• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2009

Started by OmOssSjølOgHansaøl, September 01, 2008, 21:09:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DangerousDan

Enig i mye av innleget ditt Kråke, men stiller meg skaptisk til at du vil ha Sævarsson og Gylfi i startellveren din.
Birkir er jo et hav unna å ha de kvalitetene en Brannback skal ha,- han er drita rask, men det er også alt.

Digger Einarsson, men han har ikke bevist mye, foruten at han er mer målfarlig enn de andre vi har.
Det er selvsagt et argument i seg selv, men allround anser jeg ham for dårlig for et Brannlag med gullambisjoner (som jeg forutsetter at vi skal ha)

dingsy

Etter min mening ligger mye til rette for at Brann skal kunne gjøre en kanonsesong året 2009. MYE ligger selvfølgelig i hvilken trener som kommer inn. Kommer det inn en trener som er en leder med god fotballforståelse, og som vet hvordan å få det beste ut av spillerene sine kan det fort gå veien. Neste sesong er vi ikke med i noen europeisk turnering noe som gjør at klubben også kan ha fullt fokus på norsk serie og cup. Det som blir viktig for hele klubben er at de tar nye steg over alt. I tillegg til a-laget må også bli full satsing på å få 3.div laget opp. Dette gjør at satsing på ungutter forhåpentligvis vil utvikle seg, og det blir en god arena for spillere rett bak a-lagstroppen. Når det angår overganger, er det jo sagt at det ikke er penger i kassen. Derfor må spillere som ikke har levert godt nok i år pga dårlige holdninger eller at de ikke er gode nok rett og slett må ut. Dette mener jeg fort kan være 5-6 stykker. For pengene som kommer inn mener jeg det bør kjøpes 1-2 spisser, og muligens en høyreback. For min del er det bedre å hente 1 spiller som er god enn mange dårlige. Mener også at et kapteinsskifte må til. Bakke er for mye skadet. Mulig første 11er neste år: Opdal-Dahl/ny-Sigurdsson-Hanstveit(kaptein)-Holmvik-Huseklepp/Solli-Austin/Jaiteh (defensiv)-Bakke/gylfi (offensiv)-Vaagan Moen-Karadas-ny

Superjack

Skal ikke se vekk ifra at 2009 kan bli som 2006, da ingen trodde Brann skulle prestere, men stod opp nærmest fra de døde pga at utslitte og skadde spillere fikk en hel vinter til restitusjon og opptrening. Nå har vi også som da, null RL, UEFA eller forventninger inn mot neste sesong, men om ikke alt går i grus en fantastisk stall. Om den nye treneren kanskje klarer å pusse frem diamanten i Demba eller finner noe annet gull så kan det bli bra, med mindre justeringer.

Nils Arne kanskje???
Brannsupporter.

Xminator

1-oppstilling:
Opdal
Sævarsson - Ny spiller - Sigurdsson - Holmvik
Solli - Austin - Ny spiller - Vaagan Moen
Ny spiller - Huseklepp

Reserveoppstillingen som VG kan skrive (to lag gode nok for gull) om...
Udjus/Thorbjørnsen
Dahl - Bjarnason - Yaw - Hanstveit
Ny spiller - Jaiteh - Einarsson/Bakke - Ny spiller
Karadas - Ny spiller

Haugsdal, Møvik og Kannelønning går inn som talenter. De aspirerer til førstelaget basert på personlig utvikling og kampsituasjon.

SÃ¥ den morsomme listen, de som skal ut...
Twaithe kan bli værende i Australia.
Guntveit kan få prøve seg som assistent-trener på andrelaget.
Fakiri bør kanskje snart få prøve seg i en klubb med litt mindre press rundt seg så slutten av karrieren ikke blir en flopp den også.
Demba - Kanskje Aalborg trenger en redningsmann i bunnstriden?
Bjørnsson - Løvham trenger forsterkninger. En åpenbar forsterkning for dem.

Forsterkninger til førstelaget:
Stopper - en Reginiussen/Agger/Forren type. En spillende stopper med fart.
Midtbanen - En Sappara/Koren-type. Vi trenger en offensiv superspiller for å balansere de 3 andre arbeidsmaurene.
Spiss - En Mota/Occean/Ijeh/Sæternes(2004-05) modell. 10-15 scoringer for sesongen og oppspillspunkt som samtidig kan true rom.

