• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odion Ighalo

Started by Snublefot, July 25, 2008, 20:40:41 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Faen så jeg håper dette ordner seg. Ighalo og Moldskred/Hoff inn nå, og vi er plutselig med i kampen igjen. Høyner vi med en Sapara og en Dorsin, så er vi favoritter. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Udinese er en klubb med små midler i serie A sammenheng, men de er også en klubb som er flink til å få frem talenter men at de betaler 20 mill for en spiller som de skal leie ut igjen?? det lukter muffens lang vei. Og at Torino skal leie spilleren høres jo ut som ren spikka vrøvl for ville Torino ha gutten så hadde de kjøpt han.
Nu kør vi!

dudo

Kan det rett og slett ha vært en mix-up i forbindelse med at Lyns Jo Inge Berget skal nedover til Udinese i morgen og sjekke forholdene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

mot

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 21:42:55 PM
Quote from: Xminator on July 27, 2008, 21:39:30 PM
Spørsmålet er jo også hvor mye RBH kan trumfe igjennom overgangen. Om de har en juridisk bindende avtale med agent og spiller så kan han jo stå på sitt. PROBLEMET da er at vi betaler 17.5 millioner for en spiller som egentlig ikke vil være her. Det lukter ikke akurat suksess av det...


Nei, men dersom avtalen virkelig er bindende kan det være Brann som selger Ighalo til Udinese. Lyn får sine 17,5 mill, pluss prosenter av Brann sitt overskudd i henhold til avtalen.
Vet ikke hvor mye det eventuelt kan gi Brann. Og den store trøsten er det heller ikke...


Dette blir vel i strid med regelen om at en spiller ikke kan spille for flere enn 2 klubber iløpet av en periode fra 1. juli og til 31. juni det neste året?

Men er det noen som vet helt sikkert hva denne "vantette avtalen" som RBH snakker om handler om? Er det en vanntett avtale om at Ighalo kommer til Bergen for å forhandle kontrakt i dag, eller en avtale om de personlige kontraktsbetingelsene? Er det det siste, så er vel den i teorien like bindende som en underskrift, eller...?

Usikre avtaler, agenter, ubesluttsomme Nigerianere og Lyn. Hørt den før?

storB

Quote from: Ricky on July 27, 2008, 22:13:53 PM
Quote from: KEO on July 27, 2008, 22:06:34 PM
er det bekreftet at Udinese har lagt inn bud på han?? Sitter med en følelse på at dette er en måte for å skru opp forhandlings prisen på lønnsnivået hans.


På ingen måte usannsynlig. Det har jo allerede tikket inn ett falskt bud denne uken, og Brann høynet.
Virker jo også litt rart at Udinese skal ha bydd mer enn hva Brann gjorde. Hvorfor by MER enn hva Lyn allerede har akseptert? Nei, det er mye som virker muffens. Synes Brann burde vurdere å trekke seg ut. Med 20-30 mill tilgjengelig til kjøp av spiss(er), så skal vi vel alltids klare å finne oss noen andre..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ricky

Quote from: storB on July 27, 2008, 22:19:24 PM
Quote from: Ricky on July 27, 2008, 22:13:53 PM
Quote from: KEO on July 27, 2008, 22:06:34 PM
er det bekreftet at Udinese har lagt inn bud på han?? Sitter med en følelse på at dette er en måte for å skru opp forhandlings prisen på lønnsnivået hans.


På ingen måte usannsynlig. Det har jo allerede tikket inn ett falskt bud denne uken, og Brann høynet.
Virker jo også litt rart at Udinese skal ha bydd mer enn hva Brann gjorde. Hvorfor by MER enn hva Lyn allerede har akseptert? Nei, det er mye som virker muffens. Synes Brann burde vurdere å trekke seg ut. Med 20-30 mill tilgjengelig til kjøp av spiss(er), så skal vi vel alltids klare å finne oss noen andre..


Dette lukter da risiko så det holder allerede.

Nightfox

Dette er jo helt perfekt, Bruun, hva faen i helvete sier du nå?

sekto

Den vanntette avtalen slik jeg oppfattet det er at Igahlo SKAL møte i Bergen i morgen for å snakke med Brann. Men, det kan han jo formelt gjøre, og så reise etter 5 minutter. Skulle han ikke møte opp, så kan jeg ikke helt se hva Brann skal gjøre. De kan vel forlange noen kroner av Lyn som kompensasjon for at en av deres spillere bryter en avtalen, men det tror jeg blir et sant helvete og mer stress enn det er verdt. Spesielt siden vi uansett ikke vil få spilleren.

Håpet er at Igahlo er villig til å forhandle, reiser til Italia og får et tilbud som er merkbart dårligere enn det han fikk av Brann.

