• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klage

Started by Stoffi, November 07, 2008, 15:46:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 16:45:09 PM
Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 16:40:41 PM
Dette minner om pc-diskusjonen, der de gamle dinosaurene syns papirarkiver og papirarbeid er mer enn godt nok, og at det ikke er vits i å bruke pc.

Alle med vett i skallen vil være enig i at man leter heller gjennom 20 overskrifter enn 1350 innlegg i rotetråden "treneren etter Mjelde".

Ikke nok med det, et innlegg inneholder gjerne hundrevis av ord og tar lang tid å lese. I tillegg må du skrolle i ett sett og bruke lang tid på å finne det du leter etter.
En overskrift derimot, inneholder stort sett 1-5 ord, og du slipper å skrolle som en rabiat sau.

Hvordan kan dere ikke se denne enkle logikken? Har dere innsett at jeg har rett, men fortsetter å diskutere kun på trass? Jeg ser nemlig ingen annen mulighet. INGEN vil velge å lete gjennom 1350 innlegg når de kan bruke 4 sek på å se på overskrifter i stedet.


Hvis du vil vite hvordan det ligger an i trenerjakten, så holder det ikke å se på overskriftene. Og det holder ikke å gå inn på "Steinar Nilsen-tråden". Da må du gå inn på alle trenertrådene! Er det mer tidsbesparende og oversiktlig?

Hva er det med Steinar Nilsen som gjør at du KUN vil lese om ham, og helst vil slippe å lese om de andre trenerkandidatene?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Nå må du huske at folk ble veldig lei seg av å lese trådemner som "Rosenborg" og "Vålerenga" på bataljonen.nos forside, og derfor ble det "Andre lag" i stedet ... Jeg er fortsatt imponert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

November 09, 2008, 19:52:54 PM #52 Last Edit: November 09, 2008, 19:56:37 PM by krøvel vellevold
Hvorfor er det liksom interessant å lese en tråd om Vålerengen, men ikke om Start, f.eks.? Det skjer ikke så mye på den "andre lag"-tråden at det blir mer oversiktlig å dele den opp i 20 lagtråder!

"Andre lag 2008"-tråden er på 48 sider. Dvs ca en side pr uke den har vært igang. Det er faktisk ikke mye! Er du inne på forumet en gang i uken, så har du én side å lese i stedet for 20 tråder med ett innlegg i hver.
Legg ned hele klubben!

dudo

2374 innlegg er da definitivt noe. Og Stoffi har et godt poeng når den tråden like gjerne kunne lagt i et annet forum, og man kunne fjernet "Tippeligaen"-forumet. Alle trådene (uten om Cluj-tråden) skulle jo etter noens syn lagt i "Andre lag"-tråden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mobben

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 19:52:54 PM
Hvorfor er det liksom interessant å lese en tråd om Vålerengen, men ikke om Start, f.eks.? Det skjer ikke så mye på den "andre lag"-tråden at det blir mer oversiktlig å dele den opp i 20 lagtråder!


Du må jo forstå at om man ønsker å diskutere VIf, så betyr det ikkje så veldig mye ka andre mener om Start!? Veldig kor vanskelig det er å forstå prinsippet med denne diskusjonen då...

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 09, 2008, 19:55:44 PM
2374 innlegg er da definitivt noe. Og Stoffi har et godt poeng når den tråden like gjerne kunne lagt i et annet forum, og man kunne fjernet "Tippeligaen"-forumet. Alle trådene (uten om Cluj-tråden) skulle jo etter noens syn lagt i "Andre lag"-tråden.


Så når ble det interessant å lete frem ting som ble skrevet for nesten et år siden da?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Mobben on November 09, 2008, 19:56:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 19:52:54 PM
Hvorfor er det liksom interessant å lese en tråd om Vålerengen, men ikke om Start, f.eks.? Det skjer ikke så mye på den "andre lag"-tråden at det blir mer oversiktlig å dele den opp i 20 lagtråder!


Du må jo forstå at om man ønsker å diskutere VIf, så betyr det ikkje så veldig mye ka andre mener om Start!? Veldig kor vanskelig det er å forstå prinsippet med denne diskusjonen då...


Men hvorfor skal folk bare følge med på én ting av gangen?

Hvorfor skal folk KUN følge med på Steinar Nilsen-stoff, mens de driter i de andre kandidatene?

Hvorfor skal folk KUN lese om Vålerengen, mens de driter i nyheter om de andre lagene?

Er folk så snevre at de kun vil lese om enkelte motstandere og enkelte trenerkandidater?

Hvis VIF selger en spiller til LSK: Skal det da skrives på VIF-tråden eller på LSK-tråden?
Legg ned hele klubben!

Mobben

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:00:45 PM
Men hvorfor skal folk bare følge med på én ting av gangen?

Hvorfor skal folk KUN følge med på Steinar Nilsen-stoff, mens de driter i de andre kandidatene?

Hvorfor skal folk KUN lese om Vålerengen, mens de driter i nyheter om de andre lagene?

Er folk så snevre at de kun vil lese om enkelte motstandere og enkelte trenerkandidater?

Hvis VIF selger en spiller til LSK: Skal det da skrives på VIF-tråden eller på LSK-tråden?

Folk må no vel få følge med på/diskutere akkurat det de vil. Er det slik at du vil at forumet skal "påtvinge" folk informasjon om alt og alle?

Når det gjelder en spiller fra VIF til LSK, kan du for min del få velge sjøl hvilken tråd du vil skrive om det i. Det er innenfor tema i begge tråder.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 19:57:47 PM
Quote from: dudo on November 09, 2008, 19:55:44 PM
2374 innlegg er da definitivt noe. Og Stoffi har et godt poeng når den tråden like gjerne kunne lagt i et annet forum, og man kunne fjernet "Tippeligaen"-forumet. Alle trådene (uten om Cluj-tråden) skulle jo etter noens syn lagt i "Andre lag"-tråden.


Så når ble det interessant å lete frem ting som ble skrevet for nesten et år siden da?


Heh, mener du det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

November 09, 2008, 20:13:35 PM #59 Last Edit: November 09, 2008, 20:20:00 PM by krøvel vellevold
Quote from: Mobben on November 09, 2008, 20:07:03 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:00:45 PM
Men hvorfor skal folk bare følge med på én ting av gangen?

