• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Steinar Nilsen

Started by Stoffi, November 07, 2008, 10:55:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Nilsen er en autoritet med erfaring fra italiensk forsvar. Er det noe Brann trenger er det en som kan defensiv organisering (og en spiss eller to, selvsagt), og italiensk kynisme vil være midt i blinken i så måte. Han må gjerne ta med seg Moldskred på sin vei!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Han kan få egen tråd den dagen han er klar. Du får opprette egen hat-tråd for Hareide, Semb, Bergstrand, Sandstø etc etc etterhvert som ryktene står på trykk.

Hvorfor laget du ikke Solskjær-tråd også? Tenk hvor mye oppgulp du kunne skrevet der.

Foreslår at Moderator stenger tråden og venter med persontråd til RBH faktisk får somlet seg til å ansette noen.

Stian

Helt enig Xminator. Lag heller en tråd når en eventuell underskrift er på plass.

BBB-mod


vebo

Fortjener vel en tråd nå Krøvel?

Velkommen skal han være. Jeg har som vanlig en viss skepsis, men alt i alt så er jeg fornøyd med valget.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Velkommen til klubben!

Regner med at du og klubben har ambisjoner om gull på sikt. Kanskje ikke til neste år, men om 2 år bør det hvertfall være et reailistisk mål. I og med at det ble en norsk trener som kjenner Brann og norsk fotball, så har jeg stor tro på at vi kan kjempe i toppen allerede til neste år.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

KEA

Velkommen til Brann, Steinar Nilsen !
Gullet ska hem !

Gubrask


Spelaren

Sjå der ja, ting skjer når eg tar lunsj...

Velkommen til Bergen, Steinar! Forhåpentlegvis vinner du fleire kamper på skikkeleg gras til neste år ;) !
Gå av.

Ferguson

November 21, 2008, 11:51:28 AM #10 Last Edit: November 21, 2008, 12:02:21 PM by Ferguson
Hva kan vi egentlig forvente av herr Nilsen første året? Gull? sølv? europacup? Ingenting fordi han trenger tid?

Han er selvsagt velkommen ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon



Hvem kan motstå noe sånt?;)

Ellers slenger jeg meg på å ønske han velkommen!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Ferguson on November 21, 2008, 11:51:28 AM
Hva kan vi egentlig forvente av herr Nilsen første året? Gull? sølv? europacup? Ingenting fordi han trenger tid?


Jeg leste et sted at han regnet med at han fikk tid til å bygge opp et lag slik han fikk oppe i Tromsø.
Men ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne kjempe i toppen neste år dersom vi får en spiss som skårer mål.
Rød makt på Hansa

stlastla

Deilig å få det på plass! Og i tillegg en veldig god trener!!!

Ferguson

Quote from: Nixon on November 21, 2008, 11:53:24 AM
Jeg leste et sted at han regnet med at han fikk tid til å bygge opp et lag slik han fikk oppe i Tromsø.
Men ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne kjempe i toppen neste år dersom vi får en spiss som skårer mål.


Enig. Vi bør gå for Europacup minst neste år. Det tror jeg Nilsen også er kapabel til.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

osoerli

Velkomen Streinar.
Eg er nøgd med topp 3 kvar sesong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Ankepunkter er erfaring, meritter og spillestil.

Det siste tror jeg er avhengig av spillermateriale, noe som er et helt annet i Brann enn TIL. De to andre punktene kan vi ikke gjøre noe med, men til tross for at CVen hans er kort og han ikke har vunnet noe, er den imponerende med tanke på hvilke ressurser han har hatt til rådighet. Håper CVen framleis er imponerende etter noen år i Brann.

Når det gjelder forventninger trenger Nilsen tid, jeg kan akseptere 5.plass, men ikke dersom vi ryker ut av cupen med 0-8 taper 2-3 mot ti mann etter å ha ledet 2-0 og lignende: Heller ikke dersom resultatene fremstår totalt tilfeldige, at vi ikke ser noen forbedringer utover sesongen og dersom vi spiller like sexy foppal som Norge. Selvfølgelig vil eventuelle forsterkninger spille en rolle, får Nilsen 40 mill til spillerkjøp til rådighet å henter flopper til 20 mill, vil jeg være mer skeptisk enn dersom han ikke får hente noen, eller har suksess med bosmanspillere. generelt vil jeg likevel gjenta at fyren trenger tid, medaljekamp igjen i 2010 bør likevel absolutt være innen rekkevidde.

