• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Nixon on September 30, 2011, 08:13:25 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 06:42:33 AMmen hvorfor konfronteres han ikke med dette? Elementær journalistikk.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211127.ece

Her gjør han det. Men han beliter seg ikke.


Dette e' jo bare heeelt løvang.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article211136.ece
Denne artikkelen viser at det stort sett er Fredrik Haugen som trekker inn talentpoengene våre.

Og utviklingen går feil vei:
I år har me 1191 talentminutter. I fjor var det 1921 minutt med Amankwah, Haugsdal og Cato Hansen. Sistnevnte spelte utelukkende fordi han kostet altfor masse penger, mens ein herjende Fredrik Haugen burde ha blitt hentet inn i sommervinduet framfor den løsningen me gjekk for.
Gå av.

Huff

September 30, 2011, 10:54:20 AM #1901 Last Edit: September 30, 2011, 10:56:04 AM by Huff
Quote from: Nixon on September 30, 2011, 08:13:25 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 06:42:33 AMmen hvorfor konfronteres han ikke med dette? Elementær journalistikk.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211127.ece

Her gjør han det. Men han beliter seg ikke.


''hadde vi hatt Valon Berisha i stallen, hadde han fått mange minutter, her også''

Ehm, Valon Berisha ble i likhet med Landu Landu og såvidt jeg husker De Lanley ''gjort klar'' for årets sesong gjennom forsiktig matching gjennom hele høsten i fjor. Med forsiktig matching menes ikke fire minutter på Alfheim, men flere innhopp ala 15-30 min der han fikk tid til å kjenne på nivået i kamp. På Brann har ingen foruten Haugen -som har fått spille mer enn dette, men som og hadde et helt annet grunnlag fra før- fått noe tilsvarende.

Dette er rett og slett det reneste tøv fra Skarsfjord. Jeg forventer faktisk en kommentar på lederplass i sportssidene til Bt om disse latterlige bortforklaringene. Igjen, hvis de er så mye flinkere på østlandet og i Stavanger så hvorfor i helvete er juniorlaget vårt bedre enn deres juniorlag? Her skorter det tilsynelatende på elementær logikk.

Vi snakker vilje, verken mer eller mindre. Ta Viking: Våre etablerte ''gamle'' spillere er bedre enn deres etablerte. Dette tror jeg de fleste vil skrive under på. Indri Sigurdsson er meget god, og foruten de gangene han klikker er og Jarstein god. Ellers har de noen gamlinger som Nevland og Sæternes som kan skore uten å brilliere. Vi har Austin, Torp, Zsolt, Gustav, Ojo og Piotr, seks gode spillere. Foruten disse kan en basert på tidligere sesonger trolig si at Bentley er langt bedre enn det han har vist i år, men totalt er vi da oppe i hele syv spillere. Såvidt jeg har fått med meg spiller ikke vi syverfotball, men med ellve Brannspillere på banen samtidig. Resten er på ingen måte bedre enn Vikings etablerte og Vikings talenter har fått an mass med spilletid på bekostning av spillere som er like gode eller bedre enn spillere som Holmvik, Kalvenes, Mjelde, Fakiri, Grorud, Sævarsson, Bajter, Mezqida, Labuskas og Bentley. Skarsfjords bortforklaringer kunne til nød vært riktige dersom det kun var lag som LSK og Sogndal som brukte talentene. Faktum er at RBK, VIF og Viking bruker talenter an mass.

Den totale mangelen på selvkritikk gir all grunn til bekymring. Hvis en ikke gjør noe feil hvorfor da endre på noe?

eivhelle

Jeg tror litt av grunnen til at det har blitt lite spilletid på en del av de unge talentene er at man har hatt et sterkt fokus på å få Brann2 opp en divisjon. Hvis man for eksempel ser på Barmen og Larsen, har de vært blandt de viktigst spillerene på Brann2 samtidig som de ikke er klart bedre enn de som de evt kunne ha erstattet på førstelaget. Haugen har også spillt en del for Brann2 og gjort en god jobb der. Jeg tror neppe de mer profilerte A lags spillerene hadde vært like motivierte til å gjøre en god jobb i 3.div.

