• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Knut Langeland - bergensernes talsmann #1

Started by Ricky, August 27, 2003, 01:31:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Ja, nå har han tatt fjæren og blekket fatt igjen, og kommet med følgende oppgulp:

Unødvendig Rosenborg-sorti

To dager etter at Brann satte Bergen på hodet med storspill og 6-1-seier i lokaloppgjøret mot Sogndal, kan det passe å sette prestasjonen i perspektiv.

Bergen Sin Gutt

Hva pokker er dette for noe møkkapreik? Hvordan kan én person sitte å bestemme at alle i Norge liker RBK når de spiller i CL? Personlig kjenner jeg ingen.

|Netti|

Der har Bergen ein stk trønder å bli kvitt!

Umiddelbart!

Bekkalokket

"Kanskje må de kjøpe en Brann-spiller for å klare det igjen, men selv det er en mesterliga-høst med Rosenborg verdt."

Mannen fortjener kless! Intet mindre!

Christian

Hør hør!

No viser det seg at alt faktisk er bra med at RBK ryker ut. I følge rosenborgspillerne selv (tror det var Strand) scorer RBK og Norge flere UEFA poeng på å slå Latviske lag i UEFA-cup'en enn på å spille uavgjort mot Real Madrid og Man U.

Dermed er det mulig at den rasjonelle delen av meg vil hÃ¥pe RBK gjør det bra i UEFA cupen. Brannsupporteren i meg blir det værre med. Funker rett og slett ikkje Ã¥ holde med trønderne. Følelesene gÃ¥r alltid andre veien. Og bra er det  :twisted:

KennethS

K.L som bare slenger dirtt om Brann og ingen kan huske kan si ett positivt ord om Brann, klarte den utrolige bragden i BT og si "det e dette vi har sagt hele tiden" når Brann vinner 6-1 mot sogndal, akkurat som BT (møkkavis) har sagt hele tiden at Brann kommer til og snu så jævlig og feie alle bønder av banen, BT e vel den eneste Bergensavisen som går rundt og håper at Brann rykker ned.
tå på Brann

Geir

Kjære Knut Langeland!!

Hvorfor flytter du ikke likegodt til trønælagen med en gang da. Du får sikkert jobb i adresseavisa, og bergenserne blir kvitt et irritasjonsmoment av de sjeldne
:twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
ndelig SERIEMESTER

Gina

Noen som leste Aleksander Osdals parodi på han for et par den 12. manner siden? Det var genialt. Tar Klyse Langeland på kornet!
ina

Ricky

I og med at Brann for øyeblikket er BEDRE enn Rosenborg (både på formtabellen og forsåvidt innbyrdes også), så burde vel heller Rosenborg gitt spillere til Brann for å forsterke Branns muligheter enn motsatt?
Rosenborg er jo ferdige uansett, Berg holder ikke en sesong til, og Hoftun, Riseth, Basma, Strand, Brattbakk og Stensaas har sikkert alle vurdert å legge skoene på hyllen den dagen CL-eventyret er over. Disse klarer Rosenborg aaaaldri å erstatte fullt ut på kort tid.
Face it, Langeland. Fremtidshåpet er Brann, med den meget sterke stallen de har, samt Norges beste juniorlag. Og dersom han så kampen mot Sogndal, så så han nok sikkert det samme som alle andre - Brann er vel så underholdende å se på som Rosenborg (pluss at vi 'aldri' taper hjemme i e-cupen, og er ubeseiret i CL :) )
Rosenborg derimot røk ut, uten å score et eneste mål på sin motstander. Sist gang Brann ikke greide å score på en motstander i e-cupen stod fremdeles Berlinmuren støtt.


Nei, for meg høres innlegget mer og mer bittert ut for hver gang jeg leser det. Rosenborgs CL-eventyr er langt på vei historie for all overskuelig fremtid, og de har selv satt seg i en situasjon hvor de ikke kan klare å løse problemene selv. De har stolt blindt på langsiktighet og kontinuitet, uten å være i stand til å tenke nytt, eller å pensjonere spillere som runder 35. Nå har de ikke lenger en stamme av unge trøndere på laget, bare et par unge som har kommet dit som lykkejegere med proffambisjoner og som neppe ønsker å fortsette karrieren ut (kanskje ikke engang kontrakten ut) i Rosenborg. At Rosenborg skal "komme tilbake" og at "æraen ikke er over" er utopi, og hadde Langeland investert 5 sekunder på å tenke seg om, så hadde han nok trukket samme konklusjon.

