• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Dette er unødvendig flisespikkeri, jeg er enig i at det ikke skal opprettes tråder i hytt og pine, men nå er det jo over et år siden det er diskutert i den tråden, og er den ikke da å anse som død?

Mitt innlegg til saken:

Hvor lenge kan en klubb med mål om å vinne serien hvert år, og å gjøre det godt i Europa holde på "talenter"? Hvor lang tid, og hvor mye energi kan en bruke. Selv om man lønner en 18-åring lavere enn en på 30, så har man jo temlig store utgifter på disse også.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Lurer på hva som skjer med de store talentene våre på Brann 2 til neste år? En ny sesong i 3 div er ikke en egnet arena for videre personlig utvikling. Skal f.eks Møvik lånes ut til Løv-Ham, eller er han mer garantert spill på fana, fyllingen eller åsane?Kombineres dette med jevnlige treninger med A-laget til Brann så begynner opplegget å bli interessant..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Sant.
Har tenkt på dette selv, og det er utrolig kjipt at ikke Brann 2 rykket opp i år, slik at talentene våre hadde fått spilt på enda et nivå høyere.
Det blir vel sikkert til at han snart blir leid ut til Løv-Ham, med mindre vår nye trener kommer til å satse på talenter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Møvik bør selvsagt gå til en ny klubb nå,nok et år med 3 divisjon er ikke det rette nivået for han nå. Regner vel også med at en eventuell overgang for Bjarte Haugsdal er lagt på is nå.

thesevs

Quote from: vebo on October 31, 2008, 15:04:31 PM
Dette er unødvendig flisespikkeri, jeg er enig i at det ikke skal opprettes tråder i hytt og pine, men nå er det jo over et år siden det er diskutert i den tråden, og er den ikke da å anse som død?


Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2008, 16:47:16 PM
Quote from: thesevs on October 31, 2008, 13:17:02 PM
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,7401.50.html

På side 20-og-noe fant jeg denne tråden...


Kall det gjerne en pervers glede, men jeg får alltid kul på bokseren når jeg ser folk opprette tråder som jeg mistenker har vært debattert før. Da er det en stemme i hodet mitt som sier at "let blant de eldre trådene". Og i dette tilfellet fant jeg en på side 20-og-noe  ;D
Ah... dagen i dag ble en fin dag.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ferguson

Skal ikkje se bort fra at Møvik blir leid ut til Løv-Ham eller en 2. divisjons klubb. De talentene som er modne for spill i 3. div blir nok leid ut til klubber i 2. div eller Løv-Ham!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Får da inderlig håpe Møvik i alle fall blir leid ut til Løv-Ham. Hvilke andre spillere er det som bør få muligheten i 1. div?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Med det konkurranse nivået som er i Tippeligaen så bør Brann knytte til seg Løv-Ham enda sterkere. Talenter som spiller regelmessig 1 div 2-3 sesonger pleier å ta Tippeligaen med storm. Moa, Demidov, Tetty(var på lån i Skeid kun 1 sesong). Kunne sikkert nevnt flere men var disse eg kom på i farten!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: Ferguson on November 01, 2008, 10:38:08 AM
Med det konkurranse nivået som er i Tippeligaen så bør Brann knytte til seg Løv-Ham enda sterkere.


Det er vel akkurat det jobbes med nå. Både Brann og Løv Ham har uttalt til media at de vil inngå et enda tettere sammarbeid i fremtiden.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Det skulle jo bare mangle. Begge klubbene tjener jo på det, og nå som Steffensen styrer slikt i Løv-Ham, kan det kanskje bli enda lettere, i og med at han kjenner Brann såpass godt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2008, 16:53:55 PM
Det skulle jo bare mangle. Begge klubbene tjener jo på det, og nå som Steffensen styrer slikt i Løv-Ham, kan det kanskje bli enda lettere, i og med at han kjenner Brann såpass godt.