Backupene:
Høyrekant: Må være god nok til å pushe Solli. Guntveit kan ikke lenger ta den rollen. Bør i utgangspunktet være hakket mer offensiv enn Solli. Kanskje prøve oss på Christer George som opp-pusningsprosjekt? Med nedrykk for LSK hadde vel lillebror-Riise vert ett greit mål.
Venstrekant: Før ny langtidsskade ville jeg sagt Mattias  Andersson. En tilsvarende spillertype, med fart nok til Ã¥ gÃ¥ forbi pÃ¥ kanten, og ikke som Vaagan Moen mÃ¥ ha ballen pÃ¥ fot.
Spiss: Bakromsspiller. Mame Diouf, Kim Holmen.

McManaman

October 28, 2008, 21:10:45 PM #105 Last Edit: October 28, 2008, 21:22:27 PM by McManaman
Det er lenge siden jeg har hatt så små forventninger foran en sesong som foran neste.

Keeperposisjonen er usikker, kommer Opdal tilbake i godt gammelt slag?

Forsvaret lekker som en sil, det gjorde det i gullsesongen, og det gjør det fremdeles, er det mulig å få tettet det igjen?

Midtbanen er til tider skremmende dårlig. Solli har vært svak i hele år på høyrevingen, Vaagan Moen har vært svak han også, og den sentrale midtbanen har vært et sorgens kapittel med lite løpskraft og null kreativitet.

Spissplassen er den posisjonen det står verst til med. Demba har vært sørgelig å se på, Huseklepp bare surrer rundt, runder en og annen spiller før han egoistisk skyter ballen i nettveggen, opp på tribunen, eller ut til innkast, mens Karadas er sjanseløs siden verken Solli eller Vaagan Moen har kommet til et skikkelig innlegg i hele år.

Utenfor banen er det også usikkert. Hvilken trener får vi? Vil RBH få penger å handle spillere for, og vil han i såfall være i stand til å hente noen spillere med kvalitet?

Det er riktig nok litt for tidlig å komme med noen spådom foran neste sesong, siden stort sett alt er uavklart, men akkurat nå er jeg alt annet enn optimistisk

krøvel vellevold

Quote from: McManaman on October 28, 2008, 21:10:45 PM
Keeperposisjonen er usikker, kommer Opdal tilbake i godt gammelt slag?




Skal noen selges for å få penger til spillerkjøp, så er det Opdal. Syns Udjus er en utmerket erstatter.
Legg ned hele klubben!

McManaman

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2008, 22:49:34 PM
Quote from: McManaman on October 28, 2008, 21:10:45 PM
Keeperposisjonen er usikker, kommer Opdal tilbake i godt gammelt slag?




Skal noen selges for å få penger til spillerkjøp, så er det Opdal. Syns Udjus er en utmerket erstatter.


Udjus har vært overraskende positiv etter at han steppet inn for Opdal, men kommer Opdal tilbake i toppslag er det liten tvil om at han er en mye bedre keeper enn Udjus, og at vi derfor må beholde Opdal. Jeg synes heller ikke at Udjus har framstått som en altfor solid keeper med autoritet i feltet og de klare matchvinnerredningene som vi vet Opdal er god for. ;en som sagt, Udjus har vært positiv i mine øyne. Keeperplassen er en plass det kan være vanskelig å finne gode alternativer på også, så å selge Opdal for så å satse på at Udjus fortsetter den fine trenden vil i mine øyne være gambling på høyt nivå, ikke at det er noe nytt når det gjelder Brann på overgangsmarkedet.

Nå vet jeg ikke helt hvordan status er angående kontrakter som løper ut, men det må vel være en del salgsobjekter i Branns stall som er overflødig. Sjøhage kan vi vel få noen mill for, Bakke og El Fakiri er vi heller ikke helt avhengige av, og Demba kan vel bringe inn noen millioner han også hvis vi erstatter han med en ny spiss som er mer direkte og målfarlig.

Tobey

Quote from: krakra on October 27, 2008, 19:51:35 PM


Tror det muligens blir for lite kontinuitet i stallen hvis en skal kvitte seg med så mange spillere.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

dudo

Hva faen skal vi med kontinuitet i et lag som ender på 10.-plass?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Hodeløs shopping er for tøser på Londontur, ikke for en seriøs fotballklubb.