For selv om Rosenborg kommer til semifinalen i UEFA-cupen, så hjelper det så lite. De vil bli ranket like rævva til neste år også, for nå strykes "de gode årene" (da Rosenborg vant sin CL gruppe, da Molde også kom til CL etc) når rankingen skal utregnes. Mest sannsynlig, så blir Rosenborg faktisk ranket enda lavere de neste par årene enn de ble i år.
Langeland tar en siste sving med sleggen, vel vitende om at dette blir siste gangen på lenge. Han taler for døve ører, for nå er det her i byen optimismen råder...

Stoffi

Eg har sluttet å lese kommentarene fra bartesam for lenge, lenge siden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kagain

Det er sant, RBK vil få større problemer med å erstatte den noe veteranpregete stammen i laget. De har noen juniorerer her og der de kan bruke og de kan nok robbe noen norske klubber for spillere og få opp en ganske ok stamme igjen. Dette VET vi er mulig for dem siden de faktisk har svært mye penger liggende på bok, og selv om de kanskje til å begynne med når hele stammen har gitt seg sier at vi skal klare oss videre på det vi har av spillermateriale og at det ikke er behov for noen nødløsninger på spillerfronten, så vil de nok, når de eventuelt begynner å tape et par kamper i strekke, skjønne at her må lommeboken åpnes. Det de mangler er en målsnik (Brattbakk)og forsvarere (Hoftun, Riseth, Basma og Stensaas) midtbanen deres er ihvertfall litt forsterket med den godeste Solli, og selv om han kanskje ikke kan erstatte både Berg og Strand så har han store muligheter for å erstatte en av de. Dette gjør at RBK må ut og shoppe forsvar først og fremst. JEg antar at spiller som Kakaoen og Reda på Sogndal vil bli sett ekstra hårdt på, og kanskje noen andre rundtom i det ganske land. De har en del spillere gressende på Lerkendal slik at målsniken er kanskje ikke den aller viktigste å få erstattet. De har jo et par gode spisser, og det hjelper godt på vei det. Kanskje kjøper de PFO etter han har dominert for VIF i første divisjon ?:)

Så kan man jo se på Brann, problemet til Brann er jo det at de ikke lar disse unge lovende få spillle så meget som man kanskje ville ha ønsket. Ok, greit nok, så har vår venn Helge Haugen fått et slags gjennombrudd i serien å år, på samme måte som Valencia fikk det den sesongen han kom på landslaget. Det gjenstår å se om han holder seg stabil. Ellers har Brann og en del problemer på spillerfronten. Ta Ulfstein, han har væt overraskende kompetent i år, man han begynner å trekke på årene. Det samme kan sies om Roy Wassberg, han har gått fra zero til hero og er på vei tilbake igjen til zero siden han vendte tilbake til Brann og Bergen og begynner nå ogsa å trekke på årene... Geddien gir seg også etter dete året. I deres sted har vi Hanstveit (som er ut til å stabilisere seg på et ok nivå nå) Ophaug (som ser ut til å bli en grei nok høyreback, og kan kanskje utvikle seg til å bli nokså kompetent) Storebror Walde (god innstilling har han, og et ganske ok potensiale, men det var dette med å innfri da.) og Kjerrgård (som jeg håper vi kan få se mere av). JEg har ikke for stor peiingl på resten av u-laget, men såvidt jeg forstår er det ikke i forsvaret disse briljerer. På midten har vi Haugen, Olofin, Storvik, Kvisvik, Knudsen , Valencia, Knarvik, Walltin, og Gunntveit. Haugen beholder vi no, men så va det dette med stabilitet da. Olofin tror jeg ikke vi får beholde, Storvik kan kanskje bli verdt noe en sesong eller to til om han får fuknsjon på den skrantne kroppen sin igjen. Kvisvik er en sort spiller osm har en tendens til å bli oversett av de utenlandske spionene, men hvem vet om ikke han blir bydd på av noen av disse lagene, skulle ikke forundre meg med tanke på hvor godt han har spilt siden han kom tilbake som den reneste Messias. Knudsen... JEg skal innrømme at jeg er en av de som har tvilt på denne mannens fotballevner, men det ser ut som om han om ikke annet kan bli en brukende spiller der han spiller nå, og kanskje tilogmed nesten god. Valencia, ustabil i motgang som i medgang, og har nevnt at han kanskje kan tenke seg å søke grønnere enger. Knarvik ser også ut til å ville sin vei. Walltin er det jo stor usikkerhet omkring rent kontraktmessig, og skal jeg være ærlig så må jeg si at selv om jeg applauderer hans innstilling og taklevillighet så er kanskje ikke midtbanespiller det jeg vil brukt han som, kanskje bak i forsvaret. På spissfronten begynner rekkene og tynnes ut. Lund, holder kanskje det neste året han har kontrakt for, PFO ser jo ut til å ville veldig vekk, Winters blir nok sikkert solgt om han innfrir potensialet sitt. Her har vi jo noen juniorer som man burde ha prøvd i alle fall, men på den nåværende tid så er vel eneste mulighet å prøve Knarvik eller Valencia fremme og håpre at de kan gjøre greit arbeid der. Keeperfronten er jo en mye omdebattert ting, og om Rønningen faller tilbake på gamle synder og Opdal ikke innfrir ser det svart ut der også. Problemet til Brann er altså det faktum at det komemr nok til å forsvinne en del spillere ifra denne klubben, og om man ikke får gode priser for disse så har man ikke pengene til å få skikk på laget og etterhvert utfordre de andre klubben om gullplassen.

