• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odion Ighalo

Started by Snublefot, July 25, 2008, 20:40:41 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

28966mustang

Amatørmessig håndtert av Bruun-Hansen. Spilleren skulle vært i Bergen og ikke i Bodø. Skal de aldri lære?
Hvil i fred- 1963!

Lurkin

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113963.ece

"- Jeg elsker Brann, og beklager det som har skjedd. Kanskje kan jeg en dag spille for dem, men ikke nå, sa Ighalo."

Han elsker Brann faktisk. Ser ut som en helgardering dette.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Det er selvsagt 90% pisspreik.

28966mustang

Klassisk Nigeria-svindel. Bruun-Hansen gikk rett på
Hvil i fred- 1963!

tintin

dette er jo en spiller som ikkje vil til brann, då kan vi bruke energien på andre... la oss snyte cooper foran nesen på rbk og cardiff...

Xminator


Laksevåggutten

Dette er så forbanna tragisk. Vist det er sånn at Ighalo går til Udinese no, og vi sitter igjen med nada. Så kan samtlige i ledelsen sparke seg hardt bak.

Prudi

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 19:29:50 PM

Jeg tror ikke det har noen sammenheng med Helstad-handelen. Når Bjarmann fredag kveld sier til pressen at Lyn og Brann er enige er det naturlig at Brann går ut med saken. Dette er noe alle klubber gjør i samme situasjon.

Jeg er enig med X at dette nok er en tapt sak. Og jeg kan som sagt ikke se hvor Brann gjorde feil heller. De gikk etter en spiller fra øverste hylle, og bør få kreditt for det. Men spilleren var desverre litt for ettertraktet.


Når Mjelde går ut i dagens avis og snakker om Ighalo som om han er Brannspiller og Helstad uttaler at han er glad Brann fikk Ighalo når han ble solgt så må noen ha gjort en feil. Tror du Le Mans gikk ut og begynte å planlegge laget rundt Tarik bare fordi de ble enige med FFK?

Brann har ikke på noe som helst tidspunkt mant til måtehold og tatt noen forbehold i denne saken. Snarer har de gang på gang dratt frem og kommentert Ighalo som Brann-spiller. Noe bør skjemmes der oppe i dag.

Breiflabben

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Belfort

Quote from: Breiflabben on July 27, 2008, 20:28:44 PM


Kan ikke sies bedre. Dessverre tyder mye på at sentrale aktører der oppe ikke har evnen til selvkritikk og ta konsekvenser av sine handlinger. Veldig skuffende at man ikke er mer voksne.

Erlend


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

Noe sÃ¥nt som:  "I'm sorry for what happened, but i need new challenges and need to play outside Norway."  Fra spilleren selv

BBB-Tony

Han beklaget på det sterkeste, men han kunne ikke spille for oss. Han ville ha nye utfordinger og hadde fått nok erfaring til å reise til Italia.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Shine

http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2094536.ece

Vanntett avtale
Uttalelsene til tross: Branns sportssjef Bruun-Hanssen står hardt på at Ighalo ankommer Bergen mandag.

- Vi forholder oss til den vanntette avtalen med Lyn og den vanntette avtalen med Ighalo og hans agent. Vi skal møte ighalo i morgen - og forventer at han blir Brann-spiller, sier Roald Bruun-Hanssen til TV 2 Sporten.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

monzilla

Ighalo sa selv at han ikke ville spille for Brann.

dudo

Helvetes opplegg. Men er det offisielt at Udinese faktisk har kommet med et bud, og at Lyn har akseptert det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

LavmÃ¥let fortsetter...  Bare Ã¥ følge med pÃ¥ TV2 fra 22:15

Kararay

drit i Ighalo... hent Alaa Hubail. Fikk tipset fra en venn... 89 mål på 59 kamper
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Ricky

Talent eller ei, her er det bare å styre unna. Kan ikke bruke nesten 20 mill på noe så ustabilt og uforutsigbart som Lyns nigerianere.

Doffen85

Når spilleren uttaler at han vil til Italia, så hjelper det vel ikke med en vanntett avtale? Her har RBH surra det skikkelig til!!!!

aso008

Fra Brann.no forum:

"- Vanntett avtale.
Uttalelsene til tross: Branns sportssjef Bruun-Hanssen står hardt på at Ighalo ankommer Bergen mandag.
- Vi forholder oss til den vanntette avtalen med Lyn og den vanntette avtalen med Ighalo og hans agent. Vi skal møte ighalo i morgen - og forventer at han blir Brann-spiller, sier Roald Bruun-Hanssen til TV 2 Sporten."