Er det noen som husker hvor mye den eneste virkelig kontinuerlige suksessen vi har hatt i Norsk fotball satset på "dobbel dekning" og "back up" for marginalt bedre spillere?

Sikkert ikke, men svaret er; lite.

Foreslår at vi debatterer utifra hva som er nødvendig for å vinne norsk Tippeliga. Hvis vi utvider til 20 lag, 2 nasjonale cuper, omfattende CL spill og utlån av stort sett hele stallen til landslag som dominerer EM og VM kan vi heller se nærmere på handlelistene deres. (Som forøvrig får Harry Redknapp til å framstå som sindig på overgangsmarkedet).
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Om det noensinne er en sesong der vi skal rydde "litt" i skapet så er det etter denne. Om å bytte 3 spillere ut av "førstelaget" og får inn de 4 spillerene vi ikke fikk i de to foregående vinduene er ikke "hodeløs shopping".

Mesteparten av det som forsvinner naturlig nå er vrakgods og bunnslam. Man har vært for snill og sittet for lenge på spillere. Derfor bør man være enda mer "snill" nå og la Fakiri, Bjørnsson og kanskje også Bakke finne seg ny klubb.

revert

Interesse spillere  (synes jeg):
- Abgar Barsom: God venstrekant
- Daniel Fredheim Holm: Kan spille spiss, offensiv midtbane sentralt, til høyre og til venstre. Trenger virkelig et kulturskifte.
- Olivier Karekezi: Kan være spisstypen Brann trenger. Ikke veldig overraskende med 5 mål på 17 starter, men kan ikke være lett å være spiss i et lag som ikke vet hvordan man angriper...
- Teddy Bjarnason: Friskt pust på Lyns ving i år. Kanskje ikke god nok for Spania, England, Italia. Men fransk og nederlansk fotball passer nok denne gutten bra. Må muligens overbevise litt mer før han blir plukket opp av en europeisk klubb.

Henrik8

Enig i at Barsom må være interessant. Han har vært meget god for Fredrikstad i år, og er en spillertype som bør passe godt inn i et Brannlag slik vi ønsker å se det. Er likevel usikker på om det er aktuelt. Fredrikstad har vel økonomi til å selge seg dyrt, og når man ser hvor mye de skulle ha for Wallace (?) er det vel akkurat det de har tenkt til å gjøre. Barsom spiller vel heller ikke på en av de plassene Branns behov er mest prekært.
Kjør over pakket 09`

Ricky

En god venstrekant begynner å bli sånn halvveis prekært.. En av grunnene til at spisskrisen har blitt som den har blitt, er jo at PVM/Solli ikke presterer.

Henrik8

Enig i at det begynner å bli sånn halvveis prekært. All den tid vi har posisjoner hvor det er fullstendig prekært, bør likevel disse prioriteres først. Er det penger etter det er jeg veldig positiv til Barsom.
Kjør over pakket 09`

Xminator

Eneste grunnen til at det er spisskrise i Brann er at vi ikke har spisser. Når vi har spisser kan vi begynne å se på innleggene.

storB

Quote from: Xminator on October 30, 2008, 07:54:52 AM
Eneste grunnen til at det er spisskrise i Brann er at vi ikke har spisser. Når vi har spisser kan vi begynne å se på innleggene.


Det er ikke eneste grunnen. Azar har fått ca 2 halveis gode innlegg å jobbe med i hver kamp han har spillt i høst. Sier seg selv at med 07 klasse over solli og ihvertfall en 5-6 gode innlegg pr kamp så hadde Azar puttet en god del. Til og med dødball som corner har jo vært helt rævva..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Mobben

Stallen 09 slik eg vil den skal se ut:

- Opdal, Udjus, Thorbjørnsen (evt Mohus på bekostning av Thorbjørnsen)

- Dahl, Sævarsson, Siggy, Olli, Azar, Hanstveit, Holmvik, Yaw

- Solli, Austin, Jaiteh, Hassan, Moen, Haugsdal

- Demba, Huseklepp, Ludde, Møvik

INN: Spiss (kanskje 2), midtbanespiller (med offensive ferdigheter)

En kvalitetsspiss står desidert øverst på handlelisten. Det må være en spisstype som liker seg på offsidegrensen og inne i boksen (type Helstad, Sæternes), ettersom både Huseklepp og Demba (som er de to eg ser på som makker til han nye) liker å vandre mye. Håper dessuten Azar bestemmer seg for å satse som spiss. En offensiv type til midten bør også være høyt priortert, en som helst også kan brukes som ving i nødstilfeller. Dersom Hanstveit forsvinner må vi ha inn en ny venstrebeint forsvarsspiller.

