• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann2-Stord Varden Amfi lørdag 18.10 klokka 14.00

Started by hasunds, October 12, 2008, 21:57:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

October 12, 2008, 21:57:27 PM Last Edit: October 17, 2008, 01:57:28 AM by hasunds
Første del av kvaliken går i Bergen kommende lørdag. Trolig på Nymark.  Så stordlaget for første gang i år på Salhus mot Bergen-Nord 2-0 seier. Stord har en god sentrallinje med mange hardtarbeidende ungdommer og rutinerte og målfarlige Alfred Berge på topp. Blir spennende hvem Brann stiller med i dette dobbeltoppgjøret. Kan bli jevnt og Brann bør nok få et godt utgangspunkt før returen på Leirvik lørdagen etter. stord fotball: http://idrett.speaker.no/organisation.asp?orgelementid=55760
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

The Boss

Regner med samtlige spillere som ikke starter mot Stabæk, og som selvsgat har "lov" å spille her (må ha spilt 1/3 av kampene i 3 div sålangt i år) spiller kampen.
Tenker da på Sævarsson, Yaw, Guntveit, El-fakiri, Winters, Bjørnsson, Ludde, Møvik.
Selvsagt burde Udjus vært med på listen, men klarer han 2 kamper på rad? (spiller vel mot stabæk dagen etter)
Stiller også spørsmålstegn ved følgende spillere på listen over:
Winters: har sett han før i 3 div, og mannen har overhodet ikke motivasjon til å spille, så er det i grunn vits å ha han med? Alle vet hvordan Winters gjør det når han ikke har det gøy..
Fakiri: Samme som winters, han har skuffet stort for b-laget i år, og med lite kamptrening de siste mnd er det kanskje bedre med en sulten og motivert unggutt?
Tijan: rett fra landslagssamling i Afrika, kanskje han ikke er helt i toppslag til å spille?

Regner uansett med at Brann skal ordne biffen. De har cruiset gjennom 3 div i år, og har langt fra alltid hatt mange med fra a-laget. Når de i denne dobbelkampen stiller med så mange som mulig fra a-laget skal dette bli overkjøring, til tross for at Stord er et godt fotballag, som eg tror ville klart seg greit i andre divisjon.

Northside

Jeg ser for meg vi stiller mannsterkt med rundt 20 supportere, gleder meg!

osoerli

Stord skuldar Brann2 å vera ufine i dagens Sunnhordland.  Bakgrunnen er eit brev Brann har sendt Stord der dei ber om at den fyrste kvalikkampen vert flytta frå 18. til mandag 20. oktober.  Brann begrunnar ønskjet med at sjansen då er større for at kampen kan gå på Brann Stadion.  Vidare i brevet viser dei til tidlegare praksis i sesongen, at reservane på A-laget har fått verdfull kamptrening og dei har kunna nytta spelarar som ikkje spelte frå start i eliteseriekampen.

Stord finn ikkje krava akseptable.  Dei vil ha kampane spelt på dei oppsette dagane og begrunnar dette med at kampen på Stord Stadion må gå på ein laurdag avdi det ikkje er flomlys, alle andre heimekampar til Brann2 har gått på Fana Stadion eller Nymark Gress, og at Stord- spelarane er amatørar og ikkje ønskjer å spela kamp på mandag etter ein full arbeidsdag.

Det er opp til forbundet å avgjera saka..
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yes!wehavenobananas

Synes Stord bør bøye seg i støvet til vestlandets konger her. Klart at Brann skal spille denne kampen på Stadda.

BBB-Tony

Quote from: osoerli on October 14, 2008, 11:22:46 AM
Stord skuldar Brann2 å vera ufine i dagens Sunnhordland.  Bakgrunnen er eit brev Brann har sendt Stord der dei ber om at den fyrste kvalikkampen vert flytta frå 18. til mandag 20. oktober.  Brann begrunnar ønskjet med at sjansen då er større for at kampen kan gå på Brann Stadion.  Vidare i brevet viser dei til tidlegare praksis i sesongen, at reservane på A-laget har fått verdfull kamptrening og dei har kunna nytta spelarar som ikkje spelte frå start i eliteseriekampen.

Stord finn ikkje krava akseptable.  Dei vil ha kampane spelt på dei oppsette dagane og begrunnar dette med at kampen på Stord Stadion må gå på ein laurdag avdi det ikkje er flomlys, alle andre heimekampar til Brann2 har gått på Fana Stadion eller Nymark Gress, og at Stord- spelarane er amatørar og ikkje ønskjer å spela kamp på mandag etter ein full arbeidsdag.

