• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 20, 2009, 19:06:24 PM
Juniorene hadde en god dag på jobben, får en si.
32-0

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8336&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1


Det beste var vel historien nederst i artikkelen:

"PS! Tidenes største seier, i følge Guiness rekordbok, er AS Ademas seier mot SO l'Emyrne (SOE) høsten 2002. Kampen mellom de to toppserielagene fra Madagaskar, endte til slutt 149-0!

SOE scoret minst like utrolige 149 selvmål i en protest mot en dommeravgjørelse SOE-treneren og spillerne var uenige i. Hver gang SOE hadde avspark med ballen etter en scoring, satt de ballen i eget nett og startet på ny..."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

September 20, 2009, 22:16:11 PM #351 Last Edit: September 20, 2009, 22:18:15 PM by Superjack
Brannsupporter.

krakra

Med dagens underskuddsnyheter og årets uengasjerende sesong syns jeg det er på tide å kjøre skikkelig på med talentsatsningen neste år. Få ut stallfyllet vi kan få ut som Thorbjørnsen, Guntveit osv. og få de største talentene inn i Brann, med lovnader og spilletid.

Jeg tror interessen vil bli mye større hvis vi får se spillere som Fredrik Haugen, Kevin Dure, Alexander Solli, Kristoffer Møvik, Yaw Ihle Amankwah, Cato Hansen, Mathias Møvik, Bjarte Haugsdal, Anders Næs, Jørgen Mohus, Kattepongen osv osv. vise seg frem i TL, selv om vi havner på 10. plass enn å se et lag med en snittsalder på 26 med èn bergenser på laget kjempe om 4-5. plasser.
Nå vil nok de færreste av disse ta TL-nivået, men det er 11 stk jeg nevnte. Hvis 3 av disse klarer å etablere seg på Branns førsteelver mens 2 andre ligger og lukter på benken(av de yngste) er det bra det. Det er bedre med et lag på nedre halvdel av tabellen(over nedrykk) som oser tro på fremtiden enn et gammelt lag midt på tabellen. Billigere er det og


Jeg sier ikke at hele klubben skal påstå av unger, men tiden hvor vi kjøper gammelt stallfyll bør være over. Skal spillere over 23-24 år hentes skal det være klare forsterkinger. Ikke benkslitere alà Gylfi.  Da har vi en stall bestående av spillere over 24-25 år som bidrar på førstelaget, som backes opp av unge fremtidsspillere.

Det høres kanskje stråmyhrsk ut, men jeg tror det er veien å gå. Vi har spennende unggutter i og rundt klubben og i og rundt Hordaland. Sats på de, timingen er perfekt nå.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 19, 2009, 20:17:00 PM

Jeg tror interessen vil bli mye større hvis vi får se spillere som Fredrik Haugen, Kevin Dure, Alexander Solli, Kristoffer Møvik, Yaw Ihle Amankwah, Cato Hansen, Mathias Møvik, Bjarte Haugsdal, Anders Næs, Jørgen Mohus, Kattepongen osv osv. vise seg frem i TL, selv om vi havner på 10. plass enn å se et lag med en snittsalder på 26 med èn bergenser på laget kjempe om 4-5. plasser.



Har jeg ingen tro på! Publikum strømmet ikke akkurat til for å se lokale helter holde på å rykke ned i 2002...

Og hvordan kan du være så sikker på at et slikt "fremtidens lag" ikke vil blande seg inn i nedrykksstriden? Faktum er at de veldig fort kan gjøre det. Tror ikke akkurat folk gidder å se "fremtidens lag" spille i Adecco.
Legg ned hele klubben!

krakra

Nå burde jeg kanskje skrevet "eller" og ikke "og". Jeg mener ikke at alle bør brukes, men at det er endel spennende spillere som Brann burde være først i køen for å hente. Til neste år tror jeg Mohus, Amankwah, Hansen, Solli og Haugen kan bidra. Kanskje ikke samtidig, men de burde være gode nok for spilletid, sammen med de mer etablerte.