Ikke akkurat ideelt med å prøve å tvinge spillerne inn når de ikke vil (Les: Corales, Abioudun etc.), i tillegg vil vel Ighalo og nigeria "svindel" agenten" prise seg ut av kontrakt. Lurer på om agenten er den som har lurt meg med Iphone på finn... ;D

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113963.ece

Her er uttalelsene til Ighalo. Tror ikke han er helt tapt enda, men det ser stygt ut...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

monzilla

En kamerat sa at det virket som at brann var brukt i et spill for å presse prisen opp. Og etter å ha tenkt litt på det så ser det nesten ut som om at det er det som er saken.

Doffen85

RBH på fredag:

Bruun-Hanssen vil ikke legge for mye press på hans unge skuldre, men føler seg trygg på at dette blir en god investering for Brann den dagen avtalen er i boks.

- Vi har godt håp om å kunne presentere ham som Brann-spiller. Klubbene er i hvert fall enige, og mandag går vi videre med spilleren. Dersom dette går greit får vi en spiller med spesielle ferdigheter. Han har definitivt fremtiden foran seg, sier Bruun-Hanssen.


Virket ikke mye sikkert!

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6646&brann=a9343eca165780ed5b862be03b4d3065

Doffen85

Quote from: tonynord on July 27, 2008, 21:06:27 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article113963.ece

Her er uttalelsene til Ighalo. Tror ikke han er helt tapt enda, men det ser stygt ut...


Han sier først at han ikke vet og så at han vet at han ikke skal spille for Brann. Agenten bestemmer? Ser ganske tapt ut i de uttalelsene slik jeg ser det...

BBB-Tony

Quote from: Doffen85 on July 27, 2008, 21:08:51 PM
Quote from: tonynord on July 27, 2008, 21:06:27 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article113963.ece

Her er uttalelsene til Ighalo. Tror ikke han er helt tapt enda, men det ser stygt ut...


Han sier først at han ikke vet og så at han vet at han ikke skal spille for Brann. Agenten bestemmer? Ser ganske tapt ut i de uttalelsene slik jeg ser det...


Vi kan håpe på at agenten mener han bør være i Norge for å få litt mer erfaring, og at han blir fornøyd med betingelsene han får. Sikkert lurt å gi han tilbud om en klausul som sier at han kan forlate klubben om det rette tilbudet kommer til neste år eller årene fremover. Han kan garantert selges for mer enn det Lyn krever nå. De er presset til å selge, og det presser prisen ned.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: Prudi on July 27, 2008, 20:27:08 PMTror du Le Mans gikk ut og begynte å planlegge laget rundt Tarik bare fordi de ble enige med FFK?


Den store forskjellen er at Brann fikk bekreftet fra Ighalo at han ville bli Brannspiller. Den bekreftelsen fikk aldri Le Mans.

Når både klubber og spilleren er enige er det helt vanlig å fortelle det til verden. At Brann fikk den tilbake midt i trynet nå behøver ikke å bety at Brann har gjort en dårlig jobb her.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 21:15:24 PM
Quote from: Prudi on July 27, 2008, 20:27:08 PMTror du Le Mans gikk ut og begynte å planlegge laget rundt Tarik bare fordi de ble enige med FFK?


Den store forskjellen er at Brann fikk bekreftet fra Ighalo at han ville bli Brannspiller. Den bekreftelsen fikk aldri Le Mans.

Når både klubber og spilleren er enige er det helt vanlig å fortelle det til verden. At Brann fikk den tilbake midt i trynet nå behøver ikke å bety at Brann har gjort en dårlig jobb her.


Med tanke på alle spekulasjonene og interessen rundt spilleren og ingenting var signert burde Brann holdt en langt lavere profil. Men som jeg har skrevet tidligere så var det ganske så sikkert for og dempe hysteriet rundt salget av Helstad.

