• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Gleder meg til å se Skaanes igjen. Håper på samme gutsen som i VM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on February 12, 2012, 22:14:25 PM
Nei, han er daglig leder i Kvernbit, og trener et G14-lag der. Et ambisiøst lag hvor en av hans egne sønner spiller.


Stemmer det. Blanda Norhordland med Kvernbit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff


storB

Som det står i nevnte artikkel så reiser fire spillere videre til lansdlagsoppdrag en uke ut i oppholdet, så Grønner skal dekke opp "tapet" av Zolt sikkert.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gulløl

February 17, 2012, 19:01:11 PM #2605 Last Edit: February 17, 2012, 19:06:51 PM by Gulløl
Er den endelige 5-er gruppen bestemt for 2012 sesongen og eventuelt hvem av juniorene blir med i den ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tipper den ikke er bestemt. Iallfall ikke offentliggjort. Tror Grønner er bankers. Så får vi gå ut fra at Kalve og Birkelund fortsetter, selv om vi har hørt lite om dem i vinter (hvis vi ser bort fra stipendet til Birkelund). Så står kanskje siste plassen mellom Finne og Pungen? Foruten en keeper. Eller kanskje Skaanes?
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on February 18, 2012, 09:57:11 AM
Tipper den ikke er bestemt. Iallfall ikke offentliggjort. Tror Grønner er bankers. Så får vi gå ut fra at Kalve og Birkelund fortsetter, selv om vi har hørt lite om dem i vinter (hvis vi ser bort fra stipendet til Birkelund). Så står kanskje siste plassen mellom Finne og Pungen? Foruten en keeper. Eller kanskje Skaanes?


At Skaanes blir med til La Mongo er i alle fall en soleklar indikasjon på at han er høyaktuell for listen, tipper han blir med. Ellers har du nok rett ift de andre spillerene. Grønner burde slik jeg ser det ikke vært med på listen, pga antallet stoppere i a-stallen, men han er nok bankers.

Xminator

Antallet stoppere skal ikke ha noe å si. Grønner skal vurderes som talent, og i de riktige kampene gå foran Grorud og Kalvenes som innbytter.

krakra

Enig. femmerlisten bør være for de som er hakket bak a-stalles, men som vurderes som talentfulle nok til å kunne etablere seg på sikt. Hvis noen av juniorene er gode nok til å konkurrere om en plass på laget eller ta en jokerrolle må de få proffkontrakt og en plass i stallen på lik linje med alle andre. Femmerlisten skal først og fremst være en forlengelse av utviklingsavdelingen og ikke et suplement til a-laget. Hvis Skaanes fortsetter der han slapp i VM bør han få proffkontrakt med en gang. Da kan han være en bidragsyter på h.kant. om ikke som førstevalg så iallefall som joker.

ostraume

Hehe. 1. årsjunioren Skaanes skal altså få proffkontrakt? Bare å kule bæret litt til, og la han få sjansen til å etablere seg på Brann2 først.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Hvis han har nivået inne ser jeg ingen grunn til å vente.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nei. Det er vel bare her at enkelte nærmest blir sjokkerte over et forslag om å gi en førsteårsjunior proffkontrakt. Spesielt når han spiller i en rolle vi pdd. ikke har spillere til. Fortsetter han som i VM fortjener han proffkontrakt uansett alder. Regner med at han får muligheten i resten av treningskampene.

Klaus_Brann

Det jeg lurer på er om Skaanes skal bli den nye Haugen? La han slippe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: dudo on February 18, 2012, 18:11:17 PM
Hvis han har nivået inne ser jeg ingen grunn til å vente.


Selvsagt, men hva er sjansen for det?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on February 19, 2012, 12:12:25 PM
Quote from: dudo on February 18, 2012, 18:11:17 PM
Hvis han har nivået inne ser jeg ingen grunn til å vente.


Selvsagt, men hva er sjansen for det?


Det vet man ikke før man får prøvd ham i noen treningskamper og A-lagstrening. Hvis han gjør det bra der ser jeg ingen grunn til å ikke la ham få plass i A-stallen. Han spiller vel i en posisjon det ikke er så altfor mange foran ham i heller, så muligheter for innhopp i Tippeligaen også.