28966mustang

Vanntett avtale= RBH har lagt faxen inn i et plastomslag fra Binders.
Tror ingenting på at Udinese har penger til dette, de har jo nettopp fornyet DiNatale som de trodde skulle selges til Roma.
Men, men, nigerianske agenter kjenner vi jo.
Hvil i fred- 1963!

KEO


Håpet er at Igahlo er villig til å forhandle, reiser til Italia og får et tilbud som er merkbart dårligere enn det han fikk av Brann.
[/quote]

Så lenge Udinese ikke har lagt inn ett bud på spilleren som Lyn har akseptert så kan han ikke reise ned å forhandle lønn med de. Og jeg tviler forsatt mye på at det budet kommer.
Nu kør vi!

sekto

Jeg har ikke noe problem med å tro at Udinese har drøye 2 millioner euro til en spiller som Igahlo. Alle kan jo se at dette er en gigantisk investering for fremtiden. Fortsetter han å utvikle seg og klarer å gjøre et navn for seg selv, så kan han om noen sesonger kanskje selges for fem ganger så mye (om vi tar litt hardt i).

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor reell denne interessen fra Udinese er. Mulig de bare har noen følere ute, men da hadde jeg forventet av Bjarman eller noen i Lyn sa dette.

Hadde ikke det vært naturlig at en sportsdirektør hadde gått ut og sagt: Vi har ikke mottatt noe bud fra Udinese, om det ikke var kommet noe. Både for sin egen spiller sin del, sånn at han ikke brenner alle broer med å si at han ikke vil til klubben. Men også sånn at en potensiell avtale man er avhengig av går i vasken fordi man ikke var klar på hva som var fakta og hva som var spekulasjoner.

Spursians

Dropp Ighalo, ikke noe vits og hente en spiller som ikke kan spille med "hode" for klubben.
Skal han spille for Brann må han ha full fokus for oss og ikke sitte igjen med utlandet i hode,da tror jeg prestasjonene han blir svekket.
for all del Ighaloer en bra spiller, men vi trenger en som virkelig VIL spille for Brann.

Få inn Hoff, han er en spiller som kan passe bra inn i branns midtbane, han er typem som kan skape en del sjangser for Brann fremover på banen.

Molskred er jo da den type spiller som da skal gjøre seg spillbar for midbanen.
hadde ikke vært dumt og hente de til Brann.

megleren

I følge spilleren selv.. Så bestemmer agenten hans.. Lurer jo litt på hvor mye spilleren selv bestemmer.. Dette kan kan bli stygt.. Han sier jo selv at agenten bestemmer hvor han skal reise..
r og blir et sittesvin på Hansa

KEO

Nå har jo Bjarmann gått ut å sagt at de forholder seg til avtalen de har med Brann. Det skulle vel være godt nok svar
Nu kør vi!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

28966mustang

Spør hvilken som helst 19åring om hvor han helst vil spille: Italia eller Norge. Tror de fleste svarer støvellandet.
Men Udinese har ikke noen bindende avtale med Lyn, så dette blir ObiMikelstyr.
Hvil i fred- 1963!


krøvel vellevold

July 27, 2008, 22:38:37 PM #167 Last Edit: July 27, 2008, 22:41:13 PM by krøvel vellevold
Quote from: 28966mustang on July 27, 2008, 22:36:10 PM
Spør hvilken som helst 19åring om hvor han helst vil spille: Italia eller Norge. Tror de fleste svarer støvellandet.
Men Udinese har ikke noen bindende avtale med Lyn, så dette blir ObiMikelstyr.


Jo, men her er det ikke snakk om han helst vil spille i serie A eller i Tippeligaen. Spør du en hvilken som helst 19-åring, så har han ikke MULIGHETEN til det første. Men her er en som har muligheten. Hvis han da ikke får den muligheten fordi han blir tvunget til å spille for Brann, så er han ikke noe å satse på.

Og dette kan ikke sammenlignes med det at han hadde måttet bli i Lyn fordi de hadde takket nei til et tilbud fra Udinese. For det er forskjell på å bli værende der du er - selv om du helst ville tatt et sted videre, og det å begynne i en helt ny klubb - som ikke var den du ønsket.
Legg ned hele klubben!

Erlend

FÃ¥r agenten bestemme, er det jo enkelt og greit den som gir mest penger.

Ricky

Er vel på tide noen ringer Torgeir Bjarmann og spør rett ut om Lyn faktisk har mottatt noe bud fra Udinese? Kanskje vi alle burde ringe, så svarer han vel til slutt en av oss :p

eivhelle

Jeg tror ikke overgang til Brann vil hindre overgang til en større liga for Ighalo. Derimot kan spill for Brann øke sjansen for en overgang til en god klubb i "riktig" liga på et senere tidspunkt. Et salg fra Udinese vil uten tvil ha en langt høyere pris enn hvis spilleren hentes fra Brann og da vil mulighetene være mer begrenset.