Får håpe de beste juniorene får flere sjanser på slutten av sesongen. Med seier mot Fyllingen i neste runde kan opprykk for Brann2 allerede være klart på mandag.

posemedsnopi

Quote from: Huff on September 30, 2011, 10:54:20 AM
Quote from: Nixon on September 30, 2011, 08:13:25 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 06:42:33 AMmen hvorfor konfronteres han ikke med dette? Elementær journalistikk.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211127.ece

Her gjør han det. Men han beliter seg ikke.


''hadde vi hatt Valon Berisha i stallen, hadde han fått mange minutter, her også''

Ehm, Valon Berisha ble i likhet med Landu Landu og såvidt jeg husker De Lanley ''gjort klar'' for årets sesong gjennom forsiktig matching gjennom hele høsten i fjor. 


Så vidt eg husker ble De Lanley klar for Viking før denne sesongen.
Vikings talenter har vært "heldig" i og med at Viking har vært plaget av mye skader denne sesongen. Tviler på at De Lanley og den yngste Berisha hadde hatt like mye spilletid hvis Viking hadde vært like hekldig som Brann...

Jose Arrogantio

Quote from: posemedsnopi on September 30, 2011, 11:57:54 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 10:54:20 AM
Quote from: Nixon on September 30, 2011, 08:13:25 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 06:42:33 AMmen hvorfor konfronteres han ikke med dette? Elementær journalistikk.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211127.ece

Her gjør han det. Men han beliter seg ikke.


''hadde vi hatt Valon Berisha i stallen, hadde han fått mange minutter, her også''

Ehm, Valon Berisha ble i likhet med Landu Landu og såvidt jeg husker De Lanley ''gjort klar'' for årets sesong gjennom forsiktig matching gjennom hele høsten i fjor. 


Så vidt eg husker ble De Lanley klar for Viking før denne sesongen.
Vikings talenter har vært "heldig" i og med at Viking har vært plaget av mye skader denne sesongen. Tviler på at De Lanley og den yngste Berisha hadde hatt like mye spilletid hvis Viking hadde vært like hekldig som Brann...


Dårlig unnskyldning. Når begge våre sentrale midtbanespillere var ute ble bare seniorer flyttet bakover i stedet for at juniorer fikk rom.

ostraume

Haugen ble flyttet inn som DM ja.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Når skarsfjord havna i "Vikings situasjon" med mange skader og suspensjoner på sentrale spelarar, så gleda han seg sinnsykt til endeleg å kunne bruka unguttene.
http://www.brann.no/nyheter/na-far-ungguttene-vise-seg-fre/

Haugsdal spelte jo neste heile kampen og Birkelund fekk 7 minutt.
Kva er det dåke klagar etter?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra


krakra

Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 11:44:05 AM
Jeg tror litt av grunnen til at det har blitt lite spilletid på en del av de unge talentene er at man har hatt et sterkt fokus på å få Brann2 opp en divisjon. Hvis man for eksempel ser på Barmen og Larsen, har de vært blandt de viktigst spillerene på Brann2 samtidig som de ikke er klart bedre enn de som de evt kunne ha erstattet på førstelaget. Haugen har også spillt en del for Brann2 og gjort en god jobb der. Jeg tror neppe de mer profilerte A lags spillerene hadde vært like motivierte til å gjøre en god jobb i 3.div.

Får håpe de beste juniorene får flere sjanser på slutten av sesongen. Med seier mot Fyllingen i neste runde kan opprykk for Brann2 allerede være klart på mandag.

krakra

Quote from: posemedsnopi on September 30, 2011, 11:57:54 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 10:54:20 AM
Quote from: Nixon on September 30, 2011, 08:13:25 AM
Quote from: Huff on September 30, 2011, 06:42:33 AMmen hvorfor konfronteres han ikke med dette? Elementær journalistikk.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211127.ece

Her gjør han det. Men han beliter seg ikke.


''hadde vi hatt Valon Berisha i stallen, hadde han fått mange minutter, her også''

Ehm, Valon Berisha ble i likhet med Landu Landu og såvidt jeg husker De Lanley ''gjort klar'' for årets sesong gjennom forsiktig matching gjennom hele høsten i fjor. 


