• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klage

Started by Stoffi, November 07, 2008, 15:46:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 00:00:10 AM
Quote from: dudo on November 10, 2008, 05:22:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?


Neida, det er jo "bare" snart 1500 innlegg, og kanskje 200-300 ord i hvert innlegg i snitt. Hvis du gjør det om til en bok, får du en bok på mellom 350 og 500 sider. Det er da ikke så mange trenere som er aktuell for Brann, og de som ikke lenger er aktuell synker kjapt ned.
Hvor mange andre forumer har du vært på, Klaus? Fordi vanlig standard er at hvis det utvikler seg mange diskusjoner i samme tråd, da lager man nye tråder til dette. Og selv på slike "rote-forumer" som du ville kalt det, så funker det alldeles strålende og man har en fantastisk oversikt fordi det diskuteres en ting i hver tråd, og ikke et forum-emne i hver eneste tråd slik som vi ser her. Andre lag er et forum emne, det er et synonym for "TIPPELIGAEN".
Slett hele forumet hvis folk ikke takler å se tråder med andre lag. Forumet heter TIPPELIGAEN, og det innbyr til diskusjoner om andre klubber enn brann, men samtidig forbyr admin det.... hvor er logikken?

Man ser jo her at det er kun 2-3 stykker som virkelig kjemper for roteforumet som er her nå, mens de fleste som har postet i denne tråden er enig eller delvis enig med meg. Jeg synes det er forferdelig svakt av bataljonen å la noen få superbrukere få lov til å diktere vekk mangfoldig fler brukere.
Jeg kunne gjerne tenkt meg å diskutere andre lag og branns fremtidige trener, jeg har forsøkt et par ganger, men hver eneste gang blir jeg sittende å bla gjennom hundrevis av innlegg for å finne det jeg leter etter. Dette er selv om det kun er noen dager imellom hver gang jeg er inne. Mange har gitt opp, jeg også.

Videre syns jeg det er ekstremt snevert og egoistisk av Klaus og Krøvel, som ikke evner å se ting fra den gjennomsnittlige brukeren sin side. Dere har hele tiden argumentert med at DERE syns det er bra som det er. Vel, veldig få er som dere. De færreste er like aktiv som dere, og det er helt åpenlyst at en tråd med 77 diskusjoner og 2370 innlegg IKKE er brukervennlig for alle andre enn Krøvel og Klaus + noen fler som dere. Dette er grunnleggende logikk, du lærte det på skolen, du lærte det i barnehagen og hjemme.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 10:15:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 00:00:10 AM
Quote from: dudo on November 10, 2008, 05:22:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?


Neida, det er jo "bare" snart 1500 innlegg, og kanskje 200-300 ord i hvert innlegg i snitt. Hvis du gjør det om til en bok, får du en bok på mellom 350 og 500 sider. Det er da ikke så mange trenere som er aktuell for Brann, og de som ikke lenger er aktuell synker kjapt ned.
Hvor mange andre forumer har du vært på, Klaus? Fordi vanlig standard er at hvis det utvikler seg mange diskusjoner i samme tråd, da lager man nye tråder til dette. Og selv på slike "rote-forumer" som du ville kalt det, så funker det alldeles strålende og man har en fantastisk oversikt fordi det diskuteres en ting i hver tråd, og ikke et forum-emne i hver eneste tråd slik som vi ser her. Andre lag er et forum emne, det er et synonym for "TIPPELIGAEN".
Slett hele forumet hvis folk ikke takler å se tråder med andre lag. Forumet heter TIPPELIGAEN, og det innbyr til diskusjoner om andre klubber enn brann, men samtidig forbyr admin det.... hvor er logikken?

Man ser jo her at det er kun 2-3 stykker som virkelig kjemper for roteforumet som er her nå, mens de fleste som har postet i denne tråden er enig eller delvis enig med meg. Jeg synes det er forferdelig svakt av bataljonen å la noen få superbrukere få lov til å diktere vekk mangfoldig fler brukere.
Jeg kunne gjerne tenkt meg å diskutere andre lag og branns fremtidige trener, jeg har forsøkt et par ganger, men hver eneste gang blir jeg sittende å bla gjennom hundrevis av innlegg for å finne det jeg leter etter. Dette er selv om det kun er noen dager imellom hver gang jeg er inne. Mange har gitt opp, jeg også.

Videre syns jeg det er ekstremt snevert og egoistisk av Klaus og Krøvel, som ikke evner å se ting fra den gjennomsnittlige brukeren sin side. Dere har hele tiden argumentert med at DERE syns det er bra som det er. Vel, veldig få er som dere. De færreste er like aktiv som dere, og det er helt åpenlyst at en tråd med 77 diskusjoner og 2370 innlegg IKKE er brukervennlig for alle andre enn Krøvel og Klaus + noen fler som dere. Dette er grunnleggende logikk, du lærte det på skolen, du lærte det i barnehagen og hjemme.



Ja det blir sikkert mye mer oversiktlig av å ha 200 tråder som går samtidig!

Hva er forresten dette maset om at du må leite etter ting? Hva er det du leiter etter, som du ikke finner? Det er jo en drøss med folk som skriver her inne, og det er ikke så mange som klager. Og dette med at folk som bare er her en gang hver 4.måned må lese gjennom lange tråder... Det hadde det jo sluppet hvis de hadde giddet å gå inn her litt oftere. Hvorfor er de her bare hver 4.måned? Jo, fordi de egentlig driter i hva som diskuteres her inne. Er man litt interessert i diskusjonene her, så er man inne på forumet minst et par ganger i uken. Alle de som skriver her inne til dagen, har jo begynt en gang. De leste neppe gjennom 48 sider av hver tråd for å sette seg inn i det som skrives. Og uansett: Hvorfor skal det vektlegges hva folk som aldri er på forumet måtte mene om hvordan ting gjennomføres her?

Og er det slik Stoffi, at du ikke gidder å se Dagsrevyen fordi du har gått glipp av de foregående episodene? Blir det for rotete for deg når du må forholde deg til flere reportasjer i samme program? Blir det uoversiktlig når det er både utenriks, innenriks, kultur, sport og vær om en annen?

Trådene her har faktisk ingen handling fra innlegg 1 til siste innlegg. Du må ikke lese alle innleggene i en tråd for å vite hva den handler om. Du trenger ikke lese om Sandefjord - Odd 2007 på side 1, for å skrive i "andre lag"-tråden!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvor har du det forresten fra at det er et flertall her som er enig med deg. En rask gjennomgang av tråden viser at det er 4 som vil ha det slik du vil (inkl. Stoffi), en som er litt enig, og 8 som er negativ til Stoffis opplegg.
Legg ned hele klubben!

vebo

Dette må ordnes demokratisk! Jeg foreslår sak til årsmøte.. ..evt en poll her inne. :)
Tiocfaidh ár lá

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 13:13:19 PM
Hvor har du det forresten fra at det er et flertall her som er enig med deg. En rask gjennomgang av tråden viser at det er 4 som vil ha det slik du vil (inkl. Stoffi), en som er litt enig, og 8 som er negativ til Stoffis opplegg.