UT: Bakke, Winters, Gylfi, Armann, Thwaite, Misje, Guntveit (vondt å si det), Sjøhage, Kannelønning (evt på lån om det skulle være hensiktsmessig)

Gylfi har vist at han har noe å bidra med i enkeltkamper, men så lenge han ikkje tåler kunstgress har han ingenting (!) i norsk fotball å gjøre. Det samme gjelder Bakke, som i tillegg til dette er alt for treig og nonchalant. Armann og Guntveit blir overflødige i stallen, synd med Guntveit som tidvis var strålende i 07.

Om eg får viljen min er eg bra fornøyd med stallen. Hassan får gjennomgå mye her på forumet, men han er i mine øyne en kvalitetsspiller å ha i stallen så lenge han ikkje begynner å klage på for lite spilletid. Ludde er også en fin spiller å ha i stallen, syter aldri og gir alltid alt når han får sjansen. Han har i tillegg holdt seg skadefri lenge no, og det hadde vært spennende å gitt han en ny ettårskontrakt. Forsvaret ser greit ut på papiret, håper bare den nye treneren klarer å få spillerne til å forstå at de ikkje kan "stå" forsvar.

Joggi Bogga

Synes Guntveit har vært ok i år også. Og jeg er sterkt uenig i at han skal ut.

Når en bygger lag som er ment å etablere seg på et visst nivå er et par ting nødvendig. Spillerstallen må være relativt stabil. Man må hente inn en spiller eller to per sesong som i utgp er soleklar førstelagsspiller. I tillegg må man ha en gruppe spillere som kan spille flere posisjoner som kjenner systemene og som har rutine og fartstid i klubben. Det er viktig at disse aksepterer sin status i gruppen. Bakke vil feks ikke kunne være en slik 13 høyest rangerte spiller.

Per idag er Guntveit en slik meget viktig spiller for oss. Når realiteten innhenter en del andre her på forumet som i rørende naivitet har spillt seg ferdig på FM, innser de nok at dobbel dekning hører Liverpool til og at Brann må opptre anderlerdes.

Jeg ser for meg at en ny trener satser på en fast oppstilling ala denne

Oppdal
Høyreback, Bjarnason, Sigurdsson, Hanstveit
Solli, Tijan, Bakke, PVM
Huseklepp, Spiss

Rotasjon:
Holmvik + Guntveit blir nok brukt på flere plasser.
Gylfi + Austin vil bli brukt flere plasser. Tror feks at Austin lett blir høyreback i kniper.
Karadas brukes sikkert foran og bak ved behov.

Finner dette laget flyten med en god trener, så tar vi medalje.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Mick

Quote from: Joggi Bogga on October 30, 2008, 13:16:46 PM
Synes Guntveit har vært ok i år også. Og jeg er sterkt uenig i at han skal ut.

Når en bygger lag som er ment å etablere seg på et visst nivå er et par ting nødvendig. Spillerstallen må være relativt stabil. Man må hente inn en spiller eller to per sesong som i utgp er soleklar førstelagsspiller. I tillegg må man ha en gruppe spillere som kan spille flere posisjoner som kjenner systemene og som har rutine og fartstid i klubben. Det er viktig at disse aksepterer sin status i gruppen.

Per idag er Guntveit en slik meget viktig spiller for oss.


Ja hvorfor skal vi kvitte oss med Guntveit? Vi kjenner godt til hans svakheter, men glemmer fort at han løfter seg veldig mye med resten av laget; i 2007 var han jo i mange kamper helt brilliant. Han er best når han får komme høyt i banen og komme ut på kanten. Han er en viktig spiller i troppen fordi han er trygg og god i mange forskjellige posisjoner, han er ingen Maradonna, men han er en spiller som gjør den jobben han får beskjed om å gjøre. Han kjenner også godt til laget og spillestilen, han syter aldri over å sitte på benken og har et stort Brannhjerte..Spillere som Bjarnason og Guntveit er viktige for kontinuteten, de har også kvaliteter til senere å gå inn og få en trenerrolle i Brann.

