• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klage

Started by Stoffi, November 07, 2008, 15:46:35 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Steinar Nilsen er EKSTREMT aktuell for Brann(dessverre), og jeg lagde en tråd om det, slik at det ikke forsvinner i resten av rotet. Men den ble stengt av admin stian, slik som tråder har blitt stengt før.


Hvorfor ikke lage kun en tråd som heter "Brann-relatert"? (sarkasme) Da blir det enkelt og greit å holde rede på trådene....

Eller en som heter "spillere"? Og hvorfor skal hver kamp få sin egen tråd? Hvorfor ikke lage en samletråd som heter "kamper"?
(også sterkt sarkasme)


Dere inviterer til rot, det er umulig å finne frem i tråder som er 100 sider lang og som omhandler 17 forskjellige ting. Har forsøkt mange ganger å sette fokus på dette, men det er umulig for folk å følge med på samletråder med 100 sider, for det første er det ekstremt rotete og uoversiktlig, for det andre er det umulig å komme inn i en diskusjon fordi du gidder ikke lese 100 sider for å bli oppdatert.
Ikke faen om jeg gidder å poste i en av de rotetrådene, for deretter å aldri finne igjen innlegget mitt eller eventuelle svar.
Da er det bedre å holde seg unna hele forumet.

(ja, jeg er en smule irritert akkurat nå)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 15:46:35 PM
Da er det bedre å holde seg unna hele forumet.


Det hadde ikke vært dumt...
Det er mange andre hete rykter også, og hvis man skulle opprettet en tråd for hver av de, hadde det blitt mange "potensielle-trenere-tråder".

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Hvorfor er Steinar Nilsen "EKSTREMT aktuell"?

Fordi det stod i BT at han har vært  i jobbintervju? I så fall kan jeg fortelle deg at jobbintervju ikke er det samme som ansettelse. Et jobbintervju er noe man kaller inn de mest interessante kandidatene til, for å kartlegge deres personlighet og deres tanker om jobben de er aktuell for. Det betyr ikke at Nilsen nødvendigvis er nr.1 på listen.

For øvrig syns jeg det er mer rotete med en hel haug tråder som egentlig handler om det samme.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

November 07, 2008, 17:19:30 PM #3 Last Edit: November 07, 2008, 17:26:27 PM by tonynord
Bare irriterende og måtte diskutere den/de samme tingene i flere tråder. Mye enklere å ha alt som har med treneransettelsen å gjøre i en tråd. Det blir helt feil når en for eksempel skal sette ulike trenere opp mot hverandre, men må gjøre det i 5 forskjellige tråder. Helt riktig av Stian å stenge tråden, og som det ble sagt i den tråden som ble stengt: En Steinar Nilsen- tråd kan komme når han er Brann-klar. Og jeg spør som Krøvel, hvorfor er han ekstrem Brann-aktuell? Hareide fikk et jobb-TILBUD, men fikk ikke egen tråd av den grunn. Nilsen har vært på jobb-INTERVJU, og ikke fått et jobb-TILBUD! Jeg tror RBH lander på Nilsen til slutt, men han er ikke noe mer aktuell enn andre kandidater for øyeblikket.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 07, 2008, 16:34:55 PM
Hvorfor er Steinar Nilsen "EKSTREMT aktuell"?

Fordi det stod i BT at han har vært  i jobbintervju? I så fall kan jeg fortelle deg at jobbintervju ikke er det samme som ansettelse. Et jobbintervju er noe man kaller inn de mest interessante kandidatene til, for å kartlegge deres personlighet og deres tanker om jobben de er aktuell for. Det betyr ikke at Nilsen nødvendigvis er nr.1 på listen.

For øvrig syns jeg det er mer rotete med en hel haug tråder som egentlig handler om det samme.



Fordi både BA og Bt bekrefter at han har vært i samtaler med Brann, og han har selv sagt han vil trene Brann. Det vil jeg kalle ekstremt aktuell. Og forøvrig er det helt irrelevant om han er ekstremt aktuell eller ikke, å putte han inn i en rotete tråd full av alt mulig drit, er helt bak mål.
Før i tiden var de fleste av de 9 jeg går på stadion med, aktiv på dette forumet. Faktisk alle utenom 1. Nå er det kun meg igjen som poster her, fordi det er umulig å følge med på diskusjoner hvis man ikke er inne hvert 5.min for å sjekke tråden.

Det er mye enklere å holde oversikt hvis man har en tråd for hvert diskusjonssubjekt, da kan man se nedover trådlisten hvor DIN diskusjon er, og man kan poste om Steinar Nilsen der, uten å forholde seg til 50 andre diskusjoner som foregår samtidig, og 50 andre navn. Det er en oppskrift for rot.

Det er mye bedre med litt for mange tråder enn for få, fordi man får mye lettere oversikt over trådene enn man får over 1000 innlegg i en tråd.


Jeg ser det er en kar som synes det er like greit at jeg holder meg unna forumet, en liten vittigper. Hvis du ønsker et forum fullt av 16-åringer og der resten er forsvunnet, så er det greit for meg. Det er du som må bli igjen.


Det er iallefall min mening.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 07, 2008, 16:34:55 PM
Hvorfor er Steinar Nilsen "EKSTREMT aktuell"?