Så vidt eg husker ble De Lanley klar for Viking før denne sesongen.
Vikings talenter har vært "heldig" i og med at Viking har vært plaget av mye skader denne sesongen. Tviler på at De Lanley og den yngste Berisha hadde hatt like mye spilletid hvis Viking hadde vært like hekldig som Brann...
De Lanley og Berisha hadde spilt fast uten skadeproblemene. De spilte mer eller mindre alle kampene i oppkjøringen.

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on September 30, 2011, 13:26:19 PM
Når skarsfjord havna i "Vikings situasjon" med mange skader og suspensjoner på sentrale spelarar, så gleda han seg sinnsykt til endeleg å kunne bruka unguttene.
http://www.brann.no/nyheter/na-far-ungguttene-vise-seg-fre/

Haugsdal spelte jo neste heile kampen og Birkelund fekk 7 minutt.
Kva er det dåke klagar etter?


mål scoret han også. men siden det har han kun spilt 44 minutt, mens labuskas har spilt 152
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote from: Utmedsnolken on September 30, 2011, 13:55:03 PM
Quote from: osoerli on September 30, 2011, 13:26:19 PM
Når skarsfjord havna i "Vikings situasjon" med mange skader og suspensjoner på sentrale spelarar, så gleda han seg sinnsykt til endeleg å kunne bruka unguttene.
http://www.brann.no/nyheter/na-far-ungguttene-vise-seg-fre/

Haugsdal spelte jo neste heile kampen og Birkelund fekk 7 minutt.
Kva er det dåke klagar etter?


mål scoret han også. men siden det har han kun spilt 44 minutt, mens labuskas har spilt 152


Er nok mye fordi Labukas er større og sterkere. Tror Crisstah er inne på noe vesentlig når han sier i Overganger-tråden at spillestilen vår er såpass fysisk at den gjør det vanskelig for fysisk svakere juniorer å komme inn på banen.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on September 30, 2011, 14:07:38 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 30, 2011, 13:55:03 PM
Quote from: osoerli on September 30, 2011, 13:26:19 PM
Når skarsfjord havna i "Vikings situasjon" med mange skader og suspensjoner på sentrale spelarar, så gleda han seg sinnsykt til endeleg å kunne bruka unguttene.
http://www.brann.no/nyheter/na-far-ungguttene-vise-seg-fre/

Haugsdal spelte jo neste heile kampen og Birkelund fekk 7 minutt.
Kva er det dåke klagar etter?


mål scoret han også. men siden det har han kun spilt 44 minutt, mens labuskas har spilt 152


Er nok mye fordi Labukas er større og sterkere. Tror Crisstah er inne på noe vesentlig når han sier i Overganger-tråden at spillestilen vår er såpass fysisk at den gjør det vanskelig for fysisk svakere juniorer å komme inn på banen.


Er stygt redd for at du har et poeng. På det verste har jo spillestilen beståttav ''lange baller på Ojo''. Primitivt, stygt og uBrannsk (kanskje ikke et ord, men folk skjønner poenget).

eivhelle

September 30, 2011, 17:15:33 PM #1913 Last Edit: September 30, 2011, 17:17:11 PM by eivhelle
Quote from: krakra on September 30, 2011, 13:50:34 PM
Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 11:44:05 AM
Jeg tror litt av grunnen til at det har blitt lite spilletid på en del av de unge talentene er at man har hatt et sterkt fokus på å få Brann2 opp en divisjon. Hvis man for eksempel ser på Barmen og Larsen, har de vært blandt de viktigst spillerene på Brann2 samtidig som de ikke er klart bedre enn de som de evt kunne ha erstattet på førstelaget. Haugen har også spillt en del for Brann2 og gjort en god jobb der. Jeg tror neppe de mer profilerte A lags spillerene hadde vært like motivierte til å gjøre en god jobb i 3.div.

Får håpe de beste juniorene får flere sjanser på slutten av sesongen. Med seier mot Fyllingen i neste runde kan opprykk for Brann2 allerede være klart på mandag.