Det viktigste for Brann nå er å kvitte seg med en 6-9 spillere, evt noen på utlån også få inn 2-3 kvalitetspillere. Basisen av troppen er god nok, men vi mangler som sagt 2-3 spillere med mer ekstreme ferdigheter. Helst en spiller i hvert ledd, eventuellt en ekstra ung spiss for å få opp konkuransenivået. Vi mangler en god offansiv midtbane som kan være litt playmaker på midtbanen og en spiss som kan score 15 mål eller mer. Skulle gjerne hatt en midtbanespiller eller spiss til som kunne puttet over 10 mål, men det tror at jeg at hvis mine planer skulle følges er Mastercardet til Revheim allerede ganske overtrukket. Spørs om man ikke kan få Demba, Huseklepp eller Gylvi til å putte litt mer.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Hvor mange kamper har Guntveit vert spilleklar i år?

Nixon

Quote from: Xminator on October 30, 2008, 16:09:37 PM
Hvor mange kamper har Guntveit vert spilleklar i år?


Ganske mange tror jeg. Det var en sak om det i avisen at han var skadefri uten å få spille.
Rød makt på Hansa

Mobben

Guntveit er nr 3 i køen på høyrebacken, då er han overflødig der. Han blir nr 3 i køen på venstreback om Hanstveit blir, og då er han overflødig der også. Derfor bør han ut etter min mening. På midten har vi mange som er bedre enn Guntveit. Det er heller ikkje til å stikke under en stol at han har hatt veldig mange skader etter han kom hem igjen.

megleren

Samme hva nummer Guntveit er hvor.. Mer lojal spiller skal man lete lenge etter.. Han bør bli.. Han er ikke brilljant.. Men han gir alt når han får spille..
r og blir et sittesvin på Hansa

storB

Guntveit er en som ikke klager over å sitte på benken eller på tribunen, han setter alltid Brann høyest og han er en ekte bergensgutt. Sportslig så spiller han alltid på det trygge, på venstre som høyre back/midtbane, eller sentralt midtbane. Eneste han ikke spiller er spiss/keeper. En uvurderlig spiller med andre ord, alle lag trenger en slik potet som en kan stole på i en slags evigvarende "back upp# tilstand.

At folk her inne vurderer at han bør få fyken er latterlig..Idioter som spilller fm "litt" for mye..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Henrik8

Veldig så man skulle beskylde andre for å spille for mye FM her inne. Jeg spiller ikke FM i det hele tatt, men er enig i at Guntveits dager som spiller i Brann er ferdig. Jeg er helt enig i at han er lojal, arbeidsom, spiller på det jevne, har mye erfaring fra klubben, og absolutt er en av de triveligste i stallen. Det er likevel etter min mening hverken nok, eller relevant, all den tid han ikke lenger har noe å bidra med sportslig. Slik han er nå, har han ikke lenger det. Da er det lite poeng å ha ham i stallen uten å gi ham spilletid, bare fordi han ikke klager over at han ikke får den nevnte spilletiden. At han ikke klager er ikke grunn til å beholde ham så lenge han ikke oppfyller en funksjon som spiller. Det kan jeg ikke se at han gjør i dag.

Noe helt annet er å gi ham "sparken". Det ville være dårlig behandling av en lojal karakter. Gi ham en stilling i klubben (det har han vel forresten allerede). Behold ham som en ressursperson på de områdene han fortsatt kan være en ressurs. Det er likevel ikke lenger som spiller. At Brann trenger flere folk som Guntveit i forskjellige roller rundt i klubben, og at han kan fylle en rolle der, er det likevel ingen tvil om.

Ett annet generelt moment er at Brann vanskelig kan hevde seg som topplag hvis man skal få være i stallen bare fordi man er "kjekk og grei". Det finnes mange hyggelige folk, uten at disse er kompetente til å bidra til å bringe suksess til Bergen. Da må man skille fag og person, og på en profesjonell måte informere personen om at han er en trivelig og hardtarbeidende fyr, men dessverre ikke lever opp til kravene som stilles, og derfor må finne seg noe annet å gjøre.
Kjør over pakket 09`

storB

Begrunner ikke mitt forsvar av Guntveit med at han er "kjekk og grei", men ser en på bl.a. kampen hans mot TIL så var han en av de bedre(minst dårlige om du vill) på Brann laget. Føler han faller litt i Bjarnason kategorien også, der han kan dele rutinen sin med de yngre spillerne på laget. Men skal den varslede ryddesjauen finne sted i vinter, så håper eg at ihvertfall Bjørnson og Fakiri ryker til før han...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Fabregas