Fordi det stod i BT at han har vært  i jobbintervju? I så fall kan jeg fortelle deg at jobbintervju ikke er det samme som ansettelse. Et jobbintervju er noe man kaller inn de mest interessante kandidatene til, for å kartlegge deres personlighet og deres tanker om jobben de er aktuell for. Det betyr ikke at Nilsen nødvendigvis er nr.1 på listen.

For øvrig syns jeg det er mer rotete med en hel haug tråder som egentlig handler om det samme.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 17:33:42 PM


Felles for trenerkandidatene er at de ikke er i Brann. Skal vi ha tråd for hver spiller noen kunne ønske seg til klubben, fordi "det er så rotete med den overgangstråden"?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

November 07, 2008, 17:45:28 PM #9 Last Edit: November 07, 2008, 17:47:21 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 07, 2008, 17:41:11 PM
Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 17:33:42 PM


Felles for trenerkandidatene er at de ikke er i Brann. Skal vi ha tråd for hver spiller noen kunne ønske seg til klubben, fordi "det er så rotete med den overgangstråden"?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 17:31:30 PM
...fordi det er umulig å følge med på diskusjoner hvis man ikke er inne hvert 5.min for å sjekke tråden.

Jeg ser det er en kar som synes det er like greit at jeg holder meg unna forumet, en liten vittigper. Hvis du ønsker et forum fullt av 16-åringer og der resten er forsvunnet, så er det greit for meg. Det er du som må bli igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 17:31:30 PMNå er det kun meg igjen som poster her, fordi det er umulig å følge med på diskusjoner hvis man ikke er inne hvert 5.min for å sjekke tråden.



Men du er jo tydeligvis inne her veldig ofte, så hvorfor klager DU?

Uansett så burde det jo være egen tråd for "bestemoren til Stoffi", for hun må jo være høyaktuell for trenerjobben. Bedre enn Mjelde, skal hun visstnok være.
Legg ned hele klubben!

Mobben

Som en enslig svale må eg si meg fullstendig enig med Stoffi her! Går det et par dager mellom hver gang en er inne på en het tråd, er det veldig mye forskjellig som er diskutert i løpet av disse dagene, og veldig mange sider å bla seg gjennom. Så er helt enig i at de mest aktuelle trenerkandidatene kunne hatt sin egen tråd, i tillegg til den tråden der alle mulige navn dukker opp, og der vi kan sette opp ønskelister osv.

Det samme gjelder evt nye spillere. Hver aktuelle spiller, eller hvert løse rykte, trenger ikkje sin egen tråd, men når en spiller er aktuell nok, at det er kjent at forhandlinger pågår og lignende, bør det være lov å opprette en tråd for det.

krøvel vellevold

Quote from: Mobben on November 08, 2008, 12:55:23 PMDet samme gjelder evt nye spillere. Hver aktuelle spiller, eller hvert løse rykte, trenger ikkje sin egen tråd, men når en spiller er aktuell nok, at det er kjent at forhandlinger pågår og lignende, bør det være lov å opprette en tråd for det.


Men når er en trener aktuell nok? Det er jo visstnok flere som er aktuelle, og det vil nødvendigvis bare bli en av dem til slutt. Skal man da ha tråd for alle de 5-6 det står mellom? At Brann har Nilsen til jobbintervju, er ikke det samme som at han er førstevalget. De skal gjerne ha jobbintervju med flere...
Legg ned hele klubben!

Mobben

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 13:37:24 PM
Men når er en trener aktuell nok? Det er jo visstnok flere som er aktuelle, og det vil nødvendigvis bare bli en av dem til slutt. Skal man da ha tråd for alle de 5-6 det står mellom? At Brann har Nilsen til jobbintervju, er ikke det samme som at han er førstevalget. De skal gjerne ha jobbintervju med flere...


Det fins vel ikkje noen klar grense på når en trener er aktuell nok, men når det er kjent at det pågår forhandlinger (evt samtaler) med den aktuelle, bør hvertfall det regnes som aktuell nok etter min mening. Av de som er listet opp som aktuelle no (av bt), er det vel kun Nilsen det er kjent at vi har hatt kontakt med(?). Etter hvert som det er kjent at det faktisk er reell interesse for noen av de andre kan det godt bli opprettet en tråd for de også, etter min mening.

At det blir et par tråder om forskjellige trenere til slutt ser eg ikkje noe problem med. Det blir riktignok noen flere tråder på forumet, men så lenge diskusjonen holdes til tema (den aktuelle treneren), blir det etter min mening mer oversiktlig, ikkje et problem.

BRANNFL

Støtter Stoffi forumet er nok utdatert og uoversiktelig kanskje ikke for krøvel vellevold men så bor ikke vi alle på forumet........
Brann e' Best

Stoffi

November 08, 2008, 16:12:06 PM #16 Last Edit: November 08, 2008, 16:27:30 PM by Stoffi
Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2008, 18:04:50 PM
Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 17:31:30 PM
...fordi det er umulig å følge med på diskusjoner hvis man ikke er inne hvert 5.min for å sjekke tråden.

Jeg ser det er en kar som synes det er like greit at jeg holder meg unna forumet, en liten vittigper. Hvis du ønsker et forum fullt av 16-åringer og der resten er forsvunnet, så er det greit for meg. Det er du som må bli igjen.



Klaus, du og Krøvel tilhører en sjelden rase, folk som er inne på dette forumet flere ganger daglig. Selvfølgelig er det lett for deg å følge med.


