• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

David Gjeraker på skudd via en motspiller. Flaks. Du kan lese om kampen på brann.no.
Tren på langskudd

Lasaron

Kan legge til at evigunge Cato Helle gjorde det vanskelig for Brann.
Tren på langskudd

Straffe!!!

Leser i Lillebakk sin blogg at:
"I løpet av sesongen har Molde brukt sju spillere fra sitt hjemfylke, mens Odd har brukt seks fra Telemark (nok spilletid til børspoeng). Resten av spillerne er fordelt ut over landet og utlandet."

http://www.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Mange-kritiserer-Molde_-men-det-er-lov-a-se-pa-seg-selv-ogsa-458913_1.snd

Jeg har ikke vært inne på de respektive lag og kvalitetssikret tallene, men utfra kriteriet "nok spilletid til børspoeng) ligger Brann på 11 lokale spillere (da regner jeg Azar som lokal) og av disse spiller 8 jevnlig i start-elleveren.

Corran

August 27, 2014, 10:50:25 AM #5153 Last Edit: August 27, 2014, 11:00:50 AM by Corran
Hysj må ikke nevne slikt for da kan j ikke Fagermo slå seg på brystet og si at Odd er de som bruker flest talenter og egenproduserte spillere og at alle andre har så god råd og kun kjøper/henter spillere

Edit: Forresten en bra artikkel bortsett fra nedtoningen av investorer i Molde :-), men meget bra "motangrep" på Fagermo. På tide noen setter litt søkelys på hans tirader om evnen sin/Odds til å få fram talenter og bruk av unge spillere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Dersom kriteriet skal være at spilleren er fra hjemfylket er Azar ikke lokal. Men vi har jo uansett gode tall.
Rød makt på Hansa

Straffe!!!

I call bullshit, Fagermo!

Ok, gikk på en smell og måtte sjekke litt likevel. Riktignok et par kjappe nettsøk, og ikke nødvendigvis 100% nøyaktig, men:

Ifølge min oversikt fra Odd sine hjemmesider og wikipedia har Odd i år spilt med 7 lokale spillere (stemmer jo med Lillegård), men de flere av disse har jo marginal spilletid.
Vegard Amundsen Bergan: 180 minutter
Emil Jonassen Sætervik: 147 minutter
(Jonathan Lindseth, 0 minutter)
Snorre Krogsgaard: 13 minutter

Og deretter:
Fredrik Nordkvelle: 584 minutter
Thomas Grøgaard (riktignok født i Arendal): 1890 minutter
Fredrik Oldrup Jensen: 1641 minutter
Frode Johnsen: 1778 minutter

I tillegg kan man i rettferdighetens navn også trekke frem de to nysolgte lokale:
Elbasan Rashani (Kosovo/Sverige, men norsk statsborger med rot i Kragerø): 310 minutter
Fredrik Semb Berge: 416 minutter
Niklas Gunnarsson (riktignok fra Vestfold, så ryker på "Azar-regelen"): 1800 minutter

Så neste gang Fagermo kommer trekkende med pengepung vs lokale spillere i diskusjonen Brann/Odd er det bare til å be han ta seg en pale...

dudo

BT.dk har kåret Skandinavias 20 største tenåringstalenter, og ingen Brannspillere - nåværende eller tidligere - finner plass på listen. Ikke overraskende, og kanskje et korrektiv til dem som mener vi er helt i teten når det gjelder spillerutvikling.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 27, 2014, 14:30:57 PM
BT.dk har kåret Skandinavias 20 største tenåringstalenter, og ingen Brannspillere - nåværende eller tidligere - finner plass på listen. Ikke overraskende, og kanskje et korrektiv til dem som mener vi er helt i teten når det gjelder spillerutvikling.


Vi burde kanskje hatt en på listen, men når du ser hvem som er der (av de vi kjenner i alle fall) er det nok ikke bare spillerutvikling det går på;)
To norske blant topp 4.

http://www.bt.dk/fodbold/bt-kaarer-her-er-skandinaviens-20-bedste-fodbold-teenagere
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Straffe!!! on August 27, 2014, 11:30:22 AM
I call bullshit, Fagermo!

