig. La oss heller si at den funker flott for noen, og ikke flott for noen andre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

laksevåg

Du klagar på at du ikkje klarer og følge med i de andre trådene for at de e så rotete.. Men hadde ddu brukt halvparten så mye tid på de andre trådene som på disse klovne trådene dine, så hadde ikkje det v?rt noe stress
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

dudo

Det er så kjekt når man kommer til kjernen av temaet!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Hvis jeg ville blitt oppfattet seriøst (..noe jeg uansett ikke blir..) ville jeg i alle fall formulert meg bedre enn i din førstepost, Stoffi, og det er intet personangrep men et råd til etterfølgelse.

At du har lagt en bruker for hat gjør vel at du er nærmere utestengelse enn den nevnte bruker er advarsel. Førsteposten din er full av usakligheter, og både du og Krøvel var omtrent ille angående usakligheter og avsporinger i din forige tråd, med deg som vinner på målfoto.

nummer9

Stoffi: Jeg forstår at det er frustrerende å ha en mening som blir nedsablet på det du (og jeg) mener er tynt grunnlag. Likevel mener jeg at det nok hadde tjent saken bedre med et noe mere moderert og saklig språk.

Kan vel først gjøre klart at jeg støtter Stoffi i hans sak, og kjenner ikke Stoffi eller bestemoren hans fra før (for å bare gjøre dette klart for dem som ikke fikk det med seg fra den stengte tråden).

Det som overrasker meg over er hvor lite interessere moderatorene viser i å sørge for at forumet er best mulig tilrettelagt for brukerne. Selv om språket i den andre tråden kanskje ble noe vel «kulørt», er det et rimelig alvorlig grep å stenge en tråd som er en tilbakemelding på hvordan forumets «policy» er etter en eneste advarsel, bare fordi meningsmotstanderne (også kalt «elitebrukerne») ønsker det. Det er jo ganske opplagt at stenging av tråden gagner de som er «happy» med dagens praksis å få stengt en debattråd som ønsker endring. Beste måten å vinne en debatt på er jo å «kneble» motdebattanten(e).

Jeg tror ikke en avstemming alene vil kunne gjøre en avgjørelse på dette, i alle fall ikke når en fortsatt husker hvordan moderatorene «håndterte» debatten som foregikk om Tippeligaen-delen av forumet. Om noen ikke husker det: Selv om den ene siden vant avstemningen (de som ønsket å dele opp i flere tråder, hørt det før?), så valgte moderatorne å se vekk fra denne avstemmingen og gjennomførte det de hadde bestemt seg for på forhånd.

Argumenter fra «den andre leiren» i denne saken har vært at de er i flertall, og når dette ble motbevist, at de i alle fall samlet hadde flest poster (de som brukte forumet mest). Nå tror jeg ikke de tar feil på dette punktet (det skal bli vanskelig å slå Krøvels postantall alene), men da er spørsmålet bla. moderatorene/forumstyret bør stille seg om dette forumet skal være forbeholdt et mindre antall «superbrukere»? Hvorfor skal da antall poster i så fall være viktigere enn feks. ansiennitet? Det som jeg mener burde telle, er faktisk det som vil gagne flest brukere, og gjerne tiltrekke flere brukere. Så lenge det sikkert er mange bataljonsmedlemmer som ikke er brukere her, burde vel moderatorene/forumstyret tilstrebe seg å knytte til seg så mange av sine medlemmer som mulig? Er ikke det intensjonen for dette forumet (har ikke greid å finne noe sånnt om bataljonen eller bataljonsforumet)?

nummer9

Et «bevis» på at verden ikke imploderer når samme ting faktisk taes opp i forskjellige tråd er er jo senest saken om FKH:

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,8118.msg238482.html#msg238482
og
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,9197.msg238481.html#msg238481

Her greide jo faktisk Krøvel å kommentere samme sak i to forskjellige tråder uten at verden gikk under :P

Tifo-gruppen

For å svare kjapt på hvorfor den forrige tråden ble stengt, så var det rett og slett for tråden etterhvert bare inneholdt drittslenging og personangrep. Det ble advart mot at tråden ble stengt om det ikke kom opp noe nytt. DEnne advarselen ble fulgt av det samme mølet og der etter stengt da det ikke dukket opp et eneste nytt arrgument.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Stoffi

Jeg har editert det første innlegget, slik at det ikke lenger fremstår like usaklig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Hva er nytt? Her gnures det om og om igjen på det samme. Folk blir ikke enige fordi om man diskuterer dette i flere måneder.   
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Har for det meste fulgt denne diskusjonen uten å involvere meg, og sitter igjen med det samme intrykket som flere, hva er nytt? Kunne du tatt en oppsummering av din egen diskusjon Stoffi, og få en oversikt over progresjonen i diskusjonen?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Apropos klage på rotetrådene:

Hvorfor i svarte svingende er søkefunksjonen lagt opp slik at den kun viser ett enkelt treff pr tråd?

