• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

http://www.brann.no/nyheter/guttelaget-tapte-mot-lyn/

Brann ble knust av Lyn i B-sluttspillet. Tror nok ikke 95er-årgangen er all verdens. Vi har Bård Finne, som er et stort talent. Ellers er det ikke mye TL-potensiale i den årgangen.

Heldigivis ser det ut som Løv-Ham har en god 95-årgang på gang. De er i finalen etter straffekonk-seier mot Florø. Finalen skal de spille mot VIF i morgen.

Vi har en ok 92er-årgang med Næs, Haugen og Skage.

93-årgangen vår er ikke all verdens. Der har vi bare Barmen som er blant de bedre i Norge i sin årgang, men Løv-Ham har flere store talenter. Dure, Heggeland, Dessalegn og Campos er de mest profilerte.

94-årgangen vår trenger jeg ikke si noe om. Løv-Ham har også flere spennende 94ere, hvor Kallevik er den beste. 94-årgangen er veldig spennende hele Bergen sett under ett, med mange spillere som kan nå TL-nivå etterhvert.

95-årgangen vår er som sagt tynn, mens Løv-Ham ser  ut til å ha et av de bedre 95-kullene i landet.

Så begge klubbene sett under ett så har vi gode kull i både 92, 93, 94 og 95-årgangene i byen. Mange som kan ta steget, så om vi om 5-6 år ikke har mange lokale unggutter i stallen og også har sendt noen til utlandet så har vi ikke gjort en god jobb med å forelde talentene.

Råmatrialet har vi. Talentsituasjonen i Bergen er utrolig bra for tiden.

Yngve

Berre til info vert vel 92-åegangen rekna som ein av dei svakast på mange år, med nemnte unnatak.

Lasaron

Kristoffer Larsen er også 92-modell.
Tren på langskudd

Lasaron

Det er naturlig at det er forskjell på generasjonene. Det kan tenkes at 95-generasjonen er relativt svak, men når de likevel leder serien og biter fra seg i eliteturneringer kan det tyde på at vi har et bra talentarbeid på gang. Det er poenget. Og det er gledelig.
Tren på langskudd

Lasaron

Da tapte guttelaget plasseringskampen mot Molde 2-3. De endte da på 8. plass av 16 lag. Løv/Ham skal spille finale mot Vålerenga.
Tren på langskudd

olebrann3


Lasaron

En oppsummering av sesongen så langt:

- Brann 2 har ti strake seire og leder serien. Flere av kampene har gått uten A-lagsspillere.

- Juniorlaget ligger på andreplass i serien, har kommet til åttendelsfinalen i cupen og beit godt ifra seg i en eliteturnering i vinter (eller var det mars?). Sannsynligvis har mange av seriekampene blitt spilt med et betydelig innslag av guttespillere.

- Guttelaget ligger på andreplass i serien. De røk ut av cupen i kvalifiseringen, men har bitt godt ifra seg i to eliteturneringer.

- G14-laget ligger på andreplass i serien.

- G13-laget ligger på andreplass i serien. I tillegg sendte Brann et G13-lag ned til en eliteturnering i Frankrike med et lag sammensatt av spillere fra flere klubber i Bergensområdet. Der beit de bra fra seg.

- Følgende unge spillere har spilt på A-laget i år: Yaw, Ojo, Bentley, Korcsmar, Haugsdal, Haugen, Mezquida, Larsen, Kalve, Barmen, Skage og Birkelund. Noen mer enn andre.
Grunnen til at jeg nevnte de fire første er at jeg beregner de som unge inntill det året de fyller 23 år. Dette er fordi de kan være med i U23-EM og OL.


Konklusjon: Det ser ut til at talentarbeidet nå er bra.

Spådom: Vi kommer til å merke oss flere navn i 95-98-årgangen enn Bård Finne og Emil Hansson i løpet av sesongen.
Tren på langskudd

krakra


esp123

Dessalegn har flere starter for Løv-Ham denne sesongen, så ville nok plassert han på topp i stede for
Finne. 

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Haugen med mer duellstyrke og rutine blir en klassespiller på DM, men det er nok endel år frem i tid. I dag er han klart best som OM.

