• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Olympique de Marseille (13.08 - Retur 27.08)

Started by abe78, August 05, 2008, 20:48:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Andsto

Kampen går nå i reprise for interesserte, sportn.

Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 14, 2008, 09:16:11 AM
Klaus! Det er faen meg flere bilder av deg i media enn det er av Mjelde!







Haha, det var ikke første gang nei, jeg bør kanskje begynne å lage et album...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Jenten til venstre for deg (på bildet) viser fing til kameramannen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

Denslags rebell oppførsel vil vi ikke ha noe av på Stadion. Regner med du tar et oppgjør med denne ukulturen på raden din Klaus :)
KMO!!!

Herr Smed

Slikt kan jo umulig tjene produktet. Er det ikke Brann-vennene (Guntveit sitt hjertebarn) sitt ansvar å luke ut slikt ugress?
Alle må gå.

Klaus_Brann

Hehe, det er skandaløs oppførsel, som selvsagt ikke skal forekomme.
Hvis jeg ikke tar feil er ho en av pøblene som senere i går kveld yppet til dansing med Marseille's supportere. Flaut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

gunnar

Er glad La Liga begynner snart så vi kan se vår andre favorittlag briljere. Visca el Barca.
8 Bann-seire på rad og bare Barca - seire og jeg gidder ikke tenke på sydenferie i november.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

macbear7

Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2008, 21:20:20 PM
Ahh.. Klaus. Du er han galningen som startet sesongens første sang (vi e brann) mot ffk i vår?:) Skikkelig flink til å holde stemningen oppe!
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Super Hasund

Quote from: gunnar on August 14, 2008, 21:29:10 PM
Er glad La Liga begynner snart så vi kan se vår andre favorittlag briljere. Visca el Barca.
8 Bann-seire på rad og bare Barca - seire og jeg gidder ikke tenke på sydenferie i november.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Quote from: macbear7 on August 15, 2008, 02:57:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2008, 21:20:20 PM
Ahh.. Klaus. Du er han galningen som startet sesongens første sang (vi e brann) mot ffk i vår?:) Skikkelig flink til å holde stemningen oppe!


Haha, det er godt mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Marseille leder 1-0 over Auxerre. Niang scoret etter 17 min. Spilt ca halvtimen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 17, 2008, 21:34:39 PM #211 Last Edit: August 17, 2008, 21:41:59 PM by krøvel vellevold
Marseille har hjemmeformen i orden. Kvarteret før slutt leder de 3-0 over Auxerre.

Mål: Niang, selvmål og Koné.

Lagoppstilling: Mandanda - Taiwo, Hilton, Zubar, Bonnart - Ziani, Cheyrou, Ben Arfa, M'Bami - Niang, Koné.

Startoppstillingen har bare én forandring fra den mot Brann: Ziani starter i stedet for Cana.
Legg ned hele klubben!

Falkman


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Det finnes da vel ingen som oppriktig blir skuffet om vi ryker ut mot Marseille? En slik følelse må i så fall komme ut fra kampbildet i returkampen om vi enten er veldig nærme å få sensasjonen eller ryker på ett stortap.


Chrisstah

Quote from: macbear7 on August 15, 2008, 02:57:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 14, 2008, 21:20:20 PM
Ahh.. Klaus. Du er han galningen som startet sesongens første sang (vi e brann) mot ffk i vår?:) Skikkelig flink til å holde stemningen oppe!


å han galningen som fikk øl av meg på tbanen på vei til ullevaal mot lyn :)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

kabelmann

Det er vel ikke så veldig merkelig at Viasat4 sender kampen. Jeg antar kanalen har en veldig snever markedsandel, og Brann trekker seere. En fin måte å markedsføre seg selv på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

abe78

Quote from: Xminator on August 18, 2008, 06:09:51 AM
Det finnes da vel ingen som oppriktig blir skuffet om vi ryker ut mot Marseille? En slik følelse må i så fall komme ut fra kampbildet i returkampen om vi enten er veldig nærme å få sensasjonen eller ryker på ett stortap.


For meg handler dette nå om å gjøre en god figur. Ikke drite oss ut og gi de en kamp til døren.
.og husk!

Chrisstah

har en liten brugge følelse på denne kampen her. kantene våre må komme seg rundt å få lagt inn på hodesterke spillere i midten, der tror jeg nøkkelen til suksess blir i Marseille. er optimist, håper bare vi kommer fra det med æren i behold.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BBB-Tony

I går var det solgt litt under 30 billetter til kampen i Marseille! Keep on going! Elendig!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

August 20, 2008, 14:14:52 PM #221 Last Edit: August 20, 2008, 14:27:12 PM by Nixon
Nå er det sikkert flere enn meg som ikke har sett at de har lagt ut billettene. Men i dagens situasjon er å tro på noen folkevandring som å tro på julenissen.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6760
Men folk har fortsatt sjansen til å komme seg til Marseille. Helt gratis til og med. Og som ikke det er nok får man reise på samme fly som spillerne. Alle som var med til Tromsø i fjor vet at det er ganske stort for noen...

Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: tonynord on August 20, 2008, 14:03:37 PM
I går var det solgt litt under 30 billetter til kampen i Marseille! Keep on going! Elendig!


Det er greit nok at vi ikke levnes store sjansen der nede (det hadde vi jo ikke mot Brugge heller....), men det er uansett totalt uforståelig at folk foretrekker å se bunnlag i tippleligaen framfor kamp mot en europeisk storklubb der vi attpåtil er kun én eneste seier fra gruppespillet i verdens gjeveste klubbturnering. Stemingsbilde fra Stade Velodrome fra Branns sider vedlegges:



30 billetter ! En skam !

Ricky

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_4018572,00.html

Djibril Cissé på vei til Sunderland, noe også Marseilles offisielle nettsider går langt i å bekrefte. I tillegg skal Ben Arfa slite litt med en skade. Et fjernt lys i tunnelen :p

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article116033.ece

Da slipper vi helt sikkert Cissé i returoppgjøret. Ikke det at jeg tror det spiller så stor rolle. Det virker ikke som om Cissé er førstevalget på topp for OM for tiden.. Men de har hvertfall en mindre klassespiss å kunne bruke! Og om Ben Arfa er ute av oppgjøret også, så er de klart svekket frem mot kampen! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

nummer9

Her tar vi imot alle smuler av håp med åpne armer. Noe mere info om Ben Arfas skade? Han scoret var vel den mest farlige spilleren OM hadde. Målet dems var jo langt på vei hans fortjeneste alene.

Northside

http://z6.invisionfree.com/UltrasTifosi/index.php?showtopic=1351&st=0

Der har dere 5 sider med bilder fra OM.
To kortsider med supportere lager ofte bra med liv, men om de tar denne kampen like seriøst vites ikke. Kanskje Krøvel kan opplyse oss om tilskuertall for tidligere kvalifiseringer hos OM?
Supporterne er forøvrig ganske kraftig på venstre-siden når det kommer til politikk, men bryr vel de fleste seg lite om, inkludert meg.

To filmer:
http://www.dailymotion.com/visited/search/OM/video/x5vev_apres-but-om-psg-20052006_sport

(etter 1:50min)
http://www.youtube.com/watch?v=Gzs8FLb1LzA&feature=related

KEA

Dette stod på Marseilles webside etter kampen foran drøyt 11.000 på "Stadionfakta". Jeg tror ikke dette er postet før - og hvis dét stemmer er det jo på tide nå: http://www.om.net/en/Season/102002/Calendrier_Resultats/979/BRANN_0_1_OM_br_ONE_STEP_AHEAD

Av innholdet la jeg merke til beskrivelsen av Brann som: "a Norwegian side that were physical, combative and well grouped, with an attacking movement of great class. ", at målet til Hatem Ben Arfa var: "A goal scored with great finesse, in stark contrast to the roughness of the Brann Bergen side.", og at "The big Scandinavian players formed a solid block, but were also very rapid when they counter attacked. "

BBB-Tony

Fine saker det der! ;-) Du kan dine saker med å finne frem videoer og bilder! Håper de tar det "litt" seriøst på tribunen. Moro å oppleve enn litt annen tribunekultur enn hva vi har i Norge.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

naitsirk

QuoteFine saker det der! ;-) Du kan dine saker med å finne frem videoer og bilder! Håper de tar det "litt" seriøst på tribunen. Moro å oppleve enn litt annen tribunekultur enn hva vi har i Norge.


den kulturen har me dessverre fått i norge og.
trommer og la la la

smaalanda

Quote from: tonynord on August 21, 2008, 22:53:12 PM
Fine saker det der! ;-) Du kan dine saker med å finne frem videoer og bilder! Håper de tar det "litt" seriøst på tribunen. Moro å oppleve enn litt annen tribunekultur enn hva vi har i Norge.


Du mener den kulturen 75% av norske lag prøver å kopiere? Kanskje du får se en litt mer ekstrem mentalitet om du er heldig, men stor mer er ikke å håpe på.
KMO!!!

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/internasjonal/article116181.ece

Ikke bare vi som har dødsfall blant supporterene våre. Minst 2 Marseille-supportere som omkom da supportebussen på vei til bortekamp koliderte.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Quote from: Northside on August 21, 2008, 22:04:20 PM
To kortsider med supportere lager ofte bra med liv, men om de tar denne kampen like seriøst vites ikke. Kanskje Krøvel kan opplyse oss om tilskuertall for tidligere kvalifiseringer hos OM?


Varierer sterkt, etter motstander.. Tror ikke tilskuertallet vil bikke 25.000 på onsdag, uten at jeg har noen anelse om hvordan billettsalget ligger an. Tilskuerrekorden vår på ca 40.000 fra Anfield i 1997 ryker iallefall neppe.

