• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter Kampen - FFK-Brann (0-1) 26/7-08

Started by Endre, July 26, 2008, 19:54:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Endre

Nok et tap... dette går veien folkens!

Xminator

Helvetes tantelag. Og enda en gang slipper vi inn mål uten at motstander skaper målsjanse.

thesevs

1-0..scoring ved døball. Et Brannlag som ikke evner å produsere sjanser fremover. Solli må ha ekstratrening fremover for å bedre treffsikkerheten sin. Virker som han er fortsatt utenfor 2007-formen.

Huseklepp på topp var svake greier. Tålte ikke særlig press eller håndtering fra FFK-forsvarerene.

TV2 kommentatorene snakket om at Winters ville vært et lurt bytte i pausen, men vi slenger inn Demba (Disney on ice) som ikke evner å utrette noe på topp sammen med Karadas.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Belfort

Quote from: Xminator on July 26, 2008, 19:55:59 PM
Helvetes tantelag. Og enda en gang slipper vi inn mål uten at motstander skaper målsjanse.


Men herregud,vi har nå nok og tenke på vårt eget lag som overhodet ikke produserer noe. Det er fullstendig planløst det som foregår.

storB

Vi tar med oss det defensive, vi møtte ett godt og kompakt ffk lag...Det løsner på tirsdag, og da kommer selvtilliten, samt en(eller to) nye spisser...ha troen fortsatt folkens, vi kan fortsatt redde stumpene...får vi 3-4 kamper på rad med seier så klatrer vi plutselig 4-5 plasser på tabbelen..og til Europa skal vi ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Brann_ruler86

Send hele gjengen på trening med Branns smågutter 98 og lær de litt elemæntere fotballkunnskaper.
Gå ta banen!

Endre

Jeg tror ikke Winters ville klart å tilført noe her. Robbie har vel egentlig reist hjem allerede, han virker utrolig lite motivert de gangene han spiller, og har vel knapt skapt en sjanse i hele år.

Demba har da innsats og prøver å skape noe, om ikke annet.

Eivind

Mjelde etter kampen: "Vi er litt uheldig, ett dødball mål i vinkelen kan vi ikke gardere oss mot"

Hva faen, vi er langt fra uheldige. Vi skaper ikke en dritt gjennom 90 minutter. Vi har null offensiv kraft. Solli er plutselig like dårlig som han var i rbk. Huseklepp viser hvorfor han ikke kom inn på Fyllingen junior elite.

Dahl/Hanstveit er plutselig fraværende i det offensive spillet. Azar driver med brøyting og roter bort ballen hver gang han får den i beina. Pluss på en Demba som sklir hele tiden så har vi jaggu ett slagkraftig lag.

Lei no. 

Ewen

Eg synst nå fortsatt at fredrikstad spissen voldtar brannmuren på frisparket FFK skårer på.
Men 7 mål bedre i dag enn Onsdag. Demba viste go takter. Nå knuser vi Lituarene på Tirsdag så er selvtiliten tilbake

thesevs

Jeg tenkte det samme da jeg så muren og hvordan PVM falt fremover, men på reprisen ser du at PVM legger seg ned for å forhindre et evt skudd under muren. Det var en grei situasjon.

Siden vi tydeligvis ikke evner å kjempe om gullet i år, så får vi satse på UEFA-cup spill til neste år.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Quotemen vi slenger inn Demba (Disney on ice) som ikke evner å utrette noe på topp sammen med Karadas.


Typisk agendasutring. Demba var den eneste Brannspilleren som var i nærheten av sjanser. At han tryner 3 ganger bør strengt tatt være underordnet i forhold til brassesparket som for enhver motstander av Brann hadde gått rett i mål.

28966mustang

Defensiv bedring, krissy på gang, demba positiv, nære på brassescoring. Azar blir jo avblåst på alt. ellers for feigt.
Hvil i fred- 1963!

aso008


SKBrannfan

En utrolig kjedelig kamp... Brann klarer ikke å skape noe framover. En skulle tro at Demba hadde på seg joggesko for han gjorde ikke noe annet enn å skli når han hadde ballen.

