• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odion Ighalo

Started by Snublefot, July 25, 2008, 20:40:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

Velkommen skal du være.. du har noen store sko og fylle..

Jeg håper du er verdt det!

Blir en spennende spiller og se på i tiden fremover, men om vi kan vente noe i nærheten av helstad denne sesongen er det vel større tvil til?

Kanskje Ighalo vil passe bedre med en spiller som demba? Ighalo er mer teknisk, og bruker lenger tid med ballen, kanskje dette vil føre til at Demba kommer seg mer inn i feltet og ikke bare er oppspillspunkt for helstad?

Jeg håper inderlig at vi kommer godt ut av dette.

Xminator

15 millioner tunge kroner på skuldrene av en 19-åring. Og skal fylle skoene til eliteseriens beste angriper.

Her må det inn flere spillere som står klar til å bidra 1. august.

Gepard

Hvis en glemmer Helstad-exiten, så er dette isolert sett det beste kjøpet Brann har gjort siden PVM. Imponerende at man klarer å hente en spiller som fort kunne endt opp i en langt større klubb i utlandet. Spesielt om man klarer å signere en lengre kontrakt en standard 3,5 år.

Belfort

Ingen tvil om at Ighalo er et vanvittig talent. Nå skal vi bare huske på at det er Mjelde som skal foredle dette store talentet og da blir jeg mer usikker.

Ferguson

Med rett utvikling så kan vel Ighalo gå for samme sum ca som Mikel. Skal visst ha samme talent. Opp til Monsen og teamet å få det ut av han.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Oppreist

Ighalo er sikkert et stort talent men han er knapt nok fast på Lyn... Og hvis vi får nok en ballkoser à la Demba er vi i trøbbel. 
Stein på stein blir Steinar.

Ferguson

Kan vel også nevne at Ighalo kan komme inn å snu ett kampbildet. Slike spillere har vi ikkje for mange av i Brann. E vel bare Huseklepp som har lignende egenskaper.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

aso008

Gutten må ihvertfall kunne sies å ha en imponerende record i sin korte Lyn karriere. 9 mål på 12 starter og 10 innbytter og det i en alder av nylig passert 19 år

krakra


Belfort

Quote from: krakra on July 25, 2008, 22:25:57 PM


Er det glade vannvidd hvis det er Ighalo som er erstatteren hans. Herregud spilleren er 19 år og starter ikke for Lyn. Jeg regner det som ganske sikkert at Brann fremdeles er i markedet for en bakromsspiss,noe annet ville være galskap.

viks

Quote from: Belfort on July 25, 2008, 22:28:52 PM
Quote from: krakra on July 25, 2008, 22:25:57 PM


Er det glade vannvidd hvis det er Ighalo som er erstatteren hans. Herregud spilleren er 19 år og starter ikke for Lyn. Jeg regner det som ganske sikkert at Brann fremdeles er i markedet for en bakromsspiss,noe annet ville være galskap.


Vil heller tro man er i markedet etter en "winthers type", som kan løpe et forsvar i stykker. Dette forutsatt at vi skal fortsette å spille på samme måten som vi har gjort.

Nå har det vel vært snakket om å endre litt på spillemønster, og da blir det jo veldig vanskelig å vite hva de tenker i Idrettsveien, men at det kommer flere spiser tror jeg også..

Kommer vel også litt an på hvem som forsvinner ut..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

abe78

17.5 mill..!!! Dette er jo helt sykt!
.og husk!

Klikk3

Spennende spiller, men forsetter han å blomstre er ikke karrieren lang her i Bergen, men mest sannsynelig er det profitt på salget.
Abe78, nei, det er ikke sykt, slik er dagens overgangsmarked, men som skrevet over ..

Men som Viks sier, det er ikke den siste spissen som kommer, men hvem er nr.1 på listen? Hvem vet..

tr0Ndemann

Det blir absolutt spennende å se hvordan han kommer til å gjøre det i Sportsklubben. Hvilken type spiller er dette her egentlig? Lyn er en klubb som bryr meg heller mindre, derfor har jeg omtrent ikke hørt annet enn navnet på spilleren.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Bataljonen

Roald Bruun Hansen til Nrk idag:
QuoteThorstein har hele tiden etter han kom tilbake til Brann vært klar på på at om han fikk muligheten igjen i en større liga, så ville han flytte på seg. Han er jo nettopp fylt 31 og vi ser på det som en selvfølge at han får gå. At vi har blitt enig med Lyn angående overgangssum for Ighalo er en gunstig situasjon for oss, og skal ta en prat meg Ighalo på Mandag etter at han etter all sannsynlighet har spilt sin siste kamp for Lyn mot Tromsø. Da får vi ta en avgjørelse på hva vi vil foreta oss, men vi er svært fornøyd med å ha fått Ighalo til klubben..


