• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odion Ighalo

Started by Snublefot, July 25, 2008, 20:40:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: gunnar on July 26, 2008, 00:57:43 AM
Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:52:56 AM
Quote from: BL on July 26, 2008, 00:26:46 AM
Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?


Vel... Før du snakker om hva Ighalo har å vise til på CV'en sin så kan du vel kanskje så på hva Moldskred hadde å vise frem før han kom til dere. Vrakgods fra Aafk var han vel? Og se hvor viktig han er for dere nå.


Vi betalte vekslepenger for Moldskred, det er forskjellen.

Ja, vi så i går at vekslepenger kanskje var alt han er verdt??? Uten Rushfeldt i storform er vel M litt Kottila?
PS! Jeg ønsker ikke Moldskred til Brann i motsetning til noen få andre her inne.


Heihei, la oss nå ikke blande Mika inn i dette :(
Tiocfaidh ár lá

storB

Når vi først er inne på denne berømte Kottila :P , var ikke overgangssummen hans rekordstor på den tiden?Noen som husker prislappen???
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

monzilla

Mener å huske at vi betalte 4 mill for kottila.

Xminator

RBH gjentar i dagens BT at Ighalo hadde blitt kjøpt uavhengig av ett Helstad-salg.

tippetuppen

Quote from: monzilla on July 27, 2008, 03:21:53 AM
Mener å huske at vi betalte 4 mill for kottila.


6mill ifølge doddo... artig link her forresten http://www.bt.no/blogg/index.php?id=1&act=art&aid=45
E det så nøye då

weirus

Er det noen som vet hvor mange % Lyn har sikret seg ved at evt. videresalg?
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

thesevs

Quote from: weirus on July 27, 2008, 14:31:31 PM
Er det noen som vet hvor mange % Lyn har sikret seg ved at evt. videresalg?


Avtalen ikke er offisiell enda, Ighalo kommer til Bergen mandag for å signere sin personlige kontrakt. Det kommer sikkert mer info da...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Zolkan

Eg har fortsatt noia for at avtalen går i vasken. Får inderlig håpe at Ighalo spiller rævva idag slik at det ikke kommer noen klubber og hiver seg på i siste sekund.

Xminator

Det er utrolig at Henning Berg får lov til å gamble med 17.5 millioner på kunstgress. Får vel ikke klage for mye. Denne gangen slipper vi å vente ett halvt år på spilleren.

weirus

Quote from: thesevs on July 27, 2008, 14:35:54 PM
Quote from: weirus on July 27, 2008, 14:31:31 PM
Er det noen som vet hvor mange % Lyn har sikret seg ved at evt. videresalg?


Avtalen ikke er offisiell enda, Ighalo kommer til Bergen mandag for å signere sin personlige kontrakt. Det kommer sikkert mer info da...


Selve SALGET er vel "offisielt"...altså avtalen mellom Lyn og Brann, det som ikke er sikkert er SPILLERENS personlige betingelser, men avtalen mellom Lyon og Brann forandrer seg vel ikke på grunnlag av Igahlos personlige betingelser
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Nixon

Quote from: weirus on July 27, 2008, 14:42:04 PMSelve SALGET er vel "offisielt"...altså avtalen mellom Lyn og Brann, det som ikke er sikkert er SPILLERENS personlige betingelser, men avtalen mellom Lyon og Brann forandrer seg vel ikke på grunnlag av Igahlos personlige betingelser


Salget kan stoppe hvis ikke Brann og Ighalo blir enige. Det er ikke slavehandel vi har med å gjøre heller. Det er ikke så lenge siden Ham-Kam og Viking var enig om salg av en spiss der overgangen stoppet da de ikke ble enige om de personlige betingelsene.
Rød makt på Hansa

Xminator

Velger i det lengste å tro at Brann har snakket med agenten og derfor har grei kontroll. Det var vel noe agentrot med Kienast?

Det sier seg selv at RBH har ett problem om Ighalo tropper opp på Flesland som haleheng på Shittu...

BrannSupporter

Ighalo er langt i fra klar for klubben vår enda.


Nixon

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 16:17:42 PM
Velger i det lengste å tro at Brann har snakket med agenten og derfor har grei kontroll. Det var vel noe agentrot med Kienast?