Dunkin

Haugen spilte vel DM for Løv-ham hvis jeg ikke husker feil.

krakra


dudo

Quote from: Dunkin on June 27, 2011, 23:24:29 PM
Haugen spilte vel DM for Løv-ham hvis jeg ikke husker feil.


Du husker ganske feil, jo. Storesund og Efe som hadde de rollene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Quote from: krakra on June 27, 2011, 12:57:08 PM


Med mindre du ønsker at Barmen skal bruke fysikk og hodestyrke til å være tanksenter så er hvertfall mitt intrykk at han er bedre som DM enn OM. Av det jeg har sett så er han kanskje den mest stabile spilleren av de som er nevnt, men uten å ha sett han så mye på samme nivå som Haugen er sammenligningsgrunnlaget noe tynt. Hadde kanskje sett Barmen med Birkelund og så Haugen foran de to hvis vi skal spille 4-2-3-1

Nå har også SPV i følge brann.no donert en pen sum som skal være øremerket til talentsatsing, noe som føyer seg inn i rekken av en del positive ting som er på vei oppover i den yngre delen av Brann.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Brann knuste LSK 5-1 i JET-cupens første kamp. Hospitant og toppscorer i 3. divisjon Tim Nilsen scorte to av målene. Anders Næs spilte hele kampen og får skryt fra treneren.

Brann er en av storfavorittene i JET-turneringen. Flere som spiller om stallplass?

Hickok

Registrerer også at de fleste som startet 3.div kampen mot Staal satt på benken i dag, så dette er et imponerende resultat.

viks

To Løvespillere med Sogndal til Jet http://www.sogndalfotball.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/486/smid/1092/ArticleID/13312/reftab/360/Default.aspx (Fredrik Heggeland    1993
Belesti Dessalegn    1993)

Kevid Dure prøvespiller for FFK: http://www.ba.no/sport/fotball/article5667652.ece

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Jose Arrogantio

Tror nok Fredrikstad vil være bedre valg for Dure enn Brann, dessverre. De er vel noe tynnere enn Brann på forsvarsplassen, så får nok flere sjanser.

krakra

Det er jo en eneste stor skam hvis Løv-Hams største talenter forsvinner til andre TL-klubber. En skikkelig falitterklæring for samarbeidet mellom Brann og Løv-Ham og et virkelig slag i trynet for talentarbeidet i byen. Hva i all verden er vitsen med å ha en talentfabrikk i samme klubb hvis de fleste talentene forsvinner ut av byen?

Ikke overraskende hvis disse tre juniorlandslagsspillerne går til Sogndal og FFK. Dette er klubber som er langt bedre til å satse på sine talenter enn Brann. Brann har snakket veldig mye om hvordan de skal satse på talentene de to siste årene, men hittil har det i stor grad bare vært mye tomprat.

viks

Dure kunne vel bekledd en backrolle hos oss? Hadde vel vært en grei plass å starte før han eventuelt ble flyttet innover? Styrkene hans er vel farten og god pasningsfot.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Han er ogaå veldig duellsterk for alderen. Kan bekle stopperrollen, DM og back. Spilt alle roller for Løv-Ham i år. Sentral på G18-landslaget og var også innom G18(nå G19) i fjor. Da spilte han en kamp på sentral midtbane og ble kåret til banens beste.

Både Dure, Heggeland og Dessalegn kunne fått spilletid i Brann, men det handler om vilje og mot som vi fortsatt mangler mye av. Hvis Dure går til FFK og Dessalegn og Heggeland til Sogndal i sommer blir jeg ikke overrasket om samtlige har spilt mer i TL enn Haugen når sesongen er over.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 11, 2011, 19:22:21 PM
Han er ogaå veldig duellsterk for alderen. Kan bekle stopperrollen, DM og back. Spilt alle roller for Løv-Ham i år. Sentral på G18-landslaget og var også innom G18(nå G19) i fjor. Da spilte han en kamp på sentral midtbane og ble kåret til banens beste.