Xminator

Jeg vil se situasjonen an neste sesong, men for 2010 bør målet være gull. Forutsatt at Brann har midler til å hente de riktige spillerene. Med det som skjedde i sommer hadde det betydd mindre hvem som trente Brann...

Målsetningen for 2009 er avhengig av om de får inn en spiss, eventuelt får i gang Karadas og Huseklepp.

Her har vi foresten første treneren uten en viss Brann/Bergens-tilknytning siden Halvar Thoresen. Måtte det gå bedre denne gangen. Barten har foresten ikke klart å bytte trenerbildet enda, ekstremt svakt jobbet!

krakra

Han bør få litt tid ja, men ikke så mye. Og det er som du sier ikke bare å godta dårlige resultater fordi "han må få tid". Hvis vi ikke ser progresjon og konturene av et godt lag bør han ikke få så veldig mye tålmodighet, men en 5. hvor vi ser at laget blir bedre og bedre utover sesongen, unngår pinllige tap og vinner kampene fortjent er høyst akseptabelt etter èn sesong.

Jeg tror dog Nilsen er en type som gjerne vil vinne selv om han holder på å bygge et nytt lag. Jeg tror vi godt kan kjempe om medalje selv om Nilsen fortsatt ikke er ferdig med å gjøre Brann sitt.

Doffen85

Vi får hente hjem Helstad, så er mye gjort! :)

Belfort

Velkommen til Bergen Steinar

Stoffi

Uff.... Jeg er redd Brann har tatt til takke med en trener fra en lav hylle pga det vanskelige markedet(eller dårlig sportsdirektør?).

Men vi får for all del håpe at jeg tar grundig feil.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

vidar59

Vil selvfølgelig også ønske han velkommen!!
Men er ikke forventningene har inne små i forhold til de signaler dere har sendt ut i tråden om treneren etter Mjelde? Stort sett samme spillerne som vant i 07, og så skal en være fornøyd med nesten samme plassering som Mjelde fikk? Og i følge dere samme supportere har vi en mye bedre stall enn det TIL hadde, og de tok tredjeplassen. Hvor er logikken?
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Kjell249

Quote from: Stoffi on November 21, 2008, 12:31:56 PM
Uff.... Jeg er redd Brann har tatt til takke med en trener fra en lav hylle pga det vanskelige markedet(eller dårlig sportsdirektør?).

Men vi får for all del håpe at jeg tar grundig feil.


Har merket at du har vært helt vekke fra trener diskusjonen Stoffi, men når vi først får ny trener så er du tilbake og er klar for å jage dine Nilsen må gå kjepphester...

Hvor har forresten bestemoren din vært oppi disse trenerdiskusjonene?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Henrik8

Enig med Huff i at det har stor betydning hvorvidt resultatene fremstår som tilfeldige eller ikke, og om progresjonen viser seg utover i sesongen. Er det et skritt frem og to tilbake fra kamp til kamp er det ikke greit. Har man en litt trå periode, men det går stabilt fremover fra måned til måned, er det lettere å akseptere. Vi trenger å bli et stabilt topplag, så får det heller ta litt tid å komme dit. Heller det enn suksess fra sesong 1 og deretter jojosesonger mellom 1. og 12. de neste seks årene. (Med et lite forbehold, det er mulig jeg kan akseptere tre 12. plasser hvis det innebærer 3 gull årene i mellom;) Poenget står likevel fortsatt.)
Kjør over pakket 09`

Kjell249

Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 12:35:17 PM
Vil selvfølgelig også ønske han velkommen!!
Men er ikke forventningene har inne små i forhold til de signaler dere har sendt ut i tråden om treneren etter Mjelde? Stort sett samme spillerne som vant i 07, og så skal en være fornøyd med nesten samme plassering som Mjelde fikk? Og i følge dere samme supportere har vi en mye bedre stall enn det TIL hadde, og de tok tredjeplassen. Hvor er logikken?


Nesten samme er vel litt å overdrive... Har mistet de to viktigste spillerne og resten er blitt 2 år eldre. Lag trenger fornyelse. Er ikke sånn at hvis du har vunnet ett år, så kan du beholde det samme laget og automatisk vinne de neste 10 årene....
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

monzilla


Jeg nekter å tro at Brann blir et stabilt topplag før tribune sør er bygget. Men her kan jo den godeste herr Nilsen motbevise meg!