Tom C

Skal hilse og si at du hadde mye pÃ¥ hjertet...  :wink:
Aldri mer Obos....

Xminator

Sorry om noen blir sure for at det trekkes frem gamle tråder, men...

Knut Langeland! En æra var over. Vi hadde rett, du hadde feil, hvor er selvkritikken!

oppedal

At man tror RBK blir ett topplag igjen, er jo ganske morsomt.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Northside

Quote from: "oppedal"At man tror RBK blir ett topplag igjen, er jo ganske morsomt.


Hvorfor ikke? de har jo økomomien... dersom de får orden i styret, en god trener, sparker alle de eldre late odlefedrene og erstatter de med unge talentfulle spillere og ikke minst gir klubben 2-4 år så skal du se de er oppe igjen... Er jeg redd.

Alexåsane

RBK blir et topplag allerede neste år! Med den stallen og de pengene de har så skulle det bare mangle!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mico

rbk rykker ned, og vi henter Helstad tilbake.
Det håper i hvert fall jeg :D

jako

Quote from: "Alexåsane"RBK blir et topplag allerede neste år! Med den stallen og de pengene de har så skulle det bare mangle!


Ikke hvis de rykker ned :D
Men med 300 mill på bok skal det nok mye til om de ikker kommer tilbake. Dessuten har jeg tro på at de nå har en god trener i Høgmo.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

oppedal

Quote from: "NorthsideFCDH"Hvorfor ikke? de har jo økomomien... dersom de får orden i styret, en god trener, sparker alle de eldre late odlefedrene og erstatter de med unge talentfulle spillere og ikke minst gir klubben 2-4 år så skal du se de er oppe igjen... Er jeg redd.


De har hatt denne økonomien i flere år nå. De har en god trener i Høgmo, problemene sitter i styret. Rune Bratseth bør sparkes, men kan for min skyld bli der. Jeg hadde elsket RBK i 1. divisjon, de er mine rivaler, ikke VIF. Gi de all verdens tid, men de vil ALDRI bli det samme igjen.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Xminator

Og i dagens BT benytter samme Langeland sjansen til å sutre litt over at noen faktisk tar til motmæle:
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=85875

Dakars Langeland! Skal man dele ut kritikk får man pokker meg tåle å få den i trynet selv også!

enavgutta

Det skal bli interessant å se hva Langeland skriver neste høst etter at vi har tatt gullet med Mons Ivar Mjelde.

enavgutta

Det skal bli interessant å se hva Langeland skriver neste høst etter at vi har tatt gullet med Mons Ivar Mjelde.

enavgutta

Det skal bli interessant å se hva Langeland skriver neste høst etter at vi har tatt gullet med Mons Ivar Mjelde.

Xminator

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/sport/brann/article458671.ece

Her er artikkelen som nok trigget kommentaren fra Langeland. Rett nok publisert etter Langelands artikkel, men i Nettavisen svarer Langeland "Ingen kommentar". Du skulle holdt deg til det i din egen avis også! Trygt og godt å skrive der man ikke blir kritisert tenker jeg...