De aller fleste forumbrukerne titter innom kanskje en gang i uken, eller et par ganger i måneden. Og hvordan i alle dager skal de da kunne finne igjen "sin" diskusjon når den ligger i en rotetråd med 78 forskjellige diskusjoner på en gang, som omhandler 45 forskjellige trenere og nisser, med 114 sider i tråden. Hvordan  i alle dager skal man følge med på det? Det ender nok opp med at det er kun forumnerdene som gidder å poste i disse trådene.
Vi ser jo tydelig hvem som er mot forslaget mitt, de som har tusenvis av innlegg.

Personlig har jeg perioder der jeg er aktiv, sånn som nå. Jeg har prøvd å diskutere i samletrådene, men går det mer enn et par dager, er det umulig å finne igjen innlegget mitt og masse nye diskusjoner er startet i samme tråden. ROT ROT ROT.


Og selvfølgelig får Klaus og Krøvel støtte her, fordi de som er enig med meg ikke orker å ta turen her så veldig ofte, pga alt rotet. Det er iallefall min teori.

Forumet må være for alle, ikke bare de som bor her.



Forøvrig mener jeg fortsatt helt seriøst at min bestemor kunne ført oss til gull i fjor.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 13:37:24 PM
Quote from: Mobben on November 08, 2008, 12:55:23 PMDet samme gjelder evt nye spillere. Hver aktuelle spiller, eller hvert løse rykte, trenger ikkje sin egen tråd, men når en spiller er aktuell nok, at det er kjent at forhandlinger pågår og lignende, bør det være lov å opprette en tråd for det.


Men når er en trener aktuell nok? Det er jo visstnok flere som er aktuelle, og det vil nødvendigvis bare bli en av dem til slutt. Skal man da ha tråd for alle de 5-6 det står mellom? At Brann har Nilsen til jobbintervju, er ikke det samme som at han er førstevalget. De skal gjerne ha jobbintervju med flere...


Det er merkelig at dette fungerer fantastisk flott i andre forumer, mens du er av den tro at det er helt umulig....
Lag gjerne en tråd for hver av de 5.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ferguson

Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 16:12:06 PM
De aller fleste forumbrukerne titter innom kanskje en gang i uken, eller et par ganger i måneden. Og hvordan i alle dager skal de da kunne finne igjen "sin" diskusjon når den ligger i en rotetråd med 78 forskjellige diskusjoner på en gang, som omhandler 45 forskjellige trenere og nisser, med 114 sider i tråden. Hvordan  i alle dager skal man følge med på det? Det ender nok opp med at det er kun forumnerdene som gidder å poste i disse trådene.
Vi ser jo tydelig hvem som er mot forslaget mitt, de som har tusenvis av innlegg.

Personlig har jeg perioder der jeg er aktiv, sånn som nå. Jeg har prøvd å diskutere i samletrådene, men går det mer enn et par dager, er det umulig å finne igjen innlegget mitt og masse nye diskusjoner er startet i samme tråden. ROT ROT ROT.


Hvorfor bruker du ikke "vis innlegg" inne på "redigere profil"? Der finner du oversikt over alle dine publiserte innlegg. Er vel lett å finne innleggene dine då?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?

Det holder med én tråd pr emne.

Og dette med at mange tråder er så mye enklere for dem som ikke er inne så ofte. Jotakk, merker det når jeg har vært borte fra nett noen dager. Da er det 100 tråder man må klikke seg inn på siden sist. Det går mye raskere å lese noen lange tråder enn å klikke seg inn på mange korte. Og hvorfor skal det liksom være så uoversiktlig? Man bruker jo quoting, og det er fort gjort finne igjen hva som har blitt skrevet siden sist. Klikker man på ballen, så kommer det frem hva som har kommet siden sist. Og er det slik at hvis du er veldig opptatt av Nilsen, så er du helt uinteressert i det folk skriver om de andre kandidatene - og derfor vil ha det gjemt vekk slik at du fullt og helt kan konsentrere deg om Nilsen?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on November 08, 2008, 17:13:19 PM
Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 16:12:06 PM
De aller fleste forumbrukerne titter innom kanskje en gang i uken, eller et par ganger i måneden. Og hvordan i alle dager skal de da kunne finne igjen "sin" diskusjon når den ligger i en rotetråd med 78 forskjellige diskusjoner på en gang, som omhandler 45 forskjellige trenere og nisser, med 114 sider i tråden. Hvordan  i alle dager skal man følge med på det? Det ender nok opp med at det er kun forumnerdene som gidder å poste i disse trådene.
Vi ser jo tydelig hvem som er mot forslaget mitt, de som har tusenvis av innlegg.

Personlig har jeg perioder der jeg er aktiv, sånn som nå. Jeg har prøvd å diskutere i samletrådene, men går det mer enn et par dager, er det umulig å finne igjen innlegget mitt og masse nye diskusjoner er startet i samme tråden. ROT ROT ROT.


Hvorfor bruker du ikke "vis innlegg" inne på "redigere profil"? Der finner du oversikt over alle dine publiserte innlegg. Er vel lett å finne innleggene dine då?


Problemet løst Stoffi.
Eller nei, det er det ikke. For da er det mange dager siden Stoffi og andre, har vært på forumet, og da er det skrevet mange sider siden sist. Da er det bedre å måtte gå gjennom 10 forskjellige tråder, enn én, hvor det er skrevet to-tre sider siden sist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 16:12:06 PM
Klaus, du og Krøvel tilhører en sjelden rase, folk som er inne på dette forumet flere ganger daglig. Selvfølgelig er det lett for deg å følge med.