Det er ikke akkurat som om vi ofrer noe. Vi er ikke noe topplag og har ikke godt nok lag til å kjempe i toppen. Oldingene på laget er ikke noe særlig bedre enn de nevnte uansett og hvis Amankwah tar plassen til Bjarnason, Haugen plassen til Gylfi, Mohus plassen til Thorbjørnsen, Hansen plassen til Nielsen og Solli plassen til Siggy tviler jeg på at vi blir så sinnsykt svekket at vi plutselig rykker ned.

Vi har et veldig gammelt lag som engasjerer få. Vi er nødt til å få et nytt lag på beina innen noen få år uansett og siden vi ikke er kjøpesterke nok til å kjøpe oss et nytt lag må vi lage det selv. Da må vi begynne og ta må vi tørre og ta noen sjanser.

Nixon

Erfaringsmessig har Brannpublikummet også ofte mindre tålmodighet med lokale spillere enn spillere fra f.eks. Skottland...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: krakra on October 19, 2009, 20:17:00 PM
Jeg tror interessen vil bli mye større hvis vi får se spillere som Fredrik Haugen, Kevin Dure, Alexander Solli, Kristoffer Møvik, Yaw Ihle Amankwah, Cato Hansen, Mathias Møvik, Bjarte Haugsdal, Anders Næs, Jørgen Mohus, Kattepongen osv osv. vise seg frem i TL, selv om vi havner på 10. plass enn å se et lag med en snittsalder på 26 med èn bergenser på laget kjempe om 4-5. plasser.


Ikke tale om. 10. plass er ensbetydende med forbannet mange tap/uavgjort og det tviler jeg på lokker noen som helst til stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

October 20, 2009, 18:39:20 PM #357 Last Edit: October 20, 2009, 19:00:48 PM by Huff
Quote from: krakra on October 19, 2009, 20:31:08 PM
Nå burde jeg kanskje skrevet "eller" og ikke "og". Jeg mener ikke at alle bør brukes, men at det er endel spennende spillere som Brann burde være først i køen for å hente. Til neste år tror jeg Mohus, Amankwah, Hansen, Solli og Haugen kan bidra. Kanskje ikke samtidig, men de burde være gode nok for spilletid, sammen med de mer etablerte.

Det er ikke akkurat som om vi ofrer noe. Vi er ikke noe topplag og har ikke godt nok lag til å kjempe i toppen. Oldingene på laget er ikke noe særlig bedre enn de nevnte uansett og hvis Amankwah tar plassen til Bjarnason, Haugen plassen til Gylfi, Mohus plassen til Thorbjørnsen, Hansen plassen til Nielsen og Solli plassen til Siggy tviler jeg på at vi blir så sinnsykt svekket at vi plutselig rykker ned.

Vi har et veldig gammelt lag som engasjerer få. Vi er nødt til å få et nytt lag på beina innen noen få år uansett og siden vi ikke er kjøpesterke nok til å kjøpe oss et nytt lag må vi lage det selv. Da må vi begynne og ta må vi tørre og ta noen sjanser.

Joggi Bogga

Quote from: Huff on October 20, 2009, 18:39:20 PM
Ingen av de tre alternativene innebærer at vi er et topplag neste år, men et av dem har fremtidspotensiale.
Alternativ 3 er definitivt det beste alternativet.


En spennende tanke, men samtidig totalt urealistisk så lenge vi har gitt tillit til en middelmådig trener som er krystallklar på at han velger det beste laget til enhver tid.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Derabilo

Yaw, Hansen, Solli og Haugen kan fort bli til de beste valgene, dersom vi må rydde i stallen for å få vekk overlønnede middelmådigheter.