Brann var likevel ikke så ille bakover. Målet fredrikstad fikk kan ikke akkurat legge skylden på noen. (utenom dommeren kanskje :P) Så sånn sett har det gått oppover, men framover viser de ingen framgang.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Quote. Vi skaper ikke en dritt gjennom 90 minutter.


Dette er pisspreik og du vet det. Vi har en 100% sjanse med Demba og ett par skudd som hadde fortjent en bedre skjebne. Joda det er pissdårlig offensivt, men det er samtidig pottetett defensivt.

thesevs

Der er jeg enig. Forsvaret var ikke dårlig i dag. Krissy viser at han hører hjemme i backfireren. Karadas bør brukes som spiss inntil videre.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

aso008

Quote from: Xminator on July 26, 2008, 20:06:55 PM
Quote. Vi skaper ikke en dritt gjennom 90 minutter.


Dette er pisspreik og du vet det. Vi har en 100% sjanse med Demba og ett par skudd som hadde fortjent en bedre skjebne. Joda det er pissdårlig offensivt, men det er samtidig pottetett defensivt.


Bra defensivt men pottetett er vel å dra den litt langt. Dahl kom vel ikke akkurat seirende ut av kampen med Barsom blant annet.


Bossmann

Velger å fokusere på det negative. Dahl var dass, Solli det samme. Har nye islendingen en treffprosent på passninger over 12 %, så vil det bli en kraftig forbedring. Solli burdet blitt tatt av banen selv om vi ikke hadde flere bytter igjen.

Eivind

July 26, 2008, 20:19:20 PM #20 Last Edit: July 26, 2008, 20:22:27 PM by Eivind
Quote from: Xminator on July 26, 2008, 20:06:55 PM
Quote. Vi skaper ikke en dritt gjennom 90 minutter.


Dette er pisspreik og du vet det. Vi har en 100% sjanse med Demba og ett par skudd som hadde fortjent en bedre skjebne. Joda det er pissdårlig offensivt, men det er samtidig pottetett defensivt.


Tja, kan godt moderere meg til "nesten ikke en dritt". Vi har en sjanse hvor det er klabb og babb i feltet som Demba får brasset midt på keeper. En sjanse på slump. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor noen av skuddene hadde fortjent en bedre skjebne?

Skyer man utenfor eller over mål går skuddet akkurat der det fortjenes.

Frynaldo

Quote from: thesevs on July 26, 2008, 19:58:11 PM
Solli må ha ekstratrening fremover for å bedre treffsikkerheten sin. Virker som han er fortsatt utenfor 2007-formen.


!!!!
Han hadde vel sikkert 95% feilpasninger. Klarte heller ikke å holde på ballen. Så jo ut som at han siktet seg inn på en fredrikstad spiller hver gang han løp med ballen.
Ufattelig frustrerende å se på....

gitarbroiler

RBH etter sesongen:

"Vi var litt uheldige i år. At Mjelde ikke kunne levere opp mot 2007 sesongen kan vi ikke gardere oss mot"

pissepåengen

Bergen ut av norge!

sveines

Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

vebo

Vi springer jo rundt som hodeløse høns der ute, passer uten mål og mening, kom ut av tellingen på feilpassninger som førte til FFK kontringer tidlig i første.
Tiocfaidh ár lá

eivhelle

I dag var det kun et frispark på en unødvendig ettersleng som skilte lagene, men jeg reagerer litt på det som skjedde i muren ved skåringen. I forkant av frisparket blir Vaagan Moen dyttet overende av fredrikstadspillere som selv dukker ned og lager en åpning for skuddet som kommer.

Det ser veldig planlagt ut og en ser det veldig tydelig på bildet som er lagt ut på brann.no.

Nå er det godt mulig at skuddet uansett ville gått over muren, men jeg synes det lukter av en situasjon der dommeren burde ha blåst.

Ellers synes jeg denne kampen var preget av så dårlig offansivt spill av begge lag at egentlig ingen av lagene fortjente skåring.

