• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

4-3-3

Started by Heispassasjer, August 27, 2008, 22:17:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Heispassasjer

Nå som vi ikke har Thorstein lenger foreslår eg at vi legger om spillestilen til 4-3-3. Demba og Azar passer ikke sammen på topp.

Jeg kunne tenkt meg noe ala denne oppstillingen:

------------------------------------------------------------Oppdal-----------------------------------------------------------------

-------------Bjørn Dahl--------------------Siggurdson--------Bjarnason----------------Hanstveit-------------------------


---------------------------Solli-----------------------------Bakke----------------------Jaiteh------------------------------------



---------Ludvigsen---------------------------------------Demba-------------------------------Huseklepp--------------------




Jeg bare vet at Brann kunne ha gjort det bedre viss vi hadde lagt om spillestilen littegrann. Syns at Mjelde og Brann har kjørt seg fast med 4-4-2 og den desperate jakten etter en bakromspiss som skal løse alle problemene.
Gi Ludvigsen spilletid og han vil blomstre

dudo

Mye enig, men etter den siste tids frustrasjoner kunne jeg vært fristet til å sette Jaiteh som anker i den midtre treeren, med Solli og PVM som indreløpere. Om vi ikke legger om for godt ville det være greit å ha på repertoaret.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Veldig enig, og mener at Jaithe eller Hassan burde tatt sentrale midtbanen. Det som er viktig er spillere som kan være flinke å slå de riktige og kjappe passningene fra sentralen. PVM og Solli har en enorm løpskapasitet og ville være perfekte indreløpere.
Brannsupporter.

Spelaren

Sålenge det forekommer dobling på kant, og at kondisjonen er såpass høg at folk klarer å omstille seg frå angrep til forsvar og vice versa, så er formasjonen mindre viktig. Men eg er enig i at eit heilhjerta forsøk på 4-3-3 kan ha noko for seg, all den tid det er tydeleg at dagens formasjon ikkje er perfekt. Men bevares, det finnes fleire varianter. Me har jo også hatt diverse hell med 4-1-2-1-2 eller kva den diamanten kalles. Trikset er å dele formasjonen opp i såpass mange ledd at dommeren ikkje merker at summen overstiger 11.
Gå av.

krakra

---------- Opdal -------
Dahl - Siggy - Ollie - Hanstveit
------------ Jaiteh - Bakke
-------------- Demba-------
Ludde ---------------- Huseklepp
--------------- Karadas ---------- (Når Karadas er frisk.

Markmus

Er faktisk ganske enig med krakra ang. Dembas posisjon. Han passer rett og slett ikke helt på topp. Tror han har veldig godt av å ligge litt lengre ned og fyre av langskudd (som er det eneste han kan). Når han kom til Brann var det langskuddene jeg gledet meg til, men disse føler jeg har uteblitt i stor grad.
Ka du ve?

krakra

Problemet er bare at veken Ludde eller Huseklepp holder i 90min. Ludde klarer vel knapt en omgang, og Huseklepp går sur midtveis i 2. omgang

KEO

Quote from: krakra on August 27, 2008, 23:29:14 PM
Problemet er bare at veken Ludde eller Huseklepp holder i 90min. Ludde klarer vel knapt en omgang, og
Huseklepp går sur midtveis i 2. omgang


Så du mener at husekleppen gikk sur i 2 omg i går da?? 
Nu kør vi!

Fez

En ting er sikkert. Det blir ikke kjøpt inn spillere som er inneforstått med systemet som skal spilles, les: Demba.
Skal man spille en formasjon, så bør man handle spillere som ikke bare KAN spille den formasjonen, men som helst er rendyrket i en posisjon i gjeldende formasjon.

Derfor tror eg at Demba nesten aldri (bank i bordet) kommer til å slå skikkelig an i Brann så lenge det tviholdes på 4-4-2. Han er type spiss som passer en annen spillestil og formasjon.

No er ikke eg helt oppdatert, men hvilken formasjon spilte Leeds i når Bakke og Gylfi var der?

Heispassasjer

Quote from: dudo on August 27, 2008, 23:02:49 PM
Mye enig, men etter den siste tids frustrasjoner kunne jeg vært fristet til å sette Jaiteh som anker i den midtre treeren, med Solli og PVM som indreløpere. Om vi ikke legger om for godt ville det være greit å ha på repertoaret.


Ja vi har løpsterke spillere i Solli og PVM, de er gode boks til boks spillere begge to. Syns også PVM ikke har svart til forventningene på venstrekanten i år. Både Solli og PVM har spilt inne sentralt på midtbanen og så vidt jeg husker så var det med suksess. Så har vi spillere som Jaiteh, Bakke og Fakiri som kan være anker på midten, kanskje også Einarson for den del.

Syns 4-3-3 kunne vært spennende å prøve siden vi har hurtige og gode vingspillere i Huseklepp, Ludvigsen og Sævarson.
Det hadde jo ikke skadet å prøve? Tror også at Demba hadde kommet mer til sin rett som oppspillspunkt med ryggen mot mål(som han som oftest er ) og hadde da hatt mulighet til å sette opp vingene bedre enn i 4-4-2

macbear7

PVM er ikke midtbanespiller.. BACK!...

---------------------Opdal-----------------------
Sæverson-----ørn1-----ørn2-----------PVM
----------Jaiteh-----Bakke----Solli-------------
----Huseklepp-----Karadas----------Winters
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

peteE

4-3-3 med PVM og Solli som indreløpere er noe jeg lenge har ønsket vi skulle prøvd, IALLEFALL nå som Helstad som kun klarer å score med en partner er vekke.

Macavoy

Jeg har i alle år vært motstander av 4-3-3 formasjonen. I "feile hender" kan denne taktikken være mord på alt jeg mener fotball er! Når det er sagt så gjør skadesituasjonen og den totale mangel på innkommende spisser at jeg nesten mener Brann bør spille slik :o

....og yes, nesten navnebror. PVM ER BACK!! Offensiv moderne sideBACK!
Quote from: macbear7 on August 28, 2008, 20:39:58 PM
PVM er ikke midtbanespiller.. BACK!...
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

JanBanan



Heispassasjer

Leste i BA her at Mjelde vurderer en formasjonsendring og at de trenger ikke tviholde på 4-4-2 som Brann har spilt bra og er godt innarbeidet. Men når vi har mistet viktige spillere som Andresen og Helstad så er det kanskje på tide og sitte seg ned å se hvilke spillertyper vi har og legge opp taktikken etter det.
Vi har jo som kjent ikke gjort det bra i 4-4-2 formasjonen i det siste, der det offensive spillet som kjennetegnet Brann i de 2 foregående sesongene er totalt fraværende.

Det som da MIM vurderer som kan bli aktuelt er en 4-3-1-2 formasjon der jeg regner regner med at Njogu er tiltenkt rollen som hengende spiss, hvis ikke han finner ut at Rudolf er som skapt for den rollen da med sin store rekkevidde?

I en 4-3-1-2 kan jeg tenke meg et Brannlag som ser sånn ut:

----------------------------------------------------------------Oppdal/Thorbjørnsen---------------------------------------------------------------


--------Sævarsson/(Dahl til nød)--------Sigurdsson/Karadas------------Bjarnason/Hanstveit----------Hanstveit/(Holmvik fra 09)--


----------------------------------Solli/Jaiteh--------------------Bakke/Rudolf--------------------PVM/Jaiteh--------------------------------------


-------------------------------------------------------------Demba/Einarsson/Rudolf--------------------------------------------------------------

--------------------------------Ludvigsen----------------------------------------------------------------Huseklepp---------------------------------

Go Up