Det ender nok opp med at det er kun forumnerdene som gidder å poste i disse trådene.

Og selvfølgelig får Klaus og Krøvel støtte her, fordi de som er enig med meg ikke orker å ta turen her så veldig ofte, pga alt rotet. Det er iallefall min teori.


Det er jeg klar over Stoffi, men jeg skriver jo min mening utfra hva som passer meg, ikke deg eller andre, som ikke er her like ofte.
Det har vært slikt "rot" en god stund, men det er nå fortsatt en del folk som orker å ta turen. Teorien din er ikke helt vanntett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?


Da oppdaterer du to tråder Krøvel, verre er det ikke.

En som heter "Nanne vs. Nilsen- positive sider" hvor man skriver setter opp de positive sidene til begge kandidatene. Så kan man kanskje tro at man også kan skrive om deres negative sider i samme tråd, men det blir selvfølgelig rotete.

Da oppretter man enkelt og greit en tråd til, som heter "Nanne vs. Nilsen- negative sider", hvor de negative sidene kan diskuteres.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

November 08, 2008, 18:46:21 PM #23 Last Edit: November 08, 2008, 18:54:39 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?

Det holder med én tråd pr emne.

Og dette med at mange tråder er så mye enklere for dem som ikke er inne så ofte. Jotakk, merker det når jeg har vært borte fra nett noen dager. Da er det 100 tråder man må klikke seg inn på siden sist. Det går mye raskere å lese noen lange tråder enn å klikke seg inn på mange korte. Og hvorfor skal det liksom være så uoversiktlig? Man bruker jo quoting, og det er fort gjort finne igjen hva som har blitt skrevet siden sist. Klikker man på ballen, så kommer det frem hva som har kommet siden sist. Og er det slik at hvis du er veldig opptatt av Nilsen, så er du helt uinteressert i det folk skriver om de andre kandidatene - og derfor vil ha det gjemt vekk slik at du fullt og helt kan konsentrere deg om Nilsen?


En tråd per emne? Da bør du lage en tråd som heter "Brann", og deretter diskutere alt mulig tull der. Eller kanskje en som heter "fotball"?

Hvis det kun er noen få tråder med en haug av emner og diskusjoner i, og du ikke har vært inne på en stund, er det jo komplett umulig å følge med. Ikke faen om jeg gidder å lese gjennom en haug med uinteressant pjatt hvis jeg vil vite hva folk mener om en bestemt sak.

Hvis jeg er interessert i å vite hvordan det ligger an med en bestemt spiller jeg vil ha til Brann som har vært aktuell, er det 1000 ganger, ja 1000000 ganger bedre å ha en tråd med navnet på denne spilleren. Deretter kan jeg klikke inn på tråden og få en fantastisk oversikt siden det kun diskuteres denne spilleren i tråden, og ikke 179 andre spillere, og masse andre diggresjoner. Jeg gir vel en god faen i hva peter pan måtte mene om Ola Nordmannfotballspiller, jeg vil vite noe om den spilleren JEG er engasjert i, og da vil jeg ikke lete gjennom 77 sider med pjatt.




Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2008, 18:20:55 PM


Problemet løst Stoffi.
Eller nei, det er det ikke. For da er det mange dager siden Stoffi og andre, har vært på forumet, og da er det skrevet mange sider siden sist. Da er det bedre å måtte gå gjennom 10 forskjellige tråder, enn én, hvor det er skrevet to-tre sider siden sist.



Riktig. Selv om du er ironisk. Da får du opp en flott oversikt på forumet, der du kan enkelt og greit se hvor DINE diskusjoner er, og du kan klikke deg inn på tråden som interesserer deg. Nå gidder jeg ikke klikke inn på tråder, fordi eventuelle kommentarer til innleggene mine finner jeg aldri igjen, og det går ikke an å følge med på en diskusjon fordi det er så sinnsykt mange diskusjoner som diskuteres oppå hverandre.

Selvfølgelig er det ikke noe problem for deg og Krøvlevollen vår, men dere følger med på forumet flere ganger daglig og er særdeles engasjerte forumbrukere. Jeg var også det en gang, men nå har jeg ikke mange fler innlegg enn jeg hadde for et år siden. Andre har simpelthen bare stukket sin vei.


Nå fikk jeg nettopp gjennomslag i spillet hattrick til å forandre linken til forumet, som het "conference" på engelskversjonen, til FORUM nå, så jeg er i siget på å protestere på forumer som ikke utnytter potensialet sitt. Et forum skal være så enkelt som mulig for at flest mulig brukere skal bruke det. Enkelt er det samme som oversiktlig, og samletråder er ikke oversiktlig, noe som igjen fører til færre aktive brukere. Jeg er utdannet nettverksadministrator, så jeg har endel erfaring med brukervennlighet, og vet at oversikt og struktur er meget viktig. Selv om du syns det er banalt, er det mange, mange som ekskluderes pga folk med meninger som dine.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Trenerjakten er ETT emne. Følger du med i trenerjakten, så er du ikke kun interessert i å lese om én trener. Hva om det kommer tips på en Nanne-tråd om at det er Nanne som er den som er nærmest å få jobben, men du ikke får det med deg fordi du kun vil lese om Nilsen på Nilsen-tråd, og dermed fortsetter å mase i vei om Nilsen på Nilsen-tråden?

