• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Auto George!

Started by Sotraanda, August 27, 2003, 13:26:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sotraanda

Dette må vel være Branns beste kjøp gjennom tidene, eller ka?
Viss det (forhåpentligvis ikke) blir aktuelt med salg av George, ka bør prisen være?

Eg mener salg av George UNDER 10 millioner er urealistisk!

Eg mener Brann for en spiller av Georges kaliber og hans unge alder bør få mellom 12 - 15 millioner for han.
Men så klart håper eg han blir LEEEEEEEENGE!!

Sammen med super-ray utgjør jo disse to norges beste midtbaneduo!!!

Har lyst å kjøpre en bil av auto23 bare for å takke for millionen de spyttet inn!!
ater, heter, hater NFF!

KennethS

under 25 mill spør du meg!
tå på Brann

Ã?ge

Viser vi han fram til Chelski sjefen så kan vi vel tyne han for 100mill.
Rævbk fikk jo tross alt 70mill for caræv

Ricky

Brann vet bedre enn å selge for under 25 mill... Markedsprisen på slike spillere er mye høyere.
Seyi er en nesten komplett midtbanespiller, han spiller fast pÃ¥ et sterkt landslag, og han er født i 1980. Han er egentlig sÃ¥ god at vi bør la være Ã¥ selge ham, men han har vel sikkert litt Ã¥ si selv ogsÃ¥  :P
Skal vi selge må vi ihvertfall huske videresalgsprosent! Går en slik spiller mellom to sydeuropeiske klubber, så blir det snakk om store summer.

Branntilegdør


KennethS

enig! men det eg frykter mest e at Brann selger han til Rosenborg for 5-7 millioner!! det ville være utrolig typisk!!
tå på Brann

Tom C

Jeg håper at vi kan få beholde Seji i ihvertfall en sesong til (etter denne). Hvis Brann klarer å gjøre det godt i serien og kanskje kvalifisere seg for Europa, kan det jo hende at attraktive spillere som Seji synes det er greit med et par år ekstra i Brann.

Hvis Brann får beholde den stallen de har nå, og i tillegg får tak i et fyrtårn på topp, aner jeg konturene av et storlag på gang. Før eller senere må jo noen ta rotta på RævBK, og neste sesong tror jeg det kan bli Brann. (håpe håpe...)

Men hvis det nå skulle begynne å tikke inn tilbud på Seji, må Brann for guds skyld sørge for at prisen er høy, og at de sikrer seg en god prosentandel ved videresalg. Håper de tidene er over der Brann prioriterer å få noen kroner i kassen fremfor å skape et lag som faktisk er i stand til å vinne noe...
Aldri mer Obos....

Kagain

VEl, det min store frykt er, er at historien skal gjenta seg. Se på Tore Andre Flo (ja jeg vet jeg bannre i kjerka nå men sant, jeg har da aldri vært noe videre religiøs). De tikket inn bud jevnt og trutt på mannen men de som styrte og stelte sa det at "nei, vi må nesten ha en 40-50 millioner for han) hva gikk han for til sist? En liten slant som ettersom jeg forstår kom meste ifra hans egen lomme.

Helstad? Nei, vi lar ikke han gå for under 30 millione. Hva gikk han for? Var det en 10-15 millioner inkludert Kvisvik?

Karadas? Vi regner med å få en 20 millioner for han. Jo takk og mange takk, 6 mill var vel det de fikk tryglet RBK til å gi for denne spilleren.

JEg er sikker på at det er flere eksempler, og det er det som er litt sånn mareritt for meg, at Seyi spilelr godt, han fornyer ikke kontrakten, og Brann lar hban gå for en slikk og ingenting til enten RBK eller en eller annen utenlandsk klubb...

Ricky

Flo fikk vi kun ett bud på, et eller annet skambud fra Southampton i '96 som klokelig ble avslått. De bød vel 10-15 millioner, mens selv engelske aviser verdsatte ham til ca 30-40 millioner. Med så mange andre interesserte klubber, og kvartfinale mot Liverpool, så ville det vært gale-matias å selge ham på dette tidspunktet, og for denne summen. (Tromsø skulle også ha 40%, mens Flo skulle ha 30%...)

Helstad takket selv nei til et bud fra Frankrike på 44 millioner, og avviste forhandlinger med Anderlecht før de i det hele tatt begynte.
Karadas (ptui!) takket nei til mange konkrete tilbud, bl.a. fra Nederland og Tyrkia.

Felles for begge var at de ønsket å fortsette i Brann for å spille i Mesterligaen. Fra Aftenpostens oppsummering av Branns 4-0 seier over Molde, under den treffende overskriften "Sølvgutter sier nei til salg":
Azar Karadas og Thorstein Helstad ber om ikke å bli solgt, selv om klubbøkonomien skriker etter frisk kapital. Stunder som gårsdagens, da over 17 000 kom for å heie dem frem til sølv, vil Brann-heltene ikke forlate sånn uten videre. Nå drømmer de om å få spille i Mesterligaen med Brann.
- Jeg skjønner at økonomien styrer, men jeg får bare håpe at vi slipper å bli solgt.


Som vi vet, så gikk det på ræv i CL, og plutselig så var det visst ikke så stas å være i klubben allikevel. Og da var det ikke lenge igjen av kontraktsperiodene heller. Karadas drøyet i hele 8 måneder med å signere ny kontrakt, og Brann 'måtte' til slutt selge da det bare var et par måneder igjen før Karadas stod fritt til å forhandle med andre klubber og gå gratis.

Slik jeg ser det, så har Brann som regel gjort det rette, utenom i Austria-forhandlingene. Brann har takket nei til useriøse bud på langt under markedsprisen, og det håper jeg de fortsetter med. "Alle" vet at Flo var verdt 40 millioner når han bøttet inn mål på landslaget og et dusin europeiske storklubber hadde folk på tribunen for å se ham i hver eneste kamp. At han senere har blitt omsatt for 160 og 90 millioner bekrefter vel at denne vurderingen var riktig.

Som en avslutning kan jeg sitere Arne Møller i BA for to år siden, på spørsmål om Branns pressede økonomi.
? Det er minst fem tilfeller der vi kunne solgt spillere til gode priser, men der spillerne har takket nei. SÃ¥ mye mer vil jeg ikke si.

Xminator

Ikke-europerere har ikke bosman å støtte seg på.


Kagain

Joda. Det kan nok hende at interessen for Flo og den gjengen så ut til å være større i avisene enn noen andre steder. Helstad og Karadas saken er jo forsåvidt og greit, og det ble nok sikkert i mangt et brann-interessert hjem ytret frempå om hvor lojale disse to var... Jaja, der har man igjen for å følge med i avisene.

Go Up