• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Steffensen Sparket.

Started by Snublefot, August 07, 2008, 10:04:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Der kom den ja. Og når du ser reaskjons fra spillere og trener - dette var neppe det Brann trengte akkurat nå.

krakra

Det er vel ganske klart at med mindre Torres står klar som Brannspiller innen i morgen så må Roald Bruun Hansen gå! Han har tydeligvis null tilit fra noe hold lenger

Xminator

Quote from: DangerousDan on August 07, 2008, 12:52:44 PM
Det er ikke hans oppgave som kaptein å fortelle pressen alt som skjer i spillergruppen.
Dette er destabiliserende kommentarer som kunne vært holdt innad, de har ingenting i "det åpne rom" å gjøre, nettopp fordi vi ser hva som skjer;
Det blir et helvetes mas, og det er ingen tjent med.


Nei, men det du ser er overflaten på en maktkamp internt i Brann. Bruun-Hansen er åpenbart under særdeles hardt press om dagen.

Ferguson

Quote from: thesevs on August 07, 2008, 12:18:50 PM
Her er det bare å hente inn Tor-Kristian Karlsen som speidersjef. Virker som han har litt peilingen i hvertfall.... (om ikke TKK er opptatt da)


Han vil ikkje til norsk klubb har han uttalt. dessuten er han kun ekspert på det sør amerikanske markedet.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

DangerousDan

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 12:54:15 PM
Quote from: DangerousDan on August 07, 2008, 12:52:44 PM
Det er ikke hans oppgave som kaptein å fortelle pressen alt som skjer i spillergruppen.
Dette er destabiliserende kommentarer som kunne vært holdt innad, de har ingenting i "det åpne rom" å gjøre, nettopp fordi vi ser hva som skjer;
Det blir et helvetes mas, og det er ingen tjent med.




Nei, men det du ser er overflaten på en maktkamp internt i Brann. Bruun-Hansen er åpenbart under særdeles hardt press om dagen.


Nettopp, og da synes jeg ikke en rutinert kar som Bakke skal fyre oppunder slik han gjør.
Han bør skjønne at det ikke tjener klubbens sak- som børe være hans primære oppgave.
Men gjort er nå gjort - dette skal bli spennende å følge.

stlastla

Sterke ord fra Mjelde også... Ingen tvil om at dette har vært en upopulær avgjøresle... Hvem står bak dette tror dere? RBH fronter saken utad fra ledelsen sin side, men har presset frem dette? B.Dahl?


Ferguson

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 12:54:15 PM
Nei, men det du ser er overflaten på en maktkamp internt i Brann. Bruun-Hansen er åpenbart under særdeles hardt press om dagen.


Steffensen sitt hode blir ikkje det siste. Lukter hode til en sportsdirektør eller en hovedtrener.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Bruun-Hansen kjøpte seg tid ved å ta en "sterk" beslutning. Aabrekk står igjen som en vinner, og Bruun står bak ham. Så spørst det hvor imponert Dahl og styret er over jobben Bruun har gjort. Det virker mer og mer som ett solokjør fra ham.

Usikker på om det styrker eller svekker Mjelde, men at frontene nå er høye på Stadion er det ingen tvil om.

krakra

Det er nok så enkelt som at ledelsen har vært under et stort press lenge nå. Folk har krevd hoderulling, og da ofrer man en mindre viktig brikke for å lette på presset.

Har lenge ment at Steffensen må byttes ut, men dette er da virkelig et idiotisk tidspunkt å gjøre det på. Nå sender man signaler ut om at han får skylden for de dårlige resultatene, det er klart dette gjør spillerne opprørte.

dudo

Mjelde er en hard negl, og jeg tror han kommer ut av dette med en sterkere rolle enn noensinne. Det er jo åpenbart at han og spillerne er helt på linje i denne saken, da er mye gjort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on August 07, 2008, 13:09:26 PM
Mjelde er en hard negl, og jeg tror han kommer ut av dette med en sterkere rolle enn noensinne. Det er jo åpenbart at han og spillerne er helt på linje i denne saken, da er mye gjort.
Det er mulig. Jeg tror derimot RBH har skutt seg selv i foten. Han er neppe Sportssjef i Brann neste sesong-

Xminator

Bruun-Hansen sitter trygt til Aabrekk blir kastet ut av klubben neste gang.