Gulløl

February 19, 2012, 14:45:23 PM #2616 Last Edit: February 19, 2012, 15:04:29 PM by Gulløl
Kasper Skaanes bør vel få litt tid på seg for å få noen mer kilo på kroppen før han blir A-lagsspiller, 58 kg er ikke mye å stille opp med mot knallharde venstrebacker i eliteserien. Vi husker vel alle hvordan 67 kg tunge Mezquida i fjor flakset ved den minste kropps berøring. Uten av jeg har noe statistikk på det er det vel stort sett noe mer fysisk sterke spillere i hans aldersgruppe(17 år) som har klart å hevde seg i eliteserien og fått en del spilletid. Ser at Skaanes blir 17 år 19. mars. Alderen er nok ikke noe problem, de fysiske forutsetningene pr. i dag tilsier vel at en bør vente med en A-lagskontrakt. Men selvfølgelig, klarer han å hevde seg godt og blant de beste på Brann2 i vårsesongen bør han få sjansen til innhopp i eliteserien utover i sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet

hadde messi vært i branns junior rekker hadde han ikke blitt satset på pga fysikk, ikke alltid fysikken trenger å ha så mye å si når du skal spille kant.

Nixon

February 19, 2012, 16:40:21 PM #2618 Last Edit: February 19, 2012, 16:42:18 PM by Nixon
Litt tidlig å gi Skaanes A-lags kontrakt. Ikke fordi han er så liten, selv om det selvsagt hadde blitt en utfordring, men fordi han rett og slett har vist for lite. En kontrakt er jo en forpliktelse som gir utgifter for Brann i en lengre periode, og da må man ha et litt større grunnlag å vurdere det på etter min mening. Og da tenker jeg kamp. Nå kan det tenkes at han har vist så mye på trening at han kan få kontrakt, men jeg tviler litt på det.

Ingenting hadde vært bedre om han hadde slått til i år og blitt en reell utfordrer til høyrekanten. Men da vil han bli det uavhengig av kontrakt eller ikke. Godt spill på Brann2 (det vil jo være en forutsetning at han spiller seg til fast plass på det laget. Husk på at han ikke startet en eneste Brann2 kamp i fjor) og gode innhopp/kamper fra start i TL kan i så fall gi han kontrakt til høsten. Fortsatt tidlig, men da med et litt større vurderingsgrunnlag.

Det er jo slik andre klubber gjør det. Henriksen på bartelaget hadde f.eks. ikke A-lags kontrakt da han debuterte og han ble seriemester uten å være en del av A-stallen.
Rød makt på Hansa

dudo

Han spilte vel ikke i fjor pga skader?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: StuckedPaaOstlandet on February 19, 2012, 15:45:03 PM
hadde messi vært i branns junior rekker hadde han ikke blitt satset på pga fysikk, ikke alltid fysikken trenger å ha så mye å si når du skal spille kant.



Akkurat. Mange av verdens beste spillere veier ikke så mye, så det bør ikke tas opp som et stort aber, men det er vel andre ting som gjør at han ikke bør få kontrakt nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Nei, han har ikke bevist at han fortjener kontrakt nå. Men alderen bør ikke være noen hindring for å få kontrakt - det er kvaliteten som skal avgjøre den biten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on February 19, 2012, 16:54:16 PM
Han spilte vel ikke i fjor pga skader?


Hvis det var fotballrelatert bør vel det være et argument for å vente litt. Vi er jo ellers generelt skeptiske til å hente spillere med en skadehistorikk...

Noen som vet hva som feilte han? Det kan umulig være voksesmerter!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Henriksen hadde da proffkontrakt

dudo

Det spørs jo hva slags skader det er. Et beinbrudd kan sette en ut av spill lenge, men man kan bli fullstendig restituert etterpå. Men jeg husker ikke hva det var snakk om.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krakra on February 19, 2012, 17:23:10 PM
Henriksen hadde da proffkontrakt


Ikke slik jeg leser spillerprofil hans på bartelaget sin hjemmeside. Nå kan det selvsagt være gråsoner her, men fullverdig medlem av A-stallen var han etter sigende ikke:

I 2009 hospiterte han med A-laget og fikk sin A-lagsdebut i NM-kampen mot Strindheim 17. juni 2009. Utover sesongen spilte han flere tippeligakamper og kunne til slutt løfte seriemesterpokalen over hodet, i en alder av 17 år.