Når det gjelder kommentaren etter en eventuelt god sesong er den ikke vanskelig å forutse: "alle kunne klart å vinne etter å ha brukt så mye penger".

naitsirk

"Det skal bli interessant å se hva Langeland skriver neste høst etter at vi har tatt gullet med Mons Ivar Mjelde."

ein gong til!
eg fekk da ikkje med meg

Botch

Av Kommentar: Knut Langeland , 18.09.2005 kl. 12:19

Felles for mange av dem som raser mot BTs standpunkt, er påstanden om at avisen vingler fra den ene ytterlighet til den andre, at vi snur kappen etter vinden, at vi er kortsiktige, historieløse og utålmodige.

Jeg registrerer at forestillingen om dette er grunnfestet, kringkastet og gjentatt som den blir som det mest lettvinte av alle forsvar når man føler sin posisjon truet eller ikke vet noe å innvende rent saklig. Slik blir en løsrevet påstand overført som en sannhet mellom ytrerne av den, uten at etterretteligheten i den noen gang blir etterprøvd.
-----------------------------------------------------------------------------

Mjelde har jo faktisk resultater å vise til. Vi har snudd økonomien, vi har planer om ny stadion, og vi tok cupgull ifjor... Men Langeland ville vel heller filosofert over hvor bra det kunne vært for brann å ta et år i adecco ligaen for å "finne seg selv".
At brann har prestert dårlig i år er det ingen tvil om. Men vi har tidvis sett glimt av noe stort som er i emning. Angrepsfotball vi aldri har sett på stadion før.

Knut Langeland burde gå i seg selv å etterprøve etteretteligheten i sine egne påstander.
Er det noen som har kringkastet sannheter som ikke er etterprøvd er det vel nettop Langeland.

-Botch
Brannmann og evig optimist

enavgutta

Helt klart. Mange av oss er uenige av bruk av spillere som vi enten mener ikke er gode nok eller passer inn i de ulike posisjonene. Men brorparten av oss er krystallklare på at Mjelde er rett mann for Brann. Det er godt at Langeland får passet sitt påskrevet av oss supportere og andre medier !

Brann_ruler

Knut Langeland langlands meninger representrer heldigvis ikke gjennomsnittlig bergenser. At mannen åpenbart har et problem med brann viser han tydelig gang på gang.

Siste artikkel i BT forteller moroklumpen at BT har gitt Mjelde arbeidsro de ikke hadde gitt en "ekstern" trener. Hva svarte er det for noe da? Skulle en trener som er oppvokst på minde få mer arbeidsro enn en kar fra åsane. Eller gud forby en kar fra østlandet eller enda verre. Tenk om mannen ikke hadde snakket norsk. En trener i brann skal ha sjansen til å produsere uansett hvem, hva og hvorfra. Burde liverpool sparket beniteza fordi de kom på 5 og han er fra spania. Skulle man u helst sparket ferguson de første årene hans da han ikke tok gull. Mannen er jo fra skottland.

Viser med tydelighet at han egentlig har gått å kvesset blyanten siden teitur dro. Sett an første år. Progresjon det andre og for ham dessverre tok brann medalje og cup seier i fjor, vanskelig å hyle da. Og nå ventet på at cup finalen minnene ikke er ferske og for å ta rotten på en brann trener igjen.

Videre setter mannen spørsmålstegn ved om det hadde vært bra om Brann hadde rykket ned i 2002? Finnes det ingen grenser for dumskap. Har det vært bra for KIL, strømsgodset, tromsø, moss, sogndal osv å rykke ned? Hører du mange i trondheim som håper på et oppbyggende nedrykk. Forresten så er ordene oppbyggende og nedrykk to ord som ikke kan gå sammen.

Nei K.L, sjelden eller aldri har noen avslørt seg så kraftig. Du tenker kun solgte aviser, kommentarene dine har ingenting med å evaluere brann fornuftig. Som mange av dine kolleger har du også funnet ut at krig og elendighet selger bedre enn harmoni og skryt.

K.L  din journalistiske integritet er herved avgÃ¥tt med døden. Dersom BT ønsker Ã¥ være en seriøs avis hÃ¥per jeg du fÃ¥r free transfer til BA

Xminator

For ikke å snakke om at den arbeidsroen var det ikke Knut Langeland som stod for. Han hadde strengt tatt selvpålagt munnkurv pga ett mye omtalt forhold mellom en Brannspiller og hans datter.

