• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

støtt laget

Started by Jay Tee, August 24, 2008, 23:55:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jay Tee

greit, brann spiller elendig om dagen.. e lite som funker.. men kansje på tide og begynne og støtte laget litt mer??
eia brann

thesevs

....og dette trengte du å lage en heeelt ny tråd om?

Selv om man er supporter så må man få ytre seg kritisk.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Herr Smed

Skremmende hvordan enkelte ser på det å være supporter som en jobb.
Alle må gå.

Lenemora_85

nok er NOK!!!! blod er tjukkere enn vann!!!! DE trenger oss, og ikke ALL DEN DRITTEN de leser her!!!!''



byen er bergen aa laget er brann!!!

Texas

Quote from: Lenemora_85 on August 25, 2008, 02:12:47 AM
nok er NOK!!!! blod er tjukkere enn vann!!!! DE trenger oss, og ikke ALL DEN DRITTEN de leser her!!!!''



byen er bergen aa laget er brann!!!


Hva skal vi skrive om på branns debattforum? Hvor strålende resultatene har vært i det siste? den gode innsatsen som vises av spillerene?

Xminator

De som har Brann som jobb gjør ikke jobben sin. Da må man som supporter få lov til å si ifra. Det blir rikelig med tid til å synge "blod er tjukkeren en vann" til neste år om ikke nissene i ledelsen snart innser at stallen ikke er god nok.

dons599

100 PROSENT ENIG! Det hjelper ingen ting om vi supportere piper ut laget vårt, skal vi være den 12. mann så må vi være det på gode og VONDE dager. Når brann vinner, så sier vi alltid at VI vant, hvorfor er ikke vi med på nederlagene da! Jeg mener vi må hjelpe til når det butter imot, og støtte de uansett. Forstår selvsagt frustrasjonen, men allike vel..

Vi er den 12. mann....

vebo

Quote from: Lenemora_85 on August 25, 2008, 02:12:47 AM
nok er NOK!!!! blod er tjukkere enn vann!!!! DE trenger oss, og ikke ALL DEN DRITTEN de leser her!!!!''



byen er bergen aa laget er brann!!!


Får da virkelig ikke håpe at de henger rundt her inne.
Tiocfaidh ár lá

evis

Greit nok at ikke spillerne leser det som blir skrevet her inne. Men de hører det som blir ropt på stadion, samt pipekonserten etterpå.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6775


Kanskje det er på tide med en RBH sang så vi kan få sagt fra høyt og tydelig hva vi mener.


mads1..

Gi dere...
Vi må no faen si ka vi mener.Vist ikke supporterene skal gi beskjed,kem skal gjøre d då.
Spillere,trenere og ledere,alle må få høre d.
Vi bruker masse penger og tid,og d må de få høre fra oss.
Supportere skal ha stor MAKT på stadioen.
Ser lyst på året..

Ã?

Piping mot laget er en uting når alle gjør så godt de kan, og innsatsen er upåklagelig.
Alle kan ha en dårlig dag, men INNSATSEN må alltid være på topp uansett.

Den mest provoserende spilleren i så måte er Bakke, som kan stå med hoftefeste i 85 minutter i enkelte kamper. I går gikk han knapt i en duell, og dukket ballen tilfeldigvis opp i beina hans så skulle han gjøre noen fiksfakserier som alltid endte med en feilpasning.

For å bruke Mjelde sin terminologi; Bakke er ikke smart nok til å være kaptein.

Snakk med Tromsø om en byttehandel med Helge Haugen, selv om Brann må spytte i et par millioner i mellomlegg så er det verd det.
Med Haugen får du ALLTID topp innsats, en absolutt forutsetning for å lykkes.

Brann har aldri klart å få gjort noe utav primadonnaer.

