• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rule Britannia

Started by stigh, November 08, 2008, 02:05:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kararay

Tenkte på en ting som skremte meg. og det var om at hvis sosrasisme sin versjon(rule Bergen) ble sunget så mye som de sier, så må det være lavmål. Svante sangen blir da svertet og en av de sangene med mest trøkk på, når han spilte, er da ødelagt for min del. Da gruer eg meg te å gå på stadion på søndag og høre på kor mange fjase-sanger som ble "lagd" til første seriekamp iår.

Men den som lever får se.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

SKBMiller

At sosrasismes versjon ble sunget var nok en spøk ^^

1908

Synd ingen dro igang denne i dag..

Læreren

Her e Bergen
Vårt eget lille land
Kjent for Hansa Øl
Og SK Brann

Dette forslaget som er kommet før i tråden håper jeg er en tekst til Rule Britannia som vi kan få innført på Stadion. Rule Britannia er en mektig melodi syns jeg, og det hadde vært kanon om vi fikk en ny sang som skikkelig slår ann slik som "gullet ska hem" gjorde. Om dette er riktig tekst og melodi til å nå høyder som "gullet ska hem" vil vise seg, men det ryktes at den ble sunget en del i Sandefjord, og den runget bra da visstnok!

Klaus_Brann

Ja, det er en enkel og bra tekst, med en fet melodi som "alle" kan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Runget og Runget !
Var med på å synge denne i Sandefjord.
Helt klart en sang med potensiale, er bare å starte den på Stadion , så synge noen ganger, så slenger folk seg med etterhvert. Er ikke Flaut å åpne kjeften .
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

vebo

Ble det ikke gjort forsøk på å starte denne sangen i Svanteversjon med Gylfi som hoverperson?
Tiocfaidh ár lá

tr0Ndemann

Det stemmer. Var ikke mange som sang med, men kunne høre den. For øvrig syntes jeg at "Her e Bergen"- forslaget er en mye bedre versjon.

Ikke for å spore av tråden, men er det noen andre i Norge som bruker denne melodien? http://www.fanchants.com/football-songs/stoke_city-chants/stoke-city-fc/ Er jo veldig mye brukt i England, sikkert av 90% av klubbene (mye med den samme teksten) men denne syntes jeg er en melodi vi godt kan bruke dersom vi ser etter nye sanger.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann4

Vi bruker\brukte vell egentlig den melodien selv. 

Brann fra Bergen, Brann fra Bergen e vi.. etc

Brann_ruler86

Vi e Brann fra Bergen, Brann fra Bergen e vi
Vi e verdens beste lag, det vet jo alle i dag

Kan ikke huske å ha hørt den de 3 1/2 årene jeg har gått fast på stadion, men jeg hadde ikke klaget om den hadde blitt tatt opp igjen. Det er en enkel melodi som lager bra trøkk.
Gå ta banen!

tr0Ndemann

Ah, det var jeg ikke klar over. Jeg skal i allefall hive meg på dersom denne blir forsøkt dradd i gang.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

1908

Tror lite blir dradd i gang sånn som vi står i år gitt.. Har aldri vert så lite "nytt" på Hansa enn på lenge.. Men det er jo ikke så rart etter superoperasjonen som har blitt gjort..

gressiman

jeg føler jeg har hørt alt for mange døve forsøk på sanger med rule britannia melodien, og jeg tror at dersom det skulle bli en stor sang så bør den ha ihvertfall 2 kanskje 3 vers..

det høres så mye bedre ut når hele stadion synger byen e bergen, nystemten og for ikke å snakke om gulle ska hem, og dette er alle lange sanger som ikke blir ødelagt av klapping og andre ting som gjør at det etterhvert blir konkurranse om å synge fortest. pluss det er mye mer behagelig å synge en sang som varer en stund fremfor å måtte hive deg på en sang som består av skrik og skrål og er ferdig før du får begynt å synge. liker at munnspillsorkesteret er representert med sang også.. det er en fin sang!

Northside

Quote from: 1908 on April 14, 2009, 22:54:52 PM
Men det er jo ikke så rart etter superoperasjonen som har blitt gjort..


Hva tenker du på? Omplasseringen som Bataljonen måtte gjøre?

1908

Jepp... Større grupper som dro i gang sanger osv er delt opp.. No står de i mindre og små grupper, noe som sørger for at det minker fort på stemmningen..

Læreren

Quote from: 1908 on April 15, 2009, 19:15:32 PM
Jepp... Større grupper som dro i gang sanger osv er delt opp.. No står de i mindre og små grupper, noe som sørger for at det minker fort på stemmningen..


Det er da vitterlig ikke Bataljonen sin feil om det er det du prøver å få frem. Etter det jeg har fått med meg, så fikk alle beskjed om å sende inn info om hvem de stod med slik at ingen grupper skulle bli splittet.

Ferguson

Quote from: Læreren on April 16, 2009, 07:09:12 AM
Quote from: 1908 on April 15, 2009, 19:15:32 PM
Jepp... Større grupper som dro i gang sanger osv er delt opp.. No står de i mindre og små grupper, noe som sørger for at det minker fort på stemmningen..


Det er da vitterlig ikke Bataljonen sin feil om det er det du prøver å få frem. Etter det jeg har fått med meg, så fikk alle beskjed om å sende inn info om hvem de stod med slik at ingen grupper skulle bli splittet.


Men hva hjelper det når Bataljonen setter de på felt der ingen synger? Det fører til at de begynner å holde kjeft å. Les i tråden omplassering på Hansa så får du en skikkelig begrunnelse. Bataljonen er skyld i den dårlige stemningen etter den nye omplasseringen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kai-Olai

En glemmer da vel ikke sangene bare for at en er på et felt der det ikke synges?

Greit, det kan være flaut å være den eneste som åpner kjeften i starten..
Men.. Du/dere er nepp den/de eneste som er flyttet bort dit! Og er neppe de eneste som vil synge, men holder kjeft for det er stille..

Hvis dere bare legger flauheten til side, og åpner gapet, så er jeg 100% sikker på at folk vil slenge seg på.. Dette igjen vil på sikt bidra til å løfte stemingen, også på A..

Læreren

Quote from: Ferguson on April 16, 2009, 07:41:47 AM
Quote from: Læreren on April 16, 2009, 07:09:12 AM
Quote from: 1908 on April 15, 2009, 19:15:32 PM
Jepp... Større grupper som dro i gang sanger osv er delt opp.. No står de i mindre og små grupper, noe som sørger for at det minker fort på stemmningen..


Det er da vitterlig ikke Bataljonen sin feil om det er det du prøver å få frem. Etter det jeg har fått med meg, så fikk alle beskjed om å sende inn info om hvem de stod med slik at ingen grupper skulle bli splittet.


Men hva hjelper det når Bataljonen setter de på felt der ingen synger? Det fører til at de begynner å holde kjeft å. Les i tråden omplassering på Hansa så får du en skikkelig begrunnelse. Bataljonen er skyld i den dårlige stemningen etter den nye omplasseringen!


Denne diskusjonen hører ikke hjemme her, men jeg svarer deg for en siste gang.

Stemningen er da overhode ikke dårligere på Hansa i år enn hva det har vært tidligere? 2007 var et unntaks år. Ellers vil jeg tørre å påstå at stemningen alltid har vært slik på tribunen hos oss når spillerene gjør det så dårlig på banen.

1908

Jeg merket egentlig at stemmningen har vert dårligst i år siden vi flyttet til Hansa.. Den har ikke vert bra i det heletatt...

Go Up