Dette er ikke langt unna ordrett, men noe skurring er det.
Men kan noe forklare meg hva RBH snakker om her?
Hørte det på Nrk-sporten i sted, og virker som RBH ikke visste hva han skulle si og det det meste ble litt rotete..
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


Ricky

At Brann kjøper en spiller for 17,5 mill er sykt, uansett hvordan man vrir og vender på det :)
Fyren skal jo ha lønn og sign-on-fee også, så her snakker vi nok om en investering på nærmere 30 millioner for en afrikaner uten A-landskamper.
Om det ikke akkurat er alle eggene i én kurv her, så er det iallefall temmelig mange!

BL

Såvidt jeg husker var Helstad benkesliter, uønsket av RBK og skadet da han kom til Brann. La oss gi Ighalo en sjangse hvertfall.
Hansa-
Felt Z

krakra

Man har brukt Helstadpengene på Igahlo, en spiller som vi burde kunne selge for 30-40mill og noen få år. Ser ikke at det er så ille så lenge de har kontroll på at det også kommmer en spiller som kan erstatte Helstad med en gang.

viks

Quote from: Ricky on July 25, 2008, 22:42:26 PM
At Brann kjøper en spiller for 17,5 mill er sykt, uansett hvordan man vrir og vender på det :)
Fyren skal jo ha lønn og sign-on-fee også, så her snakker vi nok om en investering på nærmere 30 millioner for en afrikaner uten A-landskamper.
Om det ikke akkurat er alle eggene i én kurv her, så er det iallefall temmelig mange!


Han konkurrerer jo med Yakubu (everton), Edu (hoffenheim), Anichebe (everton), Kanu (portsmouth) og en haug med nigerianske spisser som spiller i spania og russland.. (kilde:http://en.wikipedia.org/wiki/Nigeria_national_football_team)

Han er bare nitten år også. Det som er litt merkelig er at han ikke kom med i OL troppen som jo en minus 23 år, men bevares, han er jo tross alt bre 19...

Tror vi har sikret oss en juvel jeg,det store spørsmålet er jo om han kan bidra allerede denne sesongen..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Klikk3

July 25, 2008, 22:50:22 PM #20 Last Edit: July 25, 2008, 22:54:25 PM by Klikk3
Nærmere 30 var litt for drøyt synes jeg, men forsatt, det er mye penger men slik er det nå.
Det som faktisk bør kommenteres er prisen på Thorstein, synes hvertfall de burde fått 20 for han, men dette skal ikke kommenteres her.

En annen ting, brutus, ikke vær så ekstremt kjepphøy og le av stallen til Lyn, mer gidder jeg ikke å skrive ..

eivhelle

Jeg tror nok fort at det blir Ighalo som må erstatte Helstad. Om en skulle prøve å hente Moldskred eller Hoff i tillegg er det ingen garanti at de vil skåre mål for Brann. Det tar alltid tid for nye spillere å komme igang.

Det blir nok Demba, Winthers og Karadas som må dra lasset sammen med Ighalo. Skulle Brann hente flere spisser vil nok det også være av typen ung og lovende, med mindre de skulle finne på å hente inn en superveteran som Rushfeldt eller Henke Larsson som en kortsiktig løsning.

krakra

Ighalo er jo av typen "ung og lovende". Han er et godt kjøpt isolert sett, men ingen erstatter. Her trengs det en klassespiss som presterer jevnt.

Alle snakker om at det tar tid å spille seg inn i Branns spillemønster. Må bare spørre, hvilke spillemønster? Jeg tror nok Diouf(om vi kjøper ham) kan klare å løpe opp lange baller i bakrom hos Brann også.

viks

Hvor mange ikke EU spillere har vi forresten lov å bruke sammen? Ighalo og Jaiteh er vel i den kategorien mens Demba jo har svenskt pass også.

Om det bare er to stk så er vel et Diof kjøp i hvertfall uteluket også...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Shine

Supert :]

Welcome Iggy!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Nixon

Jeg tror dette er et kjempekjøp.
Men tar det som en selvfølge at Brann kjøper minst en spiss til!
Rød makt på Hansa

HeiaBrann!