Texas

Har inntrykk av at spillerene prøvde å vise seg fra en bedre side når det gjaldt innsats, men det hjelper så lite når det hele er så planløst at det virker som spillerene spilte sammen for første gang i dag. forsvarsmessig gjor vi en grei jobb, men det irriterer at fredrikstad klarer å spille seg igjennom hele midtbanen vår ved hjelp av en eneste pasning. Det offensive spillet er en stor vits. Vi skapet tre sjanser ved demba der han skyter bra, og i tillegg hadde vi brassespark episoden. Kan ikke skjønne at vi ikke skal kunne komme rundt på kantene for så å legge inn til karadas.

Xminator

July 27, 2008, 06:39:12 AM #28 Last Edit: July 27, 2008, 06:47:27 AM by Xminator
Det er mye å irritere seg over på frisparket. Det er ett utrolig billig frispark. Det er også forbannet typisk akkurat nå at en motspiller får 110% treff på en slik sjanse. Ut over dette frisparket skaper jo ikke FFK den dritt til tross for flere ballbrudd.

Nei, Brann hadde fortjent bedre i denne kampen. Kjenner at det suger 10 ganger mer å tape denne kampen enn 8-0 i Molde :(

Ser også at det er en del uenighet internt i Brann om 4-3-3 eller 4-4-2. At Bakke er godt fornøyd med 4-3-3 i førsteomgang skjønner jeg ikke. I den omgangen blir vi jo rævkjørt defensivt og skaper absolutt ingenting offensivt. I andre omgang slipper ihvertfall ikke FFK til så mye og vi får ett par tre sjanser selv...

SKBrannfan

Quote from: eivhelle on July 26, 2008, 23:13:28 PM
I dag var det kun et frispark på en unødvendig ettersleng som skilte lagene, men jeg reagerer litt på det som skjedde i muren ved skåringen. I forkant av frisparket blir Vaagan Moen dyttet overende av fredrikstadspillere som selv dukker ned og lager en åpning for skuddet som kommer.

Det ser veldig planlagt ut og en ser det veldig tydelig på bildet som er lagt ut på brann.no.

Nå er det godt mulig at skuddet uansett ville gått over muren, men jeg synes det lukter av en situasjon der dommeren burde ha blåst.

Ellers synes jeg denne kampen var preget av så dårlig offansivt spill av begge lag at egentlig ingen av lagene fortjente skåring.


Jeg la også merke til dette og stusset veldig over at dommeren ikke gjorde noe. Utrolig kjipt at det er det frisparket som avgjør hele kampen.

Ferguson

Syns det lukter keepertabbe av målet. Regner med at Opdal ser at FFK stiller 4 stk i mur fo å dekke keeperhjørnet å bør då forstå at skuddet kommer der. Ellers føler eg at vi ikkje burde endret formasjonen i pausen. Falt helt vekk etter formasjonsendringen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Falt vekk? Pussig definisjon på begrepet i så fall. FFK produserte ikke sjanser (bortsett fra ett mål som er umulig å forsvare seg mot), og Brann er da ihvertfall i nærheten av målsjanser. Det var de IKKE i første omgang.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113924.ece

Bakke mener at de ikke burde skiftet formasjon i pausen. Og han var utpå der og følte det på kroppen...
Rød makt på Hansa

Xminator

QuoteBakke mener at de ikke burde skiftet formasjon i pausen. Og han var utpå der og følte det på kroppen...


Det endrer likevel ikke på det umotsigelige faktum at Brann før pause var dårligere enn Brann etter pause.

thesevs

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 12:21:05 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article113924.ece

Bakke mener at de ikke burde skiftet formasjon i pausen. Og han var utpå der og følte det på kroppen...


Kan noen forklare meg hvorfor han sier dette til BT?
Er du misfornøyd med strategiske valg så får han vel ta det opp med Mjelde & Co.
Om BT stakk en mikrofon opp i trynet på han så kan han vel holde litt igjen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Charmless Man

Forsvaret var greit igår, men det var håpløst fremover på banen. Demba gjorde et greit innhopp, men det blir håpløst når man ikke har noen som kan true bakrom.