Bent

Quote from: evis on August 25, 2008, 08:20:41 AM
Greit nok at ikke spillerne leser det som blir skrevet her inne. Men de hører det som blir ropt på stadion, samt pipekonserten etterpå.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6775


Kanskje det er på tide med en RBH sang så vi kan få sagt fra høyt og tydelig hva vi mener.



sang, banner hvasomhelst... RBH må vekk.
Samtidig sÃ¥ er jeg litt i tvil angÃ¥ende (mot)Bakke som kaptein. Mannen har jo spilt dÃ¥rlig siden siste kontraktsignering og det oser ikke akkurat positivitet i fra han verken pÃ¥ banen eller i media.  
Ut med RBH

Xminator



Bildet illustrerer utrolig godt hvorfor den sentrale midtbanen vår blir pisset på i kamp etter kamp (og det er ikke noe nytt før/etter Helstad, det er bare blitt så utrolig tydelig). Motstander, her representert ved Skjelbred, har 120% innsats, Ballfører her ved Bakke, jogger rundt med ballen som om det var løkkefotball, og medspillerene, her representert ved Jaiteh, subber litt umotivert rundt og lurer på hva de skal gjøre. Når Bakke har ballen slik som her skal SAMTLIGE spillere springe som om de prøver å ta igjen Diouf på vei alene med keeper. Den eneste tanken bør være hvordan skaffe rom for medspillere eller utnytte rom skapt av medspillere. Slik det er nå er det absolutt ingen bevegelse rundt ballfører. De få gangen det faktisk er bevegelse skaper vi jo noe...

LandåsKongen

vet denne har blitt postet flere andre steder. allikevell.

Støtte laget

Selv om spillerne gir faen
Molde feier dem av banen.
Støtte laget.
Selge Helstad ut av landet
Ikke syte, ikke banne.
Støtte laget.
Selv om laget bare taper
Grunnet Mjeldes taktiske egenskaper
Støtte laget
Bare drit i resultatet
Bare klappe, ikke hate.
Støtte laget.
Drit i cupen, ignorer det
Kanskje kommer vi i VG.
Støtte laget
Det er ikke flaut å si det
Vi fremstår som mongoloide.
Støtte laget
Drit i om laget ikke vant
Snart skal jeg stå konfirmant
Støtte laget
Drit i sporten, drit i byen
Vi fikk synge på Sportsrevyen
Støtte laget
Hvorfor bry seg om tabellen
Hylle laget hele kvelden
Støtte laget
De som klager er ei normale
De er sikkert casuale
Støtte laget
Laget taper, jeg har roen
Jeg fikk klem av Vaagan Moen.
Støtte laget
Hele Bergen gjort til latter
Vi har røde fine hatter
Støtte laget


Doffen85

Angrepsspillet til Brann er den største tragedien om dagen. Ikke en eneste gang på hjemmebane igår kom backene på overlap. Ikke en eneste gang stormet samtlige fra midten og fremover i angrep. De spiller gå-fotball og virker totalt uinteressert i å angripe. Eirik Bakke var sammen med Azar Karadas de aller mest skuffende igår og det virker nesten utrolig at de to ikke skal være tent på å vinne fotballkamper.

Torvanger

Quote from: Doffen85 on August 25, 2008, 09:21:34 AM
Angrepsspillet til Brann er den største tragedien om dagen. Ikke en eneste gang på hjemmebane igår kom backene på overlap. Ikke en eneste gang stormet samtlige fra midten og fremover i angrep. De spiller gå-fotball og virker totalt uinteressert i å angripe. Eirik Bakke var sammen med Azar Karadas de aller mest skuffende igår og det virker nesten utrolig at de to ikke skal være tent på å vinne fotballkamper.


Når man starter med PVM og Hanstveit på venstre og to backer på høyre, er premissene allerede lagt. Da er det safety first og ikke et ønske om å underholde som ligger for dagen. Gårsdagens kamp var et oppgjør som hadde passet for Huseklepp.

Jay Tee

eg mener ikke at vi skal være fornøyd, og vi har lov og ha menninger.. MEN, alle vet kordan det e og møtemotgang, og da e det veldig lite motiverende og ha en haug med folk som stÃ¥r og piper pÃ¥ deg.. et tips. ligg dø mjelde mÃ¥ gÃ¥ sangene under kamp. slutt med alle andre domme lange lange sanger som det bare e en brøkdel pÃ¥ stadion som kan.. og syng gode gammle enkle brann sanger.. som hele stadion kan, og da e det og lettere og fÃ¥ med alle sammen.. eg syns sÃ¥fall stemmningen pÃ¥ storestÃ¥ blir dÃ¥rligere og dÃ¥rligere for hver kamp som gÃ¥r.. det e ikke sÃ¥ mange Ã¥r siden folk sto igjen nesten en time etter kampen og sang for og støtte laget.. 
eia brann



Xminator

Bakke driter seg ut. Hanstveit har ingen problemer med at publikum piper i følge BA...

