• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen Brann - Olympique de Marseille 13.08 Resultat: 0-1

Started by BBB-Tony, August 13, 2008, 22:58:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

1 omg lignet veldig på kampen mot Hamburg. De angrep i midten, og fikk trille ball store deler av tiden. Selvsagt måtte den ene gangen av veldig få de utnyttet svakheten vår på venstrekanten bli utslagsgivende. Huseklepp gjorde riktignok ett par gode returløp i kampen, men på scoringen blir han alt for passiv, og der hadde det vært bra å hatt PVM. Hanstveit lider av feilen til Huseklepp, og kan ikke klandres.. I 2 omg spiller vi greit og skaper noen gode sjanser etter hvert. Veldig synd at PVM sitt frispark ikke lirker seg under tverrlegger! Men 0-1 er i umulig å ta igjen! Jeg ble ikke skremt av OM, men frykter at vi får se ett helt annet OM-lag i Marseille..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Vebjørn

Quote from: tonynord on August 13, 2008, 22:58:56 PM
Huseklepp gjorde riktignok ett par gode returløp i kampen, men på scoringen blir han alt for passiv, og der hadde det vært bra å hatt PVM. Hanstveit lider av feilen til Huseklepp, og kan ikke klandres..

Lider av feilen til Huseklepp? Han får mannen rett mot seg og ballen ligge fri til å bli pirka til corner. Dobbelfeil!

BBB-Tony

Quote from: Vebjørn on August 13, 2008, 23:08:45 PM
Quote from: tonynord on August 13, 2008, 22:58:56 PM
Huseklepp gjorde riktignok ett par gode returløp i kampen, men på scoringen blir han alt for passiv, og der hadde det vært bra å hatt PVM. Hanstveit lider av feilen til Huseklepp, og kan ikke klandres..

Lider av feilen til Huseklepp? Han får mannen rett mot seg og ballen ligge fri til å bli pirka til corner. Dobbelfeil!


Slik jeg oppfattet situasjonen, så kommer det litt brått på Hanstveit etter Huseklepp hadde gjort en litt slapp jobb. Men jeg har ikke sett det på TV eller noe slikt. Kun en gang fra min posisjon på Hansa, så det kan godt være jeg tar feil.

BT har fått med seg at en god del er missfornøyd med MIM for tiden.. Men byttet Sævarsson/PVM var riktig ettersom han var sliten. Men Sævarsson var absolutt toneangivende i dag, og skulle ønske han hadde vært på banen til siste slutt. Bakke nevner i samme artikkel at han syns ropene mot MIM ikke var noe særlig, og at supporterene heller burde støtte laget fremfor å hetse treneren.

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article115596.ece
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Dødlinjen inne i 16-meterfeltet vår skal være Hanstveits territorium, og han må være mer på tå hev enn det der. Kan ikke sjanse på at Erik Huseklepp skal klare å stoppe Ben Arfa på raid..
I følge BT var det visst snakk om noe trøyeholding også, så vil ikke slakte Hanstveit helt, men det så unektelig veldig klønete ut det han holdt på med.

thesevs

Vet ikke om dette er blitt linket til i tidligere tråder, men slenger den inn her. Den er utdatert siden kampen er spilt, men det er et intervju med Helstad og Anders Pamer (O.Marseilles offisielle hjemmeside)

http://www.om.net/en/Saison/101002/Actualites/36198/A_look_at_Brann_Bergen
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brann4

Syns brann spilte en bra gjennomført kamp defensivt alt tatt i betraktning.

Det offensive derimot var ingenting å skryte av, virket rett og slett som om de ikke var interessert i å score mål lengre perioder av kampen.

Nightfox

Bare sånn btw. Bytta de ut dommeren i pausen eller noe? VILT forskjellig dømming i andre omgang i forhold til første.

Markmus

Merket det jeg også. I første omgang la han lista høyt, mens i andre omgang blåste han for alt mulig. Ikke at det var drittdømming i favør et av lagene eller noe.
Ka du ve?

thesevs

En supporters observasjonhead gamesDunk dunk dunk dunkdisc-at-once[/img]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Dunkin

Bare meg eller var det flere flagg enn folk på bortetribunen? Hørte ikke mye til dem utenom den heslige trommen før kampen. Men flaggene trakk til seg litt oppmerksomhet hos meg et par ganger. Forstår ikke helt poenget med å vifte et flagg i 90 min.

Brann4


Frynaldo

Quote from: tonynord on August 13, 2008, 22:58:56 PM
Slik jeg oppfattet situasjonen, så kommer det litt brått på Hanstveit etter Huseklepp hadde gjort en litt slapp jobb.


Slappeste jobben noen sinne. Huseklepp står en halv meter i fra, men står å tripper istedet for å gå inn i situasjonen. Han gir jo ingen ting!!  Han har 90% skyld i det målet, uten å overdrive.
Men ellers var han OK =)

amenhotep 4

Huseklepp hadde nok ikke fått krefter eller pust igjen fra det sinnsyke returløpet et minutt tidligere. En viss modererende faktor det, selv om dette selvsagt burde vært kommunisert til lagkamerater. I en slik situasjon hvor Huseklepp er førsteforsvarer og slipper presset for tidlig fremfor å styre presset mot Hanstveit er det forståelig at Ben Arfa kommer brått på og at Hanstveit mister balansen. En serie uheldige omstendigheter som kunne vært ungått om alle var mer samspilt og på hugget.