Tror ikke jeg så samme kamp som Mjelde.
Ladish on the Foot

Spursians

Brann bør snart få litt skikk på midtbanen sin, forsvaret fungerte griet mot ffk, men ser ut til at de sliter på midten. Nå som det ser ut til at ighalo kjøpet går i dass så må Vi nå få en midtbane/spiss som kan foredele baller til de forann seg.Synes det mangler en ordenlig ballfordeler utpå der. De må også nå se til og hente en kvalitetsspiss nå som Thorstein er solgt.

Det var varmt utpå der også, men de må da klare og spille fotball likevel.


vebo

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 12:21:05 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article113924.ece

Bakke mener at de ikke burde skiftet formasjon i pausen. Og han var utpå der og følte det på kroppen...


Det kan jeg godt være enig i. Likte formasjonen jeg. Må øves inn, men i og med situasjonen kan vi like gjerne begynne neste års oppkjøring.
Tiocfaidh ár lá

peteE

Imo passer spillerne våre mye bedre til 4-3-3, og den er perfekt for Huseklepp, selv om han ikke hadde noen fantastisk kamp mot FFK.

Etter min mening hadde det vært kanon å skifte permanent til 4-3-3, kjøpe en ny kreativ midtbanespiller, til å spille sammen med krigerne Bakke og Jaiteh, som begge har greie offensive kvaliteter i tillegg.

Og da trenger vi bare en spiss, en allroundtype, som er viktig i en 4-3-3.


peteE

Er vi virkelig et 4-4-2 lag? Vi har sett helt forferdelig ut på banen i år (med noen få unntak), formasjon er ikke hellig. Så jo hvordan det har gikk med et annet lag når de for enhver pris skulle holde fast på 4-4-3, uansett hvor lite spillermaterialet passet til det. Jeg holder fast på å prøve litt med 4-3-3. En test av 4-3-3 og noen nye freshe spillere hadde smakt gjort det litt interessant å følge med på resten av en sesong som har vært tragisk å følge så langt.

Og jeg tenker faktisk ikke på å legge opp spillet etter Huseklepp, men jeg nevnte ham fordi det er en posisjon jeg tror han kan slå bedre fra seg, litt mindre fokus på det defensive. Han får spille om han gjør det bra, som alle andre.

Jeg sier ikke at det er en selvfølge å skifte over... Men det hadde vært interessant.

Lurkin

4-3-3 er en døende formasjon, med god grunn. Offensive backer gjør at 4-3-3 lag blir presset ned til 4-5-1, og dermed får man ikke flyttet laget nok fremover når det trengs.

Fremtidens taktikk er en slags 4-6-0 formasjon der angrepet kommer som et stort kollektiv, mener jeg. Er skrevet en del artikler om det, er meget interessant. Som eksempel kan man vise til Man Utd i fjorårssesongen, der de angriper veldig uforutsigbar og en "høyrekant" blir toppscorer. 4-6-0, 4-1-5-0 eller 2-3-5-0 kommer det mer av i fremtiden. Mark my words.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Om ikke 4-6-0, så virker det for meg som de store klubbene lar spissene jobbe mye mye mer defensivt.

Ferguson

Det e vel strengt tatt bare i Norge folk e opptatt av formasjon.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

maxwax

Eller av om formasjonen fungerer.............


Drunkie

Hvilken kamp er det du referer til at det ble blusset på? Har vært på det meste av kamper med Brann i år, og kan ikke huske at det har blitt blusset en eneste gang...

Nå var det vel heller at ballen ble spilt ut at folk pep, i en periode når vi faktisk lå under og heller burde fokusert på å komme oss fremover. Reglene er ganske klare på at det er dommeren som skal blåse og ikke at vi skal spille ballen ut.

thesevs

Det ble blusset på Fredrikstad-kampen. De to som blusset ble ilagt 10 000kr i bot.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Northside

Fin fin pyro ja. Synd folk bruker opp pengene til Brann på kasting av ting og tang fremfor blussing. Det er jo mye stiligere med pyro!

Ferguson

Quote from: Northside on July 29, 2008, 14:46:41 PM
Fin fin pyro ja. Synd folk bruker opp pengene til Brann på kasting av ting og tang fremfor blussing. Det er jo mye stiligere med pyro!


Begge tingene er TOTALT idiotisk hvis det ikkje skjer i lovlige former.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Go Up