• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-treninger

Started by vebo, August 12, 2008, 11:59:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: nero on February 07, 2011, 13:32:39 PM
Hadde jeg hatt en tier for hver gang jeg har hørt ordene "Vi har hatt en veldig god treningsuke" av trenerstaben til SK Brann, hadde jeg vært en holden mann.


Over 1900 år til éin million kroner... med mindre dei seier det meir enn ein gang per veke ;) .
GÃ¥ av.

Utmedsnolken

er jo over 20 stk som kan si det vet du.
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Quote from: Utmedsnolken on February 07, 2011, 13:49:33 PM
er jo over 20 stk som kan si det vet du.


Ja. "Og alle var enige om at det hadde vært en fin-fin treningsuke".  ;D
Lions led by donkeys.

dudo

Du hadde ikke blitt veldig rik om du brukte pengene på partoutkort ... ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on February 07, 2011, 15:14:33 PM
Du hadde ikke blitt veldig rik om du brukte pengene på partoutkort ... ;)


De hadde sikkert satt prisene opp kun for han, ellers hadde han ikke vært en ekte supporter :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Mye artig i denne videoen: http://www.brann.no/nyheter/im-like-schwarzenegger/

Ser ut til at Hanssons trimtime slo knockout på Ojo ;D
Ka du ve?

krakra


Markmus

Litt på siden av tråden, men handler om treningsleiren. Ser ut til at Haugen har fått noe å vokse i ;D http://www.brann.no/supporter/bildegalleri/11787/?image=24
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 08, 2011, 10:53:49 AM
Litt på siden av tråden, men handler om treningsleiren. Ser ut til at Haugen har fått noe å vokse i ;D http://www.brann.no/supporter/bildegalleri/11787/?image=24


Hehe, de hadde glemt str. G13 i Bergen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

http://www.brann.no/sesongen/treningskamper/

Kun Torp og Austin har spilt alle treningskampene så langt.
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Markmus

Nei, jeg mente ikke at det sa noe om hva laguttaket ville bli. Jeg tenker mer i de baner at det sier noe om hvem som er best trent / i best fysisk form.
Ka du ve?

vebo

http://www.brann.no/nyheter/sprakutfordringer-pa-feltet/

Språkutfordringen virker å takles greitt. Flott å høre at Diego har fått litt ansvarsrolle, og at han har gått fra å være den som trenger bindeledd til å være bindeleddet. Generelt så virker det som om stemningen er god for tiden, og som at Skars er godt likt.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Ja, det virker som at stemningen i gruppen er veldig bra og jeg tror det er verdt vel så mye som antall TL-kamper eller landskamper totalt i gruppen. Så gjenstår det å se hvordan stemningen blir når motgangen kommer, men holder vi nøkkelspillerne skadefrie så har jeg troen på en bra start for Brann. Kanskje blir det medaljekamp? Stallen er for tynn nå, men gjør vi det bra i første halvdel er kanskje investeringsviljen større i sommer.

dudo

Tja, panikkinvesteringene kommer jo om man ligger an til nedrykk i sommer, men jeg tar heller alternativet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nja, de kom ikke i fjor, men vi har kanskje litt mer handlefrihet i år når det kommer til lønnsbudsjettet. Håper uansett at verken nedrykks eller medaljestrid får våre store ledere til å ofre langsiktigheten i kjøpene. Fornøyd med den innkjøpspolitikken vi har hatt i vinter.

dudo

Selv vil jeg gjerne ha en Sæternes- eller Andresen-overgang. En som viser at nå satses det som faen i Bergen, og som resten av landet blir sittende og måte av. Og om Austin forsvinner, tror jeg ikke vi finner erstatteren hans i Adecco.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tar gjerne en klassespiller, som har bevist nivået, men da ikke en på over 30 år med maks 2-3 gode år igjen. En Bentley+. Drømmen hadde vært om vi fikk en fet sum for Austin og hentet Kara, men det er nok ikke veldig realistisk. Hauger hadde også vært bra.

dudo

Hauger ville vært en sånn type, ja. Kara fenomenal, men dessverre urealistisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Hauger trur eg kan utvikle seg til å bli ein veldig god spelar, så det hadde vore veldig bra.

Falkman

Quote from: Hatleking on March 28, 2011, 14:54:03 PM
Hauger trur eg kan utvikle seg til å bli ein veldig god spelar, så det hadde vore veldig bra.


jeg for min del synes han er ganske bra, allerede!  veldig usannsynlig at han  kommer hit. han havner i utlandet. eventult i Rbk, for Ã¥ erstatte Annan

abe78

Fint om vi kunne fått denne tråden i gang igjen. Lærer mye om tilstanden i klubben om man ser hva som skjer på treningene.
.og husk!

thesevs

En kamerat av Carl-Erik Torp er på besøk.