Både Dure, Heggeland og Dessalegn kunne fått spilletid i Brann, men det handler om vilje og mot som vi fortsatt mangler mye av. Hvis Dure går til FFK og Dessalegn og Heggeland til Sogndal i sommer blir jeg ikke overrasket om samtlige har spilt mer i TL enn Haugen når sesongen er over.

krakra

Valsvik startet også fire av de første seks kampene, men har ikke spilt siden da. Vet ikke om det skyldes skader eller noe annet. Merkelig å gå fra fire av de første seks kampene fra start til slutt til null minutter på de neste åtte.

bernu

Jeg foreslår at vi selger Austin, Torp, Mjelde, Gustav, Korschmar, Birkir, Fakiri, Kalven, Grorud, Bentley og Ojo.
Slik at vi kan få plass til alle de flotte talentene våre som tydeligvis er mer enn gode nok for eliteserien alle sammen. De herjer jo i 3.divisjon! De ville sikkert ikke krevd mye lønn heller. Dermed sparer vi masse penger :)
Så kan vi jo hente mange av Løv-Ham sine unge spillere gratis. De har jo vært knallgode i Adecco i vår.
Jeg ser ikke bort i fra at vi med denne løsningen blir knallgode allerede i høst. Gull mest sannsynlig til neste år.
Hvem trenger erfaring og rutine når man har ungdommelig pågangsmot og entusiasme!
HANSA - Z

krakra

Det er ikke sånn at vi må velge mellom å satse på talenter eller klassespillere. Det er mulig å gjøre begge deler. RBK tok gull i fjor med en 18-åring som en av sine aller beste spillere, men han var ikke en etablert klassespiller med mange store kamper i TL før han faktisk ble satset på i RBK. Det kommer ikke våre talenter til å være heller.

Jose Arrogantio

Markus Henriksen er ganske unik og dårlig eksempel da veldig få vil nå hans nivå uansett hvor mye de blir satset på. Man kan vel heller se på Tromsø og Drage, eller Fredrikstad, som har flere unggutter som har fått mer spilletid enn Haugen. Det gjelder å finne en balanse mellom bruk av etablerte og talenter, og jeg tror ikke Brann har helt funnet den ennå.

Men samtidig synes jeg ikke vi har vært helt elendige i år sammenlignet med flere andre klubber. Stabæk har en spiller under 20 med spilletid i år (og mindre enn Haugen), Odd har to spillere, inkludert det påståtte stortalentet Børven som ikke har fått mer spilletid enn Haugen i Brann og Start har kun en spiller under 21 med spilletid i år. Brann er ikke god men ikke klar versting heller synes jeg. Hvis man regner med spillere i starten av 20 årene som unge talenter, så har vi jo satset sterkt på Ojo, Korcsmar og Bentley.

krakra

Odd er jo en klubb som er nesten like beryktet som BRann for å ikke satse på unge spillere. Når det gjelder Børven er han skadet. Start har ingen talenter. De har kuttet voldsomt på talentsatsningen de siste årene og har ganske enkelt ingen som er gode nok til å kjempe om spilletid under 20 år.

Stabæk har vel skuffet litt på talentarbeidet i år, men jeg vet ikke hvordan det står til med talentene deres. De har en veldig talentfull 95-genrasjon, men det er nok fortsatt for tidlig for dem.

Brann er kanskje ikke den aller verste klubben lenger, men vi er blant de dårligste, fortsatt. Mitt tips er at ved endt serie så kan man, i år som i fjor, sammenligne tabellen med talenttabellen og se at flertallet av de som topper TL ligger et sted rundt midten og oppover på listen over talentbruk. VI skal ikke kvitte oss med alle gode spillere og bare bruke talenter, men vi bør bare bruke spillere over 20 regelmessig og juble viljen til å satse på talenter fordi en sentral spiller på G19-landslaget får noen innhopp her og der.

Når det gjelder Henriksen så er han helt klart et unikt talent, men han var ikke noe velkjent talent før fjorårssesongen og hadde han vært Brannspiller med den alderen, ferdighetene, merittlisten og bakgrunnen han hadde før fjorårssesongen så tviler jeg på at han hadde fått noe gjennombrudd.

