• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen inviterer til møte med Bruun Hanssen og Mjelde

Started by Stian, September 02, 2008, 20:51:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stian


Ricky

Har selvsagt meldt meg på; kan umulig tenke meg at dette blir kjedelig :)

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

vebo

Nei! Dette må for pokker foregå voksent og ordentlig. Er selv for å sparke han, og kommer sannsynligvis til  å spørre han om det, om ikke noen er før meg, men å begynne å rope slike ting blir rett og slett for barnslig og under vår verdighet!
Tiocfaidh ár lá

smaalanda

Hva med å synge den gode gamle "Ut med kuken, hele uken"? Neida, enig med vebo at dette bør foregår ordentlig.
KMO!!!

BBB-Tony

Quote from: Brannfrelst on September 02, 2008, 23:20:59 PM
Hører jeg rungende mjelde må gå rop fra salen?


Nei, jeg håper for all del at folk klarer å holde seg seriøs nok og oppføre seg som voksne mennesker!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on September 03, 2008, 13:34:33 PM
Quote from: Brannfrelst on September 02, 2008, 23:20:59 PM
Hører jeg rungende mjelde må gå rop fra salen?


Nei, jeg håper for all del at folk klarer å holde seg seriøs nok og oppføre seg som voksne mennesker!


Helt enig. Dette er et bra tiltak både fra Bataljonen og Brann sin side. Kommer nok en del kritiske røster, men jeg håper at folk klarer å holde det på et seriøst nivå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Har folk fått "lov" til å være med? Jeg fikk hvertfall mail av froden med "påmld ok".
Tiocfaidh ár lá

Tore Larsen

Da er påmeldingslisten full og det er ikke lengre mulighet til å melde seg på.
Mvh

Tore

dudo

Det står at man skal møte opp tidlig, betyr det at det ikke er plass til alle? Hvor mange er det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

Stemmer for Mjelde og Brunn ute på gresset og resten av oss på Hansa. Da kan vi rable litt.
KMO!!!

KNUDSEN

Quote from: vebo on September 03, 2008, 16:22:59 PM
Har folk fått "lov" til å være med? Jeg fikk hvertfall mail av froden med "påmld ok".


eg har fått samme mail fra frode så eg regner med at eg fikk plass
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 03, 2008, 17:41:13 PM
Det står at man skal møte opp tidlig, betyr det at det ikke er plass til alle? Hvor mange er det?


Hvor står det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det sto på den første siden som ble publisert, men er fjernet nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Northside

Det er nok bare snakk om at folk ikke må komme rekene presis 17:00. Kanskje litt bedre å være ute 10min før og finne seg en plass slik at møtet kan starte 17:00.

Kanskje noe slikt burde bli praktisert på neste årsmøte til Bataljonen ;)

Klaus_Brann

Regnet med det ja. Vil jo uansett nødig bruke opp noe mer enn nødvendig av RBH's dyrebare tid, som brukes til så mye lurt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2008, 16:13:14 PM
Quote from: tonynord on September 03, 2008, 13:34:33 PM
Quote from: Brannfrelst on September 02, 2008, 23:20:59 PM
Hører jeg rungende mjelde må gå rop fra salen?


Nei, jeg håper for all del at folk klarer å holde seg seriøs nok og oppføre seg som voksne mennesker!


Helt enig. Dette er et bra tiltak både fra Bataljonen og Brann sin side. Kommer nok en del kritiske røster, men jeg håper at folk klarer å holde det på et seriøst nivå.


Selvsagt skal folk få være kritiske. Det har jo ikke akkurat gått på skinner i det siste, men som du sier, så bør folk holde seg på ett noenlunde seriøst nivå og kunne diskutere om det er rom for det. Og ikke valse over, og ikke høre på hva MIM, RBH og evt. spillere har å si..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Påmelding ok her også. Har nå forfattet et kritisk innlegg på to A4 ark (vanlig linjeavstand, skriftstørrelse 10, framside og bakside) som jeg håper å få anledning til å lese opp. Jeg sliter med kraftig stamming og dysleksi, så jeg kommer nok til å bruke litt tid tenker jeg. Desto tydligere blir budskapet - håper jeg da...

Kan noen svare meg på hvor mange plasser det er på dette møte?
Er det tilrettelagt rullestolbrukere?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Laksevåggutten

September 03, 2008, 23:44:04 PM #21 Last Edit: September 03, 2008, 23:45:51 PM by Laksevåggutten
Håper folk tør å stille kritiske spørsmål, så dette ikke blir et eneste stort kliss. Er det planer om å få filmet dette møte eller i hvert fall fått skreve ned spørsmål og svar?

Og hvor holdes dette møte?

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

Takk og pris. Men noe utenkelig scenario er det ikke. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Kan noen på vegne av meg spørre hvordan MIM tør å karakterisere de som er kritisk til han som medgangssupportere?