Torvanger

Branns ledelse sender et særdeles viktig signal ut både internt og eksternt ved dette grepet. Brann trenger å få litt alvor inn, jeg føler at det har vært alt for lett og ledig, med et smilende trenerteam og en til tider for hjemmekoselig holdning blant spillerne. Ledelsen viser at de kan ta grep når de ønsker, ingen i Brann skal føle seg 100% trygg, det er ikke en selvfølge for noen at de får lov å utføre tjenester for Sportsklubben.

Jeg har stor tro på konstellasjonen Mjelde - Aabrekk.


steinbygger

Folk her inne har jo krevd blod og når de får blod så er det feil tidspunkt å gjøre det på??????

krakra

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 13:14:14 PM
Bruun-Hansen sitter trygt til Aabrekk blir kastet ut av klubben neste gang.
Ikke hvis resultatene ikke blir bedre og spillere og trener fortsatt er forbanna over avgjørelsen. Dette er også bare en av flere ting som gjør at RBHs stilling henger i en tynn tråd.

Hvis Brann derimot begynner å vinne kamper igjen, spiller en repsektabel kamp mot OM og kvalifiserer seg til UEFA-cupens gruppespill, da er han nok trygg.

Breiflabben

Enig i at Bakke kunne spart seg for uttalelsene som ikke er annet enn bensin for media. Nå var det vel sist jeg hørte også Hanstveit som var spillernes talsmann.

Det neste som skjer nå, er vel at peddien kommer som en fugl føniks tilbake på stadion som speider.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

krakra

Quote from: steinbygger on August 07, 2008, 13:17:46 PM
Folk her inne har jo krevd blod og når de får blod så er det feil tidspunkt å gjøre det på??????
Det er jo det som er(mitt) problem. Vi har krevd blod. Også ofrer de en mindre viktig ansatt for å demme opp for presset.

Det er som tortursakene i Irak, hvor ingen over Løytnant ble dømt. Man ofrer de mindre for å redde sitt eget skinn.

Xminator

Quote from: steinbygger on August 07, 2008, 13:17:46 PM
Folk her inne har jo krevd blod og når de får blod så er det feil tidspunkt å gjøre det på??????


Det er helt feil tidspunkt. Vi har to kamper på rappen nå, deretter en lenger pause for landslagsspill. Vi har en frist for påmelding av nye spillere til 3. kvalikkrunde i kveld, så vidt jeg vet hadde vi ingen frist for å ansette trenere. Feil fokus uten at det er noe nytt i SK Brann.

Torvanger

Hvor står det å lese om Bakkes uttalelser? Hva har han sagt? Bakke må lære seg å holde kjeft og bruke hodet, legger seg bort i vel mye etter min mening. Spillerne må holde nebb og gjøre jobben sin, så får ledelsen ta seg av de organisatoriske grepene.

steinbygger

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 13:22:19 PM
Quote from: steinbygger on August 07, 2008, 13:17:46 PM
Folk her inne har jo krevd blod og når de får blod så er det feil tidspunkt å gjøre det på??????


Det er helt feil tidspunkt. Vi har to kamper på rappen nå, deretter en lenger pause for landslagsspill. Vi har en frist for påmelding av nye spillere til 3. kvalikkrunde i kveld, så vidt jeg vet hadde vi ingen frist for å ansette trenere. Feil fokus uten at det er noe nytt i SK Brann.


Det er det jeg vil frem til. Jeg har tidligere sagt at folk bør roe ned skrikingen etter blod til Brann ikke har noe å spille for, men skrev for døve ører. Når man så fikk viljen sin så var vist nok det og feil.

vebo

Quote from: Torvanger on August 07, 2008, 13:25:25 PM
Hvor står det å lese om Bakkes uttalelser? Hva har han sagt?