Jeg tror nok det vil være denne typen argumentasjon som kan brukes til å overtale Ighalo til å velge Brann.

sekto

Quote from: KEO on July 27, 2008, 22:32:42 PM
Nå har jo Bjarmann gått ut å sagt at de forholder seg til avtalen de har med Brann. Det skulle vel være godt nok svar

Ja, det han har sagt er at Lyn forholder seg til avtalen de har med Brann. Den avtalen går ut på at de har akseptert budet, og at Igahlo skal møte på Stadion i morgen for forhandlinger. Ikke noe mer.

Om det ikke hadde vært noe bud inne fra Udinese som klubben kunne komme til å akseptere, så burde Bjarman ha sagt det direkte.

Det at Bjarman ikke sier dette, og at Igahlo ser for seg spill i Italia sier meg at tingere er slik: Lyn har mottatt et bud som er marginalt bedre enn det de har fått av Brann. De har sagt til Udinese at de ikke kan akseptere det før Igahlo har bestemt seg, men at de fra og med tirsdag kan forhandle om Igahlo ikke aksepterer budet fra Brann.

Så lenge ikke Lyn avkrefter noe offisielt bud, så tar jeg dette som en indikaksjon på at de rett og slett ikke kan gjøre det fordi de har en avtale med Brann. De kunne derimot ha avkreftet dette tidligere i kveld uten noe problem.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

ja,ja dagen i morgen vil si oss mye, men jeg tror forsatt på at han ikke havner i Udinese
Nu kør vi!

28966mustang

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2008, 22:38:37 PM
Quote from: 28966mustang on July 27, 2008, 22:36:10 PM
Spør hvilken som helst 19åring om hvor han helst vil spille: Italia eller Norge. Tror de fleste svarer støvellandet.
Men Udinese har ikke noen bindende avtale med Lyn, så dette blir ObiMikelstyr.


Jo, men her er det ikke snakk om han helst vil spille i serie A eller i Tippeligaen. Spør du en hvilken som helst 19-åring, så har han ikke MULIGHETEN til det første. Men her er en som har muligheten. Hvis han da ikke får den muligheten fordi han blir tvunget til å spille for Brann, så er han ikke noe å satse på.

Og dette kan ikke sammenlignes med det at han hadde måttet bli i Lyn fordi de hadde takket nei til et tilbud fra Udinese. For det er forskjell på å bli værende der du er - selv om du helst ville tatt et sted videre, og det å begynne i en helt ny klubb - som ikke var den du ønsket.


Hvilken som helst 19 Ã¥ring i denne situasjonen for Ã¥ være pedantisk da.  Men, men , vi fÃ¥r nok svaret i morgen.
Hvil i fred- 1963!

benny

Quote from: Erlend on July 27, 2008, 22:39:19 PM
FÃ¥r agenten bestemme, er det jo enkelt og greit den som gir mest penger.


Falske rykter for å pumpe klubbene for penger er et velkjent fenomen i agentverdenen.
Min teori er at det er agenten som styrer løpet og som lekker disse udineseryktene til media alt for å få Brann til å legge mer penger på bordet i morgen nå som de har "konkurranse " fra Udinese. Tror egentlig Brann og agenten/Ighalo har vært enig i hovedtrekkene i kontrakten men at sluttforhandlingene skulle foregå i morgen. Som vi vet får agenten prosenter av spillerens kontrakt og har alt å tjene på usikkerhet i Brann.
Om min teori er riktig får tiden vise.

Shine

han elsker jo brann så!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Ricky

Oppi dette ville det vel også være skikkelig amatørmessig av Lyn å akseptere et Brann-bud samtidig som utenlandske klubber etter sigende står klare til å by mer..
Litt som om Brann hadde godtatt Helstad-budet på 2 mill euro fra Le Mans, samtidig som de hadde fått signaler om at større klubber også stod klare til å legge inn bud.

blubbin

Quote from: Shine on July 27, 2008, 23:01:52 PM
han elsker jo brann så!


Ja, det er utrolig.
Er det virkelig ønskelig å hente en spiller som er så sløkk i hodet at han sier han elsker en klubb som ønsker ham, men som han ikke ønsker å dra til?

Shine

NRK;

Men er du ikkje svært nær ein avtale til Brann?

- Eg vert glad om forhandlingane med Brann løyser seg, Brann er ein god klubb som skal spela mesterliga, det er eit steg framover for meg, men eg er ikkje sikker på kva som skjer og må snakka med agenten min, seier Ighalo.

...

Det har til no ikkje lukkast NRK å komma i kontakt med Ighalo sin agent Atta Aneke.