Hvor er det du har telt opp? Jeg leser 5 som støtter deg, 2 stk som henviser til at de ikke vil ha en tråd for hvert tippeligalag fordi de ikke vil ha VGD forum her, og det er ikke kjernen i spørsmålet, men en enkeltsak og en helt annen debatt.
6 støtter meg, inkludert meg selv. Og så har du en annen som mener det er uoversiktlig, men han er ikke enig med meg eller deg, han vil ha en helt annen forumtype.
I tillegg har vi stian som jeg ikke har tatt med.

Er egentlig ganske fornøyd med dette, hadde ikke forventet stort av dette forumet. De som poster ekstremt mye, har selvfølgelig ingen problemer med å ha oversikten, og vil dermed være mot forslaget mitt. Disse er som sagt aktiv, og har postet i denne tråden.
Folk som har forlatt forumet eller ikke gidder å være aktiv pga forumet, ser gjerne aldri denne tråden og poster dermed heller ikke for å støtte.

Dette er et forum for spesialinteresserte, det er ikke alle som er interessert i å lese 10 bøker hver gang de går inn på forumet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Har forresten snakket endel kamerater som tidligere var aktive brukere på forumet om dette emnet, og de sa jeg traff spikeren på hodet, alle som en. De leser gjerne litt på forumet innimellom, var flere som hadde sett denne tråden, men de gidder ikke poste fordi de er drittlei.

Der har du konsekvensene av rotetrådene, folk gidder ikke bruke forumet og du får et mindre aktivt forum for noen sær-brukere. Forumet skal være for FOLK FLEST, ikke for Krøvel og Klaus.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 14:44:52 PM
Har forresten snakket endel kamerater som tidligere var aktive brukere på forumet om dette emnet, og de sa jeg traff spikeren på hodet, alle som en. De leser gjerne litt på forumet innimellom, var flere som hadde sett denne tråden, men de gidder ikke poste fordi de er drittlei.

Der har du konsekvensene av rotetrådene, folk gidder ikke bruke forumet og du får et mindre aktivt forum for noen sær-brukere. Forumet skal være for FOLK FLEST, ikke for Krøvel og Klaus.


Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 14:44:52 PM
Deler av forumet er jo allerede slik jeg vil ha det! Hver av spillerne har jo sin egen tråd, og vi har kamptråder for hver enkelt brannkamp. ...det fungerer fantastisk bra med enkelttråder for spillerne, og kamptråder. (fra et tidligere innlegg)


I min verden er det slik at det er Brann, spillerne og kampene som er viktigst. Så jeg skjønner ikke at noen oppsamlingstråder skal hindre alle du kjenner i å bruke dette forumet. For de viktige tingene ser jo ut til å fungere skal vi tro hva du skriver.

Ellers argumenterte jeg tidligere i år mot at alle klubber i TL skulle få sin egen tråd. Hadde det vært opp til meg hadde vi skrevet minst mulig om andre klubber enn Brann her. Det kan man gjøre andre steder!

Når det gjelder Nilsen-tråden derimot hadde jeg ikke reagert på om den fikk overleve. Når vi i hele høst har klart å diskutere Mjelde og RBH om hverandre i sine respektive tråder, pluss noen til, så hadde vi klart å diskutere trenerspørsmålet i mer en én tråd. Og hadde flertallet fortsatt ville benyttet den opprinnelige hadde det blitt lite trafikk i den nye til eventuelt han hadde blitt ansatt. Det ser vi i spillertrådene også. En tråd blir opprettet når det går rykter om en ny spiller. Det skjer ingenting på en stund, men så blir tråden hentet opp igjen når spilleren eventuelt kommer eller ikke kommer.
Rød makt på Hansa

thomas007

Til Krøvel Vellevold: Mener du seriøst at de som ikke frekventerer forumet daglig "egentlig driter i " hva som diskuteres her inne ?
Betalende medlemmer av bataljonen som går inn supporterklubbens offisielle sider og forum bør kunne forvente at man kan delta i en diskusjon om Branns nye trener uten å måtte gå gjennom en lektyre på 100 sider om diverse andre trenere før man endelig finner diskusjoner om Steinar Nilsen som i skrivende øyeblikk seiler frem som den mest aktuelle kandidaten.

Du sammenligner forøvrig et forum med Dagsrevyen, en utrolig dårlig sammenligning forresten. Ikke kan man "spole" i Dagsrevyen og man kan ikke man delta i Dagsrevyen på samme måte som i et forum.

Skal man først sammenligne et tv-program med dette forumet er det bedre å spørre om du sitter 4 timer og ser på andre programmer for å se det du ønsker..

Og dette pisset ditt om at de som ikke frekventerer her inne daglig egentlig driter i det som diskuteres her inne ... Vel, vanskelig å kommentere noe så forferdelig idiotisk..

Trådstarter har min fulle støtte!

Hilsen engasjert Brannsupporter som er veldig interessert i Brann til tross for at han ikke bruker hvert bidige minutt av livet sitt på bataljonen.no

Eivind

Må få lov å gi min støtte til trådstarter her jeg også. Nå frekventerer jeg flere forumer daglig, har vel knapt vært innom ett eneste som har samme policyen som dette forumet. Del opp i flere tråder, er jo nesten blitt slik at man har en tråd som heter "Sportsklubben Brann" hvor alt skal diskuteres.

Nixon

He he, ser ut til at kompisene til Stoffi kommer støttende til likevel!:)
Rød makt på Hansa

thesevs

Nå gjenstår det bare at bestemoren til Stoffi også dukker opp.. og da skal du se at det blir orden i sakene.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Trodde ikke fremtidige trenere frekventerte på forumet, jeg.. Men en kan aldri vite!

Stoffi

Quote from: Nixon on November 11, 2008, 15:23:16 PM
He he, ser ut til at kompisene til Stoffi kommer støttende til likevel!:)


hehe. :)

Eivind kjenner jeg ikke, thomas007 tror jeg jeg kjenner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 10:15:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 00:00:10 AM
Quote from: dudo on November 10, 2008, 05:22:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?


Neida, det er jo "bare" snart 1500 innlegg, og kanskje 200-300 ord i hvert innlegg i snitt. Hvis du gjør det om til en bok, får du en bok på mellom 350 og 500 sider.


Hmm. Som Krøvel har prøvd å forklare deg et par ganger nå Stoffi. Man må IKKE lese gjennom hele tråden hver gang.

Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 10:15:34 AM
Hvor mange andre forumer har du vært på, Klaus?Andre lag er et forum emne, det er et synonym for "TIPPELIGAEN".
Slett hele forumet hvis folk ikke takler å se tråder med andre lag. Forumet heter TIPPELIGAEN, og det innbyr til diskusjoner om andre klubber enn brann, men samtidig forbyr admin det.... hvor er logikken?