Innlegg om spillere som har vært nevnt (med jevne mellomrom) med tanke på en Brann-overgang, f.eks Gulsvik, Khalili etc, er det praktisk talt umulig å søke opp. Sistnevnte søk gir to treff; nemlig pekere til to generelle jumbotråder med hhv 2454 og 3503 innlegg. Ikke særlig aktuelt å pløye manuelt gjennom dem for å finne de kanskje åtte-ti innleggene om Khalili.

Fixitfixitfixitfixit

Stoffi

Quote from: Ricky on November 26, 2008, 00:47:36 AM
Apropos klage på rotetrådene:

Hvorfor i svarte svingende er søkefunksjonen lagt opp slik at den kun viser ett enkelt treff pr tråd?

Innlegg om spillere som har vært nevnt (med jevne mellomrom) med tanke på en Brann-overgang, f.eks Gulsvik, Khalili etc, er det praktisk talt umulig å søke opp. Sistnevnte søk gir to treff; nemlig pekere til to generelle jumbotråder med hhv 2454 og 3503 innlegg. Ikke særlig aktuelt å pløye manuelt gjennom dem for å finne de kanskje åtte-ti innleggene om Khalili.

Fixitfixitfixitfixit
Quote from: tonynord on November 25, 2008, 22:03:51 PM
Har for det meste fulgt denne diskusjonen uten å involvere meg, og sitter igjen med det samme intrykket som flere, hva er nytt? Kunne du tatt en oppsummering av din egen diskusjon Stoffi, og få en oversikt over progresjonen i diskusjonen?


Oppsummering:

Pro-stoffi-siden argumenter(vil ha slutt på rotetrådene):

1- Mye bedre oversikt
2- Tidsbesparende
3- Enkelt avgjørbart hva tråden handler om
4- Hvis man lurer på en spesifikk ting, kan man kjapt se om det fins noe om det.
5- Man slipper å ha 76 diskusjoner i samme tråd, som diskuteres samtidig...
6- Alle andre forumer gjør som jeg vil, og det funker flott
7- Dette forumet gjorde det før, og det funket flott
8- Nåværende forumpolitikk er EKSTREMT tungvint og lite brukervennlig.
9- Lettere å søke etter spesifikke saker
10- Tråder som ikke er interessant, synker fort.
11- Det fører ikke til blanding av diskusjoner, bare se på andre forumer.
12- Mange har flyktet fra dette forumet
13- Mange klager på forumpolitikken
14- Ingen klagde før
15- Nye brukere må nå lese "romantråder" for å komme inn i diskusjoner
16- Er man nå borte fra forumet noen dager/en uke, må man lese side opp og ned om ting man ikke er interessert i.


Pro-Krøvel-argumenter(Forumet fungerer bra som det er):

1- Det vil bli kaos med flere tråder
2- Det vil være irriterende hvis flere brukere kan bruke forumet
3- Superbrukere har mer rett på forumet enn andre
4- Det blir mindre oversiktlig å ha flere tråder.
5- Forumet er perfekt som det er nå
6- Forumet er mer seriøst nå
7- Diskusjoner vil bli blandet i flere tråder

Det er sikkert mange fler argumenter på begge sider, men nå er det sent, og det er ikke jeg som har trukket diskusjonen opp igjen.

Krøvelsidens argument 1,4,5,7 er tullball, og er argumentert bort mange ganger. Det er bare å se på vårt eget forum for noen år siden, eller se på andre supporterforumer. Og et forum er ikke perfekt når mange klager.

Krøvelsidens argument 2 og 3 er regelrett egoistisk, og ikke relevant for saken.

Krøvelsidens argument 6 stemmer, men det er pga usakligheter og avsporinger blir tatt kjapt, før det utvikler seg. Og der skal moderatorene ha kred. Det er en positiv utvikling forumet har hatt. Men det er heller ikke relevant til saken, for flere tråder betyr ikke flere avsporinger og usakligheter, for det kommer til å være like mange diskusjoner, men i flere tråder.


Finito.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nightfox

Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 01:10:15 AM
6- Alle andre forumer gjør som jeg vil, og det funker flott


Det er bra man trekker paraleller, men det var utrolig bombastisk konklusjon du kom med. Hvem er du til å slå fast at livet er rosenrødt på andre forum?

Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 01:10:15 AM
14- Ingen klagde før


Vel. I hele min fartstid har det alltid vært klager. Det er alltid noen som aldri blir fornøyd. Rent subjektivt har jeg intrykk av at det var mye verre før, men det kan hende det bare er meg..

krøvel vellevold

November 26, 2008, 05:26:51 AM #18 Last Edit: November 26, 2008, 05:37:26 AM by krøvel vellevold
Har ikke Stoffi skrevet det samme innlegget 500 ganger nå? "Mine argumenter er riktig. Krøvel sine argumenter gjelder ikke". Snakk om å gå tom for argumenter... 

Er det ikke snart på tide å stoppe gnålet? Hvis bataljonsforumet er drit, du etter et vanvittig gnål ikke ser ut til å få viljen din, og alle andre fora er mye bedre: Ja, så ta konsekvensen av det!