Blir for enkelt å si at Skarsfjord er feig. Skulle han for eksempel ha valgt å spille med Larsen fra start mot Sogndal ville ikke Larsen kunne ha spillt semifinale mot FFK dagen før. Når Brann2 stort sett spiller alle sine kamper dagen etter en eliteseriekamp vil en ikke kunne regne med å spille begge steder. Og hvis en tok de beste spillerene bort fra Brann2 er det langt fra sikkert at de ville ligget an til opprykk i år.

Men jeg er helt klart enig i at Skarsfjord kunne ha gitt flere og lenger innhopp for talenter som Larsen, Barmen og Birkelund uten at dette nødvendigvis ville gått utover Brann2. Det er litt forskjell på å få vist seg frem i 15 minutter kontra 5. Men jeg er mer i tvil om det ville vært riktig å gi dem sjansen fra start.

Lasaron

Haugsdal er jo en bedre fotballspiller en Labukas. Det har vi jo sett. Men Labukas får spille fordi han er hentet utenfra.

Den listen som kom i BT i dag inspirerer nok ikke talenter i 14-18årsalderen til å gå over til Brann.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 17:15:33 PM


Men jeg er helt klart enig i at Skarsfjord kunne ha gitt flere og lenger innhopp for talenter som Larsen, Barmen og Birkelund uten at dette nødvendigvis ville gått utover Brann2. Det er litt forskjell på å få vist seg frem i 15 minutter kontra 5. Men jeg er mer i tvil om det ville vært riktig å gi dem sjansen fra start.


Ergo er han feig.

eivhelle

Quote from: Lasaron on September 30, 2011, 17:16:56 PM
Haugsdal er jo en bedre fotballspiller en Labukas. Det har vi jo sett. Men Labukas får spille fordi han er hentet utenfra.

Den listen som kom i BT i dag inspirerer nok ikke talenter i 14-18årsalderen til å gå over til Brann.


Haugsdal er en helt forskjellig type spiller enn Labukas så det er ikke rett fram å si at Haugsdal er bedre. Fysisk er Haugsdal en pingle sammenlignet med Labukas så hvis du er ute etter en spiller som skal trå til i dueller og sloss er nok Labukas bedre. På en annen side ville nok jeg da ha valg Yaw i stedet for.

Men jeg skal være enig i at Haugsdal ville vært et bedre valg på topp hvis en valgte å bruke hans sterke sider som er hurtige løp i bakrom i stedet for en som skal plukke ned høye baller i kamp med to midstoppere.

Jose Arrogantio

Noen som følger med på Brann 2 som kan si hva slags formasjoner som brukes der? Går det i 4-2-3-1 som på A-laget?

Lasaron

Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 17:24:24 PM
Quote from: Lasaron on September 30, 2011, 17:16:56 PM
Haugsdal er jo en bedre fotballspiller en Labukas. Det har vi jo sett. Men Labukas får spille fordi han er hentet utenfra.

Den listen som kom i BT i dag inspirerer nok ikke talenter i 14-18årsalderen til å gå over til Brann.


Haugsdal er en helt forskjellig type spiller enn Labukas så det er ikke rett fram å si at Haugsdal er bedre. Fysisk er Haugsdal en pingle sammenlignet med Labukas så hvis du er ute etter en spiller som skal trå til i dueller og sloss er nok Labukas bedre. På en annen side ville nok jeg da ha valg Yaw i stedet for.

Men jeg skal være enig i at Haugsdal ville vært et bedre valg på topp hvis en valgte å bruke hans sterke sider som er hurtige løp i bakrom i stedet for en som skal plukke ned høye baller i kamp med to midstoppere.


Og der er du ved kjernen. Jeg syns det er en dårlig ide og pumpe disse lange ballene. Når var sist gang et lag vant serien ved å spille på den måten? Lillestrøm i 89 kanskje? Jeg er ikke gammel nok til å vite det. Vet ikke hvor vanlig det er på kontinentet heller.

