• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter Kampen - Brann-RBK 0-0

Started by OmOssSjølOgHansaøl, August 24, 2008, 21:09:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

feitarobin

vi hadde det vi kan kalle god gammeldags griseflaks

osoerli

Det var vel eit minst like stort ran i dag som på Lerkedal i vår ja.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kruxleiven

Først et lite spørsmål til Brannforsvaret. Hva tenker dere når motstanderen mister ballen og dere har muligheten til å klarere? Den ballen skal jeg jaggu få ut over dødlinjen slik at Rosenborg får corner, eller den ballen må jeg få høyt opp på banen slik at vi kanskje kan vinne en hodeduell eller en andreball. På et eller annet merkelig vis tenker de det første og gjør det også. Gang på gang. Antall cornere og unødvendige kast RBK får i dag er enorme.

Til resten av laget lurer jeg bare på hvordan i all verden man kan miste all offensiv struktur når en spiller forsvinner. Hadde dere ikke noen annen måte enn den ene å spille på da? Og går det ikke an å spille inn et nytt offensivt spillemønster snart.

Mjelde med dagens bytter irriterer meg. Demba var bedre enn Karadas som det var all grunn til å tro ville få en utvisning. Ellers er det det vanlige med rotasjon av Solli, Huseklepp og PVM. Har vi for få spillere eller? Har du mistet helt tro på luftstyrken til Einarsson for eksempel? Overrask oss Mjelde, ikke minst overrask motstanderen slik at vi kan få et mål. Dessuten har Mjelde plaget meg fra dag en med den jagende spillestilen. Hvorfor venter vi aldri ut motstandern når vi har ballen? La dem få ta de første bevegelsene. Dessuten blir det et stort press i mot når vi ikke bruker tid når vi har ballen.

Tidenes største myter er i hvertfall at Demba alltid står med ryggen mot mål og beveger seg mot eget mål. At Solli kun sender tversoverpasninger som blir fanget opp av motstanderen høres også ut som noe svada.

For øvrig en elendig kamp som det er utrolig at ikke Rosenborg vinner.


vebo

Tiocfaidh ár lá

Gud

Må jo lure litt på hva som rører seg oppe i hodet til Mjelde når han tar ut Demba. Hva slags signal er det å sende til en spiller som presterer til en viss grad når spissmakkeren er helt mongo og likevel får spille videre? Det verste er at jeg ikke er overrasket over byttet! Klassisk Mjelde...

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Kruxleiven on August 24, 2008, 21:19:44 PM
Demba var bedre enn Karadas som det var all grunn til å tro ville få en utvisning.


Demba var klart bedre enn Karadas i første, men Demba spilte ikke lagspill. I noen sammenhenger skyldtes det de andre spillerne som ikke gjorde seg spillbare, men Demba er taktisk svakere enn Karadas. Etter det Karadas viste i andre, synes jeg egentlig det var ok at det var Demba som måtte ut. Og at en av dem måtte ut, det er det ikke tvil om.

Quote from: Kruxleiven on August 24, 2008, 21:19:44 PM
Ellers er det det vanlige med rotasjon av Solli, Huseklepp og PVM. Har vi for få spillere eller?


Ja, absolutt!

Ellers enig.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Yngve

Quote from: Xminator on August 24, 2008, 21:22:26 PM


Er forsåvidt einig med deg, men heilt ueinig med deg angåande Huseklepp. Han sette no i alle tilfelle fart på laget, og gjorde ein bra innsats. Verre med resten av laget..

Heldigvis er rbk så elendige for tida, at me klarar å rana til oss eit poeng..

Dagens høgdepunkt var kreativiteten på tribunen, eit par klassikarar der i dag..

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Det var selvsagt en klovn som måtte rope under stillheten - de har med å dukke opp i slike situasjoner. Mer er det vel ikke å si om den saken.

Brann virker jo helt på styr om dagen. Hvor er den offensive kraften? Hvor er doblingen på kanten? Og hvor er kapteinen vår som skal få resten av laget til å reagere, skjerpe seg og ikke minst kjempe. Bakke fremstod i dag som en blek blek kopi av seg selv. Vi vet han kan prestere bedre, men hvorfor i helvete klarer han ikke å gjøre noe med resten av laget.