Klaus_Brann

HERLIG!
Da er sirkus nigerianer i gang, og selvfølgelig er Lyn innblandet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Spilleren vill ikke til Brann, uansett kor mye vanntett avtale Brann har med han. SÃ¥ da er han tapt. Faen..... >:( >:(
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Texas

etter å ha sett intervjuet med ighalo tviler jeg sterkt på at han kommer til brann. forbanna irriterende.

weirus

Høres dårlig ut...han er solgt til både Udinese og Brann men så lenge han vil utenlans kan vi vinke farvell!
Bruun-Hansen bør bare sitte oppe i natt å scoute til det lukter svidd
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

BL

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 21:20:52 PM
Quote from: Nixon on July 27, 2008, 21:15:24 PM
Quote from: Prudi on July 27, 2008, 20:27:08 PMTror du Le Mans gikk ut og begynte å planlegge laget rundt Tarik bare fordi de ble enige med FFK?


Den store forskjellen er at Brann fikk bekreftet fra Ighalo at han ville bli Brannspiller. Den bekreftelsen fikk aldri Le Mans.

Når både klubber og spilleren er enige er det helt vanlig å fortelle det til verden. At Brann fikk den tilbake midt i trynet nå behøver ikke å bety at Brann har gjort en dårlig jobb her.


Med tanke på alle spekulasjonene og interessen rundt spilleren og ingenting var signert burde Brann holdt en langt lavere profil. Men som jeg har skrevet tidligere så var det ganske så sikkert for og dempe hysteriet rundt salget av Helstad.


Det var da ikke Brann som gikk til media. Det var det Lyn som gjorde.
Hansa-
Felt Z

Xminator

Var bare det "gamle" intervjuet en gang til. Vi får håpe agenten er bundet såpass som RBH åpenbart mener de er. At Ighalo ikke vet helt hva som skjer kan jo være akkurat det - han vet ikke.

Nå tror jeg som fotballekspertene at agenten og Ighalo vil legge en haug med kjepper i veien for en avtale i morgen, og ta turen til Italia. Jeg tviler på at RBH har fått en vanntett avtale som eventuelt kan sikre Brann en kompensasjon fra Udinese.

Xminator

QuoteDet var da ikke Brann som gikk til media. Det var det Lyn som gjorde.


Ved det første burdet var det Lyn, fredag var det Brann som smelte til. Sannsynligvis for å ta litt farten ut av nyheten om Helstadsalget.

Belfort

Quote from: BL on July 27, 2008, 21:33:35 PM
Quote from: Belfort on July 27, 2008, 21:20:52 PM
Quote from: Nixon on July 27, 2008, 21:15:24 PM
Quote from: Prudi on July 27, 2008, 20:27:08 PMTror du Le Mans gikk ut og begynte å planlegge laget rundt Tarik bare fordi de ble enige med FFK?


Den store forskjellen er at Brann fikk bekreftet fra Ighalo at han ville bli Brannspiller. Den bekreftelsen fikk aldri Le Mans.

Når både klubber og spilleren er enige er det helt vanlig å fortelle det til verden. At Brann fikk den tilbake midt i trynet nå behøver ikke å bety at Brann har gjort en dårlig jobb her.


Med tanke på alle spekulasjonene og interessen rundt spilleren og ingenting var signert burde Brann holdt en langt lavere profil. Men som jeg har skrevet tidligere så var det ganske så sikkert for og dempe hysteriet rundt salget av Helstad.


Det var da ikke Brann som gikk til media. Det var det Lyn som gjorde.


Nei, men bare og lese hva Brann skriver på sin offisielle hjemmeside om Ighalo så trenger du ikke være rakettforsker for og skjønne at denne handelen nærmest var i boks.

Xminator

Spørsmålet er jo også hvor mye RBH kan trumfe igjennom overgangen. Om de har en juridisk bindende avtale med agent og spiller så kan han jo stå på sitt. PROBLEMET da er at vi betaler 17.5 millioner for en spiller som egentlig ikke vil være her. Det lukter ikke akurat suksess av det...

Om RBH har "rett" så handler egentlig saken nå om Brann kan få en kompensasjon eller ikke. Jeg tviler på det, og tror lille Brann her må innse at de er brukt og kastet på en måte vi ikke har sett siden Riseth var Brannspiller.

storB

Men så er ikke Branns journalister de skarpeste knivene i skuffen...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 21:39:30 PM
Spørsmålet er jo også hvor mye RBH kan trumfe igjennom overgangen. Om de har en juridisk bindende avtale med agent og spiller så kan han jo stå på sitt. PROBLEMET da er at vi betaler 17.5 millioner for en spiller som egentlig ikke vil være her. Det lukter ikke akurat suksess av det...