Link
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Saken får meg til å nynne litt igjen ... "Heia tufte å heia tufte"


Belfort

Mjelde uttaler at han ikke selv kan gå av ettersom han må ta økonomiske hensyn! Hva i helvete er det han mener,sitter han og tviholder på jobben fordi han som adjunkt på Osterøy Ungdomsskule vil tjene langt mindre! Bergens stolthet kan ikke ledes av en mann som setter seg selv foran på denne måten,dette må Mjelde være feilsitert på!

abe78

Mjelde er ferdig, det er sikkert. Han føler at det riktige nå er at Brann sparker han i stedet for å fryse han ut på denne måten. Går han taper han alt, sparkes han vil han få utbetalt erstatning.

Faen for et sirkus. Jeg trodde vi var ferdig med dette!
.og husk!

Breiflabben

Hadde Bakke opført seg like lojalt som Steffensen har, så hadde han nøyd seg med å si at det sportslige aparatet får gjøre sine vurderinger om hva som er best for Brann og så får vi konsentrere oss om å spille fotball.
THE END.

Uenigheter om avgjørelsen kan de ta på kontoret til Bruunen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Ferguson

Quote from: Belfort on August 07, 2008, 13:39:11 PM
Mjelde uttaler at han ikke selv kan gå av etter som han må ta økonomiske hensyn! Hva i helvete er det han mener,sitter han og tviholder på jobben fordi han som adjunkt på Osterøy Ungdomsskule vil tjene langt mindre! Bergens stolthet kan ikke ledes av en mann som setter seg selv foran på denne måten,dette må Mjelde være feilsitert på!



Hvis Mjelde sier opp får han ingen kompensasjon. Får han sparken får han lønn ut kontraktstiden. Ka kunne du tenkte deg? Over 1 mill for å sitte i fjøset å melke kyr eller kun den dårlige melkeprisen?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

DrMeland

rMeland

eivhelle


Utmedsnolken

Quote from: Belfort on August 07, 2008, 13:39:11 PM
Mjelde uttaler at han ikke selv kan gå av ettersom han må ta økonomiske hensyn! Hva i helvete er det han mener,sitter han og tviholder på jobben fordi han som adjunkt på Osterøy Ungdomsskule vil tjene langt mindre! Bergens stolthet kan ikke ledes av en mann som setter seg selv foran på denne måten,dette må Mjelde være feilsitert på!


Det er da ikke Mjeldes ansvar å sørge for å selv havne i et økonomisk uføre. Han har en kontrakt som han forholder seg til, hvis styret vil bli kvitt han, så får de sparke han.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Men for helvete da, TIDSPUNKTET! To dager der Bruun-Hansen, Aabrekk og for den del hele trenerteamet Jøsendal inkludert burde snudd på hver stein for å overtale en spiss til å spille for Brann - de to dagene har Bruun-Hansen effektivt låst enhver fornuftig arbeidstime på å bytte assistent. Han kunne gjort det i morgen. Eller enda bedre etter Marseille-kampen når vi likevel går inn i en lenger periode uten kamp...

Breiflabben

Mye tyder vel på at dagen i dag har gått med til assistentsparking og at en ny spiss dermed har kommet i andre rekke.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Xminator


Huff

Quote from: steinbygger on August 07, 2008, 13:17:46 PM
Folk her inne har jo krevd blod og når de får blod så er det feil tidspunkt å gjøre det på??????

enavgutta

Et steg i riktig retning. Tør vi håpe på en ny hovedtrener etter sesongen?

Ã?

På meg har Steffensen virket noe blaut, men behandlingen av ham er direkte skandaløs.
For å overføre det til næringslivet; hvis resultatene ikke er som forventet sparker man direktøren ikke kontordamen.
Altså; enten var det Mjelde (og Steffensen) som ble sparket, ellers så fikk man fortsette som før.

Aabrekk kunne eventuelt kommet inn som en assistent 2.