LandåsKongen

synes det er merkelig at noen mener at stemingen på stadion burde være elektrisk selv om laget/treneren/sportsdirektøren er helt elendig.
Jeg sier ikke at vi ikke skal støtte laget i hver eneste kamp på stadion men ærlig talt, hva forventer bakke egentlig? At vi skal rable vilt i brann rus når laget presterer som det gjør?

Er det så vanskelig å forstå at stemningen er bedre når vi spiller bra fotball og har noe å spille for?

Yngve

Quote from: millermania on August 25, 2008, 11:16:18 AM

Stemningsmessig tror jeg faktisk det gullet vi vant var det verste som kunne skjedd. Merket det tidlig i vår. Spiller Brann en dårlig omgang, er det bare piping og drittslenging.


Då må eg spørja deg om kor lenge du har gått på stadda, for slik har det no alltid vore, berre ikkje i fjor, for då var me så jækli gode.

Så lenge spelarane ikkje prøvar å vinna på heimebane, men berre forsvarar seg for å avgrensa nederlaget, då fortener dei ikkje anna enn piping. Om dei forventa å verta hylla etter kampen i går, så beviser dei verkjeleg myta om fotballspelarar og intelligens..

Og eg trudde verkjeleg Bakke visste betre, han har trass alt spela for Leeds, som har blant dei mest pasjonerte suportarar i dei lågare divisjonane i England. Var på kamp der i vinter, og det minna masse om å gå på stadda. Hanstveit er i så måte meir proff. Men samtidig så er jo Bakke kaptein, så det er vel hans jobb å stå fram og fronta slikt.

ProphetSe7en

Det er jo helt naturlig at supporterne viser sin misnøye når laget presterer slik de gjør. Skal vi stå som noen klovner å godta hva som helst fra spillerne? Og at folk piper i går på 0-0 har ikke noe med resultatet å gjøre, men innsatsen som blir lagt igjen på banen.

At stemningen var en helt annen når laget tar sølv og gull i serien er jo å forvente, men da har vi jo faktisk nå å juble og lage stemning for. Er i grunn det samme nå, bare at vi ga de vår hyllest fordi de fortjente det ut ifra prestasjoner på banen, på samme måte som de nå får høre det når de ikke klarer å prestere en dritt.

Jeg vil heller si det er noe gale om 17 000 står å hyller laget slik de spiller nå. Laget fortjener å få vite hva vi mener om deres spill og innsats, ikke gå i den tro om at vi er kjempe fornøyd med hva de gjør.

Jay Tee

så vi skal slutte og støtte laget når vi møter motgang?? igår fikk de såfall ikke mye til støtte spør du meg..
eia brann


Gubrask

Synes det er greit å gi beskjed under kamp at innsatsen må skjerpes men helst da i form av sanger som "kom igjen", "jobbe Brann" osv og ikke buing, "mjelde må gå" og andre sanger som bare trykker laget enda mer ned i driten.

Når spillerne etter kampen er på vei bort for å takke publikum for "støtten", synes jeg det blir helt feil å pipe og bue de ut. Da gir jeg de en høflig applaus for å vise at vi står sammen om dette.

Er klar over at mange mener at "spiller de dårlig, gidd ikke jeg å heie", men der er jeg uenig..

Ferguson

Vi som betaler lønnen deres. Syns vi bør få lov til å ytre meningene våres uansett om det hjelper eller ikkje.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

naitsirk

QuoteSynes det er greit å gi beskjed under kamp at innsatsen må skjerpes men helst da i form av sanger som "kom igjen", "jobbe Brann" osv og ikke buing, "mjelde må gå" og andre sanger som bare trykker laget enda mer ned i driten.

Når spillerne etter kampen er på vei bort for å takke publikum for "støtten", synes jeg det blir helt feil å pipe og bue de ut. Da gir jeg de en høflig applaus for å vise at vi står sammen om dette.