Det jeg er mest spent på er spillerstallen. Er det noen spillere som vil blomstre? Kanskje endelig PVM får ut potensialet sitt? Pinnedyret starter å score mål? Jaiteh blir fast på laget? Solli mister klippekortet?

monzilla

Noen som forøvrig har en link til pressekonferansen??

vidar59

Quote from: Kjell249 on November 21, 2008, 12:40:03 PM
Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 12:35:17 PM
Vil selvfølgelig også ønske han velkommen!!
Men er ikke forventningene har inne små i forhold til de signaler dere har sendt ut i tråden om treneren etter Mjelde? Stort sett samme spillerne som vant i 07, og så skal en være fornøyd med nesten samme plassering som Mjelde fikk? Og i følge dere samme supportere har vi en mye bedre stall enn det TIL hadde, og de tok tredjeplassen. Hvor er logikken?


Nesten samme er vel litt å overdrive... Har mistet de to viktigste spillerne og resten er blitt 2 år eldre. Lag trenger fornyelse. Er ikke sånn at hvis du har vunnet ett år, så kan du beholde det samme laget og automatisk vinne de neste 10 årene....




Poenget var at de fleste er overlykkelig over at Nilsen er kommet til Brann. De samme supporterne er skjønt enig i at Branns spillerstall er bedre enn TILs i inneværende sesong.(les: annen tråd) TIL tok altså tredjeplassen i årets tippeliga med et mannskap som er dårligere enn Branns. Hvordan kan det da ha seg at Brann ikke skal gjøre det bedre enn det? Med Nilsen som trener. Det er det jeg ikke får til å harmonere!!
Og spillerne er 1 år eldre , ikke 2, bare for å kverulere litt ;)
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Heispassasjer

Syns det er like spennende hvem Steinar Nilsen nå velger som sin assistent. Rune Skarsfjord fra Haugesund er en høyaktuell kandidat.

Markmus

Jeg vegrer meg for den dagen vi står og synger til Nilsen som om vi elsket ham over alt på jord. Det blir ekkelt det.
Ka du ve?

Heispassasjer

Quote from: monzilla on November 21, 2008, 12:52:18 PM
Noen som forøvrig har en link til pressekonferansen??


Spørs om det er noen som sender den direkte. Isåfall må nå det bli BTV eller Brann TV...... Finner ikke noen link.

monzilla

Quote from: Markmus on November 21, 2008, 12:57:11 PM
Jeg vegrer meg for den dagen vi står og synger til Nilsen som om vi elsket ham over alt på jord. Det blir ekkelt det.

Er du ny i gamet du?

Markmus

Quote from: monzilla on November 21, 2008, 12:59:49 PM
Quote from: Markmus on November 21, 2008, 12:57:11 PM
Jeg vegrer meg for den dagen vi står og synger til Nilsen som om vi elsket ham over alt på jord. Det blir ekkelt det.

Er du ny i gamet du?

Typer ala Karadas og Helstad som stakk til Rosenborg du tenker på? Skjønner den, men skjønner også at de tenkte karriere foran klubb/supportere (naturlig nok). Problemet mitt med Nilsen er trynefaktoren. Han fremstår som totalt usmakelig og slesk.

Men jeg skal gi ham sjansen i alle fall...
Ka du ve?

Kjell249

Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 12:53:16 PM
Quote from: Kjell249 on November 21, 2008, 12:40:03 PM
Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 12:35:17 PM
Vil selvfølgelig også ønske han velkommen!!
Men er ikke forventningene har inne små i forhold til de signaler dere har sendt ut i tråden om treneren etter Mjelde? Stort sett samme spillerne som vant i 07, og så skal en være fornøyd med nesten samme plassering som Mjelde fikk? Og i følge dere samme supportere har vi en mye bedre stall enn det TIL hadde, og de tok tredjeplassen. Hvor er logikken?


Nesten samme er vel litt å overdrive... Har mistet de to viktigste spillerne og resten er blitt 2 år eldre. Lag trenger fornyelse. Er ikke sånn at hvis du har vunnet ett år, så kan du beholde det samme laget og automatisk vinne de neste 10 årene....




Poenget var at de fleste er overlykkelig over at Nilsen er kommet til Brann. De samme supporterne er skjønt enig i at Branns spillerstall er bedre enn TILs i inneværende sesong.(les: annen tråd) TIL tok altså tredjeplassen i årets tippeliga med et mannskap som er dårligere enn Branns. Hvordan kan det da ha seg at Brann ikke skal gjøre det bedre enn det? Med Nilsen som trener. Det er det jeg ikke får til å harmonere!!
Og spillerne er 1 år eldre , ikke 2, bare for å kverulere litt ;)


Når du først skal kverulere litt så lønner det seg å ha rett. Hvis vi tok gull i 07, tror du da spillerne kommer til å være 1 eller 2 år eldre neste år altså 2009. (Et hint 2009-2007= ???). Enig at det kan virke som et tøft regnestykke, men med en kalkulator burde det være overkommelig...