Du har ikke bidratt i noen av de ordinære trådene på lang lang tid. Ikke engang i Nilsen-tråden som du absolutt skulle ha. Det eneste du bidrar med er en evinnelig syting om hvor elendig forumet er. Javel. Så hvorfor gidder du være her da?

Vi har hørt deg nå! Men ta det som et hint at det kommer hundrevis av innlegg her hver dag, til tross for at forumet er helt forferdelig dårlig. Det er hundrevis av brukere her som aldri klager og som åpenbart ikke har funnet det verd å støtte deg i denne klagetråden. Hvis de hadde vært enig i at forumet var elendig, så hadde de nok det.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Quote from: krøvel vellevold on November 26, 2008, 05:26:51 AM
Er det ikke snart på tide å stoppe gnålet? Hvis bataljonsforumet er drit, du etter et vanvittig gnål ikke ser ut til å få viljen din, og alle andre fora er mye bedre: Ja, så ta konsekvensen av det!

Sist jeg sjekket het forumet «Bataljonen.no Forum», og ikke «Krøvels forum». At noen kan være uenig med deg i hvordan det drives må være lov uten at du skal kreve at de forsvinner og kaller deres innlegg for gnål. I dette tilfellet er det også flere som er enig i kritikken som kommer, og i alle fall jeg er interessert i å høre om de som driver forumet vil ta en stilling til det. Dette er i alle fall vanlig kotyme på omtrent alle andre forum der det finnes en egen kategori for tilbakemeldinger på bla. forumet. Det var vel ett innlegg fra en av moderatorene i den forrige tråden som presenterte noe statistikk som fortalte at det var flere innlegg nå en før. Når jeg spurte etter utvidetet statistikk ble det tyst.

Quote from: krøvel vellevold on November 26, 2008, 05:26:51 AM
Du har ikke bidratt i noen av de ordinære trådene på lang lang tid. Ikke engang i Nilsen-tråden som du absolutt skulle ha. Det eneste du bidrar med er en evinnelig syting om hvor elendig forumet er. Javel. Så hvorfor gidder du være her da?

Vi har hørt deg nå! Men ta det som et hint at det kommer hundrevis av innlegg her hver dag, til tross for at forumet er helt forferdelig dårlig. Det er hundrevis av brukere her som aldri klager og som åpenbart ikke har funnet det verd å støtte deg i denne klagetråden. Hvis de hadde vært enig i at forumet var elendig, så hadde de nok det.

Jeg har heller ikke en vanvittig «postcount» å vise til, men jeg er innlogget opptill flere ganger daglig, og følger så godt jeg kan med på omtrent alle diskusjonene i Brann-, Kamper og Andre lag-delen av forumet. Når en av reglene her på forumet sier at en ikke skal poste når en ikke har noe nytt å bidra med, så blir det ofte til at jeg ikke poster. Jeg håper ikke at du vil kaste meg ut fordi jeg ikke har høy nok «postcount» jeg heller? Om en skal innføre en kvote for poster en må ha postet innen en gitt tidsperiode for å få lov til å fortsette på forumet, vil det i alle fall bli rotete og uoversiktlig med en haug med intetsigende poster (jeg mener med dette ikke å rakke ned på innholdet i dine Krøvel). I alle fall om jeg må «gulpe» opp flere innlegg enn det jeg gjør i dag.

De som mener at dagens ordning bør beholdes klager igjen og igjen på at det ikke kommer nye argumenter i debatten, men de kommenterer og motargumenterer i svært liten grad de som allerede er blitt presentert. Hva med Rickys meget gode poeng som klager på søkefunksjonen? Med dagens «samletråder» er jo det komplett umulig å effektivt finne ut om ting (feks spillere) har vært tatt opp tidligere. Dermed blir det omtrent umulig å overholde forumregel nummer 1. på dette forumet med mindre en har fulgt med på alle tråder og har en hukommelse som en elefant.

Jeg mener ikke jeg sitter på fasitsvaret for hva som vil gjøre dette forumet til verdens beste her, men jeg er skuffet over hvor lite takhøyde det er hos endel av forumbrukerne for å kunne veie for- og motargumenter. Kanskje en skal forsøke å sette seg inn i den andre sidens standpunkt istedenfor å kategorisk si at ting er perfekt og at forandring er forferdelig?

krøvel vellevold

Her er det ikke snakk om at folk ikke skal få ha sine egne meninger. Her er det snakk om en som gjentar og gjentar den samme klagingen om og om igjen. Og det er ikke i en tråd som har noe med Brann eller fotball å gjøre, men en tråd der han forteller hvor elendig forumet er, hvor elendige moderatorene er, hvor store idioter storbrukerne/meningsmotstanderne hans er, osv. Han har gnålt om dette i uke etter uke, og har ikke bidratt på lang tid i noen av de ordinære trådene. Bare klaging, klaging, klaging. Så hvorfor gidder han å være her da? Hvorfor bruker han ikke tiden på et av de andre "ufattelig mye bedre styrte" forumene da? Etter hundrevis av innlegg med det samme innholdet, og de samme usaklige argumentene som "Krøvel sine argumenter teller ikke", "Mine meninger er fakta, de andre sine meninger er synsing", "Krøvel skriver her bare for å ha noe å skrive", "Krøvel skriver flest mulig innlegg for å passere 10000-grensen", "Moderatorene er nazi", "Moderatorene er som apartheidregimet i Sør-Afrika", osv. og han likevel angriper meningsmotstanderne for å være usaklige, så er det på tide å si at nok er nok.

