• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Takketråd - Mons Ivar Mjelde

Started by aso008, October 07, 2008, 19:23:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Takk for at du dro Brann opp til nye høyder, Mons! Nå som du forsvinner vil det nok dessverre ta nye 44 år eller mer før vi ser det gjeveste metallet i Bergen :(

Seriebronse, sølv, gull og Cupgull var tydeligvis ikke bra nok for de fine herrer med skjorte og slips.
Ka du ve?

lok1

Kommer til å savne jubelløpene til Mjelde etter scoringer. Glemmer aldri jubelscenen etter Karadas sine scoringer etter Brann-Lyn i fjor. Takk for alt Mons!

Patton

Quote from: Markmus on October 07, 2008, 21:52:31 PM
Seriebronse, sølv, gull og Cupgull var tydeligvis ikke bra nok for de fine herrer med skjorte og slips.


Så vidt jeg har skjønt er det spillerne, og ikke de fine herrer som har ønsket Mjelde's avgang. Riktignok ønsker de samme spillerne at han fortsetter ut sesongen, men skitt au.

SKBMiller

Takk for alt, du vil alltid være en helt i klubben!

Se Mons Ivar bør synges på siste hjemmekamp i år!

krøvel vellevold

Mons Ivar bør synge Nystemten på siste kamp. Nei faen... det er det jo slutt på...
Legg ned hele klubben!

dudo

Takk for å ha stablet på beina det beste Brannlaget vi har sett, og for å ha vært med å sikre fremtiden både sportslig og økonomisk. Synd at du ikke tok maktkampen denne gangen og, og fikk sparket ut RBH i stedet og erstattet ham med deg selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

En stor takk til Mjelde, som har vært dønn lojal mot klubben, og som har vært Branns mest suksessfulle trener i nyere historie. La oss håpe Brann får inn en erstatter som viderefører den langsiktige filosofien til Mjelde og de gode resultatene.

Tusen takk for endelig å ha brakt suksess til Brann, og lykke til videre!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Oppreist

Takk Mjelde for at du har vært lojal mot din egen lommebok!
Stein på stein blir Steinar.

EMJ

Takk for alt, Mons Ivar Mjelde!

Takk for alle de gode stundene. Det blir ikke det samme uten deg på trenerbenken.

Håper du får en god avskjedskamp, og at vi på Staddaen kan gi deg en god avskjed mot Tromsø.

Torvanger

Du har min dypeste respekt Mons. Lykke til videre!

Klokkesvingen

Takk for alt! Du vil ALDRI bli glemt! Levende legende Mons! Hyllest til Mons'n på siste hjemmekamp. Ingen har gitt SKB større suksess før.

anita

Takk for alt Mjelde, og lykke til med fremtidige utfordringer!


Markmus

Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2008, 22:14:17 PM
Mons Ivar bør synge Nystemten på siste kamp. Nei faen... det er det jo slutt på...

Jeg sier "Gi faen i regler" og la mannen synge :D
Ka du ve?

Gud

Takk for at du har gitt oss de mest underholdene og beste årene denne generasjonen med Brann-supportere har hatt. Har aldri hatt det så gøy som Brann-supporter som under din tid som trener og det tror jeg flere er enig i!

kabelmann

Takk for gull og sølv og bronse og cupgull og Europaeventyr. Er redd det blir lenge til noen klarer å føre Brann til topps igjen. Feil person leverte oppsigelse i går.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

thesevs

Quote from: Markmus on October 07, 2008, 23:46:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 07, 2008, 22:14:17 PM
Mons Ivar bør synge Nystemten på siste kamp. Nei faen... det er det jo slutt på...

Jeg sier "Gi faen i regler" og la mannen synge :D


Eneste sangen som passer da er denne

http://www.youtube.com/watch?v=aLC3uT3aCoE
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


Esskåbrann

Kjære MonsaMjelden:

Ingen andre menn i verden har gitt meg så mye glede som du har gjort de siste 3 sesongene!
å skal det skje!

nummer9

Takk for jobben du har gjort Mons, tror det skal bli vanskeligå finne en erstatter som får bedre resultater med Brann.

Christian

Det er bare å bukke og takke mannen som har gitt sulteforede Brannsupportere sårt tiltrengte oppturer: Cupgull, seriegull, gruppespill i Europa og en uforglemmelig hjemmekamp mot Deportivo. Sannsynligvis den på Stadion med mest hjerte for klubben i årene han har vært der. Mjelde og Bjørn Dahl har sammen lagt grunnlaget for at Brann kan være med å dominere norsk fotball i årene framover. La oss håpe at de evner det nå når Mjelde forlater det røde toget.

Takk, Mons!

B.B.

Takk Mons Ivar !

Du la ned like mye innsats i din trenergjerning som du gjorde som spiller! Hadde vi hatt spillere med like stor stolthet til yrket sitt hadde denne historien ikke endt på denne måten. Du e en ekte hedersmann og den eneste treneren vi har hatt i moderne tid som virkelig har følelser for klubben.