Hvorfor skal folk KUN følge med på Steinar Nilsen-stoff, mens de driter i de andre kandidatene?

Hvorfor skal folk KUN lese om Vålerengen, mens de driter i nyheter om de andre lagene?

Er folk så snevre at de kun vil lese om enkelte motstandere og enkelte trenerkandidater?

Hvis VIF selger en spiller til LSK: Skal det da skrives på VIF-tråden eller på LSK-tråden?

Folk må no vel få følge med på/diskutere akkurat det de vil. Er det slik at du vil at forumet skal "påtvinge" folk informasjon om alt og alle?

Når det gjelder en spiller fra VIF til LSK, kan du for min del få velge sjøl hvilken tråd du vil skrive om det i. Det er innenfor tema i begge tråder.


Akkurat. Og derfor blir det mer uoversiktlig. Da kan opplysningen om en ny LSK-spiller både stå på LSK-siden, og en hvilken som helst annet lagside... Har Hamkam solgt en spiller til LSK, så kan det likegodt stå på Hamkam-siden som på LSK-siden. Blir det mer oversiktlig da?

Hvis folk har problemer med å følge med på en tråd som har et par-tre innlegg hver dag, eller kanskje enda noen til på kampdag, så har de et alvorlig problem. Vanskelig å ha to tanker i hodet på en gang? Vanskelig å ignorere uinteressant info?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 09, 2008, 20:08:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 19:57:47 PM
Quote from: dudo on November 09, 2008, 19:55:44 PM
2374 innlegg er da definitivt noe. Og Stoffi har et godt poeng når den tråden like gjerne kunne lagt i et annet forum, og man kunne fjernet "Tippeligaen"-forumet. Alle trådene (uten om Cluj-tråden) skulle jo etter noens syn lagt i "Andre lag"-tråden.


Så når ble det interessant å lete frem ting som ble skrevet for nesten et år siden da?


Heh, mener du det?


Saken er jo at Stoffi ikke klarer å holde rede på de 2700 innleggene på "Andre lag"-tråden. Men må han lese gjennom hele tråden hver gang han er inne på forumet da? Har han ikke skjønt at innleggene ligger i kronologisk rekkefølge?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvis det er kamp mellom VIF og RBK: Hvor skal jeg skrive om den? På VIF-tråden eller RBK-tråden? Og mens jeg velger å skrive om den på VIF-tråden, så er det gjerne en annen som skriver om samme kamp i RBK-tråden. Veldig oversiktlig og greit... Jadda!
Legg ned hele klubben!

Tobey

Er forsåvidt litt enig med Stoffi, ikke alle tråder jeg gidder å sette meg skikkelig inn i, men hvorvidt løsningen han foreslår er den beste stiller jeg meg heller tvilende til.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Mobben

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:13:35 PM
Quote from: Mobben on November 09, 2008, 20:07:03 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:00:45 PM
Men hvorfor skal folk bare følge med på én ting av gangen?

Hvorfor skal folk KUN følge med på Steinar Nilsen-stoff, mens de driter i de andre kandidatene?

Hvorfor skal folk KUN lese om Vålerengen, mens de driter i nyheter om de andre lagene?

Er folk så snevre at de kun vil lese om enkelte motstandere og enkelte trenerkandidater?

Hvis VIF selger en spiller til LSK: Skal det da skrives på VIF-tråden eller på LSK-tråden?

Folk må no vel få følge med på/diskutere akkurat det de vil. Er det slik at du vil at forumet skal "påtvinge" folk informasjon om alt og alle?

Når det gjelder en spiller fra VIF til LSK, kan du for min del få velge sjøl hvilken tråd du vil skrive om det i. Det er innenfor tema i begge tråder.


Akkurat. Og derfor blir det mer uoversiktlig. Da kan opplysningen om en ny LSK-spiller både stå på LSK-siden, og en hvilken som helst annet lagside... Har Hamkam solgt en spiller til LSK, så kan det likegodt stå på Hamkam-siden som på LSK-siden. Blir det mer oversiktlig da?

Hvis folk har problemer med å følge med på en tråd som har et par-tre innlegg hver dag, eller kanskje enda noen til på kampdag, så har de et alvorlig problem. Vanskelig å ha to tanker i hodet på en gang? Vanskelig å ignorere uinteressant info?


For å svare på ditt første spørsmål: Ja det blir mer oversiktlig. I en samletråd kan det ha kommet 40 innlegg, mens det i tilfellet med 2 tråder (VIF og LSK) kanskje har kommet 10 innlegg.

Men eg føler egentlig at eg har fått klargjort mitt syn på denne saken godt nok no, så eg skal heller bruke tiden min på diskusjoner om Brann fremover. Så kan andre få ta seg av den videre debatten.

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:15:42 PM
Quote from: dudo on November 09, 2008, 20:08:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 19:57:47 PM
Quote from: dudo on November 09, 2008, 19:55:44 PM
2374 innlegg er da definitivt noe. Og Stoffi har et godt poeng når den tråden like gjerne kunne lagt i et annet forum, og man kunne fjernet "Tippeligaen"-forumet. Alle trådene (uten om Cluj-tråden) skulle jo etter noens syn lagt i "Andre lag"-tråden.


Så når ble det interessant å lete frem ting som ble skrevet for nesten et år siden da?


Heh, mener du det?


Saken er jo at Stoffi ikke klarer å holde rede på de 2700 innleggene på "Andre lag"-tråden. Men må han lese gjennom hele tråden hver gang han er inne på forumet da? Har han ikke skjønt at innleggene ligger i kronologisk rekkefølge?
Quote from: Mobben on November 09, 2008, 20:07:03 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 20:00:45 PM
Men hvorfor skal folk bare følge med på én ting av gangen?

Hvorfor skal folk KUN følge med på Steinar Nilsen-stoff, mens de driter i de andre kandidatene?

Hvorfor skal folk KUN lese om Vålerengen, mens de driter i nyheter om de andre lagene?

Er folk så snevre at de kun vil lese om enkelte motstandere og enkelte trenerkandidater?