Quote from: Belfort on July 25, 2008, 21:25:23 PM
Ingen tvil om at Ighalo er et vanvittig talent. Nå skal vi bare huske på at det er Mjelde som skal foredle dette store talentet og da blir jeg mer usikker.
Tss... Vi har jo Ferguson her på forumet :)

Ellers som så mange sier, viss vi ser vekk fra at Helstad gikk, er detter et MEGET sterkt kjøp!

Og Viks; Har lov å bruke så  mange spillere utenfor EU som vi vil, men 4 må være trent i Norge i x antall år viss jeg ikke tar feil. Og som du også sier, har Demba svensk pass, så jeg tror det ville gå bra uansett..

Klikk3

July 25, 2008, 23:38:18 PM #27 Last Edit: July 26, 2008, 00:09:18 AM by Klikk3
Blir ikke noe problem når det kommer til utenlandskespillere..
Henten fra NFF

brutus

Quote from: Klikk3 on July 25, 2008, 22:50:22 PMEn annen ting, brutus, ikke vær så ekstremt kjepphøy og le av stallen til Lyn, mer gidder jeg ikke å skrive ..


Jeg ler da ikke av Lyn, jeg ler av Brann!

peteE

Quote from: viks on July 25, 2008, 22:47:58 PM

Han konkurrerer jo med Yakubu (everton), Edu (hoffenheim), Anichebe (everton), Kanu (portsmouth) og en haug med nigerianske spisser som spiller i spania og russland.. (kilde:http://en.wikipedia.org/wiki/Nigeria_national_football_team)


Ikke glem Obe Martins i Newcastle, kanskje den beste av de alle!

Klikk3

Jada brutus, hvis du skriver så ..
Men har du i det hele tatt sett Ighalo nok til å ta en vurdering?

brutus

Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?

Henki

Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?


Er du full eller? Mye bitterhet ute og går her ihvertfall. Kan du ikke heller bare si rett ut hva du er så sur for, så slipper vi andre å gjette. Kan jo også godt være at du får det litt bedre hvis du snakker om det og. Vi skal ta godt vare på deg vi.
Ballen skal fremover!

Klikk3

Nå må du også tenke på alder, hva klubben trenger, hva klubben som selger har som mål for fyren som skal selges, videresalg ..

Ja, jeg er enig med deg at 17 mil er et høy sum, men slik er det, dagens overgangsmarked er blitt sånn.

Nevn noen andre de kunne fått for en samme sum eller mindre? Tenk på alder, skader, videresalg hvis så og annet.

BL

Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?


Vel... Før du snakker om hva Ighalo har å vise til på CV'en sin så kan du vel kanskje så på hva Moldskred hadde å vise frem før han kom til dere. Vrakgods fra Aafk var han vel? Og se hvor viktig han er for dere nå.
Hansa-
Felt Z

Mico

Merkelig at man stoler på Hansen og Mjelde med så mye penger etter at de kjøpte Demba. Det ville jeg ikke gjort om jeg var sjefen der.
Men Ighaol virker jo som en veldig bra spiller da.

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

brutus

Quote from: BL on July 26, 2008, 00:26:46 AM
Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?


Vel... Før du snakker om hva Ighalo har å vise til på CV'en sin så kan du vel kanskje så på hva Moldskred hadde å vise frem før han kom til dere. Vrakgods fra Aafk var han vel? Og se hvor viktig han er for dere nå.


Vi betalte vekslepenger for Moldskred, det er forskjellen.

gunnar

Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:52:56 AM
Quote from: BL on July 26, 2008, 00:26:46 AM
Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
Hvem har egentlig sett mye av Ighalo bortsett fra trenerne til Lyn? Han er ikke i Lyns førsteelver, men har jo imponert med innhopp og scoret noen fine mål. Men er han dermed verdt 17.5 millioner? Hva er i så fall etablerte tippeligaspisser som Hoff og Moldskred verdt? En annen ting: Ighalo har ikke undertegnet ennå, hva skjer om en utenlandsk klubb legger 20 millioner på bordet og dobler lønna Brann har tilbudt ham? Hvem skal dere da kaste 15-20 millioner etter?


Vel... Før du snakker om hva Ighalo har å vise til på CV'en sin så kan du vel kanskje så på hva Moldskred hadde å vise frem før han kom til dere. Vrakgods fra Aafk var han vel? Og se hvor viktig han er for dere nå.


Vi betalte vekslepenger for Moldskred, det er forskjellen.