Tom C

Det er vel bare for alle Brann-supportere å stikke fingeren i jorda og innse at BA og BT skriver ikke om Brann fordi de er Brann-supportere, men fordi de vil selge flest mulig aviser. Ergo vil de alltid prøve å skape overskrifter som engasjerer.

Tidligere har jo dette vært plankekjøring ettersom Brann selv klarte å skape overskriftene med interne stridigheter og tåpelige mediautspill fra alle kanter, men etter at Mjelde og Co overtok roret er det blitt litt for harmonisk i Brann for avisene.

Så jeg er ikke litt overrasket en gang over at det letes med lys og lupe fra media etter noe de kan ta Brann på. Stakkars sultne gribber...
Aldri mer Obos....

Yngve

Quote from: "Tom C"Det er vel bare for alle Brann-supportere å stikke fingeren i jorda og innse at BA og BT skriver ikke om Brann fordi de er Brann-supportere, men fordi de vil selge flest mulig aviser. Ergo vil de alltid prøve å skape overskrifter som engasjerer.


Eg er einig med dei fleste om at Langeland er ein klovn, som bør halde seg vekke frå å skrive om Brann så lenge dottera hans er i lag med ein Brannspelar som ikkje får spele. Snakkar om inhabilitet og bitterheit.

Men å seie at han gjer det for å selje aviser er diverre eit argument som ikkje duger. Bt er ei abbo.avis som har max 10 prosent laussal, så dei er ikkje avhengig av slit i forhold til BA. Og legg merke til det at BA held seg relativt taus for tida, kanskje dei skjønar kvar landet ligg..

Xminator

Langeland bruker sin ansenitet i BT til å ytre sin sak. Ikke BTs syn på saken. Ikke bergenserenes syn på saken. Ikke for å selge aviser. Kun for sin egen lille private virkelighet og sitt eget ego. Han nektet å uttale seg til Nettavisen, han uttaler seg derimot der Mjelde ikke kan ta til motmæle uten å bli kontrollert - sin egen avis. Hvor populært hadde det blitt i BT om Brann i sitt sponsorprogram skrev en leder som rakket ned på bergenspressens manglende tålmodighet.

Nei, for meg er dette bare enda en god grunn til å ønske Mjelde all mulig lykke og suksess som trener for Brann 2006...

DrMeland

Sitter her og lurer på om Langeland seriøst mener at det ville vært bra for Brann å rykke ned... Vet han egentlig hva han snakker om? Leste et sted at direktøren i Molde uttalte at et nedrykk ville koste klubben minst 15 mill i tapte inntekter. Hva vil det koste oss som har over dobbelt så mange tilskuere, bedre sponsoravtaler etc. Vi snakker sikkert om et inntektstap på langt over 20 mill i året ved et nedrykk (spesielt etter den nye TV-avtalen) og dette skulle gjort oss bedre!? Og at Mjelde har ført oss langt opp på tabellen på kort tid skal brukes imot ham?

Tror kanskje Yngve er inne på noe her. Han var inhabil før og med mindre datteren har gitt Mac'en en fot i ræven og alle partner er 100% fornøyd med det, er Langeland fremdeles inhabil. Kan det rett og slett skyldes bitterhet?

Jeg har ingenting imot at enkelte vil ha Mjelde fjernet så lenge det argumenteres saklig for det, men når en rutinert sportsjournalist ikke klarer å hoste opp noe bedre enn dette er det vel bare å gjøre som X'n sier å ønske MonsaMjeld'n lykke til i 2006.
rMeland

Tom C

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Tom C"Det er vel bare for alle Brann-supportere å stikke fingeren i jorda og innse at BA og BT skriver ikke om Brann fordi de er Brann-supportere, men fordi de vil selge flest mulig aviser. Ergo vil de alltid prøve å skape overskrifter som engasjerer.


Eg er einig med dei fleste om at Langeland er ein klovn, som bør halde seg vekke frå å skrive om Brann så lenge dottera hans er i lag med ein Brannspelar som ikkje får spele. Snakkar om inhabilitet og bitterheit.

Men å seie at han gjer det for å selje aviser er diverre eit argument som ikkje duger. Bt er ei abbo.avis som har max 10 prosent laussal, så dei er ikkje avhengig av slit i forhold til BA. Og legg merke til det at BA held seg relativt taus for tida, kanskje dei skjønar kvar landet ligg..