Nei, men dersom avtalen virkelig er bindende kan det være Brann som selger Ighalo til Udinese. Lyn får sine 17,5 mill, pluss prosenter av Brann sitt overskudd i henhold til avtalen.
Vet ikke hvor mye det eventuelt kan gi Brann. Og den store trøsten er det heller ikke...
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 21:35:02 PMNei, men bare og lese hva Brann skriver på sin offisielle hjemmeside om Ighalo så trenger du ikke være rakettforsker for og skjønne at denne handelen nærmest var i boks.


Ja, det var den jo også. Men når en mann i Lyn bekrefter overfor media at de har solgt han til Brann så blir det vanskelig for Brann og holde avtalen hemmelig.

Ighalo var smart også som ventet til mandag for å reise til Bergen.
Hansa-
Felt Z

Ferguson

Snakk om å sitte med skjegget i postkassen hvis Ighalo ryker!!!!!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Texas

Jeg ser bare ikke for meg hvordan avtalen rbh har med enten ighalo eller agenten hans kan være  vanntett. Ingen av partene har vel signert noe som helst. Det eneste brann sitter med er jo et løfte fra ighalo om at han vil spille for brann, men det kommer man ikke langt med. Nei, dette renner ut i sanden for brann. Vi fÃ¥r bare lete videre etter andre spillere...

Xminator

Det er jo litt avhengig. Om RBH sitter med en fax fra agenten der summer er spikret og avsluttes med - "vi kommer mandag og signerer", så kan man kjøre ganske hardt på det. Det er strengt tatt nok at de er muntlig enige, men det er jo noe som i praksis har vist seg å være vanskelig å bevise. Har man noe skriftlig derimot, så er saken en del mer vanntett.

Uten at det endrer på sakens kjerne. Spilleren vil til Italia og Udinese vil ha ham.

storB

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 19:36:01 PM
QuoteOg jeg kan som sagt ikke se hvor Brann gjorde feil heller.


Så enig så enig...IHVERTFALL tatt lyns nigerianske historie i betraktning, samt at de visste om konkret reel interesse fra kontinentet.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

sekto


KEO

er det bekreftet at Udinese har lagt inn bud på han?? Sitter med en følelse på at dette er en måte for å skru opp forhandlings prisen på lønnsnivået hans. Så lenge Udinese ikke har lagt inn et skriftlig bud så har ikke dette noe å si. At Spilleren sier det han nå sier er ord som agenten har printet inn i hode hans.
Nu kør vi!

eivhelle

Det er greit nok at Udinese sier at de vil ha ham, men de har av en eller annen grunn ikke fått ut fingeren og gitt et formelt bud. For meg virker det som at de vil ha spilleren, men vil ikke betale noe særlig for å få ham. Så vidt jeg har forstått er det en del klubber i serie A som har slitt med økonomien. Jeg vet ikke om Udinese er i den kategorien, men normalt skulle en tro at klubb fra den ligaen skulle kunne lagt nok penger på bordet med en gang slik at det ikke ble noen diskusjon.

Jeg tror ikke siste ord er sagt i denne saken, men akkurat nå ser det ikke veldig bra ut.

dudo

Quote from: KEO on July 27, 2008, 22:06:34 PM
er det bekreftet at Udinese har lagt inn bud på han??


Det lurer jeg òg på. Første "budet" fra Udinese som TV2 rapporterte om var slik jeg har forstått det ikke reellt, det kan godt ha skjedd igjen? Ighalo selv hadde jo tydeligvis ikke snakket med agenten sin, og kan godt ha uttalt seg basert på rykter fra TV2.

HÃ¥per jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: KEO on July 27, 2008, 22:06:34 PM
er det bekreftet at Udinese har lagt inn bud på han?? Sitter med en følelse på at dette er en måte for å skru opp forhandlings prisen på lønnsnivået hans.


På ingen måte usannsynlig. Det har jo allerede tikket inn ett falskt bud denne uken, og Brann høynet.
Virker jo også litt rart at Udinese skal ha bydd mer enn hva Brann gjorde. Hvorfor by MER enn hva Lyn allerede har akseptert? Nei, det er mye som virker muffens. Synes Brann burde vurdere å trekke seg ut. Med 20-30 mill tilgjengelig til kjøp av spiss(er), så skal vi vel alltids klare å finne oss noen andre..

Go Up