• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-treninger

Started by vebo, August 12, 2008, 11:59:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Xminator on August 17, 2010, 11:30:33 AM
Med Cato Hansen skadet begynner det jo å nærme seg ett innhopp for en av de to brasilianerene. Og da må man jo begynne å lære navnene deres også...
Problemet er jo at de i følge Brann.no ikke er klar før kampen mot Viking om to uker. Syns, hadde vært spennende å se hva de kunne fått til mot Branns overmenn i går.

BBB-Tony

Var innom dagens andre trening, og tok meg tid til å kikke litt på de nyankomte brasilianerne. Av de to, var det uten tvil Juninho som imponerte mest. Han viste fin ballbehandling, gode avslutninger og han virker også å forstå spillet på en god måte. Absolutt en gutt som kan bli en habil spiller i fremtiden.

Huseklepp virker å være på hugget, og under spillsekvensen, hadde han flere veldig gode involveringer og avslutninger.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Vil du på bakgrunn av denne treningen(jada, vet at det blir tynt) vurdere Juninho som god nok for troppen mot Viking? Altså bedre enn Nielsen, Jaiteh, Haugsdal osv.

BBB-Tony

August 24, 2010, 15:43:36 PM #203 Last Edit: August 24, 2010, 15:46:26 PM by BBB-Tony
Quote from: krakra on August 24, 2010, 15:01:53 PM
Vil du på bakgrunn av denne treningen(jada, vet at det blir tynt) vurdere Juninho som god nok for troppen mot Viking? Altså bedre enn Nielsen, Jaiteh, Haugsdal osv.


Det har jeg små forutsetninger for å svare på siden jeg kun har sett Juninho på en trening (fikk ikke sett andrelagskampen i går pga møtet på Stadion). Juninho har også en del andre ferdigheter enn hva Nielsen, Jaiteh og Haugsdal har, men det jeg kan konkludere med er at etter kun en trening har han overrasket meg. Han virket som en god spiller den stunden jeg så han i dag. Ikke bare med ballen i beina, men også uten. Nå er vel både Cato Hansen og Guastavinho ute i neste kamp, så Juninho er absolutt en spiller som kan være aktuell for en plass på benken. Det er gjerne litt tidlig enda, men han har gode ferdigheter som på veldig kort sikt kan forsvare en plass i kamptroppen etter min mening.

Det som kan vise seg, og ofte er tilfelle i en del tilfeller med unge spillere fra Sør-Amerika, er at psyken kan spille de ett puss. Det er dog noe som kan være tilfelle hos alle unge spillere. Gi brasilianerne litt tid, så kan de blomstre, ihvertfall Juninho. En så hvor lang tid Alanzinho brukte på å tilpasse seg nivået, og måten å spille fotball på.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Spennende saker dette. Gjerne flere slike rapporter:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nå håper jeg endelig Brann tar godt vare på disse guttene. Det er snakk om to attenåringer som har flyttet til andre siden av jorden, til en helt annen kultur og et uforståelig språk. Det kan være veldig tøft det.

steinbygger

Det jeg har hørt er at disse guttene kan gjøre det utroligste med ballen, men av og til så glemmer de at det ikke er en ball til hver på ett fotball-lag

BBB-Tony

August 24, 2010, 21:30:03 PM #207 Last Edit: August 24, 2010, 21:32:20 PM by BBB-Tony
Quote from: krakra on August 24, 2010, 21:23:45 PM
Nå håper jeg endelig Brann tar godt vare på disse guttene. Det er snakk om to attenåringer som har flyttet til andre siden av jorden, til en helt annen kultur og et uforståelig språk. Det kan være veldig tøft det.


Klart det er veldig tøft, og særlig når det gjelder overgangen Brasil-Bergen. Store kulturforskjeller. Både Skarsfjord og Robert Hauge har sagt at de skal få tid til å tilpasse seg, så jeg har troen på at de vil få det. Etter min mening er det ikke annet å gjøre enn å ta det helt med ro når det gjelder forventninger til disse guttene. Vi har ingen kostnader utover det å gi de en treningstrøye eller to, og det vil være en stor bonus om vi kunne få ihvertfall en av de til å slå skikkelig gjennom i Branndrakten.