Er klar over at mange mener at "spiller de dårlig, gidd ikke jeg å heie", men der er jeg uenig..


laget skal støttast i tjukt og tynt ja, men når laget ikkje viser innsats og vilje, ja då får dei ingen sympati frå meg. når bakke som kaptein presterer å klage på publikum viser det berre at fokuset er heilt feil.

millermania

Quote from: Yngve on August 25, 2008, 12:38:46 PM
Quote from: millermania on August 25, 2008, 11:16:18 AM

Stemningsmessig tror jeg faktisk det gullet vi vant var det verste som kunne skjedd. Merket det tidlig i vår. Spiller Brann en dårlig omgang, er det bare piping og drittslenging.


Då må eg spørja deg om kor lenge du har gått på stadda, for slik har det no alltid vore, berre ikkje i fjor, for då var me så jækli gode.

Så lenge spelarane ikkje prøvar å vinna på heimebane, men berre forsvarar seg for å avgrensa nederlaget, då fortener dei ikkje anna enn piping. Om dei forventa å verta hylla etter kampen i går, så beviser dei verkjeleg myta om fotballspelarar og intelligens..

Og eg trudde verkjeleg Bakke visste betre, han har trass alt spela for Leeds, som har blant dei mest pasjonerte suportarar i dei lågare divisjonane i England. Var på kamp der i vinter, og det minna masse om å gå på stadda. Hanstveit er i så måte meir proff. Men samtidig så er jo Bakke kaptein, så det er vel hans jobb å stå fram og fronta slikt.


Har gått fast i ca ti år. Og jeg mener det var bedre stemning og mer støtte til laget da vi holdt på å rykke ned enn hva det har vert i de seneste kampene.

Som vanlig er situasjonen svart hvitt. Enten pipe eller hylle. Jeg mener det er en latterlig holdning. Vi kan prøve å oppildne laget vårt, det mener jeg hansa-tribunen gjør i liten grad, man rakker heller ned på dårlige prestasjoner.... Etter mitt synspunkt er dette et gjensidig forhold, eller en sirkel, skal fansen oppildne laget, eller skal laget oppildne fansen. Jeg mener begge deler.

Uansett skal det veeeldig mye til før jeg velger å vende meg mot mine egne, det gjelder Mjelde, RBH, Demba, Bakke, Tom Figo eller hvem det måtte være. Jeg synest det er en uting. Til og med i fjor ropte mange på Mjeldes avgang under hjemmekamper....

Jeg mener ikke at fansen ikke har rett til å si sin mening, men å skjelle ut alle, pipe mot laget som vil takke fansen etter kampen er TOTALT feil 9 måneder etter at den samme gjengen tok vårt første gull på 43 år....

Dessuten tror jeg det Bakke mener er at han ikke lar seg bryte ned av ulming på tribunen, er man profesjonell kan man ikke la seg påvirke av alt mulig fra tribunen. Det skjønner jeg godt.

Vi har prestert dårlig ja, men kan meget vel komme foran VIF, LSK, RBK og Viking, en del hoder som må rulle i fotball-Norge??

Henki

Ballen skal fremover!

HansaInferno

Quote from: Jay Tee on August 24, 2008, 23:55:12 PM
greit, brann spiller elendig om dagen.. e lite som funker.. men kansje på tide og begynne og støtte laget litt mer??


Tja.. Det er vel ikke det at folk ikke ønsker å støtte laget. Mange ønsker nok å vise at slik innsats ikke er ok, og at forandringer må komme. Jeg er redd for at ledelsen, trenerapparatet og spillerne tror at alt er rosenrødt om hele Hansa synger av full hals som om ingenting er galt.

Alle må gå!
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Ja, de er sikkert så naive at de tror at de gjør mye riktig i Brann nå om da'n.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Quote from: Klaus_Brann on August 26, 2008, 13:28:50 PM
Ja, de er sikkert så naive at de tror at de gjør mye riktig i Brann nå om da'n.


Nei, men det er lettere å gjøre ting feil om ingen reagerer, enda lettere om man får ros for det. Men du kan jalle i vel og kose deg, jeg gir en god faen i hva andre velger å gjøre.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: HansaInferno on August 26, 2008, 14:07:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 26, 2008, 13:28:50 PM
Ja, de er sikkert så naive at de tror at de gjør mye riktig i Brann nå om da'n.


Nei, men det er lettere å gjøre ting feil om ingen reagerer, enda lettere om man får ros for det. Men du kan jalle i vel og kose deg, jeg gir en god faen i hva andre velger å gjøre.


