• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - FK Ventspils

Started by Nixon, July 28, 2008, 07:16:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Opp i alt dette Ighalo-sirkuset kan det være greit å tenke på at vi faktisk har en kamp i morgen (klokken 20.45). Og jeg håper bare at spillerne er litt mer fokusert på kampen enn det vi supportere ser ut til å være. Forøvrig blir kampen vist på Viasat4 for de som ikke gidder å ta turen opp...

Forhåpentligvis vinner vi stort slik at vi er sikret avansement allerede etter første kampen. Trekningen for 3. runde er jo allerede på fredag.

Og laget? Litt for tidlig om morgene til å tenke på slikt. Men vårt beste lag tar jeg det som en selvfølge at det blir. Her må det ikke spares på noen!
Rød makt på Hansa

Xminator

July 28, 2008, 07:19:32 AM #1 Last Edit: July 28, 2008, 07:22:04 AM by Xminator
Karadas er allerede gitt en av spissplassene.

Det viktigste for oss blir kanskje å IKKE slippe inn mål. Uten Helstad hadde det også vert greit å ha 3 mål å gå på før bortemøtet. Med Helstad hadde vi scoret også på bortebane. Det tror jeg vi må gjøre denne gangen også.

Sånn ut fra magefølelsen får vi tidlig 2-0, spiller rævvafotball de siste 80 minuttene og slipper inn ett mål på overtid.

ostraume

Karadas på topp? Kilde?

Noen som vet noe om solgte billetter? Hva kan vi regne med? Pinlige 4-5000?

Sånn ut fra magefølelsen så har vi ballen mye, men slipper inn et drittmål og taper 1-0.  Mål scorer vi selvsagt ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

I BT i dag sier Mjelde at det eneste som er sikkert er at Karadas starter på topp.
Brann håper på 10.000 tilskuere, men det tror jeg skal holde hardt.
Rød makt på Hansa

peteE

Noen som vet noen gode tips for å se litt yngre ut? Jeg vil gjerne på kampen, men har ikke 200 kr! Er faktisk 18, men skulle da gjerne vært 17 pittelitt hvis dere skjønner ;)

Xminator

Om du ikke klarer å hoste opp 200 kroner kan du holde deg hjemme.

peteE

Så du foretrekker tomme seter og lyden av fot mot ball?

Xminator

I forhold til gnitne 18-åringer? Ja.

Lurkin

Få deg jobb som normale 18-åringer burde ha.

Tror det blir 7-8000, desverre. Jeg dukker nok opp, kan bli det første og siste CL-kampen på leeeenge vi faktisk vinner (hjemme). Dessuten må vi vise litt støtte. Nå har de vært borte og tapt 0-8 og 0-1 siste uken uten å møte på oss. Viktig med litt synging i morgen.

Ellers ser det ut som 4-4-2 med Azar på topp. Vil helst ha Winters sammen med han, for å true bakrom mer enn hva Demba ville gjort. Og Huseklepp må få lov til å leke seg.

Kanskje Møvik skulle fått noen minutter på slutten hvis vi leder 2 eller 3-0...?
Berømte Brann fra Bergen

Xminator


Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

thesevs

Hehe.. den drømmen var litt drøy. Vi ender ikke i UEFA-cupen, vi ender midt på tabellen, ingen UEFA neste år... det er realiteten akkurat i øyeblikket. Men det kan snu... men når?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Fortsetter det som de kampene vi har spilt med Helstad ute, så sikrer vi en solid 11. plass og ryker mot Ventspils.

Det er bare å krysse fingrene og håpe på 11 seire på rad og CL-gruppespill. Da er sesongen reddet. En 6-plass og utslått i 1. runde UEFA-cup og vi kan trygt kalle sesongen en gedigen fiasko.

aso008

Laget klart:
http://fotball.bt.no/incoming/article113994.ece

Skjønner Winters i spann med Karadas, men skjønner overhodet ikke at Mons foretrekker Hassan foran Tijan

brann:)

Typisk Mjelde å ta ut ein Tijan som eg meiner spillte veldi bra mot Fredrikstad og sette innpå ein Fakiri som er LAANGT i fra form!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Ferguson

Quote from: thesevs on July 28, 2008, 10:31:10 AM
Hehe.. den drømmen var litt drøy. Vi ender ikke i UEFA-cupen, vi ender midt på tabellen, ingen UEFA neste år... det er realiteten akkurat i øyeblikket. Men det kan snu... men når?