Når det gjelder Rickys poeng om søkefunksjonen, så får man heller fikse på søkefunksjonen da!

At vi som er uenige med dere motargumenterer i svært liten grad de argumentene som er blitt presentert? Vel, vi har motargumentert lenge. Men folk gidder ikke svare det samme for 100. gang når Stoffi nok en gang kommer med det samme. Og spesielt ikke når Stoffi sier at våre argumenter ikke teller. Jeg har sagt mine argumenter i saken, og jeg trenger vel ikke repetere det enda en gang fordi om Stoffi kommer opp med nye lange innlegg som går på akkurat det samme som før?

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Ricky on November 26, 2008, 00:47:36 AM
Hvorfor i svarte svingende er søkefunksjonen lagt opp slik at den kun viser ett enkelt treff pr tråd?

Innlegg om spillere som har vært nevnt (med jevne mellomrom) med tanke på en Brann-overgang, f.eks Gulsvik, Khalili etc, er det praktisk talt umulig å søke opp. Sistnevnte søk gir to treff; nemlig pekere til to generelle jumbotråder med hhv 2454 og 3503 innlegg. Ikke særlig aktuelt å pløye manuelt gjennom dem for å finne de kanskje åtte-ti innleggene om Khalili.


Jeg vet ikke med dere andre, men når jeg søker får jeg opp innlegget der ordet jeg søker på er brukt. Ordet er sågar merket med gult slik at man skal finne det lett.
Rød makt på Hansa

Stoffi

Jeg vil vennlig be Krøvel om å holde seg ute av tråden, fordi han stadig foretrekker å diskutere meg som person i stedet for sak. Jeg hadde i det minste håpet at en advarsel var blitt gitt av moderatorene. Vær vennlig å ikke ødelegg tråden.
Hvis noen ikke synes det er interessant å lese denne tråden, ser jeg ikke poenget med å poste her. Følg forumreglene, man trenger ikke mene noe om alt. La de som vil diskutere denne saken få diskutere i denne tråden. En tråd trenger ikke godkjenning fra enkeltbrukere.

Takk.


Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: nummer9 on November 25, 2008, 10:46:33 AM
Et «bevis» på at verden ikke imploderer når samme ting faktisk taes opp i forskjellige tråd er er jo senest saken om FKH:

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,8118.msg238482.html#msg238482
og
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,9197.msg238481.html#msg238481

Her greide jo faktisk Krøvel å kommentere samme sak i to forskjellige tråder uten at verden gikk under :P


Her er det jo helt tydelig at vi må slå sammen trådene "Det nye trenerapparatet" og "Andre Lags Supportere", for det blir jo totalt kaos når man diskuterer samme ting i 2 tråder... Trådene har jo regelrett kollapset etter denne forferdelige sammenblandingen!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Rettelse; du får opp innlegget der ordet du søker på sist ble brukt.. Søk på "Moldskred", "Fredheim Holm" etc og du vil fortsatt kun få ett eneste treff i "Overganger 2008"-tråden. De 150 andre innleggene om Morten Moldskred i samme tråd må du lete frem manuelt.

thesevs

Men skal vi si at siste ord er sagt fra begge partes side? Så kan man heller snakke med mod. eller adm. om hvilke endringer man ønsker? Fjellet kommer ikke til deg - du må gå til fjellet.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

November 26, 2008, 13:09:24 PM #26 Last Edit: November 26, 2008, 13:17:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 12:46:28 PM
Jeg vil vennlig be Krøvel om å holde seg ute av tråden, fordi han stadig foretrekker å diskutere meg som person i stedet for sak. Jeg hadde i det minste håpet at en advarsel var blitt gitt av moderatorene. Vær vennlig å ikke ødelegg tråden.
Hvis noen ikke synes det er interessant å lese denne tråden, ser jeg ikke poenget med å poste her. Følg forumreglene, man trenger ikke mene noe om alt. La de som vil diskutere denne saken få diskutere i denne tråden. En tråd trenger ikke godkjenning fra enkeltbrukere.

Takk.





Diskutere deg som person? Hva har jeg sagt om din person?