Nei, for øyeblikket så ser det ut som om laget mangler ambisjoner. Ambisjoner om CL-spill og tippeligaplassering. Skal bli interessant å se hva de kommer med når sesongen 2008 skal evalueres.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kjell249

Karadas var elendig i første, men spilte seg stort opp i andre omgang. Vant nesten alt av hodedueller og hadde en sinnsyk sjanse. Synes det er helt greit at Demba ble tatt av, for han ødelegger alt som heter rytme i angrepet. Vi ble bedre utover i andre omgang.

Sjeldent sett en så dårlig spiller som Solli i dag. Bommet med absolutt ALT. Ikke en eneste pasning eller forsering...

Kan vi klare å ordne en spiss snart? Begynner å bli veldig frusterende, nå sjansen for å score mål er forsvinnende liten, selv på hjemme bane. Når jeg tenker etter trenger i 2 spisser.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Baunebob

Spillet er dass og fullt av tilfeldigheter.
Stemningen er elendig.
Sportsklubben generellt er inne i en svært tøff tid. Helt absurd å tenke på hvor vi var for ett år siden.
Ja, vi har mistet Helstad, Andresen etc. men nesten ingen av spillerene er i nærheten av fjorÃ¥rets nivÃ¥! Huseklepp fÃ¥r til nada, Solli sliter enormt,  Bakke klarer ikke Ã¥ ta skikkelig tak i guttene, Karadas spiller en forferdelig 1.omgang og brenner itillegg vÃ¥r mulighet til Ã¥ ta 3 poeng. Dog, er han god ellers i 2.omg.

Blir feil å si at vi er gode deffensivt også, for idag er vi bare heldige.

Gepard

"Til resten av laget lurer jeg bare på hvordan i all verden man kan miste all offensiv struktur når en spiller forsvinner. Hadde dere ikke noen annen måte enn den ene å spille på da?"

Svaret er nei. Og vi kan takke en trener som ikke evnet\evner å lage et mer komplett spillesystem. Og sportsjefen skal defintivt ha en enorm skyld i elendigheten som foregår nå. Han skal innse at spillet som fungerer under Mjelde er fullstendig umulig å gjennomføre uten en dyktig bakromsspiss. Da er det komplett sinnsykt at vi ikke har en slik spiller.

Dagens kamp var beksvart, fra topp til tå. Burde tapt med minimum 3-4 mål.

Spelaren

...og to nye vinger, eit par mann på midten og kanskje ein ny keeper. Joda, Bruun skal nok få ringt litt rundt i vinter.
GÃ¥ av.

thesevs

Eneste "positive" er at RBK, som fortsatt har et komplett lag og som ikke har solgt noen spisser, sliter med å score mål.
Men når vi vet at RBK er dårlige om dagen, så er det deprimerende å tenke på at de faktisk kunne ha vunnet sånn som vi spilte.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Vi kan beholde Jøsendal, resten må gå.
Tiocfaidh ár lá

Yngve

Genialt (og sant) frå bt si livedekkning av kampen i dag;

Quote46'   Brann begynner med Ã¥ spille ballen tilbake i eget forsvar og mÃ¥ke ballen 60 meter frem. Aabrekk er definitivt tilbake.

Alzheimer/Silverspurs

For å ta 2 ting:
I fjor var det griseflaks som gjorde at vi ikkje fekk fleire baklengs, og likevel fortsetter laget med samme EKSTREMT lave presset som gjerne startar inne i 16meteren. Korleis er det mulig? Brann er på heimebane og prøver tydelegvis og forsvare seg til uavgjort. Skandale i seg sjøl, men likevel har dei ikkje evne til faktisk klare å forsvare seg.

Brann suger hestesvette på defensiv og offensiv dødball. RBK har TRE eller FIRE mann på 16meterstreken som står klare til å fyre av om ballen kjem der. Brann har ingen som dekkar dei opp. Ein kvar person med hjernecelle hadde gått ut og stått i det minste på 10meter og prøvd å kontrollere folka der ute. Slik var alle cornerane til RBK. I tillegg står ikkje ein einaste idiot igjen på topp. Legg for f* en eller anna lite duellsterk spelar som kan binde opp noken. Winters gjorde det 1 gong på slutten og då måtte RBK stå igjen med to. På alle andre cornera sto 2 stk på cirka 35 meter, og det var dei bakerste menna til RBK.