Hvis VIF selger en spiller til LSK: Skal det da skrives på VIF-tråden eller på LSK-tråden?

Folk må no vel få følge med på/diskutere akkurat det de vil. Er det slik at du vil at forumet skal "påtvinge" folk informasjon om alt og alle?

Når det gjelder en spiller fra VIF til LSK, kan du for min del få velge sjøl hvilken tråd du vil skrive om det i. Det er innenfor tema i begge tråder.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Heh, man har ikke bare én tråd per Brannkamp - man har to! DET passer da overhodet ikke inn i resten av oppsettet her på forumet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det er to, og det er jeg uenig i at det bør være. Selve kamptråden blir det skrevet en del i, mens tråden som gjerne heter "etter kampen" blir det én, maks to sider i. Noen fortsetter å diskutere i kamptråden, mens noen bruker den andre tråden og da er vanskelig å følge med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2008, 23:05:16 PM
Det er to, og det er jeg uenig i at det bør være. Selve kamptråden blir det skrevet en del i, mens tråden som gjerne heter "etter kampen" blir det én, maks to sider i. Noen fortsetter å diskutere i kamptråden, mens noen bruker den andre tråden og da er vanskelig å følge med.



Så hvorfor mener du at det er riktig å ha en egen tråd for hver eneste kamp, og ikke putte alt i en tråd, "Brannkamper"? Din logikk tilsier jo dette.

Tenk hvis noen vil sammenligne 2 kamper, hvor skal man poste da...... (sarkasme)


Men du har vel null problemer med at hver kamp får sin egen tråd? Oversiktlig og fint, er det ikke? (2 per kamp er vel kanskje litt i overkant) Du slipper at folk diskuterer alle mulige andre kamper og andre ting, og du kan forholde deg til kun DEN kampen, og ikke alt mulig annet tullball.

Du omfavner min logikk med din ene hånd, men benekter det hele med den andre.

selvfølgelig er det mye mer oversiktlig hvis man diskuterer ETT emne i hver tråd! Mange forskjellige diskusjoner i hver tråd blir forvirrende og uoversiktlig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Bare tenk på nye brukere som kommer her, og som gjerne vil vite noe spesifikt. Men nei, det går ikke an, fordi da må de lese gjennom tusenvis av innlegg for i det hele tatt å finne diskusjonen de er interessert i.

Satser på at forum admins følger med på denne tråden, og tar til seg innspill som øker brukervennligheten for alle andre enn Krøvel, Klaus-Brann og kanskje de 10 andre ekstrembrukerne, av totalt 5433 medlemmer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BBB-Tony

Om du bare opprettholder antall besøk du har hatt de siste dagene når denne diskusjonen har pågått, så vil ikke dette være noe problem Stoffi...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stoffi

Quote from: tonynord on November 09, 2008, 23:31:19 PM
Om du bare opprettholder antall besøk du har hatt de siste dagene når denne diskusjonen har pågått, så vil ikke dette være noe problem Stoffi...


Endelig en tråd som har ETT tema. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 21:49:36 PM


HVorfor snakker du hele tiden om at du må forholde deg til 2000 innlegg? Hallo! De står KRONOLOGISK! Har du ikke vært inne på tråden på en uke, så har det gjerne kommet 20-30 innlegg. De står på den siste siden, eller de siste sidene. De 1970 foregående innleggene, eller de 47 foregående sidene i tråden, trenger man da virkelig ikke å lese om igjen. Trykker du på ballen, så kommer du med en gang til det siste innlegget.

En annen ting er at hvis du bare er innom forumet en sjelden gang, ja så er du rett og slett ikke nok interessert i diskusjonene som går her inne. At du da får mange nye innlegg å forholde deg til, er ikke vårt problem. Er du interessert i det som skrives her inne, så bør du kunne sjekke forumet et par ganger i uken.

Men tilbake til dette med oppdeling av tråder. Som sagt: En kamp mellom VIF og RBK vil da både bli diskutert på VIF-tråden og på RBK-tråden. En spillerovergang mellom Viking og LSK vil både bli diskutert på Viking-tråden og LSK-tråden. Oversiktlig at samme diskusjon er spredt over flere tråder? Neppe.

Så ditt ønske om en egen Steinar Nilsen-tråd: Så lenge Steinar Nilsen bare er en av flere kandidater, er det umulig å ha en tråd med for/mot Steinar Nilsen uten at sammenligninger med andre kandidater blir blandet inn. Og plutselig så har Steinar Nilsen-tråden blitt en "treneren etter Mjelde"-tråd nr.2. Og så skal det gjerne være en tråd for hver av kandidatene. Og på alle disse trådene sitter man og sammenligner den treneren med de andre kandidatene. Og plutselig har man 7 tråder der man sitter og sammenligner de ulike kandidatene.

Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.

Og hvor er forresten mengdene av Nilsen-info som gjør at det er behov for å skille dette ut i en egen tråd? Kan ikke se at det kommer 30 nye innlegg om Nilsen hver dag, liksom.

Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on November 10, 2008, 05:22:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?


Du får spørre moderatorene.

Men det som er interessant, er vel HVEM som blir trener. Ikke å få mest mulig info om en person som kanskje ikke blir trener for Brann i det hele tatt.

Men kjør i vei! Start tråder i hytt og pine, og så får vi se hvor oversiktlig det blir når samme tema diskuteres i 7 forskjellige tråder, og du må lete både i Nilsen-tråden, Sandstø-tråden, Bestemoren-til-Stoffi-tråden, Haglund-tråden, Rehn-tråden, Andersson-tråden, Nilsson-tråden, Semb-tråden, Hareide-tråden, osv. for å finne Bergstrand-info, siden alle kandidatene gjerne skal sammenlignes med Bergstrand i de respektive trådene, og folk gjerne ikke gidder å poste disse sammenligningene inn i Bergstrand-tråden også.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det som er feil med dette forumet er at det ikke har trådet visning. En flat visning som her gjør alt langt mer uoversiktlig enn det trenger å være. Med trådet visning hadde det ikke vært noe problem å ha et topic som het "Trenerjakten" e.l., med undertråder for den enkelte aktuelle trener. Det ville dog krevd en liten opplæring av brukerne, for på brann.no funker det utrolig dårlig. Folk der skjønner ikke konseptet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 21:49:36 PM


HVorfor snakker du hele tiden om at du må forholde deg til 2000 innlegg? Hallo! De står KRONOLOGISK! Har du ikke vært inne på tråden på en uke, så har det gjerne kommet 20-30 innlegg. De står på den siste siden, eller de siste sidene. De 1970 foregående innleggene, eller de 47 foregående sidene i tråden, trenger man da virkelig ikke å lese om igjen. Trykker du på ballen, så kommer du med en gang til det siste innlegget.