Iom at vi sliter litt med penger må det ikke bare gjøres kloke kjøp men også kloke salg. Spillere jeg da tenker på er Opdal(Synes min. 10 mill er rimelig), Fakiri(En 5-7mill), Sigurdsson(15-20mill, Brøndby skulle ganske nylig være interessert). Er disse prognosene nogenlunde riktige(Og vi får vel alle disse pengene selv!?) får vi inn 30-37mill. men laget blir jo selvsagt og svekket. Her kommer knepet inn: Vi lokker bunnsolide spillere uten kontrakt med god lønn og bra sjanse for førstelagsspill, får vi inn Sokolowski og Gustafsson har vi erstattet to solide spillere på en god måte samtidig som vi har tjent penger. Sigurdsson er ikke like enkel å erstatte men det kan jo og være aktuelt å la han bli. Her kan det jo og være aktuelt å dra inn Hanstveit som neppe får spille på backen, noe som igjen vel gir oss et behov for en venstrebeint spiller som kan spille beck og kant.

Noe som hvertfall er HELT SIKKERT: Vi trenger en spiss med scoringsgaranti, mulig vil det koste 5 millioner, mulig vil det koste 15millioner, det må vi bare ha.


olebrann3

en scoringsgaranti er sikkert dyrere en det også, fakiri får vi maks 3 mill for. Vist vi er heldige så eier vi kanskje opdal og siggurdson selv vist ikke så må vi dele pengene med hardball.

dessuten hÃ¥per eg ikke vi selger  siggurdson. og eg tror opdal er tilbake neste Ã¥r alla 2007 sesongen. hÃ¥per ogsÃ¥ vi ser etter bedre spillere en sokolowski.

selger vi Demba for 5 mill, solli 5 mill, armann 100000, bakke 3 mill, da har vi 13 mill om vi ikke må dele de.. men samtidig er vi blitt forsterket bare med å selge de

Henrik8

Det er utopi å tro at vi får 5-7 millioner for El Fakiri. Det er blitt lagt merke til i fotballnorge hvor dårlig han har vært i år. En godkjent omgang mot Stabæk hjelper ikke. Jeg tror maks vi får 2-3 millioner, da er vi heldige.

I tillegg eier vel Hardball andel av Opdal?
Kjør over pakket 09`

Alexåsane

Jeg mener ihvertfall at Tijan bør spille fast sentralt på midten! Beste sentrale midtbane spilleren vi har i dag, sammen med Austin.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Henki

Forhåpentligvis kan vi i 2009 få se noen lokale og unge spillere som tar steget opp. Amankwah viste noen tendenser i år, forhåpentligvis fortsetter han trenden. Og kanskje er Møvik moden for litt mer spill på a-laget neste år?
Ballen skal fremover!

Mobben

Quote from: Alexåsane on November 03, 2008, 15:09:39 PM
Jeg mener ihvertfall at Tijan bør spille fast sentralt på midten! Beste sentrale midtbane spilleren vi har i dag, sammen med Austin.


Kunne ikkje vært mer enig! Syns synd på han i år, spesielt i UEFA-cupen. Blir for dumt at "navn" skal holde vår beste midtbanespiller, som har fremtiden foran seg, på benken.

krakra

November 03, 2008, 18:12:40 PM #134 Last Edit: November 03, 2008, 18:15:00 PM by krakra
Føler at Jaiteh for ufortjent mye skryt for Ã¥ være ærlig. Definitivt et enormt talent med en stor fremtid foran seg,  men sÃ¥ fantastisk er han da ikke pdd. Hadde en god periode og fikk endel tillit, men kom sÃ¥ inn i en alldeles forferdelig periode som gjorde at han mistet plassen. Burde stÃ¥tt foran Fakiri i køen, Bakke og nÃ¥r han plutselig ble elendig, men Austin og Gylfi har vært bedre i sine kamper.

Møvik bør få flere sjangser til neste år hvis han blir i Brann. Spørsmålet er dog om det er bra for ham å spille regelmessig i 3. div med enkelte innhopp i TL, eller om han bør leies ut til en 2./dårlig 1. divisjonsklubb hvor han kan få mer spilletid på et høyere nivå. Yaw bør man også ta en vurdering rundt, han er vel 20/21 år? Da kan han ikke slite benken i Brann. Enten så bestemmer man seg for at han skal satses på i Brann til neste år eller så må han leies ut.