Videre syns jeg det er ekstremt snevert og egoistisk av Klaus og Krøvel, som ikke evner å se ting fra den gjennomsnittlige brukeren sin side. Dere har hele tiden argumentert med at DERE syns det er bra som det er. Vel, veldig få er som dere. De færreste er like aktiv som dere, og det er helt åpenlyst at en tråd med 77 diskusjoner og 2370 innlegg IKKE er brukervennlig for alle andre enn Krøvel og Klaus + noen fler som dere. Dette er grunnleggende logikk, du lærte det på skolen, du lærte det i barnehagen og hjemme.



Jeg er kun på et annet, men der skrives det så lite at det ikke er noe sammenligningsgrunnlag.
Admin forbyr ikke diskusjoner om andre klubber, det kan gjøres i andre lag- tråden, men man forbyr tråder som "RBK", "VIF" osv. som forpester forumet.

Hvorfor skulle jeg bry meg om hva som er mest brukervennlig for andre Stoffi? Jeg kjemper saker som angår meg selvfølgelig.
Som Krøvel og har poengtert; er man interessert nok i å diskutere Brann her inne, så klarer man fint å gå inn her et par ganger i uka, og da er det ikke så vanskelig å følge med. For man må IKKE lese gjennom alle de 2370 innleggene hver gang man er her inne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

laksevåg

når krøvel og klaus bruker mest tid her inne så  må nesten de få bestemme kordan det skal se ut og e vel sjeldent 2000 nye innlegg hver gang vist du e innpå her et par ganger i uken?
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

krøvel vellevold

Det er jo morsomt at Stoffi bruker "flertallet er enig med meg" som argument. Men når det viser seg at flertallet IKKE er enig med ham, så er ikke "demokrati" noe argument likevel.

Min opptelling viser at Stoffi, Mobben, Brannfl og Dudo (4 stk) støttet oppdeling i masse tråder før kompisene til Stoffi (Thomas 007 og Eivind) på 5 minutter plutselig løp til forumet og økte det til 6. De som vil ha det slik som i dag, var åpenbart Klaus, Krøvel, Tonynord, Posemedsnopi, Gubrask, Stian, Langhår og Thesevs. Det er 8. Så kom Laksevåg, og det har blitt 9. Så har man SKBMiller, Ferguson og Tobey som er usikre.

Så har vi denne: "Har forresten snakket endel kamerater som tidligere var aktive brukere på forumet om dette emnet, og de sa jeg traff spikeren på hodet, alle som en". Dette er  Petter Puddefjord-argumentasjon! "Alle jeg kjenener er enige med meg!"

Så til Thomas 007: Hvis du frekventerer forumet så sjeldent at du må "lese 100 sider", så er jo det din egen feil! Hadde du gått inn på forumet noen ganger i uken, så hadde du hatt null problem med å holde deg oppdatert. Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem. Det forteller jo i så fall at du ikke er for engasjert i det som diskuteres her inne. Og hvorfor må du liksom lese gjennom en hel tråd på 50 sider for å kunne engasjere deg? Det må da kunne gå an å mene noe om et lag, en kamp eller en trenerkandidat uten å lese de 48 første sidene! Skulle tro det var en tråd der du måtte følge hele handlingen for så å komme til sluttpoenget! Trådene LEVER! Man trenger ikke lese de 48 første sidene for å vite hva som diskuteres. Det som står først i tråden har ofte ingen relevans til det man diskuterer på de siste sidene. Derfor kan man trygt hoppe over alt bortsett fra den siste eller de siste par sidene, og likevel kunne blande seg inn i diskusjonen.

Og så dette med at vi liksom går glipp av mange potensielle brukere... Javel? Og så? For meg er det ikke noe mål å ha flest mulig debattanter her inne. Det kan fort bli overaktivitet på et forum. Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?
Legg ned hele klubben!

laksevåg

og har du lest alle 50 sidene en gang så må du faktisk ikkje lese de neste gang du logger inn..
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM
Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?


Der traff du spikeren på hodet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM
Det er jo morsomt at Stoffi bruker "flertallet er enig med meg" som argument. Men når det viser seg at flertallet IKKE er enig med ham, så er ikke "demokrati" noe argument likevel.

Min opptelling viser at Stoffi, Mobben, Brannfl og Dudo (4 stk) støttet oppdeling i masse tråder før kompisene til Stoffi (Thomas 007 og Eivind) på 5 minutter plutselig løp til forumet og økte det til 6. De som vil ha det slik som i dag, var åpenbart Klaus, Krøvel, Tonynord, Posemedsnopi, Gubrask, Stian, Langhår og Thesevs. Det er 8. Så kom Laksevåg, og det har blitt 9. Så har man SKBMiller, Ferguson og Tobey som er usikre.

Så har vi denne: "Har forresten snakket endel kamerater som tidligere var aktive brukere på forumet om dette emnet, og de sa jeg traff spikeren på hodet, alle som en". Dette er  Petter Puddefjord-argumentasjon! "Alle jeg kjenener er enige med meg!"

Så til Thomas 007: Hvis du frekventerer forumet så sjeldent at du må "lese 100 sider", så er jo det din egen feil! Hadde du gått inn på forumet noen ganger i uken, så hadde du hatt null problem med å holde deg oppdatert. Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem. Det forteller jo i så fall at du ikke er for engasjert i det som diskuteres her inne. Og hvorfor må du liksom lese gjennom en hel tråd på 50 sider for å kunne engasjere deg? Det må da kunne gå an å mene noe om et lag, en kamp eller en trenerkandidat uten å lese de 48 første sidene! Skulle tro det var en tråd der du måtte følge hele handlingen for så å komme til sluttpoenget! Trådene LEVER! Man trenger ikke lese de 48 første sidene for å vite hva som diskuteres. Det som står først i tråden har ofte ingen relevans til det man diskuterer på de siste sidene. Derfor kan man trygt hoppe over alt bortsett fra den siste eller de siste par sidene, og likevel kunne blande seg inn i diskusjonen.

Og så dette med at vi liksom går glipp av mange potensielle brukere... Javel? Og så? For meg er det ikke noe mål å ha flest mulig debattanter her inne. Det kan fort bli overaktivitet på et forum. Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?


Såvidt jeg kan se, er SKBmiller enig med meg. Det gjør det til 7. Tobey er enig med at det er et roteforum, men ikke helt enig med løsningen.

Langhår og Thesevs uttaler seg om ANDRE LAG tråden, ikke forslaget mitt. De henviser til at den spesifikke tråden har blitt diskutert allerede, og at de ikke vil ha et vgd forum der man diskuterer alle mulige lag. Jeg kan ikke se at de støtter deg eller meg.

Laksevåg sier vel første setningen med stor sarkasme, ellers er det tidenes dummeste innlegg. Han er nøytral, utifra posten hans. Hvis han da faktisk ikke mener at krøvel og Klaus har rett til å bestemme hvordan forumet skal være.... Men det blir for dumt, ingen sier noe slikt alvorlig, eller?

Så det reelle tallet er 7-6 i min favør.

Og det på din egen hjemmebane.



Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 23:16:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM
Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?