Marius Brevig (20) fra KFUM (høyreback) skal begynne på NHH til høsten. Trente med Brann i dag.
Iflg ham selv ønsker han å knytte seg til en klubb, og begynner derfor på toppen for deretter å jobbe seg nedover...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Det er jo én måte å gjøre det på :)
Ka du ve?

krakra

Hadde vært spennende å se en internkamp mellom førstevalgene og de som får spille lite av Skarsfjord. Hvis vi sier at de som spilte sist er førstevalgene så har vi dette andrelaget:

                 Opdal
Haugsdal - Yaw - Kalven - Holmvik
         Max - Barmen
Nico - Haugen - Larsen
          Labetuss

Det er faktisk et greit lag som bør kunne gi "førstelaget" grei matching på trening.

abe78

Er Nico her forsatt? Trodde han var sendt hjem for lenge siden..
.og husk!

krakra

Han drar 1. august

Ingen av de nye spillerne er spilleklare før da og sendes Nico hjem så har vi bare 15 utespillere i stallen.

Utmedsnolken

mer om treningsintensiteten i norge i et intervju med skjelbreid i adressen:

intensitet og lengden på treningene i Hamburg kan ganges med 3 i forhold til Norge.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

August 22, 2011, 19:28:24 PM #278 Last Edit: August 22, 2011, 19:30:19 PM by Gulløl
Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2011, 18:06:02 PM
mer om treningsintensiteten i norge i et intervju med skjelbreid i adressen:

intensitet og lengden på treningene i Hamburg kan ganges med 3 i forhold til Norge.


Og likevel insisterer Skarsfjord gang etter gang at Brann trener nok :-\. Personlig husker jeg den "maskinfotballen" som Brann møtte på Stadion da Hamburg var på besøk høsten 2007 UEFA cupen. Det var en hurtighet og kraft i spillet av en helt annen verden. En satt bare der på tribunen og måpte :o.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det er jo ikke bare å skru opp treningsmengden på "Hamburg-nivå" hvis grunnfysikken ikke er der. Da blir spillerne overtrente og skadeplagede. Er det en ting jeg har troen på så er det Branns kompetanse på treningsintensitet. De fleste her inne hadde vel vært invalide på under en måned hvis de skulle trent med Brann på samme intensitet.

dudo

Han nye assen vår (Mikkelsen?) er vel ekspert på slikt? Og vi virker jo om ikke annet å være såpass godt trent at vi slipper unne mange skader, så vi kan være på vei mot noe enda bedre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg syns vi virker godt trent også. Spesielt foran ferien da vi vant tre kamper på rad på en uke. At enkelte spillere begynner å bli slitne nå er ikke så rart. Det er jo spillere som har spilt så og si samtlige kamper for oss i år, både cup og serie, nærmest 90 minutter.

Nixon

Jeg syns alltid det er mye snakk om å være dårlig trent og/eller dårlige treninger når en spiller eller trener skifter klubb. Så det tar jeg med en klype salt. Og en 3-gange tror jeg uansett bare er tull.

Men det minner meg om noe jeg tenkte på forleden. Mjelde som nå tok over Start klager over at spillerne er dårlig trent. Men det samme gjorde Nilsen som tok over etter Mjelde. Det skulle jo tilsi at treningene til Tørum var usigelig slappe!;)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: krakra on August 22, 2011, 19:43:12 PM
Jeg syns vi virker godt trent også. Spesielt foran ferien da vi vant tre kamper på rad på en uke. At enkelte spillere begynner å bli slitne nå er ikke så rart. Det er jo spillere som har spilt så og si samtlige kamper for oss i år, både cup og serie, nærmest 90 minutter.


Spillerbelastningen er da mye høyere i Spania og england og de virker mye friskere mot slutten av sesongen enn vi gjør når vi har passert litt over halvveis.
"og der snubler Sæternes igjen"

Joggi Bogga

Bilde av Kalvenes som trener vekter i dagens BA. Flere enn meg som reagerer på teknikken?
Det er selvsagt mulig at det han improviserer litt på bilde, men hvis så ikke er tilfellet og det viser seg at de blir sluppet løs uten kyndig veiledning, så er det nok et eksempel på rutinesvikt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

De har nok jevnlig veiledning hvis de trenger det. Hva er det han gjør galt? Jeg har ikke sett bildet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

Kan jo også være han bare gjør en eller annen sær øvelse?

