• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Brann - Viking

Started by Bennex, September 04, 2008, 13:17:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bennex

September 04, 2008, 13:17:15 PM Last Edit: September 04, 2008, 13:20:59 PM by Stian
Dette er en viktig kamp!
endelig kan vi knuse noen!
måte Gud vise sin fornuft og gi oss seier.
=)
dette blir bra..

SKBrannfan

Det er vel snart på tide å ta en tre poenger om vi i det hele tatt skal klatre litt på tabellen...

Klaus_Brann

Det stemmer, og jeg har troen på at ting bedrer seg mot Viking.
Vi bør ha tre poeng  i denne kampen ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Viking sliter jo med det samme problemet som oss: ingen målscorere. La oss håpe at den seneste nyervervelsen deres ikke blomstrer for fullt på Stadion.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kai-Olai

Så lenge de stiller med Myhre i mål, så er det ikke så farlig hvem som blomstrer.. Da har jeg troen på at selv Demba kan får scoret ett mål igjen..

Chris*

Viking har vel store forsvarsproblemer også?
Skadesituasjonen har vel ikke vært særlig lys i det siste, og med Ross sitt røde kort forrige kamp er det vel tynt i de bakre rekkene til siddisene?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

storB

Dette e kampen det løsner, og de resterende kampene cruiser vi inn på 3 plassen som redder neste sesong...23 poeng foran han vi ikke snakker om
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.


HansaInferno

September 06, 2008, 15:11:25 PM #8 Last Edit: September 06, 2008, 15:13:20 PM by HansaInferno
Kan ikke noen ordne BMO til Viking-kampen? Det hadde vært helt genialt! Det må jo gjøres nå mens de ennå har helsen i behold, og det hadde sikkert vært stort for de å oppleve.

Teksten til sangen(e) kan Brann kjøre på storskjermene.
Breiflabben, baby!

Brann4

Eirik Bakke spares trolig til denne kampen.

HansaInferno

flott, de kan sende han hjem til Sogndal for min del.
Breiflabben, baby!

Northside


smaalanda

Blir 15 minutters protest gjennomført fra vår side? Er jo garantert 80% % av de på Hansa som ikke vet hva Eurostand handler om uansett.
KMO!!!

Kai-Olai

Mulig det bare er jeg som ikke har tatt på meg lesebrillene rett vei idag, men står det noe om hvordan protesten er tenkt gjennomført? Hva den går ut på?

BBB-Tony

Quote from: Northside on September 08, 2008, 14:32:45 PM
www.eurostand08.com er denne helgen...

Kanskje det skjer noe.


Det vil antagligvis bli en markering i form av TIFO på søndag som angår dette.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Vi vil gjerne få understreke at aksjonen er 100% fredlig og upolitisk. Allerede nå vil vi ta avstand til eventuell ballade slik som vold og hærværk i forbindelse med aksjonen. Vi ønsker å få budskapet ut gjennom bannere, artikler, sang og andre fredlige tiltak. Ballade og lignende vil kun sette aksjonen i et dårlig lys.

Står under "innmelding" ;)

Stian

Mer info ang. Eurostand 08 kommer på www.bataljonen.no i løpet av kvelden.

BBB-Tony

Quote from: Kai-Olai on September 08, 2008, 15:21:09 PM
Mulig det bare er jeg som ikke har tatt på meg lesebrillene rett vei idag, men står det noe om hvordan protesten er tenkt gjennomført? Hva den går ut på?



Les under "innmelding" på den siden som Northside linker til.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kai-Olai

Quote from: tonynord on September 08, 2008, 15:45:30 PM
Quote from: Kai-Olai on September 08, 2008, 15:21:09 PM
Mulig det bare er jeg som ikke har tatt på meg lesebrillene rett vei idag, men står det noe om hvordan protesten er tenkt gjennomført? Hva den går ut på?




Les under "innmelding" på den siden som Northside linker til.


Sett.. =) Da var det ikke bare lesebrillene som var skitne.. =D
Men den 15 minutters protesten som Smaalanda snakker om da? Er det liksom tenkt 15 minutter av kampen til dette?