Ja, vi så i går at vekslepenger kanskje var alt han er verdt??? Uten Rushfeldt i storform er vel M litt Kottila?
PS! Jeg ønsker ikke Moldskred til Brann i motsetning til noen få andre her inne.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Zolkan

Nå har jo ikke Ighalo signert ennå. Så ta ikke gledene evt. sorgene på forskudd.

Klaus_Brann

ENDELIG!
Trist at Helstad skal forsvinne, at vi mest sannsynlig henter han er herlig.
Da innfører jeg nok en gang Odion JUDE Ighalo`s sang:
Først originalen:

http://www.youtube.com/watch?v=YXG83p2nkHw&feature=related

Så Cardiff fansen fra 1.30 og utover:

http://www.youtube.com/watch?v=-8y4b7Il7j0

Og så Manchester City fans:

http://www.youtube.com/watch?v=aqv5NSjQlN4#

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Virker lovende det der ;)    Men kommer til å savne Helstad sangen, den va konge.....

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

thesevs

Quote from: storB on July 26, 2008, 02:26:21 AM
Virker lovende det der ;)    Men kommer til å savne Helstad sangen, den va konge.....


En av de bedre spillersangene våre. Melodien bør fredes inntil videre.

Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:52:56 AM
Vi betalte vekslepenger for Moldskred, det er forskjellen.


Vi kommer til å handle Moldskred for småpenger også. Den skakkjørte klubben din bør forstå først som sist at gjeld alltid må betales først. TIL har ikke råd (selv om de hevder det selv) til å takke nei til et bud på Morten.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Forøvrig har Ighalo flyskrekk. Ser også ut som han foretrekker venstrefoten når han avslutter. Nå har jeg bare sett scoringene mot VIF og Hamkam på Youtube, så om noen med tilgang til TV2 Sport gidder å klippe sammen en målkavalkade for Ighalo og legge det på Youtube og linke det inn her så hadde det vert supert.

Xminator

July 26, 2008, 06:55:42 AM #44 Last Edit: July 26, 2008, 06:58:05 AM by Xminator
En ting til; kommer han tidlig nok til å bli "klubbutviklet spiller"? Som "forbundsutviklet spiller" er han jo bankers i.o.m at han var i Lyn i fjor.

Quote


Slik jeg tolker det teller ikke årets sesong som "hel" sesong. Da får han bare i sesong to hos oss når han fyller 21 og går vel derfor ikke som klubbutviklet. Om han hadde vert her ett halvt år tidligere hadde han vel gått inn i den "beste" klassen sammen med Jaiteh. Det som vel redder oss er at Forbundsutviklet spiller og Klubbutviklet spiller er noenlunde likestilt enn så lenge.

Taket er vel 25 spillere i troppen, ut over 25 må være "LUS" (klubb+forbund)

monzilla

July 26, 2008, 09:40:00 AM #45 Last Edit: July 26, 2008, 09:59:38 AM by monzilla
Jeg har gått og nynnet på system of a down sin "cigaro" i hele dag. Kanskje det har noe med Ighalo å gjøre. Eller åpningsfrasen "my cock is much bigger than yours".

http://youtube.com/watch?v=pfmMFc7Ey2I

(til de som ikke skjønte det så kunne det vært orginalt å mekke en sang til Ighalo til denne melodien. Tror det kunne blitt trøkk, om vi greier å justere ned tempoet)

tskb

Ighalo og Hoff kjenner hverandre jo fra Lyn. Noen som vet om de sammarbeider godt?

benny

Quote from: Xminator on July 26, 2008, 06:45:32 AM
Forøvrig har Ighalo flyskrekk.


Bare en fordel om han ikke kommer seg hjem til Nigeria for å spille landskamper midt i sesongen;-)

benny

Synes vi skal satse på å få Azar frem som spiss til å ta seg av alle innleggene fra kant så får Ighalo ta seg ev nedfallsfrukten.
Bruk heller ressursene på å få inn en skikkelig sjef i midtforsvaret. Gjør regne med at Brann har en del millioner å bruke utenom inntektene fra Helstadsalget som allerede er brukt på Ighalo.
Det er heller ikke umulig at Hardball har kjøpt seg rettigheter i Ighalo.

Yngve

Quote from: brutus on July 26, 2008, 00:18:39 AM
blablabla


Du meinte moldskred var verd 30 mill, så at me betalte 17,5 for Ighalo må jo væra eit reint kupp.

Go Up