• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag/Problemer/Rettelser:

Started by Wood, September 14, 2008, 22:31:01 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Wood

Heisann!

Har du forslag til en ny funksjon på Bataljonen sine sider? Noe du savner? Noe du hater og vil ha vekk?
Eller har du bare noe som er feil oversatt? Eller ikke "henger-på-greip"?

Si det her da vel! Vi skal prøve å følge opp det dere foreslår. Hold en ryddig og skikkelig tråd her nå folkens.

Mvh,
Wood


Endringer:

2008-09-14 ( 23:31) : Gjort sticky!
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

Markmus

Er det mulig å gjøre det slik at:

CTRL+B = [ b]
CTRL+I = [ i]
CTRL+U = [ u]
osv.. (uten mellomrom inne i [])

?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Hva har skjedd med fonten på forumet??
Forferdelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Ingenting. Det må være på din side :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Ikke noe ny font her heller? Byttet nettleser eller lastet ned en update i det siste?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Okei, da er det sikkert det som gjør det, møkkete var det uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Hva med "slett innlegg" funksjon hvis man pga treig internettforbindelse i et øyeblikk ender opp med dobbelposting. Da tenker jeg på muligheten til å slette sitt siste innlegg HVIS det ikke er noen som har postet etter deg. Muligheten til å slette trenger jo heller ikke være ubegrenset
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tobey

Dette har fint lite med bataljonen.no å gjøre, men jeg har et spørsmål. På borteturer i Norge, forhandler bataljonen da frem avtaler med utesteder om billigere øl? Det er jo helt klart lukrativt for utesteder å få en gjeng øldrikkende bergensere inn på SITT utested, og dermed burde vi kunne få rabatter, eller?

EDIT: Fant ikke noe bedre sted å poste dette, så postet det her.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

thesevs

November 10, 2008, 00:44:04 AM #8 Last Edit: November 10, 2008, 00:45:50 AM by thesevs
Quote from: Tobey on November 09, 2008, 20:56:55 PM
Dette har fint lite med bataljonen.no å gjøre, men jeg har et spørsmål. På borteturer i Norge, forhandler bataljonen da frem avtaler med utesteder om billigere øl? Det er jo helt klart lukrativt for utesteder å få en gjeng øldrikkende bergensere inn på SITT utested, og dermed burde vi kunne få rabatter, eller?

EDIT: Fant ikke noe bedre sted å poste dette, så postet det her.


Skjønner godt at du ikke fant noen passende tråd, men på side 7 fant jeg denne tråden. For ettertiden kan vel folk bruke denne...

https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,5734.0.html

Tråden heter "Borteturer" og bør vel kunne inneholde alt fra ølrabatter, reisespørsmål og hva man gjør hvis man pådrar seg en lei klamydiainfeksjon (dette etter å ha hatt ubeskyttet sex med en VIF-supporter.. selvsagt)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kai-Olai

Tror det må være nettleseren din igjen, Klaus.. Kan ikke se noe forrandring på forsiden her, ihvertfall.. :)

Klaus_Brann

Igjen?Pokker:)

Den har fiksa seg nå igjen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Noen andre som har oppdatert til Internet Explorer 8.0 og har problemer på forumet? I mitt tilfelle, så kommer jeg ikke til siste uleste innlegg når jeg trykker på fotballen. Før jeg oppdaterte til 8.0 var dette intet problem. Skal sies at det bare er BETA-versjonen av 8.0 som er kommet enda, men trodde det skulle fungere greit for det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: tonynord on November 27, 2008, 00:05:03 AM
Noen andre som har oppdatert til Internet Explorer 8.0 og har problemer på forumet? I mitt tilfelle, så kommer jeg ikke til siste uleste innlegg når jeg trykker på fotballen. Før jeg oppdaterte til 8.0 var dette intet problem. Skal sies at det bare er BETA-versjonen av 8.0 som er kommet enda, men trodde det skulle fungere greit for det.


IE, Tony? Virkelig? Tsk tsk tsk... Mozilla Firefox min venn, Mozilla Firefox!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

howie

I den siste artikkelen på forsiden, http://www.bataljonen.no/?page=26&news=249 , står det at vi har 15% rabatt hos Stever Peryman til en hver tid.