En annen ting er at hvis du bare er innom forumet en sjelden gang, ja så er du rett og slett ikke nok interessert i diskusjonene som går her inne. At du da får mange nye innlegg å forholde deg til, er ikke vårt problem. Er du interessert i det som skrives her inne, så bør du kunne sjekke forumet et par ganger i uken.

Men tilbake til dette med oppdeling av tråder. Som sagt: En kamp mellom VIF og RBK vil da både bli diskutert på VIF-tråden og på RBK-tråden. En spillerovergang mellom Viking og LSK vil både bli diskutert på Viking-tråden og LSK-tråden. Oversiktlig at samme diskusjon er spredt over flere tråder? Neppe.

Så ditt ønske om en egen Steinar Nilsen-tråd: Så lenge Steinar Nilsen bare er en av flere kandidater, er det umulig å ha en tråd med for/mot Steinar Nilsen uten at sammenligninger med andre kandidater blir blandet inn. Og plutselig så har Steinar Nilsen-tråden blitt en "treneren etter Mjelde"-tråd nr.2. Og så skal det gjerne være en tråd for hver av kandidatene. Og på alle disse trådene sitter man og sammenligner den treneren med de andre kandidatene. Og plutselig har man 7 tråder der man sitter og sammenligner de ulike kandidatene.

Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.

Og hvor er forresten mengdene av Nilsen-info som gjør at det er behov for å skille dette ut i en egen tråd? Kan ikke se at det kommer 30 nye innlegg om Nilsen hver dag, liksom.


Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BBB-Tony

Er det en ting en er på jakt etter på forumet, f eks. Engen som Stoffi bruker som eksempel litt lenger oppe på siden, så skal det ikke være noe problem å bare skrive "Vålerenga", "Engen" eller noe slikt i søkefeltet øverst på siden.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stoffi

Quote from: tonynord on November 10, 2008, 10:28:05 AM
Er det en ting en er på jakt etter på forumet, f eks. Engen som Stoffi bruker som eksempel litt lenger oppe på siden, så skal det ikke være noe problem å bare skrive "Vålerengen", "Engen" eller noe slikt i søkefeltet øverst på siden.


Ja, det stemmer. Og det man finner da, er at innlegg nr 45,46,47, 56, 87,105,150..... 1540.......2324, 2354 er om Vålerengen. Kanskje du kan ta på deg oppgaven da å samle alt dette i ett innlegg på slutten av tråden?
Men hei! Jeg har en bedre løsning. La Vålerenge får en EGEN tråd, og la all diskusjon om Vålerengen forgå der! Det er jo det eneste logiske når forumet heter TIPPELIGAEN! Trådens navn, Andre lag, er jo synonymt med tippeligaen... Hvorfor gidde å ha et eget forum for tippeligaen når man ikke kan diskutere tippeligalag...
Skulle tro vi levde i Kina eller sovjetrussland, har aldri sett på makan til byråkrati, alt skal gjøres så vanskelig som mulig.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

November 10, 2008, 13:20:23 PM #78 Last Edit: November 10, 2008, 13:22:31 PM by krøvel vellevold
Stoffi: Hvorfor skal DU bestemme hva som er best, da?

Og jeg har ikke sagt at folk som er her inne sjeldent, ikke har rett til å bruke forumet. Det jeg sier er at hvis man bare er her inne en sjelden gang, så er man vel strengt tatt ikke særlig interessert i diskusjonene her inne. Det er uansett ganske kjipt å diskutere med folk som kanskje gir deg et svar etter en måned.

Og hva får deg til å tro at du får samlet alt Nilsen-relatert i en Nilsen-tråd? Saken er jo at det fremdeles da vil komme mye Nilsen-relatert i andre tråder, f.eks. gjennom sammenligninger i de andre trener-trådene. Så da må du likevel bla deg gjennom en masse andre tråder for å få med deg alt Nilsen-relatert.

Og nye brukere konsentrer seg selvsagt om å lese det som har vært skrevet i det siste. De leser selsvagt ikke de langene trådene helt fra innlegg 1 som gjerne er skrevet for et år siden. De har ingen relevans nå.

Men kan du nå fortelle hvor man skal diskutere en kamp mellom RBK og VIF? SKal den diskuteres i RBK-tråden eller i VIF-tråden? Hvis man er veldig interessert i å lese om VIF; er det ikke dumt da at mye av det som står om VIF da vil stå i trådene for de andre lagene? F.eks. i RBK-tråden hvis de har spilt mot RBK, eller i Viking-tråden hvis de har spilt mot Viking?

Hvorfor kan ikke du bare hoppe over innlegg som ikke interesserer? Hvis du ikke er interessert i å lese om Sandefjord, og du ser at det er Sandefjord innlegget handler om; hvorfor hopper du ikke da bare videre til neste innlegg? Det er jo mye raskere å gjøre det på den måten, enn å måtte lese gjennom 14 tråder for å lese om de 7 andre kampene! (Det blir jo 8 kamper i hver runde nå). Eller for den saks skyld: Har RBK møtt VIF, så vil jo kampen diskuteres i to forskjellige tråder samtidig. Og når folk før seriestart gjør sine tanker om hvor de forskjellige lagene vil havne, og vil diskutere spillerne de har kjøpt/solgt, så må de altså følge med i 15 ulike tråder. Dette blir oversiktlig du!

For oss som liker å følge med på det meste som blir skrevet her inne, og ikke bare er oppatt av enkeltpersoner som Steinar Nilsen eller enkeltlag som Rosenborg, (og nekter å bry seg om andre lag eller andre trenerkandidater) så er det helt klart en fordel at man ikke deler opp i for mange tråder. 
Legg ned hele klubben!