Og slutt å late som om du er et offer som er utsatt for personhets. At jeg reagerer på at du gjentar det samme om og om igjen, der du bare klager og klager over hvor elendig forumet er - men likvel fortsetter å skrive her, er ikke personhets. Hva med alt fjaset du kommer med mot meg da? (Se forrige innlegg jeg skrev). Det er da minst like usaklig og "på person" det du skriver i dine innlegg, som det du anklager mine for å være. Du måtte jo selv slette store deler av førsteinnlegget i denne tråden, fordi det var for mye usakligheter der. Så slutt å late som om du er den som er seriøs her!

Og forresten er det jo komisk å se hvordan du har klart på snu din vrede fra å være rettet mot dem som faktisk hindrer deg i å lage tråder i øst og vest - nemlig moderatorene, til å være rettet mot en som støtter moderatorene. Skulle tro det var JEG som hindret deg. Men det er det altså ikke. Jeg bare er enig med dem som hindret deg. Kanskje du heller skal klandre moderatorene for at du ikke får startet tråder, og slutte å late som om det er meg som hindrer deg?


Legg ned hele klubben!

Nightfox

Kanskje Stoffi føler at hvis han lager to tråder, der den ene heter "Klaging på rotetrådene 2" og den andre heter "Klaging vedrørende snillisme til elitebrukere" så vil den ene tråden bli stengt og han vil bli henvist til den andre tråden for å få ut sin frustrasjon der. Det kan bli litt mye å ta stilling til hvis det eksisterer to tråder, så det er helt kurrant ifølge dagens praksis å få all klaging inn i samme tråd.

BBB-Tony

Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 12:46:28 PM
Jeg vil vennlig be Krøvel om å holde seg ute av tråden, fordi han stadig foretrekker å diskutere meg som person i stedet for sak. Jeg hadde i det minste håpet at en advarsel var blitt gitt av moderatorene. Vær vennlig å ikke ødelegg tråden.
Hvis noen ikke synes det er interessant å lese denne tråden, ser jeg ikke poenget med å poste her. Følg forumreglene, man trenger ikke mene noe om alt. La de som vil diskutere denne saken få diskutere i denne tråden. En tråd trenger ikke godkjenning fra enkeltbrukere.

Takk.





Vet ikke om du oppfatter det selv, men du er en vesenlig del av denne diskusjonen! I og med at det er du som er den største bidragsyteren til at dette er kommet opp. I det jeg leser dette innlegget ditt, så virker som om du prøver å få det til å se ut som du er det store offeret her Stoffi. Det er snart på tide å gi seg eller få i gang en mer saklig diskusjon som bærer noen vei! Slik det er nå, står diskusjonen kun å spinner.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stoffi

Quote from: Ricky on November 26, 2008, 12:58:16 PM
Rettelse; du får opp innlegget der ordet du søker på sist ble brukt.. Søk på "Moldskred", "Fredheim Holm" etc og du vil fortsatt kun få ett eneste treff i "Overganger 2008"-tråden. De 150 andre innleggene om Morten Moldskred i samme tråd må du lete frem manuelt.


Da legger jeg det til argumentlisten min for å få bedre forumer. :)



Quote from: thesevs on November 26, 2008, 13:00:12 PM
Men skal vi si at siste ord er sagt fra begge partes side? Så kan man heller snakke med mod. eller adm. om hvilke endringer man ønsker? Fjellet kommer ikke til deg - du må gå til fjellet.



For både min egen og Krøvels del, stemmer vel det stort sett ganske bra. Mods leser nok både denne tråden og den forrige, og det blir nok lagt merke til. Sånn sett er en del av jobben gjort, så vurderer de fortløpende hvordan de vil drive forumet.
En annen grunn til denne tråden, er å bringe dette problemet opp til overflaten slik at andre brukere på forumet kan komme og si sin mening, enten imot eller for. Desto fler som støtter et bedre forum, desto mer sannsynlig er det at moderatorene følger opp.


Quote from: tonynord on November 26, 2008, 15:02:47 PM
Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 12:46:28 PM
Jeg vil vennlig be Krøvel om å holde seg ute av tråden, fordi han stadig foretrekker å diskutere meg som person i stedet for sak. Jeg hadde i det minste håpet at en advarsel var blitt gitt av moderatorene. Vær vennlig å ikke ødelegg tråden.
Hvis noen ikke synes det er interessant å lese denne tråden, ser jeg ikke poenget med å poste her. Følg forumreglene, man trenger ikke mene noe om alt. La de som vil diskutere denne saken få diskutere i denne tråden. En tråd trenger ikke godkjenning fra enkeltbrukere.

Takk.





Vet ikke om du oppfatter det selv, men du er en vesenlig del av denne diskusjonen! I og med at det er du som er den største bidragsyteren til at dette er kommet opp. I det jeg leser dette innlegget ditt, så virker som om du prøver å få det til å se ut som du er det store offeret her Stoffi. Det er snart på tide å gi seg eller få i gang en mer saklig diskusjon som bærer noen vei! Slik det er nå, står diskusjonen kun å spinner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 26, 2008, 16:12:18 PM

I så fall burde du jo selv slutte å nevne mitt navn 10 ganger i hvert innlegg du skriver, eller å komme med argumentasjon som "Krøvel bør holde seg vekke fra tråden", "Krøvel skriver bare for å skrive", "Krøvel skriver bare for å komme opp i 10000 innlegg fortest mulig", "Krøvel sine argumenter teller ikke", "Mine agumenter er fakta, Krøvel sine argumenter er bare synsing", osv.