Det er opp til forbundet å avgjera saka..


Fullt forståelig at Stord ikke vil spille på mandagen, da de har mnage spillere som er i arbeid den dagen. Men når det er sagt, så er det bullshit at Brann 2 ikke har spilt på Brann Stadion gjennom dette året. Brann 2 har spilt 11 hjemmekamper. 5 av de har gått inne på Stadion, 4 av de har gått på Nymark og de 2 siste har gått på Fana Stadion. Altså nærmere 50% av kampene har gått på Brann Stadion.

Når det gjelder hva spillere vi skal bruke, så er det vel bare 5 fra A-troppen som kan være med? Eller er dette en regel jeg har laget i hodet mitt, og ikke finnes andre plasser? I tillegg må de som tidligere nevnt i denne tråden ha spilt X-antall kamper for å få lov til å spille denne.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

I følge BA, er det nå bestemt av NFF at den første kampen skal gå på mandag, og den siste skal som foregår på Stord, skal gå på lørdagen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Straffe!!!

Synes dette er syt og grums fra Stordingene bortimot fra ende til annen, men mistenker at de har en agenda for å bli ekstra mye "underdog" mot store stygge kapitalist-Brann og også mane frem ekstra motivasjon hos spillerne sine.

Først var det vel spillested, og deretter var det juks og fanteri ved at Brann ville prøve å få inn flest mulig a-lagsspillere og så var det at Brann bruker mangfoldige millioner på andrelaget og nå er det altså flytting av kampdato.

Faktum er, som det har blitt pekt på tidligere her inne, at Brann2 har spilt flesteparten av kampene sine på Stadion, de har brukt flere a-lagsspillere mer eller mindre fast hele sesongen når de har vært tilgjengelig, og dessuten er det de færreste av kampene som har gått i helgen.

Hva er nytt? Ingenting!

Det er standard at andrelaget til eliteserieklubber spiller midtuke-kamper og av 22 kamper denne sesongen er det kun 4 som ikke har gått på en hverdag.

Satser på at ungdommene på Brann2 med hjelp fra et par gode karer fra a-stallen stopper kjeften på sunnhordlendingene og sender dem dit de fortsatt hører hjemme. I tredje-divisjon.

smaalanda

Stiller du opp med rikelig med bluss er jeg med Northside!
KMO!!!

hasunds

Kampen er fastsatt til klokken 14.00 i morgen på Varden Amfi.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Straffe!!!

Fy f**n for en gjeng med såpekokere!!!

Kom ikke her og vis til at kampen opprinnelig var oppsatt på lørdagen, for som tidligere poster her beskriver, er det helt fornuftig med tanke på resten av sesongen at kampen ble flyttet til hverdag.

Stord er en sutregjeng av dimensjoner, som prøver på alle triks i boken. Kjenner faktisk jeg blir ordentlig provosert!

Regner med at alle som er spilleberettiget, men ikke aktuelle for start-11'en på søndag spiller en omgang eller så på lørdag.

Håper Brann2 slår Stord langt inn på ferjekaien!

BBB-Tony

Stord har "loven" på sin side. I følge regelverket, så skal opprykkskamper spilles på lørdager. Men sutrete? JA!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Quote from: smaalanda on October 15, 2008, 10:58:44 AM
Stiller du opp med rikelig med bluss er jeg med Northside!


Avtale. 50kr for bluss.

Kommer jeg.

Tifo-gruppen

Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

brann.avd.molde

Noen som vet om det er noen fra A-lagstallen untatt Næs og Møvik som skal spille? Regner med Johan T står i mål?
Eg må inn!

BrannSupporter

Thorbjørnsen, Björnsson og TFL er med fra a-laget.

vebo

Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Tifo

Bilder fra kampen!
http://www.bataljonen.no/?gallery=201

Kjedelig kamp og helt utrolig at man ikke kunne finn en stadion med tak i Bergen. Møvik ble taklet hardt noe som resulterte i bytte. Stord fikk også en mann utvist tidlig i kampen.
Straffe i slutten som Brann puttet på. Noe mer var det vel neppe å si om kampen, ingen som imponerte meg noe særlig.
.:Tifo-gruppen:.

Go Up