Det virker som Agenten er en liten golddigger.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Markmus

Om Ighalo ikke kommer til Brann, så har Hansen muligens gjort det store. Snakker om å selge forhuden før bjørnen er omskjært.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Shine on July 28, 2008, 00:04:59 AM
NRK;

Men er du ikkje svært nær ein avtale til Brann?

- Eg vert glad om forhandlingane med Brann løyser seg, Brann er ein god klubb som skal spela mesterliga, det er eit steg framover for meg, men eg er ikkje sikker på kva som skjer og må snakka med agenten min, seier Ighalo.

...

Det har til no ikkje lukkast NRK å komma i kontakt med Ighalo sin agent Atta Aneke.






Det virker som Agenten er en liten golddigger.

haha... utrolig hvordan forskjellige utsagn til forskjellige medier varierer.
Ka du ve?

Markmus

Ka du ve?

Zolkan

Samtlige var pissredd da det ble lest.. "blablabla..vi venter til over helgen, Ighalo skal få konsentrere seg om kamp mot B/G"

Har hatt en jevla uggen følelse om at at dette ville gå i vasken. Faen heller


anders millar

Quote from: Shine on July 28, 2008, 00:04:59 AM
NRK;

Men er du ikkje svært nær ein avtale til Brann?

- Eg vert glad om forhandlingane med Brann løyser seg, Brann er ein god klubb som skal spela mesterliga, det er eit steg framover for meg, men eg er ikkje sikker på kva som skjer og må snakka med agenten min, seier Ighalo.

...

Det har til no ikkje lukkast NRK å komma i kontakt med Ighalo sin agent Atta Aneke.








er Ighalo stril?
Brann, må ha det bare må ha det..

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Texas

ja, ser dessverre slik ut.

Prudi

Quote from: BL on July 27, 2008, 21:33:35 PM

Det var da ikke Brann som gikk til media. Det var det Lyn som gjorde.


Er du vittig? På Lyn.no står det INGENTING om Ighalo. Hverken at han skal til Brann eller Udinese. Brann.no klistret opp Ighalo som Brannspiller lenge før han var det. Brann gikk så absolutt til media med dette.

Xminator

Hva var det medieklovnen Doddo klarte å lire av seg etter 8-0 i Molde? Herfra kan det bare gå oppover? Joda...

RBH har fått lære på den harde måten hvorfor muntlige avtaler er null verdt i fotballen. Selv signatur på pølsepapir hadde vert å foretrekker her...

Lyn og Nigerianere...
Fotballagenter...

Faen til rot. Om ikke annet klarte de å toppe både 0-8, helstadsalg og 0-1. Godt jobbet eller noe.

dudo

Jeg klamrer meg til håpet og NrK-artikkelen. Det er fortsatt ikke kommet noe offisielt bud fra italienerne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113982.ece

Der er avslaget kommet i BT òg. Nå består håpet jeg klamrer meg til i at hver eneste artikkel jeg har sett Udineses siste bud nevnt, alle henviser til den samme tv2-artikkelen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Andrés

Jaja, kem skal vi gå etter då da?

Rævkjørt av Ighalo. Lyns Nigerianske spillere har vist seg før at de ikkje e til å stole på i overgangssaker.

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

vebo

Trekk uansett budet, om det skulle gå til helvete i forhandlingene med udinese skal hverken spilleren, agenten eller LIN få ett røds øre fra oss. Gjeng med slimåler er de. Burde ha luktet lunten når saken handlet om "Liiin" og "Nigerianer".
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Kjenner at jeg ikke akkurat "elsker" Ighalo...

Doffen85

Brann driter seg ut gang på gang, først sporstlig og nå også RBH. Lanserer på brann.no at han er klar, for så å si at hele overgangen nå har gått i vasken. De uprofesjonelle dagene er tydeligvis tilbake. RBH måtte selvfølgelig informere hele verden om dette før det var klart. Udinese måtte jo få vite at han var på vei til Brann! Dette ble gjort for å legge en demper på Helstads overgang til Le Mans, men slik som dette går det ikke an å oppføre seg i en profesjonell fotballklubb!!

Xminator

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6654
Brann bekrefter at Ighalo ikke kommer til Bergen i dag. Man gjentar at alle avtaler var klare, og vil ikke kommentere saken mer før de har bestemt hva de vil gjøre videre i saken.

8-0, toppscorer solgt, ute av gullkampen og cupen, og storsignering som glipper. Smått utrolig at ingen er sykemeldt enda...

Shine

vente til han har signert med Udinese, så begynne å dra han gjennom norsk rettssystem håper jeg.

Er sikker på litt av hvert kan komme for en dag da.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Innlandsmax

Quote from: Xminator on July 28, 2008, 08:16:30 AM
8-0, toppscorer solgt, ute av gullkampen og cupen, og storsignering som glipper. Smått utrolig at ingen er sykemeldt enda...
Stayer-evner, stayer-evner. Det er det som skal til. Gull 09!

Go Up