Udjus
Sævarsson - Bjarnason - Yaw - Holmvik
Guastavino - Jaiteh - Austin - Vaagan Moen
Nielsen - Hansen

Dette kan være et realistisk lag for neste år. Med Haugsdal, Haugen, M. Møvik, Solli og Addo også i stallen har vi et ungt, ikke medalje aktuelt men heller ikke talentløst lag. Vi kan iallfall se langt etter de store gullkjøpene, og da må man se på spillere som dette. Talentfabrikken Brann kan tvinges til å bli en virkelighet.
Bergen ut av Norge -

thesevs

Hvor er Husekleppsen blitt av? Er han en "overlønnet middelmådighet"?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Huseklepp bør selges, det er nok eneste reelle muligheten vi har til å hente inn forstrkninger.
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Addo og Haugen trener kontinuerlig med Brann så det er ikke usansynlig at de blir forsterkningene mtp økonomien!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Quote from: thesevs on October 21, 2009, 11:13:26 AM
Hvor er Husekleppsen blitt av? Er han en "overlønnet middelmådighet"?


Han er en godt lønnet stjernespiller. Det er ingenting jeg ønsker mer enn at Brann bygger et lag rundt Huseklepp, men det har vi ikke penger til. Da vil et salg av Huseklepp frigjøre midler, og gjøre et stort kutt i lønnsbudsjettet. Derfor regnte jeg han vekk i mitt "talentaktuelle lag" for neste år.
Bergen ut av Norge -

krakra

Quote from: Derabilo on October 21, 2009, 08:52:23 AM
Yaw, Hansen, Solli og Haugen kan fort bli til de beste valgene, dersom vi må rydde i stallen for å få vekk overlønnede middelmådigheter.

Udjus
Sævarsson - Bjarnason - Yaw - Holmvik
Guastavino - Jaiteh - Austin - Vaagan Moen
Nielsen - Hansen

Dette kan være et realistisk lag for neste år. Med Haugsdal, Haugen, M. Møvik, Solli og Addo også i stallen har vi et ungt, ikke medalje aktuelt men heller ikke talentløst lag. Vi kan iallfall se langt etter de store gullkjøpene, og da må man se på spillere som dette. Talentfabrikken Brann kan tvinges til å bli en virkelighet.
Jeg ser heller at vi signer Onstad og bruker ham sammen med Yaw. Signerer vi også Solli kan vi la Siggy gå, selv om det kanskje er en svekkelse på fart. Man må uansett ikke ha en superrask stopper i laget til enhver tid, det fins mange klubber som klarer seg uten.
Syns også at vi burde se på Moldskred hvis Solli eller Huseklepp eller begge selges. Moldskred er veldig lik tidligere Huseklepp. En tynn, rask og driblesterk høyrekant som også kan bekle venstrekanten og spissplassen. En av adeccoligaens beste spillere i år.  Så kan Guastavino ta plass på midtbanen. Han er for dårlig defansivt og alt for lite løpssterk til å bekle en kantrolle i mine øyne. Hvis Huseklepp var for dårlig bakover er iallefall Gustav det, Huseklepp kunne iallefall løpe opp og ned på kanten, det gjør ikke Gustav.

Laget jeg kunne tenke meg å se neste år.

(hvis vi beholder Huseklepp)

         Opdal
Sævarsson - Onstad - Yaw - Holmvik
Moldskred - Gustav - Jaiteh - Vaagan Moen
           Hansen - Huseklepp


(hvis vi selger Huseklepp)

               Opdal
Sævarsson - Onstad - Yaw - Holmvik
             Jaiteh - Austin
Moldskred - Gustav - Vaagan Moen
              Hansen


Med vår første oppstilling blir vi veldig svake offansivt i luften når ballen er i spill. Dermed må vi lære oss å slå harde, korte innlegg som Huseklepp og Hansen kan  bruke farten og bevegeligheten sin på å komme først på. Det er mulig å angripe langs flankene uten luftstyrke. Det kreves bare litt mer fra kantene. Vaagan Moen, Holmvik og Moldskred skal uansett være spillere med gode pasningsbein. På dødball får vi Onstad og Yaw med. Yaw har puttet 4 mål i serien og 2 i cupen på dødball for Alta i år og hatt et par "stusse videre"-assist, så han kan bli et viktig dødballvåpen.