På en annen side, det er vel ikke vits å synse så mye rundt det før evt. info fra bataljonen kommer..

BBB-Tony

Jeg har ikke hørt noe om det Smaalanda kommer med, men jeg vet med sikkerhet at det blir fokusert på denne aksjonen i TIFO-gruppen denne uken.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

smaalanda

Leste denne på tribunekultur:


"Forslag til ny handlingsplan" fikk følgende endringer:

Styrets forslag om å stryke punkt 2 "Gjennomgå organiseringen av NSAs opplegg rundt landskampene og gjøre nødvendige tiltak baser på resultatet av denne.(STRYKES)" ble trukket. Bakgrunnen for dette er at styret i NSA kom rett fra ett møte med Visegeneral Sekretæren i NFF der det ble gjort klart at, så sant ikke UEFA delegaten gir beskjed på den enkelte kamp om at reglementent må håndheves strengere så vil det fremdeles være tilatt å "strekke på bena" selv på sitteplasser.

Videre ble punkt 7 "Arbeide for å profesjonalisere NSAs drift gjennom å iverksette tiltak for å ansette en daglig leder" utsatt da det ble argumentert for at ikke er nødvendig å ha en eventuell utreding om hvor nødvendig denne stillingsposten på handlingsplanen. Styret vil jobbe med å frembringe alle nødvendige detaljer (stillingsinstruks, budsjett mm.) og fremlegge dette på neste ordinære landsmøte.

I tillegg fikk handlingsplanen to nye punkter med følgende ordlyd:

1. NSA skal arbeide for å få endret regelverket i forbindelse med ståplasser på nasjonalt og internasjonalt nivå samt landskamper.
2. NSA skal arbeide for å bli økonomisk uavhengig av NFF.

Etter endt møte gikk det hele over i en diskusjon om Eurostand '08 (http://www.eurostand08.com) hvor jeg kan komme med følgende informasjon.

* Alle supporterklubber oppfordres til å gå ut i lokal media med spesifikk info om de 5 punktene vi protesterer mot
* Alle supporterklubber vil få tilsendt en flyer (på norsk) som kan printes ut og distribueres
* Alle supporterklubber oppfordres til å gjøre tilhørende lag/spillergruppe oppmerksomme på demonstrasjonen samt spesifisere at det på ingen måte er en protest mot klubben/laget.
* Alle supporterklubber oppfordres til å legge ut info om Eurostand '08 på sin egen hjemmeside

Når det gjelder gjennomføring av selve demonstrasjonen så vil nærmere informasjon om denne komme fra NSA i løpet av de nærmeste dagene. Dette gjøres i ett forsøk på å nasjonalt samkjøre mest mulig mtp. bannere (logo, farger, tekst) o.l.

1. Maksimalt med synging inntil spillerne kommer ut av tunellen. Det vil også medføre at klubbhymner utsettes til ETTER punkt 3 er utført.

2. Opp med Eurostand '08 bannere/flagg men INGEN annen form for TIFO under spillerpresentasjon.

3. Evt. klubb-TIFO spares til 2. omgang og presenteres da.

4. Stillhet og "sittende supportere" fra kampen blåses i gang intil stadionuret viser 15:00

5. Full trøkk med synging ut kampen.
KMO!!!

Brann_ruler86

Regner med det blir delt ut lapper ved inngangen eller at det ligger på stolene. Vi husker jo hvor mange som hadde fått med seg at vi skulle vente med nystemten mot Rosenborg....
Gå ta banen!

vebo

Håper at hordene er med på leken, om ikke så gidder hvertfall ikke jeg å holde kjeft. Ikke faen om de svina får synge oss ut. Da er det bare Brann som kommer tapende ut av det.

De er hvertfall ikke på listen så langt.
Tiocfaidh ár lá

Exim

Quote from: Brann_ruler86 on September 08, 2008, 20:16:30 PM
Regner med det blir delt ut lapper ved inngangen eller at det ligger på stolene. Vi husker jo hvor mange som hadde fått med seg at vi skulle vente med nystemten mot Rosenborg....