Jeg har ikke engasjert meg noe i den Kienast-saken, så det aner jeg ikke. Men jeg tror også at man har en viss peiling på hva som blir utgangspunktet for forhandlingene. Jeg kan ikke tenke meg at han tjener så altfor bra i Lyn, så Brann kan nok gi han en meget hyggelig lønnsøkning uten å måtte sprenge banken.
Rød makt på Hansa

Ferguson

Du vet aldri med agenter men agenten til Ighalo har jo sagt at Brann er det beste for Ighalo å då var jo Udinese fortsatt med i bilde.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Shine

Ighalo spiller KNALLGODT idag.

ser kampen på sumo
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Andsto

Meget flott mål nå nettopp.

Bossmann

Ender vel med at en storklubb "plukker" han i morgen tidlig. Er ihvertfall det eneste som mangler fra den totale avgrunn.

Nixon

Quote from: Bossmann on July 27, 2008, 17:11:38 PM
Ender vel med at en storklubb "plukker" han i morgen tidlig. Er ihvertfall det eneste som mangler fra den totale avgrunn.


Du kan ha rett. TV2 melder at Udinese har kommet med et nytt og bedre bud...
Rød makt på Hansa

benny

Og der har visst Udinese lagt inn et nytt og bedre bud.
Hvordan blir det da når Lyn allerede har godtatt Branns bud?

Xminator

Kjenner jeg blir forbannet på hele saken. Nå vil det være til de grader uproft av Lyn å gå tilbake på ett godkjent bud, men de har jo vist at etikk og moral ikke tas så høytidelig før...

Da ender det på om Udinese lover Ighalo gull og grønne skoger og stjeler ham på den måten.

mot

Er vel ingenting i veien for at Lyn skal godta budet fra Udinese, så lenge Ighalo ikke har skrevet under for Brann! Udinese hadde vel neppe lagt inn et bud hvis Lyn IKKE kunne godta budet uansett!

Ighalo hinket forøvrig inn i garderoben til pause, så ut som en skade, men er forhåpentligvis ikke alvorlig...

Strandlien

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 17:43:21 PM
Quote from: Bossmann on July 27, 2008, 17:11:38 PM
Ender vel med at en storklubb "plukker" han i morgen tidlig. Er ihvertfall det eneste som mangler fra den totale avgrunn.


Du kan ha rett. TV2 melder at Udinese har kommet med et nytt og bedre bud...


Så vidt jeg husker så var rapportene om et bud fra Udinese forrige gang feil. Det var aldri noe konkret bud fra Udinese, men de gjorde en henvendelse og signaliserte nivået på et evt. bud. Samtidig hadde agenten til Ighalo sagt at det kanskje ikke var så lurt av han å gå dit, fordi Udinese hadde planer om å leie han videre ut til Torino på ubestemt tid. Der kjemper fra før fire spillere med landskamper om spissplassene. Spissene i Udinese er nok enda noen hakk over Ighalos foreløpige nivå.

Nå er det jo slik at det til slutt er pengene som rår, så en vet aldri...

Xminator

Klart Lyn kan godtta budet, men de kan ikke samtidig trekke tilbake godkjenning av Branns bud... Ingenting i veien for å ha to eller flere bud godkjent og la det være opp til spilleren hvor han vil dra...

benny

Velger å ta det TV2 melder med en liten kype salt enda. Når det gjelder Lyn har de allerede godtatt tilbudet fra Brann og kan vanskelig trekke seg fra dette nå. Så da blir det opp til Ighalo om han vil spille i Brann eller sitte på benken i Udinese men han tjener vel mer penger på det?
Skjønner egentlig ikke hvorfor Lyn skulle takke Ja til tilbudet fra Brann dersom de visste Udinese kunne komme med et nytt og bedre tilbud.

tikktakk

Ighalo er alltid litt skadet  ;) tror det bare er litt stjernenykker.... Faen så bitter jeg er for at han går til dere, helt syk spiller.  Hvor har du lest at udinese har lagt inn bud?

Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Belfort

Ryker Ighalo no så er det faen ikke håp der oppe. Hvordan Bruun skal finne to meget gode spisser til 2 august er for meg en gåte.

benny

Faen for et jævla rot >:(

benny

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:06:38 PM
Ryker Ighalo no så er det faen ikke håp der oppe. Hvordan Bruun skal finne to meget gode spisser til 2 august er for meg en gåte.


Eller hvordan vi kan selge vår toppscorer like før CL-kvalik uten å ha underskriften fra Ighalo på papiret.

benny

At Udinese i tillegg er interessert i Jo Inge Berget får hele denne saken til å skurre i mine ører.