Men vi kan vel like gjerne dele opp i masse annet rart også:

"VIF - Brann første kvarteret" og "VIF Brann de siste fem minuttene". Jeg gidder jo ikke lese om det første kvarteret, hvis det er de siste fem minuttene jeg er interessert i. Hva med "Erik Huseklepp som kant" og en annen tråd som heter "Erik Huseklepp som spiss". Jeg gidder jo ikke lese om Huseklepp som kantspiller, hvis det er spiss jeg vil ha ham som.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2008, 18:27:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?


Da oppdaterer du to tråder Krøvel, verre er det ikke. 


Herregud, mann! Du snakker om at ting blir rotete... Forresten er vel dobbeltposting (to make innlegg i flere tråder) ulovlig i følge reglene. Hvis jeg skal sammenligne 5 trenerkandidater, så må jeg altså legge det samme innlegget i fem tråder?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 19:01:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2008, 18:27:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?



Klaus skrev dette, ikke jeg. Og han mener ikke det han skriver, han prøver å demonstrere hva han mener er ille med mitt forslag.
Da oppdaterer du to tråder Krøvel, verre er det ikke. 


Herregud, mann! Du snakker om at ting blir rotete... Forresten er vel dobbeltposting (to make innlegg i flere tråder) ulovlig i følge reglene. Hvis jeg skal sammenligne 5 trenerkandidater, så må jeg altså legge det samme innlegget i fem tråder?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 18:58:50 PM
Trenerjakten er ETT emne. Følger du med i trenerjakten, så er du ikke kun interessert i å lese om én trener. Hva om det kommer tips på en Nanne-tråd om at det er Nanne som er den som er nærmest å få jobben, men du ikke får det med deg fordi du kun vil lese om Nilsen på Nilsen-tråd, og dermed fortsetter å mase i vei om Nilsen på Nilsen-tråden?

Men vi kan vel like gjerne dele opp i masse annet rart også:

"VIF - Brann første kvarteret" og "VIF Brann de siste fem minuttene". Jeg gidder jo ikke lese om det første kvarteret, hvis det er de siste fem minuttene jeg er interessert i. Hva med "Erik Huseklepp som kant" og en annen tråd som heter "Erik Huseklepp som spiss". Jeg gidder jo ikke lese om Huseklepp som kantspiller, hvis det er spiss jeg vil ha ham som.


Det her er jo ingen vits å kommentere, like lite som at alt bør puttes i en tråd, nemlig "BRANN".


Derimot når det kommer KONKRETE tips om at Brann er i ferd med å kanskje sikre seg en bestemt trener, fortjener det en tråd. Da kan brannsupporterne kjapt og greit få vite at "Heeeey, denne karen ser ut til å være ekstremt aktuell akkurat nå". Hvis alt er i samletråden, får vi ikke vite noe før treneren er signert, for du finner ingenting i rotetråden med 77 diskusjoner på en gang.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

November 08, 2008, 19:45:19 PM #29 Last Edit: November 08, 2008, 19:52:07 PM by krøvel vellevold
Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 19:14:03 PMDerimot når det kommer KONKRETE tips om at Brann er i ferd med å kanskje sikre seg en bestemt trener, fortjener det en tråd. Da kan brannsupporterne kjapt og greit få vite at "Heeeey, denne karen ser ut til å være ekstremt aktuell akkurat nå". Hvis alt er i samletråden, får vi ikke vite noe før treneren er signert, for du finner ingenting i rotetråden med 77 diskusjoner på en gang.


Du finner ingenting i "rotetråden", men du mener det blir mer oversiktlig å måtte lete i 10 tråder for å se siste nytt i trenerjakten? Latterlig!

Hva er det med Steinar Nilsen som gjør at han fortjener en egen tråd før han er ansatt? Skal det stå "Nå er han aktuell", "Nå er han enda litt mer aktuell", "Nå er han ikke fullt så aktuell lenger", "Nå er det visst andre som er mer aktuell i stedet. Sjekk de andre trenertrådene!"

Folk er ikke interessert i å vite siste nytt om Steinar Nilsen. Folk er interessert i å vite siste nytt i trenerjakten - uansett hvem det måtte være.

Og hvor har du det fra at Nilsen er mer aktuell enn de andre som skal i jobbintervju? Er det slik at du tror du har fått jobben når du blir kalt inn til jobbintervju?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 19:45:19 PM
Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 19:14:03 PMDerimot når det kommer KONKRETE tips om at Brann er i ferd med å kanskje sikre seg en bestemt trener, fortjener det en tråd. Da kan brannsupporterne kjapt og greit få vite at "Heeeey, denne karen ser ut til å være ekstremt aktuell akkurat nå". Hvis alt er i samletråden, får vi ikke vite noe før treneren er signert, for du finner ingenting i rotetråden med 77 diskusjoner på en gang.


Du finner ingenting i "rotetråden", men du mener det blir mer oversiktlig å måtte lete i 10 tråder for å se siste nytt i trenerjakten? Latterlig!



Det jeg mener her, er at tråden som er der allerede bør fortsatt være der. Men slik som nå, når det er konkrete personer det er snakk om, kan det gjerne lages ekstra tråder for de personene, slik at folk som har meninger om disse kan diskutere der. Hvis ingen er interessert, faller tråden kjapt ned i systemet. Jeg ser ikke noe problem i dette, det fungerer fint andre steder.