Men det er en vurdering treneren får ta.

blubbin

NÃ¥r det gjelder keeperplassen er det mulig man trenger en ny førstekeeper.  Det vel liten tvil hvordan rangeringen er blant de tre som er her nÃ¥:

Førstekeeper: Udjus
Andrekeeper: Thorbjørnsen
Tredjekeeper: Opdal

Brann_copper

November 03, 2008, 18:37:21 PM #136 Last Edit: November 03, 2008, 18:54:59 PM by Brann_copper
Med Sandstø på benken ser trolig førstelaget til Brann ut som følger til neste år:

Opdal

Sigurdsson - Bakke - Yaw - Bjarnason

Guntveit - Jaiteh - Einarsson . Hanstveit

Azar - Bjørnsson

Det skulle ihvertfall være defensivt og fysisk sterkt nok.

Korrigert en smule
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Klaus_Brann

Selv med Sandstø på benken vil det være vanskelig å spille med to Bjørnsson'er og en Oppdal...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_copper

Quote from: Klaus_Brann on November 03, 2008, 18:42:06 PM
Selv med Sandstø på benken vil det være vanskelig å spille med to Bjørnsson'er og en Oppdal...



si ikke det..... det finnes vel en bjørnson til der ute og sikkert en oppdal som liker å stå i mål.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Tobey

Quote from: blubbin on November 03, 2008, 18:16:09 PM
NÃ¥r det gjelder keeperplassen er det mulig man trenger en ny førstekeeper.  Det vel liten tvil hvordan rangeringen er blant de tre som er her nÃ¥:

Førstekeeper: Udjus
Andrekeeper: Thorbjørnsen
Tredjekeeper: Opdal



Blir vel litt lett å sparke ut Opdal ettersom han var halvskadet hele sesongen. Etter min mening er en Opdal på sitt beste førstevalget i mål.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Langhår

En Opdal i form er norges beste keeper. Kommer han seg igjennom skadeperioden og kan stille trent og klar til sesongen 2009 har vi en matchvinner på keeperplassen. Udjus er et glimrende andrevalg. Skulle Opdal få problemer med hensyn til skaden så kan man begynne å se på forsterkninger bakerst. Udjus holder godt tippeliganivå og har overrasket positivt. Et annet alternativ er Ramovic som er på jakt etter ny klubb.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Brann_copper

Hva med han Helstad-kopien fra Australia som vi testet i fjor?? Nathan Burns var det vel?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

TheRock

Etter at han ble funnet for lett her i Bergen kom småklubben AEK Athen og plukket han opp for å være snill.

Klaus_Brann

Hvor han har "spilt" på midtbanen, og ikke har spilt en eneste kamp, og heller ikke scoret et eneste mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: blubbin on November 03, 2008, 18:16:09 PM
Når det gjelder keeperplassen er det mulig man trenger en ny førstekeeper.  Det vel liten tvil hvordan rangeringen er blant de tre som er her nå:

Førstekeeper: Udjus
Andrekeeper: Thorbjørnsen
Tredjekeeper: Opdal



Ta deg en pille! Opdal holder landslagsklasse, og er den beste keeperen i både Brann og Norge når han er skadefri! De to andre har enda langt igjen før de har vist det samme!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: krakra on November 03, 2008, 18:12:40 PM
Føler at Jaiteh for ufortjent mye skryt for Ã¥ være ærlig. Definitivt et enormt talent med en stor fremtid foran seg,  men sÃ¥ fantastisk er han da ikke pdd. Hadde en god periode og fikk endel tillit, men kom sÃ¥ inn i en alldeles forferdelig periode som gjorde at han mistet plassen. Burde stÃ¥tt foran Fakiri i køen, Bakke og nÃ¥r han plutselig ble elendig, men Austin og Gylfi har vært bedre i sine kamper.

Møvik bør få flere sjangser til neste år hvis han blir i Brann. Spørsmålet er dog om det er bra for ham å spille regelmessig i 3. div med enkelte innhopp i TL, eller om han bør leies ut til en 2./dårlig 1. divisjonsklubb hvor han kan få mer spilletid på et høyere nivå. Yaw bør man også ta en vurdering rundt, han er vel 20/21 år? Da kan han ikke slite benken i Brann. Enten så bestemmer man seg for at han skal satses på i Brann til neste år eller så må han leies ut.

