• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Olympique de Marseille (13.08 - Retur 27.08)

Started by abe78, August 05, 2008, 20:48:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 13, 2008, 00:05:39 AM
Quote from: HansaInferno on August 12, 2008, 20:24:02 PM
De ligner vel kanskje litt i spillestilen etter mitt syn, han og Bakke altså.

En av dem kommer i alle fall til å ligge igjen med brukne ben om han får Bakke på nakken :p


Hehe, den er vel grådig grei. Bakke kan sparke fra han og!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det jeg er mest spent på er om vi faktisk klarer å score mål.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

peteE

Tror ikke vi skal snakke for mye om å score mål, å slippe å slippe inn mål er den store drømmen!

Men 0-0, 1-0, 2-0, 10-0 er gode resultater imo....

Edit: Forresten, flott den videoen av Cana(OM kapteinen), digger videoer som ikke bare handler om mål og driblinger, men taklinger og øyeblikks galskap :D

tsf

Glede meg mer og mer etter har sett OM Kaptein Dana på video :-)
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

abe78

Hvem dømmer? Hadde vært greit med en skotsk dommer!
.og husk!

nummer9

Det jeg ser frem til er å spørre alle disse som fyller setene på Brann stadion på «hverdagene», men som glimter med sitt fravær i dag: «Hvor var du da Brann vant over Olympique Marseille?»
(Ja, jeg er en evig optimist).

vebo

Etter å ha hørt et intevju med en Bergenser som hadde tenkt seg på kamp i dag på P3 tenkte jeg å ha et lite chrashkurs i fransk uttale. Olympique de Marseille uttales ca slik: "olympikk de marseij". Ikke "marisell" som ble uttalt på p3morgen ;)
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Ett laguttak som vil overraske. Det blir vel en del hoderisting av det. Snakket om å holde 0'en og 0-0 tyder vel på 4-5-1.

dudo

Tipper man snakker Eto'o på topp sammen med Helstad, og Silva på venstrekanten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jay Tee

offff, dårlig magefølelse her... stoler vi på den?
eia brann

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

lewis

Quote from: tsf on August 13, 2008, 13:01:30 PM
Quote from: lewis on August 13, 2008, 12:59:03 PM


Hvor fikk du det fra?


Er bare et hett tips :-) Hadde jo overrasket den då. Rimelig sikker på backfireren og Sævarsson og Huseklepp på kantene. Hører rykter om at PVM er benket til fordel Sævarsson. Han var ikke blid.
Men tiden får vise om det stemmer.

Markmus

Hvem risikerer å måtte stå over neste kamp om de pådrar seg gult kort i kveld?
Ka du ve?

Torvanger

Jeg er blant dem som mener at Fakiri har levert ok nå i høst, men hva er argumentet for å utelate Jaiteh? Er det de defensive svakhetene på dødball som feller ham?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

August 13, 2008, 17:20:13 PM #118 Last Edit: August 13, 2008, 18:17:09 PM by Nightfox
Hehe, ja jeg så det når jeg var på flyplassen.. Altså en limmo, men visste ikke hvem som ble hentet. Også litt kjekt at franskmennene ville ha politieskorte fra flyparkeringen og inn i ankomsthallen. Gudene må vite hvorfor, kanskje litt rabalder om bord? Ellers kan jeg nevne at Marseillefansen bruker tromme. Gled dere. Dunk, dunk, dunk.

laop

Hehe,, ja fint skal det være. Men virker som spillerene kunne spasere rundt i Bergen uten så mye tilsyn. Er et bilde galleri på http://www.om.net/ ;  De presterer fortsatt og kalle Brann Stadion for Stadionfakta;P  men men.


Markmus

Ka du ve?

Falkman

August 13, 2008, 17:50:52 PM #121 Last Edit: August 13, 2008, 17:52:42 PM by Falkman
OM har alltid vært en spesiell klubb.. på godt og ondt. husker je leste en historiefra en OM-kamp, der en av deres spillere  scoret to mål i første omgang, for å så å skifte til dress i pausen, og gå i sitt eget bryllup. episoden ble  beskrevet av en  fra klubbens støtteapparat, og sannhetsgehalten kan jeg ikke gå god for, men en fin historie er det iallefall.. og ellers er jo Bernard Tapie  et navn man ikke glemmer så lett..

Xminator

Lewis hadde rett...