Falkman


synes vi gjør en fullt ut godkjent kamp. spille-og sjansemessig var det jo mye jevnere enn f.eks mot Hamburg..eller Zagreb, for den del. men at vil sliter offensivt mot slik motstand er hevet over tvil. på fem hjemmekamper mot kvalifisert motstand ( brugge, hamburg, zagreb, everton og marseille) har vi jo enda til gode å score  i spill 11 mot 11!

peteE

Midtforsvaret viser som vanlig europaklasse*, iallefall som i UEFA-gruppespillet i fjor. Målene vi slapp inn i gruppespillet:

Hamburg, langskudd fra utenfor boksen som er ganske slapt, men går i stolperoten og inn, Rennes, Straffe forusaket av Eirik Bakke i sluttminuttene, Dynamo Zagreb, innlegg og hodescoring, og Basel, direkte frispark et godt stykke utenfor boksen.

Eneste de kanskje kunne ha gjort noe med var scoringen mot var scoringen til Zagreb. Altså en kvalitets innsats!

Jeg tror det beste som kan skje er at ingen av lagene scorer tidlig, og Brann holder nullen hele kampen og kanskje er heldig med en dødball eller noe. For så å vinne på straffer etter ekstraomganger hvor begge lag er slitne.

Det er ikke et veldig ulogisk scenario etter min mening, og jeg oppfordrer folk til å ta turen til Marseille. Meg og min far har snakket om det, selv om han allerede har vært på sørkysten i år.

(beklager hvis setningene blir litt usammenhengende her og der, har ikke sovet i natt så konsentrasjonen er ikke på topp!)

* Altså, den klassen de ofte viser når vi spiller i Europa. De er ikke et stopperpar i europaklasse :P

Xminator

Spillerene gjør en kjempejobb defensivt. Da går det på bekostning av det offensive. Savnet av Helstad eller tilsvarende spisstype er ekstremt i kamper som dette, og det blir det samme i bortekampen.

Kampen viser også at vi trenger en offensiv sentral midtbanespiller. Vi har de defensive typene, vi har de med løpsstyrke (Sævarsson/Huseklepp), men mangler denne Sappara/Koren-typen sentralt. Hadde vi spilt med en slik type istedenfor enten Fakiri eller Bakke tror jeg vi hadde fått mer ut av to litt tyngre spillerene på topp. Ideelt sett tror jeg vi hadde kommet bedre ut av det med to raske bevegelige spisser i en kamp som dette. Men de må selvsagt være av ett kaliber som forsvarer å spille med dem... (les ikke Winters og Ludvigsen)

Publikums stadige rop på "jobbe brann" vitner om en urealistisk holdning til lagets ferdigheter. Spørst om noen burde skrike "jobbe Brann" utenfor RBH sitt kontor hver dag frem til 31. august.

Ferguson

En liten dose etterpåklokskap:

Sitter med en følelse av at hvis vi ikkje hadde solgt Helstad hadde vi slått Marseille 2-1 eller 3-1. Slår fremdels mye i bakrom men e jo hjelpeløst når Azar/Demba ikkje har den store farten.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

Bakkes skade og kunstgressnekt kan være hell i uhell mtp å få inn en slik midtbanespiller. RBHs udugelighet er derimot bare uhell for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nightfox

Angående Marseillefansen: De dunka 45 minutter i strekk, men i pausen tror jeg negern som spilte på trommen må ha bli kasta ut, fordi i andre omgang brukte de ikke trommen i det hele tatt, og da var det til gjengjeld få som hørte dem. Det beviser vel også bare hvor elendig dem er når alt kommer til alt.

Yngve

Men fy f*** kor dei kunne vifta på flagga sine. Kan ikkje ha vore mange på det feltet som såg noko i det heile.

nummer9

Quote from: Nightfox on August 14, 2008, 14:52:17 PM
Angående Marseillefansen: De dunka 45 minutter i strekk, men i pausen tror jeg negern som spilte på trommen må ha bli kasta ut, fordi i andre omgang brukte de ikke trommen i det hele tatt, og da var det til gjengjeld få som hørte dem. Det beviser vel også bare hvor elendig dem er når alt kommer til alt.

Enten så var jeg midlertidig fargeblind, eller så tar du feil i dette med neger (når ble det egentlig stuerent å kalle noen neger?). Uansett har du rett i at de ga seg ved pause og det var knapt noe trommelom under 2 omgang.

Det jeg ble mest overrasket over var de to personene der som hadde ikledd seg vikinghjelmer og pelsfrakker ellerno. Så rimelig teite ut de ja... sånn som resten av klovnegjengen egentlig. Var også nok av dem som lignet veldig mye på gjengen fra «lange flate baller» (bar overkropp og jeans), noen av dem hadde til og med stor nok vom også.

Go Up