Det er selvfølgelig klart men det er forskjell på at ingen reagerer og de får pipekonsert og diverse rop mot seg. Sanger som "Vi har et superlag på gang" synes jeg ikke gjør noe, og den sang jeg med på, men "Mjelde må gå" ropene er jeg mot.
Men mener du de får så mye ros for det de driver med for tia?
Jeg velger å tro at de ser alvoret i dagens situasjon, så
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Hvor stor støtte laget får fra tribunen i motgangstider er situassonsbestemt. i 2002 hadde vi en elendig stall pga nødvendige økonomiske nedskjæringer. Og Mjelde var riktig trener for dette laget.

I dag er vi altså regjerende mester, er i en kanonposisjon øknomisk. men takket være enorm udugelighet fra ledelse og spillere har man viklet seg inn i en negativ spiral. Hvordan kan det ha seg at en filleklubb som stabæk feks henter inn Hoff og Segerstrøm ? To spillere som kunne gjort en viktig jobb for Brann har altså man gått glipp av.

De fotjener i dagens situasjon ikke noe støtte, bare spark i røven, for å forstå at man ikke aksepterer at svært godt lønnete kan vise en slik slett innsats både i sportslig ledelse, på trener benk og ute på banen.

Markmus

Quote from: HansaInferno on August 26, 2008, 14:07:59 PM

Nei, men det er lettere å gjøre ting feil om ingen reagerer, enda lettere om man får ros for det. Men du kan jalle i vel og kose deg, jeg gir en god faen i hva andre velger å gjøre.

Hva? Det er MYE lettere å gjøre feil når man allerede har et stort press på seg på grunn av piping osv. fra publikum. Da blir spillerne preget av det negative og kløner det gjerne godt til.

Tror du f.eks. at de patetiske fehodene som synger "Mjelde må gå" utretter noe bra for laget? Nei, selvsagt ikke. De skaper bare uro og usikkerhet i hodet på spillerne.

Trenger ikke være psykolog for å skjønne slike ting.
Ka du ve?

revert

Jeg har ingen problemer med å støtte laget i motgang, så lenge det lyser innsats og glød av spillerne. Dette med innsats er jeg føler vi svært skjeldent slår andre lag på. Og Eirik Bakke kan bare bare begynne med å bevege seg littegrann, og ikke bare stå med hoftefeste i 90 samfulle minutter som på søndag. Først da kan vi begynne å snakke. Hadde burde kanskje konsentrere seg mer om egen innsats enn publikums innsats, for mot RBK var det Bakke som om mulig var dårligste!

Som sagt. Litt mer innsats, guts og vilje så er vi der. For jeg kan umulig tro at det er evnen det skal stå på.

mads1..

Enig.
Alle sammen støtter spillerene vist vi ser de gir 100 % for laget og gjør sitt beste.
Men sånn som de har opptrått i d siste,ikke gidd og ofre seg og ligge ned litt arbeids innsats.
Så fortjener de og få høre d.
Vi supportere må no faen meg få lov og fortelle de ka vi mener...
Skal vi bare synge og heie på de og synest de gjør en god nok jobb.
Vist ikke vi supportere kan få si våres mening under kampen.Hvem skal gjøre d då??
De bryr jo ikke seg om ka Mjelde sier vel...
Ser lyst på året..

Ingo

Eg kjefter og smeller i kamprelaterte situasjoner, men piping gidder eg ikke, at en del  synes det er en greit mÃ¥te Ã¥ gi uttrykk sin frustrasjon er no sÃ¥.
Eg forventer ikke underholdning nÃ¥r eg gÃ¥r pÃ¥ stadion, det finnes mange andre mÃ¥ter Ã¥ fÃ¥ en "sikker" underholdning, men av trivielle ting er det  Brann som for frem det de største følelsene pÃ¥ godt og vondt.
Ka f... det dette ropet Mjelde  mÃ¥ gÃ¥, etter 30 min. mot Han Kam, det blir for dumt, nÃ¥r vi ender opp Ã¥ vinne kampen klar.
:'(

Kruxleiven

August 26, 2008, 23:21:34 PM #39 Last Edit: August 26, 2008, 23:23:21 PM by Kruxleiven
For min del er det mye det samme hva folk sier og gjør som publikum på stadion, men jeg synes det er merkelig at ikke flere ser den gevinst som kan komme ved å støtte i motgang. Jeg skjønner at man blir lei av å backe dem opp år ut og år inn. Det er jeg også det, men derfra til å argumentere med at de trenger å høre det når de ikke yter 100 % er et stykke. La det være klart. Mennesket er et sammensatt vesen. Når ting ikke stemmer i hodet vil det heller ikke stemme i handling. Piper du på spillerne vil det gjerne snike seg inn på spillerne enten man vil eller ikke. Lar du et lydopptak med læring gå mens du sover vil hjernen faktisk ta det opp og lære det likevel. Litt etter litt.

