• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

E-cup 2009/10?

Started by krøvel vellevold, September 16, 2008, 09:35:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Har funnet en artikkel som sier at det slett ikke er sikkert at nåværende regler gjelder for neste sesong. Jeg tenker da på regelen om at tapende cupfinalist får cupvinnerplassen i UEFA-cupen hvis de taper for seriemesteren, og at 4.plass i serien får cupvinnerplassen hvis nr. 2 eller nr. 3 vinner cupen. Det kan bli en regelendring som gjør at tapende finalist aldri er aktuell, slik at nr. 4 får cupvinnerplassen hvis cupvinneren er kvalifisert fra før.

http://www.rbkweb.no/vis/6390

Og så har vi selvsagt muligheten gjennom Fair Play. Hvis f.eks. både Stabæk, FFK, TIL og RBK (som hadde de fire øverste plassene etter 17 runder) skulle kvalifisere seg for e-cup på "normalt vis", og vi skulle passere MFK på fair play-listen, så vil vi være Norges representant. Hvis Norge topper tabellen, får vi da e-cup-plass. Kommer Norge høyt  nok (men ikke vinner), kan vi bli trukket ut til å være med.

http://www.rbkweb.no/vis/6350
Legg ned hele klubben!

Xminator

Sjansen for noen 4. eller 5. plass anser jeg som rimelig liten. Vi har ikke vunnet en fotballkamp på så lenge at jeg har glemt når. Ekstrakamper i november mot Sogndal er mer sannsynlig en selv siste-taper-plass i E-cupen neste år.

BBB-Tony

Fortsetter vi å spille som mot Viking, så tror jeg vi kan klare det. Det er 7 poeng opp til Lyn på en fjerde plass, og det samme til femteplassen som innehaes av Glimt. Men skal en klatre til en 4/5 plass, så må vi plukke med oss mesteparten av de poengene så er igjen å spille om.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

pidre

Vi greier ikke 4. plassen. Hva med inter-toto-cupen? Er den avviklet?
Saludar a los monos!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: pidre on September 16, 2008, 13:33:34 PM
Vi greier ikke 4. plassen. Hva med inter-toto-cupen? Er den avviklet?


Veldig pessemistiske vi var her då :) Kor e alle de optimistiske supporterne som ikke trodde på gull før det var teoretisk umulig?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

pidre

Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 13:42:03 PM
Quote from: pidre on September 16, 2008, 13:33:34 PM
Vi greier ikke 4. plassen. Hva med inter-toto-cupen? Er den avviklet?


Veldig pessemistiske vi var her då :) Kor e alle de optimistiske supporterne som ikke trodde på gull før det var teoretisk umulig?


Hva er poenget ditt Ferguson? At du er bedre enn alle andre?

Sier du implisitt at vi greier å kvalifisere oss til e-cup 2009?
Saludar a los monos!

Ferguson

Quote from: pidre on September 16, 2008, 14:42:01 PM
Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 13:42:03 PM
Quote from: pidre on September 16, 2008, 13:33:34 PM
Vi greier ikke 4. plassen. Hva med inter-toto-cupen? Er den avviklet?


Veldig pessemistiske vi var her då :) Kor e alle de optimistiske supporterne som ikke trodde på gull før det var teoretisk umulig?


Hva er poenget ditt Ferguson? At du er bedre enn alle andre?

Sier du implisitt at vi greier å kvalifisere oss til e-cup 2009?