Quote from: steinbygger on August 24, 2010, 21:28:10 PM
Det jeg har hørt er at disse guttene kan gjøre det utroligste med ballen, men av og til så glemmer de at det ikke er en ball til hver på ett fotball-lag


Dette er vel noe som er felles for veldig mange fotballspillere fra Brasil. De viste begge veldig god ballbehandling på dagens trening, men jeg hadde ikke forventet noe annet siden de er fra Brasil, sambaens hjemland.

En av de største utfordringene vi står ovenfor nå er selvsagt å tilegne guttene det kollektive samspillet som må til for å lykkes i fotball.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article181978.ece

Den dukker opp med jevne mellomrom denne her. Kva synes dere? Kan det sammenlignes, fotball, Northug og roing? Sjølv meiner eg våre menn lett kunne ha vore meir atletiske av seg. Muskler, smidighet og kondis...
GÃ¥ av.

krakra

October 04, 2010, 09:42:26 AM #209 Last Edit: October 04, 2010, 09:44:14 AM by krakra
Hvor mye andre idrettsutøvere trener er totalt irrelevant. Fotball er en sport som går på så mye annet enn fysisk styrke og utholdenhet, selv om det også er viktig.

Det man bør se på er hvor mye det trenes hos de beste spillerne i verden. Det er ingen grunn til at Brannspillerne ikke kan trene like mye som Barcelonaspillerne. Verdens beste i vår idrett bør være idealene, ikke skiløpere og roere.

Vi må også huske at spesielt skiløpere har en veldig kort konkurransesesong i forhold til fotballspillere og kan trene langt tyngre enn fotballspillere fordi fotballspillere skal ut i konkurranse igjen hver uke og må ha overskudd. Jeg tviler på at Northug trener like mye i februar som han gjør i juni.

nero

Quote from: krakra on October 04, 2010, 09:42:26 AM
Hvor mye andre idrettsutøvere trener er totalt irrelevant. Fotball er en sport som går på så mye annet enn fysisk styrke og utholdenhet, selv om det også er viktig.



Sant nok, men 10 timer i uken virker jo litt lite, da.... Det finnes rom for forbedring både fysisk og taktisk hos en god del av Brannspillerne, for å si det sånn. Se forresten på PVM, han mo jo ha trent fornuftig (på egenhånd?) siden han har greid å forbedre tempoet sitt.
Lions led by donkeys.

dudo

Quote from: Spelaren on October 04, 2010, 09:36:50 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article181978.ece

Den dukker opp med jevne mellomrom denne her. Kva synes dere? Kan det sammenlignes, fotball, Northug og roing? Sjølv meiner eg våre menn lett kunne ha vore meir atletiske av seg. Muskler, smidighet og kondis...

Det mente Mjelde i sin tid òg. (Etter kampen mot Hamburg) Av en eller annen grunn så la jeg i 08 mye av skylden på de dårlige prestasjonene pga dette.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: nero on October 04, 2010, 10:02:26 AM
Quote from: krakra on October 04, 2010, 09:42:26 AM
Hvor mye andre idrettsutøvere trener er totalt irrelevant. Fotball er en sport som går på så mye annet enn fysisk styrke og utholdenhet, selv om det også er viktig.



Sant nok, men 10 timer i uken virker jo litt lite, da.... Det finnes rom for forbedring både fysisk og taktisk hos en god del av Brannspillerne, for å si det sånn. Se forresten på PVM, han mo jo ha trent fornuftig (på egenhånd?) siden han har greid å forbedre tempoet sitt.
Men det er jo snakk om fellestreninger. De fleste seriøse fotballspillere burde også trene endel på egenhånd. Dog ikke like mye som Petter Northug eller Michael Phelps.

Spelaren

Quote from: dudo on October 04, 2010, 10:03:47 AM
Quote from: Spelaren on October 04, 2010, 09:36:50 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article181978.ece

Den dukker opp med jevne mellomrom denne her. Kva synes dere? Kan det sammenlignes, fotball, Northug og roing? Sjølv meiner eg våre menn lett kunne ha vore meir atletiske av seg. Muskler, smidighet og kondis...

Det mente Mjelde i sin tid òg. (Etter kampen mot Hamburg) Av en eller annen grunn så la jeg i 08 mye av skylden på de dårlige prestasjonene pga dette.