På den andre oppstillingen har vi Austin som kan lære seg å komme seg inn i boksen når vi angriper. Da får vi litt mer luftstyrke, men vi må fortsatt legge om til en mer "spill langs bakken"-stil, men jeg mener at selv om det laget jeg satte opp i flyter over av kreativitet så har de teknikk og ballkontroll nok til å holde ballen i laget og spille langs bakken.


På benken bør vi ha spillere som F. Haugen, Addo, Solli og kanskje årets a-lagsunggutter.

Ikke noe topplag, men godt nok til å overleve bør de være


esp123

Kan jo være at lille Emil var med pappa Patrick på trening?

kjegil

October 29, 2009, 17:10:37 PM #367 Last Edit: October 29, 2009, 17:19:08 PM by kjegil
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8490http://kxweb.no/portal/public/showContentCategory.do?id=4553). Bergen har jo ikke så mye å skryte av på denne fronten de siste årene. Hadde vært mer spennende om de for eksempel hadde hentet enn ungdomstrener fra Lyn. Gjerne en med utdannelse fra Norges Idrettshøgskole. En bør søke kunnskap fra de miljøene som har lykkes...

En annen ting som gjør meg skeptisk til Branns talentsating er at talentsjef Odd Einar Fossum bare skal ha jobben på deltid, da han er ansatt i 50 prosent stilling som Eli Landsems assistenttrener på kvinnelandslaget. For meg virker dette ambisjonsløst på vegne av Branns talentsatsing.

Slik jeg oppfatter det driver Løv-Ham per dags dato det beste talentarbeidet i byen.

krakra

Kattepongen Mullah sørget for at Branns guttelag slo guttelaget til Løv-Ham i Sparkebank et eller annet cup i dag. En spennende guttespiller som landslaget(aldersbestemt) tydeligvis har unngått.
Møvik jr og Kattepungen er veldig spennende unggutter fra 93 årgangen. Fra 92-årgangen er jeg jeg veldig spent på Anders Næss som gjorde det bra for 2. laget før han ble skadet og som har hatt en god del mer tillitt på årets G17-landslag enn Løv-Ham-yndlingen Fredrik Haugen.

vebo

Quote from: krakra on October 31, 2009, 22:12:17 PM... i Sparkebank et eller annet cup i dag.


Ja, Brann-cupen har jeg aldri hørt om..
Tiocfaidh ár lá

nero

RBKs juniorer vant NM i går etter å ha slått Stabæk i finalen. Deprimerende å se at RBK dessverre også er mye, mye bedre enn oss på talentutvikling. :(
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: nero on November 01, 2009, 11:09:16 AM
RBKs juniorer vant NM i går etter å ha slått Stabæk i finalen. Deprimerende å se at RBK dessverre også er mye, mye bedre enn oss på talentutvikling. :(


Hva beviser vel et cupgull?
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2009, 11:11:24 AM
Quote from: nero on November 01, 2009, 11:09:16 AM
RBKs juniorer vant NM i går etter å ha slått Stabæk i finalen. Deprimerende å se at RBK dessverre også er mye, mye bedre enn oss på talentutvikling. :(


Hva beviser vel et cupgull?


Det beviser vel ihvertfall at de er vanskelige å slå over 6-7 kamper.....
Lions led by donkeys.

Derabilo

Rosenborg vant TL suverent, men klarte ikke å komme til cupfinalen for seniorer. Cupen er med andre ord ikke et sted der det beste laget vinner. Cupen er en turnering som alle kan vinne. Det er det som gjør den "sjarmerende".
Bergen ut av Norge -

nero

November 01, 2009, 11:32:58 AM #374 Last Edit: November 01, 2009, 11:37:12 AM by nero
Joda, men der ER jo et faktum at RBK har ganske mange unge spillere i stallen, og også ganske mange som får spilletid. Liker på ingen måte å skryte av bartene, men man må jo bare innrømme at de har fått til noe vi ikke har greid. Vet ikke ikke hvor mange av disse som er 100% "egenproduserte", men mange av dem kommer ihvertfall fra nærområdet. Vi snakker om 8-9 spillere som har fått spilletid de siste årene..