Niks, jeg er ikkje bedre en alle andre(dessuten brukte eg litt ironi som du ikkje tok, så beklager den). Men det går iallefall an å håpe på det ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Nei vi kommer nok neppe blant de fire. Topp tre er vel nesten umulig i seg selv, og vi skal nok få problemer med å komme foran RBK. Men fair play-plassen er en mulighet. Som sagt: Stabæk, TIL, FFK og RBK på topp der, og de samme fire skulle toppe serien (og altså nr. 4 få UEFA-cup), så må vi kun passere MFK på fair play-listen, så er plassen vår. Selvsagt betinget av at vi ikke blir tatt igjen av noen andre.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Vet ikke hvor mye som skiller oss og FFK, men med karatesparket til super-ray tror jeg gjerne de detter nedover på en fair play-liste...

dudo

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/index.jsp?stats=true&type=tableCalculator

Her er det bare å gjette vilt. Om vi vinner resten får jeg at vi karrer oss opp på 5. plass mellom RBK og B/G på målforskjell. Da har jeg bare tippet 1-0, 0-0 og 0-1 som resultat. Det er helt gyselig hvor langt bak vi ligger. Tipper jeg med pessimisten i meg får jeg 8. plass med 31 poeng, småpene 25 poeng bak Stabæk ... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Denne fair-play-plassen er uavhengig av tabellplassering?

Xminator

Sannsynligvis får Stabæk feire gullet etter kampen mot oss på Stadion. En ekkel tanke. Hadde ikke gjort noe om vi kunne synge "Staaaabæk, nå har de rotet det vekk ...."

Stoffi

Tror vi heller får håpe på å flakse cupen neste år, for det blir ikke noe e-cup på oss, ei heller seriegull. Når vi trener like bra som et 5. divisjonslag, er jeg ikke overrasket. Mjelde er vel vant til sauene fra Haus, ikke eliteseriespillere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: Stoffi on September 17, 2008, 08:32:15 AMNår vi trener like bra som et 5. divisjonslag, er jeg ikke overrasket.


Så du tar det som en selvfølge at når en spiller som har hatt oppkjøringen sin i PL i sommer sier at "nivået og tempoet på treningene er høyt", så er det kun for å være høflig?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: Nixon on September 17, 2008, 09:02:09 AM
Quote from: Stoffi on September 17, 2008, 08:32:15 AMNår vi trener like bra som et 5. divisjonslag, er jeg ikke overrasket.


Så du tar det som en selvfølge at når en spiller som har hatt oppkjøringen sin i PL i sommer sier at "nivået og tempoet på treningene er høyt", så er det kun for å være høflig?



Hva forventer du at en ny spiller skal si? Nivået er dårlig og tempoet er lavt? Da får han nok spille maaaaaasse, og hele støtteapparet pluss spillerne kommer til å elske ham...

Hva han sier etter noen år derimot, eller etter han har vært her, kan man ta mer som god fisk.


Men, jeg tenkte nå ganske mye på treningsmengden. Heldigvis er det slik at jeg trener på nabobanen til Brann sin trening som er akkurat nå, så når jeg er ferdig med dette innlegget, er jeg på vei for å trene ved siden av Brann og vil dermed se litt på intensiteten deres.

Men vi vet jo alle at brannspillerne trener lite, det er vel opplyst og vedtatt. Tidligere har det vært ekstremt lav intensitet på treningene og, vet ikke helt hvordan det er nå.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BBB-Tony

Hadde Rudy ment at treningene var dårlige, så hadde han holdt kjeft!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: Stoffi on September 17, 2008, 16:16:13 PM
Quote from: Nixon on September 17, 2008, 09:02:09 AM
Quote from: Stoffi on September 17, 2008, 08:32:15 AMNår vi trener like bra som et 5. divisjonslag, er jeg ikke overrasket.


Så du tar det som en selvfølge at når en spiller som har hatt oppkjøringen sin i PL i sommer sier at "nivået og tempoet på treningene er høyt", så er det kun for å være høflig?


Hva forventer du at en ny spiller skal si? Nivået er dårlig og tempoet er lavt? Da får han nok spille maaaaaasse, og hele støtteapparet pluss spillerne kommer til å elske ham...



Jeg forventet ikke at han skulle si noe om det i det hele tatt. Er det noe man venter av hver nye spiller som kommer inn?
Han burde ikke sagt noe, men klart han sier det bare for å smiske.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up