Men det er en vurdering treneren får ta.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Håpar trenaren snart kjem på plass slikat RBH får tid til å henta nokre nye spelarar også.
Me har nemleg behov for mange offensive spelarar.

Slik bør laget bli 2009:

                                 Opdal
                         (Udjus, Torbjørnsen)

Sævarsson            Karadas     Sigurdsson        Holmvik
(Dahl)                  (Yaw)       (Bjarnason)       (Hanstveit)

                                   Austin
                                   (jaiteh)
Huseklepp                                                  Vaagan Moen
(Solli)                                                         (Guntveit)
                                  Ny spelar1
                                  (Einarsson)

                   Ny spelar2                       Ny spelar3
                   (Møvik)    ((Ludde))          (demba)

Ny spelar1: Offensiv kreativ teknisk god målfarleg offensiv midtbanespelar, type Zajic, Fredheim-Holm, Sappara, Knarvik
ny spelar2 og 3: MÃ¥lfarlege spissar, gode avsluttaregenskapar, gjerne med fart og god teknikk, type Moldskred, Trond Olsen, Mota, Nannskog

Eg meiner stallen gjerne kan bestÃ¥ av litt fleire enn 22 spelarar.  Bør ha 3 keeperar, har jo vist seg at vÃ¥re er utsatt for skade, og me har 3 gode, like godt Ã¥ behalda alle.  Ein skadefri Opdal i form er det soleklare 1.valg.  5 spissar, nye spissar kan vera litt bingo, om dei leverer, Demba! Lurt dÃ¥ Ã¥ ha ein ekstra eller 2 i bakhand.  AltsÃ¥ 2 nye, beholder Demba som bør fÃ¥ ny sjanse hos ny trenar, om han blir selt sÃ¥ mÃ¥ 3 snye pissar kjøpast.  Skal Demba seljast sÃ¥ skal det ikkje vera til gjebort-pris.  Møvik fÃ¥r fleire kampar som innbyttar i 09.  Ludde kan gjerne behaldast pÃ¥ halvtÃ¥rskontrakt med lÃ¥g løn.

Karadas gÃ¥r inn som midtstoppar permanent.  Han er for stillestÃ¥ande som spiss.  Typisk dødball-spiss, og det kan han gjera frÃ¥ midtstopparposisjon.  Syns han hadde fleire gode kampar som midtstoppar i vÃ¥r.  Begynnte Ã¥ bli dÃ¥rleg dÃ¥ han vart flytta att og fram.

Huseklepp er best pÃ¥ kant.  Kan nok ogsÃ¥ vera spiss, men føler han gjer best nytte pÃ¥ kant.  Guntveit er skadefri og held fint ein sesong til.  Bjarason held og fint ein sesong til.  Tippar Hanstveit fornyar og kan kjempa om plass med Holmvik.  Tippar ogsÃ¥ me fÃ¥r Austin permanent.  han er best som defansiv sentral.

Spelarar som skal ut:
Bakke (til Sogndal om dei rykker opp)
Bjørnsson
Fakiri (til Lyn?)
Kannelønning (betre for han å gå tilbake til Stord i 2.div enn å spela for Brann2 i 3.div, utlån?)
Twaithe (Usikker på kor han står, kan eventuellt kallast tilbake frå utlån om Hanstvet vel å gå)
Sjøhage (usikker kor han står, bør vel leigast vidare ut, eller har me selt han???)
Ludde (kan eventuellt få halvtårskontrakt med låg løn for å visa seg fram for ny trenar)

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article122140.ece

Brann skal legge mye av treningen på kunstig underlag i vinter slik at de skal stå best mulig rustet til kunstgress- krigen neste år. Holder Aafk seg i TL, så vil det være hele 6 lag som har kunstgressbaner! Noe sier meg at Bakke med flere ikke kommer til å like dette noe særlig...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Castro

Konsentrasjonen er rettet mot neste sesong.



http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7008
Byen blant de syv fjell: VÃ¥rt eget lille land! Du vet at, vi e fra Bergen, vi e Sportsklubben Brann!

Doffen85

Vi får håpe vi får inn en trener som sender Bakke ut av klubben!

Go Up