Tettey
Ciljan Skjelbred
A. Nordvik
Demidov
Wangberg
Selin
Aas
Henriksen


Vi har vel kun ett eksempel, nemlig Huseklepp og han kan vel ikke kalles ung og lovende lenger.
Lions led by donkeys.

Derabilo

Teller du med Nordvik, Wangberg, Selin og Henriksen kan vi telle med Møvik og Amankwah også. Men det er jo klart at Brann er for dårlig på dette området - men det er jo ikke noe nytt. Vi har mye å lære av mange.

Men Brann har sagt seg villig til å satse. Og det er ikke gjort på et år og skape talenter, det er noe som tar mange år. Håpet (for meg) er at om to år skal vi begynne å få talenter til å slå igjennom. Og etter det skal vi ha frem minst et talent i året. Inntil det skjer får Løv-Ham skape talentene i byen, så får vi prøve å videreutvikle de.
Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

Quote from: Derabilo on November 01, 2009, 11:20:15 AM
Rosenborg vant TL suverent, men klarte ikke å komme til cupfinalen for seniorer. Cupen er med andre ord ikke et sted der det beste laget vinner. Cupen er en turnering som alle kan vinne. Det er det som gjør den "sjarmerende".


Nettopp. All slags rare lag kan vinne en cupturnering. FA-cupen 2008: Portsmouth - Cardiff i finale. Tror ikke ManU, Arsenal og Chelsea har noe å lære av disse.

NM 2009: Finalen mellom nr. 2 og 9/10/11/12/13 i serien. Suverene seriemester RBK ut i kvarten med 0-5 mot MFK.

NM 2008: Cupvinner: nr. 10 i serien. Finalist: nr. 1 i serien. RBK ut i 2.runde.

NM 2007: Cupvinner: nr. 7 i serien. Finalist: nr. 22 (8 i Adecco) i serien. RBK og seriemester Brann ut i 4.runde.

NM 2006: Cupvinner: nr. 8 i serien. Finalist: nr. 9. Seriemester RBK tapte 2-5 hjemme for SF i semien.

NM 2005: Cupvinner: nr. 12 i serien. Finalist: nr. 4.  Seriemester VIF ut i semien. RBK ut for Hønefoss (h) i 4.runde.

NM 2004: Cupvinner: nr. 3 i serien. Finalist: nr. 6. Seriemester RBK ut i kvarten.

De siste seks årene (inkl. i år) har landets beste lag den sesongen ikke vunnet cupen. Kun én gang har seriemesteren også vært i finalen. Kun tre ganger har en seriemedaljør også vært i finalen.
Legg ned hele klubben!

Huff

Disse RBKtalentene har fått sine innhopp i TL, og Nordvik har spilt en del i VIF, hos oss har Møvik vært på banen en gang, mens Amankwah gjør det bra i 1.div. Det er ingen tvil om at RBK er laaangt foran på talentarbeid. Både de og Stabæk er forøvrig glimrende eksempler på at det går an å¨være gode på dette samtidig som førstelaget holder høyt nivå. Begge er bedre enn Brann, ekstremtr mye bedre dersom en kun tenker RBK.