Skulle ikke være så vanskelig å få til dette egentlig. Kunne lett tatt på meg et sådan ansvar så lenge jeg hadde vist hva som skulle stå på disse lappene... Evt printe ut punktene:

1. Maksimalt med synging inntil spillerne kommer ut av tunellen. Det vil også medføre at klubbhymner utsettes til ETTER punkt 3 er utført.

2. Opp med Eurostand '08 bannere/flagg men INGEN annen form for TIFO under spillerpresentasjon.

3. Evt. klubb-TIFO spares til 2. omgang og presenteres da.

4. Stillhet og "sittende supportere" fra kampen blåses i gang intil stadionuret viser 15:00

5. Full trøkk med synging ut kampen.


Synd jeg ikke kan delta på kampen ><



Ang Hordene;

Er ikke være enn å legge noen lapper på den delen av tribunen og :) Eller bare spamme forumet deres nå ? !

Nixon

Quote from: Brann_ruler86 on September 08, 2008, 20:16:30 PM
Regner med det blir delt ut lapper ved inngangen eller at det ligger på stolene. Vi husker jo hvor mange som hadde fått med seg at vi skulle vente med nystemten mot Rosenborg....
Rød makt på Hansa

Ferguson

Det er bare for Bataljonen å ta en telefon til Horden eller sende en mail. Må være mulig å planlegge dette med Horden. Veldig viktig tema dette. Ikkje så altfor aktuelt i Norge men kan bli veldig viktig om noen år hvis utviklingen går som den skal.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Tifo

Skal se om jeg ikke får skrevet en full artikkel på Bataljonen i kveld.

Kan si så pass at Hordene med stor sannsynlighet er med på dette.
Felt Z er positiv til saken også.

Brann og media vil bli kontaktet i morgen.

Samtidig så vil det bli delt ut 5000 lapper på stadion + noen plakater litt rundt om.

Håper folk er positiv til denne aksjonen.
.:Tifo-gruppen:.

Ferguson

Nå har Dagbladet satt lys på saken allerede så kan være flere medier setter lys på saken i løpet av kvelden. Hadde vært greit om BT/BA hadde satt dette på forsiden, men det er lite trolig.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Skinto

En idè kunne kanskje vært å høre med Brannbutikken på Stadion om de ville delt ut slike lapper med hvert salg på kampdag? Eller?
quot;Det var som oppløpet på Bjerkebanen!" Leve Ystaas!!

HansaInferno

Quote from: vebo on September 08, 2008, 20:18:27 PM
Håper at hordene er med på leken, om ikke så gidder hvertfall ikke jeg å holde kjeft. Ikke faen om de svina får synge oss ut. Da er det bare Brann som kommer tapende ut av det.

De er hvertfall ikke på listen så langt.


Da driter jo de litt på draget. Personlig bryr jeg meg ikke om de synger.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

September 08, 2008, 21:03:44 PM #30 Last Edit: September 08, 2008, 21:06:07 PM by Klaus_Brann
Flott tiltak, dette bør virkelig markeres ja.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/08/546172.html

Her er Dagbladet's dekning av det hele.

Blir spennende å se hvor stille vi kommer til å være de første 15.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Fint, så hvis Demba lagar hattrick i løpet av dei 15 første minuttane så blir det ingen jubel på nokon av scoringane?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tifo

Artikkel om aksjonen ligger på fremsiden. Spørsmål kan stilles her eller sendes på mail.

mvh
Thomas

(selvsagt skal det jubles ved scoring (dog lite sannsynlig at vi scorer!), men 15min feiring kan vi prøve å unngå)
.:Tifo-gruppen:.

osoerli

Hadde vert kult utan jubel ved scoringar også.  Ellers blir det jo som ein vanleg kamp på Goodison Park.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

fantastisk aksjon. Støtter denne fullt ut. Vi må ta et oppgjør med den moderne fotballen no, før det blir for seint. Så sånn sett passet dette utmerket
La Folket Synge

*Feltz*

HansaInferno

Enig, vi bør ikke juble ved scoring heller.
Breiflabben, baby!

