• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Europa-kamper og tilskuertall

Started by Northside, August 28, 2008, 16:32:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Etter kampen mot OM har jeg virkelig begynt å lure på hvorfor UEFA og CL-kamper ikke er av større interesse her i Bergen og resten av Norge.

Hvorfor reiser vi flere tusen supportere Norge rundt hver annen uke, menst mot lag utenfor Norges grenser så stiller vi med 20-250 mann (ser man bort ifra Everton).

Fatter ikke Brann supportere hva disse kampene egentlig betyr? Er ikke folk klar over hvilken prestasjon det ville vært å nå gruppespillet i CL? Er ikke folk klar over alle pengene og hva det vil bety for Brann å nå langt i disse to turneringene?

Vi ser det samme på hjemmebane. Mot noen av Europas størte lag kommer det kun rundt 10 000. Mot tippeligaens dårligste lag kommer det 17 000 mennesker. Hvor er logikken?

Er det kun i Bergen det er slik, eller sliter Engen og RBK med det samme? Tenker da spesielt på bortefølget.
Nesten alle andre klubber rundt i Europa tar UEFA og CL-kamper utrolig seriøst og reiser ofte med store grupper supportere. På hjemmebane er det også disse kampene som virkelig koster støv av de minst ubrukte setene.

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

Nå har vel ikke trådstarter vært på noen av de to bortekampene så langt i år. Men han om det...

Ellers er Ferguson selvsagt inne på noe. Men tilstanden til Brann har også mye å si. Hadde vi ligget på gullplass i TL og hatt et fungerende lag (med spisser som skårte mål) ville helt sikkert flyene til Frankrike vært fullere denne uken. Det tror jeg faktisk er den viktigste grunnen.
Rød makt på Hansa

abe78

August 28, 2008, 20:10:32 PM #3 Last Edit: August 28, 2008, 20:12:57 PM by abe78
Jeg tror en god del var i boks med tanke på å reise til frankrike eller ikke. Mot Ventspils var det sikkert ikke så mange. Mange faktorer gjør at de fleste ikke velger å reise og jeg tror Brann sin form har mye å si.

Når det kommer til hjemmekamper så tror jeg rett og slett at mange vegrer seg for alt "styret" med å skaffe billetter og komme seg til og fra stadion. Kampene går nesten alltid på TV og sofaen frister. Man skal uansett se Brann neste søndag på stadion likevel.

Dette sier ganske mye om supporterene, men bildet er ikke helt svart. TV-tallene er av og til nesten syke og vitner om et enormt potensial. Dette sier like mye om stadion, billettsystem og arrangement. Brann har gjort en god jobb de siste årene, men det er forsatt veldig mye å gå på. Jeg synes det er for mye rot med billettsystemet. Et forbanna godt eksempel er når overføring til sesongkort ikke virker og flere hundre må stå i kø for å få ut papirbilletter. Idéelt sett burde det vært slik at Brann sendte en SMS om du er interessert i billettene. Om du svarer bekreftende vil billettene bli lagt til sesongkortet\brannkortet ditt.

Hva skjedde med dette systemet mon tro?
http://www.mobilemonday.net/news/paperless-tickets-via-wireless
.og husk!


Spelaren

Brann sin europatradisjon er i sin spede begynnelse, fleire hauster med gruppespel i UEFA eller CL vil nok borge for vekst i europaoppmøtet!
Gå av.

KEO

Nu kør vi!

Go Up