Og likefullt påstod Steinar at våre menn var dårlig trente når han overtok dei i 2009... Visse ting kan trenes av dei fleste, og styrke er ein av dei. Greit nok at ikkje alle skal sjå ut som Drogba eller Kristian O. Ronalldo men å bli utspelt fysisk er totalt unødvendig. Men eg er enig i at det er best å sjå på dei beste innen vår egen gren på sportstreet.
GÃ¥ av.

nero

Quote from: dudo on October 04, 2010, 10:03:47 AM
Quote from: Spelaren on October 04, 2010, 09:36:50 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article181978.ece

Den dukker opp med jevne mellomrom denne her. Kva synes dere? Kan det sammenlignes, fotball, Northug og roing? Sjølv meiner eg våre menn lett kunne ha vore meir atletiske av seg. Muskler, smidighet og kondis...

Det mente Mjelde i sin tid òg. (Etter kampen mot Hamburg) Av en eller annen grunn så la jeg i 08 mye av skylden på de dårlige prestasjonene pga dette.


Husker den. Det var da vi skulle bli det "best trente laget i landet". Det ble det vel egentlig aldri noe av...
Lions led by donkeys.

Spelaren

Quote from: nero on October 04, 2010, 10:08:15 AM
Husker den. Det var da vi skulle bli det "best trente laget i landet". Det ble det vel egentlig aldri noe av...


Det var no ein heil del andre ting som skar seg etter dette... Men ta eksemplet Petter Vaagan Moen. I nyere intervju trekker han bl.a fram eit bedret kosthold som grunn til at han endeleg ser ut til å gi god valuta for dei 10 millionene kronene me betalte for han. Altså, etter 7-8 (!) år som utøver på topplan kjem kostholdet på plass, sammen med trening på eksplosivitet og hurtighet. Kan me trekke nokre lærdommer av dette, så er det bra om framtidige Brannstjerner er tidligere ute med denslags.
GÃ¥ av.

krakra

Ja, kosthold er viktig og _der_ har vi nok noe å lære fra toppidretten. De beste i de hardeste idrettene har egne kostholdsrådgivere og perfeksjonerer kostholdet. Dette er ikke noe spillerne kan finne ut på egenhånd. Til en viss grad kan de selvfølgelig tenke selv. Slik som Iversen som endelig lærte seg at pølse etter trening ikke var så lurt da RBK ansatte en kostholdsekspert, men skal man opp på toppnivå må eksperter hentes inn. Som RBK gjorde.

Jeg har lenge ment at vi bør ansette en kostholdsekspert som bør knyttes til både a-laget og utviklingsavdelingen.

osoerli

Kunne vore greit Ã¥ veta kor mange timar i veka, Rosenborg, Tromsø, Vif, Haugesund, Arsenal, Hamburg, Real Madrid og Inter ogsÃ¥ trener.  For Ã¥ noko relevant Ã¥ samanlikna med.  Nokon som veit?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Quote from: Spelaren on October 04, 2010, 09:36:50 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article181978.ece

Den dukker opp med jevne mellomrom denne her. Kva synes dere? Kan det sammenlignes, fotball, Northug og roing? Sjølv meiner eg våre menn lett kunne ha vore meir atletiske av seg. Muskler, smidighet og kondis...


Nå er jo dette forskjellige idretter hvor musklene benyttes på forskjellige måter. Men samtidig er det et poeng at norske spillere må bli mer atletiske. Trenger jo ikke studere toppspillere i verden for å se at de har en mye mer muskuløs kropp enn det norske spillere har. Drogba hadde ikke vært den spilleren han er uten musklene sine. Ronaldo2 sine prestasjoner på banen steg i takt med at musklene grodde (han var jo en pingle når han gikk til Manu).

I tillegg blir man jo mindre utsatt for skader.

Problemet (eller utfordringen!) er å lage programmet som gir disse resultatene. Skal man bygge muskler må man også spise riktig. Internasjonale toppklubber har garantert ansatt ernæringsfysiologer, mens dette knapt er tema blant de norske klubbene.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Ifølge en side om c.ronaldo:

QuoteLike all Premier League footballers, training is usually five days a week, depending on mid-week or weekend matches. A typical days training will include cardiovascular fitness, strength training, practice matches and set play practice like penalties and free-kicks. Daily training sessions usually last between 3-5 hours, so it's a pretty active time.