Gepard

Patetisk, fra alle mulige hold. Aller mest patetisk er klubben som sender ut melding om at Ighalo er på vei til bergen når ting langt fra er spikret. Man måtte vel dekke over Helstad-tapet med en "håper denne går i boks"-signering. Seriegullet har gått til hodet på alle mann i Idrettsveien

Shine

Får bare håpe det er en intensjonsavtale et eller annet sted, slik at man kan ta pengene fra lyn.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Belfort

Quote from: Gepard on July 27, 2008, 18:16:12 PM
Patetisk, fra alle mulige hold. Aller mest patetisk er klubben som sender ut melding om at Ighalo er på vei til bergen når ting langt fra er spikret. Man måtte vel dekke over Helstad-tapet med en "håper denne går i boks"-signering. Seriegullet har gått til hodet på alle mann i Idrettsveien


Helt riktig. Brann måtte ha noe og dempe frustrasjonen over tapet av Helstad og det visste ledelsen. Men her kan det se ut som om de har solgt det berømte bjørneskinnet før bjørnen er skutt. Skulle dette ryke så må det få konsekvenser i idrettsveien.

Nixon

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:24:51 PMHelt riktig. Brann måtte ha noe og dempe frustrasjonen over tapet av Helstad og det visste ledelsen. Men her kan det se ut som om de har solgt det berømte bjørneskinnet før bjørnen er skutt. Skulle dette ryke så må det få konsekvenser i idrettsveien.


Det kommer vel litt an på. Hvis Brann basert på erfaring, de har jo tross alt solgt og kjøpt en del spillere de siste årene, trodde at de hadde en vanntett avtale med Lyn, så kan ikke de lastes etter min mening. Alle signaler fra Lyn og ikke minst Ighalo selv har jo tydet på at dette kom til å skje.

Og nå sier Lyn, via TV2, at de forholder seg til Brann og deres bud. Men at det kan være Ighalo som vil til Udinese.
Rød makt på Hansa

Yngve

TV2 sporten nett no hevdar å ha snakka med Bjarmann i Lyn, og sagt at dei forheld seg til avtalen dei har med Brann.

Kjenner eg Brann si spelarhistorie rett vil Ighalo slå seg heilt vrang og visa til ein eller annan slektning som har det betre i Italia enn i Noreg..

Nixon

Quote from: Yngve on July 27, 2008, 18:33:29 PMKjenner eg Brann si spelarhistorie rett vil Ighalo slå seg heilt vrang og visa til ein eller annan slektning som har det betre i Italia enn i Noreg..


Han trenger vel ikke å gjøre det mer avansert enn at han forlanger en lønn han vet at Brann ikke vil gi han...
Rød makt på Hansa

mot

http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2094450.ece

Ighalo er visst mest lysten på benken i Italia! Er også usikkert om han i det hele tatt kommer til Bergen i morgen, slik som planen var. Lukter skandale lang vei!

Belfort

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 18:32:55 PM
Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:24:51 PMHelt riktig. Brann måtte ha noe og dempe frustrasjonen over tapet av Helstad og det visste ledelsen. Men her kan det se ut som om de har solgt det berømte bjørneskinnet før bjørnen er skutt. Skulle dette ryke så må det få konsekvenser i idrettsveien.


Det kommer vel litt an på. Hvis Brann basert på erfaring, de har jo tross alt solgt og kjøpt en del spillere de siste årene, trodde at de hadde en vanntett avtale med Lyn, så kan ikke de lastes etter min mening. Alle signaler fra Lyn og ikke minst Ighalo selv har jo tydet på at dette kom til å skje.

Og nå sier Lyn, via TV2, at de forholder seg til Brann og deres bud. Men at det kan være Ighalo som vil til Udinese.


I dette tilfellet tror jeg Brann har vært såpass presset i forhold til frustrasjonen som de visste ville komme med salget av Helstad at de har tatt sjangsen på og gå ut med Ighalo overgangen for tidlig. Selvsagt velger Ighalo Udinese nå. Hvilke følger bør dette få for ledelsen?

benny

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:41:44 PM
Quote from: Nixon on July 27, 2008, 18:32:55 PM
Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:24:51 PMHelt riktig. Brann måtte ha noe og dempe frustrasjonen over tapet av Helstad og det visste ledelsen. Men her kan det se ut som om de har solgt det berømte bjørneskinnet før bjørnen er skutt. Skulle dette ryke så må det få konsekvenser i idrettsveien.