Ok, gikk på en smell og måtte sjekke litt likevel. Riktignok et par kjappe nettsøk, og ikke nødvendigvis 100% nøyaktig, men:

Ifølge min oversikt fra Odd sine hjemmesider og wikipedia har Odd i år spilt med 7 lokale spillere (stemmer jo med Lillegård), men de flere av disse har jo marginal spilletid.
Vegard Amundsen Bergan: 180 minutter
Emil Jonassen Sætervik: 147 minutter
(Jonathan Lindseth, 0 minutter)
Snorre Krogsgaard: 13 minutter

Og deretter:
Fredrik Nordkvelle: 584 minutter
Thomas Grøgaard (riktignok født i Arendal): 1890 minutter
Fredrik Oldrup Jensen: 1641 minutter
Frode Johnsen: 1778 minutter

I tillegg kan man i rettferdighetens navn også trekke frem de to nysolgte lokale:
Elbasan Rashani (Kosovo/Sverige, men norsk statsborger med rot i Kragerø): 310 minutter
Fredrik Semb Berge: 416 minutter
Niklas Gunnarsson (riktignok fra Vestfold, så ryker på "Azar-regelen"): 1800 minutter

Så neste gang Fagermo kommer trekkende med pengepung vs lokale spillere i diskusjonen Brann/Odd er det bare til å be han ta seg en pale...


Tillat meg å ta Fagermo i forsvar.
Først vil jeg si at dette med fylker er litt kunstig. Det er stor forskjell i størrelse, og ulikt hvor hver klubb er lokalisert i sitt fylke. Google anslår at det tar 38 minutter å kjøre fra Skien (Telemark) til Larvik (Vestfold). Mens fra Skien til Rjukan (Telemark) beregnes 131 minutter. Om en gutt fra Larvik eller Rjukan er mest lokal når det gjelder Odd kan sikkert diskuteres.
Men når vi først snakker om fylker blir det relevant å ta med folketall. Hordaland har 505 000 innbyggere mens Telemark har 171 000. Det er en massiv forskjell, og Brann bør derfor kunne forventes å ha en del flere lokale som holder eliteseriestandard enn Odd.
Fagermo gjør rett i å være kry. Han har gjort en formidabel jobb.
Tren på langskudd

Corran

Han har gjort en god jobb med Odd Det er sant, men at han de er så eksepsjonelt mye flinkere med talenter og lokale spillere en alle andre så er ikke det tilfelle. Ei heller at alle andre er kjøpelag
Alle lag i dag er til en viss grad kjøpelag. Spillere er like mye kjøpt om en betaler 1 mill eller 10 mill
Noen har råd til å betale mer og selgende klubber vet dette så ofte betaler Molde, rbk og Brann mer for en spiller en om samme spiller går til Odd, Sogndal eller Sandnes
I TL vil jeg si at alle lag har en god egenutvikling og mange unge spillere får sjansen til å vise seg fram Dette kan jo også forklare den manglende suksess i Europa og den litt lave kvaliteten på TL.
Men om utviklingen av spillere fortsetter kan gjerne norske klubber og landslag tjene på det på sikt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kruxleiven

Trodde danskene hadde bommet på håndverket sitt og kalte Sander Svendsen for Tobias Svendsen. Tydeligvis har han en lillebror som er et enda større talent. Ikke overrasket over at vi ikke er innpå denne listen. Vi får være glad for fremgangen vi har hatt etter talenttørkeperioden som har vart i altfor mange år.

krakra


Lasaron

Brann 3 leder sin avdeling i 4. divisjon, mens Brann 2 strever for å beholde plassen i 2.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

eivhelle

Quote from: Lasaron on August 27, 2014, 17:31:46 PM
Quote from: Straffe!!! on August 27, 2014, 11:30:22 AM
I call bullshit, Fagermo!

Ok, gikk på en smell og måtte sjekke litt likevel. Riktignok et par kjappe nettsøk, og ikke nødvendigvis 100% nøyaktig, men:

Ifølge min oversikt fra Odd sine hjemmesider og wikipedia har Odd i år spilt med 7 lokale spillere (stemmer jo med Lillegård), men de flere av disse har jo marginal spilletid.
Vegard Amundsen Bergan: 180 minutter
Emil Jonassen Sætervik: 147 minutter
(Jonathan Lindseth, 0 minutter)
Snorre Krogsgaard: 13 minutter

Og deretter:
Fredrik Nordkvelle: 584 minutter
Thomas Grøgaard (riktignok født i Arendal): 1890 minutter
Fredrik Oldrup Jensen: 1641 minutter
Frode Johnsen: 1778 minutter

I tillegg kan man i rettferdighetens navn også trekke frem de to nysolgte lokale:
Elbasan Rashani (Kosovo/Sverige, men norsk statsborger med rot i Kragerø): 310 minutter
Fredrik Semb Berge: 416 minutter
Niklas Gunnarsson (riktignok fra Vestfold, så ryker på "Azar-regelen"): 1800 minutter

Så neste gang Fagermo kommer trekkende med pengepung vs lokale spillere i diskusjonen Brann/Odd er det bare til å be han ta seg en pale...