Hadde det vært noe tak i Mjelde hadde han trukket seg i solidaritet med Steffensen siden han var helt imot sparkingen, men i vanlig stil tviholder han på posisjonen sin.


gitarbroiler

Mjelde mister ansikt i dag. En ting er at han er uenig med avgjørelsen, en annen ting er at han går ut offentlig om det. Dersom det hadde vært så ille, så hadde han tatt hatten sin å gått ut av porten.

Han tviholder på sin posisjon uansett utfall, men synger nå på siste verset som trener.

Forøvrig et MEGET godt trekk av Brann, som viser at de er uenige med det som skjer sportslig.

28966mustang

Vanskelig å si hvilken betydning dette får. Har alltid ment at Steffensen og Mjelde var alt for like, og derfor ikke kunne utfordre hverandre med hensyn til laguttak og taktikk. Dersom Steffensen har vært ansvarlig for det defensive er dette en grei løsning. MIM kunne gått selv dersom dette var en uutholdelig løsning for ham. Fokus må nå være på Godset, stram defensiv orientering(azar i angrep), og høre på Bjarnarsons tanker om spissbevegelser.
Hvil i fred- 1963!

BL

August 07, 2008, 15:57:39 PM #89 Last Edit: August 07, 2008, 16:07:06 PM by BL
Dette virker veldig merkelig! Mjelde er uenig, Bakke er i sjokk ifølge TV2. Til og med Aabrekk virker tvilende til avgjørelsen!! Hva ville Brann med dette egentlig? Ser de for seg en stor revolusjon utover høsten nå? Gull og CL lett som bare det? Sesongen er en fiasko uansett. Dette gjør det ikke bedre...

Hadde Brann vært smart hadde de latt Steffensen fullføre sine usle 5 mnd, ikke gi tilbud om ny kontrakt også inn med en ny mann. Mye mindre støy, misnøye og overskrifter.

Glade 90-tallet velkommen tilbake!
Hansa-
Felt Z

Mika Kottila

Endelig kvittet de seg med den idioten. Skulle gjort det for lenge siden.
Er uenig med dere som mener at tidspunktet er feil, de kunne ikke funnet ett bedre tidspunkt.
Akkurat når jeg hadde mistet all tro og håp på brann styret, så kommer de med denne deilige nyheten.
No er det bare Mjelde, bruun, gunntveit og fakiri igjen så er troen tilbake, og arman forresten, hjelper ikke å skåre ett viktig mål. UT MED PAKKET!

eivhelle

Denne saken er blåst opp på en utrolig måte. TV2 sporten viser et innslag med overskriften "Her raser Mjelde". I virkeligheten forklarer Mjelde at han er opptatt av at ikke Steffensen blir en syndebukk, men at alle har ansvar for situasjonen. Han er opptatt av å ta vare på en god kollega og thats it.

At Mjelde ikke ønsker å stille seg i en situasjon hvor han får null kompensasjon er også veldig forståelig. Hvis klubben mener at treneren er et problem så er det klubbens ansvar å avslutte samarbeidet.

At spillerene tilsynelatende også bråker er av samme grunn som Mjelde. De synes ikke at det er rettferdig å utlevere Steffensen som syndebukk og tar sin del av skylden for at det har gått dårlig.

Oppreist

For en gjeng med feiginger.  Uansett artikkelen i BT bekrefter det jeg har trodd lenge, Mjelde vil ikke trekke seg frivillig da han ikke vil fÃ¥ etterlønn.  Hvis det mÃ¥ til - gi fyren en sluttpakke og fÃ¥ inn nye krefter snarest.  Mjelde skal uansett vite at ettermælet er i fare.  

Vi fÃ¥r hÃ¥pe at grunnen til at Mjelde fremdeles sitter er at man ikke har fÃ¥tt jobbet godt nok med en erstatter ennÃ¥.  Kanskje snøballen har begynt Ã¥ rulle riktig vei!
Stein på stein blir Steinar.

