• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannmusikk/Bergensviser

Started by 1908, October 18, 2008, 21:52:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

1908

Noen som vet hvor jeg kan laste ned Brannmusikk og Bergensviser fra nettet? =)

Klaus_Brann

Her er "BMO" med "Her kommer Bergen igjen":

http://rapidshare.com/files/153920965/Bergen_Munnspillorkester.mp3.html

Hvis du søker litt på diverse nedlastingsprogrammer, limewire o.l. finner du nok en del annet også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

13.Malin

Det er nok en del på limewire:)
Ellers er det jo branncder med brannsanger på brannbutikkene da :)

vebo

Tiocfaidh ár lá

Herr Smed

De synger kanskje ikke bergensviser heller, da? Topicen heter "Brannmusikk/Bergensviser".
Alle må gå.

vebo

Ah, takk for din herlige opplysende sarkasme.
Tiocfaidh ár lá

endim

hei

jeg leter etter en sang som jeg ikke finner (har trålt det meste av p2p). Vet ikke helt hva sangen heter, men det er noe ala "kom igjen brann  nanana syng alle mann, ofrer alt for brann. i rød og i svart" Hører originalen på radio stadigvekk... vet ikke hva den heter heller

dersom noen har den hadde jeg satt pris på å laste ned opp eller sende den på epost:D

hasunds

Greit nok en litt rolig versjon men erindrer at vi sang den på Jacobs sammen med bmo.
http://www.youtube.com/watch?v=q-Et8tMFcZ4&feature=channel_page
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

dex1974

Quote from: endim on February 15, 2009, 00:41:47 AM
hei

jeg leter etter en sang som jeg ikke finner (har trålt det meste av p2p). Vet ikke helt hva sangen heter, men det er noe ala "kom igjen brann  nanana syng alle mann, ofrer alt for brann. i rød og i svart" Hører originalen på radio stadigvekk... vet ikke hva den heter heller

dersom noen har den hadde jeg satt pris på å laste ned opp eller sende den på epost:D



Du tenker sikkert på d12.mann med "Kom igjen Brann" fra Cupfinale-cd`n i 1999 som og var bandets første utgivelse der du og finner udødelige "Heia Brann".
Men du finner ikke "i rød og i svart",men derimot "i rød og hvit drakt" i teksten.

Originalen du hører på radioen heter "Come On Eileen" med Dexys Midnight Runners fra 1982 :)

Tipper du finner den til nedlasting.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

endim


Utmedsnolken

Er det noen som har Elvin Offside og Cornerkvintetten på mp3? En bror av en venn av meg hadde denne vinylen og den ble spilt titt og ofte, men er altfor lenge siden jeg har hørt den nå.
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up