Nixon

Eller at dette var det beste Boggi fant på sin stadig pågående jakt etter dagens rutinesvikt...
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: Klaus_Brann on October 21, 2011, 22:27:41 PM
De har nok jevnlig veiledning hvis de trenger det. Hva er det han gjør galt? Jeg har ikke sett bildet.


Han gjennomførte en skulderpress øvelse med vektstang bak nakken.
Så vidt jeg kan forstå vil effekten både for skuldrene støttemusklene bli bedre om man gjør den med stangen foran brystet. Dessuten vil belastningen for leddene bli langt mindre.

Virker ekstremt rart at styrketreningen ikke virker bedre gjennomtenkt. Speselt for en eldre skadeutsatt spiller.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

October 26, 2011, 13:32:22 PM #289 Last Edit: October 26, 2011, 13:38:25 PM by Nixon
Quote from: Joggi Bogga on October 26, 2011, 13:23:44 PMHan gjennomførte en skulderpress øvelse med vektstang bak nakken.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Det er en kontroversiell øvelse, men er ikke feil teknikk. Brann har ikke noe gjennomgående problem med spillere med skulderproblemer, så ser ikke noen grunn til å kritisere dem eller spilleren for dette.

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on October 26, 2011, 13:32:22 PM
Noen ganger når kritikken av Brann latterlige høyder...


Brann får kritikk når de fortjener det.
At man velger høyrisiko øvelser i styrkerommet er bekymringsfullt uansett hvordan du snur og vender på det.
Og hva med Oppdal? Sammenhengen mellom hans styrketrening, skader og ikke minst bevegelighet er det grunn til å se nærmere på. Det håper jeg Brann allerede har gjort.

Styrketrening er bra, men som med all trening er det gode og dårligere måter å gjennomføre det på.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Høyrisiko? Ja, da kan jeg være sjeleglad at jeg ikke er blitt invalid etter mange år med stangen bak nakken...

Når det gjelder Opdal så er vel alle enige om at han har trent for mye. Men har det kommet frem at han har gjort øvelsene feil? Ikke det jeg kan huske.

Nei, fortsatt latterlig!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on October 27, 2011, 12:48:44 PM
Når det gjelder Opdal så er vel alle enige om at han har trent for mye. Men har det kommet frem at han har gjort øvelsene feil? Ikke det jeg kan huske.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article119977.ece
Trente feil, bl.a. spensthopp med vekter.  Førte vel til at Jøsendal fekk sparken.
Reknar med dei har lært sidan då.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Ja, stemmer det. Hadde glemt disse hoppene, tenkte bare på at han vel generelt ble litt tung i kroppen av litt for mye trening. Men det må jo sies at resten av laget fulgte samme program, og ble ikke skadet.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Er det noen som vet hvem som har ansvar for styrketrening, kondisjon og kosthold i klubben per i dag?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kjell249

Det vet jeg ikke. Men Brann har fått veldig mye positiv omtale av det medisinske apparatet i år for å holde spillerne skadefrie. Spesielt gjalt dette bortekampen mot Viking, når Viking hadde halve laget ute med skade.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on October 27, 2011, 15:13:42 PM
Er det noen som vet hvem som har ansvar for styrketrening, kondisjon og kosthold i klubben per i dag?


Kenneth Mikkelsen er fysisk trener i Brann. Og Patrik Hansson er sikkert også inne der slik han har vært de siste årene.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

For vel en uke siden, midt i landslagspausen, førte tilfeldigheter meg forbi gressmatten som Brann trente på. Der ble jeg mødt av et syn som har brent seg fast på netthinnen.

Spillerne stod i ro. Istedetfor å bevege seg, stod de i ro og strakte ut beina for å nå ballen som de dyttet i retning en annen slik at de kunne gjeninta hvileposisjon. Dan Risnes var faktisk den som viste høyest frekvens ved å slå pasninger mot en lav murkant(!).

Noen dager senere hørte jeg siste utgave af FotboldFM hvor en del av programmet bvar viet de ulike treningsregimene i Danmark, England og Tyskland. Ikke overraskende ble det trent langt mer i det landet som har flest gode spillere. Pierre Emile Højbjerg fikk treningssjokk da han dro til Tyskland, men sa samtidig at han for første gang i sitt liv merket hvordan det var å "virkelig komme i form".

Er det noen som går noenlunde jevnlig for å se treninger og vet litt mer om hva som er ideen bak denne slowplay aktiviteten?

Feyenoord som jeg har sett en del treninger med har aldri stått sånn og kastet bort tiden de gangene jeg har vært der.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up