Herregud så ufattelig udugeleg gjeng.

Spelaren

Heh, faktisk eit av de "bedre" kampreferata idag...
GÃ¥ av.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Kjell249 on August 24, 2008, 21:49:57 PM
Karadas var elendig i første, men spilte seg stort opp i andre omgang. Vant nesten alt av hodedueller og hadde en sinnsyk sjanse.


Azar vann 2 duellar i 2omg og var generelt heilt ufattelig elendig igjen. Hadde ein sinnsjuk sjanse ja, men ein spiss skal score på noke slikt. I det minste treffe mål.

Northside

Positivt:
-Billettprisene til neste år er langt rimeligere. Prisene gikk opp når "produktet" ble etablert, da tar jeg det som en selvfølge at prisene går ned når produktet er defekt!

- Kreativitet på tribunen de gangene det ble sunget noe.

Negativt:
- Generelt det meste.

-At Bruuuun, Mjelde og Lokøy fortsatt har sine jobber på stadion.

-At dommeren like godt kunne godt i RBK-drakt.

-At Demba fortsatt ikke er blitt fortalt hvor målet står.

weirus

ka har azar gjort øvrebø?? pisset i vannflasken hans?? fyren kunne jo så vidt være borti ballen uten å bli avblåst...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Ricky

Var vel få som trodde det var mulig, men faktisk klarte vi ny årsverste igjen! Hadde ikke vært noe å si på f.eks 1-5 i dag. Og hadde vi først fått en eller to i sekken, så hadde det vel gjerne raknet skikkelig også, med både åtte og ni bakover som et ikke helt usannsynlig utfall.

At vi igjen går ut i en 4-4-1-0-formasjon med Karadas som klovn helt foran gjør at jeg har mistet helt troen på trenerteamet. Mjelde og Aabrekk, vær så snill å ring meg og forklar hva dere håper/forventer å få ut av dette trekket.
Og hvorfor begge vingene og begge spissene må ned i eget felt på dødballene, bl.a. for å stå ved stolpen. Spissene våre er jo, ironisk nok, oftere innblandet i dueller i eget felt enn i motstanderens.

Nei.. eneste trøsten her er at det antageligvis blir muligheter for å få seg bedre plasser til neste år, ettersom det neppe blir 100% gjenkjøp av partoutkortene.

Brann_ruler86

August 24, 2008, 22:05:41 PM #24 Last Edit: August 24, 2008, 22:15:34 PM by Brann_ruler86
Quote from: Northside on August 24, 2008, 22:01:08 PM-At Demba fortsatt ikke er blitt fortalt hvor målet står.


Han har sikkert spilt fotball mot et mål med noen smågutter der det ikke var lov til å score innenfor 16-meteren og tror dermed det gjelder overalt i fotball.

Fra spøk til alvor, dette er noe av det tristeste jeg har sett på lenge. Alt av spilleglede og elementære fotballkunnskaper er borte. At vi ikke taper i dag er griseflaks, og hvorfor rosenborgsupporterene jublet som om de skulle ha vunnet skjønner jeg fint lite av. Hadde vi vært så overlegne uten å score mål hadde det vært en gedigen skuffelse...
GÃ¥ ta banen!

osoerli

Quote from: Kjell249 on August 24, 2008, 21:49:57 PM
Sjeldent sett en så dårlig spiller som Solli i dag. Bommet med absolutt ALT. Ikke en eneste pasning eller forsering...

Han vant jo eit innkast ved ein anledning.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

BT sitt kampreferat innholder en god del artige kommentarer man kanskje burde få med seg...

Herr Smed

Quote from: Northside on August 24, 2008, 22:01:08 PM
Positivt:
-Billettprisene til neste år er langt rimeligere. Prisene gikk opp når "produktet" ble etablert, da tar jeg det som en selvfølge at prisene går ned når produktet er defekt!

- Kreativitet på tribunen de gangene det ble sunget noe.

Negativt:
- Generelt det meste.

-At Bruuuun, Mjelde og Lokøy fortsatt har sine jobber på stadion.

-At dommeren like godt kunne godt i RBK-drakt.