Og at han har ett KJEMPE forhold til de som tilbød han prestisje jobben som speider i sommer ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ferguson

Quote from: storB on November 01, 2008, 22:18:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2008, 16:53:55 PM
Det skulle jo bare mangle. Begge klubbene tjener jo på det, og nå som Steffensen styrer slikt i Løv-Ham, kan det kanskje bli enda lettere, i og med at han kjenner Brann såpass godt.


Og at han har ett KJEMPE forhold til de som tilbød han prestisje jobben som speider i sommer ;)


Grei konspirasjonsteori der storB men tror nok Steffensen klarer å sammarbeide med Brann! Tror han velger det som gagner Løv-Ham og et tettere sammarbeid med Brann vil helt klart styrke Løv-Ham.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: storB on November 01, 2008, 22:18:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2008, 16:53:55 PM
Det skulle jo bare mangle. Begge klubbene tjener jo på det, og nå som Steffensen styrer slikt i Løv-Ham, kan det kanskje bli enda lettere, i og med at han kjenner Brann såpass godt.


Og at han har ett KJEMPE forhold til de som tilbød han prestisje jobben som speider i sommer ;)


Det er klart at han kanskje ikke akkurat er kjempefornøyd med akkurat det, men jeg regner med at han er profesjonell nok til å sette klubbene foran seg selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nå skal det nevnes at Steffensen holdes utenom forhandlingene med Brann nettopp pga oppsigelsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja vel?
I det lange løp kan vel ikke han holdes utenfor slikt, men det er vel kanskje greit nå i starten. Hvilke av de som er i Løv-Ham nå, er egentlig Brann sine?
Begge Waldene?Fler?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

November 02, 2008, 23:43:19 PM #18 Last Edit: November 02, 2008, 23:48:12 PM by olebrann3
tror ikke arve walde er vår enda

edit: han er ikke vår endahttp://no.wikipedia.org/wiki/Arve_Walde

Klaus_Brann

Enda?
Har han ikke vært vår heller?Han er vel uansett ikke en som blir sett på som en fremtidig Brannspiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Tror han mener "lenger". Arve Walde har nok ingen fremtid som Brannspiller får vi håpe.

vebo

Arve har vært vår jo. Men han dugde ikke.
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 03, 2008, 02:04:04 AM
Tror han mener "lenger". Arve Walde har nok ingen fremtid som Brannspiller får vi håpe.


Skal vi ha noen av disse Walde-folkene i klubben, så stemmer jeg for Caroline Walde.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2008, 10:17:30 AM
Quote from: krakra on November 03, 2008, 02:04:04 AM
Tror han mener "lenger". Arve Walde har nok ingen fremtid som Brannspiller får vi håpe.


Skal vi ha noen av disse Walde-folkene i klubben, så stemmer jeg for Caroline Walde.


E hon fin?Finere enn Tone?

Hva skjer med Misje egentlig, hvor lenge er han på utlån?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

mente selfølgelig lengre ja. håper vi slipper å se noen under navnet walde igjen

Xminator

Misje får ikke forlenget med Brann og står vel fritt til å velge klubb fra neste sesong.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kalinkasvingen

Selvsagt ikke, i og med at spilleren nettopp er kommet til Brann.

Klaus_Brann

Det var nok en liten spøk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7026

Velger å poste denne her selv om Xminator har postet den i forberedelser til 2009-tråden. Som jeg nevner i den tråden, så tror jeg dette er veien å gå for å kunne utvikle Sportsklubben videre. Klarer vi å komme oss ut i Europa igjen, så vil klubben bli attraktive med tanke på talenter i de ulike kontigentene rundt om i verden, f eks. Afrika. Hadde Aabrekk knyttet til seg noen personer der også, så tror jeg det kunne blitt bra på sikt.