Det blir fint og oversiktlig. Hvis jeg lurer på hvordan det ligger an med Steinar Nilsen, kan jeg enkelt og greit gå til Steinar Nilsen tråden og se siste nytt uten å forhold meg til ørten andre diskusjoner og lete gjennom sidene i tråden for å finne noe om det jeg lurer på.

Hvorfor er du så imot dette? Du av alle mennesker er jo en kar som har struktur på sakene dine, og du liker å ha oversikt. Hvorfor vil du ikke hjelpe andre til å få oversikt? Synes det er rimelig egoistisk gjort mot andre brukere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

November 08, 2008, 19:57:03 PM #31 Last Edit: November 08, 2008, 20:06:09 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 19:45:19 PM
Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 19:14:03 PMDerimot når det kommer KONKRETE tips om at Brann er i ferd med å kanskje sikre seg en bestemt trener, fortjener det en tråd. Da kan brannsupporterne kjapt og greit få vite at "Heeeey, denne karen ser ut til å være ekstremt aktuell akkurat nå". Hvis alt er i samletråden, får vi ikke vite noe før treneren er signert, for du finner ingenting i rotetråden med 77 diskusjoner på en gang.


Du finner ingenting i "rotetråden", men du mener det blir mer oversiktlig å måtte lete i 10 tråder for å se siste nytt i trenerjakten? Latterlig!

Hva er det med Steinar Nilsen som gjør at han fortjener en egen tråd før han er ansatt? Skal det stå "Nå er han aktuell", "Nå er han enda litt mer aktuell", "Nå er han ikke fullt så aktuell lenger", "Nå er det visst andre som er mer aktuell i stedet. Sjekk de andre trenertrådene!"

Folk er ikke interessert i å vite siste nytt om Steinar Nilsen. Folk er interessert i å vite siste nytt i trenerjakten - uansett hvem det måtte være.

Og hvor har du det fra at Nilsen er mer aktuell enn de andre som skal i jobbintervju? Er det slik at du tror du har fått jobben når du blir kalt inn til jobbintervju?


Lete i 10 andre tråder? Jeg har da øyne, og et topic er det første du ser når du kommer inn på forumet. Da går jeg til Steinar Nilsen tråden og problemet mitt er løst. Er det så vanskelig?

(EDIT: Jeg håper du tuller her. Jeg vet du er enig i at det er lettere å finne en overskrift blant 10, enn å lete gjennom 300 innlegg som du må lese. Ikke bare får du inn alle overskriftene på samme skjermbilde, men det er kun noen får ord det dreier seg om)

Ja, du skulle vel likt å vite hvorfor Steinar Nilsen er mer aktuell enn andre. Det skulle jeg gjerne fortalt deg, men tråden om Steinar Nilsen er stengt. Jeg har fler linker på lur som viser hvorfor han er mer aktuell.
Men du er velkommer til å lete gjennom rotetråden og se om noen har postet noe der.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Men folk er ikke først og fremst interessert i å vite hvordan akkurat Steinar Nilsen ligger an. De vil vite hvem som blir trener! Og enn så lenge er det mange kandidater.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 20:14:22 PM
Men folk er ikke først og fremst interessert i å vite hvordan akkurat Steinar Nilsen ligger an. De vil vite hvem som blir trener! Og enn så lenge er det mange kandidater.


Nå må du ikke henge deg for mye opp i Steinar Nilsen, dette kan gjelde alt mulig rart som angår Brann. F. Eks en aktuell spiller, eller en spiller akkurat DU mener bør komme til Brann.
Og selv om du ikke er interessert i å vite hvordan det går med Steinar Nilsen, så er det kanskje andre som vil vite det. 
Selv er jeg meget infosulten på Steinar Nilsen, siden jeg mener at å ansette den mannen er 3 steg tilbake. Da kunne vi nesten beholdt Mjelde, nesten.
Like før jeg lanserer min gamle bestemor som branntrener her.

Slik det ser ut nå, er Steinar Nilsen en soleklar favoritt til trenerjobben, og det er ingenting i veien for å lage en tråd om han slik at vi slipper diskusjoner om bestemødre og andre trenere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2008, 16:25:39 PM
Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 15:46:35 PM
Da er det bedre å holde seg unna hele forumet.


Det hadde ikke vært dumt...
Det er mange andre hete rykter også, og hvis man skulle opprettet en tråd for hver av de, hadde det blitt mange "potensielle-trenere-tråder".




Hva så? De synker ned i systemet hvis de ikke lenger er aktuell
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

TCAC

Tror dere har brukt lengre tid på å diskutere dette enn dere noengang vil bruke på å finne fram i "virrvarret" av tråder og sider. Menmen, det er jo mulig dere synes prinsippet er viktig nok til å diskuteres...

SKBMiller

Er litt enig i Stoffi, jeg er ofte innom her. Men jeg tar meg ikke tid til å sjekke gjennom alle de store trådene. Så hadde vært greit for meg å kunne ha en litt mer informativ tittel på tråden sånn at jeg kunne fått med meg nyhetene i tråden.

Og når vi først er i gang med klagingen så kan vi kanskje be Stoffi om å oppdatere signaturen sin også?

Kai-Olai

Jeg håper Brann snart finner en ny trener, så vi får opprettet den tråden det gnåles om... Problem løst!

Stoffi

Så langt er det KUN hyppige forumbrukere som støtter systemet som er implentert, og det er ikke overraskende. Storbrukere av et forum vil alltid være imot forandringer, fordi de er fornøyd med ting slik de er, men har vansker for å se utover seg selv. Tenk på andre brukere, brukere som gjerne kun har 4 innlegg og som ikke orker å sette seg inn i en rotetråd fordi det er rot....