Nå må det sies at selv om vi er elendige på talentarbeid er Bergen slett ikke værst. I tjonjæm er det kun RBK, mens i Bergen har vi Løv-Ham, en klubb som trolig har norges beste årganger litt under jet-cup alder. Jaffal dersom en ser på uttak til aldersbestemte landslag. Ballguttene mot Vif var vel og Norway cup vinnere med lekende lett margin (Løv-Ham 95; 4-0 mot Vif?)  

dudo

nero: Demidov kom fra Sandefjord, og var et giganttalent. Skandalen er at vi ikke var interessert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2009, 12:36:02 PMDe siste seks årene (inkl. i år) har landets beste lag den sesongen ikke vunnet cupen. Kun én gang har seriemesteren også vært i finalen. Kun tre ganger har en seriemedaljør også vært i finalen.


Det er vel litt forskjell siden juniorene ikke spiller serie med hverandre til vanlig. Dette blir på en måte som å vinne CL, og det henger relativt høyt etter det jeg har fått med meg.

Det er uansett en ganske utbredt øvelse å rakke ned på prestasjoner når vi ikke når opp selv. For vi hadde selvsagt valgt å hatt Norges beste juniorlag hvert år dersom vi hadde hatt sjansen til det...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 01, 2009, 15:18:50 PM
Det er vel litt forskjell siden juniorene ikke spiller serie med hverandre til vanlig. Dette blir på en måte som å vinne CL, og det henger relativt høyt etter det jeg har fått med meg.

Når nr. 5 i England kunne være "best i Europa", så sier jo det seg selv at det er mye tilfeldigheter...

Cup er en masse tilfeldigheter. Dagsform, trekning, flaks/uflaks i enkeltkamper, hjemme/borte, osv. Det er det selv om cupen skulle være nr.1-turneringen for juniorlag, mens den bare er nr. 2 (eller 3 for dem som er med i e-cup) for A-lagene. Man kan selvsagt ha flaks i en serie også, men du vinner ikke serien hvis du egentlig bare er det tiende beste laget.

Var vel ingen som påstod at Brann hadde Norges beste lag da vi vant cupen i 2004. Det var bare en tittel - ikke noe bevis på at vi var Norges beste lag.
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2009, 15:29:15 PM
Quote from: Nixon on November 01, 2009, 15:18:50 PM
Det er vel litt forskjell siden juniorene ikke spiller serie med hverandre til vanlig. Dette blir på en måte som å vinne CL, og det henger relativt høyt etter det jeg har fått med meg.

Når nr. 5 i England kunne være "best i Europa", så sier jo det seg selv at det er mye tilfeldigheter...

Cup er en masse tilfeldigheter. Dagsform, trekning, flaks/uflaks i enkeltkamper, hjemme/borte, osv. Det er det selv om cupen skulle være nr.1-turneringen for juniorlag, mens den bare er nr. 2 (eller 3 for dem som er med i e-cup) for A-lagene. Man kan selvsagt ha flaks i en serie også, men du vinner ikke serien hvis du egentlig bare er det tiende beste laget.

Var vel ingen som påstod at Brann hadde Norges beste lag da vi vant cupen i 2004. Det var bare en tittel - ikke noe bevis på at vi var Norges beste lag.


Likevel har vel de beste lagene flere cuptitler enn buljonglagene. Det er vel for eksempel ikke mye tvil om at Barcelona var ett av Europas aller beste lag i fjor..
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2009, 15:29:15 PM
Når nr. 5 i England kunne være "best i Europa", så sier jo det seg selv at det er mye tilfeldigheter...


He he, jeg regnet med at den kom. Men det er tross alt unntaket.
Rød makt på Hansa

krakra

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8525

Branns a-lagstreninger skal frem mot serieslutt hospiteres av klubbens talenter. I morgen er det Anders Næs, Kristoffer Møvik og Kjetil Kalve som skal besøke a-laget. Hadde vært spennende om Brann.no kunne gitt noen rapporter fra disse treningene, snakket med ungguttene om hvordan de mener det gikk og hva trenerne syns om dem, kanskje også vist noen klipp fra treningene. Det skjer jo ikke all verdens nå uansett og rapporter fra talentene på a-lagstreninger er vel så spennende som Brann Open og hundrevis av videoer fra Brann cupen.