Zsolt og Ojo er jo klassespillere i TL. Hadde ikke de fått spille regelmessig måtte man nesten misstenke Skarsfjord for å ha et eller annet irrasjonelt hat mot unge spillere. Det tror jeg ikke, jeg tror bare han ikke er tøff nok. Ojo hadde han jo ikke noe særlig valg med heller. Han har jo vært vårt eneste alternativ. Bentley har flere gode sesonger bak seg i TL og har fått gjennombruddet sitt i en annen klubb. Hadde vi hentet Henriksen til Brann nå hadde han sikkert fått rikelig med spilletid han og, men det er ikke sikkert(eller sannsynelig?) at han hadde fått det før gjennombrudde.t


krakra

Det er mulig det bare er spekulasjon, men historien peker mot at det er sannsynelig. Haugen er ikke noe hvilket som helst talent han heller, men får knapt spille.

dex1974

July 11, 2011, 23:06:41 PM #1630 Last Edit: July 11, 2011, 23:08:35 PM by dex1974
Quote from: krakra on July 11, 2011, 21:10:08 PM
Det er ikke sånn at vi må velge mellom å satse på talenter eller klassespillere. Det er mulig å gjøre begge deler. RBK tok gull i fjor med en 18-åring som en av sine aller beste spillere, men han var ikke en etablert klassespiller med mange store kamper i TL før han faktisk ble satset på i RBK. Det kommer ikke våre talenter til å være heller.


I det siste har jeg begynt å mistenke deg for å være Stråmyhr kråken ettersom du etterhvert har virket like besatt når det gjelder talentene våre.
Vi må huske på at talentsatsingen er fremdeles meget fersk i klubben etter Fossum kickstartet det for snart 5 år siden etter å ha ligget i dvale lenge.
Og det begynner å bære frukter. NM-tittelen for unnguttene, fantastisk sesongstart for juniorene i 3.divisjon i år, pangåpning på JET-cup, flere spillere på aldersbestemte landslag etc etc etc.

Og vi har den såkalte femmergruppen der tre spillere har fått spilletid i Tippeligaen i år som Skage, Barmen og Birkelund. I tillegg har Haugen og Mezquida spillt og de er og unge for alderen.
Kristoffer Larsen er tatt opp i A-stallen og spilleklar mot FFK neste mandag. Ok...så er han ikke Branntalent men han er jo et lokalt talent!

Jeg tror vi på sikt kommer til å få mye glede av den generasjonen som herjer på juniornivået for tiden og jeg synes det er merkelig å så Skarsfjords metoder i tvil. En mann som hadde ansvar for spillerutvikling i barteby og da han tok over for Nilsen som hovedtrener for litt over ett år siden vanket det skryt fra tidligere elever : http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article184660.ece

Brann vet de har en haug med spennende talenter og juniotrener Helge Nilsen sier jo til brann.no at grunnen til de har såpass få hospitanter med til Hamar er fordi det er så mange unge gode spillere i klubben.

"Rune Skarsfjord vet ka han gjør"  :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lister

Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: dex1974 on July 11, 2011, 23:06:41 PM
Quote from: krakra on July 11, 2011, 21:10:08 PM
Det er ikke sånn at vi må velge mellom å satse på talenter eller klassespillere. Det er mulig å gjøre begge deler. RBK tok gull i fjor med en 18-åring som en av sine aller beste spillere, men han var ikke en etablert klassespiller med mange store kamper i TL før han faktisk ble satset på i RBK. Det kommer ikke våre talenter til å være heller.


I det siste har jeg begynt å mistenke deg for å være Stråmyhr kråken ettersom du etterhvert har virket like besatt når det gjelder talentene våre.
Vi må huske på at talentsatsingen er fremdeles meget fersk i klubben etter Fossum kickstartet det for snart 5 år siden etter å ha ligget i dvale lenge.
Og det begynner å bære frukter. NM-tittelen for unnguttene, fantastisk sesongstart for juniorene i 3.divisjon i år, pangåpning på JET-cup, flere spillere på aldersbestemte landslag etc etc etc.

Og vi har den såkalte femmergruppen der tre spillere har fått spilletid i Tippeligaen i år som Skage, Barmen og Birkelund. I tillegg har Haugen og Mezquida spillt og de er og unge for alderen.
Kristoffer Larsen er tatt opp i A-stallen og spilleklar mot FFK neste mandag. Ok...så er han ikke Branntalent men han er jo et lokalt talent!