Jeg har vært admin i et par forumer, og som sagt nettverksadministrator, og man skal ALLTID lage ting så lett at selv den mest inkompetente bruker skal kunne bruke forumet enkelt og greit.
Så i bunn og grunn spiller det kuk rolle hva våre elitebrukere mener, de vokter kun sine egne interesser.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

posemedsnopi

Jeg er ingen ringrev med pc og ganske fersk her på forumet, men synes systemet fungerer ganske godt. Hadde blitt vanskeligere å finne frem om du hadde måtte bla deg gjennom ett hav av ulike tråder. Men smaken er som baken -kløyvd i to.

dudo

Jeg er på prinsipielt grunnlag enig med Stoffi. Men denne diskusjonen har vi hatt før, med "Andre lag"-tråden. Den akk så oversiktlige "Andre lag"-tråden ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 02:04:15 AM
Så langt er det KUN hyppige forumbrukere som støtter systemet som er implentert, og det er ikke overraskende. Storbrukere av et forum vil alltid være imot forandringer, fordi de er fornøyd med ting slik de er, men har vansker for å se utover seg selv. Tenk på andre brukere, brukere som gjerne kun har 4 innlegg og som ikke orker å sette seg inn i en rotetråd fordi det er rot....

Jeg har vært admin i et par forumer, og som sagt nettverksadministrator, og man skal ALLTID lage ting så lett at selv den mest inkompetente bruker skal kunne bruke forumet enkelt og greit.
Så i bunn og grunn spiller det kuk rolle hva våre elitebrukere mener, de vokter kun sine egne interesser.


Mens du selv tenker på andre enn deg selv?

Men hva hvis Steinar Nilsen-tråden utvikler seg slik:

A: "Jeg syns Steinar Nilsen er en kjempegod taktikker. Mye bedre enn Nanne!"

B: "Tull! Nanne er en bedre taktikker. Se alle kampene Kalmar har snudd i år!"

A: "Pøh! Kalmar snudde kampene på tross av Nanne!"

C: "Kalmar har jo ikke snudd noen av kampene i år. De har tapt alle der de lå under først."

A: "Min bestemor er en bedre trener enn Nanne!"

B: "Men Nanne er den av kandidatene som har klart best meritter av de gjenværende kandidatene!"

C: "Hvorfor maser alle om Nanne? Hareide må jo være et mye bedre alternativ! Forresten så jeg ham gå hånd i hånd med RBH i Nygårdsgaten i går kveld"

osv.

Og plutselig har Nilsen-tråden blitt en tråd som handler om Nanne eller Hareide.

Saken er at uansett hvordan du snur og vender på det, så vil tråden før eller siden gli ut i å bli en sammenligning mellom de forskjellige trenerkandidatene. Og da har vi plutselig TO trenerjakt-tråder.






Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 19:01:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2008, 18:27:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?


Da oppdaterer du to tråder Krøvel, verre er det ikke. 


Herregud, mann! Du snakker om at ting blir rotete... Forresten er vel dobbeltposting (to make innlegg i flere tråder) ulovlig i følge reglene. Hvis jeg skal sammenligne 5 trenerkandidater, så må jeg altså legge det samme innlegget i fem tråder?


Hæ?DU, av alle, forsto ikke at det var spøk?
Jeg trodde du hadde forstått mitt syn i denne saken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 20:23:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2008, 16:25:39 PM
Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 15:46:35 PM
Da er det bedre å holde seg unna hele forumet.


Det hadde ikke vært dumt...
Det er mange andre hete rykter også, og hvis man skulle opprettet en tråd for hver av de, hadde det blitt mange "potensielle-trenere-tråder".




Hva så? De synker ned i systemet hvis de ikke lenger er aktuell


Ja, men da blir det så vanskelig å finne de igjen, hvis den personen plutselig skulle bli aktuell igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kai-Olai on November 09, 2008, 01:15:41 AM
Jeg håper Brann snart finner en ny trener, så vi får opprettet den tråden det gnåles om... Problem løst!


Problemet stikker nok dypere enn som så...Det er ikke en evt. "Steinar Nilsen-tråd" som diskuteres.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2008, 05:20:50 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 19:01:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2008, 18:27:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 08, 2008, 17:15:53 PM
Men hva når man skal sammenligne de forskjellige trenerne da? Hva hvis jeg ønsker å sammenligne Nanne med Nilsen? Hvor skal jeg skrive det?


Da oppdaterer du to tråder Krøvel, verre er det ikke. 


Herregud, mann! Du snakker om at ting blir rotete... Forresten er vel dobbeltposting (to make innlegg i flere tråder) ulovlig i følge reglene. Hvis jeg skal sammenligne 5 trenerkandidater, så må jeg altså legge det samme innlegget i fem tråder?


Hæ?DU, av alle, forsto ikke at det var spøk?
Jeg trodde du hadde forstått mitt syn i denne saken.


Hmmmm.... Innbilte meg at det var Stoffi som skrev det du skrev... Her har ting gått litt kjapt unna, ja!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

November 09, 2008, 14:12:11 PM #46 Last Edit: November 09, 2008, 14:14:31 PM by Stoffi
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2008, 04:39:45 AM
Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 02:04:15 AM
Så langt er det KUN hyppige forumbrukere som støtter systemet som er implentert, og det er ikke overraskende. Storbrukere av et forum vil alltid være imot forandringer, fordi de er fornøyd med ting slik de er, men har vansker for å se utover seg selv. Tenk på andre brukere, brukere som gjerne kun har 4 innlegg og som ikke orker å sette seg inn i en rotetråd fordi det er rot....