Ferguson

Greit at eg e svaksynt men eg finner ingen steder der det står kor møte e. Noen som kan fortelle meg det?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article117595.ece

Frode kommenterer møtet i morgen. Håper i likhet med Frode at MIM, RBH og spillerene er oppriktige og ærlige i morgen. Veldig bra at media ikke får tilgang til møtet..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Herr Smed

Går selvsagt ut ifra at det vil bli lagt ut et referat fra møtet, enten her eller på forsiden.
Alle må gå.

Tore Larsen

Hvorfor ikke filme hele seansen med kamerat Bataljonen har fått ?
Mvh

Tore

thesevs

Noen kloke hoder burde børste støv av båndopptakeren sin/evt finne frem penn og papir. Et referat på forsiden av bataljonen.no er på sin plass...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Oppreist

Sitter og leser intervjuet med Frode Hellebø i dagens BT.  Jeg er veldig glad for at meg og mine venner på 30-40 kategoriseres som yngre.  Det er vel i takt med samfunnsutviklingen for øvrig.  Det er nok rungende flertall for Mjelde - ettersom alle som har opplevd 1963 er forsiktige med å kreve trenerens avgang.... 
Stein på stein blir Steinar.

Ricky

Quote from: Herr Smed on September 10, 2008, 14:26:34 PM
Går selvsagt ut ifra at det vil bli lagt ut et referat fra møtet, enten her eller på forsiden.


Et kort referat:

* Media forteller i beste fall bare halvsannheter
* Thorstein hadde et sterkt ønske om å gå til Le Mans
* Ingen i Brann tar selvkritikk for noe
* Brann skal score flere mål og spille god fotball
* Bataljonen betyr mye for klubben

Du gikk ikke glipp av noe. Fint initiativ av Bataljonen, men dette var triste greier fra Brann-hold. Noe de to deltakerne fra spillergruppen symboliserte, der de begge satt tilbakelent i stolen med tomme blikk (hovedsaklig rettet opp i taket og ut gjennom vinduene), tydelig brydd med å måtte være med på dette.

Danny

Hvor mange var det på møtet? Hvilke spørsmål ble stilt? Hvilke tanker gjorde de seg om fremtiden? Hvilke spørsmål fikk spillerne? Hvem var spillerne? Hvordan ser de på at Bataljonen deltar på Eurostand søndag, og dermed dropper å støtte laget de første 15?

Hvorfor var ikke jeg på møtet?

Herr Smed

Dette virker jo helt absurd... Alle må gå!

Noen flere som kan fortelle hva som skjedde?
Alle må gå.

Klaus_Brann

September 11, 2008, 18:35:34 PM #36 Last Edit: September 11, 2008, 18:39:03 PM by Klaus_Brann
Quote from: Danny on September 11, 2008, 18:12:56 PM
Hvor mange var det på møtet? Hvilke spørsmål ble stilt? Hvilke tanker gjorde de seg om fremtiden? Hvilke spørsmål fikk spillerne? Hvem var spillerne? Hvordan ser de på at Bataljonen deltar på Eurostand søndag, og dermed dropper å støtte laget de første 15?

Hvorfor var ikke jeg på møtet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Bra oppsummert, Klaus_Brann. Det var i hovedsak det som kom frem.
Mjelde var ganske engasjert i måten han snakket på. Spesielt når han snakket om kampen mot Viking på søndag.

Både Mjelde, Roald, Eirik og Azar var tilgjengelige etter møtet; fikk med meg at Mjelde forklarte mye av tankene bak lagoppstillingen sin - drev å tegnet på at A4 ark. Den som fikk med seg det kunne jo lagt igjen noen ord her inne.

Azar og Eirik kommenterte også, etter møtet, dette med supportere, misnøye og piping.
De sa at de ikke var negative til oss, men at media hadde vridd saken slik at det kunne virke sånn. Dog kommenterte Eirik at pipingen ikke hjalp, selv om han forstod at det ikke gjaldt enkeltspillere, men kollektivet.

Azar forklarte at han ikke var klar til søndagens kamp mot Viking, men at han heller ventet til torsdagen. Han kunne muligens ha presset seg til å spille søndagen, men da ville han muligens forverre skaden. Han kommenterte også dette med at tidspress på skadde spillere hadde gjort sitt til at stallen var tynn til tider...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Eirik sa også at han var klar til torsdagen. Ellers henger jeg også meg på mye av det Klaus sa. Det ble noe lange utredninger i steden for korte konsise svar, så tiden rakk desverre ikke til. De er nok alt for vant med media. Men bra inisjiativ Frode!

Gløden var der hos Mjelde, han preiket nesten i hallelujastemning, og ærlig forklarte han at de foreløpig ikke har noe skikkelig svar på hva som nedgangen skylles.
Tiocfaidh ár lá

revert

Hadde Mjelde klart å overføre det engasjmentet han til tider hadde under sin appell hadde Brann feid et hvert norsk lag av banen. Ellers ble det, som mange andre har sagt, mye snakk om skader og mangel på kontinutet på trening osv. Og at Huseklepp angivelig er i kjempeslag for tiden!

storB

hva med rbh's planer om å få avlasting? I forhold til å ansette eventuelle speidere? Er de kommet langt der, slik at vi slipper sommer 08 reprise til vinteren?