-At Demba fortsatt ikke er blitt fortalt hvor målet står.


Kan stille meg 100% bak en slik oppsummering pluss legge til på minussiden at Bjørn Dahl og Magne Revheim er to balleløse klovner når man ikke makter å gjøre NOE som helst drastisk slik dagens situasjon burde tilsi.
Alle må gå.

Ferguson

Quote from: Northside on August 24, 2008, 22:01:08 PM
Positivt:
-Billettprisene til neste år er langt rimeligere. Prisene gikk opp når "produktet" ble etablert, da tar jeg det som en selvfølge at prisene går ned når produktet er defekt!



Det e også lov til å tro på julenissen ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

osoerli

Så dette var grunnen til 0 press, 0 bevegelse, 0 målfarlighet, 0 pasningskvalitet.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article116294.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lurkin

Quote from: Kjell249 on August 24, 2008, 21:49:57 PM
Karadas var elendig i første, men spilte seg stort opp i andre omgang. Vant nesten alt av hodedueller og hadde en sinnsyk sjanse. Synes det er helt greit at Demba ble tatt av, for han ødelegger alt som heter rytme i angrepet. Vi ble bedre utover i andre omgang.

Sjeldent sett en så dårlig spiller som Solli i dag. Bommet med absolutt ALT. Ikke en eneste pasning eller forsering...
Berømte Brann fra Bergen

HansaInferno

Quote from: osoerli on August 24, 2008, 22:31:42 PM
Så dette var grunnen til 0 press, 0 bevegelse, 0 målfarlighet, 0 pasningskvalitet.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article116294.ece


Brann skulle tapt 5-0 i dag hadde RBK hatt magrinene på sin side. Dette var et ran fra vår side, og om dette er genistreken som skal gi oss seier i Marseille så graver jeg meg ned ute i hagen før kampen.
Breiflabben, baby!

Herr Smed

Roy Ellingsen (mannen bak BT sin livedekning) kvalifiserer til hedersbetegnelsen TYPE.
Alle må gå.

mads1..

Ser lyst på året..

BBB-Tony

Positive i dag må være TIFOen, og at Lille Ivers runget så til de grader! Hadde ikke trodd at den skulle runge så bra i dag! Resten er boss! Både på tribunen og på banen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Texas

ørn 2 og Jaiteh var bra i dag, resten var helt elendige. Karadas burde blitt byttet ut istedenfor demba, og ludvigsen burde kommet inn istedenfor winters. Winters er ferdig, og det ser alle på tribunen, men mjelde fortsetter med idiotien gang på gang.

Joggi Bogga

Det var deilig vær på staddaen idag. Herlig og ikke akkurat vanlig med slike temperaturer så sent i August. Ellers gledet det at vi hevet oss noe når Winters kom inn for drita dårlige Demba. Får håpe Mjelde også registrerte dette.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Texas

Quote from: Joggi Bogga on August 24, 2008, 22:56:15 PM
Det var deilig vær på staddaen idag. Herlig og ikke akkurat vanlig med slike temperaturer så sent i August. Ellers gledet det at vi hevet oss noe når Winters kom inn for drita dårlige Demba. Får håpe Mjelde også registrerte dette.


Og winters tilførte hva?

mads1..

Hvorfor får Winters spille?
Vi må no heller ha en junior vi kan satse på fremover, enn og la nr 77 få spille.
Han er ferdig og skal snart hjem.
Ser lyst på året..

piraya

Er det bare meg som nesten rev av meg både hår og hode når Demba blir spilt igjennom, har en ball på halvspretten på 9 meter og kan skyte ballen GJENNOM Jarstein så perfekt spretten + hans skuddstyrke er, men i stedet velger å stoppe opp, få 2 forsvarere på riktig side for så å presset prøve å lure av 4 mann og lompe ballen mot mål?!?

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on August 24, 2008, 22:47:12 PM
Roy Ellingsen (mannen bak BT sin livedekning) kvalifiserer til hedersbetegnelsen TYPE.