Dette burde kanskje også stått under medlemsfordeler i menyen til venstre?
http://www.bataljonen.no/?page=28&show=73

BBB-Tony

Quote from: thesevs on November 27, 2008, 00:15:25 AM
Quote from: tonynord on November 27, 2008, 00:05:03 AM
Noen andre som har oppdatert til Internet Explorer 8.0 og har problemer på forumet? I mitt tilfelle, så kommer jeg ikke til siste uleste innlegg når jeg trykker på fotballen. Før jeg oppdaterte til 8.0 var dette intet problem. Skal sies at det bare er BETA-versjonen av 8.0 som er kommet enda, men trodde det skulle fungere greit for det.


IE, Tony? Virkelig? Tsk tsk tsk... Mozilla Firefox min venn, Mozilla Firefox!

Hmrf! Sliter å rivløse meg fra IE! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Quote from: thesevs on November 27, 2008, 00:15:25 AM
Quote from: tonynord on November 27, 2008, 00:05:03 AM
Noen andre som har oppdatert til Internet Explorer 8.0 og har problemer på forumet? I mitt tilfelle, så kommer jeg ikke til siste uleste innlegg når jeg trykker på fotballen. Før jeg oppdaterte til 8.0 var dette intet problem. Skal sies at det bare er BETA-versjonen av 8.0 som er kommet enda, men trodde det skulle fungere greit for det.


IE, Tony? Virkelig? Tsk tsk tsk... Mozilla Firefox min venn, Mozilla Firefox!


Eller Opera, eller Safari, ELLER HVA SOM HELST UTENOM IE!! :P
Tiocfaidh ár lá

Innlandsmax

Jøss. Når ble IE "banned"? Eller er det jeg som ikke har kommet ut av steinalderen?

BBB-Tony

Quote from: Innlandsmax on November 27, 2008, 14:27:52 PM
Jøss. Når ble IE "banned"? Eller er det jeg som ikke har kommet ut av steinalderen?


Jeg og du Innlandsmax, jeg og du...

Prøver nå ut Firefox, så får vi se! ;-) Funker hvertfall som det skal her på forumet. Men vanskelig å gå fra IE! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Det er ikke vanskelig å forlate IE. Bare vent til du oppdager add-ons til Firefox, da er du solgt :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yngve

Firefox er oppskrytt. Prøv Opera istaden.

Yngve

Kva er det som er skjedd med forumet no? Tippeligatråden flytta eit hakk opp og kamptråden eit hakk ned.

Når de fyrst herpa forumet med å innføra fem kategoriar, så var det ei logisk inndeling de hadde vald. Men no såg det berre sløvt ut. Tykkjer eg.

thesevs

Har kommentert det tidligere.

Slik burde inndelingen vært:
"Brann"
"Kamper"
"Tifo, sanger..."
"Video og bilder"
"Tippeligaen"
"Bataljonen.no"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tifo-gruppen

Vi vet faktisk ikke hva som har skjedd, men skal få fikset det tilbake.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Wood

Endret forumoppsettet nå.

Kategoriene er nå slik som thesevs foreslo:

Quote from: thesevsSlik burde inndelingen vært:
"Brann"
"Kamper"
"Tifo, sanger..."
"Video og bilder"
"Tippeligaen"
"Bataljonen.no"


Mvh,
Wood
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

Shine

Hvor i alle dager gjemmer knappen som gjør at jeg er "alltid er innlogget" seg?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

posemedsnopi

Quote from: Shine on February 06, 2009, 11:28:26 AM
Hvor i alle dager gjemmer knappen som gjør at jeg er "alltid er innlogget" seg?

Oppe til høyre der du logger inn. Du må velge "logg inn".... trur eg...

Shine

Quote from: posemedsnopi on February 06, 2009, 11:46:02 AM
Quote from: Shine on February 06, 2009, 11:28:26 AM
Hvor i alle dager gjemmer knappen som gjør at jeg er "alltid er innlogget" seg?

Oppe til høyre der du logger inn. Du må velge "logg inn".... trur eg...


er 90% pÃ¥ at det er en mÃ¥te  Ã¥ forbli alltid innlogget pÃ¥... men jeg finner den ikke igjen :s
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Kai-Olai


BBB-Tony

Om du skriver inn feil passord med vilje, så får en opp innloggingen midt på siden. Der kan du også hake av "forbli alltid pålogget" i det du logger inn med riktig passord og brukernavn.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Marius Ã?kland

Heisann!

Det er vel fleire enn meg som brukar digital kalender? I staden for at alle trufaste Brann-fans må lage sin eigen, kunne Bataljonen laga ein offisiell kalender. Kampdagendringar, info om TV-sending, klokkelettendring, o.l. blir laga i ein kalender som alle kan bruke (men få redigere). Dåke kan lese om formatet/teknologien på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/ICalendar

Genialt eller?  :)

Northside

Bra/Negativ-funksjon.