Takk for cupgull, seriesølv og gull !  Takk for at Brann på sitt beste har spilt feiende flott angrepsfotball !

Lykke til videre i din trenerkarriere, eg e sikker på at vi kommer til å høre mye fra deg i årene fremover!

Takk!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nixon

Det er bare å takke for det Mjelde har gjort med klubben siden han tok over som trener. Veldig synd at det skulle bli en slik slutt, men det var nok ikke til å unngå. Så får vi bare håpe at andre i klubben også har stolthet og selvinnsikt nok til å ta konsekvensen av den dårlige sesongen i år...
Rød makt på Hansa

bulldog

tusen takk mons. du har gitt oss alt. det var desverre tid for å la andre overta ansvaret nå.
bulldog

stlastla

Føyer meg inn i rekken...

Takk skal du ha Mons for at du har vært den beste Brann treneren i morderne historie! Ingen over, ingen ved siden av! Du er størst og velkommen tilbake som Brann trener om 10 år! Da henter du gull nr 2!


Henningen

Tusen takk for gode og underholdende år i Brann, Mons!

Du skal vite at det er mange av oss som heller ville sett at du ble værende, men du kan gå med hevet hode. Du er uansett sikret legendestatus i vår kjære by!

Håper du kommer tilbake til klubben når en eller annen nødløsning-trener har kjørt klubben på ræv og alle pengene er brukt opp på middelmådige spillere og golfturer for Bruun-Hansen & compani. Det er ingen lett jobb å lede Brann, og jeg tviler på at noen vil gjøre den bedre enn deg.

Vi er deg evig takknemlig, Mons! Byens store sønn!!

Derabilo

Takk for alle oppturer og nedturer. Takk for cupgull, seriegull, seriesølv og seriebronse. Takk for at du var lojal mot klubben helt til det siste. Takk for alt.
Bergen ut av Norge -

Anduro

-----
Rød makt, Brann for alltid!

Sissel

Tusen takk for tiden i Brann Mons. :) Du kommer til å bli husket.

Camsen

Føyer meg i rekkene. :'(

Synd det måtte slutte sånn. Takk for at du holdt ut så lenge med all den motgangen du har måtte tåle. (enkelte her inne blir nok aldri fornøyd. :-\) Takk for alt du har gitt Bergen. serie gull sølv og bronse. Takk for NM gull. Håper du får en mer takknemlig jobb i fremtiden.  :D

hansajenten

Tusen takk for alt du har tilført klubben vår. Takk for at du førte laget til cupgull, seriegull og ut i europa! Du er tidenes Branntrener og vil bli husket for det. Synd at det ender her. Skulle gjerne sett at du fortsatte. Lykke til videre!

tormi

Jeg vil rette en stor takk til Mjelde for den store del du har hatt i å gi meg som brannsupporter STORE opplevelser de siste årene. Jeg håper at noen skal kunne plukke opp hansken å få like mye ut av laget og spillerne som du har.

Uten deg tror jeg ikke vi hadde vunnet serien i fjor! Du har vært et godt eksempel for trenerstanden, med sympatisk opptreden foran media. Det siste vi trenger er en skrikhals som tar over roret etter deg.

Håper vi får benytte deg i en annen stilling i klubben. Regner med sportsdirektør stillingen snart er ledig!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

gunnar

Takk Mons - måtte vi få en ny trener, nytt styre og nye spillere som bygger ditt verk videre.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Joggi Bogga

Takk Mons for at du har lært Brann et offensivt kombinasjonsspill som jeg aldri trodde jeg skulle få se av Brann eller andre lag i tippeligaen. Du tok oss opp på et langt høyere nivå enn tidligere og den offensive kvaliteten som vi så i deler av 2005 - 2007 tror jeg det vil gå svært lang tid før vi får se igjen.

Du har også fremstått som en lagbygger og således sammen med Bjørn Dahl endret utenomverdenens oppfatning av Brann fra noe arrogant prestisjedritt til en klubb det er umulig å mislike.

Inntil du gikk av har du for meg vært historiens viktigste og dyktigste Branntrener.

Jeg krever statue ved siden av Kniksen!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

gitarbroiler

Takk for 6 år med glede og smerte. I de foregående 30 år har det vært 90% smerte, mens det i de siste 4 har vært 90% glede. Dessverre evnet du ikke å bringe laget videre, og du har bygget din steinbygning så stor som du klarte. La oss bare håpe at de nye som kommer inn, kan fortsette å bygge på din steinbygning og sørge for at denne blir enda sterkere og enda større.

Takk for ditt bidrag Mjelde!


Veggen

QuoteJeg krever statue ved siden av Kniksen!


Krev, krav, kri. Det er bare å dumpe en steinrøys ved siden.

Markmus

Quote from: Veggen on October 08, 2008, 13:02:58 PM
Quote from: J
Jeg krever statue ved siden av Kniksen!
/quote]

Krev, krav, kri. Det er bare å dumpe en steinrøys ved siden.