Og dette med innsats. Er det noen som har tenkt at selv om det ser ut som de ikke yter innsats så gjør de det likevel? Man får også ekstra energi når det går bra og når man for eksempel scorer mål. Det er ikke bare å gå utpå der og løpe i ett i 90 minutter og hoppe så høyt man kan i hver enste hodeduell i 90 minutter. Når man ikke er i form vil det gjerne se ut som man ikke yter 100 % fordi man ikke får til det man vanligvis får til. Alt blir seende dumt ut. Uten at det betyr at folk ikke jobber like hardt som de pleier. Mot Rosenborg var det da ikke innsatsen det stod på? Det var vel mer evnen til å gjøre ting og å vite hvordan man skulle gjøre det.

Den dagen jeg ser folk som ikke gidder å ta innkast eller frispark eller går sakte av banen under et spillerbytte. Da er jeg enig i publikums reaksjon. Den syngende kjerne (i den grad den fins) burde så absolutt støtte mer i motgang. Men samtidig kan jeg forstå at det er gøyere å pipe på spillere, idiotforklare dem og spre rundt seg med ord som skandale, bås, elendig og ubrukelig. I den grad man vil ha resultater fører det ingenting positivt med seg.

Selvfølgelig kan man ytre seg negativt om en spiller, men i størst grad bør det taes her inne. Eller diskutere det med sidemannen. At en større gjeng prøver å psyke ut egne spillere er dårlig supporterkultur og destruktivt for laget.

millermania




For min del er det mye det samme hva folk sier og gjør som publikum på stadion, men jeg synes det er merkelig at ikke flere ser den gevinst som kan komme ved å støtte i motgang. Jeg skjønner at man blir lei av å backe dem opp år ut og år inn. Det er jeg også det, men derfra til å argumentere med at de trenger å høre det når de ikke yter 100 % er et stykke. La det være klart. Mennesket er et sammensatt vesen. Når ting ikke stemmer i hodet vil det heller ikke stemme i handling. Piper du på spillerne vil det gjerne snike seg inn på spillerne enten man vil eller ikke. Lar du et lydopptak med læring gå mens du sover vil hjernen faktisk ta det opp og lære det likevel. Litt etter litt.

Og dette med innsats. Er det noen som har tenkt at selv om det ser ut som de ikke yter innsats så gjør de det likevel? Man får også ekstra energi når det går bra og når man for eksempel scorer mål. Det er ikke bare å gå utpå der og løpe i ett i 90 minutter og hoppe så høyt man kan i hver enste hodeduell i 90 minutter. Når man ikke er i form vil det gjerne se ut som man ikke yter 100 % fordi man ikke får til det man vanligvis får til. Alt blir seende dumt ut. Uten at det betyr at folk ikke jobber like hardt som de pleier. Mot Rosenborg var det da ikke innsatsen det stod på? Det var vel mer evnen til å gjøre ting og å vite hvordan man skulle gjøre det.

Den dagen jeg ser folk som ikke gidder å ta innkast eller frispark eller går sakte av banen under et spillerbytte. Da er jeg enig i publikums reaksjon. Den syngende kjerne (i den grad den fins) burde så absolutt støtte mer i motgang. Men samtidig kan jeg forstå at det er gøyere å pipe på spillere, idiotforklare dem og spre rundt seg med ord som skandale, bås, elendig og ubrukelig. I den grad man vil ha resultater fører det ingenting positivt med seg.

Selvfølgelig kan man ytre seg negativt om en spiller, men i størst grad bør det taes her inne. Eller diskutere det med sidemannen. At en større gjeng prøver å psyke ut egne spillere er dårlig supporterkultur og destruktivt for laget.
[/quote]

kunne ikke blitt mer enig med deg

Go Up