For ikke å si typetypete typetype. Det var definitivt artig lesning, og skaffet meg et lite smil på slutten av kvelden, på tross av elendigheten:

http://fotball.bt.no/stat/index.jsp?service=kampendirekte2008&matchId=258390&seasonId=default&refId=default&vm=false#258390
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend


Falkman

Quote from: Erlend on August 24, 2008, 23:10:24 PM


hør her min kjære navnebror. når man kommer et kvarter for sent inn i hver takling, får man som regel frispark mot seg.

osoerli

Og når man går inn i ein hodeduell med albuen inn i trynet på motspelar, for så å protestere høglydt, så får man som regel gult kort, i E-cup får ein ofte rødt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Joggi Bogga

Quote from: Texas on August 24, 2008, 22:58:03 PM
Quote from: Joggi Bogga on August 24, 2008, 22:56:15 PM
Det var deilig vær på staddaen idag. Herlig og ikke akkurat vanlig med slike temperaturer så sent i August. Ellers gledet det at vi hevet oss noe når Winters kom inn for drita dårlige Demba. Får håpe Mjelde også registrerte dette.


Og winters tilførte hva?


Bevegelse. Forsvarsrekken til Rosenborg kunne ikke lenger vite 10 sekunder på forhånd hvor Branns offensive kapasiter befant seg. Bevegelse er noe av det enkleste og mest effektive trikset en kan benytte som spiller for at motstanderne skal ha større vanskeligheter med å spille bra.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Super Hasund

Forferdlig kamp!
Men e meget skuffet over oss på tribunen. Det var engang då vi sto bak laget vi elsker. Det har mang en gang snudd kamper til vår fordel. I år har vi vert helt bak mål. Bunnen ble nådd idag.
Før vi kritiserer brann bør vi faktisk ta et godt nakkegrep på oss sjøl. Vi har en jobb å gjøre vi også.

Har vi virkelig blitt en gjeng med medgangs supportere? Kor har det blitt av stoltheten?
Vi e boss bÃ¥de hjemme og borte. I mange 10 Ã¥r var vi  fryktet. Vi støttet klubben i tykt og tynnt.
IÃ¥r har vi vert en blek blek kopi av oss sjøl.  Vi mÃ¥ snu dette før det e for seint.
Det skal koke selvom brann sliter ut pÃ¥ banen.  

Resten av sesongen bør vi kjempe for laget. Så får vi heller syte og klage i november.
Det e no de virkelig trenger sin 12 mann.
Så istedenfor å stå der å grine, så må vi synge høyt og synge stolt for byen og laget. Kjempe helt til fløyten går.

Det skasje stÃ¥ pÃ¥ oss at det gikk te helvete i Ã¥r.  La oss alle stÃ¥ sammen Ã¥ løfte laget i resten av kampene.

Dø for brann alle mann
Blod e tjukkere enn vann
Selvom vi rykker ner
Gir vi alt for brann for det
La Folket Synge

*Feltz*

BBB-Tony

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6775&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Når skal Eirik Bakke skjønne at det bare er slik i Bergen? Det er ikke første gang han er ute og oppmodner D12M til å støtte litt mer i motgang...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Deltok som vanlig på syngingen, men slik kampen utviklet seg - ingen press, ingen sjølvoppofrande innstilling, virker ikke som om laget henger sammen i det hele tatt - god natt, Bakke!

Vi har sunget mye denne sesongen noe som med Bakkes logikk skulle tilsi at laget burde ha prestert mye bedre, men realiteten er at de spiller like ræv om vi synger eller ei. Kanskje er jeg bitter og litt grinete nå, men det tillater jeg meg selv å være..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Super Hasund

Eirik Bakke "viser" oss helt fortjent fingeren i det intervjuet på brann.no
Eg e 100% enig med det han sier der.

La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Det kan du godt stadfeste Tony, men "må" det være sånn. Helt forståelig at mange er ekstremt misfornøyde med tingenes tilstand om da'n, inkludert meg selv, men som Bakke sier så går det negativt inn på flere spillere, og det er vel ikke akkurat positivt?

Hadde det vært slik at de ble gira av det, og tok seg selv i nakken for å få jubel i stedet hadde det vært noe, men når det motsatte faktisk skjer er det kjipt.
Det er vel ingen i Sportsklubben som ikke ser at så og si alt vi foretar oss om da'n, både på og utafor banen, er elendig, og da hjelper det ikke å pipe de ut.

Jeg applauderte ikke villt etter kampen, men pipekonserter er jeg i mot.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up