Jeg tror vi på sikt kommer til å få mye glede av den generasjonen som herjer på juniornivået for tiden og jeg synes det er merkelig å så Skarsfjords metoder i tvil. En mann som hadde ansvar for spillerutvikling i barteby og da han tok over for Nilsen som hovedtrener for litt over ett år siden vanket det skryt fra tidligere elever : http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article184660.ece

Brann vet de har en haug med spennende talenter og juniotrener Helge Nilsen sier jo til brann.no at grunnen til de har såpass få hospitanter med til Hamar er fordi det er så mange unge gode spillere i klubben.

"Rune Skarsfjord vet ka han gjør"  :)
Jeg er da ikke uenig i at vi har fått frem mange gode talenter, men hva hjelper NM-titler, opprykk, JET-cuptriumfer, landslagsspillere og lingende hvis de ikke får lov å ta steget? Det kan ikke være sånn at spillerne må være komplette, ferdigutviklede, feilfrie, stabile TL-spillere før de blir satset skikkelig på og jeg syns ingen av talentene har fått imponerende mye spilletid for a-laget imot. Tvert imot syns jeg de har fått skuffende lite spilletid. En knapp halvtime tilsammen for alle på femmerlisten etter halvspilt serie, og kun én kamp fra start for Haugen er skuffende med spilletid. Det hjelper ikke å avle frem store talenter hvis de ikke får ta steget og det skjer ikke av seg selv.

krakra

Når det gjelder de tre Løv-Hamspillerne så kan jeg ikke skjønne at det skal være annet enn en tragedie hvis de forsvinner til andre TL-klubber. Er det virkelig ok at de største talentene hos samarbeidsklubben får går til konkurrentene våre? Hvis disse tre går til Sogndal og FFK har seks Løv-Hamtalenter. gått til TL-klubber det siste året, og kun en av disse til Brann.

dex1974

Så du mener vi bør tvinge Dure til å ombestemme seg?
Og hvorfor endre så mye på et lag som gjør det bra? Er da ikke mange i førsteelleveren som har spillt seg ut? Skarsfjord ser jo og disse spillerne på trening og glem ikke at vår toppspillerutvikler Mikkelsen som var med han i Haugesund samt og har vært innom Lyn har et ord med i saken. Begge de to har fått skryt for deres bidrag i å utvikle unge talenter.
Og det med at talenter forsvinner ja det er synd...men sånnt skjer overalt. Ja vi har vært uheldig der med Vikingprofilene Trygve Johannessen og Kenneth Storvik og til en viss grad Trond Egil Soltvedt inntil han vendte tilbake til hjemtraktene og dermed Brann den gangen.
Men sånn som nå...hvem skal vike? Se på en annen av Stråmyhrs hjertebarn, Grønner! Klager han? Nei han stortrives og så veldig fram til JET-cup. Har Kalve klaget? Birkelund? For meg virker det som Dure har et holdningsproblem i motsetning til de som er i klubben.
Vi har som sagt mange talenter og bare vent...de får snart prøve seg.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

July 12, 2011, 06:29:54 AM #1635 Last Edit: July 12, 2011, 06:31:51 AM by krakra
Tvinge Dure? Nei, men det viser da hvilken standing Brann har blant talentene i Bergen hvis tre av de største i byen velger å gå til andre TL-klubber?

Sånt skjer? Nei, det er virkelig ikke vanlig at tre av de største talentene i samarbeidsklubben til en TL-klubb stikker til en annen klubb i en annen by langt borte. Det er et klart tegn på at samarbeidet med Løv-Ham er en falitt. De skal være talentprodusenten i byen, men produserer i hovedsak talenter for andre TL-klubber for de ikke vil Brann. Av en eller annen grunn.

Hvorfor virker det som Dure har et holdningsproblem? Fordi han er ambisiøs og ikke er fornøyd med å råtne på benken i selveste Brann? Ja, forrige år sa vi også at talentene skulle få mye spilletid i år, men det har ikke skjedd. Skulle ikke overrasket meg om ingen av talentene våre blir gode TL-spillere. Ikke fordi de ikke er store talenter, men fordi Brann er helt elendig i talentforvaltningen.


Torvanger

Pleumjai virker å være en "dukk opp"-type, en matchvinner. Er han med under Skarsfjords lupe?