Tilbake til poenget. Det er mye lettere for TIL å gjøre det bra enn Brann. Mye pga folk som blant annet deg som er mest opptatt av hvordan fotballen blir spilt på og ikke resultater. Ingen bryr seg om TIL spiller kynisk defensiv dritt fotball hjemme og borte, fordi de skjønner grunnen til at de gjør det. Brann skal spille underholdende angrepsfotball. Er klart at det krever mer, og over tid gir mindre poeng enn kynisk drittfotball.

I tillegg trenger en trener tid på å venne seg til nye spillere og et nytt sted. Hente de spillerne han ønsker og som passer i den stilen han ønsker osv... Jönsson fikk ikke gull første år med Stabæk akkurat.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

skinkerytter

De er vel ca 1 år eldre nå, 1,5år eldre ved sesongstart 2009 og 2 år eldreved sesongslutt 2009. Hvis man regner fra sesongslutt 2007.

vebo

I følge dagbladet begynner ikke Nilsen før etter jul, han tar med andre en "Bruun"-ferie.
Tiocfaidh ár lá

gunnar

Quote from: osoerli on November 21, 2008, 12:11:35 PM
Velkomen Streinar.
Eg er nøgd med topp 3 kvar sesong.

Jer er også fornøyd med topp 3, bare vi er øverst av de 3.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

vidar59

Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Joggi Bogga

November 21, 2008, 13:56:24 PM #39 Last Edit: November 21, 2008, 14:37:17 PM by Joggi Bogga
Quote from: vebo on November 21, 2008, 13:41:58 PM
I følge dagbladet begynner ikke Nilsen før etter jul, han tar med andre en "Bruun"-ferie.


Bare han ikke tar en Kinnear og starter med å gi hele gjengen fri, så er jeg fortsatt fornøyd.


edit: (Nilsen må gå)
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

monzilla

Tror nok at selv om han ikke starter treningene før etter jul, så kommer han til å bruke masse tid på å bli kjent med dagens spillertropp, kartlegge mangler, muligheter osv osv.

Spelaren

Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 13:46:54 PM


Gratulerer, din kverulering overgår våre største forventninger...
Gå av.

nummer9

Quote from: vebo on November 21, 2008, 13:41:58 PM
I følge dagbladet begynner ikke Nilsen før etter jul, han tar med andre en "Bruun"-ferie.

Han har vel sikkert oppspart ferie han må ta ut i Tromsø først.

Atlet Orvanger

At valget falt på Steinar Nilsen var vel grei når alt ble som det ble. Været i Bergen for øyeblikket burde passe han bra. Han kan kjøre Ski Doo-scooteren sin på trening og parkere mellom Bakkes Mercedes og Karadas sin Audi. Gleder meg til sjøsamen vår ivrig synger med på den obligatoriske joiken når vi spiller mot hvilket som helst lag fra nord for Møre.

Kjell249

Quote from: vidar59 on November 21, 2008, 13:46:54 PM


Du snakker om forventninger til 2009 sesongen med SN, og refererer til sesongen 2007. Sesongen vinnes ikke med en kamp i november 2007 og heller ikke i 2009. Sesongen 2007 varte fra April-Nov og det samme gjør den i 2009 (vel kanskje fra Mars). Er vel ikke så mye tvil om at spillerne da er 2 år eldre? Enten er du påståelig eller tilbakestående, men verre er d ikke.


Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on November 21, 2008, 12:31:56 PM
Uff.... Jeg er redd Brann har tatt til takke med en trener fra en lav hylle pga det vanskelige markedet(eller dårlig sportsdirektør?).

Men vi får for all del håpe at jeg tar grundig feil.


Ja, det er alltdig greit å sikre seg på forhånd, sant?
Skulle inderlig ønske vi kunne fått den treneren du ville ha! Hvem er det forresten?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Herreminhatt, denne VidarFetFisk hører hjemme som Anon Nym i diverse BT-debatter.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 21, 2008, 12:15:29 PM
Han bør få litt tid ja, men ikke så mye. Og det er som du sier ikke bare å godta dårlige resultater fordi "han må få tid".


Får vi ikke gull i løpet av de to neste sesongene har ikke han gjort en god nok jobb, så enkelt er det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herr Smed

Nilsen må gå! Var jeg først?
Alle må gå.

Kjell249

Quote from: Herr Smed on November 21, 2008, 14:32:01 PM
Nilsen må gå! Var jeg først?


Desverre :) Stoffi har indirekte vært ute allerede...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up