Der traff du spikeren på hodet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM


Så til Thomas 007: Hvis du frekventerer forumet så sjeldent at du må "lese 100 sider", så er jo det din egen feil! Hadde du gått inn på forumet noen ganger i uken, så hadde du hatt null problem med å holde deg oppdatert. Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem. Det forteller jo i så fall at du ikke er for engasjert i det som diskuteres her inne. Og hvorfor må du liksom lese gjennom en hel tråd på 50 sider for å kunne engasjere deg? Det må da kunne gå an å mene noe om et lag, en kamp eller en trenerkandidat uten å lese de 48 første sidene! Skulle tro det var en tråd der du måtte følge hele handlingen for så å komme til sluttpoenget! Trådene LEVER! Man trenger ikke lese de 48 første sidene for å vite hva som diskuteres. Det som står først i tråden har ofte ingen relevans til det man diskuterer på de siste sidene. Derfor kan man trygt hoppe over alt bortsett fra den siste eller de siste par sidene, og likevel kunne blande seg inn i diskusjonen.



Så med andre ord, man må besøke forumet hver dag for å ha en rett til å bruke forumet? Sieg heil!

Makan. Så Thomas er en mindreverdig forumbruker fordi han ikke gidder å poste i rotet ditt?

Hvis man er inne en gang i måneden, er det enkelt for thomas å poste hvis mitt system blir innført, fordi da kan han se på topic i stedet for å bla gjennom tusenvis av innlegg med 111 diskusjoner som alle diskuteres om hverandre. Hvordan i alle dager skal han greie å plukke opp en diskusjon, eller finne ut hva som faktisk diskuteres?

Du mener vel at du er en mye bedre supporter enn alle andre også, siden du ofrer halve livet ditt for Brann? Det er rimelig å anta siden du mener forumbrukere som ikke er inne hver dag ikke fortjener å bruke forumet, noe som igjen betyr at du hever deg selv over de aller fleste her inne.

Jeg blir skremt, Krøvel, skremt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Henrik8

Krøvel: Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem.

Stoffi: Det er rimelig å anta siden du mener forumbrukere som ikke er inne hver dag ikke fortjener å bruke forumet, noe som igjen betyr at du hever deg selv over de aller fleste her inne.

Uten å ta side her er det Krøvel sier ganske langt fra det du påstår at han sier, Stoffi. Krøvel snakker om ikke å gidde å sjekke mer enn en gang i måneden, mens du påstår han sier, som den ordrette quoten ovenfor viser, at forumbrukere som ikke er her hver dag, ikke fortjener å bruke forumet. Det er et ganske langt sprang fra en gang i måneden til hver dag. Til og med Krøvels løsning, at folk kan sjekke et par ganger i uken, og dermed greier seg fint, er jo langt unna de ordene du putter i munnen hans.

Holder meg ellers som nevnt nøytral til diskusjonen, siden dere teller. Det er tidvis rotete på forumet, men jeg har ikke noe problem med å følge de relevante delene av diskusjonene.
Kjør over pakket 09`

Yes!wehavenobananas

November 12, 2008, 04:30:56 AM #121 Last Edit: November 12, 2008, 04:34:02 AM by Yes!wehavenobananas
Quote from: Henrik8 on November 12, 2008, 00:39:17 AM
Krøvel: Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem.

Stoffi: Det er rimelig å anta siden du mener forumbrukere som ikke er inne hver dag ikke fortjener å bruke forumet, noe som igjen betyr at du hever deg selv over de aller fleste her inne.

Uten å ta side her er det Krøvel sier ganske langt fra det du påstår at han sier, Stoffi. Krøvel snakker om ikke å gidde å sjekke mer enn en gang i måneden, mens du påstår han sier, som den ordrette quoten ovenfor viser, at forumbrukere som ikke er her hver dag, ikke fortjener å bruke forumet. Det er et ganske langt sprang fra en gang i måneden til hver dag. Til og med Krøvels løsning, at folk kan sjekke et par ganger i uken, og dermed greier seg fint, er jo langt unna de ordene du putter i munnen hans.

Holder meg ellers som nevnt nøytral til diskusjonen, siden dere teller. Det er tidvis rotete på forumet, men jeg har ikke noe problem med å følge de relevante delene av diskusjonene.


Og alle andre snakker om at det hadde blitt en god del mer oversiktlig om man kunne delt opp enkelte tråder. Det finnes en mellomting. Noen snakker om at det går mot én tråd med 4 millioner innelgg dagling, mens andre spår 7000 forskjellige tråder pr. dag med et snitt på omtrent 1,00001 innlegg i hver av de. Men det finnes en mellomting.

I mine øyne er det helt greit å skille f.eks Nilsen og Nanne i to forskjellige tråder. Det er jo mange innlegg daglig om begge to, og det er strengt tatt ikke så ille å skille de i 2 forskjellige tråder, så lenge brukerne klarer å holde seg til topicen. Da mener jeg at man må være flink til å holde seg til tema, og ikke gjøre Nanne-tåden til en Nilsen-tåd, eller visa versa. Akkurat dét tror jeg ikke at en del brukere her inne ikke hadde klart å mestre, f.eks Klaus Brann (som tydeligvi er lite ryddig og oversiktlig av seg..).

krøvel vellevold

November 12, 2008, 05:26:35 AM #122 Last Edit: November 12, 2008, 07:01:03 AM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on November 12, 2008, 00:17:49 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM


Så til Thomas 007: Hvis du frekventerer forumet så sjeldent at du må "lese 100 sider", så er jo det din egen feil! Hadde du gått inn på forumet noen ganger i uken, så hadde du hatt null problem med å holde deg oppdatert. Gidder du bare å sjekke en gang i måneden, så er det ditt problem. Det forteller jo i så fall at du ikke er for engasjert i det som diskuteres her inne. Og hvorfor må du liksom lese gjennom en hel tråd på 50 sider for å kunne engasjere deg? Det må da kunne gå an å mene noe om et lag, en kamp eller en trenerkandidat uten å lese de 48 første sidene! Skulle tro det var en tråd der du måtte følge hele handlingen for så å komme til sluttpoenget! Trådene LEVER! Man trenger ikke lese de 48 første sidene for å vite hva som diskuteres. Det som står først i tråden har ofte ingen relevans til det man diskuterer på de siste sidene. Derfor kan man trygt hoppe over alt bortsett fra den siste eller de siste par sidene, og likevel kunne blande seg inn i diskusjonen.



Så med andre ord, man må besøke forumet hver dag for å ha en rett til å bruke forumet? Sieg heil!

Makan. Så Thomas er en mindreverdig forumbruker fordi han ikke gidder å poste i rotet ditt?

Hvis man er inne en gang i måneden, er det enkelt for thomas å poste hvis mitt system blir innført, fordi da kan han se på topic i stedet for å bla gjennom tusenvis av innlegg med 111 diskusjoner som alle diskuteres om hverandre. Hvordan i alle dager skal han greie å plukke opp en diskusjon, eller finne ut hva som faktisk diskuteres?

Du mener vel at du er en mye bedre supporter enn alle andre også, siden du ofrer halve livet ditt for Brann? Det er rimelig å anta siden du mener forumbrukere som ikke er inne hver dag ikke fortjener å bruke forumet, noe som igjen betyr at du hever deg selv over de aller fleste her inne.