HEhehe, må bare prøve å holde humøret oppe. Det kan fort snu mot Ventspils. Dunke inn 3-5 mål så kan det fort snu. Får litt selvtilitt også kommer ketsjup flasken slik at de begynner iallefall å score mål i tippeligaen;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Det har vel noe med alderen å gjøre. Selv om vi sliter trenger vi ikke drive rovdrift på stortalentet vårt.

Ferguson

Ellers så bør vel vi supportere prøve å lage kjempestemning imorgen. E tross alt Branns viktigste kamp i år.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Charmless Man

Sånn som det ligger an nå er morgendagens kamp for cupfinale å regne, men regner vel med at det bare er kjernen som dukker opp. Det kan jo når jeg tenker etter bety bra stemning. Tipper 6-7000.
Ladish on the Foot

narnia

Dumt spørsmål sikkert, men fant ikke helt ut av dette. Jeg har partoutkort på Hansa (første gang på noen år at jeg har partoutkort igjen), og jeg benyttet meg av forkjøpsretten på min faste plass.

Må jeg hente billetten min i en av butikkene eller på Stadion før kampstart, eller er den registrert på kortet mitt?

Trodde det var slik at det skulle gå automatisk inn på kortet, men ble litt usikker når jeg bestilte..

dudo

Det står i mailen min at
QuoteNB! De som har kjøpt billetter via forkjøpsrett til Champions League-kvalifisering trenger ikke hente ut billettene sine, og kan se bort fra informasjon om uthenting lenger ned i mailen. Deres billetter blir lastet inn på Partoutkortene som benyttes som adgangstegn på kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

narnia

Takk.. Jeg er tydeligvis blind.. Noe som kanskje ikke er så dumt med tanke på at jeg er virkelig redd for å se hva som skjer i morgen..

dudo

Det kan nok være like greit i disse dager det ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Helt typisk at ingenting har blitt registrert og at vi kommer opp på Stadion i morgen med p-kort som ikke virker. Og alle må opp i billettluken for å få en papirbillett for det kjøpet vi har gjort. Helt typisk Brann!
Legg ned hele klubben!

weirus

fikk med meg en kamerat over på Hansa for morgendagen..forhåpentligvis blir det en del der slik at det blir stemning
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Klaus_Brann

Quote from: brann:) on July 28, 2008, 11:04:49 AM
Typisk Mjelde å ta ut ein Tijan som eg meiner spillte veldi bra mot Fredrikstad og sette innpå ein Fakiri som er LAANGT i fra form!


Enig med deg i at Tijan spilte bra, men El Fakiri skal klare å gjøre jobben mot dette laget.
Det er tross alt ikke Molde vi møter!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Kommer ca 10-30 syngene supportere fra Latvia + de sikkert en del arbeidere i Norge dersom de ikke må jobbe overtid.

Bør vel kanskje klare å synge de på ræv?

Ricky

Tipper stemningen blir temmelig bedriten, uansett kamputfall. Er vel absolutt ingen grunn til å tro at menigmann vil gå mann av huse for å se "Sportsklubben 08" spille mot Ventspils i morgen. Oppmøtet blir antageligvis dårligere enn i UEFA-cupkvaliken i fjor, og stemningen deretter..

Xminator

30 fulle bortesupportere får selvsagt lett jobb utenom brannsjanser og dommertabber.

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2008, 19:14:35 PM
Quote from: brann:) on July 28, 2008, 11:04:49 AM
Typisk Mjelde å ta ut ein Tijan som eg meiner spillte veldi bra mot Fredrikstad og sette innpå ein Fakiri som er LAANGT i fra form!


Enig med deg i at Tijan spilte bra, men El Fakiri skal klare å gjøre jobben mot dette laget.
Det er tross alt ikke Molde vi møter!


Men samtidig er Fakiri heilt elendig etter mitt syn, kanskje den dårligaste i Brann sin stall og eg er livredd tap kvar gong han entrar bana (til og med på 4-0). Knapt nok Tippeliga-standard og han hadde nok hatt problem med å få fast plass på Løv-Ham (med all respekt for løvene, men dei er tross alt i Adeccoen).

Xminator

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article2096216.ece

Publikum svikter Brann. Kan ikke si jeg er overrasket. Valdres, Ventspils...

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

Og det har ikke bare å gjøre med at Brann har tapt i det siste, eller solgt Helstad. For bare rundt 2000 partoutkortinnehavere brukte forkjøpsretten sin før elendigheten startet for fullt.

Ellers er Ventspils svekket foran kveldens kamp. Blant annet mangler de en spiss som blir omtalt som Ventspils´svar på Helstad. Så da er det kanskje håp?
http://fotball.bt.no/mesterligaen/article114087.ece
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Ferguson on July 29, 2008, 07:52:29 AMHer advarer Karlsen mot Ventepils!!