Å velge Russland som destinasjon, og skaffe seg mulige samarbeidspartnere der tror jeg er bra. Russisk fotball er i en rivende utvikling, og som det kommer frem i artikkelen, så har Lokomotiv Moskva et meget bra ungdomsakademi, og blant annet en av verdens beste keeperskoler. Dette er helt klart noe Brann kan dra nytte av i fremtiden. Få til et fruktbart sammarbeid med Lokomotiv Moskva, og se etter det samme i Afrika, så er en på god vei.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

POL vs den russiske mafiaen. Jeg er neimen ikke sikker på hvem som hadde vunnet denne kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on November 20, 2008, 15:27:02 PMPOL vs den russiske mafiaen. Jeg er neimen ikke sikker på hvem som hadde vunnet denne kampen.
Rød makt på Hansa

dudo

Nå var dette heller et spill på POLs fortid enn hans prestasjoner som sportssjef.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: Nixon on November 20, 2008, 15:44:11 PM
Quote from: dudo on November 20, 2008, 15:27:02 PMPOL vs den russiske mafiaen. Jeg er neimen ikke sikker på hvem som hadde vunnet denne kampen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Det er helt ufarlig å bomme på Memellier og Zavrler all den tid de ikke koster allverden. (Var de ikke gratis begge to?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on November 20, 2008, 15:50:02 PM
Det er helt ufarlig å bomme på Memellier og Zavrler all den tid de ikke koster allverden. (Var de ikke gratis begge to?)


Det økonomiske var selvsagt ikke det viktigste i disse situasjonene. Da var det heller det at den sportslige ledelsen slo seg til ro, og tenke med seg selv at de nå hadde gode nok spillere, og dermed ikke hadde behov for å fortsette spillerjakten ytterligere i samme periode som de ble signert.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Det er selvsagt et poeng, selv om idealsituasjonen er en sportslig ledelse som kontinuerlig ser etter objekter som kan styrke stallen, både på kort og lang sikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on November 20, 2008, 15:45:52 PM
Nå var dette heller et spill på POLs fortid enn hans prestasjoner som sportssjef.


Joda, jeg skjønte forsåvidt det. Jeg bare valgte å sette foten ned akkurat her!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on November 20, 2008, 15:23:23 PM


Spennende saker.
Russisk fotball har virkelig fått en boost de siste årene, og at det er mulig å snappe opp talenter derfra er det vel ikke vanskelig å forestille seg.

Aabrekk virker som riktig mann i riktig jobb i Brann, det skal han ha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Eneste som kan tale i mot det å hente talenter fra Russland kontra det å hente de i fra Afrike eller noen annen plass er at det er så mye penger i russisk fotball. Det gjør at unggutter antagligvis får sin del av kaken, og at det ikke er sikkert at ungguttene vil til Norge om de får dårligere betalt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Vi kommer uansett ikke til å få de største talentene. Og nåløyet til de nest beste er forhåpentligvis så trangt at Norge kan være et godt alternativ.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 20, 2008, 19:34:43 PM
Vi kommer uansett ikke til å få de største talentene. Og nåløyet til de nest beste er forhåpentligvis så trangt at Norge kan være et godt alternativ.


Akkurat. Det er klart at betalingsviljen i Russland er stor, men talenter er fortsatt bare talenter, og med mindre de er eksepsjonellt gode eller at det finnes få som er gode i det hele tatt, vil vi ha en fair sjanse til å hente de billig, for så å lønne de fornuftig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om Aabrekk får to Ighalo-kloninger ut av dette så sier vi oss fornøyd. Da kan RBH føle i stereo også.

Huff

Positiv til at Aabrekk drar til Russland for å se på afrikanere eller sør-amerikanere, når det gjelder russiske talenter tror jeg vi kan glemme dette. De beste går selvsagt til storklubbene, men tror heller ikke Brann vil være kapable til å konkurrere med de nest beste klubbene om Russiske talenter, da begynner vi å havne langt nedover på listen, og selv om det selvsagt finnes stortalenter i Russland som storklubbene ikke finner snakker vi tross alt om et enormt å uoversiktelig land. Til tross for at flertallet bor i vest for Uralfjellene, snakker vi fremdeles om store avstander, dårlig infrastruktur etc. I tillegg finnes det sikkert haugevis av lyssky ''agenter'' som klarer å loppe Bruun for klokke, lommebok og overgangsmillioner ved hjelp av fagre løfter og/eller en Kalashnikov.