Sprekt laguttakt, men usikker på om vrakingen av det potensielt beste frisparkbenet vårt er riktig.

weirus

endelig e PVM ute...har ventet på det nesten hele sesongen, kanskje han også skjønner at det ikke holder med KUN innstas som ving, man må kunne ta ballen med og slå overlapp i tillegg.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

weirus

MEN...jaiteh???
Trodde vi sku stille med de beste jeg....
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Kruxleiven

Dette var jo ganske bra; helt til det ikke var bra lenger. Blamer ikke dem så mye for baklengsmålet. Sikkert dritvanskelig å forsvare seg mot, men at han scorer med hælen og ser veldig markert ut minner om litt flaks. Bare synd at Lyon solgte Ben Arfa. Nå gjelder det at de kommer ut på banen med fremdeles tro på at de kan score et mål, helst flere. jeg synes vi holder ballen for lite i laget, men taktikken er vel å storme i angrep med en gang vi har den. Jeg synes de kunne tatt seg litt mer tid da. Men Mar Sævarsson og hans løp har vært bra da. Minner om Oddo på Milan.

Xminator

Grei kamp. Greit resultat. Små sjanser til å gå videre. Kopierer vi underet i Marseille og vinner 2-1 er jo det nok. Kan likevel ikke se for meg hvem som skal score de 2 målene.

Romarius

Var jo ikke så verst dette, mye bedre enn på lenge. Men er jo synd vi er falt ned på et nivå der vi nærmest er mellomfornøyd med tap på hjemmebane.

For øvrig har vi ikke nubbesjans i Frankrike.


enavgutta

August 13, 2008, 22:04:19 PM #129 Last Edit: August 13, 2008, 22:06:22 PM by enavgutta
Sykt at folk  fornøyd med denne kampen. En sann skam!

Kokte over da Demba ikke klarte å gå skikkelig av banen da vi hadde dårlig tid. Fy faen !

Prisen av å selge Helstad det var ikke 16 mill i pluss, 100 mill i minus. For en latterlig gjeng.

Mjelde, Fakiri og Demba . Ut med pakket!


Ewen

Quote from: enavgutta on August 13, 2008, 22:04:19 PM
Sykt at folk  fornøyd med denne kampen. En sann skam!

Kokte over da Demba ikke klarte å gå skikkelig av banen da vi hadde dårlig tid. Fy faen !

Prisen av å selge Helstad det var ikke 16 mill i pluss, 100 mill i minus. For en latterlig gjeng.

Mjelde, Fakiri og Demba . Ut med pakket!



De som e på banen i dag gjør en kjempe jobb. Mjelde gjør en kjempe jobb med lagutaket. Helt rett å sette ut Birkir halveis i andre omgang, han spilte tross alt kamp på Mandag så han var sikkert sliten (noe som "fansen" på Hansa ikke har registrert). Men uansett synst at denne kampen gav oss lov til å håpe på en fin fin høstsesong, den gav oss ivertfall en god grunn til å kalle oss som var på kampen  stolte-ekte-supportere!

ProphetSe7en

En er jo aldri fornøyd med å tape, men sett i henhold til prestasjoner den siste tiden synes jeg dette var ett steg i riktig retning.

eivhelle

Endelig en bra kamp av Brann. Defansivt var det veldig trygt, men litt synd at det glipper en gang.

Offansivt er det fortsatt mye som mangler, men i dag er det bare noen cm som hindrer scoring. I tillegg var marseilles keeper veldig bra og hindrer Birkir fra å komme alene gjennom to ganger.

Jeg vil vel si at vi fikk årsbeste fra Hassan i dag. Det er tydelig at han trives bedre når han møter en spillende motstander. Tijan har fortsatt litt igjen for å prestere topp på dette nivået, men tross alt gutten er bare 19.

Huseklepp har fortsatt litt igjen til toppnivået offansivt, men har gjør en grei jobb bakover idag, hvis vi ser bort fra baklengsmålet der han var noe passiv.

Patton

Synes dette var positive takter fra Brann, virker som om det har gjort seg gjeldende en aldri så liten Aabrekk-effekt; stram defensiv organisering (alt er relativt) og innsats. Drit at målet skulle komme, ikke minst på det tidspunktet av kampen, slik at sjansen for avansement i realiteten er borte. På spasérturen hjem fra Stadion har gleden likevel gått over i irritasjon, når jeg tenker på hva en Helstad kunne utrettet i en sånn kamp. 2 kamper unne det gjeveste av det gjeve, det kan gå år og dag før klubben får sjansen igjen.