Tillat meg å ta Fagermo i forsvar.
Først vil jeg si at dette med fylker er litt kunstig. Det er stor forskjell i størrelse, og ulikt hvor hver klubb er lokalisert i sitt fylke. Google anslår at det tar 38 minutter å kjøre fra Skien (Telemark) til Larvik (Vestfold). Mens fra Skien til Rjukan (Telemark) beregnes 131 minutter. Om en gutt fra Larvik eller Rjukan er mest lokal når det gjelder Odd kan sikkert diskuteres.
Men når vi først snakker om fylker blir det relevant å ta med folketall. Hordaland har 505 000 innbyggere mens Telemark har 171 000. Det er en massiv forskjell, og Brann bør derfor kunne forventes å ha en del flere lokale som holder eliteseriestandard enn Odd.
Fagermo gjør rett i å være kry. Han har gjort en formidabel jobb.

Kjell249

Nærmeste konkurrent på hva? Fange opp talenter? Da er det nok noen 1 div klubber som også vil ha et ord med i laget.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

En herværende lokalavis kan i dag melde at Brann fra november skal starte opp Brann-akademi i Knarvik for spillere født i 2002 til 2004. Opplegget blir et samarbeid med NBK og skal ha to treninger i uken gjennom vinteren. I saken står det også at Brann til vinteren dobler antall unger som er med på akademiet i Bergen, fra 70 i fjor til 140 unger i år. Så talentarbeid er noe Brann satser på kan det virke som.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hm. Hvis de har ressurser til det, er det ikke bedre å kjøre litt mer kvalitet og litt mindre kvantitet?
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: osoerli on August 30, 2014, 15:10:29 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/tyskland/I-2010-spilte-han-pa-Lov-Hams-2-lag-Na-er-Szymon-akademispiller-i-Kln-459459_1.snd

RBH har vel sagt han har full kontroll på unge spelarar i Hordaland (eller noko i den duren)


Fortell meg noe den mannen ikke har kontroll på eller ikke kan. Bare en ting!

dudo

Tabbelisten sin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Tror ikke han har kontroll på den heller. Eller så prøver han å ignorere den fullstendig i et fånyttes håp om at den bare skal forsvinne ut i intet et sted.

dudo

Nei, det var jo selve poenget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Ah, det var bare jeg som led av midlertidig mangelfull leseforståelse. Sorry, Dudo. Den tar jeg på min kappe.

Yngve

Quote from: Nixon on August 30, 2014, 10:15:46 AM
En herværende lokalavis kan i dag melde at Brann fra november skal starte opp Brann-akademi i Knarvik for spillere født i 2002 til 2004. Opplegget blir et samarbeid med NBK og skal ha to treninger i uken gjennom vinteren. I saken står det også at Brann til vinteren dobler antall unger som er med på akademiet i Bergen, fra 70 i fjor til 140 unger i år. Så talentarbeid er noe Brann satser på kan det virke som.


http://www.nordhordland.no/sport/article7555317.ece

Her er det meir om talentsatsinga.

Lasaron

Gorm Natlandsmyr har aller nådigst fortalt oss at Mathuas Raum er klar for u-avdelingen vår. Men han holder hardt igjen med å oppdatere lagsidene.

Friskt valg av Raum, forøvrig. Han er vant til å spille 3.divisjonsfotball, og risikerer hos oss å måtte spille mye i 4. divisjon.
Tren på langskudd

Lasaron

Ingen Brannspillere på G15-landslaget.
Tren på langskudd

Yngve

http://www.nordhordland.no/sport/article7566415.ece

QuoteDå eg byrja i jobben, var det ingen som ville spela for Brann

Nixon

Brann sine juniorer spilte 5. runde i cupen i dag og vant med imponerende 0-5 i den meget vanskelig bortekampen mot Florø. Sterkt!
Rød makt på Hansa

Corran

September 07, 2014, 22:07:57 PM #5180 Last Edit: September 07, 2014, 22:14:53 PM by Corran
Var vist et kongeskudd av Lorentzen fra 40 meter i følge BT (ba nevner det ikke)

Edit: Lå også video der Var ikke akkurat en suser men mål fra 40 meter var det og pent Spørs om den hadde gått inn på keeper som ble utvist
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ellevill-Lorentzen-scoring-da-Brann-gikk-til-NM-semi-460839_1.snd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Yngve

Det kunne jo sjå ut som om Florø måtte setja materialforvaltaren sin eller noko i mål..

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on September 05, 2014, 22:48:46 PM
http://www.nordhordland.no/sport/article7566415.ece

QuoteDå eg byrja i jobben, var det ingen som ville spela for Brann



Og der er Norling ekstrem, eg har aldri opplevd maken. Mange kan seia det, men han gjer det og, seier Soltvedt.