Jeg blir skremt, Krøvel, skremt.


Du blir skremt ja... Fint det! Du som kommer med "sieg heil" i diskusjonen... Luring  du!

Mindreverdige brukere? Herregud, mann! Hvis folk ikke gidder å sjekke forumet mer enn en gang i måneden, så er det deres eget problem! Uansett er det håpløst med debattanter som kom kanskje gir deg et svar en måned senere. Dette er et LEVENDE forum. Ting skjer hele tiden. Da nytter det ikke å sjekke en gang i måneden og tro at du skal kunne ha full oversikt over hva som skjer!

Hvorfor skal forresten vi som er aktive brukere av forumet ta hensyn hva de som "aldri" bruker forumet måtte mene om hvordan ting fungerer her? Det er deres eget problem at de "aldri" er her inne, slik at de får mye å lese hver gang de er her.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

November 12, 2008, 05:31:14 AM #123 Last Edit: November 12, 2008, 05:37:24 AM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM
Langhår og Thesevs uttaler seg om ANDRE LAG tråden, ikke forslaget mitt. De henviser til at den spesifikke tråden har blitt diskutert allerede, og at de ikke vil ha et vgd forum der man diskuterer alle mulige lag. Jeg kan ikke se at de støtter deg eller meg.


Denne er morsom, fordi du selv har sagt at denne tråden ikke handler om det å starte Nilsen-tråd spesielt, men om det å dele opp i mange tråder generelt. Det er da også den generelle greien med å dele opp i mange tråder, som for en stor del har blitt diskutert her. Når Langhår og Thesevs uttaler seg slik de gjør, så viser jo det hvilken holdning de har i diskusjonen. Laksevåg går vel ganske langt i å antyde at det slett ikke er noe problem med lange tråder.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

November 12, 2008, 06:54:54 AM #124 Last Edit: November 12, 2008, 06:59:12 AM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM

Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 23:16:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM
Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?


Der traff du spikeren på hodet.


Jeg gir meg ende over. Her har det tydeligvis blitt for mange øl på fotballpuben, og hasjpipene går for fullt i heimen.



Nei, det var vanskelig å skjønne dette du! Du sier selv at vi "ekskluderer" veldig mange potensielle brukere med det "rotet" som er her inne. Javel, men det blir ikke mindre uoversiktlig og rotete av at det blir mange flere som skriver her. Det blir ikke kortere tråder, og nødvendigheten av å sjekke forumet ofte for å unngå å få jævlig mye å lese gjennom, blir ikke mindre av at det blir mange flere brukere.

Og jeg fatter fremdeles ikke hva du skal på side 2, 11 og 23 etter, i en tråd som er på 48 sider. Hvorfor i himmelens navn skal du lese om kamper som ble spilt for lenge siden? Og i trenertråden: Du leter ikke på side 1 og 3 for å se siste nytt om hva som skjer med Steinar Nilsen. Hvis det ikke står noe nytt om Steinar Nilsen på de siste sidene, så er det fordi det ikke har kommet noe nytt!

Og nei; det går ikke kjappere å lese gjennom innleggene på forumet av at det blir flere tråder. I stedet for at du finner alt om f.eks. VIF på "andre lag"-tråden, så må du lete gjennom 30 kamptråder som angår VIF.
Legg ned hele klubben!

Hansi72

Min far er sterkere enn din far. Faktisk så er han sterkere enn samtliges fedre her inne. Tilsammen...
Train hard, fight easy!
Up the reds!

laksevåg

kan ikkje vi stemme over det då?
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Eivind

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM


Min opptelling viser at Stoffi, Mobben, Brannfl og Dudo (4 stk) støttet oppdeling i masse tråder før kompisene til Stoffi (Thomas 007 og Eivind) på 5 minutter plutselig løp til forumet og økte det til 6. 


Kjenner absolutt ikke denne Stoffi i den virkelige verden. Men deler hans syn i denne diskusjonen. Om det gjør meg til kompisen hans så flott! En ny kamerat i dag.

Ferguson

Krøvel: Du skal få min støtte! Som sagt Stoffi så er det bare til å gå inn på "redigere profil" og gå til "vis innlegg" og vips så har du en oversikt over alle innleggene du har skrevet og kan dermed lett gå inn på emnet der ditt innlegg er publisert. Det klarer til og med jeg som er noe av det dummeste du finner når det gjelder data.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 05:31:14 AM
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM
Langhår og Thesevs uttaler seg om ANDRE LAG tråden, ikke forslaget mitt. De henviser til at den spesifikke tråden har blitt diskutert allerede, og at de ikke vil ha et vgd forum der man diskuterer alle mulige lag. Jeg kan ikke se at de støtter deg eller meg.



Denne er morsom, fordi du selv har sagt at denne tråden ikke handler om det å starte Nilsen-tråd spesielt, men om det å dele opp i mange tråder generelt. Det er da også den generelle greien med å dele opp i mange tråder, som for en stor del har blitt diskutert her. Når Langhår og Thesevs uttaler seg slik de gjør, så viser jo det hvilken holdning de har i diskusjonen. Laksevåg går vel ganske langt i å antyde at det slett ikke er noe problem med lange tråder.


God Morgen!

Det stemmer, jeg snakker om å dele opp flere tråder generelt, det gjelder ikke kun Nilsen-tråden, men en ny politikk på forumet. Det Langhår og Thesevs snakker om, er en ENKELT-tråd, nemlig Andre lag-tråden, som de mener bør være som den er fordi de ikke vil ha for mye debatt om andre tippeligalag. Jeg skjønner deres standpunkt, selv om jeg da føler hele tippeligaforumet mister sin rett.
Altså, disse uttaler seg om en enkeltsak, IKKE om nilsen og alle andre tråder. Hvis de da ikke kommer inn og sier de er motstandere av dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: Ferguson on November 12, 2008, 09:09:07 AM
Krøvel: Du skal få min støtte! Som sagt Stoffi så er det bare til å gå inn på "redigere profil" og gå til "vis innlegg" og vips så har du en oversikt over alle innleggene du har skrevet og kan dermed lett gå inn på emnet der ditt innlegg er publisert. Det klarer til og med jeg som er noe av det dummeste du finner når det gjelder data.


Du har heller ikke helt skjønt hovedpoenget i diskusjonen. Jeg er ikke bare interessert i å lese mine innlegg, jeg vil gjerne lese hva andre har skrevet om et bestemt tema. Hvis vi har fler tråder, kan jeg lett finne temaet jeg er interessert i, og følge med på en diskusjon.
I tillegg er løsningen du snakker om ekstremt tungvint.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 06:54:54 AM
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM

Quote from: Klaus_Brann on November 11, 2008, 23:16:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 22:55:24 PM
Og hvordan skulle Stoffi klare seg her inne med dobbel trafikk av det som er i dag, når han ikke engang klarer å holde oversikten med dagens trafikk?


Der traff du spikeren på hodet.


Jeg gir meg ende over. Her har det tydeligvis blitt for mange øl på fotballpuben, og hasjpipene går for fullt i heimen.