Brann 2 pleier iallfall å ha enslig spiss.
Tren på langskudd

eivhelle

Quote from: Huff on September 30, 2011, 17:18:23 PM
Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 17:15:33 PM


Men jeg er helt klart enig i at Skarsfjord kunne ha gitt flere og lenger innhopp for talenter som Larsen, Barmen og Birkelund uten at dette nødvendigvis ville gått utover Brann2. Det er litt forskjell på å få vist seg frem i 15 minutter kontra 5. Men jeg er mer i tvil om det ville vært riktig å gi dem sjansen fra start.


Ergo er han feig.

krakra

Ok, ekstremt kortsiktig da.
Men Skarsfjord er definitivt feig. Det er derfor vil spiller en fotball som i all hovedsak går ut på å lempe ballen opp på Ojo og det er derfor han nesten aldri gjør et eneste bytte i førsteelveren. Det er også derfor han ofte bare blir stående å se på ved sidelinjen mens Brann sliter.

krakra

Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 17:15:33 PM
Quote from: krakra on September 30, 2011, 13:50:34 PM
Quote from: eivhelle on September 30, 2011, 11:44:05 AM
Jeg tror litt av grunnen til at det har blitt lite spilletid på en del av de unge talentene er at man har hatt et sterkt fokus på å få Brann2 opp en divisjon. Hvis man for eksempel ser på Barmen og Larsen, har de vært blandt de viktigst spillerene på Brann2 samtidig som de ikke er klart bedre enn de som de evt kunne ha erstattet på førstelaget. Haugen har også spillt en del for Brann2 og gjort en god jobb der. Jeg tror neppe de mer profilerte A lags spillerene hadde vært like motivierte til å gjøre en god jobb i 3.div.

Får håpe de beste juniorene får flere sjanser på slutten av sesongen. Med seier mot Fyllingen i neste runde kan opprykk for Brann2 allerede være klart på mandag.


Blir for enkelt å si at Skarsfjord er feig. Skulle han for eksempel ha valgt å spille med Larsen fra start mot Sogndal ville ikke Larsen kunne ha spillt semifinale mot FFK dagen før. Når Brann2 stort sett spiller alle sine kamper dagen etter en eliteseriekamp vil en ikke kunne regne med å spille begge steder. Og hvis en tok de beste spillerene bort fra Brann2 er det langt fra sikkert at de ville ligget an til opprykk i år.

Men jeg er helt klart enig i at Skarsfjord kunne ha gitt flere og lenger innhopp for talenter som Larsen, Barmen og Birkelund uten at dette nødvendigvis ville gått utover Brann2. Det er litt forskjell på å få vist seg frem i 15 minutter kontra 5. Men jeg er mer i tvil om det ville vært riktig å gi dem sjansen fra start.
Jeg ser på dette som unnskyldninger. I fjor var unnskyldningen av vi var i ferd med å rykke ned, men det skjedde ingenting da vi sikret plassen i TL heller, da ble unnskyldningen at vi ikke hadde råd til å gi talentene proffkontrakt og at det hele var NFFs skyld. Så kom femmerlisten som ga muligheten til å gi talentene spilletid uten proffkontrakt, uten at det har resultert i annet enn under 30 minutter spilletid totalt for alle talentene fordelt på 24 kamper. Nå er altså årsaken så enkel som at "vi prøver å rykke opp med andrelaget". Opprykket er snart sikret, og jeg er nesten helt sikker på at vi ikke vil se mer spilletid for talentene når det har skjedd heller.
Hva blir neste års unnskyldning? De beste talentene er opptatte med å holde plassen i 2. divisjon?

roaldinho

Vegard Jansen Hagen skriver dette på Twitter:

"Tror NRK skal sende G19-finalen Brann-RBK."
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on September 30, 2011, 22:14:30 PM
Vegard Jansen Hagen skriver dette på Twitter:

"Tror NRK skal sende G19-finalen Brann-RBK."


Ja det stod det på RBKs hjemmesider her forleden.
Legg ned hele klubben!