Jeg for min del er ferdig med diskusjonen om oppdeling av tråder. Vi blir ikke enige, moderatorene har nok hørt begge sider av saken.
Legg ned hele klubben!

Tore Larsen

Er det noen som i det hele tatt kan komme med nye momenter i denne saken ? Eller står repeat knappen fast ?????
Mvh

Tore

Stoffi

Quote from: Tore Larsen on November 26, 2008, 21:18:59 PM
Er det noen som i det hele tatt kan komme med nye momenter i denne saken ? Eller står repeat knappen fast ?????



QuoteFra mitt innlegg:
Sitat fra: thesevs på November 26, 2008, 12:00:12
Men skal vi si at siste ord er sagt fra begge partes side? Så kan man heller snakke med mod. eller adm. om hvilke endringer man ønsker? Fjellet kommer ikke til deg - du må gå til fjellet.


Stoffi svarte:

For både min egen og Krøvels del, stemmer vel det stort sett ganske bra. Mods leser nok både denne tråden og den forrige, og det blir nok lagt merke til. Sånn sett er en del av jobben gjort, så vurderer de fortløpende hvordan de vil drive forumet.
En annen grunn til denne tråden, er å bringe dette problemet opp til overflaten slik at andre brukere på forumet kan komme og si sin mening, enten imot eller for. Desto fler som støtter et bedre forum, desto mer sannsynlig er det at moderatorene følger opp.



Men det er vel ingen grunn til stenge tråden. Hvis tråden er uinteressant, kan den dø stille hen. Jeg skal ikke gnage på de samme argumentene lengre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Overgangstråden er forresten et ypperlig eksempel på det totale kaos. Ikke et eneste av innleggene på den nåværende sistesiden i den 3550 innlegg lange tråden, handler om samme ting. Man har altså haugevis av forskjellige diskusjoner på en og samme side, der alle diskuterer forskjellige ting. Så kan man gange det med 71 sider, og man har det ytterste kaos.
Et fantastisk eksempel på tråder jeg vil ha slutt på.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

thesevs

Men er det ønskelig med én tråd per rykte/ønsket overgang osv? For å samle de respektive diskusjoner?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nightfox

Nei, det er jo mulig å møtes på halvveien. Selv om Rune Bratseth skulle gjort comeback og signert for Lofoten IL er det ikke snakk om at både Lofoten IL og Rune Bratseth skulle hatt hvert sitt emne, men jeg ser ikke skaden i at en person som er koblet til Brann og som er aktuell får sin egen tråd.

nummer9

I det minste kunne en delt det opp med feks «hvem skal kjøpes for å løse spisskrisen?», «kjøpe ny keeper?» osv. Slik forumet er nå er det bare tilrettelagt for de av oss som er inne svært ofte. Dette burde være mulig å gjøre noe med, da dagens løsning fører til mye høyere terskel for branninteresserte som ikke bruker forumet i dag, til å ta forumet i bruk.

Jeg tror også de negative sidene av denne løsningen vil være mye mindre for de som er mot, enn de positive effektene for de som bruker forumet mindre/ikke synes dagens løsninig er god. Vil det føre til en mye høyere innleggsfrekvens? Vil en ikke kune sile ut de interessante debattene mye lettere?

Innlandsmax

Sortering og kategorisering er en edel kunst, sjekk med bibliotekarene!

Skal en biografi om Kirsten Flagstad inn i nummersystemet etter biografier, eller etter fagfeltet "Opera"? Begge deler tror jeg er en ikke-mulighet for bibliotekarene.

Var selv aktiv i diskusjonen omkring tråden "Andre lag" for ca. et år siden. Skulle vi ha enkelt-tråder for hvert lag, eller en samletråd som altså het "Andre lag". Mitt synspunkt var den gangen at enkelt-tråder pr. lag var mest oversiktlig. Her skar moderatorene gjennom diskusjonen (og også på tvers av en "rådgivende folkeavstemning") og avviklet alle enkeltlags-tråder. Jeg var uenig den gangen, men aksepterte moderatorenes rett (og plikt) til å foreta den slags redaksjonelle vurderinger. Senere har jeg vel havnet på at moderatorenes valg var helt OK.

Man må ta høyde for at moderatorene jobber med dette på fritida, og har begrensa kapasitet. Altså må de få lov til å prioritere hvilke forbedringer de kan jobbe med, og hvilke ikke, og også få lov til å definere hva som faktisk er en forbedring.  Selvfølgelig trenger de innspill og kritikk for å kunne forbedre forumet, men brukerne må også utvikle en viss kompetanse i å bruke forumet best mulig innenfor de rammene som eksisterer til enhver tid.