Der har du forskjellen på Norling og Skars.
Etter at Grønner ble tatt opp, snakket ikke Skars på tomannshånd med Grønner på en mnd...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

VVB

Quote from: Klaus_Brann on September 08, 2014, 00:30:22 AM
Quote from: Yngve on September 05, 2014, 22:48:46 PM
http://www.nordhordland.no/sport/article7566415.ece

QuoteDå eg byrja i jobben, var det ingen som ville spela for Brann



Og der er Norling ekstrem, eg har aldri opplevd maken. Mange kan seia det, men han gjer det og, seier Soltvedt.

Der har du forskjellen på Norling og Skars.
Etter at Grønner ble tatt opp, snakket ikke Skars på tomannshånd med Grønner på en mnd...

Lidenskapen

Quote from: Lasaron on September 01, 2014, 13:31:19 PM
Gorm Natlandsmyr har aller nådigst fortalt oss at Mathuas Raum er klar for u-avdelingen vår. Men han holder hardt igjen med å oppdatere lagsidene.

Friskt valg av Raum, forøvrig. Han er vant til å spille 3.divisjonsfotball, og risikerer hos oss å måtte spille mye i 4. divisjon.


Raum er tiltenkt og gå rett inn på midtbanen til Brann 2 og spilte faktisk fra start samme dag overgangen var klar.
Han er en utpreget god midtbanespilller begge veier, med god fart og et snertent skudd.
Har lenge vært i Brann sin radar og ønsket og flytte selv når Olufur valgte rutine for opprykk ( som har floppet totalt ) fremfor unge fremadstormende spillere.

Merk dere Raum iallefall, et meget godt stykke fotballspiller !
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Nixon

Quote from: Yngve on September 07, 2014, 23:35:06 PM
Det kunne jo sjå ut som om Florø måtte setja materialforvaltaren sin eller noko i mål..


Ja, jeg var mer imponert over resultatet da de første meldingene kom enn etter at jeg har sett høydepunktene. 80 minutter med én spiller mer og en hjelpeløs reservekeeper gjør at prestasjonen blir litt svakere. Det blir spennende å se hvem de trekker i semifinalen og om den blir spilt i Bergen.
Rød makt på Hansa

krakra

Det var ikke en reservekeeper. Det var en spiss og en forsvarsspiller som byttet på å stå i mål.

Klaus_Brann

Quote from: VVB on September 08, 2014, 07:55:04 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 08, 2014, 00:30:22 AM
Quote from: Yngve on September 05, 2014, 22:48:46 PM
http://www.nordhordland.no/sport/article7566415.ece

QuoteDå eg byrja i jobben, var det ingen som ville spela for Brann



Og der er Norling ekstrem, eg har aldri opplevd maken. Mange kan seia det, men han gjer det og, seier Soltvedt.

Der har du forskjellen på Norling og Skars.
Etter at Grønner ble tatt opp, snakket ikke Skars på tomannshånd med Grønner på en mnd...


De i den alderen og når de nettopp har kommet inn på a-laget trenger jo gjerne den oppbackingen og selvtilliten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/news/article/2mn8v6fzam1018s9xcg8oesp0/title/moter-rosenborg-i-nm-semien

Juniorene har fått hjemmekamp og møter Rosenborg i semifinalen i cupen i Bergen. Kampen er satt opp lørdag 27. september klokken 15.00, men kan bli flyttet dersom lagene blir enige. For blir kampen spilt den lørdagen kan ikke Brann stille med sitt aller beste lag fordi vi skal møte Odd borte dagen etter.
Rød makt på Hansa

dokken

RBK har også kamp den helgen, og de har vel noen juniorer i stallen de også?

Tenker at kampen kan flyttes til onsdagen før, så er alle fornøyd. I fjor gikk semifinalen en onsdag kveld.

Nixon

Rød makt på Hansa



Hatleking

Lorentzen scora igjen mot Slovakia. Imponerande det han held på med der!

Klaus_Brann

Han må tilbake hit nå og kan gjerne starte neste i stedet for Orlov. Det kommer nok ikke til å skje, men han bør få mye mer spilletid fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Registrerer at Bård Finne ikke var å finne i troppen til FC Köln i går, verken på banen eller benken.

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Northside on September 22, 2014, 10:17:05 AM
Registrerer at Bård Finne ikke var å finne i troppen til FC Köln i går, verken på banen eller benken.


Ingen kamper så langt, mange spisser i klubben å kjempe mot?
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 22, 2014, 12:49:58 PM
Quote from: Northside on September 22, 2014, 10:17:05 AM
Registrerer at Bård Finne ikke var å finne i troppen til FC Köln i går, verken på banen eller benken.


Ingen kamper så langt, mange spisser i klubben å kjempe mot?


Godeste Ujah og to tyskere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Men Finne var jo tiltenkt å kjempe om venstrekanten i en 4-4-1-1? (høres merkelig ut, men det var det som var sagt).

Retur Bergen i januar, tenker jeg vi sier.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up