Gjennombruddet
Vinteren før 2010-sesongen fortsatte i samme spor. Henriksen fortsatte med flere gode kamper både for Rosenborg og G19-landslaget. Før sesongstart ble han tatt opp som permanent A-lagsspiller og skulle umiddelbart få sitt definitive gjennombrudd.
Rød makt på Hansa

Gulløl

http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090713/SPORT/774034605/0/forside
Fra storspill på juniorlaget til Brann, vraket av Brann, og til Anfield Road og muligens spill mot Liverpool. Sitter på innbytterbenken akkurat nå. Kampen begynte kl.17.30 på Viasat. Håper Skarsfjord og Walstad følger med om han kommer inn. Han har foreløpig ikke tegnet ny kontrakt med Brighton så Brann kan fremdeles ha en liten sjanse for å få en ung, talentfull og lokal spissbackup for Ojo  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on February 19, 2012, 17:44:56 PM
http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090713/SPORT/774034605/0/forside
Fra storspill på juniorlaget til Brann, vraket av Brann, og til Anfield Road og muligens spill mot Liverpool. Sitter på innbytterbenken akkurat nå. Kampen begynte kl.17.30 på Viasat. Håper Skarsfjord og Walstad følger med om han kommer inn. Han har foreløpig ikke tegnet ny kontrakt med Brighton så Brann kan fremdeles ha en liten sjanse for å få en ung, talentfull og lokal spissbackup for Ojo  :)

Dei som ikkje har viasat kan sjå kampen her.
http://coolsportz.de/stream7.php
4-1 til L'pool no.  Har ikkje følgt heilt med, har ikkje sett om "Toby" har kommt innpå.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Quote from: StuckedPaaOstlandet on February 19, 2012, 15:45:03 PM
hadde messi vært i branns junior rekker hadde han ikke blitt satset på pga fysikk, ikke alltid fysikken trenger å ha så mye å si når du skal spille kant.



Quote from: Klaus_Brann on February 19, 2012, 17:05:03 PM
Akkurat. Mange av verdens beste spillere veier ikke så mye, så det bør ikke tas opp som et stort aber, men det er vel andre ting som gjør at han ikke bør få kontrakt nå.


Vekt er ikke en fasit på om en spiller klarer seg mot fysiske spillere, men spillere som har mindre fysikk må spille på en annen måte. Ikke alle klarer å tilpasse seg, mezzy klarte det ikke, messi klarer det glimrende.
Guinness - Makes you drunk

paf

Quote from: Nixon on February 19, 2012, 17:38:07 PM
Quote from: krakra on February 19, 2012, 17:23:10 PM
Henriksen hadde da proffkontrakt


Ikke slik jeg leser spillerprofil hans på bartelaget sin hjemmeside. Nå kan det selvsagt være gråsoner her, men fullverdig medlem av A-stallen var han etter sigende ikke:

I 2009 hospiterte han med A-laget og fikk sin A-lagsdebut i NM-kampen mot Strindheim 17. juni 2009. Utover sesongen spilte han flere tippeligakamper og kunne til slutt løfte seriemesterpokalen over hodet, i en alder av 17 år.

Gjennombruddet
Vinteren før 2010-sesongen fortsatte i samme spor. Henriksen fortsatte med flere gode kamper både for Rosenborg og G19-landslaget. Før sesongstart ble han tatt opp som permanent A-lagsspiller og skulle umiddelbart få sitt definitive gjennombrudd.


Kan vel ikke stemme? Frem til i fjor måtte man ha proffkontrakt for å være spilleberettiget i eliteserien. Cupen er en annen sak og det stemmer nok at hab ikke hadde proffkontrakt da han debuterte der men den må ha vært i orden før første kamp i eliteserien.

krakra

Det er snakk om disse "profesjonelle deltidskontraktene" som blant annet Viking driver med. Gi ham gjerne en slik, men settes han på b-listen kan han maks spille tre kamper i løpet av sesongen. Ser ikke hvor mye han kan vise fra eller til på disse. Det han viste i VM var bra nok. La ham få resten av treningskampene på å bevise at det er der nivået ligger

Huff

Quote from: krakra on February 19, 2012, 21:54:48 PM
Det er snakk om disse "profesjonelle deltidskontraktene" som blant annet Viking driver med. Gi ham gjerne en slik, men settes han på b-listen kan han maks spille tre kamper i løpet av sesongen. Ser ikke hvor mye han kan vise fra eller til på disse. Det han viste i VM var bra nok. La ham få resten av treningskampene på å bevise at det er der nivået ligger


Mener å huske Skaanes spilte HK, her skal selvsagt Askar spilles inn, men intet i veien for at Skaanes får en halvtime-20.min på slutten av hver kamp som HK. Og, helt enig i at holder han VM-nivået han viste er det kontrakt/deltids sporenstreks.