Spelaren

Talentjakt i Branns bakgård

Innlegg i BA om europeiske klubbers talentjakt i bl.a Branns nærområder. AC Milan skal visstnok ha fotballskule på Askøy til sommeren, regner med at Stråmyhr dukker opp der med mindre bussbilletten er for dyr.
Gå av.

Henki

Ballen skal fremover!

Spelaren

Hehe, avisene kjem til å hive seg over dette her...
Gå av.

Markmus

Quote from: Spelaren on November 04, 2009, 10:36:55 AM
Talentjakt i Branns bakgård

Innlegg i BA om europeiske klubbers talentjakt i bl.a Branns nærområder. AC Milan skal visstnok ha fotballskule på Askøy til sommeren, regner med at Stråmyhr dukker opp der med mindre bussbilletten er for dyr.


De har ikke plastduk på Askøy, så Stråmyhr holder seg langt unna.
Ka du ve?

nero

Quote from: Henki on November 04, 2009, 11:25:21 AM
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8527

Nå skal det bli orden i sakene på talentsatsingen!


Likte spesielt godt kommentaren om at de unge skulle "lære gode holdninger". Ja, for det er jo noe både ledelse og spillere i Brann er særdeles gode på, ikke sant? ;D ;D
Lions led by donkeys.

krakra

Vel, de spiller i TL og endel av dem har spilt i store europeiske ligaer og på et eller annet punkt i livet holdt en høyt nivå så noe har de da gjort rett?:)

krakra

Quote from: Spelaren on November 04, 2009, 10:36:55 AM
Talentjakt i Branns bakgård

Innlegg i BA om europeiske klubbers talentjakt i bl.a Branns nærområder. AC Milan skal visstnok ha fotballskule på Askøy til sommeren, regner med at Stråmyhr dukker opp der med mindre bussbilletten er for dyr.
Morsomt at en av verdens beste klubber er på talentjakt i et område hvor den største klubben(Brann) kun har klart å avle frem èn skikkelig god spiller på gud vet hvor mange år.

Xminator


nero

Quote from: krakra on November 04, 2009, 17:03:39 PM
Vel, de spiller i TL og endel av dem har spilt i store europeiske ligaer og på et eller annet punkt i livet holdt en høyt nivå så noe har de da gjort rett?:)


Synes du egentlig de har vist spesielt gode holdninger de siste to sesongene mht innsats og vilje til å blø for den berømte drakten?  ;D
Lions led by donkeys.

kabelmann

Quote from: Xminator on November 04, 2009, 18:02:10 PM
Og selv om varsellampene skulle begynne å blink, hva pokker skal Brann stille opp med mot Milan United og AC Manchester? Som ellers i fotballverden må Brann (og norske klubber) slåst om restene. Plukke opp talentene som storklubbene ikke ser talentet i.


Sier du at Brann ikke skal drive talentsatsing i bergensområdet fordi AC Milan eller Manchester United kanskje skal ha en fotballskole her en eller annen gang? Brann (og andre norske klubber) har selvsagt alle mulige forutsetninger for å plukke opp de største talentene lenge før Milan eller andre har klart å i det hele tatt finne Askøy på kartet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Ja, det virker litt rart at vi skal la oss skremme til slummen i Romania eller Bulgaria bare fordi en storklubb har fotballskole her. For det er jo ikke slik at et talent automatisk reiser fra venner og familie og prøver lykken i England eller Italia. Brann burde ha gode muligheter til å kunne knytte til seg de største talentene i distriktet dersom de klarer å stable på beina et troverdig opplegg i samarbeid med de lokale klubbene.
Rød makt på Hansa

esp123

http://www.fotball.no/Kretser/Hordaland/Nyheter-pa-nettsiden/2009/11-Nov/Talentsenter-Vest/

De skal begynne med ukentlige talentsamlinger. Ingen grunn til å stresse. Virker som de driver veldig bra på talentarbeidsiden i Brann for tiden. Fruktene av dette arbeide vil vi se om noen år.