Uansett, så er 10 timer i uken alt for lite. Vi som har spilt fotball vet jo at en del av treningen går vekk i død-tid også. Det er ingen grunn til at fotballspillere skulle behøve mye mindre trening enn utøvere av andre idretter.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

10 timers fysisk trening er sikkert mer enn nok pr uke, men om man tar med ting som teknikk- og avslutningsterping eller analyselære (eller hva man skal kalle det), så tror jeg man har mye å gå på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Når man ser det tekniske nivået til norske spillere, kan man vel trygt konkludere med at mer trening på elementære ting, som å dempe en ball (hei Sævarsson) eller slå en upresset pasning til medspiller (hei Solli), ikke akurat hadde skadet.
Lions led by donkeys.

storB

Quote from: Spelaren on October 04, 2010, 10:11:50 AM
Quote from: nero on October 04, 2010, 10:08:15 AM
Husker den. Det var da vi skulle bli det "best trente laget i landet". Det ble det vel egentlig aldri noe av...


Det var no ein heil del andre ting som skar seg etter dette... Men ta eksemplet Petter Vaagan Moen. I nyere intervju trekker han bl.a fram eit bedret kosthold som grunn til at han endeleg ser ut til å gi god valuta for dei 10 millionene kronene me betalte for han. Altså, etter 7-8 (!) år som utøver på topplan kjem kostholdet på plass, sammen med trening på eksplosivitet og hurtighet. Kan me trekke nokre lærdommer av dette, så er det bra om framtidige Brannstjerner er tidligere ute med denslags.


Brann har innnført felles frokost og lunsj samlinger på stadion for spillerne, nettop for å kunne ha en bedre veiledning og oppfølgning på kosthold.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Quote from: osoerli on October 04, 2010, 10:40:08 AM
Kunne vore greit Ã¥ veta kor mange timar i veka, Rosenborg, Tromsø, Vif, Haugesund, Arsenal, Hamburg, Real Madrid og Inter ogsÃ¥ trener.  For Ã¥ noko relevant Ã¥ samanlikna med.  Nokon som veit?


Vi lærer av Arsenal og Valencia.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: storB on October 04, 2010, 12:18:00 PM


Vi lærer av Arsenal og Valencia.


Tar vi til oss det de lærer bort er jo dette strålende. Tror neppe en kan få bedre læremestre enn klubbene bak spillere som Silva og Fabregas (siste utviklet sammen med Barca, men dog). Ellers helt enig i de som mener at en ikke skal høre på eksperter fra Olympiatoppen.

Fotball er heldigvis ikke langrenn, men at vi har mye å gå på både fysisk og teknisk, er hevet over enhver tvil. Alle som har sett verdens beste fotballspillere i bar overkropp kan jo se at det er snakk om en helt annen fysikk der i gården og spillere som Drogba og Ronaldo er nevnt her. Hamburgkampen var jo som å se ellve tyske personifiseringer av det olympiske motto: Raskere, sterkere, høyere, at de var langt mer tekniske og hadde bedre kondis i tillegg gjorde ikke saken bedre. Selv tror jeg kanskje at Tyskland er landet å se til ift at fotballkulturen kanskje er mer lik, men takker ja til Arsenal og Valencia som substitutter.

Når det gjelder teknikk trenger vel ikke dette nevnes, foruten hederlige unntak som CH og Sævarsson har de fleste en del å gå på, for å si det slik. Tidligere har det jo vært opplest og vedtatt i denne fotballbakgården at en ikke trenger teknikk (takk for den Drillo) og senere har en gått over til ideen om at nordmenn mangler teknikkgener eller noe. Så kan en på den andre siden se resultatene av hva som skjer når norske lag faktisk trener på noe ala det samme en trener på nede på kontinentet. På Vif kan snart til og med forsvarsspillerne dempe en ball. Det kan en av våre og, men han er importert fra en fotballkultur som i sin tild sjenket idretten sin mest teknisk brilliante spiller gjennom tidende (Puskas). VIf er for all del ikke Barcelona, men de kan faktisk dempe fotballer etterhvert, og dette gjelder ikke bare Fellah, men etterhvert også de mer trauste, norske spillertypene.

Mangelen på forståelse og kompetanse angående teknikk er en av årsakene til at jeg gjerne ser en hovedtrener fra utlandet neste gang. Dette eller en kan gjøre som Sogndal og hente en utenlandsk teknikktrener, selv om Jamaica ikke er det første landet som slår meg i så henseende.

nero

Quote from: Huff on October 04, 2010, 13:08:41 PM

Når det gjelder teknikk trenger vel ikke dette nevnes, foruten hederlige unntak som CH og Sævarsson har de fleste en del å gå på, for å si det slik.