Huff


krakra

La forøvrig merke til en annen unnskyldning fra Skarsfjord. At vi ikke har "essene" og han spekulerer i at det kan skyldes at iv ikke har noen lokale talenter, slik som de har på østlandet.
Vel, de beste til å få frem egne juniorspillere er vel for øyeblikket RBK og Viking? Hvem er deres arge konkurrenter? Og mangler essene? Vi har Haugen som var en av Adeccoligaens beste spillere i fjor som 17-18 åring og er en sentral spiller på G19-landslaget. I kvalikken til G19-VM var han den som spilte mest av alle, i konkurranse med spillere som Ertzaas, Berisha, De Lanley og Drage, vi har Kevin Dure som brukte et par uker på å etablere seg i TL for FFK, vi har Kristoffer Larsen som totalt dominerer i 3. divisjon og har herjet i G19-VM, samt herjet med Blackburns juniorlag allerede i vinter og var i kikkerten til selveste AC Milan allerede i fjor. Både Haugen og Larsen hadde spilt mye mer i en hvilken som helst annen TL-klubb enn Brann, nesten uten unntak(Haugen ville kanskje slitt med å spille fast på Moldes midtbane, men med rulleringspolitkken til Solskjær hadde han nok stått med mer enn tre kamper fra start). Hvor mye mer kan Skarsfjord kreve før han gir talentene muligheten til å vise seg frem?

dudo

Quote from: krakra on October 01, 2011, 01:45:17 AM
vi har Kristoffer Larsen som totalt dominerer i 3. divisjon og har herjet i G19-VM,


Unnskyld? Er det du som lar deg rive med her, eller jeg som virkelig har gått glipp av noe?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Godt poeng av Huff her oppe. Det er ikke bare lokalpatriotisme og idealisme, men et godt talentarbeid blir sannsynligvis mer og mer viktig for et godt A-lag. Og spilletid på A-laget er en svært viktig del av talentarbeidet.
Tren på langskudd

tem

ser nå ut for meg som om brann i dag gir flere minutter til talenter enn tidligere
ikke dermed sagt at det ikk kunne vært bedre
men det sikkert ikke så lett for RS heller å bruke mange unge spillere i kampene
vi kritiserer for at de ikke slipper til
men hva om de slipper til og Brann ikke får resultater
hadde vi synes det var greit ?
hva om brann hadde dyttet inn 4-5 lokale gutter i cupfinalen og tapt denne
da hadde det vært ramaskrik rundt laguttaket ( blir det uansett om Brann ikke vinner )

at brann ligger på bunn i bruk av ungdommen er ikek overraskende
der har de vært lenge

det som jeg er opptatt av , er om det er , og hva den er
en langsiktig plan for utviklig av spillere til egen stall
dette er ikke gjort over natten , men tar år

brann har mye spennenede på gutte og junior siden , og det er disse årsklassene jeg er spent på om man i fremtiden vil klare å utvikel til fullverdige spillere

krakra

Så kommer dette tullet igjen. "Hva hvis Brann hadde dyttet inn 4-5 lokale gutter?".

Hva slags spørsmål er dette? Hvem har sagt at Brann plutselig skal begynne å bruke 5 om gangen, i cupfinalen tilogmed?

Og på et eller annet tidspunkt så må Brann ta en sjanse på talentene. Hva forventer du? At de en dag skal våkne opp og være fullverdige TL-spillere uten å ha fått spille i TL? Nei, en eller annen gang må Skarsfjord vokse noen baller og tørre å ta sjansen på de unge spillerne selv om de ikke har bevist noe i TL og selv om de har svakheter.

Lasaron

Hva mener du med å "vokse noen baller"? Talentene sine?  ;D
Tren på langskudd

Lister

Må vel være hår på de før det er behov for voksing :P
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 01, 2011, 01:45:17 AM
...vi har Kristoffer Larsen som totalt dominerer i 3. divisjon og har herjet i G19-VM, samt herjet med Blackburns juniorlag allerede i vinter og var i kikkerten til selveste AC Milan allerede i fjor.


Akkurat det betyr ikke så veldig mye. De har ca. en million spillere i kikkerten, og så sender den en brøkdel av de til en samarbeidsklubb i Sveits, noen får komme direkte. Herjet i VM???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Klaus_Brann

Apropos Dure. Er det noen som vet hvordan navnet hans uttales?