Alzheimer/Silverspurs

Klanen har vel annonsert at dei støtter aksjonen, men kjem ikkje til å gjennomføre den. Dei er jo venner med fotballforbundet så dei tørr nok ikkje opponere mot dei gitt.

Super Hasund

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on September 08, 2008, 23:04:49 PM
Klanen har vel annonsert at dei støtter aksjonen, men kjem ikkje til å gjennomføre den. Dei er jo venner med fotballforbundet så dei tørr nok ikkje opponere mot dei gitt.


Hæ? Seriøst? tragisk
La Folket Synge

*Feltz*


Tifo-gruppen

Den saken fra klanen er vel fra før helgen. Etter hva Klanen uttalte på Nsa møtet så kommer både klanen og Bastionen til å sitte de første 15 minuttene og holde kjeft.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

olebrann3


Ricky

Da knytter man neven og tenker "YES!"

Eller holder hendene bakover langs hodet og tenker "SATAN!"

krøvel vellevold

Hvis folk ikke jubler ved scoring, så må jo det bety at når folk ELLERS jubler ved scoring, så er ikke følelsene ekte. Det er bare en greie man gjør fordi det liksom skal være sånn.

Det der med å holde kjeft, er bare tåpelig. Hva skal liksom det bevise? Stemningen blir ikke den samme hvis alle må sitte i fremtiden, men folk kommer jo ikke til å holde kjeft eller la være å juble ved scoring!
Legg ned hele klubben!

Straffe!!!

Klart vi skal juble ved scoring! Det ligger også i forutsetningene.

Ang. VikingBermen så stoler jeg ikke veldig mye på dem og deres evne verken til å holde kjeft i 15 minutter, eller for den saks skyld klare å lese en evt. flyer.

Tilfeldighetene skal ha det til at vi spilte borte mot Viking (på gamle bedritne Stavanger stadion) forrige gang det var aksjon - Eurostand '98.

Bermen hadde selvsagt ikke skjønt en dritt og sang V-I-G-I-NG hele veien. Etter at Brann-supporterne hadde holdt munn i hele første omgang - med (bortsett fra noe ulyd fra Bermen) den merkelige opplevelsen av å høre alt som skjedde på banen, hvert spark på ballen og hvert rop spillerne imellom - ble det virkelig god stemning i andre omgang.

Mener vi scoret helt i begynnelsen av kampen og at det holdt på å ta av, men vi klarte faktisk å sette oss ned igjen - og at vi til slutt vant 2-3.

En særdeles god markering av budskapet den gang.

Spelaren

Ba.no hiver seg på saken om taushet.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3774286.ece

Artikkelen bringer ingen ny info dog.
Gå av.

Glimten

For så vidt enig i aksjonen, men mener virkemiddelet er altfor svakt. Det er et mye sterkere signal å rett og slett la være å gå på kampen. Tomme tribuner gir en tydeligere melding enn å la være å synge de første 15 min. Det hender jo at det er stille i perioder til vanlig også.

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on September 09, 2008, 03:48:49 AM
Hvis folk ikke jubler ved scoring, så må jo det bety at når folk ELLERS jubler ved scoring, så er ikke følelsene ekte. Det er bare en greie man gjør fordi det liksom skal være sånn.

Det der med å holde kjeft, er bare tåpelig. Hva skal liksom det bevise? Stemningen blir ikke den samme hvis alle må sitte i fremtiden, men folk kommer jo ikke til å holde kjeft eller la være å juble ved scoring!


Vi snakker om 15(!) minutters stillhet, altså ikke mange minuttene. Det er vel også sjeldent Brann scorer før 15 minutter er gått.. (i hvertfall denne sesongen). Nystemten skal synges når de 15.minuttene er gått.

TIFO skal brukes i 2.omgang (banneret med budskapet om Eurostand 2008 skal benyttes ved kampstart)

Tror dette kommer til å gå greit på store deler av stadion, men det vil jo alltid være de som ikke leser aviser, ser tv eller får med seg noe som helst...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Gå av.

thesevs

Thomas Myhre og Ragnvald Soma ute i møtet med Brann

Ba.no
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

SKBMiller


Go Up