Mitt tips er: Les forumet daglig, da ser du raskt nyheter, hvilke tråder det foregår "repetisjonsøvelser" og "drøvtygging" i, og hvilke tråder som faktisk fanger din interesse.

En slik "daglig skumming" av forumet tar ikke mer enn fem minutter. Går greit til tannpussen.

Stoffi

Quote from: Innlandsmax on November 27, 2008, 14:40:44 PM
Sortering og kategorisering er en edel kunst, sjekk med bibliotekarene!

Skal en biografi om Kirsten Flagstad inn i nummersystemet etter biografier, eller etter fagfeltet "Opera"? Begge deler tror jeg er en ikke-mulighet for bibliotekarene.

Var selv aktiv i diskusjonen omkring tråden "Andre lag" for ca. et år siden. Skulle vi ha enkelt-tråder for hvert lag, eller en samletråd som altså het "Andre lag". Mitt synspunkt var den gangen at enkelt-tråder pr. lag var mest oversiktlig. Her skar moderatorene gjennom diskusjonen (og også på tvers av en "rådgivende folkeavstemning") og avviklet alle enkeltlags-tråder. Jeg var uenig den gangen, men aksepterte moderatorenes rett (og plikt) til å foreta den slags redaksjonelle vurderinger. Senere har jeg vel havnet på at moderatorenes valg var helt OK.

Man må ta høyde for at moderatorene jobber med dette på fritida, og har begrensa kapasitet. Altså må de få lov til å prioritere hvilke forbedringer de kan jobbe med, og hvilke ikke, og også få lov til å definere hva som faktisk er en forbedring.  Selvfølgelig trenger de innspill og kritikk for å kunne forbedre forumet, men brukerne må også utvikle en viss kompetanse i å bruke forumet best mulig innenfor de rammene som eksisterer til enhver tid.

Mitt tips er: Les forumet daglig, da ser du raskt nyheter, hvilke tråder det foregår "repetisjonsøvelser" og "drøvtygging" i, og hvilke tråder som faktisk fanger din interesse.

En slik "daglig skumming" av forumet tar ikke mer enn fem minutter. Går greit til tannpussen.


Hvis en grunn til at vi ikke har flere tråder er at moderatorene ikke har kapasitet til mer, er vel det den dårligste unnskyldningen noensinne. :) Da tar man inn en mod eller to til. Men jeg tviler meget sterkt på at dette er en faktor i det hele tatt.

Les forumet daglig? Mange her har jobb, familie, fritidsinteresser, osv. Et forum havner fort litt ned på listen, og man vil da helst lese om ting som kan vekke interessen, men her må man lese alt for å finne ut hva som i det hele tatt står der. I overgangstråden kan det handle om alt fra Steinar Nilsen og Huseklepp, til ny back og bytte hanstveit med nils nilsen.

Det er vel ingen tvil om at overgangstråden er rimelig uoversiktlig, å påstå noe annet vil være som å benekte at forumet eksisterer. Man kan heller diskutere om mitt forslag er MINDRE eller mer rotete enn rotetråden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ferguson

November 27, 2008, 15:12:22 PM #39 Last Edit: November 27, 2008, 15:20:02 PM by Ferguson
Quote from: nummer9 on November 27, 2008, 12:55:27 PM
I det minste kunne en delt det opp med feks «hvem skal kjøpes for å løse spisskrisen?», «kjøpe ny keeper?» osv. Slik forumet er nå er det bare tilrettelagt for de av oss som er inne svært ofte. Dette burde være mulig å gjøre noe med, da dagens løsning fører til mye høyere terskel for branninteresserte som ikke bruker forumet i dag, til å ta forumet i bruk.

Jeg tror også de negative sidene av denne løsningen vil være mye mindre for de som er mot, enn de positive effektene for de som bruker forumet mindre/ikke synes dagens løsninig er god. Vil det føre til en mye høyere innleggsfrekvens? Vil en ikke kune sile ut de interessante debattene mye lettere?


Tror det ville blitt mye tråder av den løsningen. Men vi kunne hatt tråder som, "overganger keeper", "overganger forsvar". Altså 1 for hver lagdel. Det er vel en grei løsning der vi møtes på midten?

Jeg er mottstander av å lage tråder i hytt å gevær men "overgangstråden" kan jeg akseptere blir endret på.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

nummer9


Kai-Olai

Quote from: nummer9 on November 27, 2008, 15:18:26 PM


På det tidspunktet det var mas om Bechs meritter var han jo, ihvertfall utad, like aktuell til jobben som det Nilsen var.. Burde det ikke da vært like mye av interesse å lese om Bech, som om noen andre?
Og ja, vet det kanskje er litt OT, men har fundert på dette helt siden starten av klagingen..

dudo

Quote from: Ferguson on November 27, 2008, 15:12:22 PMTror det ville blitt mye tråder av den løsningen. Men vi kunne hatt tråder som, "overganger keeper", "overganger forsvar". Altså 1 for hver lagdel. Det er vel en grei løsning der vi møtes på midten?