For det første har BT over 15 % løssalg.

For det andre kan jeg ikke se at argumentet ikke duger bare fordi de har mange abonnenter. De vil vel likevel selge flest mulig  aviser gjennom løssalg? Og jeg mener at selv BT er blitt tabloid der overskrifter teller mer enn innhold. Det mener nÃ¥ diverre eg.
Aldri mer Obos....

Xminator

Det var ikke mye selvkritikk i dagens leder fra Langeland nei. Han berømmer kollektivet, men er ikke ett fungerende kollektiv like mye Mjeldes fortjeneste som når det er Mjeldes feil når kollektivet ikke fungerer?

oppedal

Har du ikke laert at ALT er Mjelde sin skyld? He he...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

naitsirk

som vanlig so var det ikkje godt nok for langeland at brann klarte å snu ein kamp.
neidå, han klarer ikkje å rosa mjelde og minner ikkje mykje om ein proff skribent.
då er det heller viktigare å fokusera på at brann ikkje har klart å snu ein kamp på over eit år. når det endelig skjer so prestere han å skriva at det ikkje er bra nok.

ska bli ein fryd å sjå kommentaren hans 30 oktober 2006.

Xminator

Joda, Langeland fornekter seg ikke. Om dette var 3. serierunde med skadefritt mannskap og 15 tap på rad, så hadde jeg vært en smule kritisk selv.

Det året som har gått siden den gang har tross alt vært mer preget av festfotball og bunnsolid forsvarspill mer enn tapte kamper. Så det er jo ikke slik at Brann har ligget under i 41 kamper i 1 år uten å komme tilbake :p Start har jo ikke akkurat fulgt opp evnen de hadde til å snu kamper i vår utover høsten.

Og en ting kan du ta deg gift på, med mindre noen holder pennen hans så renner det nok mørketale ut over kommentaren hans etter ett seriegull også.

viks

Quote from: "Knut Langeland"Men selv om øyeblikket var stolt, er statistikken ingenting å være stolt over. Den avslører handlingslammelse mer enn fast og besluttsom og målrettet kampledelse, og det er liten tvil om at Mons Ivar Mjelde har et stykke vei å gå før han behersker den kunsten det faktisk er å påvirke et kampforløp direkte gjennom de disposisjonene som blir gjort fra benken.
Quote from: "Knut Langeland"Brann spilte bakover, på tvers og uten fremdrift. Det var puslete, snilt, tamt, ja, tilsynelatende giddeløst. Det var en kamp som skrek etter temperatur, action, energi, trøkk og engasjement. Det var en kamp som skrek etter en fast hånd og en bestemt inngripen fra sidelinjen.


Er du glad i og gjenta deg selv Langeland, syntes nå vitterlig du skrev nesten det samme i avsnittet over? Får vel svare nesten det samme da. Mjelde gjorde taktiske grep, som faktisk virket...

Quote from: "Knut Langeland"Flere og tøffere dueller, mer spill i lengderetningen, flere baller i bakrom, litt mer vekt på fart, litt mindre på presisjon. Det er enkle grep som kan bidra til at en kamp skifter karakter. Spesielt på tunge, vanskelige og høstvåte baner.


Hei Knut! Var det ikke dette MOns Ivar hadde oppfordret spillerne til i forkant av kampen, og som han gjentok i det uendelig på sidelinjen i første, før han ga spillerne grisestrekk i pausen? Jo, det var det visst...

Quote from: "Knut Langeland"Og Mjelde fikk det omsider som han ville. Pausepraten må ha vært klargjørende, og kan hende var det også en åpenbaring for spillerne å oppleve at justeringene faktisk virket og ga resultat.


Me ddin fotballforståelse så var det vel du som fikk åpenbaringen. Og dersom du ennå ikke har registrert det, så stiller spillerne seg hundre prosent bak Mons Ivar, dermed, ingen åpenbaring..

Quote from: "Knut Langeland"Men jeg forstår ikke at det var nødvendig å vente til pause, og Mjelde må også ha sett risikoen med å utsette til halvtid. Ikke så rent sjelden krever utøvelsen av kampledelse handlekraft der og da, evne og vilje til å gå inn og ta styringen og iallfall forsøke løpende og justere inn det som er i ferd med å skli ut. Jeg tror ikke det er tilfeldig at Mons Ivar Mjelde jevnt over har reagert for sent, for lite og for ubesluttsomt. Statistikken er for entydig til det.