TCAC

Er dette forresten en samletråd for alle klager eller strengt forebeholdt klagen rundt samletråder?

thesevs

En klagetråd som er åpen for alle mulige tråder. Vi kan ikke ha forskjellige klagetråder... bruk denne du!  8)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Nei vi må ha egne klagetråder for hver ting man vil klage på. Ellers finner man visstnok ikke frem.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 13:20:23 PM
Stoffi: Hvorfor skal DU bestemme hva som er best, da?

Og jeg har ikke sagt at folk som er her inne sjeldent, ikke har rett til å bruke forumet. Det jeg sier er at hvis man bare er her inne en sjelden gang, så er man vel strengt tatt ikke særlig interessert i diskusjonene her inne. Det er uansett ganske kjipt å diskutere med folk som kanskje gir deg et svar etter en måned.

Og hva får deg til å tro at du får samlet alt Nilsen-relatert i en Nilsen-tråd? Saken er jo at det fremdeles da vil komme mye Nilsen-relatert i andre tråder, f.eks. gjennom sammenligninger i de andre trener-trådene. Så da må du likevel bla deg gjennom en masse andre tråder for å få med deg alt Nilsen-relatert.

Og nye brukere konsentrer seg selvsagt om å lese det som har vært skrevet i det siste. De leser selsvagt ikke de langene trådene helt fra innlegg 1 som gjerne er skrevet for et år siden. De har ingen relevans nå.

Men kan du nå fortelle hvor man skal diskutere en kamp mellom RBK og VIF? SKal den diskuteres i RBK-tråden eller i VIF-tråden? Hvis man er veldig interessert i å lese om VIF; er det ikke dumt da at mye av det som står om VIF da vil stå i trådene for de andre lagene? F.eks. i RBK-tråden hvis de har spilt mot RBK, eller i Viking-tråden hvis de har spilt mot Viking?

Hvorfor kan ikke du bare hoppe over innlegg som ikke interesserer? Hvis du ikke er interessert i å lese om Sandefjord, og du ser at det er Sandefjord innlegget handler om; hvorfor hopper du ikke da bare videre til neste innlegg? Det er jo mye raskere å gjøre det på den måten, enn å måtte lese gjennom 14 tråder for å lese om de 7 andre kampene! (Det blir jo 8 kamper i hver runde nå). Eller for den saks skyld: Har RBK møtt VIF, så vil jo kampen diskuteres i to forskjellige tråder samtidig. Og når folk før seriestart gjør sine tanker om hvor de forskjellige lagene vil havne, og vil diskutere spillerne de har kjøpt/solgt, så må de altså følge med i 15 ulike tråder. Dette blir oversiktlig du!

For oss som liker å følge med på det meste som blir skrevet her inne, og ikke bare er oppatt av enkeltpersoner som Steinar Nilsen eller enkeltlag som Rosenborg, (og nekter å bry seg om andre lag eller andre trenerkandidater) så er det helt klart en fordel at man ikke deler opp i for mange tråder. 


Hoppe over innlegg for å finne info om Sandefjord? Du mener hoppe over 2370 innlegg, og linke sammen innlegg nr 32, 516, 1711 og 2345?

La oss si at jeg plutselig får en voldsom interesse for å vite ting om Start, noe som gjør at jeg for første gang har behov for å lese "andre lag" tråden. Da tar jeg et kjapt blikk på tråden, jaha, 2374 innlegg, jeg dropper det, og forumet har mistet et bidrag. 99,999999% tenker slik som dette, det er ingen på denne jord som orker å bla gjennom 2370 innlegg, der det diskuteres en million forskjellige ting. På andre forumer, kalles slike tråder for FORUM, og man kan poste tråder under dette forumet. Men her kalles det "samletråd".

Nå har vi jo egne tråder for spillerne, har det bydd på store problemer? "Jeg syns hanstveit er bedre enn Guntveit" osv. Oioioi, krise! Eller.... nei.
Det du omtaler som mulige problemer med flere tråder, er ikke-ekstisterende problemer som du tror kan skje. Men vi ser jo her at det ikke er et problem.

At man ikke skal lage tråder i hytt og pine om alt mulig, er jo en selvfølgelighet. Men når man presser mange diskusjoner inn i samme tråd, er det på tide å dele opp tråden der de enkelte diskusjonene kan utbrodere seg uten å lage floke med hverandre.

Og så vidt jeg ser, Krøvel, er relativt mange enig med meg, av de som har postet her. Andre som hadde vært enig med meg, har forlatt forumet for lenge siden pga dette, som de sier, det er jo så rotete.


Og hvis du veldig gjerne vil diskutere EN bestemt kamp, så lager du en tråd for det. Hvis du vil diskutere kun hvordan Rosenborg spilte denne kampen for eksempel med tanke på at de møter brann i neste kamp, ja så kan du ta det i RBK-Brann tråden eller RBK tråden.

Jeg vil bare ha det enklere for folk flest, og gjøre ting mer brukervennlig for de fleste. Om et pittelite mindretall på 10 stk er imot det, er det fullstendig irrelevant så lenge det gjør hverdagen lettere for tusenvis av andre brukere.
Som sagt tidligere, som utdannet nettverksadministrator og ex-forum admin, vet jeg at brukervennlighet er alpha omega, og rot er ikke brukervennlig. Man må ha oversikt. Alt som kan minne om ekstra arbeid for brukerne, må unngås koste hva det koste vil(nesten).

Og å holde rede på 286 diskusjoner og 2374 innlegg i en eneste tråd, det vil jeg kalle ekstra arbeid.

Ja til oversikt!








Thesevs, det må jo være åpent for 117 andre diskusjoner, ellers blir vel tråden stengt. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 14:23:59 PM
Nei vi må ha egne klagetråder for hver ting man vil klage på. Ellers finner man visstnok ikke frem.