Det kommer vel litt an på. Hvis Brann basert på erfaring, de har jo tross alt solgt og kjøpt en del spillere de siste årene, trodde at de hadde en vanntett avtale med Lyn, så kan ikke de lastes etter min mening. Alle signaler fra Lyn og ikke minst Ighalo selv har jo tydet på at dette kom til å skje.

Og nå sier Lyn, via TV2, at de forholder seg til Brann og deres bud. Men at det kan være Ighalo som vil til Udinese.


I dette tilfellet tror jeg Brann har vært såpass presset i forhold til frustrasjonen som de visste ville komme med salget av Helstad at de har tatt sjangsen på og gå ut med Ighalo overgangen for tidlig. Selvsagt velger Ighalo Udinese nå. Hvilke følger bør dette få for ledelsen?


Etter det jeg har forstått har ikke Lyn godtatt noe bud fra Udinese, de forholder seg til budet fra Brann. Ighalo kan derfor ikke forhandle med Udinese. Tror det er mye rykter ute å går her.

Kararay

No ble ighalo byttet ut... frem med kontrakten RBH
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Texas

Håper dette er bare løse rykter, men frykter at det ikke er det. Blir utrolig skuffet hvis han glipper nå.

krøvel vellevold

RBH sier jo at Ighalo i utgangspunktet ikke er en erstatter for Helstad, så slik sett er det ingen skandale at vi har solgt Helstad før Ighalo er skutt... nei kjøpt.
Legg ned hele klubben!

Shine

han vil spille for italia.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

benny

En utspekulert agent kan også ha satt ut disse udineseryktene for å få Brann til å slenge på en ekstra million eller to i kontraktsforslaget.

abe78

Di Natale signerte ny 5 års kontrakt med Udinese i helgen. Det er kanskje gode nyheter med tanke på hvor sulten de er på Ighalo. Roma var veldig sulten på å signere Di Natale, men han valgte altså å bli i Udinese.

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=792609

Mye sulten preik her, jeg må få i meg noe mat..
.og husk!

Xminator

Ut fra intervjuet han har med TV2 etter kampen er det jo liten tvil om hvor han vil. Her har Agenten snakket bak ryggen (med eller uten Lyns viten) til Brann og Lyn og Ighalo vil selvsagt komme med ett krav til personlig kontrakt hinsides enhver fornuft.

De eneste som har interesse av at Ighalo kommer til Brann er Brann. Lyn har fordel av å selge ham ut av landet, Ighalo var 100% klar på at han vil bort fra Norge om mulig.

Dette er en tapt sak for Brann.

Nixon

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:41:44 PMI dette tilfellet tror jeg Brann har vært såpass presset i forhold til frustrasjonen som de visste ville komme med salget av Helstad at de har tatt sjangsen på og gå ut med Ighalo overgangen for tidlig. Selvsagt velger Ighalo Udinese nå. Hvilke følger bør dette få for ledelsen?


Jeg tror ikke det har noen sammenheng med Helstad-handelen. Når Bjarmann fredag kveld sier til pressen at Lyn og Brann er enige er det naturlig at Brann går ut med saken. Dette er noe alle klubber gjør i samme situasjon.

Jeg er enig med X at dette nok er en tapt sak. Og jeg kan som sagt ikke se hvor Brann gjorde feil heller. De gikk etter en spiller fra øverste hylle, og bør få kreditt for det. Men spilleren var desverre litt for ettertraktet.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on July 27, 2008, 19:29:50 PM
Quote from: Belfort on July 27, 2008, 18:41:44 PMI dette tilfellet tror jeg Brann har vært såpass presset i forhold til frustrasjonen som de visste ville komme med salget av Helstad at de har tatt sjangsen på og gå ut med Ighalo overgangen for tidlig. Selvsagt velger Ighalo Udinese nå. Hvilke følger bør dette få for ledelsen?


Jeg tror ikke det har noen sammenheng med Helstad-handelen. Når Bjarmann fredag kveld sier til pressen at Lyn og Brann er enige er det naturlig at Brann går ut med saken. Dette er noe alle klubber gjør i samme situasjon.

Jeg er enig med X at dette nok er en tapt sak. Og jeg kan som sagt ikke se hvor Brann gjorde feil heller. De gikk etter en spiller fra øverste hylle, og bør få kreditt for det. Men spilleren var desverre litt for ettertraktet.


All erfaring i de fleste sammenhenger viser at man aldri skal skape forventninger om noe som helst før man har ting skriftlig på papiret. Det meste blir nedtur etterpå hvis ikke.

Xminator

QuoteOg jeg kan som sagt ikke se hvor Brann gjorde feil heller.

Go Up