Northside

Tragedien på engelsk:
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/europe/08/23/bus.accident.france.ap/index.html?iref=mpstoryview

Ser at vi er det første laget de skal møte på hjemmebane etter denne ulykken, og jeg regner med det blir en markerelse fra OM sin side i forbindelsen med denne ulykken.

Nå har ikke vi noe som helt forbindelse med denne gjengen, men det er faktisk snakk om to supportere som omkom på bortetur, samt x-antall hardt skadde, deriblant lederen til MTP, en av de større supportergruppene hos OM.
(Oppe til venstre: http://img86.imageshack.us/img86/5341/0tifofoto1rg.jpg)

Kanskje vi burde hatt en liten markering vi også? Et banner eller noe. Det er tross alt supportere de også som lever av fotballen og som omkom i forbindelse med fotball.


BBB-Tony

Ja takk begge deler. Går endelig ann å ta med seg begge deler?

På onsdag kan vi forresten skryte av å ha slått ut den Franske serielederen fra CL. OM vant 1-0 borte mot Le Havre, og er serieleder etter 3 serierunder, og står med 2 seire og 1 uavgjort.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Quote from: KEA on August 24, 2008, 00:12:23 AM


Takker for et godt og seriøst svar. Var bare et forslag for å vise litt respekt. Banner kan du fint male for å støtte laget dersom du ønsker det, selv har jeg tilbrakt flere timer denne helgen på tifo, til nettopp Brann....

BBB-Tony

Quote from: Northside on August 24, 2008, 00:29:25 AM
Quote from: KEA on August 24, 2008, 00:12:23 AM


Takker for et godt og seriøst svar. Var bare et forslag for å vise litt respekt. Banner kan du fint male for å støtte laget dersom du ønsker det, selv har jeg tilbrakt flere timer denne helgen på tifo, til nettopp Brann....
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

KEA

Quote from: tonynord on August 24, 2008, 00:31:49 AM
Quote from: Northside on August 24, 2008, 00:29:25 AM
Quote from: KEA on August 24, 2008, 00:12:23 AM


Takker for et godt og seriøst svar. Var bare et forslag for å vise litt respekt. Banner kan du fint male for å støtte laget dersom du ønsker det, selv har jeg tilbrakt flere timer denne helgen på tifo, til nettopp Brann....

storB

Når Brann er nederlagsdømt på forhånd og ingen har troen på dem, inkludert motstanderen, så plutselig spiller de Brazil fotball. Det er jo det som e tingen m Brann.. Eg har troen
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Hadde det bare endt med CL-spill så hadde alt vært godt.
Tre borteturer da, til henholdsvis Camp Nou, Stanford Bridge og San Siro...Helt OK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Til de som sammenligner med Evertonkampen så minner jeg om at denne kampen var i vinterferien. Det har mye å si for mange.

Men 30 stk? Tror det nesten ikke, må komme flere. Var det ikke 20 ca. mot Ventspils?

Northside

Rundt 50 billetter var solgt så lang, i følge Guntveit i går.

Tror grunnen til det lave antallet er prisen på en slik tur + at man ikke har så fryktelig god tid på å bestille, samt at de fleste sikkert har svidd vekk ferieukene litt tidligere i sommer.
Samtidig så virker det ikke som folk flest helt fatter hvor viktig denne kampen er, slik som mot Brugge i fjor. Tilskuertallet på hjemmebane forsvarer godt den påstanden.

Vi var vel bare 200 borte mot Belgia i fjor. Tanken om at vi skulle vinne eksisterte ikke, men det gjorde vel kanskje seieren ti ganger bedre også!

Ricky

Vi kan vel like gjerne kalle en spade for en spade og si at antallet er lavt fordi Brann har spilt bås i flere måneder, og den negative auraen ligger som et tykt lag over hele klubben. Folk har jo tilsynelatende problemer bare med å motivere seg til å møte opp på hjemmekampene, og da blir det neppe det helt store oppmøtet på den franske rivieraen heller.
Hadde Brann vært i siget, hadde det glatt vært solgt 600 bortebilletter nede i Marseille.

Stian


Nixon

Quote from: Stian on August 24, 2008, 14:17:56 PM
Møtested for Brannsupportere i Marseille: http://bataljonen.no/?page=26&news=229


The Red Lion er et flott navn på en brannpub!:)
Dog kanskje litt langt unna sentrum...
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

August 24, 2008, 22:45:57 PM #246 Last Edit: August 24, 2008, 22:48:48 PM by KNUDSEN
er kansje langt unna sentrum men er bare 3km unna stadion
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Ferguson on August 25, 2008, 18:10:56 PM
Like greit!!!!!!


Bakke er kanskje ute, Fakiri kommer kanskje inn. Er ikke det å gå fra gale til verre ...?

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

thesevs

Hva med Gylfien da? Han har bør jo få muligheten til å tape med Brann han og... ikke bare El Fakiris jobb det!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up