Det stemmer. Hvis du går inn på supportforumer rundt omkring på nettet, vil du finne at hver feil/klage har sin egen tråd, slik at andre som lurer på det samme kan kjapt se om noen andre har spurt allerede. Det kalles brukervennlighet, og letter arbeidet for både brukere og administratorer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

vebo

Hvorfor kaller du i så fall tråden bare "klage"? Da er det ikke lett å finne ut hva den handler om...
Tiocfaidh ár lá

Stoffi

Quote from: vebo on November 10, 2008, 15:00:14 PM
Hvorfor kaller du i så fall tråden bare "klage"? Da er det ikke lett å finne ut hva den handler om...


En litt for generell tittel, men siden det ikke var noen andre lignende tråder og jeg var på farten, ble det med "Klage". Men tittelen har uten tvil et stort forbedringspotensial! :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

At folk som ER i klubber egne tråder, er vel ikke noe rart? Det blir mye mer rotete hvis man skal ha en tråd for hver av de andre kampene som har blitt spilt i tippeligarunden, en tråd for hver av de andre lagene, en tråd for enhver spiller som noen vil ha til klubben, en tråd for enhver trener noen vil ha til klubben, osv.

Og som sagt: Da er det ikke til å unngå at diskusjoner om en klubb, en spiller, en trenerkandidat, osv. dukker opp i mange forskjellige tråder. Så da sitter man der da med noen som diskuterer VIF-RBK på VIF-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i RBK-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i VIF-RBK-tråden, osv. Hvis du følger RBK og VIF spesielt, så må du altså innom tre tråder for å lese om disse. Kanskje må du inn på tre forskjellige tråder for å oppklare en feil. F.eks. skrives det på alle tre trådene at "Herregud for et billig straffe til RBK!", og så må du svare i tre forskjellige tråder at "det er feil, tv-bildene viser at det var soleklar straffe!" Og kanskje kan det være lurt å sjekke de andre lagenes tråder også, for det kunne jo være at det stod noe på LSK-tråden om en spiller som var på vei til RBK. Eller kanskje en Hamkam-spiller er på vei dit? Hvem vet? Best å sjekke Hamkam-tråden også!

Er det dette du kaller orden?

Og hvis du plutselig får en voldsom interesse for Start: Hvorfor skal du lese alt som har vært skrevet om Start i forumets historie? Hvilken relevans har det noen skrev om Sandefjord for tre år siden? Det som er aktuelt, er jo det som står sist i tråden!

Når det gjelder dette med Steinar Nilsen: I dagens "treneren etter Mjelde"-tråd diskuterer vi hvem som bør bli (eller hvem vi tror vil bli) Branns neste trener. Hvis du har noe info om Steinar Nilsen: Skriv det der! Man trenger ikke ha en egen tråd for at du skal si at "jeg syns Steinar Nilsen burde bli Branns neste trener!".  Så lenge Nilsen kun er en av flere kandidater, blir det vanskelig å diskutere ham uten å sette ham opp mot de andre kandidatene. Uansett: Jeg kan ikke se at emnet "Steinar Nilsen" er så omfattende at det ikke går an å diskutere ham i en eksisterende tråd.
Legg ned hele klubben!

Stian

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 16:17:15 PM
Når det gjelder dette med Steinar Nilsen: I dagens "treneren etter Mjelde"-tråd diskuterer vi hvem som bør bli (eller hvem vi tror vil bli) Branns neste trener. Hvis du har noe info om Steinar Nilsen: Skriv det der! Man trenger ikke ha en egen tråd for at du skal si at "jeg syns Steinar Nilsen burde bli Branns neste trener!".  Så lenge Nilsen kun er en av flere kandidater, blir det vanskelig å diskutere ham uten å sette ham opp mot de andre kandidatene. Uansett: Jeg kan ikke se at emnet "Steinar Nilsen" er så omfattende at det ikke går an å diskutere ham i en eksisterende tråd.


Dette er også vårt syn på saken. Dersom man skulle ha en tråd for hver eneste person som kan være aktuell som ny Branntrener, vil samme sak bli diskutert i flere tråder. F. eks: Hvis jeg mener at Nanne er en bedre kandidat enn Nilsen, skal jeg da skrive det som et motsvar i Steinar Nilsen-tråden eller i Nanne-tråden? Eller kanskje begge? Slik som situasjonen er per dags dato holder det med den eksisterende tråden.

Stoffi

Quote from: Stian on November 10, 2008, 18:45:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 16:17:15 PM
Når det gjelder dette med Steinar Nilsen: I dagens "treneren etter Mjelde"-tråd diskuterer vi hvem som bør bli (eller hvem vi tror vil bli) Branns neste trener. Hvis du har noe info om Steinar Nilsen: Skriv det der! Man trenger ikke ha en egen tråd for at du skal si at "jeg syns Steinar Nilsen burde bli Branns neste trener!".  Så lenge Nilsen kun er en av flere kandidater, blir det vanskelig å diskutere ham uten å sette ham opp mot de andre kandidatene. Uansett: Jeg kan ikke se at emnet "Steinar Nilsen" er så omfattende at det ikke går an å diskutere ham i en eksisterende tråd.


Dette er også vårt syn på saken. Dersom man skulle ha en tråd for hver eneste person som kan være aktuell som ny Branntrener, vil samme sak bli diskutert i flere tråder. F. eks: Hvis jeg mener at Nanne er en bedre kandidat enn Nilsen, skal jeg da skrive det som et motsvar i Steinar Nilsen-tråden eller i Nanne-tråden? Eller kanskje begge? Slik som situasjonen er per dags dato holder det med den eksisterende tråden.


Flott, da får nye deltakere lese gjennom de 1350 innleggene i tråden.

Men dette dreier seg slettes ikke om bare Steinar Nilsen, det dreier seg om hele forumet. Hva i alle dager er vitsen med et Tippeliga forum der man ikke kan diskutere tippeligalag?

Det er kjempeflott at administratorene liker rot og knoting, dessverre fører det til at mange brukere stikker fra forumet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

November 10, 2008, 18:54:14 PM #90 Last Edit: November 10, 2008, 18:56:15 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 16:17:15 PM
At folk som ER i klubber egne tråder, er vel ikke noe rart? Det blir mye mer rotete hvis man skal ha en tråd for hver av de andre kampene som har blitt spilt i tippeligarunden, en tråd for hver av de andre lagene, en tråd for enhver spiller som noen vil ha til klubben, en tråd for enhver trener noen vil ha til klubben, osv.