Jeg har vært admin i et par forumer, og som sagt nettverksadministrator, og man skal ALLTID lage ting så lett at selv den mest inkompetente bruker skal kunne bruke forumet enkelt og greit.
Så i bunn og grunn spiller det kuk rolle hva våre elitebrukere mener, de vokter kun sine egne interesser.


Mens du selv tenker på andre enn deg selv?

Men hva hvis Steinar Nilsen-tråden utvikler seg slik:

A: "Jeg syns Steinar Nilsen er en kjempegod taktikker. Mye bedre enn Nanne!"

B: "Tull! Nanne er en bedre taktikker. Se alle kampene Kalmar har snudd i år!"

A: "Pøh! Kalmar snudde kampene på tross av Nanne!"

C: "Kalmar har jo ikke snudd noen av kampene i år. De har tapt alle der de lå under først."

A: "Min bestemor er en bedre trener enn Nanne!"

B: "Men Nanne er den av kandidatene som har klart best meritter av de gjenværende kandidatene!"

C: "Hvorfor maser alle om Nanne? Hareide må jo være et mye bedre alternativ! Forresten så jeg ham gå hånd i hånd med RBH i Nygårdsgaten i går kveld"

osv.

Og plutselig har Nilsen-tråden blitt en tråd som handler om Nanne eller Hareide.

Saken er at uansett hvordan du snur og vender på det, så vil tråden før eller siden gli ut i å bli en sammenligning mellom de forskjellige trenerkandidatene. Og da har vi plutselig TO trenerjakt-tråder.



Selvfølgelig skal man kunne sammenligne Nilsen med andre trenere. Så lenge man diskuterer Nilsen og ikke sporer av slik mange av dagens samletråder også gjør, går det helt knallende bra.



Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2008, 05:29:37 AM
Quote from: Stoffi on November 08, 2008, 20:23:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2008, 16:25:39 PM
Quote from: Stoffi on November 07, 2008, 15:46:35 PM
Da er det bedre å holde seg unna hele forumet.


Det hadde ikke vært dumt...
Det er mange andre hete rykter også, og hvis man skulle opprettet en tråd for hver av de, hadde det blitt mange "potensielle-trenere-tråder".




Hva så? De synker ned i systemet hvis de ikke lenger er aktuell


Ja, men da blir det så vanskelig å finne de igjen, hvis den personen plutselig skulle bli aktuell igjen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Dette minner om pc-diskusjonen, der de gamle dinosaurene syns papirarkiver og papirarbeid er mer enn godt nok, og at det ikke er vits i å bruke pc.

Alle med vett i skallen vil være enig i at man leter heller gjennom 20 overskrifter enn 1350 innlegg i rotetråden "treneren etter Mjelde".

Ikke nok med det, et innlegg inneholder gjerne hundrevis av ord og tar lang tid å lese. I tillegg må du skrolle i ett sett og bruke lang tid på å finne det du leter etter.
En overskrift derimot, inneholder stort sett 1-5 ord, og du slipper å skrolle som en rabiat sau.

Hvordan kan dere ikke se denne enkle logikken? Har dere innsett at jeg har rett, men fortsetter å diskutere kun på trass? Jeg ser nemlig ingen annen mulighet. INGEN vil velge å lete gjennom 1350 innlegg når de kan bruke 4 sek på å se på overskrifter i stedet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: Stoffi on November 09, 2008, 16:40:41 PM
Dette minner om pc-diskusjonen, der de gamle dinosaurene syns papirarkiver og papirarbeid er mer enn godt nok, og at det ikke er vits i å bruke pc.

Alle med vett i skallen vil være enig i at man leter heller gjennom 20 overskrifter enn 1350 innlegg i rotetråden "treneren etter Mjelde".

Ikke nok med det, et innlegg inneholder gjerne hundrevis av ord og tar lang tid å lese. I tillegg må du skrolle i ett sett og bruke lang tid på å finne det du leter etter.
En overskrift derimot, inneholder stort sett 1-5 ord, og du slipper å skrolle som en rabiat sau.

Hvordan kan dere ikke se denne enkle logikken? Har dere innsett at jeg har rett, men fortsetter å diskutere kun på trass? Jeg ser nemlig ingen annen mulighet. INGEN vil velge å lete gjennom 1350 innlegg når de kan bruke 4 sek på å se på overskrifter i stedet.


Hvis du vil vite hvordan det ligger an i trenerjakten, så holder det ikke å se på overskriftene. Og det holder ikke å gå inn på "Steinar Nilsen-tråden". Da må du gå inn på alle trenertrådene! Er det mer tidsbesparende og oversiktlig?

Hva er det med Steinar Nilsen som gjør at du KUN vil lese om ham, og helst vil slippe å lese om de andre trenerkandidatene?
Legg ned hele klubben!

Gubrask

Selvfølgelig hadde det vært idelt om vi hadde hatt ryddige tråder om ulike temaer, men problemet er at mye av det vi diskuterer i 3 ulike tråder, har en sammenheng der vi må trekke inn ting fra andre tråder. Dermed sklir vi ut av trådens emne.

Go Up