;D ;D Konge!!!
Lions led by donkeys.

krakra

October 04, 2010, 14:10:23 PM #226 Last Edit: October 04, 2010, 14:14:03 PM by krakra
Teknikk er jo noe alle norske fotballspillere bør trene på. De sliter jo med å slå gode pasninger samtidig som de løper. Men det er noe man må ha spesielt fokus på i spillerutviklingen på aldersbestemte lag. Vi kan sette Hansen og Sævarsson til å trene teknikk 50 timer i uka, men de vil nok fortsatt ha ganske begrenset teknikk. Grunnteknikken sitter vel i 14-15-årsalderen? Var det jeg lærte iallefall.


Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 04, 2010, 14:10:23 PM
Teknikk er jo noe alle norske fotballspillere bør trene på. De sliter jo med å slå gode pasninger samtidig som de løper. Men det er noe man må ha spesielt fokus på i spillerutviklingen på aldersbestemte lag. Vi kan sette Hansen og Sævarsson til å trene teknikk 50 timer i uka, men de vil nok fortsatt ha ganske begrenset teknikk. Grunnteknikken sitter vel i 14-15-årsalderen? Var det jeg lærte iallefall.


Grunnlaget ble selvfølgelig lagt tidligere, men det er liten tvil om at mye trening kan forbedre treknikken ganske mye.
Det er jo ingen som snakker om at Sævarsson skal bli Ronaldo, men at han kan forbedre seg mye med en del trening er det ikke tvil om. Problemet er kanskje at viljen og ambisjonene ikke er like stor som hos andre spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: dudo on October 04, 2010, 11:13:31 AM
10 timers fysisk trening er sikkert mer enn nok pr uke, men om man tar med ting som teknikk- og avslutningsterping eller analyselære (eller hva man skal kalle det), så tror jeg man har mye å gå på.

Eg har sjekka litt med eit par andre klubbar:

RBK:
I sesong 10.5 t/veke ved 1 kamp i veka, 7.5 t/veke ved 2 kampar i veka.
I tillegg har mange eigentreninger med f.eks styrke og skuddtrening.

TIL:
I sesong 7-8 t/veke ved 1 kamp i veka.

Ikkje så langt unna det Brann trener altså.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

En ting eg har lurt på, og dette gjelder ikke bare brann.

Kor mye trener norske fotballspiller på skudd.
Gang på gang så ser eg elendige langskudd. Det går an å trene på.
Det ser ut som de sliter med å få presset de under tverrliggeren.

Eg e ingen gudsgave til fotballen. Men langskudd har no eg forstått. Trent en del på det. Det har med alt med treffpunkt på ballen til kroppensstilling før, under og etter skuddet er utført.

No skal det sies at spillerene blir satt under press i det de skal skyte men med trening så kan dette bedre seg.

Mann ser det i noen ligaer at de har bedre skyttere. F.eks England. I Fish&Chips landet vet eg at de trener mye på skudd.
Her synes eg Norge har en del å gå på. Spille seg inn mål har vi bare klart en gang.(2007)
Mye gratis mål som kan komme av bedre treffnøyaktighet.
La Folket Synge

*Feltz*

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Få på dem måleutstyr slik at vi kan se hvem som jobber mest og dermed lettere kunne sette nye mål.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Apropos måleutstyr; brukte de det i kampene forrige sesong?

Det var jo snakk om at et trønderselskap (?) skulle prøve ut dette, men husker ikke å ha lest noe mer om dette i etterkant.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

javsnes

Bartepakket bruker det visstnok i hver kamp på lerkendal, men tror det er det. Står litt om det i denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/2010/11/15/sport/fotball/tippeligaen/anthony_annan/14302256/

Nixon

Det stod noe i en avis for ikke så lenge siden at Skarsfjord ønsker å ta det i bruk, men Brann har ikke råd.
Rød makt på Hansa

Yngve

Me har vel berre brukt det ein gong (borte mot Everton) og resultata var så nedslåande at det ikkje freista til gjenntaking..