Og som sagt: Da er det ikke til å unngå at diskusjoner om en klubb, en spiller, en trenerkandidat, osv. dukker opp i mange forskjellige tråder. Så da sitter man der da med noen som diskuterer VIF-RBK på VIF-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i RBK-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i VIF-RBK-tråden, osv. Hvis du følger RBK og VIF spesielt, så må du altså innom tre tråder for å lese om disse. Kanskje må du inn på tre forskjellige tråder for å oppklare en feil. F.eks. skrives det på alle tre trådene at "Herregud for et billig straffe til RBK!", og så må du svare i tre forskjellige tråder at "det er feil, tv-bildene viser at det var soleklar straffe!" Og kanskje kan det være lurt å sjekke de andre lagenes tråder også, for det kunne jo være at det stod noe på LSK-tråden om en spiller som var på vei til RBK. Eller kanskje en Hamkam-spiller er på vei dit? Hvem vet? Best å sjekke Hamkam-tråden også!

Er det dette du kaller orden?

Og hvis du plutselig får en voldsom interesse for Start: Hvorfor skal du lese alt som har vært skrevet om Start i forumets historie? Hvilken relevans har det noen skrev om Sandefjord for tre år siden? Det som er aktuelt, er jo det som står sist i tråden!

Når det gjelder dette med Steinar Nilsen: I dagens "treneren etter Mjelde"-tråd diskuterer vi hvem som bør bli (eller hvem vi tror vil bli) Branns neste trener. Hvis du har noe info om Steinar Nilsen: Skriv det der! Man trenger ikke ha en egen tråd for at du skal si at "jeg syns Steinar Nilsen burde bli Branns neste trener!".  Så lenge Nilsen kun er en av flere kandidater, blir det vanskelig å diskutere ham uten å sette ham opp mot de andre kandidatene. Uansett: Jeg kan ikke se at emnet "Steinar Nilsen" er så omfattende at det ikke går an å diskutere ham i en eksisterende tråd.



Helt feil.


Hvis jeg poster noe info om Steinar Nilsen, for eksempel at jeg mener Brann gjør en tabbe hvis de ansetter ham, og jeg poster noen relevante linker. Deretter går det en uke til neste gang jeg er innom, og 200 nye innlegg har kommet, og 6 diskusjoner har fortsatt, og 10 nye har startet. Da er det rimelig umulig å få i gang noe spesiell debatt om det jeg er interessert i, fordi det forsvinner i mengden.

Med andre ord, et lite brukervennlig forum designet for noen få forumnerder.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

thesevs

Quote from: Langhår on November 10, 2008, 19:39:00 PM
Denne diskusjonen ble jo tatt i sin fulle bredde før årets sesong! Avgjørelsen som de som driver forumet tok var da at man IKKE skulle ha lagtråder osv. En avgjørelse jeg støttet og støtter hundre prosent. 

Ønsker man at et forum for hele fotballnorge, ja så får man hive seg på VGD. Det er jo så jævla oversiktlig. Dette er et Brannforum, og slik bør det fortsette.


Korrekt! Du tok ordene rett ut av min munn og gjennom fingrene dine foreviget du dem på dette forumet. Takker!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 10, 2008, 18:54:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 16:17:15 PM
At folk som ER i klubber egne tråder, er vel ikke noe rart? Det blir mye mer rotete hvis man skal ha en tråd for hver av de andre kampene som har blitt spilt i tippeligarunden, en tråd for hver av de andre lagene, en tråd for enhver spiller som noen vil ha til klubben, en tråd for enhver trener noen vil ha til klubben, osv.

Og som sagt: Da er det ikke til å unngå at diskusjoner om en klubb, en spiller, en trenerkandidat, osv. dukker opp i mange forskjellige tråder. Så da sitter man der da med noen som diskuterer VIF-RBK på VIF-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i RBK-tråden, noen som diskuterer VIF-RBK i VIF-RBK-tråden, osv. Hvis du følger RBK og VIF spesielt, så må du altså innom tre tråder for å lese om disse. Kanskje må du inn på tre forskjellige tråder for å oppklare en feil. F.eks. skrives det på alle tre trådene at "Herregud for et billig straffe til RBK!", og så må du svare i tre forskjellige tråder at "det er feil, tv-bildene viser at det var soleklar straffe!" Og kanskje kan det være lurt å sjekke de andre lagenes tråder også, for det kunne jo være at det stod noe på LSK-tråden om en spiller som var på vei til RBK. Eller kanskje en Hamkam-spiller er på vei dit? Hvem vet? Best å sjekke Hamkam-tråden også!

Er det dette du kaller orden?

Og hvis du plutselig får en voldsom interesse for Start: Hvorfor skal du lese alt som har vært skrevet om Start i forumets historie? Hvilken relevans har det noen skrev om Sandefjord for tre år siden? Det som er aktuelt, er jo det som står sist i tråden!

Når det gjelder dette med Steinar Nilsen: I dagens "treneren etter Mjelde"-tråd diskuterer vi hvem som bør bli (eller hvem vi tror vil bli) Branns neste trener. Hvis du har noe info om Steinar Nilsen: Skriv det der! Man trenger ikke ha en egen tråd for at du skal si at "jeg syns Steinar Nilsen burde bli Branns neste trener!".  Så lenge Nilsen kun er en av flere kandidater, blir det vanskelig å diskutere ham uten å sette ham opp mot de andre kandidatene. Uansett: Jeg kan ikke se at emnet "Steinar Nilsen" er så omfattende at det ikke går an å diskutere ham i en eksisterende tråd.



Helt feil.


Hvis jeg poster noe info om Steinar Nilsen, for eksempel at jeg mener Brann gjør en tabbe hvis de ansetter ham, og jeg poster noen relevante linker. Deretter går det en uke til neste gang jeg er innom, og 200 nye innlegg har kommet, og 6 diskusjoner har fortsatt, og 10 nye har startet. Da er det rimelig umulig å få i gang noe spesiell debatt om det jeg er interessert i, fordi det forsvinner i mengden.

Med andre ord, et lite brukervennlig forum designet for noen få forumnerder.