Inne på diverse forum, også kommentarfelt (f.eks til Dagbladet) så er det en funksjon hvor vi kan trykke på "Bra" eller "dårlig"-knapp på hvert innlegg. Ofte vist med en tommel opp eller ned.

Er dette noe vi kan få til på Bataljonen?

Når noen kommer med en bra post, så ville det være bedre at man kunne "stemme" for om man er enig eller uenig, fremfor at det kommer 10 poster etterhverandre med folk som skriver "Enig" eller "Uenig".

Noen som kan fikse?

thesevs

Jeg mener tiden er inne for en slik ordning på forumet; Kanari-Fansen har det allerede på sitt forum og det sparer en for mange ekstra innlegg hvis innhold er så og si det samme som innlegget de er enig med.

Her bør vi kunne fikse noe artig...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

Quote from: thesevs on February 22, 2009, 19:45:50 PMHer bør vi kunne fikse noe artig...


Bilde av RBH på dårlig-knappen?
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: Nixon on February 22, 2009, 19:51:40 PM
Quote from: thesevs on February 22, 2009, 19:45:50 PMHer bør vi kunne fikse noe artig...


Bilde av RBH på dårlig-knappen?



Mjelde på "Ja" og RBH på "Nei"...

Hehe, jeg så vel heller for meg en vanlig kjedelig tommel opp/ned. Vi kan sikkert late som om RHB er på "tommel ned". Men vi trenger ikke hundre forskjellige funksjoner; f.eks. virker "karma-poeng" totalt meningsløst....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Liker at følgende melding kommer opp når man forsøker å svare på gamle tråder:

"Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.
"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

monzilla

Jeg syntes det er veldig bra at vi har en moderator som er aktivt inne og modererer. Godt jobbet!

thesevs

Quote from: monzilla on March 08, 2009, 12:21:59 PM
Jeg syntes det er veldig bra at vi har en moderator som er aktivt inne og modererer. Godt jobbet!


Det er sant... Har merket en markant bedring i modereringen i det siste. Kudos!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brann_ruler86

Kanskje en ide å gjøre noe med sangsiden?? Få vekk de sangene som aldri synges og få inn alle sangene som mangler. Hvis noen stadiongjengere ønsker å lære seg sanger og går inn på denne siden for å gjøre det så hadde det vært en fordel hvis sangsiden ikke hadde vært så til de grader utdatert.
GÃ¥ ta banen!

thesevs

Quote from: Brann_ruler86 on March 13, 2009, 00:47:41 AM
Kanskje en ide å gjøre noe med sangsiden?? Få vekk de sangene som aldri synges og få inn alle sangene som mangler. Hvis noen stadiongjengere ønsker å lære seg sanger og går inn på denne siden for å gjøre det så hadde det vært en fordel hvis sangsiden ikke hadde vært så til de grader utdatert.


Det jobbes med saken, unge mann!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Are

Vil benytte anledingen til å skryte av effektiv billettfiksing. Bestilte billetter til RBK-Brann onsdag kveld, og de dukket opp i postkassen her i Trondheim allerede igår. Godt jobbet!

Xminator

Kan "Andre lag" og "Andre supportere" gjøres om til vanlige tråder igjen? Jeg forstår grunnen til at de er sticky, men problemet er at man ikke ser dem lenger.

mbersve

Quote from: Xminator on April 08, 2009, 17:27:45 PM
Kan "Andre lag" og "Andre supportere" gjøres om til vanlige tråder igjen? Jeg forstår grunnen til at de er sticky, men problemet er at man ikke ser dem lenger.


Hva gjør man ikke for sine kjære forumdeltakere.... it's done...

SKBrannfan

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men hvis jeg skal ha et ulikt antall biletter på kampene jeg bestiller til på bataljonen, hvordan gjør jeg det da? Sender jeg inn en bestilling for hver kamp?

Stian


Wood

June 19, 2009, 17:15:22 PM #46 Last Edit: June 19, 2009, 20:28:48 PM by Wood
Da var youtube-funksjonen i drift igjen

En liten test :

Dj Tobb3 - Mirror Mirror (remix)


Du trenger nå bare å skrive inn youtube-urlen også vil den automatisk legge den til ;).

- Joachim
 Webansvarlig
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yes!wehavenobananas

Kan noen fjerne disse irriterende smilefjesene?

aune

lurte på om det er mulig å få inn de nye sangene på sangsiden og ut med de gamle?

Go Up