• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Bodø/Glimt - Brann 3-1

Started by thesevs, August 31, 2008, 18:55:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Men det er vel ingenting som hindrer ham i å sette innpå spillere som løper?
Sævarsson løper.. Austin løper.. Jaiteh løper..

I alle tilfelle er vi svært heldige som ikke får både fem og seks i trynet i dag. Her snakker vi tverrliggerskudd, annullert scoring, snytt for soleklar straffe, upresset skudd fra 4 meters hold rett på en i utgangspunktet sjanseløs Opdal, og en rekke cornere og dødballer hvor umarkerte Glimt-spillere stod i kø for å score.

michael collins

Quote from: eivhelle on August 31, 2008, 20:37:15 PM
Det som er irriterende med kampen i dag er at Brann taper kampen i en periode der vi er i ferd med å ta over initiativet. Glimt skaper lite farligheter i andre omgang og straffer oss med kontringer når Brann angriper med mange spillere. .


Jeg håper Mjelde visste mer om hvordan Glimt spiller enn du gjør. Det er nøyaktig på den måten Glimt vinner sine kamper. De ligger med ti mann bak ballen omkring egen 16-meter 95 % av tiden, og kjører kontringer med fullt trykk 4-6 ganger i løpet av en kamp. Når man bare ser scoringene og de beste sjansene på TV virker det som om de spiller flott fotball. Ser man hele kampen oppdager man at de spiller ultrafeig fotball, og til og med på hjemmebane. Bodøpublikumet er det eneste i landet som ikke skammer seg over å se sitt eget lag forsvare seg til seier.
Tromsø IL: Nord-Norges stolthet

krakra

Hvis Mjelde er tøff nok kan han faktisk avle frem et nogenlunde arbeidsvillig lag til neste kamp.


------- Opdal ----
Birkir - Siggy - Bjørnsson - Hanstveit
Solli - Austin Gylfi  Jaiteh - Huseklepp
                Ludde

Xminator

Det mest tidige med kampen var at hjemmepublikum JUBLET når Tromsø utlignet til 3-3 mot Lyn. Det ville jo vært som om vi skulle jublet over at Viking fikk med seg poeng i medaljekampen vi selv var innblandet i...

smaalanda

Samme hjemmepublikummet som har utkledd som klovner. Når du frivillig har på deg klovekostyme på kamp er dette bare en brøkdel av hva en kan forvente. Banner toppen selvsagt hele driten.
KMO!!!

Rad 22

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 31, 2008, 20:30:58 PM
Quote
Akkurat den er det ikke vanskelig å være enig i, og da han småjogget hjem på 3-1 (eller var det 2-1) da måtte jeg nesten klype meg i armen. På grensen til respektløst.


Akkurat den hugsar eg og ja. Følgte Hassan på skjermen og er totalt uinteressert i å prøve å komme opp i mann eller evt følge han som er på veg forbi han. Fyren er så ubegripelig lat og elendig at han ikkje hadde verken komt inn på Fyllingen eller Nest Sotra. Kanskje Austevoll, men truleg ikkje.


For ikke å snakke om 1-1 målet hvor Hassan totalt glipper markeringen på Runar Berg. Skal ikke være mulig på dette nivået å være så passiv. 

viks

At ikke vår raskeste spiller Sævarsson starter på backen mot tippeligaens raskeste ving Trond Olsen er for meg en gåte.. Har nesten litt medfølelse for Bjørn Dahl.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

nummer9

Fikk med meg B/Gs bløtekakemarkering av sikret plass med nå 31 poeng. Nå forventer jeg at Brann legger om årets mål til noe realistisk, nemlig å få 31 poeng slik at en holder seg unna nedrykkskrigen. Da forventer jeg også en bløtekakemarkering, nemlig bløtekake til den nette sum av 16 millioner servert på festplassen.

smaalanda

Bløtekake i trynet på hele administrasjonen hadde ikke vært å forakte.
KMO!!!

Ricky

Hvor har Bergen Bløtkakebrigade tatt veien?

Klaus_Brann

Quote from: viks on September 01, 2008, 08:56:40 AM
At ikke vår raskeste spiller Sævarsson starter på backen mot tippeligaens raskeste ving Trond Olsen er for meg en gåte.. Har nesten litt medfølelse for Bjørn Dahl.


Jepp, den er grådig grei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: michael collins on August 31, 2008, 22:57:02 PM
Quote from: eivhelle on August 31, 2008, 20:37:15 PM
Det som er irriterende med kampen i dag er at Brann taper kampen i en periode der vi er i ferd med å ta over initiativet. Glimt skaper lite farligheter i andre omgang og straffer oss med kontringer når Brann angriper med mange spillere. .


Jeg håper Mjelde visste mer om hvordan Glimt spiller enn du gjør. Det er nøyaktig på den måten Glimt vinner sine kamper. De ligger med ti mann bak ballen omkring egen 16-meter 95 % av tiden, og kjører kontringer med fullt trykk 4-6 ganger i løpet av en kamp. Når man bare ser scoringene og de beste sjansene på TV virker det som om de spiller flott fotball. Ser man hele kampen oppdager man at de spiller ultrafeig fotball, og til og med på hjemmebane. Bodøpublikumet er det eneste i landet som ikke skammer seg over å se sitt eget lag forsvare seg til seier.


Hvor er det egentlig jeg har gitt uttrykk for å ikke vite hvordan Glimt spiller.

Hele poenget mitt var at Glimt er et kontringslag og da må en for all del avslutte angrepene og ikke rote bort ballen unødig.

Utmedsnolken

Quote from: Ricky on September 01, 2008, 11:09:13 AM
Hvor har Bergen Bløtkakebrigade tatt veien?