Lister

Kitty er en "på rett sted til rett tid"-spiller. Veldig mange gode løp og minner til tider litt om Helstad i bevegelsesmønster. Fysikk er helt klart en svakhet, tror nok han hadde falt i første skulder-mot-skulder mot en gjennomsnittlig tippeligastopper, men absolutt et talent med potensiale og tror nok vi kommer til å se mye til han fremover hvis han fortsetter utviklingen.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Mangler en del både fysisk og teknisk. Hadde en lite stagnasjon i fjor, men i år har han hatt en veldig bra utvikling igjen. Veldig hurtig spiller som har blitt mye bedre til å time løpene sine det siste halvåret. Har alltid hatt bra målteft.

Jose Arrogantio

Det fysiske kan vel rettes opp, han er vel ikke mer enn 17-18 år?

catometeret

Ja og ikke minst handler det om å ta riktige valg slik at du ikke havner i dueller hele tiden. Alanzinho var jo genial på det å enten komme seg unna eller få frispark mot store spillere, og Helstad hadde en fantastisk evne til å rykke fra forsvarere.  Litt mer muskler på gutten og litt mer fotball i hodet så har vi en veldig spennende spiller.

krakra

Han kan bli kraftigere, men han er også ganske lav. I tillegg er han veldig lite tøff. Blir nok aldri noen god duellspiller. Kan bli en brukbar bakromsspiss. Han mangler teknikken til å bli en spesielt god ving.

gladiporno

Det vil overraske meg mye om Kittiphung blir en etablert eliteseriespiller. Han mangler mye på det fysiske og tekniske.

Hickok

Ny seier til juniorlaget i dag. Når en ser på hvem som var ubenyttete reserver, så virker det solid:

QuoteEirik Birkelund, Kristoffer Barmen, Kristoffer Larsen, Tim Nilsen (hospitant, Fyllingen) og Anders Næs forble ubenyttet mot Aalesund.


I tillegg var Kalve sisteinnbytter.

Klaus_Brann

Fysikken betyr vel mindre og mindre i dagens toppfotball. Mange av de aller beste spillerne er både lave og spinkle, men lavt tyngdepunkt, fart og god teknikk er viktigere etter min mening. Vi har jo Gustav som et godt eksempel hos oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det kommer jo ann på hva annet man har. Når man mangler både teknikk og fysikk så tror jeg man skal slite for å nå toppnivået. Kittyphong kan ikke sies å ha et spesielt lavt tyngepunkt heller. Han er lett å tippe over.

Lister

Siste kommentaren der var vel det jeg mente med at han kom til å slite mot en gjennomsnittlig tippeligastopper. Men han har til tider et bevegelses og løpsmønster som er vakkert å se på. Veldig klart at det ligger spillforståelse og offensiv tankegang bak når han ser rom å løpe i. Men som påpekt har han veldig klare mangler og kommer nok til å slite å kompensere for disse med andre ferdiheter. Klokhet i løpsdueller og teknikk må forbedres, har fortsatt tro på at det kan bli noe av kitty.

Hadde ikke "hello Kitty" vært en enormt vakkker tifo
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

July 13, 2011, 20:42:11 PM #1648 Last Edit: July 13, 2011, 21:21:39 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Klaus_Brann on July 13, 2011, 19:44:45 PM
Fysikken betyr vel mindre og mindre i dagens toppfotball. Mange av de aller beste spillerne er både lave og spinkle, men lavt tyngdepunkt, fart og god teknikk er viktigere etter min mening. Vi har jo Gustav som et godt eksempel hos oss.


Man kan jo også se på spillere som Drogba, Ronaldo og Rooney som har fantastisk fysikk. Tingene du nevner er viktig, men med mindre du er så god som Messi, så er fysikk ennå minst like viktig.  

kjegil

Jeg har tidligere nevnt at Brann burde bruke talentmillionene sine på Løv-Ham. Nå skjer det om har skjedd så mange ganger før. Det er ikke økonomi til en nummer to-klubb i Bergen. Dermed rykker de ned, og om et par år så snakker en igjen om hvor veldig gjerne en skulle hatt en 1. divisjonsklubb i denne byen. Tror Brann ville fått langt mer igjen hvis de hadde brukt noen millioner i året på Løv-Ham og drevet det som en farmerklubb, slik som RBK gjør med Ranheim.

I dagens BT klager Tom Mangersnes på at de to klubbene aldri har hatt et systematisk samarbeid. Synes det er rart.

Føler historien gjentar seg gang på gang på gang.

Go Up