Men han er ikke helt oppdatert. Han advarer blant annet mot to spillere som ikke er med i kveld...
Rød makt på Hansa

Xminator

Vi er akkurat nå der Valencia var i møtet med RBK. Ventspils har en historisk sjanse...

ostraume

2400 solgte billetter. Flaut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

RBK hadde til sammenligning 12' mot Astana og 14' mot Tampere. Man burde gått ut gratis til alle sesongkortholdere.

Texas

Noen som har en formening om hvordan køene foran billettluken blir i kveld? glemte å forhåndsbestille billetter, men rekker ikke opp til stadion før i halv ni tiden i kveld, men har lite lyst å stå i kø halve første omgangen.

Nixon

Quote from: Texas on July 29, 2008, 09:48:20 AM
Noen som har en formening om hvordan køene foran billettluken blir i kveld? glemte å forhåndsbestille billetter, men rekker ikke opp til stadion før i halv ni tiden i kveld, men har lite lyst å stå i kø halve første omgangen.


Ikke godt å si. I lignende kamper før har det vært lange køer på det tidspunktet. På en annen side er det ikke umulig at svært mange dropper den spontane turen opp på Stadion i kveld pga Branns nedtur den siste uken og ike minst det fine været vi har i dag.

En løsning kan jo være å få en kompis til å kjøpe billett til deg litt tidligere der oppe.
Rød makt på Hansa

Buljongmannen

Kjøp billett på Galleriet, åpent til kl. 21. Det betyr at du kan stille rett før stenging, kjøpe billett, ta buss opp til Stadion og spasere inn forbi den lange køen og se det siste kvarteret av første omgang.

Yngve

Køane vert garantert lange. Om det er seld 2400 billettar på førehand, må ein rekna med at det kjem eit par tusen sinker og skal kjøpa i døra. Typisk det.

Innlandsmax

July 29, 2008, 13:43:38 PM #41 Last Edit: July 29, 2008, 13:45:19 PM by Innlandsmax
Quote from: Lurkin on July 28, 2008, 10:09:41 AM


Ellers ser det ut som 4-4-2 med Azar på topp. Vil helst ha Winters sammen med han, for å true bakrom mer enn hva Demba ville gjort. Og Huseklepp må få lov til å leke seg.

Ferguson

Tror du har sovet i timen for laget er offentliggjort.

Opdal, dahl, ørn1, ørn2, Hanstveit, Solli, Fakiri, Bakke, PVM, Winters og Azar.

Og Ludde har ingenting på banen å gjøre!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Snublefot

går kampen på tv? jeg finner den ikke noe sted..

Snublefot


Belfort

Gud bedre meg så impotent det er. Jeg føler Winters kan spille sammenhengende fotball til jul uten og score. Veldig skuffende at vi ikke skaper mer mot laget som Aabrekk betraktet som adecco standard.

eivhelle

Her er det bare å få inn Huseklepp. Ventpils gidder ikke å angripe og beveger seg heller ikke fantastisk mye så da burde ikke huseklepp trenge å jobbe noe særlig bakover. Sånn som kampen utvikler seg burde dette også passe bra for Demba. Det blir mange skuddmuligheter fra bra posisjon.

Skal vi tippe at Huseklepp kommer inn for Dahl og Demba etter hvert erstatter Winthers.

Chrisstah

syns vi virkelig bør satse nå. ut med bjarnarson inn med demba ut med dahl og inn med huseklepp!!! vi trenger mål.

ellers spillmessig e vi bra helt til vi begynner å nerme oss 16 meteren. da viser vi at vi har et stooooort spiss problem!

vær så snill Brann gi meg en ny spiss som oser klasse av før helgen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Det viktigste var å ikke slippe inn mål. Med 1-0 handler det fortsatt om å score mål. 1 mål på bortebane nå og Ventspils må score 3. Bare så synd målscorerene ikke akkurat står i kø.

Den virkelige streken i regningen var selvsagt skaden for Solli. Dette er nye 6 uker ute for ham. Denne gangen er Huseklepp i kampform så vi er ikke så sårbare i første-elveren, men det finnes jo nå ingen på benken som kan ta over om PVM eller Huseklepp må gi seg tidlig. Skaden til Solli bør få konsekvenser i jakten på nye spillere.

tintin

spillemessig spesielt i 2.omgang, klar pil oppover, uflaks at vi ikkje setter 4 mål til minst:) 3 poeng mot kamma på lørdag og selvtilitten er tilbake... vi går en LYSENDE høst i møte:) optimistisk? JA, ølbriller? JA, har troen? JA FOR FAEN!!

Go Up