Forresten, me brukte det vel i ein kamp mot RBK og? Men resultata var så rare at ein ikkje trudde på dei eller noko.

krakra

Rare? Vi løp halvparten av distansen som RBK la bak seg. Noen mente at det umulig kunne stemme, men jeg syns ikke det virker så usannsynelig.

RBK bruker forøvrig systemet, TIL også.

nero

Quote from: osoerli on February 01, 2011, 15:30:57 PM

Støttes 100%.  En dag vil vi kanskje oppleve et Brannlag gjennomføre helhjertet press i en hel omgang! Det hadde vært noe, det. Og i sesongen som kommer vil de sannsynligvis fÃ¥ bruk for hvert eneste defensive tricks som er mulig Ã¥ oppdrive..

Når det gjelder det offensive, kan vi jo heller ikke satse på "Send-ballen-mot-Huseklep- og-håp- at- han -finner-på-noe-lurt-taktikken" lenger.



Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 02, 2011, 08:34:11 AM
Det stod noe i en avis for ikke så lenge siden at Skarsfjord ønsker å ta det i bruk, men Brann har ikke råd.


Får håpe vi snart får bedre råd, får det virker å være et godt analyseverktøy.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 02, 2011, 10:33:55 AM
Rare? Vi løp halvparten av distansen som RBK la bak seg. Noen mente at det umulig kunne stemme, men jeg syns ikke det virker så usannsynelig.


Det synes jeg. At de løper mer enn oss ville jeg ikke stusset på, med et par unntak, men at vi løp halvparten av distansen har jeg ikke troen på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Har dagens BA noe nytt å fortelle om Brann-slappfiskene eller er det bare en bekreftelse om at de er late og overbetalte? eller får Steinar Nilsen skylden?
"og der snubler Sæternes igjen"

Erlend

Sånn som jeg tolket det, fikk de gamle stjernespillerne skylden for at det var slapt, men det er tydeligvis bra trøkk på treninger nå. Men det siste har vi jo hørt en stund

Huff

Quote from: Erlend on February 07, 2011, 10:37:03 AM
Sånn som jeg tolket det, fikk de gamle stjernespillerne skylden for at det var slapt, men det er tydeligvis bra trøkk på treninger nå. Men det siste har vi jo hørt en stund


På Brann.no skrøt Storesund av hvor ispirerende det var å komme til en klubb med en slik treningskultur og gode treningsholdninger som Brann hadde. Nå skulle jeg gjerne hørt noe slikt fra en spiller som kom fra en annen TL-klubb før jeg gikk i taket, men likevel fint å høre.

Utmedsnolken

synes vi hører det samme ved starten av hver sesong
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Quote from: Utmedsnolken on February 07, 2011, 11:27:51 AM
synes vi hører det samme ved starten av hver sesong


Dessverre, ja. Det var for eksempel ikke måte på hvor gode treninger de hadde når Nilsen kom til. At Skarsfjord plutselig kjører strålende treninger bør ikke overraske noen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Utmedsnolken

Klassiker fra 2009:

Brann-spillerne har fått en helt ny hverdag å forholde seg til etter Steinar Nilsens ankomst. Nå er det slutt på sær-behandlingen flere spillere har fått.



Den nybakte Brann-treneren har sammen med assistent Rune Skarsfjord ledet treningene i to uker. Forandringene fra det forrige regimet er store.


- Steinar styrer mer. Det er bare bra. Vi trenger å få høre hva som er forventet av oss, sier Olafur Bjarnason.

- Etter flere sesonger visste de fleste spillerne hvor de sto i forhold til Mons Ivar. Nå er på mange måter kortene delt ut på nytt og vi står likt. Det har ført til at alle ønsker å vise seg frem og gir alt på treningene, sier Bjarnason.


I tillegg til at særbehandlingen enkelte spillere fikk er borte er også alle «klippekortene» på laget dratt inn.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

NÃ¥ gjorde vi det jo helt ok i 2009 da.

Utmedsnolken

men året etterpå var det tydeligvis slapt og tregt igjen og nye kluter måtte til.
Monsen har jo også sagt at det var ganske dårlig treningsvilje på slutten av sitt regime, så de klarer tydeligvis ikke holde intensiteten oppe mer enn et år av gangen.
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Hadde jeg hatt en tier for hver gang jeg har hørt ordene "Vi har hatt en veldig god treningsuke" av trenerstaben til SK Brann, hadde jeg vært en holden mann.
Lions led by donkeys.

Go Up