Mjelde hadde gitt beskjed til spillerne før kampen, men av en eller anne grunn så maktet de ikke og gjennomføre det de hadde fått beskjed om. Dette ble tatt grep rundt underveis for tiende gang...


Skjønner meg ikke særlig pÃ¥ Langeland, Han fortsetter og male pÃ¥ samme visen, og fremstÃ¥r jo mer og mer som en sur og bitter mann, enn som en analyserende sportsjournalist. MÃ¥ ærlig talt si at jeg er utrolig skuffet over Langeland. Virker jo nesten som han driver et personlig vendetta mot MIM. At BA kunne skrevet noe sÃ¥nn som dette og de foregÃ¥ende artiklene, kunne jeg skjønt, med den kompetansen deres journalister besitter, men at BT redaksjonen kan la denne mannen fÃ¥ noe pÃ¥ trykk begynner nærmest  og ligne pÃ¥ en skandale...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

janjan

Det må langt på vei være en skandale. Her skal man sette seg ned og kose seg med avisen etter en søt seier og alt man får er edder og galle om MIM. Synes denne Langeland-valpen virker en smule psykotisk.

enavgutta

Tror han legger mye prestisje i at han IKKE KAN TA FEIL, SKAL HA RETT.
Fyren kommer nok til å benytte enhver anledning til å hetse, rakke ned og angripe det svakeste ledd.
Flere mediemenere mener han ikke lenger har embede til å fortsette som Brannkommentator i BT slik han har gått ut og stukket kniver i den bergenske folkesjelen.
Ut med pakket !

Superjack

Det Langemannen ikke komenterer er det faktum at noen spillere bevist lar være å gjøre slik de får beskjed om av treneren før kampen.

De får klar beskjed om å spille langt, Miller spiller kort langs bakken...

Der kunne mr langefinger satt fingen sin... men det har han ikke klart å kommentere. Det er ett tegn på at enten Mr Mjelde ikke har nok autoritet (som skremmer meg litt) Eller at noen av spillerne ikke bør få fortsette på laget, eller trenger Martin A til å piske litte granne)
Brannsupporter.

maximus1963

Oppfordrer alle til å gå på Doddos blogg idag og gi Langeland og BT inn så det holder. Venstrehånds arbeid og skrivebords journalistikken i BT har eg fått nok av, allt vries å vrenges på. Fillesaker blåses helt ut av sine proporsjoner. Langeland og BT er inhabil og ustabil
Kniksen var kongen

Xminator

En ny 180 grader rett fra ræven til Langeland i dag. Nå skal det satses billig og lokalt! Er han redd for at Svigersønn drar med seg datteren til Australia?


Suppesupporter

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Hva pokker er dette for noe møkkapreik? Hvordan kan én person sitte å bestemme at alle i Norge liker RBK når de spiller i CL? Personlig kjenner jeg ingen.


Det merkeligste er jo faktisk at folk jublet på stadion igår når Rbk scoret mot Enga. Ingen ønsker at Enga skal vinne serien, selvsagt. Men vi jubler ikke for Rbk-scoringer på stadion uansett!

Resultatene fra kampen igår skulle vært mottatt med taushet!

Det er nok ikke bare Langeland som er skaptrønder. Det er nok flere blant oss...

Xminator

Nå jublet man ikke for at RBK scoret, men at VIF slapp inn mål :p Det er en stor forskjell...

Nixon

Quote from: "Suppesupporter"Det merkeligste er jo faktisk at folk jublet på stadion igår når Rbk scoret mot Enga. Ingen ønsker at Enga skal vinne serien, selvsagt. Men vi jubler ikke for Rbk-scoringer på stadion uansett!

Resultatene fra kampen igår skulle vært mottatt med taushet!

Det er nok ikke bare Langeland som er skaptrønder. Det er nok flere blant oss...


Kødder du? At vi jublet hadde da ingenting med RBK å gjøre. KUN med det faktum at et lag, hvilket som helst lag, skårte mot VIF og ødela gullfesten i Oslo.
Rød makt på Hansa

enavgutta

Hadde vi bare vunnet i Tr.heim så kunne trønderskuten gått ned .. samtidig som vi kunne hygge oss over at Reken ble slått på målstreken ... IGJEN :-| ;-)

Yngve


Go Up