Andre observasjoner:

- Sigurdsson er tilbake for fullt
- noen fant ut at å synge "Mjelde må gå" midt under kampen var en intelligent måte å støtte laget på.
- hele kampen ble satt i perspektiv da det var umulig å unngå å se at helsepersonell utførte hjertekompresjoner på et menneske i over 1 time (5 minutter fra Haukeland, må ha vært alvorlig)

Alt i alt, bortimot årsbeste av Brann. Synes jeg hvertfall.

Falkman

Quote from: enavgutta on August 13, 2008, 22:04:19 PM
Sykt at folk  fornøyd med denne kampen. En sann skam!

Kokte over da Demba ikke klarte å gå skikkelig av banen da vi hadde dårlig tid. Fy faen !

Prisen av å selge Helstad det var ikke 16 mill i pluss, 100 mill i minus. For en latterlig gjeng.

Mjelde, Fakiri og Demba . Ut med pakket!




fy f.. for  en tulling du er!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: thesevs on August 13, 2008, 22:23:09 PM
Ja iflg en kamerat av meg så holdt de på i store deler av 2.omgang med hjerte/lungeredning. Får krysse fingrene for at det gikk bra tilslutt.

Såvidt jeg fikk med meg døde han. Trist.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Dødsfall under kamp? Huff så trist, synd de ikkje hadde tid til å få han opp til Haukeland der oddsene kanskje hadde vore bedre. Men hvis det stemmer, så hvil i fred du som møtte opp og støttet Brann når så mange andre lot være. Hvil i fred...
Gå av.

olebrann3

burde vell kanskje komme en sak i en av avisene om en døde... Men utrolig trist vist personen døde.

Markmus

Quote from: kabelmann on August 13, 2008, 22:27:58 PM
Quote from: thesevs on August 13, 2008, 22:23:09 PM
Ja iflg en kamerat av meg så holdt de på i store deler av 2.omgang med hjerte/lungeredning. Får krysse fingrene for at det gikk bra tilslutt.

Såvidt jeg fikk med meg døde han. Trist.


Fy faen :( Hvor var dette? Fikk det ikke med meg.

Beste kampen av Brann på veldig lenge, muligens beste i 2008. Med Helstad på banen er jeg brennsikker på at vi hadde straffet de 'alvorlige' feilene i forsvaret til Marseille. Forsvaret deres BA jo om å bli løpt i filler.
Ka du ve?

Brann&Bergen<3

utrolig trist om han døde :(

første omgang er noe av det beste jeg har sett i år, de trøkket til og med til i perioder. Ble ikke skremt på noen måte av OM så er ikke HELT umulig, men veien er hard.

enavgutta

Jaja Falkman vi har vel aldri vært kompiser. Jeg pleier vel å ha litt friskere og sterkere meninger enn deg og medløperne dine.

Alzheimer/Silverspurs

Ja teknte på det utover i 2.omg i dag at å ha hatt en spiss som kunne gått i bakrom hadde vore veldig gull. marseilles sto relativt høgt og bare å fått inn en med tempo på topp kunne gjort underverker!!

kabelmann

Det var dette som gjorde at Frydenbø måtte forlate stadion via utgang 11 og 12. De holdt visstnok på i en halvtimes tid med å få liv i han. Skal ikke si det for sikkert at han døde, men det var i hvert fall det jeg hørte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Det positive: Aabrekk har fått satt forsvaret. Og initiativene til Sævarsson og Huseklepp.. Selv om de ikke lykkes, så tar de iallefall med seg ballen og prøver for det meste å få den fremover. Enten ved å utfordre selv, eller søke pasningsmuligheter foran seg.

Det negative: Resten. Det er bare å stikke fingeren i jorden, Brann er grisedårlige både på midtbanen og i angrep. Karadas og Demba-Nyrén er tidenes mest stasjonære spisspar i CL-historien, I shit you not. Synd at ikke Winters fikk starte i dag, nå når vi endelig hadde offensive og bevegelige kanter.


Torvanger

Hvil i fred, du ukjente, men trofaste Brannsupporter. (dersom det endte negativt)

28966mustang

Quote from: enavgutta on August 13, 2008, 22:44:11 PM
Jaja Falkman vi har vel aldri vært kompiser. Jeg pleier vel å ha litt friskere og sterkere meninger enn deg og medløperne dine.


Noen vil vel heller si at meningene er sykere.
Hvil i fred- 1963!

Go Up