Belfort

Quote from: Oppreist on August 07, 2008, 16:31:08 PM
For en gjeng med feiginger.  Uansett artikkelen i BT bekrefter det jeg har trodd lenge, Mjelde vil ikke trekke seg frivillig da han ikke vil fÃ¥ etterlønn.  Hvis det mÃ¥ til - gi fyren en sluttpakke og fÃ¥ inn nye krefter snarest.  Mjelde skal uansett vite at ettermælet er i fare. 



Vi kan vel begynne en innsamlingsaksjon her på forumet til Mjelde sin sluttpakke?

Xminator

Du har jo like godt fokus som RBH...

peteE

Ting går jo så tragisk for tiden at dette virket friskt. Vi trengte virkelig forsterkninger på treningsiden og. Få inn Henning Berg nå, kontraktløs etter sesongen.

Nixon

Merkelig melding å komme hjem til fra Latvia. Jeg kan ikke helt se hva Brann ønsker å oppnå her. De kunne jo bare trukket Aabrekk tettere inn mot laget uten å lage all den støyen som har vært i dag. Det kan umulig være bra frem mot de viktige kampene i ukene fremover.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Nixon on August 07, 2008, 17:43:26 PM
Merkelig melding å komme hjem til fra Latvia. Jeg kan ikke helt se hva Brann ønsker å oppnå her. De kunne jo bare trukket Aabrekk tettere inn mot laget uten å lage all den støyen som har vært i dag. Det kan umulig være bra frem mot de viktige kampene i ukene fremover.


Ja ikke sant? Det er en pussig løsning på ett dertil pussig tidspunkt. Det lukter elefant på speed i glassmagasin.

Esskåbrann

Jeg sier ikke at å kvitte seg med Steffensen nødvendigvis var feil, men HVA FAEN er dette for et tidspunkt å gjøre det på? Det burde vært én prioritet i disse dagene, og det var å gå til anskaffelse av en som kunne score mål for oss i TL og CL. Men hva prioriterer Bruun-Hansen? Noen helt talentløse trekk spør du meg.

Og ikke minst, han fjerner speideren vår. Han som burde leite under steiner på Nordenes etter spillere som vet hvor målet står. Istedet gir RBR Aabrekk en ny arbeidsoppgave. En oppgave som kan løses på et mye seinere tidspunkt.

All stormen rundt laget i det siste har ført til at vi supportere nærmest krever forandringer. Jeg vil anta at en god del flere enn meg har sendt sine meninger på mail til RBH, og noe måtte jo forandres på. Men dette var det siste vi ba om. Det er intet annet enn feigt å kaste ut en av de "mindre viktige" personene i klubben.

Og til slutt: kan noen fortelle meg hvilken diagnoes Mjelde egentlig har? Hvem i alle verdens land og rike er så dum som han gjør seg i det intervjuet med TV2? "Jeg kan ikke si opp, for da sitter jeg igjen uten et blankt øre"? Han setter sin økonomiske velvære foran Bergen, foran Brann og foran supporterene. Fy faen så forbanna jeg er nå...
Ã¥ skal det skje!

osoerli

Quote from: Esskåbrann on August 07, 2008, 17:55:47 PM
intervjuet med TV2? "Jeg kan ikke si opp, for da sitter jeg igjen uten et blankt øre"? Han setter sin økonomiske velvære foran Bergen, foran Brann og foran supporterene. Fy faen så forbanna jeg er nå...

Det gjer alle trenerar som er i ferd med Ã¥ fÃ¥ sparken.  Ingen gÃ¥r frivillig, sjølv om det kanskje hadde vert det beste for klubben.  Alle trenerar som fÃ¥r spørsmÃ¥l om dei har vurdert Ã¥ trekka seg seier "nei, det vil vera for enkelt eller feigt Ã¥ gÃ¥ no, og overlata problema til andre".  Mjelde er ærleg og seier det alle andre burde ha sagt i same situasjon, det skal han ha.

Om det sant at Steffensen har hatt hovudansvaret for trening av forsvarsspelet til Brann, sÃ¥ er eg ikkje i tvil om at det var rett Ã¥ sparka han.  men det hadde vel kanskje vore betre Ã¥ venta til i morgon.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up