Toro har nok noen tusener kaker igjen fra sist Brannstunt, så det er bare å trykke ny emballasje; "Vi holdt oss i Tippeligaen 2008, røk tidlig ut i cupen og gjorde det respektabelt i Marseille, men har ikke mye håp foran Deportivo-kaken!"
"og der snubler Sæternes igjen"

feitarobin

Synest brann opptrådde feigt, vi var redde for lille bodø glimt, hadde en prat med Ivar Hoff etter kampen og han sa at han synest mjelde leker mor theresa, han skjønner ikke hvorfor så god spiller som Bakke får fri i fra å spille kunstgress kamper, og er helt fullstendig enig i den utalelsen der.. Og Djemba er en kjempe FLOPP. Er faktisk flau over Djemba som spiller sånn som han gjør.
Hassan er støttepassningens far, uansett så blir det støtte passinger, kunstgress er mye enklere å spille på enn naturgress, banen er jevn hele tiden, er mye enklere å få fart i kulen og spille med få touch og være bevegelig, brann var det helt motsatte i går, de var passive, førte ballen alt for ofte og kom oppi unødige situasjoner. Bodø Glimt har skjønt hvordan man skal spille på kunstgress de har knekt koden og derfor er Bodø Glimt høyere oppe enn brann. Grunnen kan selvfølgelig være at de spiller på Kunsgress.

Tenk neste sesong, Odd rykker opp mest sannsynilg, de har kunstgress, Stabæk får kunstgress. og fra før av har vi Tromsø,
Godset,Bodø Glimt og Aalesund. Det vil si at da får vi 6 borte kamper neste år med kunstgress.
Brann spillere kan ikke ha kunstgress klausuler i kontrakten sin da, hvor er mentaliteten med å blø for drakten?

dudo

Selv er jeg flau over at folk ikke vet hva spillerne våre heter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

KMO!!!

Northside

En annen ting. Hva var det hun NFF-tøsen maste om i pausen av kampen?

Familiedag, noe NFF satset på hos alle klubber fremover. Alle klubber burde også ha en maskott, det ville kanskje bli obligatorisk.

Og dette kommer ikke fra en tøs med jobb i barnehage, men i Norges Fotballforbund!

Skandale! (noen som har link til saken?)

thesevs

Quote from: Northside on September 01, 2008, 19:14:23 PM
En annen ting. Hva var det hun NFF-tøsen maste om i pausen av kampen?

Familiedag, noe NFF satset på hos alle klubber fremover. Alle klubber burde også ha en maskott, det ville kanskje bli obligatorisk.

Og dette kommer ikke fra en tøs med jobb i barnehage, men i Norges Fotballforbund!

Skandale! (noen som har link til saken?)


På TV2 Zebra, Matchball Mandag, kommer det et innslag om maskoter i fotball.. kanskje de sier noe om det du nevner..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

nummer9

At Bakke skal slippe kunstgress er vel ikke for å være snill, men rett å slett fordi han ikke skal slå opp skder. Dette er det Branns medisinske apparat som har bestemt. At feitarobin og Hoff har mere medisinks ekspertise og innsikt i Bakkes problemer enn Branns eget medisinske apparat ser jeg på som heller lite trolig.

At Brann på den andre siden satser såpass mye på en spiller som ikke tåler kunstgress er en helt annen sak...

Cirkus Arnardo

Quote from: michael collins on August 31, 2008, 22:57:02 PM
Quote from: eivhelle on August 31, 2008, 20:37:15 PM
Det som er irriterende med kampen i dag er at Brann taper kampen i en periode der vi er i ferd med å ta over initiativet. Glimt skaper lite farligheter i andre omgang og straffer oss med kontringer når Brann angriper med mange spillere. .


Jeg håper Mjelde visste mer om hvordan Glimt spiller enn du gjør. Det er nøyaktig på den måten Glimt vinner sine kamper. De ligger med ti mann bak ballen omkring egen 16-meter 95 % av tiden, og kjører kontringer med fullt trykk 4-6 ganger i løpet av en kamp. Når man bare ser scoringene og de beste sjansene på TV virker det som om de spiller flott fotball. Ser man hele kampen oppdager man at de spiller ultrafeig fotball, og til og med på hjemmebane. Bodøpublikumet er det eneste i landet som ikke skammer seg over å se sitt eget lag forsvare seg til seier.
Oi! Ser flatlusa michael collins fra Tromsø er ute og sprer sitt glade budskap om rivalen Glimt. ;D Stikk heller "kjeppen" din ned i "transtampen", lille collinsgutt, og se om du kan tilegne deg noe som helst fotballkunnskap der. Må nesten være fra "Murmansk", for i det hele tatt ha fantasi til å gulpe opp så mye skittsnakk!

storB

og der har en glimt supporter forvillet seg inn på vårt forum!!Skal si det e rivalisering ute å går her..om å gjøre å være størst same i Finnmark?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Hvordan er det mulig at det ble jubel på Aspmyra da speaker annonserte at TIL hadde utlignet mot Lyn? Kan nordfrafolket forklare det?
Legg ned hele klubben!

thesevs

Jeg hørte i hvertfall jubel gjennom tv-skjermen. Trodde Glimt-fansen hatet TIL...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krakra

Quote from: krøvel vellevold on September 02, 2008, 09:59:20 AM
Hvordan er det mulig at det ble jubel på Aspmyra da speaker annonserte at TIL hadde utlignet mot Lyn? Kan nordfrafolket forklare det?
Det har kanskje noe med at de ønsker å passere Lyn på tabellen..

Aspmyra

Poengdeling var nok det beste alt. for oss ja :)
odø/Glimt førr evig!

Go Up