Nei, det var vanskelig å skjønne dette du! Du sier selv at vi "ekskluderer" veldig mange potensielle brukere med det "rotet" som er her inne. Javel, men det blir ikke mindre uoversiktlig og rotete av at det blir mange flere som skriver her. Det blir ikke kortere tråder, og nødvendigheten av å sjekke forumet ofte for å unngå å få jævlig mye å lese gjennom, blir ikke mindre av at det blir mange flere brukere.

Og jeg fatter fremdeles ikke hva du skal på side 2, 11 og 23 etter, i en tråd som er på 48 sider. Hvorfor i himmelens navn skal du lese om kamper som ble spilt for lenge siden? Og i trenertråden: Du leter ikke på side 1 og 3 for å se siste nytt om hva som skjer med Steinar Nilsen. Hvis det ikke står noe nytt om Steinar Nilsen på de siste sidene, så er det fordi det ikke har kommet noe nytt!

Og nei; det går ikke kjappere å lese gjennom innleggene på forumet av at det blir flere tråder. I stedet for at du finner alt om f.eks. VIF på "andre lag"-tråden, så må du lete gjennom 30 kamptråder som angår VIF.


Heisann igjen, Krøvel.

Jeg foreslår at du leser mitt innlegg fra igår kveld, der jeg punktvis forteller deg hvordan ting ligger an.
Blir det fler tråder, kan jeg mye fortere finne info jeg leter etter. Les innlegget mitt, er spent på å om det går opp et lys for deg, eller om katten tar tungen din.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 12, 2008, 09:53:30 AMJeg foreslår at du leser mitt innlegg fra igår kveld, der jeg punktvis forteller deg hvordan ting ligger an.
Blir det fler tråder, kan jeg mye fortere finne info jeg leter etter. Les innlegget mitt, er spent på å om det går opp et lys for deg, eller om katten tar tungen din.


Hva er nytt? Jeg er fremdeles ikke enig med deg fordi om jeg har lest det en gang til!

Du vil ikke ha flere diskusjoner innenfor samme emne i samme tråd (f.eks. Nilsen, Nanne, Sandstø, osv. i en tråd som handler om trenerkandidatene), jeg vil ikke at samme emne skal fordele seg ut over mange tråder (f.eks. at trenerkandidatene diskuteres i 5-10 ulike tråder)

Det holder nå, Stoffi! Moderatorene har bestemt at de ikke vil ha det slik du vil ha det. Innse realiteten: Det kommer ikke til å åpnes for noen Steinar Nilsen-tråd før den dagen han eventuelt er ansatt. Ved å opprette denne klagetråden har du laget et kjempenummer ut av noe som burde være til å leve med. Respekter moderatorenes avgjørelse!
Legg ned hele klubben!

olebrann3

November 12, 2008, 12:58:52 PM #133 Last Edit: November 12, 2008, 13:00:24 PM by olebrann3
er helt enig med krøvel, er man bare inne en gang i måneden så er det dens problem.. Selv er eg inne minst 1 gang daglig og leser alt nytt som er kommet da.

er fornøyd med slik det er eg, men eg skjønner at folk synst det kan være rotete.. men støtter ikke å lage nye tråder om alt

krøvel vellevold

Jaja. Men vi kommer ingen vei med denne diskusjoen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 14:41:30 PM
Jaja. Men vi kommer ingen vei med denne diskusjoen.


Si ikke det. Vi har en lang vinter foran oss!
Rød makt på Hansa

laksevåg

Quote from: Nixon on November 12, 2008, 14:43:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 14:41:30 PM
Jaja. Men vi kommer ingen vei med denne diskusjoen.


Si ikke det. Vi har en lang vinter foran oss!
snart kommer jo FM09 ut så må regne med at vinteren ikkje blir så lang..  :P
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Stoffi

November 12, 2008, 15:46:51 PM #137 Last Edit: November 12, 2008, 16:25:31 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 10:08:59 AM
Quote from: Stoffi on November 12, 2008, 09:53:30 AMJeg foreslår at du leser mitt innlegg fra igår kveld, der jeg punktvis forteller deg hvordan ting ligger an.
Blir det fler tråder, kan jeg mye fortere finne info jeg leter etter. Les innlegget mitt, er spent på å om det går opp et lys for deg, eller om katten tar tungen din.


Hva er nytt? Jeg er fremdeles ikke enig med deg fordi om jeg har lest det en gang til!

Du vil ikke ha flere diskusjoner innenfor samme emne i samme tråd (f.eks. Nilsen, Nanne, Sandstø, osv. i en tråd som handler om trenerkandidatene), jeg vil ikke at samme emne skal fordele seg ut over mange tråder (f.eks. at trenerkandidatene diskuteres i 5-10 ulike tråder)

Det holder nå, Stoffi! Moderatorene har bestemt at de ikke vil ha det slik du vil ha det. Innse realiteten: Det kommer ikke til å åpnes for noen Steinar Nilsen-tråd før den dagen han eventuelt er ansatt. Ved å opprette denne klagetråden har du laget et kjempenummer ut av noe som burde være til å leve med. Respekter moderatorenes avgjørelse!


Jeg respekterer moderatorer som vet hvordan de skal drive et forum skikkelig, og som har erfaring med det. :)


Og du tar feil, det går ikke an å leve med rotet, det beviser alle de som IKKE gidder å bruke forumet, nå også inkludert meg selv, dessverre. Av de 9 vi er som står sammen på Hansa, var 7 av oss relativt aktive brukere på forumet for en god stund siden. Men etter at det ble strammet inn og noe tydeligvis forandret seg i moderator-teamet, forsvant alle en etter en. Jeg er siste mann, og nå stikker jeg også.

Ha det bra, det er synd å se forumet forfalle.

(krøvel og klaus er vel glad for at jeg stikker, sikkert flere som postet her også, men det blir å skyte seg selv i foten. Et livlig og aktivt forum er alltid kjekt)



Edit: Sjekket nettopp hvordan forumet var i 2003. Da fungerte det slik jeg vil ha det, folk laget tråder i "hytt og gevær" som krøvel ville sagt, og likevel fungerte det flott. Det kan jo bare bety at Krøvel farer med sprøyt. Han må også ha korttidshukommelse siden han ikke husker at dette fungerte bra.
Dessverre er mange moderatorer forsvunnet, og nye har kommet inn.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

laksevåg

hvil i fred stoffi. Du kan jo alltids spørre hun berømte bestemoren din om hun vil overta brukeren din :)
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Klaus_Brann

November 12, 2008, 17:44:54 PM #139 Last Edit: November 12, 2008, 17:51:25 PM by Klaus_Brann
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM

Hvis han da faktisk ikke mener at krøvel og Klaus har rett til å bestemme hvordan forumet skal være.... Men det blir for dumt, ingen sier noe slikt alvorlig, eller?



Tja, hvorfor ikke?
Det er vel bedre at vi som bruker mye tid her inne bestemmer hvordan det skal være, i stedet for at du som ikke bruker så mye tid her inne skal det. Eller?


Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM
Jeg gir meg ende over. Her har det tydeligvis blitt for mange øl på fotballpuben, og hasjpipene går for fullt i heimen.

Her har jeg skrevet og skrevet i dagesvis, og dere har fremdeles ikke tatt poenget. Det er jo helt god natt her.

- Det blir ikke forvirring i trådene

 

Jeg har tatt poenget, og skjønner godt hva du mener, men jeg er UENIG med deg. Det er to litt forskjellige ting.

Og jo, det kommer fortsatt til å bli forvirring i trådene, for folk kommer til å sammenligne f.eks. Sandstø med Nilsen i Steinar Nilsen tråden, og omvendt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 12, 2008, 15:46:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 10:08:59 AM
Quote from: Stoffi on November 12, 2008, 09:53:30 AMJeg foreslår at du leser mitt innlegg fra igår kveld, der jeg punktvis forteller deg hvordan ting ligger an.
Blir det fler tråder, kan jeg mye fortere finne info jeg leter etter. Les innlegget mitt, er spent på å om det går opp et lys for deg, eller om katten tar tungen din.


Hva er nytt? Jeg er fremdeles ikke enig med deg fordi om jeg har lest det en gang til!

Du vil ikke ha flere diskusjoner innenfor samme emne i samme tråd (f.eks. Nilsen, Nanne, Sandstø, osv. i en tråd som handler om trenerkandidatene), jeg vil ikke at samme emne skal fordele seg ut over mange tråder (f.eks. at trenerkandidatene diskuteres i 5-10 ulike tråder)

Det holder nå, Stoffi! Moderatorene har bestemt at de ikke vil ha det slik du vil ha det. Innse realiteten: Det kommer ikke til å åpnes for noen Steinar Nilsen-tråd før den dagen han eventuelt er ansatt. Ved å opprette denne klagetråden har du laget et kjempenummer ut av noe som burde være til å leve med. Respekter moderatorenes avgjørelse!


Jeg respekterer moderatorer som vet hvordan de skal drive et forum skikkelig, og som har erfaring med det. :)


Og du tar feil, det går ikke an å leve med rotet, det beviser alle de som IKKE gidder å bruke forumet, nå også inkludert meg selv, dessverre. Av de 9 vi er som står sammen på Hansa, var 7 av oss relativt aktive brukere på forumet for en god stund siden. Men etter at det ble strammet inn og noe tydeligvis forandret seg i moderator-teamet, forsvant alle en etter en. Jeg er siste mann, og nå stikker jeg også.




Nei så trist!

Er det noe jeg driter i, så er det alle som KUNNE ha skrevet her inne! Ser ikke hva som skulle være så forlokkende med at forumet hadde hatt mange flere brukere. Syns det er mer enn nok aktivitet som det er. Blir ikke mindre rotete og uoversiktlig av at det blir flere brukere og flere innlegg, for å si det sånn...

At ikke folk klarer å holde oversikten fordi de ikke gidder å sjekke forumet mer enn et par ganger i måneden: Kem bryr seg? Det er deres eget valg og deres eget problem. Forumet hadde ikke funket hvis folk drev og svarte på ting lenge etter at det ble skrevet.
Legg ned hele klubben!

laksevåg

Quote from: Klaus_Brann on November 12, 2008, 17:44:54 PM
Quote from: Stoffi on November 11, 2008, 23:52:10 PM

Hvis han da faktisk ikke mener at krøvel og Klaus har rett til å bestemme hvordan forumet skal være.... Men det blir for dumt, ingen sier noe slikt alvorlig, eller?



Tja, hvorfor ikke?
Det er vel bedre at vi som bruker mye tid her inne bestemmer hvordan det skal være, i stedet for at du som ikke bruker så mye tid her inne skal det. Eller?  poenge mitt var at når du e innpå her en gang iblandt og krøvel og klaus bruker flere timer hver dag her inne,  så bør dies meninger om kordan forumet ska se ut veie litt mer en ka du mener.. patetisk at du har klart og lage en 3siders tråd om dette(som du tydligvis klarte og følge med på og )
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

nummer9

Jeg begynne med å si at jeg ikke kjenner Stoffi eller bestemoren hans for den del.

Vil likevel si at jeg er 100% enig i argumentene hans. Jeg frekventerer forumet ganske ofte (gjerne flere ganger daglig), men om jeg av en eller annen grunn har vært borte i flere dager, er det nesten et ork å logge seg på. Jeg må nesten vite at jeg har god tid for å få lest uleste innlegg i tråder jeg går inn på, for å kunne se hvor en diskusjon har tatt veien siden sist.

Strukturen slik den er i dag er lagt opp for å tekkes dem som er hyppige brukere. Dette er vel ganske grei enighet i? At det er få som av dagens brukere som er uenig i dagens modell blir også selvoppfyllende profeti da terskelen for å føle forumet som nyttig og brukervennlig stadig blir større. Da regner jeg med at aktiviteten ikke er dalende, i så fall kan det jo være et tegn på at noe drives feil?

Jeg kommer nok ikke til å forsvinne fra forumet med det første, men det er på tross av dagens modell, og ene og alene fordi jeg ikke finner et bedre alternativ for å diskutere brannstoff. Er en god del brukere som jeg synes kommer med både fornuftige poeng, og artige betraktninger. Forumet kommer i alle fall å miste litt av sin humor når en ikke får høre om Stoffis Super-granny :P

Stoffi

November 18, 2008, 12:22:32 PM #143 Last Edit: November 18, 2008, 12:26:27 PM by Stoffi
Jeg kan ikke dy meg.

Tok en titt på forumet "Brann", og vet du hva?! Steinar Nilsen tråden liker FORTSATT på forsiden, 11 dager etter at den ble stengt. Ja, bare tenk for et kaos det hadde skapt hvis både han og dansken hadde fått sin egen tråd til å diskutere i, da hadde det blitt 8 aktive tråder i stedet for 6. Og som vi vet, blir jo 8 tråder rimelig mye å holde styr på, jeg greier det ikke, holder meg heller til å lese roman-tråder der det enkelt og greit er samlet 3000 innlegg med 170 diskusjoner i samme tråd, det gjør det jo så mye lettere å ha oversikt.

Dette viser vel stort sett at Krøvel farer med piss og propaganda, det viser at forumet bare har GODT av å få litt fler tråder, når det er så lite aktivitet som det er. Noen vil til og med påstå at mangelen på aktivitet skyldes amatørmessig moderering, dette er ikke noen barnehage, det er BRANNSUPPORTERNES offisielle forum, og det bør drives profesjonelt. Man bør reflektere litt over hvorfor kun et liten brøkdel av brannsupporterne er medlem av bataljonen, og ikke være en nisjeorganisasjon for særbrukere som noen av de som poster her. Derfor hadde det kanskje vært lurt å ta imot tips fra hvermannsen, og ikke bare erke-super-duper-supporteren...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ferguson

Nå diskuteres vel det ikke i så mange emner fortiden pga av silly season. Mulig det hadde fungert nå men i sesong hadde det blitt 1000 emner som hadde blitt startet.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Stoffi

Quote from: Ferguson on November 18, 2008, 12:38:34 PM
Nå diskuteres vel det ikke i så mange emner fortiden pga av silly season. Mulig det hadde fungert nå men i sesong hadde det blitt 1000 emner som hadde blitt startet.