For å bygge en klubb som skal kjempe i toppen over tid må man ha et velutviklet talentarbeid.

Yngve


osoerli

Talentsenter Vest tar jo bare for seg talenta i Bergensområdet.  Talenta frå Stord, Bømlo, Øystese og Kvinnherad vil nok gå til Odd, FKH og Sandefjord i framtida også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: esp123 on November 04, 2009, 21:46:01 PM
http://www.fotball.no/Kretser/Hordaland/Nyheter-pa-nettsiden/2009/11-Nov/Talentsenter-Vest/

De skal begynne med ukentlige talentsamlinger. Ingen grunn til å stresse. Virker som de driver veldig bra på talentarbeidsiden i Brann for tiden. Fruktene av dette arbeide vil vi se om noen år.

For å bygge en klubb som skal kjempe i toppen over tid må man ha et velutviklet talentarbeid.


Enig, men det beste hadde kanskje vært å la Løv-Ham overta, mot at vi investerer kraftig i deres talentopplegg og får opsjoner på alt. De får og låne spillere av oss. Det virker som det drives ok i Brann for tiden, det er jeg enig i, men det har virket som dette tidligere og. Faktisk har jeg trodd at det så veldig bra ut tidligere; og resultatene ser vi i dag; de nestbeste av Løv-Hams lokale spillere; Walder og Storesunder, i tillegg til en Landro her og der.

Løvene har allerede vist bedre ferdigheter enn Brann på talentarbeid slik jeg ser det. Se bare på aldersbestemte landslag, antallet løver er ike mindre enn imponerende. La dem fortsette, men invester i deres strukturelle forutsetninger for å utvikle talenter (anlegg, trenerapparat etc). Kast våre talentmillioner inn i Løv-ham og jeg tror vi vil få se en vanvittig avkastning om fom en 5 års tid fremover. Dette vil ikke være å gi opp, men heller innse at vårt 2.lag er i 3.divisjon, og at selv 2.divisjon overhodet ikke klargjør talentene våre for TL-spill.

Uansett vil jeg se mer av det vi eksempelvis så med Yaw i år, helst i Løv-Ham og helst involverende både Møvik og Haugsdal neste år -dersom de ikke har en realistisk mulighet til å spille seg inn på førstelaget, evt få mye spilletid.(i)

(i)Med mye spilletid mener jeg noe ala Gylfen i år.


Xminator

Quote from: kabelmann on November 04, 2009, 19:00:01 PM
Quote from: Xminator on November 04, 2009, 18:02:10 PM
Og selv om varsellampene skulle begynne å blink, hva pokker skal Brann stille opp med mot Milan United og AC Manchester? Som ellers i fotballverden må Brann (og norske klubber) slåst om restene. Plukke opp talentene som storklubbene ikke ser talentet i.


Sier du at Brann ikke skal drive talentsatsing i bergensområdet fordi AC Milan eller Manchester United kanskje skal ha en fotballskole her en eller annen gang? Brann (og andre norske klubber) har selvsagt alle mulige forutsetninger for å plukke opp de største talentene lenge før Milan eller andre har klart å i det hele tatt finne Askøy på kartet.


Du tenker ikke stort nok. Brann må da gjerne drive fotballskole for talentene på Askøy de også, men ikke FORDI Milan har fotballskole på Askøy. Man må se på HVORFOR Milan har fotballskole på Askøy. Det er ikke fordi det er så forbannet mange talenter der, men fordi man jobber mot ett så stort utvalg potensielle talenter som overhode mulig. Det er dette Brann også må gjøre.

QuoteTalenta finnst her garantert. I alle fall spelarar som er like gode som nokre middelmådige islendingar.


Av en eller annen grunn har disse middelmådige islendingene flere proffkontrakter enn det finnes fotballspillere fra Bergen over 2. divisjon, og det er IKKE Branns skyld...

Go Up