Kalinkasvingen

Vel, der var det to stykker som ble signert på den plassen. Da er sikkert veien litt lenger for ungdommen. Tror det er kne/slatters-problemer som har satt han ut endel ifjor.
Det går vel over av seg selv?

Ser på brann.no at drømmekampen hans er for Brann mot Arsenal. Men snakket med Stråmyhr, som kunne fortelle at sjansene var større for det motsatte.

Sindre32

Ah, han er på vei til kloke Rosenborg, som selger ham til Arsenal neste år for 89 millioner?

Huff

Backupellver 2012:

---------------Mohus
Kalven-Grønner-Grorud-Fakiri
----------Barmen-Mjelde
----Kalve---Haugen--Larsen
--------------Niasse

Fakiri er nok backup på begge backene og kalven vuderes nok først og fremst som stopper, men må si det er mye spennende her til å være en backupellver.

Gulløl

February 20, 2012, 19:37:51 PM #2635 Last Edit: February 20, 2012, 20:01:33 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Quote from: Gulløl on February 20, 2012, 19:37:51 PM


Jeg er litt skeptisk til om både Kittiphong og Plumjai slår gjennom som to spillere eller som en. Har mest tro på det siste :-)

Jeg tror vi helst får se disse i cupen, men jeg tror samtlige på backup elleveren får prøve seg i 2012.  Håper vi får ett endelig Haugen og/eller Barmen gjennombrudd i løpet av sesongen.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

dudo

Hvem scoret de andre, og var det noen andre som skilte seg ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

viks

February 20, 2012, 20:56:41 PM #2639 Last Edit: February 20, 2012, 21:06:43 PM by viks
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Gulløl

February 20, 2012, 21:03:17 PM #2640 Last Edit: February 20, 2012, 21:07:39 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg legger merke til at både Skage og Kristiansen spilte. To typer som verken har A-lagskontrakt eller holder junioralder lenger. Det kan tyde på at de ser det som svært viktig å etablere 2. laget i 2. divisjon.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Og det bør de, for det er viktig for Brann å ha et lag der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Danny

Første (?) lengre intervju med Lars Bakkerud, pluss Skaanes og Grønner på La Manga.

http://www.brann.no/nyheter/bakkerud-erfaring-talent-og-vilje/

Interessante tanker om det å ta steget:
"Vi er støttespillere. Det er DE som tar steget! Det er ikke at en klubb GIR de muligheten. Det er "Hvor god er jeg" og "hvor mye er jeg villig til å ofre" for å ta det steget. Det må ligge i bunnen. Det har blitt en litt feilslått greie om at "vi må gi de sjansen". Man skal aldri gi en eneste unggutt sjansen. De skal TA sjansen [...] Jeg er litt imot denne hypen om at man skal gi de sjansen. Selvfølgelig, er de gode nok, så får de spille! Og det er det vi ungdomstrenere må jobbe for: at det ikke er noen tvil til slutt. Han (talentet) kommer til å velges foran en annen"

Hatleking

Dette er ein som kan det ;)

krakra

Lykke til med å få fram spillere som er klart bedre enn de etablerte og ikke innebærer noen risiko for treneren å ta ut uten å la dem få prøve seg regelmessig i TL først.
Mitt tips er at hele 94-årgangen er ute av klubben innen 4 år. Uten at noen slo igjennom her.

Jose Arrogantio

Virker for meg som at han snakker om innstillingen han vil ha i ungguttene, om at de må arbeide hardt og virkelig ville vise fram når de får sjansen, og gjøre seg fortjent til sjansen de fikk, ikke at de må være bedre enn alle etablerte før de får noen sjanser. Han snakker jo også om viktigheten av erfaring.

krakra

Men slike situaajonen er i dag må de jo zet. Uansett hva Bakkerud sier

Sindre32

Som sagt, sannheten ligger nok et eller annet sted mellom dine påstander og Skarsfjord/Bakkerud sine.

Go Up