Der tar du grundig feil.

Ferguson, gå til Brann-forumet, så blar du tilbake til de aller første sidene fra sommeren 2003, og begynner der. Deretter tar du litt stikkprøver oppover, men hold deg til eldre tider.

Der vil du se at det funket flott.

Med andre ord, vi kan konkludere med at siden det funket flott før i tiden, er det logisk å tro at det funker flott også nå, spesielt når vi ser på den ekstremt labre aktiviteten på forumet. Er jo nesten mer aktivitet på fotballaget mitt sitt forum, med 30 medlemmer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ferguson

Jeg har brukt forumet lenge så jeg vet hvordan det fungerte før. Husker at det var totalt kaos og nærmest umulig å føre en seriøs debatt. Etter omleggingen av forumet er det blitt mer ordnung og oversikten er bedre. Debattene er også blitt mer saklig og det er ikke untakstilstander på forumet.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Stoffi, du har sagt farvel for lenge siden. Så jeg fatter ikke hvorfor du kommer tilbake. Var det bare skryt og tomme trusler? Forventet du at vi skulle trygle på våre knær for at du skulle komme tilbake?

Når det gjelder dette med at det er ekstremt lav aktivitet, så er det bare piss. Det er høy aktivitet, men det meste dreier seg om én ting for tiden: Treneransettelsen.

Aktiviteten er mer enn høy nok. Det strømmer på med innlegg i trener-tråden, til tross for at den liksom skal være så utrolig uoversiktlig. Vel, de mange som skriver her klarer i hvert fall å orientere seg. Og jeg har overhodet ikke noen interesse av at vi skal bli så veldig mange flere her inne på forumet. Det er mer enn nok aktivitet fra før. Blir forumet bedre av hundrevis av flere brukere? Neppe.

Og hvorfor skal vi gjøre forumet enklere for folk som ikke er her mer enn en gang i måneden? Forumet blir jo totalt ubrukelig hvis man får svar en måned senere. Internett går kjapt. Skal man henge med på forumet, så nytter det ikke å sjekke en sjelden gang. Folk forventer svar I DAG - Ikke om en måned.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 18, 2008, 13:10:08 PM
Stoffi, du har sagt farvel for lenge siden. Så jeg fatter ikke hvorfor du kommer tilbake. Var det bare skryt og tomme trusler? Forventet du at vi skulle trygle på våre knær for at du skulle komme tilbake?

Når det gjelder dette med at det er ekstremt lav aktivitet, så er det bare piss. Det er høy aktivitet, men det meste dreier seg om én ting for tiden: Treneransettelsen.

Aktiviteten er mer enn høy nok. Det strømmer på med innlegg i trener-tråden, til tross for at den liksom skal være så utrolig uoversiktlig. Vel, de mange som skriver her klarer i hvert fall å orientere seg. Og jeg har overhodet ikke noen interesse av at vi skal bli så veldig mange flere her inne på forumet. Det er mer enn nok aktivitet fra før. Blir forumet bedre av hundrevis av flere brukere? Neppe.

Og hvorfor skal vi gjøre forumet enklere for folk som ikke er her mer enn en gang i måneden? Forumet blir jo totalt ubrukelig hvis man får svar en måned senere. Internett går kjapt. Skal man henge med på forumet, så nytter det ikke å sjekke en sjelden gang. Folk forventer svar I DAG - Ikke om en måned.


Les nummer9 sitt innlegg.

Det som funket før, funker også nå.

Og jeg tar det øverste avsnittet ditt som et personangrep.

Som sagt, "Man bør reflektere litt over hvorfor kun et liten brøkdel av brannsupporterne er medlem av bataljonen, og ikke være en nisjeorganisasjon for særbrukere som noen av de som poster her. Derfor hadde det kanskje vært lurt å ta imot tips fra hvermannsen, og ikke bare erke-super-duper-supporteren..."
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

November 18, 2008, 16:23:57 PM #149 Last Edit: November 18, 2008, 16:29:53 PM by Stoffi
Videre tok jeg en titt på forumet 2 år etter at det ble opprettet. På den tiden var det ca det samme antall aktive brukere som nå, siden forumet på den tiden var blitt kjent og hadde eksistert en god stund.

Det jeg så, var at det ble postet i mellom 4-8 tråder hver dag, og emnene kunne være alt fra "brann må vinne nå" til "vi trenger Nils Nilsen som spiss".

Det vi ser nå, er 8 tråder det postes i, så må man flere dager tilbake for å finne en annen tråd som var aktiv, deretter noen dager til for å finne neste igjen, osv osv. Dette tyder jo absolutt på at det er nisjebrukerne som får briljere, de har sine nisjediskusjoner om billettsalgstall og alt mulig rart som folk flest ikke er fullt så interessert i utenom å kanskje se hvor mange billetter som er solgt til neste kamp.
Og om det hadde kommet dobbelt så mange tråder, hadde det ikke gjort noen verdens ting, det hadde tvert imot ført til at flere kunne deltatt fordi de ser overskriftene.


Som sagt, det jeg foreslår funket MEGET bra i åresvis på dette forumet, til og med Krøvel brukte forumet den gang og jeg så aldri at han klaget et sekund.

På grunnlag av disse FAKTAENE, faller Krøvel og Klaus sine argumenter vekk, siden det ikke kommer til å bli rot eller forvirring, fordi fortiden viser oss at det IKKE skjer når man har flere tråder, men derimot får man flere diskusjoner som trekker til seg flere forskjellige folk, og ikke bare super-duper-brukerne og andre som kanskje er interessert i rotet.


Siden dette er et offisielt forum for ALLE brannsupportere, er det merkverdig at Bataljonen har gjort forumet om til et nisjeforum for særbrukere. Dette er vel også litt av kritikken som rettes mot bataljonen som organisasjon, og som gjør at så mange holder seg unna bataljonen til tross for at de er brannsupportere.
Jeg synes bataljonen bør ta grep, og gjøre bataljonen til en organisasjon alle vil kunne kjenne seg igjen i. Og det kan begynne med forumet.

At super-elefantastisk-supportere får diktere for mye av hva som skjer, er vel stort sett hovedproblemet, siden de aller, aller fleste IKKE kjenner seg igjen i dette. Hvermannsen bør få diktere hva som skal skje, IKKE supersupporterne. Det vil bare skape avstand, og det er deler av grunnen til at vi har et felt z i det hele tatt.
For all del, Felt Z er absolutt en stor bidragsyter, og de er på mange måter bedre enn oss som står på bataljonsfeltene, men det hadde vært kjekt hvis vi hadde hatt EN, stor samlende organisasjon som ALLE kunne kjenne seg igjen i, slik som Klanen. (nei, alle på felt z er ikke "djevelske"(ironi) casuals)





Edit:

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,6952.0.html

Registerer at landåskongen har klaget på dette før
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up