Skal vi satse i øst er det nok lurere å se på små land uten for store ressurssterke klubber i land der de store europeiske klubbene ikke finkjemmer markedet etter talenter (regner med Bundesligaklubbene følger Tsjekkiske unggutter tett med tanke på hva Böhmen leverer av spillere). Land som; de baltiske statene, Ungarn, Slovakia, Slovenia, Hviterussland ol er kanskje markeder der europeiske toppklubber ikke følger utviklingen like tett, og det er mulig man kan finne gull i slike land, det vil her selvsagt være lurt å spesialisere seg i ett av disse landene og jeg mistenker at det også i enkelte av disse statene finnes nok av mafiosoer som kan lure til seg gode Brannmillioner. Kanskje best å satse på et mindre marked i sentral-Europa eller på Baltikum, jfr; Ungarn, Slovakia eller Latvia.

KEA

November 20, 2008, 20:27:20 PM #44 Last Edit: November 20, 2008, 20:29:23 PM by KEA
Det var meget interessant å lese om Aabrekks besøk i Russland (http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7026

Joggi Bogga

Quote from: KEA on November 20, 2008, 20:27:20 PM
Jeg husker meget godt da Sovjetunionen deltok i internasjonale mesterskap. Da var nesten hele laget fra Ukraina, som såvidt jeg husker (har ikke sjekket) mye seinere og etter uavhengigheten kom til semifinalen i VM i Tyskland. Også et meget stort land på størrelse med Frankrike, både i areal og folketall. Og med meget gode fotballag som for eksempel Shakhtar Donetsk (men kanskje også Ukraina blir i dyreste laget for Brann). Noe for Aabrekk?


Sovjetunionen har som det gigantlandet de er selvsagt spillere fra flere av delstatene. Noen ganger flere fra enkeltstater. Det er riktig som du sier at Ukraina har vært godt representert, men ikke alltid. Flere områder har hatt sine epoker. Og både baltikum, Kaukasus, Moskvaregionen, Ukraina og Belarus har hatt sine epoker som dominante. Generelt har ukrainerne vært kjent som raske pasningspillere mens feks sentralasia har produsert lav-tempo driblere. Uansett hvor en leter så bør det være mulig å finne noe i tidligere Sovjet og kanskje da spesielt i de landene hvor kapitalen enda ikke har nådd fotballen; den asiatiske delen.

Jeg tror også, som jeg tidligere har nevnt, at et snevert fokus i regioner eller små land er veien å gå. Minuset når vi skal satse eksotisk er kulturkonflikter. Sjansen for at en østlending passer inn i Bergen er 90%, for en Guatemaler kanskje bare 50%. Brann må med andre ord legge meget bra til rette for nyankomne spillere her i Bergen og på den måten er trolig spesialiseringen bra ved at man kan hente to-tre fra samme land.

I disse tider hvor økonomien er sårbar håper jeg virkelig ledelsen satser slik at vi blir ledende i Norden på dette arbeidet. Det bør i utgangspunktet gi oss en herlig fremtid på sikt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

DangerousDan

Ikke for å være grinete eller slenge dårlige vibber rundt dette- men husk at vi snakker om en agent-organisert talentsamling hvor Brann var invitert.
Det er altså duk og dekket salgsbord her, og ikke et initiativ fra Brann i så måte.
Ville likt det bedre hvis Aabrekk hadde funnet "sitt marked" på egenhånd, men såklart fint at han reiser.
Mener bare å påpeke at dette ikke friskmelder Branns speideropplegg i det hele tatt, de meldte seg faktisk bare på et gjennomorganisert agenttreff.

Klaus_Brann

http://www.ba.no/sport/fotball/article3974007.ece

En lovende spiller som kanskje Brann kan plukke opp etter hvert?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

December 06, 2008, 19:01:23 PM #48 Last Edit: December 12, 2008, 11:04:40 AM by tonynord
Får han valget mellom Salzburg og Brann, så tror jeg det valget er enkelt å ta...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

Quote from: tonynord on December 06, 2008, 19:01:23 PM
Får han valget mellom Zalzburg og Brann, så tror jeg det valget er enkelt å ta...


Regner med at du mener valget e Brann?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Go Up