Ja alt ville jo bli så mye bedre hvis din tråd druknet i 250 andre tråder som ble skrevet på samtidig, ikke sant? Hvis du (som du sier) plutselig vil lese alt som er om en klubb (f.eks. Vålerengen), så vet du hvor du finner det: I "andre lag"-tråden. Men etter ditt ønske, så må man jo da i tillegg lete i "VIF-tråden", i trådene til de andre lagene (hvis f.eks. RBK selger en spiller til VIF, kan jo det like gjerne stå i RBK-tråden som i VIF-tråden), og du hadde måttet lete  i samtlige kamptråder som angår VIF. Det kan bli 28 kamptråder (i tilegg til kampene mot Brann) i løpet av sesongen! Let gjennom 44 tråder for å finne alt som står om klubben du vil lese om! Lykke til!

Og hvorfor skal man starte en egen "Stabæk-TIL-kamptråd" for å si: "Herregud Stabæk og TIL spiller dårlig! Tror ikke noen av disse lagene kommer til å havne i toppen i år!". Noen har sikkert en kommentar om de fleste kamper, og vi ender opp med en hel haug tråder som bare har ett eller to innlegg.  Da er det mye kjappere å bare skumme igjennom de uleste innleggene på "Andre lag"-tråden.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 23:26:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2008, 23:05:16 PM
Det er to, og det er jeg uenig i at det bør være. Selve kamptråden blir det skrevet en del i, mens tråden som gjerne heter "etter kampen" blir det én, maks to sider i. Noen fortsetter å diskutere i kamptråden, mens noen bruker den andre tråden og da er vanskelig å følge med.



Så hvorfor mener du at det er riktig å ha en egen tråd for hver eneste kamp, og ikke putte alt i en tråd, "Brannkamper"? Din logikk tilsier jo dette.

Tenk hvis noen vil sammenligne 2 kamper, hvor skal man poste da...... (sarkasme)


Men du har vel null problemer med at hver kamp får sin egen tråd? Oversiktlig og fint, er det ikke? (2 per kamp er vel kanskje litt i overkant) Du slipper at folk diskuterer alle mulige andre kamper og andre ting, og du kan forholde deg til kun DEN kampen, og ikke alt mulig annet tullball.

Du omfavner min logikk med din ene hånd, men benekter det hele med den andre.


Jeg ventet det ville komme. Du må klare å skille her, og det tror jeg du gjør om du vil. Jeg vil ikke ha f.eks. fire tråder på hele forumet; En som heter 'Kamper', en som heter 'Brann utenom kamper', 'Spillere' og en som heter 'Alt annet'.

Men jeg er i mot masseoppretting av tråder, slik du mener det bør være.
Selvfølgelig tjener det forumets brukervennlighet at det er en tråd om hver kamp, men to er i overkant ja.

Denne diskusjonen har blitt blåst vannvittig opp, og det jeg i starten var uenig i, nemlig oppretting av en egen tråd for "Steinar Nilsen", er jeg fortsatt uenig i. Andre lag tråden fungerer fint, andre lags supportere- tråden fungerer også veldig bra.

Det er utrolig deilig å slippe å ha tråder som het RBK, VIF eller Ham-Kam for den saks skyld, og jeg synes det er ryddig nok.

Det synes ikke du, og enige blir vi nok ikke.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 10, 2008, 05:22:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2008, 04:42:15 AM
Så lenge det er mange kandidater, så er ikke folk interessert i å lese om Steinar Nilsen spesifikt. Folk vil info om trenerkandidatene generelt, og siste nytt om hvem som er mest aktuell. Det er ikke slik at folk kun vil ha Steinar Nilsen-info, og driter i info om de andre kandidatene.


Poenget er: Kan vi ikke la brukerne avgjøre dette, i stedet for å forby (stenge) trådene? Om vi legger den relativt velkjente Nilsen til side, så ville jeg vært veldig interessert i å ha all infoen om Bergstrand samlet på ett sted. Så du kan godt si at jeg (folk) kun vil ha Bergstrand-info. Uansett, hvorfor forby tråder med informasjon som åpenbart et etterspurt, bare for å ri et prinsipp?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Uansett er dette forumet langt strengere regulert enn andre jeg har vært aktiv på, uten å utmerke seg positivt av den grad. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det ikke skulle fungere her òg, eller er bataljonen.no-brukerne så dumme at de ikke skjønner hva som er "tråd-verdig" eller tidligere diskutert?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Stoffi!

Kamper er noe som skjer i kronologisk rekkefølge. Sammenligner man siste kamp med den forrige, så gjør man det selvsagt i tråden som handler om den siste kampen. Men det er ingen logikk i at Sandstø og Nilsen nødvendigvis skal sammenlignes i Nilsen-tråden. De kan like gjerne sammenlignes i Sandstø-tråden. Og du driter jo sikkert i en Sandstø-tråd (du vil jo ikke lese innlegg som handler om trenere du ikke vil ha), men da går du jo glipp av mye Nilsen-info der.

Og hvorfor maser du hele tiden om 2500 innlegg? Må du forholde deg til alt som er skrevet det siste året på en tråd, hver gang du er inne på den tråden? Du leser selvsagt bare de innleggene som har kommet siden sist, og så svarer du på de innleggene du har noe å si på. Trykker du på ballen, så kommer de uleste innleggene opp. Du trenger faktisk ikke å lese fra side 1 hver gang!

Hvorfor maser du om at forumet har mistet mange brukere? Og så da? Du er jo så redd for å måtte lese mange innlegg, og redd for at det skal bli uoversiktlig, så hvorfor vil du at det skal være så mange flere brukere da?

La oss innse realitetene Stoffi: Du klarer ikke å ha to tanker i hodet på en gang! Diskuterer du Nilsen, så blir du helt satt ut hvis noen nevner Nanne eller Sandstø i samme tråd. Da blir du forvirret og glemmer hva det var du diskuterte. Det skal ikke være enkelt.

Og jada, Stoffi; selvfølgelig er jeg enig med deg og bare dikter opp en masse sprøyt!



Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 11, 2008, 00:35:02 AM

Og jada, Stoffi; selvfølgelig er jeg enig med deg og bare dikter opp en masse sprøyt!




Da er vi enig! ;)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up