En løsning som ingen vil ha er sjeldent et godt kompromiss. Det er ikke mange høyaktuelle spillere at dette ville blitt noe problem i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stoffi

Quote from: dudo on November 27, 2008, 19:06:46 PM
Quote from: Ferguson on November 27, 2008, 15:12:22 PMTror det ville blitt mye tråder av den løsningen. Men vi kunne hatt tråder som, "overganger keeper", "overganger forsvar". Altså 1 for hver lagdel. Det er vel en grei løsning der vi møtes på midten?


En løsning som ingen vil ha er sjeldent et godt kompromiss. Det er ikke mange høyaktuelle spillere at dette ville blitt noe problem i mine øyne.


Jeg har ikke lest overgangstråden, men det er vel kun en "høyaktuell" spiller, hvis man kan kalle det det. Ser ikke helt det voldsomme rotet det vil forårsake
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

nummer9

Quote from: Kai-Olai on November 27, 2008, 15:27:19 PM
Quote from: nummer9 on November 27, 2008, 15:18:26 PM


På det tidspunktet det var mas om Bechs meritter var han jo, ihvertfall utad, like aktuell til jobben som det Nilsen var.. Burde det ikke da vært like mye av interesse å lese om Bech, som om noen andre?
Og ja, vet det kanskje er litt OT, men har fundert på dette helt siden starten av klagingen..

Joda, men å følge med på en debatt over en 3-4 sider der begge partene stod like steilt mot hverandre, og det var synsing fra begge sider uten noe særlig utvikling eller nye momenter var ikke det jeg var interessert i å lese om når jeg skulle følge debatten om de forskjellige aktuelle trenerne.

Stoffi

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,7020.250.html

Her er et godt eksempel på triggerhappye moderatorer. Dere er ikke nødt å sperre enhver tråd. Hvis Stian gidder å lese litt, så ser han lenger oppe i tråden hva diskusjonen handler om, og vil da se at det hele dreier seg om en AVSPORING. Homohets på stadion har noe med Brann å gjøre, og det forekom en avsporing. Da holder det å be folk holde seg til tema, ikke stenge tråden.

Forøvrig foregår det i 2 tråder samme diskusjon, Steinar Nilsen diskuteres i to tråder! Og allikevel har ikke himmelen falt ned. Jeg trodde dette var slikt Klaus og Krøvel ikke taklet. Men allikevel ser jeg ingen klager...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on December 02, 2008, 11:37:45 AM
Forøvrig foregår det i 2 tråder samme diskusjon, Steinar Nilsen diskuteres i to tråder! Og allikevel har ikke himmelen falt ned. Jeg trodde dette var slikt Klaus og Krøvel ikke taklet. Men allikevel ser jeg ingen klager...


Vi lager nemlig ikke klagetråder i øst og vest bare fordi ikke alt på forumet er slik vi skulle ønske at det var.
Legg ned hele klubben!

Innlandsmax

Quote from: Stoffi on December 02, 2008, 11:37:45 AM
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,7020.250.html

Her er et godt eksempel på triggerhappye moderatorer. Dere er ikke nødt å sperre enhver tråd. Hvis Stian gidder å lese litt, så ser han lenger oppe i tråden hva diskusjonen handler om, og vil da se at det hele dreier seg om en AVSPORING. Homohets på stadion har noe med Brann å gjøre, og det forekom en avsporing. Da holder det å be folk holde seg til tema, ikke stenge tråden.

Jeg er av dem som kun på det ironiske plan har tro på din bestemor som Branntrener, Stoffi. Jeg har heller ikke finlest all kritikken din, og vet derfor ikke i hvilken grad jeg er mest enig eller mest uenig med deg. Men akkurat i det konkrete tilfellet som du påpeker her (sitatet), så er jeg 100% enig med deg.

Langhår

Jeg er ikke noen tilhenger av å stenge tråder i hytt og pine, men når det gjelder denne Homohets-tråden så har vel sjelden en stenging vært mer på sin plass. Tråden er et sammensurium av dill og dall om homofile, mørkhudete utlendinger, amerikansk kultur og mye annet vissvass som ikke har noesomhelst med homifile og fotball å gjøre.

Når da tidenes avsporing med denne undulatnissen CFD og hans totalt hodeløse utlegninger om hans personlige og noe forkvaklete forhold til både høyesterett og utlendinger blir lagt ut, ja så mener jeg moderatorene ikke har så mye annet valg enn å stenge.

En undulats private korstog mot innvandring er totalt uinteressant. Mannen er jo innvandrer i Republikken selv og burde trå varsomt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Innlandsmax

"Hold dere til tema" er et veldig greit og forståelig hint. At en del duster (meg selv inkludert) avsporer, og fordyper seg i og/eller kommenterer avsporingen er selvfølgelig dumt og dårlig. Men som sagt: Nevnte hint er nokså effektivt.

Homofobien i fotball er ekstrem, og fortjener en tråd.

Med mindre Brann er en isolert øy i fotballverdenen, selvfølgelig.

Go Up