Både kommentator og speaker i dagens kamp sa Duré.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Er Duré, ja. Eller kanskje til og med Dyré? Det er ihvertfall fransk, og staves Duré.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Dunkin

Quote from: dudo on October 02, 2011, 20:12:36 PM
Er Duré, ja. Eller kanskje til og med Dyré? Det er ihvertfall fransk, og staves Duré.


Uttales rett frem Dure.

dudo

Ikke i flg treneren hans, som hadde spurt han direkte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Dunkin

Det er i hvert fall veldig vanlig å kalle han Dure .
Alle jeg kjenner som har spilt fotball med han i flere år, og kjenner han godt sier Dure.

krakra

Det er vel ikke akkurat uvanlig at utenlandske navn, gjerne franske, uttales feil også av de som kjenner vedkommende?

dudo

Jada, det kan jo godt hende han har fornorsket det. Jeg husker ikke helt, men det var ihvertfall en sak om det da han debuterte for FFK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 02, 2011, 20:12:36 PM
Er Duré, ja. Eller kanskje til og med Dyré? Det er ihvertfall fransk, og staves Duré.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det har det alltid blitt, ja. Etter hans eget ønske, såvidt jeg har forstått det. Om jeg ikke husker feil har han fire navn, og fornavn nr 2 er også franskklingende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Er det ikke en liten logisk brist her, hvis han vil at det skal skrive sånn, samtidig som han vil at det skal uttales Duré? Merkelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Heheh, dette innslaget på tv2 ligger veeeeldig langt bak i hjernebarken, men såvidt jeg husker så har han vel ikke sagt at han VIL det skal uttales Duré, bare at det egentlig er slik det sies.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Under semien mot FFK sa NRK (Scheie tror jeg) at Dure selv hadde sagt at det ble uttalt Duré, og at det var fint om man gjorde det fra no av.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Forøvrig lurer Mangus Johansson på hva i helvete Skars har drevet med ang talentsatsingen i år på Vestlandsrevyen akkurat nå.

Signdal startet med ni sogninger mot FFK. Bergen og omegn har vel omtrent tre ganger så høyt innbyggertall som hele Sogn og Fjordane. Ellve bergensere er i utganspunktet for mange og intet mål, men med et befolkningspotensiale på 6-700.000 på det sentrale bestland og c.480.000 i hordaland alene kan en trygt si at vi er totalbås på talentarbeid og akkurat nå skyldes det Skars at vi ikke får flere frem (sier ikke at Barmen og co skal starte alle kampene, men igjen: betydningsfulle innhopp, jevnlig -slik at de kunne vært klare allerede neste år.

Belfort

Det snodige her er jo at han sier at brann har som målsetting og kvalifisere seg for Europa, derfor lite med talenter. Jeg kan ikke huske at Bruun før sesongen nevnte at ambisjonen var europa...

krakra

October 03, 2011, 18:08:55 PM #1948 Last Edit: October 03, 2011, 18:11:21 PM by krakra
Quote from: Belfort on October 03, 2011, 18:00:22 PM
Det snodige her er jo at han sier at brann har som målsetting og kvalifisere seg for Europa, derfor lite med talenter. Jeg kan ikke huske at Bruun før sesongen nevnte at ambisjonen var europa...
For en type. Nå har han skrytt av denne talentsatsningen han har fått i gang til han nærmest blir våt i buksen av sin egen selvskrytt i flere år. Jeg mener tilogmed å huske at manglende talentarbeid er en faktor han har dratt frem som årsak til sprekken etter gullet og han har gjentatte ganger levert stikk til ledelsen før ham så la ned talentarbeidet.

Nå har vi plutselig "ambisjoner om Europa"(hvor kom de ifra?) og plutselig er ikke talentarbeidet så viktig? Og er det ikke mulig med begge deler?

Og hva er liksom poenget med denne fantastiske talentsatsningen som liksom er RBHs store stjerne i boken som sportslig leder hvis det ikke er meningen i at de skal slå igjennom på a-laget fordi vi har så store ambisjoner?

Lasaron

Var Bruun med på intervjuet og forsvarte den manglende bruken?
Tren på langskudd

Go Up