Ellers veldig bra oppsummert av de heldige som var der..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Forresten virker det som om de gamle traverne har blitt litt 'omvendt' i sitt syn på MIM etter hans lidenskapelige opptreden.. :D
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on September 11, 2008, 18:35:34 PM


Engasjert eller ei, dette er akkurat det samme som blir sagt i pauseintervjuene over høyttaleranlegget. Kanskje det virker sterkere når Mjelde snakker med høy røst foran en liten forsamling, men selve innholdet er jo det samme. Det skal bli full trøkk, og den pakken der. Tviler ikke på at han mener det, både nå, og i forbindelse med kamper eller for den saks skyld i pausen i cupkampen mot Molde.
Problemet er at ingen tilsynelatende har peiling på hva man kan gjøre for at det skal BLI full trøkk og godt spill. "Det har vært mye skader i hele år, vi har hatt inne en del mann fra gymnaset på treningen for å få fyllt opp (bla bla)"... Hallo. Man møter IKKE

gitarbroiler

For meg blir dette bare samme flosklene som brukes. "Stein på stein", "kollektiv svikt", "snu det sammen" osv osv...

Problemet til Mjelde, og øvrige i Brann, er jo at ingen virker i stand til å forstå hvordan de faktisk skal sitte ord til handling. Og hvorfor skal tiltakene kommer ETTER at hele Bergen/Norge har sett at ting ikke fungerer? Tiltakene burde jo blitt gjort for lenge, lenge siden.

Media forteller bare halvsannheter? Tja.... I medgang er media utrolig verdifullt for Brann, og da får de også ta med i motgang også. Utrolig mye omtale positivt og negativt. Og enn så mye "halvsannheter" media forteller, så har de også evnen til å snuse opp de mest underfundige ting fra under skap og benker (ref Ap og FrP saken som har versert de siste dagene).

Nei, dette var tynn suppe av Brann....

Ferguson

Positivt møte. Håper dette kan bli årlig der vi supportere kan få stille spørsmål til Brann. Men syns noen av forklaringene var tynne. Mjelde var kjempeengasjert. Hvorfor Bakke å Karadas var der vet eg ikkje. De bidro med ingenting. Møte kunne vært litt lengre der vi kunne fått stilt flere spørsmål.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gubrask

Under medlemsmøtet til Brann sa RBH at det hadde blitt en diskusjon der Mjelde hadde hisset seg opp og fått uoppfordret stående appalus etterpå. Hva handlet denne diskusjonen om?

På dette medlemsmøtet fikk vi omtrent de samme svarene dere på bataljonensmøtet fikk. I tillegg forklarte RBH at dagens oppslag i BT der de skriver hva enkeltspillere tjener er "utidig" og at en aldri må stole på media. I tillegg forklarte de litt om opplegget rundt kamp og treninger. Ellers virket Bakke og Karadas utrolig lite interesert i å være og viste lite engasjement.

Mjelde nektet å svare på hvem tippeligaens beste spiller var og prøvde å snakke seg vekk, men sa til slutt Thorstein Helstad selv om han er borte. Mjelde skrøt også av Brann 2 og sa at det var gode muligheter for at de skal ta med yngre spillere på benken og gi de litt matching..

vebo

Quote from: Gubrask on September 11, 2008, 21:24:11 PM
Under medlemsmøtet til Brann sa RBH at det hadde blitt en diskusjon der Mjelde hadde hisset seg opp og fått uoppfordret stående appalus etterpå. Hva handlet denne diskusjonen om?



Ingen diskusjon det var snakk om, det var etter innledningen hans.. Stående aplaus er vel også å ta litt hardt i.
Tiocfaidh ár lá

Herr Smed

Villeding og skryt er det nye fra idrettsveien. Klubbjournalisten tar godt i her også;
QuoteMons Ivar Mjelde, som fikk spontan applaus for et av flere engasjerte innlegg.
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6841

Lyspunktet er Walther Olsen:
QuoteEvigunge Walther Olsen ville til og med ha Eirik Bakke til å si seg enig i at han tjente for godt.
Ekte!
Alle må gå.

BBB-Tony

Mjelde sa også på møtet med Bataljonen at Ludde ikke er den bakromspissen han en gang hadde potensiale til å bli. Mye skyldes skader i følge MIM, og Ludde er på langt nær like rask som tidligere sier MIM.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on September 11, 2008, 21:32:34 PM
Villeding og skryt er det nye fra idrettsveien. Klubbjournalisten tar godt i her også;
QuoteMons Ivar Mjelde, som fikk spontan applaus for et av flere engasjerte innlegg.
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6841



Hvordan vet du det, du var vel ikke der?
Han fikk spontan applaus etter et av inleggene sine, og de fikk applaus alle mann etter møtet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up