Hadde faktisk vært et genialt og hederlig monument :)
Ka du ve?

osoerli

Takk Mjelde, du kjem nok attende!
Reknar med medgangssupporterane her hyler om å få deg tilbake etter nokre år i heisen!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Fyre!

takk for alt mjelde! vi kommer til å savne deg! gleder meg til du kommer tilbake. TAKK FOR ALT!!!

JørnAE

TUSEN TAKK MONS IVAR MJELDE !

Mitt Brannhjerte føler smerte i dag.

Atter en gang har idiotene klart å skusle det til for Klubben min.
I 35 år har jeg fulgt laget i land og strand, og ALDRI har jeg hatt det bedre som Brannsupporter enn når du Mjelde var ved roret.
Du viste oss hva et topplag er og skal være.
Du visste det kunne gå ned innimellom , men du visste også at hardt arbeid og tro på det en driver med ispedd dine kunnskaper kunne løfte oss opp igjen.

Men noen måtte redde ræven sin og du fikk svi for det.
Enkelte "supportere" PISSET på deg mens du lå nede. I medgang jublet de med deg, i motgang sjikanerte de deg.
Du fortjener ikke dette Mjelde. Du hadde fortjent en bedre avslutning enn slik det ble.

Du måtte bøte for elendig politikk i korridorene.
Du måtte bøte for slauresupportere som ikke kan annet enn å klage og spille tøffe i tryne.
Men du VET Mjelde at du har majoriteten med deg både nå og for ettertiden.
Selv om du så går til Engen skal jeg følge deg og ønske deg suksess.
Jeg skal stå på Ullevål og heie deg frem i min røde Mjeldeskjorte.

INGEN over, INGEN ved siden. Du har og er den beste vi kunne ha og fortsette med å ha pr dato.
Men nei, i et kynisk og hodeløst maktspill måtte du presses til å si opp.

Det er en trist dag for Brann`s historie.

Tusen takk Mjelde.
Skulle ønske du ble. Når du forsvinner så forsvinner også siste håp om gull 2009.

:(

Onside !!!

takk for 6 fantastiske år Mons ;) du har fått en Brann lag til å spille god og offensiv fotball, noe ingen andre har klart på samme måte :)
kommer til å savne deg!

storB

Din entusiasme for klubben vår vil bli savnet, du er en hedersperson som vil for alltid stå som en bauta i Branns historie.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.


Kai-Olai

Takk for mange fantastiske øyeblikk.. Noen grå hår har det også blitt, men de er det bare til å farge.. Det er for alltid gullene, og de gode stundene jeg vil huske deg for!

Hver eneste gang jeg ser en varde, tenker jeg på deg, og ditt arbeid!

Lykke til videre!

TCAC

Må forresten få dra frem mitt favorittøyeblikk med treneren Mjelde. For meg er det ingen tvil, etter at Brann hadde knust Molde i 2006 (?) skjelte han ut en allerede svært grinete Arild Stavrum pga sin idiotiske uttalelser før kampen. Var en fryd å se på, og ikke minst Stavrums mutthet i sitt intervju sekunder senere. Herlig å se etter at Brann hadde hatt en liten oppvisning i angrepsfotball på gresset.

BrannSupporter

Det hadde jeg nesten glemt, takk at du minnet meg på det. Var 2006 ja. Han hadde vel sagt i media at Martin Andresen var en bølle. Charlie Miller sin scoring (for ikke å snakke om forarbeidet) var meget pent.

13.Malin

Støtter trådstarter og alle andre som støtter han :) 

Tusen takk for alt du har gjort for Brann Mons Ivar. Innrømmer det kom mer enn en tåre når jeg fikk høre at du ikke lenger skulle trene klubben i mitt hjerte. En trener som deg skal man lete lenge etter!

Tusen takk for alt, som sagt :)

Nightfox

Det er mange ting jeg kommer til å savne med Mons, men det desidert største er noe som virkelig har satt spor. Kanskje ubetydelig for mange, men for meg betydde det en hel del. Mons Ivar Mjelde har aldri skreket til pressen, virket sutrete og grinete over dommeravgjørelser men vært en staut og solid kar etter hver eneste kamp. Pressen har prøvd å tyne mye ut av han men han svarte bestandig det samme og lot seg ikke rive med. Dette er en faktor som gjør mange trenere uspiselig. Jeg kan nevne mange: Henning Berg, Tom Nordlie, Uwe Rössler, Kjell Jonevret og så videre. Det eneste jeg har ytret at Mons kunne spart seg for var den tendensen han hadde for noen år siden til å skyve ansvaret over på spillerne og vekk fra seg selv, og en uke etterpå vant Brann og da fremsto man plutselig som et kollektiv. Men det er en bagatell iforhold til tiden han har tilbragt og hvor mye pressen har prøvd å tyne ut av han. Jeg kunne nevnt i fleng videre om positive sider ved Mons Ivar Mjelde som trener i Brann.

Takk skal du ha.

Gubrask

Enig med deg der, Nightfox. Mjelde har stått stødig og aldri sneket seg bort etter pinlige tap, slik noen feige trenere har en tendens til.

Takk for alt du har gjort for Brann og Bergen, du er en evig legende!

Go Up